VAG autojen monet ongelmat

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Eiköhän se ole aivan selvää, että yli 10v wanha ja 300 000km ajettu pikkukippo niin ei siihen maahantuojalta tule mitään vastaantuloja :D Monessa maassa olisi ollut aikoja sitten paalikamaa mutta Suomessa vielä monet ajelevat tuollaisilla :D
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
412
Joo noissa ketjuissa vastaantulot loppuu viimeistään kun auto täyttää 10v.
CAXA moottorissa ketjun tarkastus tejdään testerillä, jos alkuperäinen ketju ja venyttämällä jos aikaisemmin jo vaihdettu. Ja tosiaan jos on liian venynyt ja sitä venytetään niin suht helposti menee jako sekaisin. Sitten se ketju on pakko vaihtaa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 820
Merkkihuolloissa on ollut vikakoodien lukeminen "tunnin työ" eli siinä 80e-100e. Pienillä pajoilla tuo 20-40e
Pari viikkoa sitten kävin paikallisessa Skodan merkki huollossa nollaamassa Passatin sähköisen käsijarrun vikakoodit ja hintaa tuli 30€
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Enpä ole ikinä kuullut että mikään merkkari tekisi noin halvalla ja kuitin kanssa vikakoodinlukuja. Mikä pytinki siis oikein kyseessä :O
 
Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279
Päivitellääs tätä tilannetta jos jotain sattuu kiinnostamaan: Soittelin Herttoniemen VW Centeriin pari päivää tämän viestin jälkeen, puhelimessa ajanvaraaja uumoili että jos vain huoltokirja on täydellinen niin Volkswagen tulisi todennäköisesti korjauksessa vastaan eikä tästä jäisi itselleni muita kuluja kuin mahdollisesti jakoketjun venymistesti. Ajan sain varattua kuitenkin vasta kuukauden päähän, ja taannoin kävin VW Centerissä pyörähtämässä sovittuun huoltoaikaan. Huollon puolella todettiin kuitenkin samantien, että auton ollessa näin vanha ja näin paljon ajettu niin Volkkarilta on turha lähteä mitään vastaantuloa odottamaan, vaan kulut sitten varmasti lankeaisivat allekirjoittaneelle (odotetusti). Tuon ketjun venymisen olisi voinut testata mekaanisesti rasittamalla, mutta tätä ei suositeltu sillä väitetysti se saa ketjut lipsumaan kohtuullisen suurella todennäköisyydellä. Vikakoodit huollossa oltaisiin suostuttu lukemaan huokeaan sadan euron hintaan mutta tässä vaiheessa päätin kääntyä kannoillani ja pidän jatkossa sormet ristissä ketjun suhteen. :D
Eiköhän näin vanha ja paljon ajettu kannata viedä "Peran Pajalle" tutkittavaksi ja jos pitää tehdä jakopääremppa, niin ostat kaiken tarvittavan netin kautta.
Toki varmaan Motonetistä tms. löytyy myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Jep, eli Kallen Kumikorjaamo, joka on siis saanut oikeuden toimia ns. merkkihuoltona. Tuo on kyllä aika kaukana perinteisistä lasipalatseista.
Niin, ei kaikkien merkkihuoltojen tarvi olla lasipalatseja.

Itselle nuo koodit on luettu ihan ilmaiseksi, ja nähnyt että muillekin asiakkaille tilanteesta riippuen. Sen takia marmorit menettää asiakkaita. En aja VAGinalla, mutta näin se vaan menee kun asiakas käy ensin marmorilla, sitten nieleskelee vähän aikaa ja katsoo onko mitään vaihtoehtoja, ja kun niitä on, niin tarviiko kahta kertaa miettiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
VW Bora, vm2003, 1.4i 16V

Akun valo syttyi tauluun. Ja puhallin alkoi toimimaan heikosti.
Auto käynnissä mittasin akunnavoilta reilut 6V.

Kaiketi voi suoraan sanoa että laturi irtisanoutui?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Jos akun navoissa on 6V jännite niin on siellä akussakin useampi kenno oikosulussa. Mitäs jos vaihtaisi ensin sen akun ja mittaisi vielä kerran latausjännitteen? Ehkei ehjäkään laturi jaksa nostaa jännitettä jos akussa on tarpeeksi napakka oikosulku...?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Jos akun navoissa on 6V jännite niin on siellä akussakin useampi kenno oikosulussa. Mitäs jos vaihtaisi ensin sen akun ja mittaisi vielä kerran latausjännitteen? Ehkei ehjäkään laturi jaksa nostaa jännitettä jos akussa on tarpeeksi napakka oikosulku...?
Tätä myös mietin... Todentaminen tosiaan hankalampaa kun ei akkutesteriinkään nyt pääse kokeilemaan. Tosin uusi akku nyt ei ole kuin sen about 100e ja ehkä se olisi jo aika vaihtaakin.
Akku tosin ei ole kuin ~3v vanha, mutta ko. auton käyttö on kyllä ollut varmasti akulle raskasta. Lyhyttä ajoa lähes tulkoon kokoajan.

Joten kai se akkukaupoille ehkä pitää tänään sitten suunnistaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Jos akun navoissa on 6V jännite niin on siellä akussakin useampi kenno oikosulussa. Mitäs jos vaihtaisi ensin sen akun ja mittaisi vielä kerran latausjännitteen? Ehkei ehjäkään laturi jaksa nostaa jännitettä jos akussa on tarpeeksi napakka oikosulku...?
Jaa olihan mulla akkukin ollut latingissa pari päivää :D
Akusta kuitenkin irtosi ~12,5V laturista irrotuksen jälkeen, joten voisiko se nyt edes olla oikosulussa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Jaa olihan mulla akkukin ollut latingissa pari päivää :D
Akusta kuitenkin irtosi ~12,5V laturista irrotuksen jälkeen, joten voisiko se nyt edes olla oikosulussa?
Kokeiles mitä mittari näyttää kun auto on käynnissä. Jotain 14v luokkaa pitäis olla, niin voi sulkea ainakin laturin pois, ehkä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Jaa olihan mulla akkukin ollut latingissa pari päivää :D
Akusta kuitenkin irtosi ~12,5V laturista irrotuksen jälkeen, joten voisiko se nyt edes olla oikosulussa?
Jos heti mittasit kun otit irti niin ei kerro mitään. Laturista oton jälkeen antaa olla vaikka tunnin ja sitten vilkasee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Jos akun navoissa on 6V jännite niin on siellä akussakin useampi kenno oikosulussa. Mitäs jos vaihtaisi ensin sen akun ja mittaisi vielä kerran latausjännitteen? Ehkei ehjäkään laturi jaksa nostaa jännitettä jos akussa on tarpeeksi napakka oikosulku...?
Tai yksittäinen kenno poikki. Sillon akun impedanssi on erittäin korkea ja jännite menee pienelläkin kuormalla alas ja nousee heti laturissa takas ylös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Jos heti mittasit kun otit irti niin ei kerro mitään. Laturista oton jälkeen antaa olla vaikka tunnin ja sitten vilkasee.
Oli se pari tuntia jo ollut irti laturista.

Kokeiles mitä mittari näyttää kun auto on käynnissä. Jotain 14v luokkaa pitäis olla, niin voi sulkea ainakin laturin pois, ehkä.
Tuon akun latauksen jälkeen käynnissä mitattuna ~12,5V, mutta tosiaan akkuhan oli juuri täyteen ladattu...
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Tuon akun latauksen jälkeen käynnissä mitattuna ~12,5V
Onhan se laturi sitte sökö. Kyllä jännitteen pitää aina olla vähintään 13 volttia kun auto käy.

Tietty tässä merkkaa jotain se yleismittarikin, jos epäilyttää sen tarkkuus niin vielä viimeisenä testinä voi kokeilla auton käydessä tyhjäkäynnillä napsia kaikki mahdolliset sähkölaitteet (valot, lämmittimet, puhallin täysille) päälle ja katsoa mitä tapahtuu jännitteelle. Ei saisi tippua siitä mitä näytti ilman noita kuluttajia.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
95
Miten nuo bensakoneiden öljynsyöntiongelmat ovat kehittyneet? Onko jotain vuosilukua/rajaa asettaa sille, mistä lähtien esim. turbokoneita uskaltaisi alkaa taas katselemaan? Nimenomaan uudemmista autoista siis olisi kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Miten nuo bensakoneiden öljynsyöntiongelmat ovat kehittyneet? Onko jotain vuosilukua/rajaa asettaa sille, mistä lähtien esim. turbokoneita uskaltaisi alkaa taas katselemaan? Nimenomaan uudemmista autoista siis olisi kyse.
Ei niistä ongelmista ole ainakaan omiin korviin kantautunut vm 14 jälkeen.
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
186
Audin suhteen A4 B8 faceliftiin (vm.-12) on korjattu nuo ongelmat. Uudempi 1.8tfsi kone siis (cjeb).
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Itselle nuo koodit on luettu ihan ilmaiseksi, ja nähnyt että muillekin asiakkaille tilanteesta riippuen.
Sama juttu tutulla korjaamolla, ilmaiset luvut ja nollaukset. Kuitenkin firman autot käy säännöllisesti siellä huolloissa, niin miksei siinä ohimennen (jos aikaa on) tekisi parin minuutin asiakaspalvelua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Sama juttu tutulla korjaamolla, ilmaiset luvut ja nollaukset. Kuitenkin firman autot käy säännöllisesti siellä huolloissa, niin miksei siinä ohimennen (jos aikaa on) tekisi parin minuutin asiakaspalvelua?
Se on juuri näin, tällä firmalla on merkkihuoltoja parille merkille, historian aikan ollut merkkihuoltoja monelle muullekin merkille, joten mikään ei ole kovin vierasta touhua. Kolmisen kymmentä vuotta kun on näitä tehnyt, niin se asiakaskunta on melko vakio, ja nousussa kun voi tehdä tuollaista pikkuhommaa ilmaiseksikin. Hyvä kello kauas kuuluu ja niin edelleen. Tämä on sitten muiden marmoreilta pois.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
VAG 2.0 TDI 103kW, vm 2010.
Ilmeisesti nämä moottorityypit tuossa vuosimallissa:
Mitäs kaikkea noissa tulee vastaan yli 200tkm ajettuna? Turbo, kytkin+kaksoismassa, EGR jne? Paljonko jakohihnalla uskaltaa ajella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328
VAG 2.0 TDI 103kW, vm 2010.
Ilmeisesti nämä moottorityypit tuossa vuosimallissa:
Mitäs kaikkea noissa tulee vastaan yli 200tkm ajettuna? Turbo, kytkin+kaksoismassa, EGR jne? Paljonko jakohihnalla uskaltaa ajella?
Joistain tuon ajan 2.0-dieseleistä on mennyt öljypumpun akseleita, mikä luonnollisesti johtaa moottorivaurioon. Kannattaa googletella tarkemmin, ovatko kyseiset moottorit "vikalistalla" ja milloin osia on vahvistettu.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
137
VAG 2.0 TDI 103kW, vm 2010.
Ilmeisesti nämä moottorityypit tuossa vuosimallissa:
Mitäs kaikkea noissa tulee vastaan yli 200tkm ajettuna? Turbo, kytkin+kaksoismassa, EGR jne? Paljonko jakohihnalla uskaltaa ajella?
Itsellä oli golf muistaakseni tuolla CFFB moottorilla vm. 2011 ja ajoin sillä 113 - 216tkm. Muuten kohtalaisen huoleton peli, mutta EGR laukesi muistaakseni jossain 150tkm kohdalla ja mitä netistä lueskelin niin aika monella tuntuu menevän 150-200tkm tuo. Sen vaihto maksoi marmorilla muistaakseni noin 1.7ke... itsellä oli manuaali ja kun sillä ei jurnuttanut pienillä kierroksilla niin ei ollut kaksoismassan kanssa ongelmia. Jakohihnan vaihtoväli on 210tkm tai 6 vuotta ja turbosta en osaa sanoa. Voihan olla että egr ja kaksoismassa ovat jo kertaalleen vaihdettu tuon verran ajetussa autossa :)
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Huolettomia nuo uudemmat cr koneet ovat vrt edeltäviin pumppusuutinkoneisiin, muutamaa tiguania olen käynyt syksyn mittaan ajamassa ja kahdessa taisi olla tuo öljypumpun akseli korjattu, molemmat 210-220tkm välillä.

Kaksoismassapyörätkin vaikuttaisivat kestävän eritavalla kuin aiemmissa, menee jossain lähempänä 300tkm jos on mennäkseen, toki paljon ajotavasta kiinni.

Egr viat taisivat yleistyä "räjähdysmäisesti" 2016 päästöhuijauspäivityksen jälkeen.
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
137
Huolettomia nuo uudemmat cr koneet ovat vrt edeltäviin pumppusuutinkoneisiin, muutamaa tiguania olen käynyt syksyn mittaan ajamassa ja kahdessa taisi olla tuo öljypumpun akseli korjattu, molemmat 210-220tkm välillä.

Kaksoismassapyörätkin vaikuttaisivat kestävän eritavalla kuin aiemmissa, menee jossain lähempänä 300tkm jos on mennäkseen, toki paljon ajotavasta kiinni.

Egr viat taisivat yleistyä "räjähdysmäisesti" 2016 päästöhuijauspäivityksen jälkeen.
Virallista dataa en tiedä, mutta omasta laukesi EGR ennen päästökorjauksen tekemistä ja itse asiassa tuo korjaus tehtiin samassa huollossa tuon EGR remontin kanssa.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Ihan ensimmäiset pumpparikoneet (kaikkine apu + saatelaitteieen) ovat kyllä monta kertaluokkaa uudempia PD ja CR koneita kestävämpiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
BKD on yksi parhaista 2.0 TDI koneista ikinä. Ei ole suutin- tai öljypumppu tai hiukkasloukku tai saastehuijausmurheita.

Ja tehoakin saa aika roimasti.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Jep, parashan se noista pd koneista on mutta jakohihnan kiristimen pinnapultti on heikko paikka...ja on valitettavasti omakohtaista kokemusta:D onneksi venttiilit on pystyssä niin meni pelkästään nostajat uusiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Yleensä ne pukkaa hajoamaan kun niitä ei vaihdeta tai vaihdetaan väärin. En ole itse nähnyt tai kuullut että olisi todistettavasti ennen vaihtoväliä korkannut moinen ilman työvirhettä. Ja pultti on kertakäyttöinen, yksi kiristys ja roskiin. Vaikka kävisi joku asetusvirhe jakohihnaa vaihtaessa niin pulttikaupan kautta jos sen on kerran kiristänyt.

Muoks: Mitä itse nähnyt niin ylimääräisellä kierreliimallakin noita on ainakin pilattu. Kierre kun on alumiinissa niin oikea työohje on poistaa vanha kiristimen pultti, putsata kierre, tarkastaa se ja tarvittaessa putsata uudelleen kierteen puhdistukseen tarkoitetulla kierratapilla (eri tappi kuin kierteen tekemiseen tarkoitettu!). Tarkastuksen voi tehdä go/notgo kierretulkilla. Monet asiantuntemattomat huollot hölvää noihin jotain sikalujaa kierrelukitetta joka johtaa siihen että osa alumiinista tulee pinnapultin mukana pois kun pultin vaihtaa uuteen seuraavassa huollossa. Jakopääsarjassa tulee aina uusi pultti ja pultissa on valmiiksi mieto lukite jos setin valmistaja on sen siihen nähnyt kuuluvaksi laittaa.

Sit vain uusi prikka ja mutteri ja oikea momentti ja kovaa ajoa :)

Jos NotGo tulkki menee reikään niin se reikä kuuluu korjata alkuperäiselle kierteelle tai ylikoon kierteen pultille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
Itsellä oli golf muistaakseni tuolla CFFB moottorilla vm. 2011 ja ajoin sillä 113 - 216tkm. Muuten kohtalaisen huoleton peli, mutta EGR laukesi muistaakseni jossain 150tkm kohdalla ja mitä netistä lueskelin niin aika monella tuntuu menevän 150-200tkm tuo. Sen vaihto maksoi marmorilla muistaakseni noin 1.7ke... itsellä oli manuaali ja kun sillä ei jurnuttanut pienillä kierroksilla niin ei ollut kaksoismassan kanssa ongelmia. Jakohihnan vaihtoväli on 210tkm tai 6 vuotta ja turbosta en osaa sanoa. Voihan olla että egr ja kaksoismassa ovat jo kertaalleen vaihdettu tuon verran ajetussa autossa :)
Miten EGR korjaus voi maksaa 1.7k€
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
EGR ja EGR jäähyn delete kitti ja tehoa kasvattava ja kulutusta laskeva softaus samalla maksaa vähemmän :D

Ja ongelmat pois lopullisesti.
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Miten EGR korjaus voi maksaa 1.7k€
Tämän minäkin haluaisin tietää. Mitä katsoin, niin autodockissa maksoi kallein egr venttiili kys autoon ~200€ ja halvimpia sai vajaalla satasella.

Taitaa vw kairata asiakkaita ahteriin tossakin asiassa oikein urakalla.

Toki marmorin hinnat mutta silti, iha järkyttävän hintainen.

Tollasen egr venttiilin nyt vaihtaa helposti itsekin, vai onko vw:n suunnittelupöydällä piirretty ensin egr venttiili, ja sitten kasattu muuauto ympärille, että ihan järjetön purkaminen, ennen kuin egr:ään pääsee käsiksi :confused:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Ite vaihdoin astra H 1.6 twinporttiin egr:n, sparetolta alkuperänen pierburgin egr 125€ asennuksessa tais mennä n. puoli tuntia, akku pois, egr kahdella ruuvilla kiinni, vanha pois uus tilalle ja akku paikoilleen, valmis.

Toki auto on eri, mutta 1.7k€, huhhuh.

Olisko sittenkin autoon vaihdettu hiukkassuodatin? Sillon hinnassa olis jotain järkeäkin.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Tollasen egr venttiilin nyt vaihtaa helposti itsekin, vai onko vw:n suunnittelupöydällä piirretty ensin egr venttiili, ja sitten kasattu muuauto ympärille, että ihan järjetön purkaminen, ennen kuin egr:ään pääsee käsiksi
Mitä nyt pikasesti vilkasin CFFB-koneen ohjeita, niin onhan tossa purkamista. Pakoputkistoa, hiukkassuodatinta jne pitää saada pois edestä ennenkuin pääsee edes irrottelemaan EGR-pömpelin liitoksia joita niitäkin on aika paljon kun siellä kiertelee pakokaasujen ohella myös jäähdytinnesteet. Ilman monttua tai nosturia melko ährääminen auton alla poikittaistukia, lambdoja, pakoputkistoa ja sitä hiukkaspönttöä irrotella. Marmoripalatsin hinnoilla tossa 1,7k€ voisin veikata olevan tonnilla töitä ja loput osia...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Niin ja niitä EGR coolereita hajoilee melkein useammin kuin venttiileitä. Vaihdetaan vain samassa rempassa venttiilin vaikka toimisi...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
132
Mitä nyt pikasesti vilkasin CFFB-koneen ohjeita, niin onhan tossa purkamista. Pakoputkistoa, hiukkassuodatinta jne pitää saada pois edestä ennenkuin pääsee edes irrottelemaan EGR-pömpelin liitoksia joita niitäkin on aika paljon kun siellä kiertelee pakokaasujen ohella myös jäähdytinnesteet. Ilman monttua tai nosturia melko ährääminen auton alla poikittaistukia, lambdoja, pakoputkistoa ja sitä hiukkaspönttöä irrotella. Marmoripalatsin hinnoilla tossa 1,7k€ voisin veikata olevan tonnilla töitä ja loput osia...
Aikalailla tasan 700€ näytti olevan marmorilla pelkkä egr-moduuli ja mitä muuta haluavat vaihtaa samalla...
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
137
Tämän minäkin haluaisin tietää. Mitä katsoin, niin autodockissa maksoi kallein egr venttiili kys autoon ~200€ ja halvimpia sai vajaalla satasella.

Taitaa vw kairata asiakkaita ahteriin tossakin asiassa oikein urakalla.


Toki marmorin hinnat mutta silti, iha järkyttävän hintainen.

Tollasen egr venttiilin nyt vaihtaa helposti itsekin, vai onko vw:n suunnittelupöydällä piirretty ensin egr venttiili, ja sitten kasattu muuauto ympärille, että ihan järjetön purkaminen, ennen kuin egr:ään pääsee käsiksi :confused:
Tiedän että noita saa varmasti halvammalla netistä mutta oltiin reissussa pohjoisessa n. 1000km päästä himasta. Itse egr ja kaikki tiivisteet ja paskat oli joku 700-800e. Sitten mentiin jonnekin pienelle korjaamolle sen kanssa ja me pyöritteli päätään että ei tätä kyl ihan hetkessä saa vaihdettua eivätkä ottaneet koko hommaa vastaan vedoten kiireeseen. Marmorilla itse osan vaihto oli sit joku 800e.
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
VW Bora, vm2003, 1.4i 16V

Akun valo syttyi tauluun. Ja puhallin alkoi toimimaan heikosti.
Auto käynnissä mittasin akunnavoilta reilut 6V.

Kaiketi voi suoraan sanoa että laturi irtisanoutui?
Vaihda hiilet siihen laturiin, menee ehkä tunti max, jos et aiemmin tehnyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 468
Viestejä
4 163 131
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom