- Liittynyt
- 01.01.2017
- Viestejä
- 778
Tää oli paikallisessa Norjan kummeli Skoda huollossaKummeli-sketsistä vai VAG huollosta? Kuulostaa oikeasti aika naurettavalta
Tää oli paikallisessa Norjan kummeli Skoda huollossaKummeli-sketsistä vai VAG huollosta? Kuulostaa oikeasti aika naurettavalta
No mitä ne olis voinu sitten tehdä, tai mitä oletit heidän tekevän? Jättää auto sinne tutkittavaksi, joka olis ottanut varmaan aikaa kun olisi edes päässyt työjonoon.Tää oli paikallisessa Norjan kummeli Skoda huollossa
Vaikka korjaamaan ei tuossa kohtaa oikein voikaan ryhtyä, niin olisivat silti voineet jättää ne paskapuheet pois. Ei jäähdytysnesteen tai öljyn kuluminen matka-ajossa ole millään tavalla normaalia.No mitä ne olis voinu sitten tehdä, tai mitä oletit heidän tekevän?
Voi ne sitä öljyä sen verran syödä, ja se voi olla VAGeissa jopa normaaliakin, mutta ainakaan minun mielestäni se ei ole noin uudelle autolle hyväksyttävää oli valmistajan kanta mikä hyvänsä.Öljyä VAG:laiset voivat syödäkin (jotkut yksilöt jopa litran per tuhat kilsaa) mutta jäähdytysnesteen häviämiselle pitäisi tehdä jotain
Harvoissa nykypäivän autoissa pl. koppimopo-kokoiset autot on enää mitään öljytikkujaSe normaali öljynkultus on sellainen mitä ei pitäisi tikusta havaita huoltovälillä.
Mulla on pienimuotoinen koe menossa, TSI-Golfissa on joutunut yleensä laittamaan kerran lisää öljyä vuoden/20000 km vaihtovälin sisällä. Laitoin RVS:t sisään ennen viimeisintä öljynvaihtoa ja toinen satsi sitten vaihdon jälkeen. Tuosta on ollut jonkin verran juttua, että saattaa auttaa tuollaiseen kohtuuttomaan (paitsi valmistajan mielestä) öljynkulutukseen.Jep ja litra /tonni kulutus öljyä on ainoastaan merkki viasta vaikka valmistajan mukaan ok onkin. Tosiaan uudet kaksitahtivenemoottorit käyttävät 0,5% sekoitussuhdetta. Tuo 1L/1000km tarkoittaisi 5 litran keskikulutuksella 2% sekoitusta ja 7 litran kulutuksellakin vielä 1,4%. Siinä Low-SAPS -öljyt menettää merkityksensä jos autossa vaihtuu öljyt 3-4 kertaa huoltovälillä.
Tekniikan Maailma aikoinaan yhden öljysyöpön TSI:n purki ja männänrenkaat ei toimineet, koska täynnä karstaa. Se normaali öljynkultus on sellainen mitä ei pitäisi tikusta havaita huoltovälillä.
Tiedä sitten kuinka harvaa tuo on. Ainakin uusissa Toyotoissa esim. Camry ja RAV4 on tikku ja tuskin noita nyt koppimopoluokkaan voi laittaa.Harvoissa nykypäivän autoissa pl. koppimopo-kokoiset autot on enää mitään öljytikkuja
No siis yleensä autoissa on öljytikku. Jos on oikea öljyrohmu moottori, viimein syttyy öljynpaineen merkkivalo ja silloin on oikeastaan sekunteja aikaa sammuttaa ja lisätä öljyä. Kaikki eivät nykypäivänä avaa konepeltiä ja tarkasta öljyä tikusta säännöllisesti. Tai sitten eivät edes osaa. Harvoin siihen on tarvettakaan vaihtovälillä. Ongelma tikkumalleissa tulee siitä, että kone laukeaa jokseenkin heti kun valo syttyy.No vissin saksalaisissa sitten nykyään harvinaisempi nuo tikut, itsellä ei ainakaan neljässä viime autossa ole sellaista löytynyt.
Eihän tuo ole mitään, puoli desiä/1000km, rvs:llä voi loppua kokonaan.Mulla on pienimuotoinen koe menossa, TSI-Golfissa on joutunut yleensä laittamaan kerran lisää öljyä vuoden/20000 km vaihtovälin sisällä. Laitoin RVS:t sisään ennen viimeisintä öljynvaihtoa ja toinen satsi sitten vaihdon jälkeen. Tuosta on ollut jonkin verran juttua, että saattaa auttaa tuollaiseen kohtuuttomaan (paitsi valmistajan mielestä) öljynkulutukseen.
Muistin varmaan väärin tuon kilsamäärän, 15000 lienee oikein. Multifuelissa on määrättynä lyhyt vaihtoväli, joten aiemmatkaan omistajat eivät ole voineet rankaista autoa longlife-elämällä.Eihän tuo ole mitään, puoli desiä/1000km, rvs:llä voi loppua kokonaan.
suosittelisin muutenkin pysymään max 15tkm vaihtoväleissä niin ei moottorikaan karstotu niin paljoa, mutta jokanen vaihtaa sillon kuin itsestä hyvältä tuntuu.
Vag autossa tuokaan ei ole paha kulutus, itellä vie tuo 274tkm ajettu b7 audi suurinpiirtein saman verran, 7000km menee se litra, osa kyllä hikoilee öljynsuodatin jalasta ja venttiilinkopan tiivistekkin vähä hikoilee.Muistin varmaan väärin tuon kilsamäärän, 15000 lienee oikein. Multifuelissa on määrättynä lyhyt vaihtoväli, joten aiemmatkaan omistajat eivät ole voineet rankaista autoa longlife-elämällä.
Hikoilu ei näy tikussa, sitten kun se oikeasti alkaa merkkaamaan reviiriä niin sen voi nähdä tikussa.Vag autossa tuokaan ei ole paha kulutus, itellä vie tuo 274tkm ajettu b7 audi suurinpiirtein saman verran, 7000km menee se litra, osa kyllä hikoilee öljynsuodatin jalasta ja venttiilinkopan tiivistekkin vähä hikoilee.
Paljonhan niitä myydään, mutta paljon on ongelmiakin. Eipä noita varmaan menisi tuollaisia määriä kaupaksi jos ei yritysautoina olisi niin merkittävää määrää.Myyntimääriin suhteutettuna ei kyllä ole mitenkään erityisen paskoja.
Ei riitä että laatu on paskaa, mutta se että asiakaspalvelukin on vielä paskaa missä vähätellään ongelmia ja syyllistetään omistajaa.Myyntimääriin suhteutettuna ei kyllä ole mitenkään erityisen paskoja.
Mä kävin joskus Skoda-kaupassa kattelemassa autoja, sit siinä ohimennen kysyin myyjältä et vieläkö nää diiselmoottorit vaihdetaan vuosittain öljynkulutuksen takia. Myyjä alotti kimeän vitunhuudon ja käynti oli sitten siinäSuututin yhden automyyjän vuosia sitten kun peruinkin melkein lukitut kaupat. Kävin kokeilemassa Seat Leon 2.0TSI:tä, olikohan ~2011 vuosimallia, eihän siitä voinut olla pitämättä, kulkua piisas ja hienosti pysyi tiessä.
Sanoin myyjälle että nukun yön yli ja lukasin sitten muropaketista VAG-ketjua illan, masennuin ja laitoin myyjälle tekstarin etten uskallakaan ostaa.
Tarkoitukseni ei ole vähätellä näitä ongelmia, mutta ei tuota sinun kommenttisi voi kyllä yleisenä totuutena esittää noin vain. Konsernin yhdellä ja samlla merkilläon tullut kurvailtua liki parikymmnetä vuotta, niin tohtinen hieman kyseenlaistaa tuota yleistystä. Olen aina saanut hyvin asiallista palvelua, jopa loistavaa. Todella isojakin ongelmia on tullut vastaan matkan varralla , joskus asiat hoidettu esimerkillisesti ja välillä on joutunut vähän vääntämään ( ja oma pinnakin hieman kiristynyt ) , mutta aina lopulta on jäänyt positiivinen maku suuhun.Ei riitä että laatu on paskaa, mutta se että asiakaspalvelukin on vielä paskaa missä vähätellään ongelmia ja syyllistetään omistajaa.
Tyhmälle myydään premiumia, päältä kaunis ja kaikkea kätevää varustetta ja tingentangelia, mutta perus asiat hukassa.
Volkkarin onni ettei ne viat näy juuri katsastustilastoissa niin tyhmä suomalainen ostaa preeemiumia saksalaista
Joo 3-4k menee varmaankin tuohon. Tuolla juttua noista remonteista Öljynkulutus - Audi, Vw ja Skoda - Autohuolto TamcarLeon (2013 1.4tsi 122hp, 168tkm) alkanut syömään viimeisen vuoden aikana reippaan oloisesti öljyä (15tkm vaihtoväli). Heittäisin, että 7-8dl/1000km. Internet osasi kertoa, että ilmeisesti männänrenkaat ovat tukossa ja korjaaminen kuulostaa ihanan kalliilta. Mikähän mahdollisuus saada myyjäliikeettä tulemaan vastaan korjauksissa tämän ikäisellä ja näillä kilometreillä olevalla yksilöllä? Jossain näin mainittavan, että ongelma alkaa näkyä vasta n. 150tkm paikkeilla, eli about minkä verran kilometrejä on vuosi sitten ollut. Öljynä käytössä ollut Castrol Edge 5W-30 LL.
Vähän tässä alkaa toivomaan, että joku vetäisi apparin puolelta päin punaisia tän romun lunastuskuntoon. Vasta meni keväällä vajaa 2k€ turbon vian selvitykseen ja uusimiseen.
Et tullut vuosimalleja maininneeksi kun kehuit, etteivät kuluttaneet öljyä. Öljynkulutusongelmat on vaivanneet jostain 2008 eteenpäin? Myös yleinen laatu laski ja vakavat tyyppiviat tulivat noita main kuvioihin.Itse olen vagien puolelta seuraavien autojen kanssa kerännyt jonninverran kilometrejä: A4 1.8t, A4 1.9tdi, ocu 2.0tdi, A6 3.0tdi. Tällä hetkellä S4 4.2 V8 manual käyttöautona. Suurimmat korjaukset huoltojen lisäksi muistan jokaisesta.
1.8t manual: Ajoin tällä kenties 30tkm, jonka aikana koneesta hyppäsi moniurahihna paikoiltaan, kun kiristinrulla murtui vanhuuttaan. Tämä ei itsessään ollut kallis muuten, mutta keula piti laittaa huoltoasentoon, joka on turhauttavaa. Öljyä kului ehkä 0,5l/1000km? En muista tarkasti, muttei kauheasti.
1.9tdi manual: Tällä tuli ainakin 110tkm omassa käytössäni mittariin. Sinä aikana hajosi etupyörän laakeri ja laturi. Autolla oli ajettu 531tkm kun pistin eteenpäin jollekin etelä-suomessa työskentelevälle virolaiselle, suoraan käyttöön edelleen. Öljy riitti hienosti vaihtovälin(10-12tkm), eikä tarvinnut lisäillä.
2.0tdi manual: 20tkm. Tässä ocussa ei oikein ehtinyt mitään mainittavaa käydä. Yhden hehkun taisin vaihtaa, muttei mitään ihmeellistä. Öljyä ei vaihtojen välillä liiemmin kadonnut.
3.0tdi tiptronic: 30tkm. Tämä oli fantastinen moottori ohjelmoituna. Huoltojen lisäksi korjattavaa oli: pari hehkua, polttoainesuodatin ja dieselpumpun hihnasta katosi hampaat. Öljy ei maistunut tällekään vaihtojen välissä.
Niin, miten tämän nyt summaisi kohdaltani? Ei minulla ole mitään fobiaa näitä vageja kohtaan, koska ei ole vieläkään huonoa yksilöä sattunut kohdalle. Omasta kokemuksestani voisin puhua, että bensavehkeille maistuu tuo öljy herkemmin, kuin dieselille. En sitten uudemmista tiedä, että onko tosiaan myös nykydieselit sellaisia.. Väitän edelleen, että kun pitää huollot ajallaan ja tekee ne oikeilla osilla / litkuilla, sekä ei aja nilkka suorana 24/7 liikenteessä, niin yleensä autolla kuin autolla pitäisi pärjätä pitkään. Merkistä riippumatta. Näin kuluttajana en oikein enempään pysty. Jos kalusto hajoaa silti, niin sellaista se harrastaminen vaan joskus on
Jo se että on isoja ongelmia ja niistä joutunut vääntämään pinna kireänä kertoo juuri kaiken koko konsernista.Tarkoitukseni ei ole vähätellä näitä ongelmia, mutta ei tuota sinun kommenttisi voi kyllä yleisenä totuutena esittää noin vain. Konsernin yhdellä ja samlla merkilläon tullut kurvailtua liki parikymmnetä vuotta, niin tohtinen hieman kyseenlaistaa tuota yleistystä. Olen aina saanut hyvin asiallista palvelua, jopa loistavaa. Todella isojakin ongelmia on tullut vastaan matkan varralla , joskus asiat hoidettu esimerkillisesti ja välillä on joutunut vähän vääntämään ( ja oma pinnakin hieman kiristynyt ) , mutta aina lopulta on jäänyt positiivinen maku suuhun.
Mitä nyt ystäviä on kunnellut, niin ihan samaa paskaa tai priimaa ne muutkin merkit tarjoavat. Niin tuoteissa kuin palvelussa. Uskallan väittää, että aidan takana ei ole yhtään sen vihreämpää isossa kuvassa. Monestihan me tyrkytämme omia henkilökohtaisia kokemuksiamme yleisenä totuutena ja se johtaa väärille johtopätelmille.
Karu totuus on myös se, että niitä mustapekkakortteja on jaossa tietty määrä, ja joku ne aina saa. Tärkeintä on se, että ne ei satu omalle kohdalle
Tämä, pari eemeli mersua omistaneena, kallis auto uutena on myös kallis auto vanhana.Meikäläisen VAG-antipatiat tulevat lähinnä omasta ystäväpiiristä, ja nekin ovat olleet volkkareita ja/tai Skodia (kaikenlaisia vikoja ja yleensä kalliita korjata). Audit ovat sitten kestäneet kokemusten mukaan paremmin. Tosin sielläkin jotakin AdBlue erroreita näkynyt. Itse en ainakaan käytettynä VAG-autoa itselle ostaisi. Tosin sama homma kai se on kaikissa saksalaisissa "premium" merkeissä. Uutena se on ihan sama jos sen heivaa vaihtoon tarpeeksi nopeasti ennenkuin takuut häviää.
Japsit ostetaan käytettyinä, saksalaiset liisataan uusina.
Eipä taida olla järkeä alkaa upottamaan auton korjaamiseen tuollaisia määriä rahaa, kun vaihtoarvo täysin ehjänä on varmaan 7k€ luokkaa. Ajan tuolla sen aikaa kun pääsee ja lisäilen öljyä.Joo 3-4k menee varmaankin tuohon. Tuolla juttua noista remonteista Öljynkulutus - Audi, Vw ja Skoda - Autohuolto Tamcar
Oma veikkaukseni on että 9v vanhaan VAGiin kun menee pyytämään jotain myyjäliikkeen vastaantulemisia niin VAG jälleenmyyjä vaan nauraa päin naamaa. Tällainen maine niillä ainakin on.
Teettäisin itse moottorin huuhtelun ja katsoisin öljynkulutuksen sen jälkeen uudestaan. Jostain muistan myös lukeneeni, että näissä uudemmissa tsi-koneissa öljynkulutus saattaa johtua myös muustakin kuin öljyrenkaista. En nyt pikagooglauksella kuitenkaan löytänyt linkkiä. Mutulla sanoisin, että huohotukseen se liittyi.Leon (2013 1.4tsi 122hp, 168tkm) alkanut syömään viimeisen vuoden aikana reippaan oloisesti öljyä (15tkm vaihtoväli). Heittäisin, että 7-8dl/1000km. Internet osasi kertoa, että ilmeisesti männänrenkaat ovat tukossa ja korjaaminen kuulostaa ihanan kalliilta. Mikähän mahdollisuus saada myyjäliikeettä tulemaan vastaan korjauksissa tämän ikäisellä ja näillä kilometreillä olevalla yksilöllä? Jossain näin mainittavan, että ongelma alkaa näkyä vasta n. 150tkm paikkeilla, eli about minkä verran kilometrejä on vuosi sitten ollut. Öljynä käytössä ollut Castrol Edge 5W-30 LL.
Vähän tässä alkaa toivomaan, että joku vetäisi apparin puolelta päin punaisia tän romun lunastuskuntoon. Vasta meni keväällä vajaa 2k€ turbon vian selvitykseen ja uusimiseen.
Oikein mutuilit, Pvc venttiili, tuo on siis samalla öljynerotin, jos kumi lätkä sisältä revenny, niin voi alkaa polttaa öljyä tavallista enemmän.Teettäisin itse moottorin huuhtelun ja katsoisin öljynkulutuksen sen jälkeen uudestaan. Jostain muistan myös lukeneeni, että näissä uudemmissa tsi-koneissa öljynkulutus saattaa johtua myös muustakin kuin öljyrenkaista. En nyt pikagooglauksella kuitenkaan löytänyt linkkiä. Mutulla sanoisin, että huohotukseen se liittyi.
Miten iso homma tämän tarkistaminen ja mahdollisesti korjaaminen on? Onnistuuko itse miten helposti tai paljonko maksaa arviolta liikkeessä?Oikein mutuilit, Pvc venttiili, tuo on siis samalla öljynerotin, jos kumi lätkä sisältä revenny, niin voi alkaa polttaa öljyä tavallista enemmän.
Tiedän vaan että ainakin että isoveljillään 1.8t ja 2.0t on tätä pcv vikaa, huonosti löytyi osumia pikaisella googletuksella 1.4 tsi moottorista, tiedä sitten koskeeko tätä moottoria ollenkaan. Yhden kuvan löysin, mutta on vanhempi 1.4tsi, eikä tässäkään kuvan mukaan edes mene letkua lohkoon, että ei taida edes kerätä öljyä.Miten iso homma tämän tarkistaminen ja mahdollisesti korjaaminen on? Onnistuuko itse miten helposti tai paljonko maksaa arviolta liikkeessä?
Totta, nehän unohtuivat mutta korjasin. Kuten lopussa sanoin, niin kenties uudemmissa noita ongelmia sitten keskimäärin enemmän on.Et tullut vuosimalleja maininneeksi kun kehuit, etteivät kuluttaneet öljyä. Öljynkulutusongelmat on vaivanneet jostain 2008 eteenpäin? Myös yleinen laatu laski ja vakavat tyyppiviat tulivat noita main kuvioihin.
1990/2000-tienoilla VAG teki oikeasti aika hyviä tuotteita. Varsinkin 1.9 TDI 1998-2002 oli kova.
Olis varmaan joutunut vääntämään muidenkin tiskillä. Kuuluisa bensakoneen öljynkulutusongelma +viritetty auto. Mitä luulet että miten suhtaudutaan tiskillä tuohon ongelmaan? No lopputulos oli kuitenkin se, että en maksanut koneremontista penniäkään ja ajelin heidän sijausautolla sen ajan....loppu hyvin ,kaikki hyvin.Jo se että on isoja ongelmia ja niistä joutunut vääntämään pinna kireänä kertoo juuri kaiken koko konsernista.
VAG:eissahan nuo viitearvot voivat olla jopa litra per tuhat kilsaa, harva nyt enempää syö eli ei tuolla paperilla kovin montaa kuluttajaa saada maksamaan mäntäremppaaOn muuten hyvä tiedostaa, että monet jälleenmyyjät vaativat nykyään allekirjoittamaan paperin jossa vakuuttaa ajoneuvon kuluttavan öljyä tavanomaisen (valmistajan normaaliksi) katsoman määrän. Tätä asiakirjaa vaaditaan allekirjoitettavaksi ilmeisesti juuri näiden VAG-konsernin tekeleiden takia. Asiakirjan allekirjoitettua voit joutua itse kustantamaan tämän remontin jälkikäteen.
Valmistajan ilmoittama öljyn maksimikulutus on 0,5 l / 1 000 km ainakin Audeissa. Pahimmat tapaukset vetelee öljyä samaa tahtia, kuin dieseliä.VAG:eissahan nuo viitearvot voivat olla jopa litra per tuhat kilsaa, harva nyt enempää syö eli ei tuolla paperilla kovin montaa kuluttajaa saada maksamaan mäntäremppaa
Asia silti sama: harva Vaggilainenkaan tuota enempää syö (puoli litraa tonnilla on jo helvetillinen kulutus sekin), joten tuolla paperilla ei ole merkitystä.Valmistajan ilmoittama öljyn maksimikulutus on 0,5 l / 1 000 km ainakin Audeissa. Pahimmat tapaukset vetelee öljyä samaa tahtia, kuin dieseliä.
Tuo oli vain esimerkki. Sen asiakirjan mikä minua on kerran pyydetty allekirjoittamaan (jonka luonnollisesti kieltäydyin allekirjoittamasta), sanamuoto oli ympäripyöreä "Myyjä vakuuttaa ettei ajoneuvo kuluta tavallista enempää öljyä". Kyseessä oli kohtuullisen iso jälleenmyyjä. Tuollaiseen asiakirjaan kun laittaa nimensä alle, niin myyjä voi halutessaan viedä asian tuomioistuimen ratkaistavaksi.Asia silti sama: harva Vaggilainenkaan tuota enempää syö (puoli litraa tonnilla on jo helvetillinen kulutus sekin), joten tuolla paperilla ei ole merkitystä.
Kuten todettua niin runsaatkin öljynkulutukset ovat VAG:n mielestä "normaalin rajoissa" niin eihän tuossa mitään käy. Puoli litraa menee tonnilla niin ei ole "tavallista" enempää mutta jossain muussa merkissä olisiTuo oli vain esimerkki. Sen asiakirjan mikä minua on kerran pyydetty allekirjoittamaan (jonka luonnollisesti kieltäydyin allekirjoittamasta), sanamuoto oli ympäripyöreä "Myyjä vakuuttaa ettei ajoneuvo kuluta tavallista enempää öljyä". Kyseessä oli kohtuullisen iso jälleenmyyjä. Tuollaiseen asiakirjaan kun laittaa nimensä alle, niin myyjä voi halutessaan viedä asian tuomioistuimen ratkaistavaksi.
Ei tuo ole vain VAG:n juttu. Esim Volvotkin saa olla kans aikamoisia öljysyöppöjä, mutta se on silti "normaalia". Tais olla rajakin sama 0,5L/1000km. Merkkiliikkeessä otetaan auton öljynkulutus seurantaan ja jos tuo ylittyy niin vasta sitten tehdään toimenpiteitä takuuseen.Kuten todettua niin runsaatkin öljynkulutukset ovat VAG:n mielestä "normaalin rajoissa" niin eihän tuossa mitään käy. Puoli litraa menee tonnilla niin ei ole "tavallista" enempää mutta jossain muussa merkissä olisi
Japsit taitaa olla aika luotettavia tai en ole ainakaan kuullut Hondan tai Toyotan kohdilla samoista ongelmista.Ei tuo ole vain VAG:n juttu. Esim Volvotkin saa olla kans aikamoisia öljysyöppöjä, mutta se on silti "normaalia".
Toyotan 1,8 ja 1,6 VVT-i koneissa oli öljynkulutusongelmaa viallisten männänrenkaiden takia. Mutta valmistaja taisi korjata ne vähin äänin, sen jälkeen en ole kuullut.Japsit taitaa olla aika luotettavia tai en ole ainakaan kuullut Hondan tai Toyotan kohdilla samoista ongelmista.