Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä. Jos ne öljyt vaihtuu suurin piirtein vuosittain niin mikä ongelma vaikka nimellisesti 30 tkm. Pienemmillä kilsoilla kuitenkin joutuu parin ekan vuoden jälkeen käyttämään vuosittain ”tarkistushuollossa”, joten sama vaihdattaa ne öljytkin. Varsinkin kun voi laittaa halvemmat ei-longlife öljyt.Mutuilen oman VAG-pommin perusteella:
Se on 30tkm tai 1-2v.
Lisäksi jos ajat "nurkka-ajoa", niin ajotieteiskone lyhentää vaihtovälin sinne 15tkm/1v saakka.
Aika harva laskee 30tkm/vuosi ja jos vaikka ajaakin, niin tarkoittaa se vain sitä, että on ajettu pitkää matkaa ja siinä on moottori sekä öljyt vähän kevyemmällä käytöllä.
Oma wanha Toyota VVTi 1.8 alkoi tuon öljynkulutuksen ihan yhtäkkiä. Aivan yhtä nopeasti se auto oli jo seuraavalla omistajalla.
Ei kai noissa kuitenkaan noista matalista kierroksista johtuvia ongelmia juurikaan ole?
Todennäköisesti se kaksoimassa kestäisi pidempään korkeammilla kierroksilla ja pienemmällä väännöllä, sehän on kuitenkin kuluva osa, mutta eine nyt mitenkään erityisesti ennenaikaisesti noissa hajoa.Kestäisikö kaksoismassa vauhtipyörän jouset pidempään? Tosin eiköhän VW ole niiden kestoa laskeskellut. Dieseleissä pelkällä nurkka-ajolla vois mennä hiukkasloukku ennenaikaisesti tukkoon?
Talvella olleessa moottorilehdessä oli niiden käytetyn auton DSG korjauksessa pajalla. Siinä oli mainintaa, että laatikot hajoilee myöskin juuri matalien kierrosten tärinän johdosta.Ei kai noissa kuitenkaan noista matalista kierroksista johtuvia ongelmia juurikaan ole?
Mutta ei nuo dsg laatikot tunnettuja laakerivioista ole, vaikka niitäkin nyt varmasti on vähintään sen mitä muissakin laatikoissa. Sen sijaan sitä mä en äkkiä keksi miten se mekatronikka tuosta hajoaa, ja se makatroniikkahan noissa dsg askeissa yleensä on se ongelmien syy.Talvella olleessa moottorilehdessä oli niiden käytetyn auton DSG korjauksessa pajalla. Siinä oli mainintaa, että laatikot hajoilee myöskin juuri matalien kierrosten tärinän johdosta.
" Yksi pääsyy tämän vaihteiston vikoihin on erään tiedon mukaan sen voimakas tärinä. Päästösyistä moottori käy usein tuhannen kierroksen tuntumassa, mikä ravistaa vaihteistoakin melko rajusti joissakin tilanteissa. Tämä aiheuttaa niin laakeri- kuin mekatroniikkavikoja. "DSG-vaihteisto: mitä vikoja niissä on ja onko jotkin versiot parempia kuin toiset?
Moottorin käytetyn Volkswagen Golfin DSG-vaihteisto kävi pajalla. Korjauksen yhteydessä haastattelimme ammattilaisia Volkswagenin kaksoiskytkinvaihteistojen vioista, niiden aiheuttajista ja ennaltaehkäisemisestä.moottori.fi
Ne ei ole tunnettuja kun laatikkoa joudutaan aukomaan muiden syiden takia niin samalla sinne vaihdellaan varuiksi muutakin?Mutta ei nuo dsg laatikot tunnettuja laakerivioista ole, vaikka niitäkin nyt varmasti on vähintään sen mitä muissakin laatikoissa. Sen sijaan sitä mä en äkkiä keksi miten se mekatronikka tuosta hajoaa, ja se makatroniikkahan noissa dsg askeissa yleensä on se ongelmien syy.
No luulisi että jos nuo laakerit olisi writyisen herkkiä niitä menisi myös yksinään? Siis eihän ne mekatroniikat joka askista hajoa.Ne ei ole tunnettuja kun laatikkoa joudutaan aukomaan muiden syiden takia niin samalla sinne vaihdellaan varuiksi muutakin?
Kytkinpakat ovat surullisen kuuluisia kulumisestaan kuivaversioissa. Nyt uusimmissa plugareissa ne ovat menneet vielä pulttaamaan sähkömoottorin samaan konstruktioon. No se on varmaankin se toimintavarmin kohta laatikossa, mutta silläkin on mekatroniikan ohjaama kolmas kytkin.
Joissain vanhemmissa versioissa mekatroniikan hydrauliikan paineakku hajosi, säröili tms. Ei kuitenkaan mennyt yleensä kerralla, niin vissiin pelasi sinnepäin ja saattoi hajottaa samalla jotain muutakin ajan kanssa. Sitten niitä on fiksailtu vaihtelevassa laajuudessa vuosien aikana. Alkuun vissiin suurin piirtein koko laatikko vaihtoon, kunnes joku tajusi että sen painesäiliön ja liittyvien komponenttien vaihtaminen riittää. Ainakin monissa tapauksissa… tai voihan sieltä olla muutakin rikki, tai ajettu pitkään niin että toiminta ollut sinnepäin. Päälle normaali kuluminen. Tästä (mutuillen) seuraa, että vikoja on sinänsä rajallisesti ja ongelmat periaatteessa selvillä, mutta mikä on varmasti toimiva ja taloudellinen ja pitkäikäinen korjaus - sekä asiakkaan että korjaamon näkökulmasta?Mutta ei nuo dsg laatikot tunnettuja laakerivioista ole, vaikka niitäkin nyt varmasti on vähintään sen mitä muissakin laatikoissa. Sen sijaan sitä mä en äkkiä keksi miten se mekatronikka tuosta hajoaa, ja se makatroniikkahan noissa dsg askeissa yleensä on se ongelmien syy.
Mikä mekaaninen laite on viaton/huoleton? Kaikki hajoaa ennemmin tai myöhemmin, VAG varmasti ennemmin...Joissain vanhemmissa versioissa mekatroniikan hydrauliikan paineakku hajosi, säröili tms. Ei kuitenkaan mennyt yleensä kerralla, niin vissiin pelasi sinnepäin ja saattoi hajottaa samalla jotain muutakin ajan kanssa. Sitten niitä on fiksailtu vaihtelevassa laajuudessa vuosien aikana. Alkuun vissiin suurin piirtein koko laatikko vaihtoon, kunnes joku tajusi että sen painesäiliön ja liittyvien komponenttien vaihtaminen riittää. Ainakin monissa tapauksissa… tai voihan sieltä olla muutakin rikki, tai ajettu pitkään niin että toiminta ollut sinnepäin. Päälle normaali kuluminen. Tästä (mutuillen) seuraa, että vikoja on sinänsä rajallisesti ja ongelmat periaatteessa selvillä, mutta mikä on varmasti toimiva ja taloudellinen ja pitkäikäinen korjaus - sekä asiakkaan että korjaamon näkökulmasta?
Joku mainitsi pakkikynsi-ongelman. Ei ole tuttu, mutta erityisesti autohold ja myös sähköinen käsijarru ainakin rajoittavat merkittävästi tuon kuormittumista useimmissa käyttötilanteissa. Tosin polo/fabia-sukuisissa tuota autoholdia ei ole ollut käsittääkseni. Ei liity pakkiin, mutta tuossa normikässäriversiossa on liikennevaloissa yms helppo ”vahingossa” luistatella vähän kytkintä, varsinkin jos on tottunut perinteiseen automaattiin.
Näitä kauhuskenaarioita lukiessa kannattaa muistaa että suurin osa pienten-keskikokoisten autojen automaattilaatikoista on nykyään kaksoiskytkimiä… tai cvt-pohjaisia. Monimutkaisia vehkeitä ja vaihteistojen valmistajia on rajallisesti. Tuttujen toyota kuulemma alkoi luistamaan vikavalojen kera, kyseessä normicvt. Toivottavasti ei ole pahasti hajalla, ei ole tojokaan aina viaton.
Itse valitin oman kärryn vaihteistosta huollossa kun joissain mäki+täyskaasutyyppisissä tilanteissa luisti hiukan tietyillä vaihteilla. Tekivät ns. sopeutuksen eli kalibroi kytkimien asennot tms. Epäilyksistä huolimatta tämä ratkaisi ongelman. Mutta veikkaan että kovin moni peruskäyttäjä ei tuota pientä (tai vähän isompaakaan) luistoa huomaisi. Kun ei edes välttämättä tajua mitä luistaminen tarkoittaa. Jolloin voi olla monessa tapauksessa tämmöistäkin sen takana, että ne kytkimet kuluvatkin ns. epänormaalisti… perusongelma tossakin on ns. hieno tekniikka ja pienet toleranssit.
Matalista kierroksista mutuilut: käsittäisin että tämä on enemmän dieselien ongelma. Enemmän vääntöä ja vielä pienemmillä kierroksilla. Ei pikku-tsi:tkään kovin suurilla kierroksilla mene taajamassa, mutta erityistä jyristelyä en ole havainnut, koska vaihtaa herkästi alaspäin… kun ei sitä tehoakaan liikaa ole. Kolmipyttyisistä ei tosin ole kokemusta, niissä iskuja tulee toki harvemmin.
Juu ei mitään , luin väärinOn näissä uudemmissakin kuin 2008-2011 Audeissa näköjään öljynkulutusongelmaa vaikka piti olla jo parannettu sisuskaluja Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
" Öljyä täytyy lisätä noin 1000-1500 kilometrin välein, ei tutkittu "
On ja varmasti vanhemmistakin löytyy kun tarpeeksi etsiiOn näissä uudemmissakin kuin 2008-2011 Audeissa näköjään öljynkulutusongelmaa vaikka piti olla jo parannettu sisuskaluja Huutokaupat.com - Suomen kiinnostavin huutokauppa
" Öljyä täytyy lisätä noin 1000-1500 kilometrin välein, ei tutkittu "
Ne parannetut sisuskalut on varmuudella vasta EA888 kolmannen sukupolven moottorissa. Ei noita vuosilukuja pitäisi liikaa tuijottaa, mutta jostain syystä niitä monesti jonkinlaisena totuutena näkee. Eivät kuitenkaan pidä paikkaansa, kyllä sitä samaa tyyppivikaa löytyy uudemmistakin yksilöistä kuin 2011.On näissä uudemmissakin kuin 2008-2011 Audeissa näköjään öljynkulutusongelmaa vaikka piti olla jo parannettu sisuskaluja
Morjes. Lisätään myös omat tuskailut ja auton ongelma tänne. Kyseessä vm 2014 Seat Leon st 1.4 tsi. Öljyä alkanut nyt vuoden sisällä kulumaan ja viimeisen puoli vuotta mennyt se about 1L/2000km. 141tkm nyt mittarissa. Maaliskuussa tehty jakopäähuolto ja sen jälkeen oikeastaan herännyt tähän kulutukseen. Nyt tuskailen, että mitä tuon kanssa tehdä... Vaihtoon.. korjaus.. vai ajoa loppuun asti.. Todella ärsyttävä ja stressaava tilanne.. Vinkkejä otetaan vastaan.
Ajoa vaan ja sitten toimenpiteisiin kun ei päästömittauksesta mene läpi. Halvimmat mahdollsiet lisäysöljyt käyttöön. Belco 5W-40 4 l moottoriöljy | Karkkainen.com verkkokauppa
Ajoa vaan ja sitten toimenpiteisiin kun ei päästömittauksesta mene läpi. Halvimmat mahdollsiet lisäysöljyt käyttöön. Belco 5W-40 4 l moottoriöljy | Karkkainen.com verkkokauppa
Ei kai öljynsyönti päästöjä lisää? 2,2 c vectra vei pahimmillaan lähes 2l/1000 eikä senkään kanssa mitään ongelmaa päästöissäAjoa vaan ja sitten toimenpiteisiin kun ei päästömittauksesta mene läpi. Halvimmat mahdollsiet lisäysöljyt käyttöön. Belco 5W-40 4 l moottoriöljy | Karkkainen.com verkkokauppa
Ei ehkä heti, eikä hetken päästä, mutta taitaa ennen pitkään hajottaa lopuksi katin jos litroja vie tonnilla.Ei kai öljynsyönti päästöjä lisää? 2,2 c vectra vei pahimmillaan lähes 2l/1000 eikä senkään kanssa mitään ongelmaa päästöissä
Mitäs kävi?Laitetaampas lomakuva, kun vuoden vanhalla VAG:lla lomailee
Norjassa. Jokunen sivu takasinpäin löytynee kokemuksiaMitäs kävi?
Kävi mielessä et onko tämä se sama tapaus.Norjassa. Jokunen sivu takasinpäin löytynee kokemuksia
Norjassa. Jokunen sivu takasinpäin löytynee kokemuksia
Siellä ne nesteet on pysyny taasLukaisin muutaman sivun taaksepäin, onneksi ei oma Kuinkas pitkään tuon kanssa joutuu nyt kuitenkin elämään, vai mitä tuolle tapahtuu?
No kannattaa se nyt viimeistään öljynvaihdon yhteydessä selvittää mistä se vuotaa. Sittenhän sen tietää kannattaako sille tehdä jotain.Onko kenelläkään antaa suuntaa antavaa arviota mahdollisesta Audin remontin hinnasta, että kannattaako enää noin vanhaan autoon alkaa mitään tekemään?
Autona 2006 vuoden Audi A6 2.0 tsfi. Ajettu 260 000 km. Aina jonkun verran öljyä syönyt, mutta nyt kesällä alkoi huomattavasti kuluttamaan.
600km pääsee ja pyytää lisäämään öljyä (max -> min). Muutama viikko sitten vaihdoin öljyt ja huomasin, että pohjapanssari on öljyinen ja aattelin, että voisiko tiputtaa pohjapropusta ja vaihdoinkin siihen uuden, mutta ei apua.
En kotipihassa pystynyt paikantamaan, mistä öljy tulisi. Ehkä jostakin kuskin puolelta, voisiko olla turbo kyseessä.
Kysymys onkin, että kannattaako enää mitään tehdä vai lisäilenkö öljyä ja ajelen sen minkä auto kestää. Muuta vikaa ei ole ollut.
Hytkymistä vois kyl myös aiheuttaa osittain tukkeutuneet suuttimet, silloin aine ei leviä tasaisesti sylinteritilaan.Uskaltaako 1.6 TDI koneelle laittaa 92 asteen termostaatin, jos pääasiassa tuolle tarjotaan 87 asteista? Olisi Motonetin ainoa termostaatti ja alkuperäislaatuinen varaosa.
Kylmillä keleillä meinaa lämmöt seilata ja huomasin livedatalla, että termostaatti avautuu jo 70-75 asteessa. Tuolloin alkaa jäähdyttimelle virrata lämmintä vettä. Ihan hiljattain jumpattu puslien kanssa, vaihdatettu uusi pyöränlaakeri ja jos nyt vielä termostaatti kuntoon ennen talvea
Myös polttoaineen paineensäädin kokeiltu vaihtaa tyhjäkäynnin ongelmiin ja kylmänä hytkymiseen, mutta tuloksetta. Onneksi maksoi vain 30 euroa purkaamolta tuo osa, kun uutena 400€. Vähän alkaa tuntumaan, että tuota ongelmaa en tule koskaan ratkaisemaan. Sen verran pitkään ollut jo. Pieni epäily jonkun suuttimen suuntaan, mutta korjausarvot hyvät, suuttimien puhdistusaineella PA-suodattimen kautta ei mitään vaikutusta ja penkissä tehokäyrät olivat oikein hyvät vakioksi ja oli vähän ylimääräisiäkin heppoja konsernin tapaan.
Paha sanoa. Viime talvena alkoi pakkasilla, eli ohjaamossa tuntuu epäsäännöllistä hytkymistä, kuten sytytyskatkoksia ja ne vähenevät ja lopulta lakkaavat, kun moottori lämpenee. Kesällä oli poissa ja nyt tuli kylmillä keleillä takaisin. Sen huomasin, että ajovalojen kirkkaus vaihteli vähän hytkymisen tahtiin, mutta kaikki sähkölaitteet ja PTC-vastus olivat päällä. Kierroksien nostaminen kaasulla ei lopeta hytkymistä kokonaan, mutta ajossa menee ihan tasaisesti.Hytkymistä vois kyl myös aiheuttaa osittain tukkeutuneet suuttimet, silloin aine ei leviä tasaisesti sylinteritilaan.
Minkä näköinen vikavalo tarkalleen?'15/16 TDI 150 2.0 (150tkm, Seat) syttyi keltainen moottorin vikavalo (emission control, "katalysaattori"). Tarkoittaakohan mahdollisesti hiukkasloukkua tai jotain muuta? Mitä tällaisella on odotettavissa? Kai sitä tarvii huoltoon soitella, vaikka auto muuten tuntuu toimivan normaalisti.
Aaa ok. Ei muuta kuin korjaamolle tutkittavaksi.
Hiukkaspöntölle on oma merkkivalonsa eli jotain muuta. Vikakoodien luvulla eteenpäin.hiukkasloukkua tai jotain muuta
2010 Skoda Octavia 190tkm 1.6tdi dsg.llä uhka vai ok hankinta ei ole kokemusta tuosta 1.6tdi.stä?
7-lovinen DSG eli unohda ellei ole ylimääräistä 4-6ke remppaan.
Karkeasti ottaen lähes kaikki ennen 2015 on täyttä romua. Siitä eteenpäin kohennusta ilmeisesti tapahtunut. Kannattaa pitää mielessä, että liikkeet ja monet yksityiset vieroksuu näitä jos joskus on tarkoitus vaihtaa.