VAG autojen monet ongelmat

Mistähän nuo uudemmat VAG:t valuttaa ilmastoinnin kylmäaineet pihalle. Onko kokemuksia mikä paikka pitäisi ensin katsoa? Haettiin viime vkl vm.17 VW Tiguan ja puhalsi vain lämmintä joten en uskaltanut AC:tä enää käyttää ettei kompura leivo kiinni. Kuulin työkavereilta, että on saanut Golfiin joka kevät lisätä uudet kylmäaineet koska valuttaa vanhat alle vuodessa ulos.
 
Auttaakos tämä mitään kun autossa on muuttuvatilavuuksinen kompressori joka pyörii joka tapauksessa aina?
Katohan, tuo ei ollut edes tiedossa! Vasta hankittu ja menossa ilmastointihuoltoon huomenna. Mitään arvauksia tuohon vuodon paikantamiseen ettei tarvisi tiuhaan joka vuosi käyttää? Mistään ei löytynyt valumia.
 
Kaverilla vuosi kenno 100tkm ajetusta oliko -15mallin passatista. Laatutavaraa senkin suhteen.

Kennon vaihdon jälkeen meni joku 10tkm ja kompura hajosi.
 
Mitään arvauksia tuohon vuodon paikantamiseen ettei tarvisi tiuhaan joka vuosi käyttää?
Ei kyllä osaa sanoa. Mulla on käynyt niin hyvä tuuri, että kaikissa VAG-vehkeissä on ollut tiivis ilmastointi.

Mutta kun sinne laitetaan täytön yhteydessä väriainetta, niin pitäisi sen vuodon seuraavalla kerralla UV-lampun kanssa löytyä. Jos joka vuosi pitää täyttää uudestaan niin kuulostaa laiskuudelta tai surkealta vianetsinnältä. Pitäisi kai sitä väriä jossakin näkyä jos aineet vuodessa katoaa. :hmm:
 
kompressoriöljy on myös vihreää eikä siinä tarvitse mitään uv-lamppuja sen löytämiseen. sitä on yleensä vuodopaikan luona.
 
Mulla kävi 2021 Superb ekassa huollossa viime keväänä 8kk ikäisenä. Kovasti mainostivat että heti vaan ilmastointihuoltoon sit ku alkaa lämmintä puhaltaa. Mittarissa oli 24tkm nii vähän jäi tosiaan sellanen fiilis että ei taida montaa kesää mennä :D
 
Mulla kävi 2021 Superb ekassa huollossa viime keväänä 8kk ikäisenä. Kovasti mainostivat että heti vaan ilmastointihuoltoon sit ku alkaa lämmintä puhaltaa. Mittarissa oli 24tkm nii vähän jäi tosiaan sellanen fiilis että ei taida montaa kesää mennä :D
Sinänsä jännä ulostulo merkkiliikkeeltä, kun vuotavaa ilmastointia ei tietääkseni edes sais täyttää.
Mutta taattua VAG-osaamista ja laatua.
 
Mulla kävi 2021 Superb ekassa huollossa viime keväänä 8kk ikäisenä. Kovasti mainostivat että heti vaan ilmastointihuoltoon sit ku alkaa lämmintä puhaltaa. Mittarissa oli 24tkm nii vähän jäi tosiaan sellanen fiilis että ei taida montaa kesää mennä :D
Ainahan ne koittaa tyrkyttää ilmastoinninhuoltoa joka huollon yhteydessä. Itse ainakin huollatan sitten kun loppuu kylmän tulo, tähän asti ainakin tosi harvoin.
 
Vuodesta 2015 ollut kolme eri vagia omalla vuorollaan taloudessa. Näillä ajettu sinä aikana vähän päälle 200000 km. Korjattavaa on ollut: pissapojan pumppu, kaasuläppäkotelo (meni nilkutusmodeen, iso auto haki huoltoon ja vei sijaisauton luokse), nämä menivät takuuseen. Kulutusosina on mennyt öljyä (ei lisäystarpeita huoltojen väleissä), tulppia, suodattimia, pyyhkimiä, avaimen paristoja, ilmastoinnin täyttöainetta (4-vuotiaana), pissapojan nestettä. Renkaita (talvi+kesäsatsit) ei ole tarvinnut uusia autonvaihtojen välissä. Tuuria on ollut, ja on saanut olla tyytyväinen. Varmaan olen unohtanut jotakin, ei kai näin hyvin ole voinut asiat olla? :o
Ai niin, yhden kerran puhkesi rengas ja paikkausaine ja matkakompura eivät riittäneet, jouduin vaihtamaan varapyörän ja paikkasin myöhemmin kamelinpaskalla.
 
Sinänsä jännä ulostulo merkkiliikkeeltä, kun vuotavaa ilmastointia ei tietääkseni edes sais täyttää.
Mutta taattua VAG-osaamista ja laatua.
Autojen (nyky) ilmastoinnit vuotaa aina ja ihan poikkeuksetta ja kun systeemi koitetaan tehdä toimimaan hyvin pienellä määrällä kylmäainetta se täyttöväli ei ole mitenkään kovin valtavan pitkä. Suomessa tietysti pärjää aika vajaallakin ilmastoinnnilla, kun mitään valtavaa kuumuutta vastaan ei tarvii taistella.
 
Missä kohdassa puhuttiin vuotavasta ilmastoinnista?
Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.
 
Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.
Kylmäainetta häviää jörjestelmästä n.10% vuodessa. Ei se mikään vuodon merkki ole jos kerran 10vuodessa vanhaan autoon joutuu lisäämään.
Viesti mihin vastasit puhuttiin kyllä 8kk vanhasta autosta ja oli kehoitettu tuomaan huoltoon sit ku puhaltaa lämmintä, eli mitään vikaa ei edes ollut vielä. Tähän vastasit vuodoista
 
Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.
Sellainen 100g häviö vuodessa on vielä normaalin rajoissa, ts mitään vuotoa ei pystyyä tuolloin käytännössä löytämään, ja jos systeemissä on 500g ainetta, niin ei tuo 10v ajalle veny millään.

Vanhemmat kylmäaineet pysyivät paremmin järjestelmässä sisällä kun kaasun molekyylikoko oli isompi. Siis jotain 70-luvun ilmastointeja saattaa toimia vielä tänä päivänäkin ilman että on tarvinnut lisätä kylmäainetta.
 
Superb -21 2.0TDI 39tkm mittarissa. Täällä odotellaan hinuria pohjoisnorjassa.
Öljyt täytin reissuun lähtiessä, 2tkm niin oli taas alarajalla, nyt sit taas alarajalla 1tkm jälkeen plus jäähdytin nesteet enää vaan purkin pohjalla yön jäliltä.
Hyvin maistuu polttoaineiden lisäksi öljy ja jäähdytin nesteet.

Taattua VAG laatua :D
 
Superb -21 2.0TDI 39tkm mittarissa. Täällä odotellaan hinuria pohjoisnorjassa.
Öljyt täytin reissuun lähtiessä, 2tkm niin oli taas alarajalla, nyt sit taas alarajalla 1tkm jälkeen plus jäähdytin nesteet enää vaan purkin pohjalla yön jäliltä.
Hyvin maistuu polttoaineiden lisäksi öljy ja jäähdytin nesteet.

Taattua VAG laatua :D

Ai että, myötätunnot täältä.

Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi? Kun kaikki tietää että ne on paskoja, ollut jo pitkään niin miksi ihmiset silti hankkii niitä? Se asia ei mene mun jakeluun sitten millään.
 
Ai että, myötätunnot täältä.

Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi? Kun kaikki tietää että ne on paskoja, ollut jo pitkään niin miksi ihmiset silti hankkii niitä? Se asia ei mene mun jakeluun sitten millään.
Jep, tästä autosta onneksi vaan verotusarvon maksan ja vaan vahvistaa itselle sitä, että omilla rahoilla en koskaan VAGia tule ostamaan. Omistuksessa oli yksi 2008-2010 ja se sai siirtymään niistä pois.
 
Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi?
Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.

VAG-konserni tekee autoja joita on miellyttävää käyttää, se ajaa ihmisiä ostamaan niitä vaikka teknisessä toimivuudessa joskus olisikin toivomisen varaa. Jos hermo kestää ajaa arjenharmaalla toyotalla tai kialla tai jollain muulla vastaavalla niin varmasti ne ovat teknisesti toimivampia. Ihmiset vaan arvottaa asioita eri tavalla. Mä kokeilin pystyisikö tuon KIAn kanssa elämään ja ei vaan pysty.
 
Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.

VAG-konserni tekee autoja joita on miellyttävää käyttää, se ajaa ihmisiä ostamaan niitä vaikka teknisessä toimivuudessa joskus olisikin toivomisen varaa. Jos hermo kestää ajaa arjenharmaalla toyotalla tai kialla tai jollain muulla vastaavalla niin varmasti ne ovat teknisesti toimivampia. Ihmiset vaan arvottaa asioita eri tavalla. Mä kokeilin pystyisikö tuon KIAn kanssa elämään ja ei vaan pysty.
Otikko jonkun picanton tai rion? Ite vaihdoin -10 superbin -11 optimaan ja ihan tyytyväinen ollut. En tietysti osaa arvioida miten 10 vuotta uudemmat yksilöt vertautuu, kun ei ole pörssi uuden auton ostokunnossa ollut vielä koskaan.

Moitteet ajomelusta kyllä kialle, tän ei pitäis edes olla mikään "hinnat alkaen" -malli ku on lasikatot ja ilmastoidut penkit yms, mut sit ei oo viitsitty bitumimattoa laittaa muutamaa neliötä oviin ja kattoon. Saa nähdä jaksaako ikinä alkaa ite laittaa, tuskin.
 
Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.

VAG-konserni tekee autoja joita on miellyttävää käyttää, se ajaa ihmisiä ostamaan niitä vaikka teknisessä toimivuudessa joskus olisikin toivomisen varaa. Jos hermo kestää ajaa arjenharmaalla toyotalla tai kialla tai jollain muulla vastaavalla niin varmasti ne ovat teknisesti toimivampia. Ihmiset vaan arvottaa asioita eri tavalla. Mä kokeilin pystyisikö tuon KIAn kanssa elämään ja ei vaan pysty.

Itse omistin äskettäin 2kk ajan 2016 Kia Optima sedan PHEVin, pidin autosta todella paljon MUTTA siinä oli vikaa (nyki kun ajoi bensakoneella) eikä autoliike saanut sitä kuntoon korjausyrityksistä huolimatta, eivätkä suostuneet kaupan perumiseen joten möin sen toiseen liikkeeseen persnetolla ja ostin Lexuksen.

Oli lähellä että ostin diesel-Optiman tilalle mutta korealaiset dieselit eivät kuulemma suomen pakkasissa kovin hyvin toimi.

Lexus IS 300h pitäisi olla laatupeli.
 
Oli lähellä että ostin diesel-Optiman tilalle mutta korealaiset dieselit eivät kuulemma suomen pakkasissa kovin hyvin toimi.
Viime talven perusteella en puolla väitettä. Itsellä kyllä webasto, en tiedä miten ilman sitä pelaisi. Mutta äkkiähän nuo lämpeää ja hyvin käynnistyy kovallakin pakkasella, en oo kyl ihan varma että yritinkö kylmänä ikinä käynnistää ku 10 min lämmityksellä saa jo sen verran lämpöjä, että mittari nousee tolpan tai pari.
 
Viime talven perusteella en puolla väitettä. Itsellä kyllä webasto, en tiedä miten ilman sitä pelaisi. Mutta äkkiähän nuo lämpeää ja hyvin käynnistyy kovallakin pakkasella, en oo kyl ihan varma että yritinkö kylmänä ikinä käynnistää ku 10 min lämmityksellä saa jo sen verran lämpöjä, että mittari nousee tolpan tai pari.

Oli hermo niin pinnassa tuosta koko sotkusta etten ottanut sitten mitään riskiä että joutuisi taistelemaan yhtään seuraavan auton kanssa. 200km päivässä tulee työajoa ja pirssin vaan täytyy toimia aina ja kokoajan.
 
Täälläkin vaihtui Superb tänä vuonna uuteen Corollan kakslitraseen farkkuun. Viimekesän 2t€ korjailukulut riittivät mulle (moottorin huohotinyksikkö, ovien johtosarjat, tehdaswebasto, ilmastoinnin täydellinen uusiminen jnejne..). Toyotankaan kanssa ei oikein mistään tarvitse VAG:hen verrattuna tinkiäkään nykyisin ja saa auton valmiina tehtaalta ilman jatkuvia OTA-korjauksia tai rattien jne vaihtoja ja ennenkaikkea auton johon voi perhearjessa luottaa.. Tuohon kakkosautona toimivaan vapari Citigohon kyllä luotan toistaiseksi, siinä ei oikein ole mitää minkä edes VAG:n insinööri saisi suunniteltua pieleen. Vierestä on tullut seurattua viimeaikoina kahden uudenkoppasen Superbin kanssa elämistä, huumorihommia.. Uutta Octaviaa ei tarvinnut Corollaa vasten edes vertailla, taitaa olla VAG-arenan juttujen mukaan yksi konsernin huonoimman käyttövarmuuden vehkeitä..
 
Toi johtosarja VW:llä ja ylipäätään sähköjen laatu on jotain käsittämätöntä kuraa. Golfiin oli mm. aivan liian lyhyet johtosarjat laitettu, että tiesi jo etukäteen, että ovet tulevat kestämään tyyliin tuhat avausta ja sulkua ja ovat poikki sen jälkeen. Ja niinhän ne sitten olikin.
 
Superb -21 2.0TDI 39tkm mittarissa. Täällä odotellaan hinuria pohjoisnorjassa.
Öljyt täytin reissuun lähtiessä, 2tkm niin oli taas alarajalla, nyt sit taas alarajalla 1tkm jälkeen plus jäähdytin nesteet enää vaan purkin pohjalla yön jäliltä.
Hyvin maistuu polttoaineiden lisäksi öljy ja jäähdytin nesteet.

Taattua VAG laatua :D
Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
 
Joopa joo ja lehmät lentää. Mitä omassa tuttava- ja perhepiirissä noita päästöhuijauskorjaukseen joutuneita autoja on ollut niin kaikki on mennyt ongelmitta ja annettu sijaisautotkin kustannuksitta käyttöön. Faija taisi saada jonkun alennuskortinkin seuraavaa määräaikaishuoltoa varten.

En tiedä millä ritsoilla olet tottunut ajamaan, mutta ei tuo kyllä ole "helvetin hyvä" ajaa. Ihan ok käyttöpeli, mutta ei tosiaankaan hauska tai tunnokas.
Jep. Ehkä "Helvetin hyvä" oli sarkasmia:) Kaverilla Toyota Avensis ja niin perkeleen hyvä ajaa kunnes kävi minun BMW:llä reissun...se on niin suhteellista se hyvä.
 
Ai että, myötätunnot täältä.

Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi? Kun kaikki tietää että ne on paskoja, ollut jo pitkään niin miksi ihmiset silti hankkii niitä? Se asia ei mene mun jakeluun sitten millään.
Myyntimääriin suhteutettuna ei kyllä ole mitenkään erityisen paskoja.
 
T
Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
Tsekkaas huvikseen öljytikku sekä korkki että onko emulsiota (jäähäri+öljy sekaisin) ja näkyykö öljyn merkkejä paisarissa. Puskeekö myös normaalia enemmän vesihuurua jopa kuumalla koneella putkesta?
 
Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
Tuo 2t km/1litra on jo ihan spesiaalia, kun manuaalissa lukee, tuhat km/1litra on ihan normaalia.
 
T

Tsekkaas huvikseen öljytikku sekä korkki että onko emulsiota (jäähäri+öljy sekaisin) ja näkyykö öljyn merkkejä paisarissa. Puskeekö myös normaalia enemmän vesihuurua jopa kuumalla koneella putkesta?
Eilen aamulla tuon tutkin kun kävi mielessä, normaalilta näytti.
Täytyy seurailla noita jäähdytin nesteitä, että alkaako hupenemaan vaiko ei.
On täältä vielä kotimatkaa sen verran, että eiköhän selviä:)
 
Tää oli paikallisessa Norjan kummeli Skoda huollossa :lol:
No mitä ne olis voinu sitten tehdä, tai mitä oletit heidän tekevän? Jättää auto sinne tutkittavaksi, joka olis ottanut varmaan aikaa kun olisi edes päässyt työjonoon.

Vaikeita tapauksia nämä kun korjausta ei voi tehdä heti ja edessä olisi iso remontti. Kulujskin tuollaisesta tulee aika lailla jollekin.
 
Öljyä VAG:laiset voivat syödäkin (jotkut yksilöt jopa litran per tuhat kilsaa) mutta jäähdytysnesteen häviämiselle pitäisi tehdä jotain :hmm:
 
Öljyä VAG:laiset voivat syödäkin (jotkut yksilöt jopa litran per tuhat kilsaa) mutta jäähdytysnesteen häviämiselle pitäisi tehdä jotain :hmm:
Voi ne sitä öljyä sen verran syödä, ja se voi olla VAGeissa jopa normaaliakin, mutta ainakaan minun mielestäni se ei ole noin uudelle autolle hyväksyttävää oli valmistajan kanta mikä hyvänsä.
 
Jep ja litra /tonni kulutus öljyä on ainoastaan merkki viasta vaikka valmistajan mukaan ok onkin. Tosiaan uudet kaksitahtivenemoottorit käyttävät 0,5% sekoitussuhdetta. Tuo 1L/1000km tarkoittaisi 5 litran keskikulutuksella 2% sekoitusta ja 7 litran kulutuksellakin vielä 1,4%. Siinä Low-SAPS -öljyt menettää merkityksensä jos autossa vaihtuu öljyt 3-4 kertaa huoltovälillä.

Tekniikan Maailma aikoinaan yhden öljysyöpön TSI:n purki ja männänrenkaat ei toimineet, koska täynnä karstaa. Se normaali öljynkultus on sellainen mitä ei pitäisi tikusta havaita huoltovälillä.
 
Jep ja litra /tonni kulutus öljyä on ainoastaan merkki viasta vaikka valmistajan mukaan ok onkin. Tosiaan uudet kaksitahtivenemoottorit käyttävät 0,5% sekoitussuhdetta. Tuo 1L/1000km tarkoittaisi 5 litran keskikulutuksella 2% sekoitusta ja 7 litran kulutuksellakin vielä 1,4%. Siinä Low-SAPS -öljyt menettää merkityksensä jos autossa vaihtuu öljyt 3-4 kertaa huoltovälillä.

Tekniikan Maailma aikoinaan yhden öljysyöpön TSI:n purki ja männänrenkaat ei toimineet, koska täynnä karstaa. Se normaali öljynkultus on sellainen mitä ei pitäisi tikusta havaita huoltovälillä.
Mulla on pienimuotoinen koe menossa, TSI-Golfissa on joutunut yleensä laittamaan kerran lisää öljyä vuoden/20000 km vaihtovälin sisällä. Laitoin RVS:t sisään ennen viimeisintä öljynvaihtoa ja toinen satsi sitten vaihdon jälkeen. Tuosta on ollut jonkin verran juttua, että saattaa auttaa tuollaiseen kohtuuttomaan (paitsi valmistajan mielestä) öljynkulutukseen.
 
No vissin saksalaisissa sitten nykyään harvinaisempi nuo tikut, itsellä ei ainakaan neljässä viime autossa ole sellaista löytynyt.
 
No vissin saksalaisissa sitten nykyään harvinaisempi nuo tikut, itsellä ei ainakaan neljässä viime autossa ole sellaista löytynyt.
No siis yleensä autoissa on öljytikku. Jos on oikea öljyrohmu moottori, viimein syttyy öljynpaineen merkkivalo ja silloin on oikeastaan sekunteja aikaa sammuttaa ja lisätä öljyä. Kaikki eivät nykypäivänä avaa konepeltiä ja tarkasta öljyä tikusta säännöllisesti. Tai sitten eivät edes osaa. Harvoin siihen on tarvettakaan vaihtovälillä. Ongelma tikkumalleissa tulee siitä, että kone laukeaa jokseenkin heti kun valo syttyy.

öljyä potentiaalisesti syövissä koneissa sitten on parempi olla öljymäärän varoitusvalo. Autoilija ajelee laadukkaalla saksalaisella autollaan ja öljymäärän merkkivalo syttyy. Seuraavalla huoltsikalla lisätään litran purkki öljyä kuin pesuainetta pissapoikaan ja jatketaan premium-kyytiä. Öljymäärän valo syttyy reilusti ennen kuin öljypumppu horaisee tyhjää ja moottori hajoaa.

alussa ihmettelin, että miksi huoltoasemien hyllyssä on pitkät rivit litran moottoriöljypurkkeja, kun se on hiton kallistakin isompaan kannuun verrattuna jä öljynvaihtoon menee aina useampi litra. Syy on juuri tämä öljymäärän merkkivalo ja öljyä kuluttavat saksalaiset merkit. Valo on säädetty, että se syttyy kun litra on mennyt.
 
Syy miksi ne öljyä kuluttavat autot ovat Saksalaisia on Saksalaiset Mahlen männät, joita saksalaiset moottorit käyttävät. Mahle teki joskus yksiosaisen öljyrenkaan, joka on nopeampi koota ja halvempi kuin moniosainen. Siinä vain tuli ongelmia liian pienten valumareikien kanssa, jotka karstottuivat umpeen. Ongelmaa ei ole samassa määrin perinteisellä renkaalla, jossa kaksi rengasta ja jousi välissä.
 
Mulla on pienimuotoinen koe menossa, TSI-Golfissa on joutunut yleensä laittamaan kerran lisää öljyä vuoden/20000 km vaihtovälin sisällä. Laitoin RVS:t sisään ennen viimeisintä öljynvaihtoa ja toinen satsi sitten vaihdon jälkeen. Tuosta on ollut jonkin verran juttua, että saattaa auttaa tuollaiseen kohtuuttomaan (paitsi valmistajan mielestä) öljynkulutukseen.
Eihän tuo ole mitään, puoli desiä/1000km, rvs:llä voi loppua kokonaan.

suosittelisin muutenkin pysymään max 15tkm vaihtoväleissä niin ei moottorikaan karstotu niin paljoa, mutta jokanen vaihtaa sillon kuin itsestä hyvältä tuntuu.
 
Eihän tuo ole mitään, puoli desiä/1000km, rvs:llä voi loppua kokonaan.

suosittelisin muutenkin pysymään max 15tkm vaihtoväleissä niin ei moottorikaan karstotu niin paljoa, mutta jokanen vaihtaa sillon kuin itsestä hyvältä tuntuu.
Muistin varmaan väärin tuon kilsamäärän, 15000 lienee oikein. Multifuelissa on määrättynä lyhyt vaihtoväli, joten aiemmatkaan omistajat eivät ole voineet rankaista autoa longlife-elämällä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 664
Viestejä
4 512 376
Jäsenet
74 449
Uusin jäsen
Mölberg

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom