Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei taida muu auttaa näiden tehdasvehkeiden kanssa kuin hakea se radion "max" volume ja ei koskaan mene siitä yli. Sit DSP:llä siistiä se käytettävissä oleva alue kuntoon esim Alpine - PXA-H800 System Integration Audio ProcessorOn kyllä aivan perseestä. Koita tohon nyt sitten orkkis-soittimella jotain hifiä rakentaa.
Mulla on siellä jo dsp. Se käytettävissä oleva alue on loppujen lopuksi aika pieni ja alkaa häiritä jo melko maltillisillakin volumeilla. Tuntuu että dsp/vahvari vielä tuo sitä omalta osaltaan lisää esiin kun vahvistaa signaalia.
Eikös tuo ole aikalailla jackpot, eli löytyy kaikki mahdolliset viat? Tuo 180-heppainen on kaiketi vielä kaksoisahdettu(mekaaninen ahdin ja turbo) versio koneesta, joten siinä lienee vielä lisäjännää luvassa roppakaupalla.
Tuo moottori kannattaa kiertää kaukaa jos mahdollista, samaan hintaa saa kestäviäkin koneita samalta valmistajalta/konsernista.Moottorikoodi CAVE,
SKODA FABIA 1.4 TSI 2011 180hv
Mitä ongelmia luvassa, DSG löytyy kanssa. Noin satkun ajettu. Kaveri tuollaista meinaa ostaa...
Löytyy tuolta merkiltä hyviäkin moottoreita, esim. pykälää uudempi 1.4tsi (jakopää hihnalla, yksi turbo) on todella hyvä moottori. Kulutus on todella pientä suorituskykyyn suhteutettuna, etenkin jos vertaa saman aikakauden vapaasti hengittäviin japanilaisiin (hybridillä tai ilman).Niin vähän ajattelinkin ja muistelin, mutta hyvä varmistaa. Pitää yrittää ohjailla jonkun toisen merkin pariin. Kiitos.
Löytyy tuolta merkiltä hyviäkin moottoreita, esim. pykälää uudempi 1.4tsi (jakopää hihnalla, yksi turbo) on todella hyvä moottori. Kulutus on todella pientä suorituskykyyn suhteutettuna, etenkin jos vertaa saman aikakauden vapaasti hengittäviin japanilaisiin (hybridillä tai ilman).
Fabian kohdalla 1.4tsi konetta ei taida olla muulla kuin ketjulla? 1.0 ja 1.2 tsi koneet ovat hihnalla jos kyseessä on 2014 eteenpäin valmistettu (NJ) malli.Ei sen auton tarvitse olla kuin sen verran uudempi, että ketju on vaihtunut hihnaksi niin pahin riskikohde poistuu. Parhaimmillaan vm. 2013 voisi jo olla hihnalla (esim. saman konsernin Seatissa on näin). Toki noissa on muitakin pulmia, mutta niinhän sitä on kaikilla merkeillä omansa.
En ylipäätään oikein ymmärrä tuota longlife-ajattelua, se yleensä kostautuu sitten isompina kertakorjauskuluina. Omassa etanoli-Golfissa on onneksi vakkarina lyhyt huolto-ohjelma niin aiempi omistajakin on käynyt säännöllisemmin öljynvaihdossa.Ainakin uudemmissa 1.2 TSI hihnakoneissa tahtoo olla myös öljynsyöntiongelmaa. Myös pari 1.4 TSI 140hp tapausta tullut vastaan. Esimerkiksi Vagarenalla on jonkun verran juttua tuosta. Männänrenkaiden öljykanavat menevät vanhempien TSI-koneiden tapaan tukkoon ja korjauksena on vaihtaa männät ja männänrenkaat.
Toki ei yhtä laaja ja vakava ongelma kuin vanhemmissa koneissa, mutta autoa hankkiessa hyvä pitää mielessä. Enemmän ajetun yksilön kohdalla on hyvä varmistaa, että öljyjä on vaihdettu tiheästi tai sitten ostaa öljynkulutuksen varalta jonkun lisäturvan. Muuten pitäisi olla hyviä koneita. 30tkm long life -öljynvaihtoväli varmaan saa nuo tukkoon
Jep. Eipä se välttämättä parilla ensimmäisellä omistajalla vielä näy, mutta +200tkm vaiheilla voi alkaa olla jo eroa 15tkm ja 30tkm öljynvaihtovälillä olleilla autoilla. Kun miettii, miten helppoa öljynvaihto on ja miten montaa kohdetta öljy voitelee ja mahdollisesti karstottaa, niin ei paljon järkeä. Itse vaihdan suosiolla 10tkm välein ja isän pakotin myös siirtymään kiinteään vaihtoväliin.En ylipäätään oikein ymmärrä tuota longlife-ajattelua, se yleensä kostautuu sitten isompina kertakorjauskuluina. Omassa etanoli-Golfissa on onneksi vakkarina lyhyt huolto-ohjelma niin aiempi omistajakin on käynyt säännöllisemmin öljynvaihdossa.
Jotkut on tietääkseni saaneet RVS-käsittelyllä tilannetta parempaan suuntaan.
Sportsvanin toinen etukaiutin pätkii. Ääni tulee takaisin kun nostaa volaa. Onko noissa joku tyyppipaikka katkoksille esim. oviläpiviennit? Tai soittimen takana tai itse kaiutin tms?
Noissa autoissa on vieläpä se tyyppivika, että vettä saattaa päästä sateella sisään kaiuttimen kautta kun tiivisteet ei kestä. Itselläni on kerran vaihdettu tiivisteet takuuseen kun oli tullut lätäkkö pelkääjän puolen kumimatolle auton ollessa parkissa sateella.Voi olla vika johdossakin, mutta veikkaan hajoamassa olevaa kaiutinta. Omassa Passatissa vastaavat oireet ja magneetin kiinnytys oli korkannut. Vesi ja kosteus oli ilmeisesti päässyt magneetin ja muovisen rungon väliin halkaisten magneetin kiinnityksen. Korjauksena oli uuden erillissarjan asennus ja samalla sai etuovet vaimennettu.
Useammankin tehostimen pumpun olen nähnyt päädystä revenneenä. Kiinnostus ei ole koskaan riittänyt niin pitkälle että olisin tutkinut mikä tuon saa aikaan, mutta komeasti se öljy kyllä leviää ihan joka paikkaan kun se ampuu sen päädyn irti. En nyt muista onko noista joku juuri volkkarista, mutta rakenteellisesti aika samanlaisia ne mekaaniset pumput ovat kaikki.S4 4.2 pulpautti ohjaustehostimen öljyt väärälle puolelle säiliötä, eli konehuoneen puolelle. Ajoin ihan normaalisti pihaan ja ihmettelin epämääräistä käryä autosta noustuani. Yllättävän aromikas tuoksu pakosarjan, kannen jne. päällä savutessaan Roiskiiko sökö pumppu koko toisen puolen konehuoneesta, vai onko todennäköisempää joku letku / liitin? Pumppu se kuitenkin on, koska muuten kävisi liian edulliseksi tämä harrastus. Säiliön puoleisessa venttiilikopassa asti oli roisketta. Oon joutunut lisäämään tuonne vag-myrkkyä ehkä kerran viikossa jo jonkin aikaa, eli merkkejä antanut antautumisesta. Mitään näkyvää ei ole aiemmin kuitenkaan tiputellut alleen.
Jos en aivan väärässä ole, niin tuossa taitaa olla 7-vaihteinen DQ200 kuivakytkinlaatikko? Ei taida olla luotettavimman maineessa, mutta niitä toki on valmistettu sen verran hurjia määriä, että varmasti löytyy myös epäonnisia omistajia.Onko ollut yleisesti ongelmaa 1.6TDI EA288 moottoreiden automaattivaihdelaatikoissa
katsoin nettiautossa olevaa 2014 vuosimallin Audi A3 johon oli mekatroniikka vaihdettu 169tkm nyt ajettu 173tkm, paska laitettu kiertoon
eikös näihin 2012 pitänyt tulla parannuksia?
Muistaakseni loppuvuodesta 2013 tuli parannettu versio kuivasta seiskasta mutta sekin koskee kuoren/koteloinnin murtumisongelmaa. Mekatroniikkaviat ovat jatkuneet näihin päiviin asti melko tasaisesti jokaisessa tyypissä. Se kuinka yleisiä ne viat oikeasti ovat, riippuu siitä miltä foorumilta lukee.Onko ollut yleisesti ongelmaa 1.6TDI EA288 moottoreiden automaattivaihdelaatikoissa
katsoin nettiautossa olevaa 2014 vuosimallin Audi A3 johon oli mekatroniikka vaihdettu 169tkm nyt ajettu 173tkm, paska laitettu kiertoon
eikös näihin 2012 pitänyt tulla parannuksia?
Mutta jokainen hajoaa ennemmin tai myöhemminMuistaakseni loppuvuodesta 2013 tuli parannettu versio kuivasta seiskasta mutta sekin koskee kuoren/koteloinnin murtumisongelmaa. Mekatroniikkaviat ovat jatkuneet näihin päiviin asti melko tasaisesti jokaisessa tyypissä. Se kuinka yleisiä ne viat oikeasti ovat, riippuu siitä miltä foorumilta lukee.
Kyllä, näin käy kaikille autoilleMutta jokainen hajoaa ennemmin tai myöhemmin
Kyllä, näin käy kaikille autoille
Puhuttiin automaateistaMitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
onko se jotenkin kiellettyä kysyä manuaalilaatikosta?Puhuttiin automaateista
Hyvin nuo taitaa kestää, en ole itsekkään kuullut/nähnyt noista mitään valituksia.Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin. Siskon miehellä A4 vastaavalla yhdistelmällä ja joutui uusimaan. Tuohan nyt ei varsinaisesti ole vaihdelaatikkovika, mutta automaattiaskin kanssa tuota ongelmaa kuitenkaan ei voi olla.Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
6-vaih. ajettu 360000, toimii kuten aina ennenkin..kait pitää aloittaa varautuminen.Mekatroniikkaviat ovat jatkuneet näihin päiviin asti melko tasaisesti jokaisessa tyypissä. Se kuinka yleisiä ne viat oikeasti ovat, riippuu
Eikös DSG:n kanssa ole kaksoismassapyörä myös? Kun sehän on vain kaksoiskytkin eikä "oikea" automaatti.Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin. Siskon miehellä A4 vastaavalla yhdistelmällä ja joutui uusimaan. Tuohan nyt ei varsinaisesti ole vaihdelaatikkovika, mutta automaattiaskin kanssa tuota ongelmaa kuitenkaan ei voi olla.
edit. Ja lähipiiristä tuli muuten mieleen appiukon VW Caddy 1.9 vapari diesel manuaalilaatikolla. Siitä hajosi aski, joku laakeri oli hajonnut ja rikkonut jotain muutakin mennessään.
Jep, omaan DSG-skodaani olen vauhtipyörän jo päässyt vaihtamaan. Ei ole käsivaihteiston yksinoikeus tuo.Eikös DSG:n kanssa ole kaksoismassapyörä myös?
Transporter T5 ei kestänyt. 2,5l TDI koneella meni manuaalilaatikko 3 kertaa vaihtoon puolen miljoonan matkalla. Syncrot menee ja vaihdot alkaa rusahteleen. Lopulta vaihde ei pysy päällä. Eka laatikko meni liikkeen takuuseen, myöhemmät tilattiin itse.Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Transporter T5 ei kestänyt. 2,5l TDI koneella meni manuaalilaatikko 3 kertaa vaihtoon puolen miljoonan matkalla. Syncrot menee ja vaihdot alkaa rusahteleen. Lopulta vaihde ei pysy päällä. Eka laatikko meni liikkeen takuuseen, myöhemmät tilattiin itse.
Varoittelin kaveria kun hankki pakua. Silläkin nyt sama ongelma.
Netistä löytyy asiasta paljon juttua.
Ei tarttenu, kun laatikot vaihtu alle 3. vuoden ja n. 150tk välein.Oliko laatikoihin koskaan vaihdettu öljyjä?
Omista rasseista A4 1.9TDI 2003, ei tiedossa että olisi mitään tehty välilä 0-350tkm, vähän rallatteleva ääni jo taisi lopussa kaksoismassasta kuulua. A6 3.0TDI quattro 2006, noin 200tkm kohdalla muistaakseni meni kytkin ja vauhtipyörä vaihtoon, synkroonit vähän rutisee jos pienillä kierroksilla liian ahnaasti pistää pykäliä pesään.Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Nyo kytkinlevyt ja kaksoismassat ovat kuitenkin kuluvia osia, huolellisella käytöllä ne saa kestämään pitkäänkin, mutta kyllä ne saa nopeastikin kulutettua loppuun.Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin.
Isälle vaihdettiin kahdesti 5. Vaihteen laakerit 320tkm mennessä octaviaan. Sillä ajettiin rauhallisesti...tosin siinä se syykin oli miksi hajosi, pikkuvauhdeissa suurimmalla vaihteella vedätystä ja laakeri ei saanut voitelua.Ajoin aikanaan 2007 bensa manuaali octavialla 400tkm ilman mitään tarvetta remontille vaihteiston suhteen, eikä säälitty kyllä yhtään ajossa..
Ei se säälimätön ajo sitä tarkoita että vaihdelaatikko kovilla olisi.Ajoin aikanaan 2007 bensa manuaali octavialla 400tkm ilman mitään tarvetta remontille vaihteiston suhteen, eikä säälitty kyllä yhtään ajossa..