VAG autojen monet ongelmat

On näissä uudemmissakin kuin 2008-2011 Audeissa näköjään öljynkulutusongelmaa vaikka piti olla jo parannettu sisuskaluja
Ne parannetut sisuskalut on varmuudella vasta EA888 kolmannen sukupolven moottorissa. Ei noita vuosilukuja pitäisi liikaa tuijottaa, mutta jostain syystä niitä monesti jonkinlaisena totuutena näkee. Eivät kuitenkaan pidä paikkaansa, kyllä sitä samaa tyyppivikaa löytyy uudemmistakin yksilöistä kuin 2011.

Jännästi oli tuostakin autosta paljon kuvia muttei yhtäkään konehuoneesta, josta näkisi samantien onko se toisen vai kolmannen sukupolven mylly.
 
Morjes. Lisätään myös omat tuskailut ja auton ongelma tänne. Kyseessä vm 2014 Seat Leon st 1.4 tsi. Öljyä alkanut nyt vuoden sisällä kulumaan ja viimeisen puoli vuotta mennyt se about 1L/2000km. 141tkm nyt mittarissa. Maaliskuussa tehty jakopäähuolto ja sen jälkeen oikeastaan herännyt tähän kulutukseen. Nyt tuskailen, että mitä tuon kanssa tehdä... Vaihtoon.. korjaus.. vai ajoa loppuun asti.. Todella ärsyttävä ja stressaava tilanne.. Vinkkejä otetaan vastaan.
 
Kuten työkaveri joskus tokasi: ”sylinterien marmorointi ja paska kiertoon”. Tarkoitti ilmeisesti jotain RVS-käsittelyä tai vastaavaa.
 
Morjes. Lisätään myös omat tuskailut ja auton ongelma tänne. Kyseessä vm 2014 Seat Leon st 1.4 tsi. Öljyä alkanut nyt vuoden sisällä kulumaan ja viimeisen puoli vuotta mennyt se about 1L/2000km. 141tkm nyt mittarissa. Maaliskuussa tehty jakopäähuolto ja sen jälkeen oikeastaan herännyt tähän kulutukseen. Nyt tuskailen, että mitä tuon kanssa tehdä... Vaihtoon.. korjaus.. vai ajoa loppuun asti.. Todella ärsyttävä ja stressaava tilanne.. Vinkkejä otetaan vastaan.

Ajoa vaan ja sitten toimenpiteisiin kun ei päästömittauksesta mene läpi. Halvimmat mahdollsiet lisäysöljyt käyttöön. Belco 5W-40 4 l moottoriöljy | Karkkainen.com verkkokauppa
 
Ei kai öljynsyönti päästöjä lisää? 2,2 c vectra vei pahimmillaan lähes 2l/1000 eikä senkään kanssa mitään ongelmaa päästöissä
Ei ehkä heti, eikä hetken päästä, mutta taitaa ennen pitkään hajottaa lopuksi katin jos litroja vie tonnilla.
 
Lisäähän se öljyn syönti päästöjä ja reilusti, mutta eihän se katsastuksen päästömittauksessa näy, joka on suunniteltu paljastamaan lähinnä väärissä säädöissä oleva kaasari.
 
Onko kenelläkään antaa suuntaa antavaa arviota mahdollisesta Audin remontin hinnasta, että kannattaako enää noin vanhaan autoon alkaa mitään tekemään?

Autona 2006 vuoden Audi A6 2.0 tsfi. Ajettu 260 000 km. Aina jonkun verran öljyä syönyt, mutta nyt kesällä alkoi huomattavasti kuluttamaan.

600km pääsee ja pyytää lisäämään öljyä (max -> min). Muutama viikko sitten vaihdoin öljyt ja huomasin, että pohjapanssari on öljyinen ja aattelin, että voisiko tiputtaa pohjapropusta ja vaihdoinkin siihen uuden, mutta ei apua.

En kotipihassa pystynyt paikantamaan, mistä öljy tulisi. Ehkä jostakin kuskin puolelta, voisiko olla turbo kyseessä.

Kysymys onkin, että kannattaako enää mitään tehdä vai lisäilenkö öljyä ja ajelen sen minkä auto kestää. Muuta vikaa ei ole ollut.
No kannattaa se nyt viimeistään öljynvaihdon yhteydessä selvittää mistä se vuotaa. Sittenhän sen tietää kannattaako sille tehdä jotain.
 
Uskaltaako 1.6 TDI koneelle laittaa 92 asteen termostaatin, jos pääasiassa tuolle tarjotaan 87 asteista? Olisi Motonetin ainoa termostaatti ja alkuperäislaatuinen varaosa.

Kylmillä keleillä meinaa lämmöt seilata ja huomasin livedatalla, että termostaatti avautuu jo 70-75 asteessa. Tuolloin alkaa jäähdyttimelle virrata lämmintä vettä. Ihan hiljattain jumpattu puslien kanssa, vaihdatettu uusi pyöränlaakeri ja jos nyt vielä termostaatti kuntoon ennen talvea :D

Myös polttoaineen paineensäädin kokeiltu vaihtaa tyhjäkäynnin ongelmiin ja kylmänä hytkymiseen, mutta tuloksetta. Onneksi maksoi vain 30 euroa purkaamolta tuo osa, kun uutena 400€. Vähän alkaa tuntumaan, että tuota ongelmaa en tule koskaan ratkaisemaan. Sen verran pitkään ollut jo. Pieni epäily jonkun suuttimen suuntaan, mutta korjausarvot hyvät, suuttimien puhdistusaineella PA-suodattimen kautta ei mitään vaikutusta ja penkissä tehokäyrät olivat oikein hyvät vakioksi ja oli vähän ylimääräisiäkin heppoja konsernin tapaan.
 
Uskaltaako 1.6 TDI koneelle laittaa 92 asteen termostaatin, jos pääasiassa tuolle tarjotaan 87 asteista? Olisi Motonetin ainoa termostaatti ja alkuperäislaatuinen varaosa.

Kylmillä keleillä meinaa lämmöt seilata ja huomasin livedatalla, että termostaatti avautuu jo 70-75 asteessa. Tuolloin alkaa jäähdyttimelle virrata lämmintä vettä. Ihan hiljattain jumpattu puslien kanssa, vaihdatettu uusi pyöränlaakeri ja jos nyt vielä termostaatti kuntoon ennen talvea :D

Myös polttoaineen paineensäädin kokeiltu vaihtaa tyhjäkäynnin ongelmiin ja kylmänä hytkymiseen, mutta tuloksetta. Onneksi maksoi vain 30 euroa purkaamolta tuo osa, kun uutena 400€. Vähän alkaa tuntumaan, että tuota ongelmaa en tule koskaan ratkaisemaan. Sen verran pitkään ollut jo. Pieni epäily jonkun suuttimen suuntaan, mutta korjausarvot hyvät, suuttimien puhdistusaineella PA-suodattimen kautta ei mitään vaikutusta ja penkissä tehokäyrät olivat oikein hyvät vakioksi ja oli vähän ylimääräisiäkin heppoja konsernin tapaan.
Hytkymistä vois kyl myös aiheuttaa osittain tukkeutuneet suuttimet, silloin aine ei leviä tasaisesti sylinteritilaan.
 
Hytkymistä vois kyl myös aiheuttaa osittain tukkeutuneet suuttimet, silloin aine ei leviä tasaisesti sylinteritilaan.
Paha sanoa. Viime talvena alkoi pakkasilla, eli ohjaamossa tuntuu epäsäännöllistä hytkymistä, kuten sytytyskatkoksia ja ne vähenevät ja lopulta lakkaavat, kun moottori lämpenee. Kesällä oli poissa ja nyt tuli kylmillä keleillä takaisin. Sen huomasin, että ajovalojen kirkkaus vaihteli vähän hytkymisen tahtiin, mutta kaikki sähkölaitteet ja PTC-vastus olivat päällä. Kierroksien nostaminen kaasulla ei lopeta hytkymistä kokonaan, mutta ajossa menee ihan tasaisesti.

Mutta täytyy hakea tuo 92 asteen termari ja vaihtaa ja sitten jossain vaiheessa ehkä vielä tutkia tyhjäkäyntiongelmaa.
 
'15/16 TDI 150 2.0 (150tkm, Seat) syttyi keltainen moottorin vikavalo (emission control, "katalysaattori"). Tarkoittaakohan mahdollisesti hiukkasloukkua tai jotain muuta? Mitä tällaisella on odotettavissa? Kai sitä tarvii huoltoon soitella, vaikka auto muuten tuntuu toimivan normaalisti.
 
'15/16 TDI 150 2.0 (150tkm, Seat) syttyi keltainen moottorin vikavalo (emission control, "katalysaattori"). Tarkoittaakohan mahdollisesti hiukkasloukkua tai jotain muuta? Mitä tällaisella on odotettavissa? Kai sitä tarvii huoltoon soitella, vaikka auto muuten tuntuu toimivan normaalisti.
Minkä näköinen vikavalo tarkalleen?
 
Minkä näköinen vikavalo tarkalleen?
4C57013A-FB27-48C0-83BD-C9ECBE0E336D.jpeg
 
2010 Skoda Octavia 190tkm 1.6tdi dsg.llä uhka vai ok hankinta ei ole kokemusta tuosta 1.6tdi.stä?
 
Karkeasti ottaen lähes kaikki ennen 2015 on täyttä romua. Siitä eteenpäin kohennusta ilmeisesti tapahtunut. Kannattaa pitää mielessä, että liikkeet ja monet yksityiset vieroksuu näitä jos joskus on tarkoitus vaihtaa.

Kiitos. Näin itsekin muistin. Eli koitan puhua ympäri että suostuu manuaaliin.
 
Kiitos. Näin itsekin muistin. Eli koitan puhua ympäri että suostuu manuaaliin.

Otat 2.0TDI niin saat 6-lovisen DSG. Näissä katsot ostaessa, että 60tkm välein on vaihdettu öljyt ja suodatin. Niin ei kyllä ole mielestäni riski ostos.

Muutenkin jatkossa ihmiset alkaa hylkämään näitä pikkusia dieseleitä.
Voi olla että saat jopa Suberb samaan hintaa mitä Octavian ja lähtökohtaisesti noi isommat on yleensä paremmin varusteltu.
 
Niin hämmästelin vain tuota polttoaineen syöttötapaa, eiköhän nuo päästömittaukset ole suunniteltu niin kaasuttimille kuin suutintekniikkaan perustuville ottomoottoreille.
Hää tarkoitti kaiketi sitä, että tuo testi ei tiedä tuon taivaallista nykyauton päästöistä, tarvitsee olla isosti vikaa ennenkuin päästöistä hylätään...
 
Käytännössä ne kaasariajan ruiskutkin pysyvät kyllä säädöissään, mutta jokin pieni häiriö, esim imuvuoto saa seoksen sekaisin tyhjäkäynnillä, joka näkyy päästömittauksessa, ja sitä sitten innokkaasti "korjataan" säätämällä seosta, jonka seurauksena säädöt ja päästöt on ihan perseellään normaali käytössä.
 
Uudemmissa on taas myös märkiä 7-lovisia, kuten ittellä olevassa. Pohjautuukohan nuo 6-lovisiin jotenkin, vai enemmän kuiviin 7-lovisiin?


Noita variansseja on muutamakin. DQ300, DQ400, DQ500.

Mutta lähtökohtaisesti ne perustutat tuohon DQ250 eli 6-loviseen märkäkytkimeen. VAG.comin sivuilta aikoinaan tästä oli keskustelua

"The DQ380 appeared in 2014. It is a brand new box intended to replace the DQ200 and DQ250 initially on the motor vehicles 2L TSI and TDI of the platform MQB.
This version is intended for vehicles with transverse engines and front-wheel drive 2-wheel drive or 4-wheel drive. Technically the DQ380 is close to the DQ250 because it is cooled by an oil sump system which also submits the clutches. This new box is produced by a Chinese subcontractor of the VAG group. The first vehicles to benefit are initially intended for the Chinese market. "

En ole itse ainakaan kuullut näistä 7-lovisista märkäkytkimistä sen pahempaa juttua. Ainahan jokainen asia voi hajota, mutta tuo DQ200/DQ200e on niin onneton tekele etten sitä suosittele edes vihamiehelleni ostamaan.

Direct-shift gearbox - Wikipedia
 
2010 Skoda Octavia 190tkm 1.6tdi dsg.llä uhka vai ok hankinta ei ole kokemusta tuosta 1.6tdi.stä?

Myös ennen oliko se 2014 mallisia oli näitä TSI mätäkoneita (ketjun venymisiä yms). Eli jos Skodan haluaa, niin kattoo 2014 tai tuoreempi.
 
Myös ennen oliko se 2014 mallisia oli näitä TSI mätäkoneita (ketjun venymisiä yms). Eli jos Skodan haluaa, niin kattoo 2014 tai tuoreempi.

Riipuu ihan valmistajasta. On tehty myös jo 2013 hihnamallisia koneita.

Moottoritunnus kertonee asian parhaiten.

Näissä uudemmissa on 6vuoden välein hihnan vaihtoväli. Vesipumppu on moottorin toisessa päässä kuin jakohihna. Nyt enään ei merkkiliikekän vaihda vesipumppua ellei se vuoda.
 
Myös ennen oliko se 2014 mallisia oli näitä TSI mätäkoneita (ketjun venymisiä yms). Eli jos Skodan haluaa, niin kattoo 2014 tai tuoreempi.
TDI ei ole TSI. TDI:ssä ei mitään ketjun venymisiä ole koskaan ollut. On aina ollut remmillä
 
Onko kellään tietoa voiko 7 koppaessa golfissa jäädä takajousi alapäästä jumiin niin että liikkessä napsahtaa poikki. Itellä oli alhaalta mennyt ja sitten se katkennut alin pätkä 1.5 kierrosta oli kunnolla kiinni.
 
Onko kellään tietoa voiko 7 koppaessa golfissa jäädä takajousi alapäästä jumiin niin että liikkessä napsahtaa poikki. Itellä oli alhaalta mennyt ja sitten se katkennut alin pätkä 1.5 kierrosta oli kunnolla kiinni.
"Onko kellään tietoa voiko 7 koppaessa golfissa jäädä takajousi alapäästä jumiin niin että liikkessä napsahtaa poikki": Ei voi.
"alin pätkä 1.5 kierrosta oli kunnolla kiinni."voihan se alaosassa oleva kumi jotain jumitella, tai sitten pois nostaessa alatukivarteen jotain takertelee.

täällä koko rakenne.
 
Aina menee takajouset käytännössä alhaalta poikki, tiedä sitten, että voiko ruostua kiinni alhaalta.
 
2015 vuoden A4 2.0tdi quattro alkanut täristämään 800-900rpm tienoilla, huomaa parhaiten tyhjäkäynnillä ja siinä kun hidastaa liikennevaloihin. Vikavalo on palanut jonkin aikaa 4. sylinterin hehkutulpan takia.

Muuten ei oireile mitenkään. Mikähän homma?
 
2015 vuoden A4 2.0tdi quattro alkanut täristämään 800-900rpm tienoilla, huomaa parhaiten tyhjäkäynnillä ja siinä kun hidastaa liikennevaloihin. Vikavalo on palanut jonkin aikaa 4. sylinterin hehkutulpan takia.

Muuten ei oireile mitenkään. Mikähän homma?

Jos manuaali, niin vauhtipyörää veikkaan. En tiedä onko noissa jotain massahihnapyöriä kampiakselilla tai ylipäätään jossain päin konetta, vois olla joku semmonenkin, ehkä jopa jumittava vapaakytkin laturilla/ilmastoinnissa. Hehku ei vaikuta käyntiin enää muutamien sekunttien jälkeen käynnistymisestä.
 
2015 vuoden A4 2.0tdi quattro alkanut täristämään 800-900rpm tienoilla, huomaa parhaiten tyhjäkäynnillä ja siinä kun hidastaa liikennevaloihin. Vikavalo on palanut jonkin aikaa 4. sylinterin hehkutulpan takia.

Muuten ei oireile mitenkään. Mikähän homma?

Manuuali vai automaatti?

Manuaalilla kytkin pohjaan jos tärinä loppuu on kyseessä kaksoismassavauhtipyörä vika.

Automaatti sama homma mutta vaihdekeppi N-asennolla pitäisi äänen loppua.

Edit: kamalat ajatuskatkot korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Bensa vai manuaali?

Bensalla kytkin pohjaan jos tärinä loppuu on kyseessä kaksoismassavauhtipyörä vika.

Automaatti sama homma mutta vaihdekeppi N-asennolla pitäisi äänen loppua.

Bensa vai manuaali :cool: Mutta automaatti tämä on.

Pitää koittaa tuota N:ää. Mitään ääntä/kilkatusta tästä siis ei kuulu, pelkästään tärisee.

Edit: Ei vaikuta N tärinään. Tämä alkoi jonkin aikaa määräaikaishuollot jälkeen. Tuntuisi äkkiseltään käyntiongelmalta, mutta tätä ilmenee tosiaan vain tuolla kierrosluvulla.
 
Viimeksi muokattu:
Bensa vai manuaali :cool: Mutta automaatti tämä on.

Pitää koittaa tuota N:ää. Mitään ääntä/kilkatusta tästä siis ei kuulu, pelkästään tärisee.

Edit: Ei vaikuta N tärinään. Tämä alkoi jonkin aikaa määräaikaishuollot jälkeen. Tuntuisi äkkiseltään käyntiongelmalta, mutta tätä ilmenee tosiaan vain tuolla kierrosluvulla.


Haha, pieni ajatuskatkos.
Voithan sä toki käydä sanomassa huollon väelle että tutkiko moniurahihnan kunnon?

Noissa laturin vapaapyöriä ja kiristimiä mennyt kuitenkin paljon kuten muissakin autoissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 336
Viestejä
4 741 097
Jäsenet
77 320
Uusin jäsen
aaaaaaaaaw

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom