VAG autojen monet ongelmat

Omat volkkarit tulee ohjelmoitua 15tkm kiinteälle välille.

Edellisessä (1.9 TDI -03) oli taulussa 578tkm eikä 15tkm öljynvaihtovälillä tarvinut öljyä lisätä tai tarkastaa.
 
Mutuilen oman VAG-pommin perusteella:
Se on 30tkm tai 1-2v.
Lisäksi jos ajat "nurkka-ajoa", niin ajotieteiskone lyhentää vaihtovälin sinne 15tkm/1v saakka.
Aika harva laskee 30tkm/vuosi ja jos vaikka ajaakin, niin tarkoittaa se vain sitä, että on ajettu pitkää matkaa ja siinä on moottori sekä öljyt vähän kevyemmällä käytöllä.

Oma wanha Toyota VVTi 1.8 alkoi tuon öljynkulutuksen ihan yhtäkkiä. Aivan yhtä nopeasti se auto oli jo seuraavalla omistajalla. :D
Tämä. Jos ne öljyt vaihtuu suurin piirtein vuosittain niin mikä ongelma vaikka nimellisesti 30 tkm. Pienemmillä kilsoilla kuitenkin joutuu parin ekan vuoden jälkeen käyttämään vuosittain ”tarkistushuollossa”, joten sama vaihdattaa ne öljytkin. Varsinkin kun voi laittaa halvemmat ei-longlife öljyt.
 
Nyt selvisi oulun taudin jakohihnaongelmat. Olikin alusta asti epäilty oktomurske:

Onneksi tulee melko vähän ajeltua vain Oulun alueella. Veikkaan että tämän myötä loppuu viimeisetkin goodwillit hihnojen ennenaikaiseen korjaukseen.
 
Ei kai noissa kuitenkaan noista matalista kierroksista johtuvia ongelmia juurikaan ole?

Kestäisikö kaksoismassa vauhtipyörän jouset pidempään? Tosin eiköhän VW ole niiden kestoa laskeskellut. Dieseleissä pelkällä nurkka-ajolla vois mennä hiukkasloukku ennenaikaisesti tukkoon?

Omaan diesel golfiin olen soveltanut vielä 30tkm/2v LL vaihtoväliä, talvella tuntuisi häviävän aina puolisen litraa. Tosin ajan suht säännöllisesti yli 50km reissuja.
 
Kestäisikö kaksoismassa vauhtipyörän jouset pidempään? Tosin eiköhän VW ole niiden kestoa laskeskellut. Dieseleissä pelkällä nurkka-ajolla vois mennä hiukkasloukku ennenaikaisesti tukkoon?
Todennäköisesti se kaksoimassa kestäisi pidempään korkeammilla kierroksilla ja pienemmällä väännöllä, sehän on kuitenkin kuluva osa, mutta eine nyt mitenkään erityisesti ennenaikaisesti noissa hajoa.

Dieselin hiukkasloukkuun tuolla ei ole vaikutusta, nurkka-ajolla se menee tukkoon jos puhdistuspolttoa ei saada tehtyä.
 
Ei kai noissa kuitenkaan noista matalista kierroksista johtuvia ongelmia juurikaan ole?
Talvella olleessa moottorilehdessä oli niiden käytetyn auton DSG korjauksessa pajalla. Siinä oli mainintaa, että laatikot hajoilee myöskin juuri matalien kierrosten tärinän johdosta.

" Yksi pääsyy tämän vaihteiston vikoihin on erään tiedon mukaan sen voimakas tärinä. Päästösyistä moottori käy usein tuhannen kierroksen tuntumassa, mikä ravistaa vaihteistoakin melko rajusti joissakin tilanteissa. Tämä aiheuttaa niin laakeri- kuin mekatroniikkavikoja. "
 
Talvella olleessa moottorilehdessä oli niiden käytetyn auton DSG korjauksessa pajalla. Siinä oli mainintaa, että laatikot hajoilee myöskin juuri matalien kierrosten tärinän johdosta.

" Yksi pääsyy tämän vaihteiston vikoihin on erään tiedon mukaan sen voimakas tärinä. Päästösyistä moottori käy usein tuhannen kierroksen tuntumassa, mikä ravistaa vaihteistoakin melko rajusti joissakin tilanteissa. Tämä aiheuttaa niin laakeri- kuin mekatroniikkavikoja. "
Mutta ei nuo dsg laatikot tunnettuja laakerivioista ole, vaikka niitäkin nyt varmasti on vähintään sen mitä muissakin laatikoissa. Sen sijaan sitä mä en äkkiä keksi miten se mekatronikka tuosta hajoaa, ja se makatroniikkahan noissa dsg askeissa yleensä on se ongelmien syy.
 
Mutta ei nuo dsg laatikot tunnettuja laakerivioista ole, vaikka niitäkin nyt varmasti on vähintään sen mitä muissakin laatikoissa. Sen sijaan sitä mä en äkkiä keksi miten se mekatronikka tuosta hajoaa, ja se makatroniikkahan noissa dsg askeissa yleensä on se ongelmien syy.
Ne ei ole tunnettuja kun laatikkoa joudutaan aukomaan muiden syiden takia niin samalla sinne vaihdellaan varuiksi muutakin?
 
Ne ei ole tunnettuja kun laatikkoa joudutaan aukomaan muiden syiden takia niin samalla sinne vaihdellaan varuiksi muutakin?
No luulisi että jos nuo laakerit olisi writyisen herkkiä niitä menisi myös yksinään? Siis eihän ne mekatroniikat joka askista hajoa.

Tosin eipä tuo matalalta vedättäminen mikään volkkarin yksinoikeus ole, kaikkien valmistajien autot tekee sitä, eikä ne laakerit yleensä petä silloin kun vaihteita vaitaa sähköaivo. Se kuitenkin vaihtaa automaattisesti pienemmälle kun kaasua painaa syvemmälle.
 
DSG on lähtökohtaisesti aika monimutkainen laatikko verrattuna esim. Toyotan e-CVT, jossa ei ole mitään kytkimiä tai liikutettavia osia (pl. pyörivät rattaat) vaan ”yhtä puuta” kampiakselilta pyörille. DSG:ssä jos jonkinnäköistä solenoidia, venttiiliä, siirtäjää, anturia ja pumppua, joita tarvitaan laatikon mekaaniseen toimintaan. Ei paljoakaan tarvi mennä ketuilleen, että laatikko alkaa arpomaan omiaan. Öljyn laatu oli aikaisemmissa inkarnaatioissa kriittinen ja jopa sillä oli merkitystä onko alkuperäinen öljy synteettinen vai mineraaliöljy.
Ensimmäisiin DSG7-laatikoihinhan alkuperäinen synteettinen öljy aiheutti sähköisiä ongelmia.

Kytkinpakat ovat surullisen kuuluisia kulumisestaan kuivaversioissa. Nyt uusimmissa plugareissa ne ovat menneet vielä pulttaamaan sähkömoottorin samaan konstruktioon. No se on varmaankin se toimintavarmin kohta laatikossa, mutta silläkin on mekatroniikan ohjaama kolmas kytkin.

Yksi ongelma liittyi heikkoon P-lukkoon, eli se kynsi, joka tipahtaa rattaan väliin lukiten eturenkaat. Eli jos oli tapana paljonkin parkkeerata mäkiin ilman käsijarrua, P-lukon kynsi saattoi katketa. Tämä on mielestäni ainoa selkeä toimenpide, jossa käyttäjä pystyi kestoon suoraan vaikuttamaan. Oikea tapa on seistä jarrulla, vetää käsijarru sitten vaihde P:lle ja vasta sitten vapauttaa jalkajarru. Uudemmissa sitten sähköiset pysäköintijarrut varmaan poistivat ongelman.
 
Kytkinpakat ovat surullisen kuuluisia kulumisestaan kuivaversioissa. Nyt uusimmissa plugareissa ne ovat menneet vielä pulttaamaan sähkömoottorin samaan konstruktioon. No se on varmaankin se toimintavarmin kohta laatikossa, mutta silläkin on mekatroniikan ohjaama kolmas kytkin.

Olisikohan tämä ollut sen taannoisen Kia Optima PHEVin ongelma jonka möin eteenpäin toiseen liikkeeseen surutta, piti hankkiutua vaan äkkiä eroon kun tuli pelko että laukeaa kalliisti.

Sähköllä meni siis täysin smoothisti mutta aina kun bensakone kävi eli polttomoottori oli yhtään voimansiirron kanssa tekemisissä niin meno oli tasaisen nykivää siellä 60-90km/h vauhdeissa. Ensiksi epäilin että motti kävisi huonosti mutta ei vikavaloja, tulpat vaihdettiin, motti kävi heti kylmänäkin startista täysin tasaisesti eli epäilys siirtyi vaihteistoon...

Ps. jotta ei mene täysin offtopiciksi niin sain juuri kuulla että tutulla oli Polosta menny DSG paskaksi. En tiedä yksityiskohtia mutta korjausarvio 3000€ plus työt.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta ei nuo dsg laatikot tunnettuja laakerivioista ole, vaikka niitäkin nyt varmasti on vähintään sen mitä muissakin laatikoissa. Sen sijaan sitä mä en äkkiä keksi miten se mekatronikka tuosta hajoaa, ja se makatroniikkahan noissa dsg askeissa yleensä on se ongelmien syy.
Joissain vanhemmissa versioissa mekatroniikan hydrauliikan paineakku hajosi, säröili tms. Ei kuitenkaan mennyt yleensä kerralla, niin vissiin pelasi sinnepäin ja saattoi hajottaa samalla jotain muutakin ajan kanssa. Sitten niitä on fiksailtu vaihtelevassa laajuudessa vuosien aikana. Alkuun vissiin suurin piirtein koko laatikko vaihtoon, kunnes joku tajusi että sen painesäiliön ja liittyvien komponenttien vaihtaminen riittää. Ainakin monissa tapauksissa… tai voihan sieltä olla muutakin rikki, tai ajettu pitkään niin että toiminta ollut sinnepäin. Päälle normaali kuluminen. Tästä (mutuillen) seuraa, että vikoja on sinänsä rajallisesti ja ongelmat periaatteessa selvillä, mutta mikä on varmasti toimiva ja taloudellinen ja pitkäikäinen korjaus - sekä asiakkaan että korjaamon näkökulmasta?

Joku mainitsi pakkikynsi-ongelman. Ei ole tuttu, mutta erityisesti autohold ja myös sähköinen käsijarru ainakin rajoittavat merkittävästi tuon kuormittumista useimmissa käyttötilanteissa. Tosin polo/fabia-sukuisissa tuota autoholdia ei ole ollut käsittääkseni. Ei liity pakkiin, mutta tuossa normikässäriversiossa on liikennevaloissa yms helppo ”vahingossa” luistatella vähän kytkintä, varsinkin jos on tottunut perinteiseen automaattiin.

Näitä kauhuskenaarioita lukiessa kannattaa muistaa että suurin osa pienten-keskikokoisten autojen automaattilaatikoista on nykyään kaksoiskytkimiä… tai cvt-pohjaisia. Monimutkaisia vehkeitä ja vaihteistojen valmistajia on rajallisesti. Tuttujen toyota kuulemma alkoi luistamaan vikavalojen kera, kyseessä normicvt. Toivottavasti ei ole pahasti hajalla, ei ole tojokaan aina viaton.

Itse valitin oman kärryn vaihteistosta huollossa kun joissain mäki+täyskaasutyyppisissä tilanteissa luisti hiukan tietyillä vaihteilla. Tekivät ns. sopeutuksen eli kalibroi kytkimien asennot tms. Epäilyksistä huolimatta tämä ratkaisi ongelman. Mutta veikkaan että kovin moni peruskäyttäjä ei tuota pientä (tai vähän isompaakaan) luistoa huomaisi. Kun ei edes välttämättä tajua mitä luistaminen tarkoittaa. Jolloin voi olla monessa tapauksessa tämmöistäkin sen takana, että ne kytkimet kuluvatkin ns. epänormaalisti… perusongelma tossakin on ns. hieno tekniikka ja pienet toleranssit.

Matalista kierroksista mutuilut: käsittäisin että tämä on enemmän dieselien ongelma. Enemmän vääntöä ja vielä pienemmillä kierroksilla. Ei pikku-tsi:tkään kovin suurilla kierroksilla mene taajamassa, mutta erityistä jyristelyä en ole havainnut, koska vaihtaa herkästi alaspäin… kun ei sitä tehoakaan liikaa ole. Kolmipyttyisistä ei tosin ole kokemusta, niissä iskuja tulee toki harvemmin.
 
Joissain vanhemmissa versioissa mekatroniikan hydrauliikan paineakku hajosi, säröili tms. Ei kuitenkaan mennyt yleensä kerralla, niin vissiin pelasi sinnepäin ja saattoi hajottaa samalla jotain muutakin ajan kanssa. Sitten niitä on fiksailtu vaihtelevassa laajuudessa vuosien aikana. Alkuun vissiin suurin piirtein koko laatikko vaihtoon, kunnes joku tajusi että sen painesäiliön ja liittyvien komponenttien vaihtaminen riittää. Ainakin monissa tapauksissa… tai voihan sieltä olla muutakin rikki, tai ajettu pitkään niin että toiminta ollut sinnepäin. Päälle normaali kuluminen. Tästä (mutuillen) seuraa, että vikoja on sinänsä rajallisesti ja ongelmat periaatteessa selvillä, mutta mikä on varmasti toimiva ja taloudellinen ja pitkäikäinen korjaus - sekä asiakkaan että korjaamon näkökulmasta?

Joku mainitsi pakkikynsi-ongelman. Ei ole tuttu, mutta erityisesti autohold ja myös sähköinen käsijarru ainakin rajoittavat merkittävästi tuon kuormittumista useimmissa käyttötilanteissa. Tosin polo/fabia-sukuisissa tuota autoholdia ei ole ollut käsittääkseni. Ei liity pakkiin, mutta tuossa normikässäriversiossa on liikennevaloissa yms helppo ”vahingossa” luistatella vähän kytkintä, varsinkin jos on tottunut perinteiseen automaattiin.

Näitä kauhuskenaarioita lukiessa kannattaa muistaa että suurin osa pienten-keskikokoisten autojen automaattilaatikoista on nykyään kaksoiskytkimiä… tai cvt-pohjaisia. Monimutkaisia vehkeitä ja vaihteistojen valmistajia on rajallisesti. Tuttujen toyota kuulemma alkoi luistamaan vikavalojen kera, kyseessä normicvt. Toivottavasti ei ole pahasti hajalla, ei ole tojokaan aina viaton.

Itse valitin oman kärryn vaihteistosta huollossa kun joissain mäki+täyskaasutyyppisissä tilanteissa luisti hiukan tietyillä vaihteilla. Tekivät ns. sopeutuksen eli kalibroi kytkimien asennot tms. Epäilyksistä huolimatta tämä ratkaisi ongelman. Mutta veikkaan että kovin moni peruskäyttäjä ei tuota pientä (tai vähän isompaakaan) luistoa huomaisi. Kun ei edes välttämättä tajua mitä luistaminen tarkoittaa. Jolloin voi olla monessa tapauksessa tämmöistäkin sen takana, että ne kytkimet kuluvatkin ns. epänormaalisti… perusongelma tossakin on ns. hieno tekniikka ja pienet toleranssit.

Matalista kierroksista mutuilut: käsittäisin että tämä on enemmän dieselien ongelma. Enemmän vääntöä ja vielä pienemmillä kierroksilla. Ei pikku-tsi:tkään kovin suurilla kierroksilla mene taajamassa, mutta erityistä jyristelyä en ole havainnut, koska vaihtaa herkästi alaspäin… kun ei sitä tehoakaan liikaa ole. Kolmipyttyisistä ei tosin ole kokemusta, niissä iskuja tulee toki harvemmin.
Mikä mekaaninen laite on viaton/huoleton? Kaikki hajoaa ennemmin tai myöhemmin, VAG varmasti ennemmin...
 
On näissä uudemmissakin kuin 2008-2011 Audeissa näköjään öljynkulutusongelmaa vaikka piti olla jo parannettu sisuskaluja
Ne parannetut sisuskalut on varmuudella vasta EA888 kolmannen sukupolven moottorissa. Ei noita vuosilukuja pitäisi liikaa tuijottaa, mutta jostain syystä niitä monesti jonkinlaisena totuutena näkee. Eivät kuitenkaan pidä paikkaansa, kyllä sitä samaa tyyppivikaa löytyy uudemmistakin yksilöistä kuin 2011.

Jännästi oli tuostakin autosta paljon kuvia muttei yhtäkään konehuoneesta, josta näkisi samantien onko se toisen vai kolmannen sukupolven mylly.
 
Morjes. Lisätään myös omat tuskailut ja auton ongelma tänne. Kyseessä vm 2014 Seat Leon st 1.4 tsi. Öljyä alkanut nyt vuoden sisällä kulumaan ja viimeisen puoli vuotta mennyt se about 1L/2000km. 141tkm nyt mittarissa. Maaliskuussa tehty jakopäähuolto ja sen jälkeen oikeastaan herännyt tähän kulutukseen. Nyt tuskailen, että mitä tuon kanssa tehdä... Vaihtoon.. korjaus.. vai ajoa loppuun asti.. Todella ärsyttävä ja stressaava tilanne.. Vinkkejä otetaan vastaan.
 
Kuten työkaveri joskus tokasi: ”sylinterien marmorointi ja paska kiertoon”. Tarkoitti ilmeisesti jotain RVS-käsittelyä tai vastaavaa.
 
Morjes. Lisätään myös omat tuskailut ja auton ongelma tänne. Kyseessä vm 2014 Seat Leon st 1.4 tsi. Öljyä alkanut nyt vuoden sisällä kulumaan ja viimeisen puoli vuotta mennyt se about 1L/2000km. 141tkm nyt mittarissa. Maaliskuussa tehty jakopäähuolto ja sen jälkeen oikeastaan herännyt tähän kulutukseen. Nyt tuskailen, että mitä tuon kanssa tehdä... Vaihtoon.. korjaus.. vai ajoa loppuun asti.. Todella ärsyttävä ja stressaava tilanne.. Vinkkejä otetaan vastaan.

Ajoa vaan ja sitten toimenpiteisiin kun ei päästömittauksesta mene läpi. Halvimmat mahdollsiet lisäysöljyt käyttöön. Belco 5W-40 4 l moottoriöljy | Karkkainen.com verkkokauppa
 
Ei kai öljynsyönti päästöjä lisää? 2,2 c vectra vei pahimmillaan lähes 2l/1000 eikä senkään kanssa mitään ongelmaa päästöissä
Ei ehkä heti, eikä hetken päästä, mutta taitaa ennen pitkään hajottaa lopuksi katin jos litroja vie tonnilla.
 
Lisäähän se öljyn syönti päästöjä ja reilusti, mutta eihän se katsastuksen päästömittauksessa näy, joka on suunniteltu paljastamaan lähinnä väärissä säädöissä oleva kaasari.
 
Laitetaampas lomakuva, kun vuoden vanhalla VAG:lla lomailee :love:
1666290788717.png
 
Lukaisin muutaman sivun taaksepäin, onneksi ei oma :) Kuinkas pitkään tuon kanssa joutuu nyt kuitenkin elämään, vai mitä tuolle tapahtuu?
Siellä ne nesteet on pysyny taas
Huolto tulossa, niin josko siellä asiaan saisi jotain kommenttia. Norjan reissun jälkeen ajettu tässä kuitenki jo 4k km.
Neljän vuoden välein vaihtuu auto, nii onhan tässä vielä seikkailuja koettavana tuon kanssa.
 
Onko kenelläkään antaa suuntaa antavaa arviota mahdollisesta Audin remontin hinnasta, että kannattaako enää noin vanhaan autoon alkaa mitään tekemään?

Autona 2006 vuoden Audi A6 2.0 tsfi. Ajettu 260 000 km. Aina jonkun verran öljyä syönyt, mutta nyt kesällä alkoi huomattavasti kuluttamaan.

600km pääsee ja pyytää lisäämään öljyä (max -> min). Muutama viikko sitten vaihdoin öljyt ja huomasin, että pohjapanssari on öljyinen ja aattelin, että voisiko tiputtaa pohjapropusta ja vaihdoinkin siihen uuden, mutta ei apua.

En kotipihassa pystynyt paikantamaan, mistä öljy tulisi. Ehkä jostakin kuskin puolelta, voisiko olla turbo kyseessä.

Kysymys onkin, että kannattaako enää mitään tehdä vai lisäilenkö öljyä ja ajelen sen minkä auto kestää. Muuta vikaa ei ole ollut.
No kannattaa se nyt viimeistään öljynvaihdon yhteydessä selvittää mistä se vuotaa. Sittenhän sen tietää kannattaako sille tehdä jotain.
 
Uskaltaako 1.6 TDI koneelle laittaa 92 asteen termostaatin, jos pääasiassa tuolle tarjotaan 87 asteista? Olisi Motonetin ainoa termostaatti ja alkuperäislaatuinen varaosa.

Kylmillä keleillä meinaa lämmöt seilata ja huomasin livedatalla, että termostaatti avautuu jo 70-75 asteessa. Tuolloin alkaa jäähdyttimelle virrata lämmintä vettä. Ihan hiljattain jumpattu puslien kanssa, vaihdatettu uusi pyöränlaakeri ja jos nyt vielä termostaatti kuntoon ennen talvea :D

Myös polttoaineen paineensäädin kokeiltu vaihtaa tyhjäkäynnin ongelmiin ja kylmänä hytkymiseen, mutta tuloksetta. Onneksi maksoi vain 30 euroa purkaamolta tuo osa, kun uutena 400€. Vähän alkaa tuntumaan, että tuota ongelmaa en tule koskaan ratkaisemaan. Sen verran pitkään ollut jo. Pieni epäily jonkun suuttimen suuntaan, mutta korjausarvot hyvät, suuttimien puhdistusaineella PA-suodattimen kautta ei mitään vaikutusta ja penkissä tehokäyrät olivat oikein hyvät vakioksi ja oli vähän ylimääräisiäkin heppoja konsernin tapaan.
 
Uskaltaako 1.6 TDI koneelle laittaa 92 asteen termostaatin, jos pääasiassa tuolle tarjotaan 87 asteista? Olisi Motonetin ainoa termostaatti ja alkuperäislaatuinen varaosa.

Kylmillä keleillä meinaa lämmöt seilata ja huomasin livedatalla, että termostaatti avautuu jo 70-75 asteessa. Tuolloin alkaa jäähdyttimelle virrata lämmintä vettä. Ihan hiljattain jumpattu puslien kanssa, vaihdatettu uusi pyöränlaakeri ja jos nyt vielä termostaatti kuntoon ennen talvea :D

Myös polttoaineen paineensäädin kokeiltu vaihtaa tyhjäkäynnin ongelmiin ja kylmänä hytkymiseen, mutta tuloksetta. Onneksi maksoi vain 30 euroa purkaamolta tuo osa, kun uutena 400€. Vähän alkaa tuntumaan, että tuota ongelmaa en tule koskaan ratkaisemaan. Sen verran pitkään ollut jo. Pieni epäily jonkun suuttimen suuntaan, mutta korjausarvot hyvät, suuttimien puhdistusaineella PA-suodattimen kautta ei mitään vaikutusta ja penkissä tehokäyrät olivat oikein hyvät vakioksi ja oli vähän ylimääräisiäkin heppoja konsernin tapaan.
Hytkymistä vois kyl myös aiheuttaa osittain tukkeutuneet suuttimet, silloin aine ei leviä tasaisesti sylinteritilaan.
 
Hytkymistä vois kyl myös aiheuttaa osittain tukkeutuneet suuttimet, silloin aine ei leviä tasaisesti sylinteritilaan.
Paha sanoa. Viime talvena alkoi pakkasilla, eli ohjaamossa tuntuu epäsäännöllistä hytkymistä, kuten sytytyskatkoksia ja ne vähenevät ja lopulta lakkaavat, kun moottori lämpenee. Kesällä oli poissa ja nyt tuli kylmillä keleillä takaisin. Sen huomasin, että ajovalojen kirkkaus vaihteli vähän hytkymisen tahtiin, mutta kaikki sähkölaitteet ja PTC-vastus olivat päällä. Kierroksien nostaminen kaasulla ei lopeta hytkymistä kokonaan, mutta ajossa menee ihan tasaisesti.

Mutta täytyy hakea tuo 92 asteen termari ja vaihtaa ja sitten jossain vaiheessa ehkä vielä tutkia tyhjäkäyntiongelmaa.
 
'15/16 TDI 150 2.0 (150tkm, Seat) syttyi keltainen moottorin vikavalo (emission control, "katalysaattori"). Tarkoittaakohan mahdollisesti hiukkasloukkua tai jotain muuta? Mitä tällaisella on odotettavissa? Kai sitä tarvii huoltoon soitella, vaikka auto muuten tuntuu toimivan normaalisti.
 
'15/16 TDI 150 2.0 (150tkm, Seat) syttyi keltainen moottorin vikavalo (emission control, "katalysaattori"). Tarkoittaakohan mahdollisesti hiukkasloukkua tai jotain muuta? Mitä tällaisella on odotettavissa? Kai sitä tarvii huoltoon soitella, vaikka auto muuten tuntuu toimivan normaalisti.
Minkä näköinen vikavalo tarkalleen?
 
2010 Skoda Octavia 190tkm 1.6tdi dsg.llä uhka vai ok hankinta ei ole kokemusta tuosta 1.6tdi.stä?
 
Karkeasti ottaen lähes kaikki ennen 2015 on täyttä romua. Siitä eteenpäin kohennusta ilmeisesti tapahtunut. Kannattaa pitää mielessä, että liikkeet ja monet yksityiset vieroksuu näitä jos joskus on tarkoitus vaihtaa.

Kiitos. Näin itsekin muistin. Eli koitan puhua ympäri että suostuu manuaaliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 648
Viestejä
4 511 771
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom