VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 129
Ai että, myötätunnot täältä.

Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi? Kun kaikki tietää että ne on paskoja, ollut jo pitkään niin miksi ihmiset silti hankkii niitä? Se asia ei mene mun jakeluun sitten millään.
Myyntimääriin suhteutettuna ei kyllä ole mitenkään erityisen paskoja.
 

Satelite

Tukijäsen
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 029
T
Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
Tsekkaas huvikseen öljytikku sekä korkki että onko emulsiota (jäähäri+öljy sekaisin) ja näkyykö öljyn merkkejä paisarissa. Puskeekö myös normaalia enemmän vesihuurua jopa kuumalla koneella putkesta?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
179
Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
Tuo 2t km/1litra on jo ihan spesiaalia, kun manuaalissa lukee, tuhat km/1litra on ihan normaalia.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
718
T

Tsekkaas huvikseen öljytikku sekä korkki että onko emulsiota (jäähäri+öljy sekaisin) ja näkyykö öljyn merkkejä paisarissa. Puskeekö myös normaalia enemmän vesihuurua jopa kuumalla koneella putkesta?
Eilen aamulla tuon tutkin kun kävi mielessä, normaalilta näytti.
Täytyy seurailla noita jäähdytin nesteitä, että alkaako hupenemaan vaiko ei.
On täältä vielä kotimatkaa sen verran, että eiköhän selviä:)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 646
Tää oli paikallisessa Norjan kummeli Skoda huollossa :lol:
No mitä ne olis voinu sitten tehdä, tai mitä oletit heidän tekevän? Jättää auto sinne tutkittavaksi, joka olis ottanut varmaan aikaa kun olisi edes päässyt työjonoon.

Vaikeita tapauksia nämä kun korjausta ei voi tehdä heti ja edessä olisi iso remontti. Kulujskin tuollaisesta tulee aika lailla jollekin.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 156
Öljyä VAG:laiset voivat syödäkin (jotkut yksilöt jopa litran per tuhat kilsaa) mutta jäähdytysnesteen häviämiselle pitäisi tehdä jotain :hmm:
 
Liittynyt
17.07.2022
Viestejä
43
Öljyä VAG:laiset voivat syödäkin (jotkut yksilöt jopa litran per tuhat kilsaa) mutta jäähdytysnesteen häviämiselle pitäisi tehdä jotain :hmm:
Voi ne sitä öljyä sen verran syödä, ja se voi olla VAGeissa jopa normaaliakin, mutta ainakaan minun mielestäni se ei ole noin uudelle autolle hyväksyttävää oli valmistajan kanta mikä hyvänsä.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
177
Jep ja litra /tonni kulutus öljyä on ainoastaan merkki viasta vaikka valmistajan mukaan ok onkin. Tosiaan uudet kaksitahtivenemoottorit käyttävät 0,5% sekoitussuhdetta. Tuo 1L/1000km tarkoittaisi 5 litran keskikulutuksella 2% sekoitusta ja 7 litran kulutuksellakin vielä 1,4%. Siinä Low-SAPS -öljyt menettää merkityksensä jos autossa vaihtuu öljyt 3-4 kertaa huoltovälillä.

Tekniikan Maailma aikoinaan yhden öljysyöpön TSI:n purki ja männänrenkaat ei toimineet, koska täynnä karstaa. Se normaali öljynkultus on sellainen mitä ei pitäisi tikusta havaita huoltovälillä.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
989
Jep ja litra /tonni kulutus öljyä on ainoastaan merkki viasta vaikka valmistajan mukaan ok onkin. Tosiaan uudet kaksitahtivenemoottorit käyttävät 0,5% sekoitussuhdetta. Tuo 1L/1000km tarkoittaisi 5 litran keskikulutuksella 2% sekoitusta ja 7 litran kulutuksellakin vielä 1,4%. Siinä Low-SAPS -öljyt menettää merkityksensä jos autossa vaihtuu öljyt 3-4 kertaa huoltovälillä.

Tekniikan Maailma aikoinaan yhden öljysyöpön TSI:n purki ja männänrenkaat ei toimineet, koska täynnä karstaa. Se normaali öljynkultus on sellainen mitä ei pitäisi tikusta havaita huoltovälillä.
Mulla on pienimuotoinen koe menossa, TSI-Golfissa on joutunut yleensä laittamaan kerran lisää öljyä vuoden/20000 km vaihtovälin sisällä. Laitoin RVS:t sisään ennen viimeisintä öljynvaihtoa ja toinen satsi sitten vaihdon jälkeen. Tuosta on ollut jonkin verran juttua, että saattaa auttaa tuollaiseen kohtuuttomaan (paitsi valmistajan mielestä) öljynkulutukseen.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
177
Harvoissa nykypäivän autoissa pl. koppimopo-kokoiset autot on enää mitään öljytikkuja :D
Tiedä sitten kuinka harvaa tuo on. Ainakin uusissa Toyotoissa esim. Camry ja RAV4 on tikku ja tuskin noita nyt koppimopoluokkaan voi laittaa.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 156
No vissin saksalaisissa sitten nykyään harvinaisempi nuo tikut, itsellä ei ainakaan neljässä viime autossa ole sellaista löytynyt.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 017
No vissin saksalaisissa sitten nykyään harvinaisempi nuo tikut, itsellä ei ainakaan neljässä viime autossa ole sellaista löytynyt.
No siis yleensä autoissa on öljytikku. Jos on oikea öljyrohmu moottori, viimein syttyy öljynpaineen merkkivalo ja silloin on oikeastaan sekunteja aikaa sammuttaa ja lisätä öljyä. Kaikki eivät nykypäivänä avaa konepeltiä ja tarkasta öljyä tikusta säännöllisesti. Tai sitten eivät edes osaa. Harvoin siihen on tarvettakaan vaihtovälillä. Ongelma tikkumalleissa tulee siitä, että kone laukeaa jokseenkin heti kun valo syttyy.

öljyä potentiaalisesti syövissä koneissa sitten on parempi olla öljymäärän varoitusvalo. Autoilija ajelee laadukkaalla saksalaisella autollaan ja öljymäärän merkkivalo syttyy. Seuraavalla huoltsikalla lisätään litran purkki öljyä kuin pesuainetta pissapoikaan ja jatketaan premium-kyytiä. Öljymäärän valo syttyy reilusti ennen kuin öljypumppu horaisee tyhjää ja moottori hajoaa.

alussa ihmettelin, että miksi huoltoasemien hyllyssä on pitkät rivit litran moottoriöljypurkkeja, kun se on hiton kallistakin isompaan kannuun verrattuna jä öljynvaihtoon menee aina useampi litra. Syy on juuri tämä öljymäärän merkkivalo ja öljyä kuluttavat saksalaiset merkit. Valo on säädetty, että se syttyy kun litra on mennyt.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 017
Syy miksi ne öljyä kuluttavat autot ovat Saksalaisia on Saksalaiset Mahlen männät, joita saksalaiset moottorit käyttävät. Mahle teki joskus yksiosaisen öljyrenkaan, joka on nopeampi koota ja halvempi kuin moniosainen. Siinä vain tuli ongelmia liian pienten valumareikien kanssa, jotka karstottuivat umpeen. Ongelmaa ei ole samassa määrin perinteisellä renkaalla, jossa kaksi rengasta ja jousi välissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 529
Mulla on pienimuotoinen koe menossa, TSI-Golfissa on joutunut yleensä laittamaan kerran lisää öljyä vuoden/20000 km vaihtovälin sisällä. Laitoin RVS:t sisään ennen viimeisintä öljynvaihtoa ja toinen satsi sitten vaihdon jälkeen. Tuosta on ollut jonkin verran juttua, että saattaa auttaa tuollaiseen kohtuuttomaan (paitsi valmistajan mielestä) öljynkulutukseen.
Eihän tuo ole mitään, puoli desiä/1000km, rvs:llä voi loppua kokonaan.

suosittelisin muutenkin pysymään max 15tkm vaihtoväleissä niin ei moottorikaan karstotu niin paljoa, mutta jokanen vaihtaa sillon kuin itsestä hyvältä tuntuu.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
989
Eihän tuo ole mitään, puoli desiä/1000km, rvs:llä voi loppua kokonaan.

suosittelisin muutenkin pysymään max 15tkm vaihtoväleissä niin ei moottorikaan karstotu niin paljoa, mutta jokanen vaihtaa sillon kuin itsestä hyvältä tuntuu.
Muistin varmaan väärin tuon kilsamäärän, 15000 lienee oikein. Multifuelissa on määrättynä lyhyt vaihtoväli, joten aiemmatkaan omistajat eivät ole voineet rankaista autoa longlife-elämällä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 529
Muistin varmaan väärin tuon kilsamäärän, 15000 lienee oikein. Multifuelissa on määrättynä lyhyt vaihtoväli, joten aiemmatkaan omistajat eivät ole voineet rankaista autoa longlife-elämällä.
Vag autossa tuokaan ei ole paha kulutus, itellä vie tuo 274tkm ajettu b7 audi suurinpiirtein saman verran, 7000km menee se litra, osa kyllä hikoilee öljynsuodatin jalasta ja venttiilinkopan tiivistekkin vähä hikoilee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 818
Vag autossa tuokaan ei ole paha kulutus, itellä vie tuo 274tkm ajettu b7 audi suurinpiirtein saman verran, 7000km menee se litra, osa kyllä hikoilee öljynsuodatin jalasta ja venttiilinkopan tiivistekkin vähä hikoilee.
Hikoilu ei näy tikussa, sitten kun se oikeasti alkaa merkkaamaan reviiriä niin sen voi nähdä tikussa.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
249
Leon (2013 1.4tsi 122hp, 168tkm) alkanut syömään viimeisen vuoden aikana reippaan oloisesti öljyä (15tkm vaihtoväli). Heittäisin, että 7-8dl/1000km. Internet osasi kertoa, että ilmeisesti männänrenkaat ovat tukossa ja korjaaminen kuulostaa ihanan kalliilta. Mikähän mahdollisuus saada myyjäliikeettä tulemaan vastaan korjauksissa tämän ikäisellä ja näillä kilometreillä olevalla yksilöllä? Jossain näin mainittavan, että ongelma alkaa näkyä vasta n. 150tkm paikkeilla, eli about minkä verran kilometrejä on vuosi sitten ollut. Öljynä käytössä ollut Castrol Edge 5W-30 LL.

Vähän tässä alkaa toivomaan, että joku vetäisi apparin puolelta päin punaisia tän romun lunastuskuntoon. Vasta meni keväällä vajaa 2k€ turbon vian selvitykseen ja uusimiseen.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
374
Suututin yhden automyyjän vuosia sitten kun peruinkin melkein lukitut kaupat. Kävin kokeilemassa Seat Leon 2.0TSI:tä, olikohan ~2011 vuosimallia, eihän siitä voinut olla pitämättä, kulkua piisas ja hienosti pysyi tiessä.

Sanoin myyjälle että nukun yön yli ja lukasin sitten muropaketista VAG-ketjua illan, masennuin ja laitoin myyjälle tekstarin etten uskallakaan ostaa. :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 818
Myyntimääriin suhteutettuna ei kyllä ole mitenkään erityisen paskoja.
Ei riitä että laatu on paskaa, mutta se että asiakaspalvelukin on vielä paskaa missä vähätellään ongelmia ja syyllistetään omistajaa.

Tyhmälle myydään premiumia, päältä kaunis ja kaikkea kätevää varustetta ja tingentangelia, mutta perus asiat hukassa.

Volkkarin onni ettei ne viat näy juuri katsastustilastoissa niin tyhmä suomalainen ostaa preeemiumia saksalaista :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
110
Suututin yhden automyyjän vuosia sitten kun peruinkin melkein lukitut kaupat. Kävin kokeilemassa Seat Leon 2.0TSI:tä, olikohan ~2011 vuosimallia, eihän siitä voinut olla pitämättä, kulkua piisas ja hienosti pysyi tiessä.

Sanoin myyjälle että nukun yön yli ja lukasin sitten muropaketista VAG-ketjua illan, masennuin ja laitoin myyjälle tekstarin etten uskallakaan ostaa. :lol:
Mä kävin joskus Skoda-kaupassa kattelemassa autoja, sit siinä ohimennen kysyin myyjältä et vieläkö nää diiselmoottorit vaihdetaan vuosittain öljynkulutuksen takia. Myyjä alotti kimeän vitunhuudon ja käynti oli sitten siinä :D
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 646
Ei riitä että laatu on paskaa, mutta se että asiakaspalvelukin on vielä paskaa missä vähätellään ongelmia ja syyllistetään omistajaa.

Tyhmälle myydään premiumia, päältä kaunis ja kaikkea kätevää varustetta ja tingentangelia, mutta perus asiat hukassa.

Volkkarin onni ettei ne viat näy juuri katsastustilastoissa niin tyhmä suomalainen ostaa preeemiumia saksalaista :facepalm:
Tarkoitukseni ei ole vähätellä näitä ongelmia, mutta ei tuota sinun kommenttisi voi kyllä yleisenä totuutena esittää noin vain. Konsernin yhdellä ja samlla merkilläon tullut kurvailtua liki parikymmnetä vuotta, niin tohtinen hieman kyseenlaistaa tuota yleistystä. Olen aina saanut hyvin asiallista palvelua, jopa loistavaa. Todella isojakin ongelmia on tullut vastaan matkan varralla , joskus asiat hoidettu esimerkillisesti ja välillä on joutunut vähän vääntämään ( ja oma pinnakin hieman kiristynyt ) , mutta aina lopulta on jäänyt positiivinen maku suuhun.

Mitä nyt ystäviä on kunnellut, niin ihan samaa paskaa tai priimaa ne muutkin merkit tarjoavat. Niin tuoteissa kuin palvelussa. Uskallan väittää, että aidan takana ei ole yhtään sen vihreämpää isossa kuvassa. Monestihan me tyrkytämme omia henkilökohtaisia kokemuksiamme yleisenä totuutena ja se johtaa väärille johtopätelmille.

Karu totuus on myös se, että niitä mustapekkakortteja on jaossa tietty määrä, ja joku ne aina saa. Tärkeintä on se, että ne ei satu omalle kohdalle :)
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
374
Koittakaapa VAG-ylistäjät googlata Lexuksen vikoja ;)

Mutta joo, mätiä omenia on aina, joillain merkeillä enemmän ja toisilla vähemmän. Pysyn merkeissä millä vähemmän. :thumbsup:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 185
Meikäläisen VAG-antipatiat tulevat lähinnä omasta ystäväpiiristä, ja nekin ovat olleet volkkareita ja/tai Skodia (kaikenlaisia vikoja ja yleensä kalliita korjata). Audit ovat sitten kestäneet kokemusten mukaan paremmin. Tosin sielläkin jotakin AdBlue erroreita näkynyt. Itse en ainakaan käytettynä VAG-autoa itselle ostaisi. Tosin sama homma kai se on kaikissa saksalaisissa "premium" merkeissä. Uutena se on ihan sama jos sen heivaa vaihtoon tarpeeksi nopeasti ennenkuin takuut häviää.

Japsit ostetaan käytettyinä, saksalaiset liisataan uusina.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
307
Itse olen vagien puolelta seuraavien autojen kanssa kerännyt jonninverran kilometrejä: A4 1.8t, A4 1.9tdi, ocu 2.0tdi, A6 3.0tdi. Tällä hetkellä S4 4.2 V8 manual käyttöautona. Suurimmat korjaukset huoltojen lisäksi muistan jokaisesta.

1.8t manual -96: Ajoin tällä kenties 30tkm, jonka aikana koneesta hyppäsi moniurahihna paikoiltaan, kun kiristinrulla murtui vanhuuttaan. Tämä ei itsessään ollut kallis muuten, mutta keula piti laittaa huoltoasentoon, joka on turhauttavaa. Öljyä kului ehkä 0,5l/1000km? En muista tarkasti, muttei kauheasti.
1.9tdi manual -03: Tällä tuli ainakin 110tkm omassa käytössäni mittariin. Sinä aikana hajosi etupyörän laakeri ja laturi. Autolla oli ajettu 531tkm kun pistin eteenpäin jollekin etelä-suomessa työskentelevälle virolaiselle, suoraan käyttöön edelleen. Öljy riitti hienosti vaihtovälin(10-12tkm), eikä tarvinnut lisäillä.
2.0tdi manual -05: 20tkm. Tässä ocussa ei oikein ehtinyt mitään mainittavaa käydä. Yhden hehkun taisin vaihtaa, muttei mitään ihmeellistä. Öljyä ei vaihtojen välillä liiemmin kadonnut.
3.0tdi tiptronic -04: 30tkm. Tämä oli fantastinen moottori ohjelmoituna. Huoltojen lisäksi korjattavaa oli: pari hehkua, polttoainesuodatin ja dieselpumpun hihnasta katosi hampaat. Öljy ei maistunut tällekään vaihtojen välissä.

Nykyisellä kulkineella ei kilometrejä kauheasti pääse kertymään, koska asutaan nykyään 5km päässä työpaikastani, ei 75km päässä kuten ennen. Sellaiseen entisajan työmatka-ajoon tuo muutenkin olisi naurettava laite. No, ehkä pääsisin just 10l/100km jos malttaisi. Voin sanoa, ettei malttaisi.

Niin, miten tämän nyt summaisi kohdaltani? Ei minulla ole mitään fobiaa näitä vageja kohtaan, koska ei ole vieläkään huonoa yksilöä sattunut kohdalle. Omasta kokemuksestani voisin puhua, että bensavehkeille maistuu tuo öljy herkemmin, kuin dieselille. En sitten uudemmista tiedä, että onko tosiaan myös nykydieselit sellaisia.. Väitän edelleen, että kun pitää huollot ajallaan ja tekee ne oikeilla osilla / litkuilla, sekä ei aja nilkka suorana 24/7 liikenteessä, niin yleensä autolla kuin autolla pitäisi pärjätä pitkään. Merkistä riippumatta. Näin kuluttajana en oikein enempään pysty. Jos kalusto hajoaa silti, niin sellaista se harrastaminen vaan joskus on :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
501
Leon (2013 1.4tsi 122hp, 168tkm) alkanut syömään viimeisen vuoden aikana reippaan oloisesti öljyä (15tkm vaihtoväli). Heittäisin, että 7-8dl/1000km. Internet osasi kertoa, että ilmeisesti männänrenkaat ovat tukossa ja korjaaminen kuulostaa ihanan kalliilta. Mikähän mahdollisuus saada myyjäliikeettä tulemaan vastaan korjauksissa tämän ikäisellä ja näillä kilometreillä olevalla yksilöllä? Jossain näin mainittavan, että ongelma alkaa näkyä vasta n. 150tkm paikkeilla, eli about minkä verran kilometrejä on vuosi sitten ollut. Öljynä käytössä ollut Castrol Edge 5W-30 LL.

Vähän tässä alkaa toivomaan, että joku vetäisi apparin puolelta päin punaisia tän romun lunastuskuntoon. Vasta meni keväällä vajaa 2k€ turbon vian selvitykseen ja uusimiseen.
Joo 3-4k menee varmaankin tuohon. Tuolla juttua noista remonteista Öljynkulutus - Audi, Vw ja Skoda - Autohuolto Tamcar

Oma veikkaukseni on että 9v vanhaan VAGiin kun menee pyytämään jotain myyjäliikkeen vastaantulemisia niin VAG jälleenmyyjä vaan nauraa päin naamaa. Tällainen maine niillä ainakin on.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
3 823
Itse olen vagien puolelta seuraavien autojen kanssa kerännyt jonninverran kilometrejä: A4 1.8t, A4 1.9tdi, ocu 2.0tdi, A6 3.0tdi. Tällä hetkellä S4 4.2 V8 manual käyttöautona. Suurimmat korjaukset huoltojen lisäksi muistan jokaisesta.

1.8t manual: Ajoin tällä kenties 30tkm, jonka aikana koneesta hyppäsi moniurahihna paikoiltaan, kun kiristinrulla murtui vanhuuttaan. Tämä ei itsessään ollut kallis muuten, mutta keula piti laittaa huoltoasentoon, joka on turhauttavaa. Öljyä kului ehkä 0,5l/1000km? En muista tarkasti, muttei kauheasti.
1.9tdi manual: Tällä tuli ainakin 110tkm omassa käytössäni mittariin. Sinä aikana hajosi etupyörän laakeri ja laturi. Autolla oli ajettu 531tkm kun pistin eteenpäin jollekin etelä-suomessa työskentelevälle virolaiselle, suoraan käyttöön edelleen. Öljy riitti hienosti vaihtovälin(10-12tkm), eikä tarvinnut lisäillä.
2.0tdi manual: 20tkm. Tässä ocussa ei oikein ehtinyt mitään mainittavaa käydä. Yhden hehkun taisin vaihtaa, muttei mitään ihmeellistä. Öljyä ei vaihtojen välillä liiemmin kadonnut.
3.0tdi tiptronic: 30tkm. Tämä oli fantastinen moottori ohjelmoituna. Huoltojen lisäksi korjattavaa oli: pari hehkua, polttoainesuodatin ja dieselpumpun hihnasta katosi hampaat. Öljy ei maistunut tällekään vaihtojen välissä.



Niin, miten tämän nyt summaisi kohdaltani? Ei minulla ole mitään fobiaa näitä vageja kohtaan, koska ei ole vieläkään huonoa yksilöä sattunut kohdalle. Omasta kokemuksestani voisin puhua, että bensavehkeille maistuu tuo öljy herkemmin, kuin dieselille. En sitten uudemmista tiedä, että onko tosiaan myös nykydieselit sellaisia.. Väitän edelleen, että kun pitää huollot ajallaan ja tekee ne oikeilla osilla / litkuilla, sekä ei aja nilkka suorana 24/7 liikenteessä, niin yleensä autolla kuin autolla pitäisi pärjätä pitkään. Merkistä riippumatta. Näin kuluttajana en oikein enempään pysty. Jos kalusto hajoaa silti, niin sellaista se harrastaminen vaan joskus on :)
Et tullut vuosimalleja maininneeksi kun kehuit, etteivät kuluttaneet öljyä. Öljynkulutusongelmat on vaivanneet jostain 2008 eteenpäin? Myös yleinen laatu laski ja vakavat tyyppiviat tulivat noita main kuvioihin.

1990/2000-tienoilla VAG teki oikeasti aika hyviä tuotteita. Varsinkin 1.9 TDI 1998-2002 oli kova.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
374
Mulla on ollut Audi 100 -86, parhaimpia pirssejä ajomukavuudeltaan ja ohjaustunnoltaan koskaan. Vaan alkoihan sillekin öljy maistumaan mutta kilsojakin tais olla vajaa 500tkm.
Se oli kyllä laatupeli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 818
Tarkoitukseni ei ole vähätellä näitä ongelmia, mutta ei tuota sinun kommenttisi voi kyllä yleisenä totuutena esittää noin vain. Konsernin yhdellä ja samlla merkilläon tullut kurvailtua liki parikymmnetä vuotta, niin tohtinen hieman kyseenlaistaa tuota yleistystä. Olen aina saanut hyvin asiallista palvelua, jopa loistavaa. Todella isojakin ongelmia on tullut vastaan matkan varralla , joskus asiat hoidettu esimerkillisesti ja välillä on joutunut vähän vääntämään ( ja oma pinnakin hieman kiristynyt ) , mutta aina lopulta on jäänyt positiivinen maku suuhun.

Mitä nyt ystäviä on kunnellut, niin ihan samaa paskaa tai priimaa ne muutkin merkit tarjoavat. Niin tuoteissa kuin palvelussa. Uskallan väittää, että aidan takana ei ole yhtään sen vihreämpää isossa kuvassa. Monestihan me tyrkytämme omia henkilökohtaisia kokemuksiamme yleisenä totuutena ja se johtaa väärille johtopätelmille.

Karu totuus on myös se, että niitä mustapekkakortteja on jaossa tietty määrä, ja joku ne aina saa. Tärkeintä on se, että ne ei satu omalle kohdalle :)
Jo se että on isoja ongelmia ja niistä joutunut vääntämään pinna kireänä kertoo juuri kaiken koko konsernista.

Itse en ole koskaan vääntänyt mistään, saatikka ollut mitään isoja ongelmia ja autoja ollut kymmeniä eri merkeiltä tässä +25v aikana, toki yhtään VAG-konsernin laitetta ei ole ollut mikä osaltaan selittää että päässyt helpolla.

Edelleen en väitä etteikö kaikista autoista jotain hajoa, mutta jos se on ranskalaisessa 50€ nivel tai toyotan 15€ rele niin volkkarilla se on kone tai laatikko:beye: ja onhan sille jokin syy miksi tälläkin foorumilla tälläinen ketju on.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 283
1.2TSI ketjukone, nyt menty 265tkm, ei helise alkuperäinen ketju, ei syö öljyä, ei ole toistaiseksi mitään ongelmia moottorissa. Alustan osat koiranluita myöden alkuperäiset, apulaitehihnan vaihdoin juuri koska vanha piti ääntä, muuten menty normaaleilla huolloilla. Toki vaihdan öljyt 10-15tkm välein ja mm. bensasuodatinta ym. mitä ei merkkihuollossa vaihdeta olen hoitanut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 818
Meikäläisen VAG-antipatiat tulevat lähinnä omasta ystäväpiiristä, ja nekin ovat olleet volkkareita ja/tai Skodia (kaikenlaisia vikoja ja yleensä kalliita korjata). Audit ovat sitten kestäneet kokemusten mukaan paremmin. Tosin sielläkin jotakin AdBlue erroreita näkynyt. Itse en ainakaan käytettynä VAG-autoa itselle ostaisi. Tosin sama homma kai se on kaikissa saksalaisissa "premium" merkeissä. Uutena se on ihan sama jos sen heivaa vaihtoon tarpeeksi nopeasti ennenkuin takuut häviää.

Japsit ostetaan käytettyinä, saksalaiset liisataan uusina.
Tämä, pari eemeli mersua omistaneena, kallis auto uutena on myös kallis auto vanhana.

Niissäkään ei mitään maata mullistavaa, niveltä tms. mutta monimutkaisesti rakennettu tarkoittaa paljon niveliä ja puslia ja niitä sai sitten koko ajan olla vaihtamassa, ajomukavuus sitten toki toista luokkaa.

Kun taas vertaan tuohon Toyota Land Cruiseriin, 14v ja 190tkm ajettu ja yhtään niveltä tms. vaihdettu, kaikki on konetta ja laatikkoa myöden alkuperäistä.

Jopa ilma-alusta on sama kuin tehtaalta lähtiessä.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
249
Joo 3-4k menee varmaankin tuohon. Tuolla juttua noista remonteista Öljynkulutus - Audi, Vw ja Skoda - Autohuolto Tamcar

Oma veikkaukseni on että 9v vanhaan VAGiin kun menee pyytämään jotain myyjäliikkeen vastaantulemisia niin VAG jälleenmyyjä vaan nauraa päin naamaa. Tällainen maine niillä ainakin on.
Eipä taida olla järkeä alkaa upottamaan auton korjaamiseen tuollaisia määriä rahaa, kun vaihtoarvo täysin ehjänä on varmaan 7k€ luokkaa. Ajan tuolla sen aikaa kun pääsee ja lisäilen öljyä.
 
Liittynyt
02.10.2018
Viestejä
351
Leon (2013 1.4tsi 122hp, 168tkm) alkanut syömään viimeisen vuoden aikana reippaan oloisesti öljyä (15tkm vaihtoväli). Heittäisin, että 7-8dl/1000km. Internet osasi kertoa, että ilmeisesti männänrenkaat ovat tukossa ja korjaaminen kuulostaa ihanan kalliilta. Mikähän mahdollisuus saada myyjäliikeettä tulemaan vastaan korjauksissa tämän ikäisellä ja näillä kilometreillä olevalla yksilöllä? Jossain näin mainittavan, että ongelma alkaa näkyä vasta n. 150tkm paikkeilla, eli about minkä verran kilometrejä on vuosi sitten ollut. Öljynä käytössä ollut Castrol Edge 5W-30 LL.

Vähän tässä alkaa toivomaan, että joku vetäisi apparin puolelta päin punaisia tän romun lunastuskuntoon. Vasta meni keväällä vajaa 2k€ turbon vian selvitykseen ja uusimiseen.
Teettäisin itse moottorin huuhtelun ja katsoisin öljynkulutuksen sen jälkeen uudestaan. Jostain muistan myös lukeneeni, että näissä uudemmissa tsi-koneissa öljynkulutus saattaa johtua myös muustakin kuin öljyrenkaista. En nyt pikagooglauksella kuitenkaan löytänyt linkkiä. Mutulla sanoisin, että huohotukseen se liittyi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 529
Teettäisin itse moottorin huuhtelun ja katsoisin öljynkulutuksen sen jälkeen uudestaan. Jostain muistan myös lukeneeni, että näissä uudemmissa tsi-koneissa öljynkulutus saattaa johtua myös muustakin kuin öljyrenkaista. En nyt pikagooglauksella kuitenkaan löytänyt linkkiä. Mutulla sanoisin, että huohotukseen se liittyi.
Oikein mutuilit, Pvc venttiili, tuo on siis samalla öljynerotin, jos kumi lätkä sisältä revenny, niin voi alkaa polttaa öljyä tavallista enemmän.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
249
Oikein mutuilit, Pvc venttiili, tuo on siis samalla öljynerotin, jos kumi lätkä sisältä revenny, niin voi alkaa polttaa öljyä tavallista enemmän.
Miten iso homma tämän tarkistaminen ja mahdollisesti korjaaminen on? Onnistuuko itse miten helposti tai paljonko maksaa arviolta liikkeessä?
 
Liittynyt
12.07.2022
Viestejä
4
Itse tilasin autodocilta huohotinputkisarjan, joka sisälsi putkien lisäksi pcv-venttiilin, että myös kampikammion puoleisen taka-iskuventtiilin. Olikohan hintaa 40e. Lisäksi vaihdoin venttiilikopan tiivisteen 20e. Nyt öljyä ei enää vuoda ja pysyy sytytystulpatkin kuivina. Nokka-akselin asentotunnistinkin tuli vaihdettua, maksoi jopa 5e :D kyseessä 1.8t passat 3BG B5
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 529
Miten iso homma tämän tarkistaminen ja mahdollisesti korjaaminen on? Onnistuuko itse miten helposti tai paljonko maksaa arviolta liikkeessä?
Tiedän vaan että ainakin että isoveljillään 1.8t ja 2.0t on tätä pcv vikaa, huonosti löytyi osumia pikaisella googletuksella 1.4 tsi moottorista, tiedä sitten koskeeko tätä moottoria ollenkaan. Yhden kuvan löysin, mutta on vanhempi 1.4tsi, eikä tässäkään kuvan mukaan edes mene letkua lohkoon, että ei taida edes kerätä öljyä.
372A092E-77BF-4312-B97B-71ED27910E9C.png
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
170
Useampi vuosi sitten 2004 T4 Caravelle 2.5tdi oli pari vuotta kunnes alkoi tulemaan mysteeristä sähkövikoja ja automaattilootan Stefan alko tihkumaan.
Oli vasta 150tkm ajettu.
Lähti vaihtoon vikoineen.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
307
Et tullut vuosimalleja maininneeksi kun kehuit, etteivät kuluttaneet öljyä. Öljynkulutusongelmat on vaivanneet jostain 2008 eteenpäin? Myös yleinen laatu laski ja vakavat tyyppiviat tulivat noita main kuvioihin.

1990/2000-tienoilla VAG teki oikeasti aika hyviä tuotteita. Varsinkin 1.9 TDI 1998-2002 oli kova.
Totta, nehän unohtuivat mutta korjasin. Kuten lopussa sanoin, niin kenties uudemmissa noita ongelmia sitten keskimäärin enemmän on.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 646
Jo se että on isoja ongelmia ja niistä joutunut vääntämään pinna kireänä kertoo juuri kaiken koko konsernista.
Olis varmaan joutunut vääntämään muidenkin tiskillä. Kuuluisa bensakoneen öljynkulutusongelma +viritetty auto. Mitä luulet että miten suhtaudutaan tiskillä tuohon ongelmaan? No lopputulos oli kuitenkin se, että en maksanut koneremontista penniäkään ja ajelin heidän sijausautolla sen ajan....loppu hyvin ,kaikki hyvin.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
3 823
On muuten hyvä tiedostaa, että monet jälleenmyyjät vaativat nykyään allekirjoittamaan paperin jossa vakuuttaa ajoneuvon kuluttavan öljyä tavanomaisen (valmistajan normaaliksi) katsoman määrän. Tätä asiakirjaa vaaditaan allekirjoitettavaksi ilmeisesti juuri näiden VAG-konsernin tekeleiden takia. Asiakirjan allekirjoitettua voit joutua itse kustantamaan tämän remontin jälkikäteen.

Ilmeisesti ovat joutuneet liian monta koneremonttia kustantamaan omaan piikkiinsä.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 156
On muuten hyvä tiedostaa, että monet jälleenmyyjät vaativat nykyään allekirjoittamaan paperin jossa vakuuttaa ajoneuvon kuluttavan öljyä tavanomaisen (valmistajan normaaliksi) katsoman määrän. Tätä asiakirjaa vaaditaan allekirjoitettavaksi ilmeisesti juuri näiden VAG-konsernin tekeleiden takia. Asiakirjan allekirjoitettua voit joutua itse kustantamaan tämän remontin jälkikäteen.
VAG:eissahan nuo viitearvot voivat olla jopa litra per tuhat kilsaa, harva nyt enempää syö eli ei tuolla paperilla kovin montaa kuluttajaa saada maksamaan mäntäremppaa :D
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
3 823
VAG:eissahan nuo viitearvot voivat olla jopa litra per tuhat kilsaa, harva nyt enempää syö eli ei tuolla paperilla kovin montaa kuluttajaa saada maksamaan mäntäremppaa :D
Valmistajan ilmoittama öljyn maksimikulutus on 0,5 l / 1 000 km ainakin Audeissa. Pahimmat tapaukset vetelee öljyä samaa tahtia, kuin dieseliä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
185 566
Viestejä
3 386 037
Jäsenet
60 558
Uusin jäsen
tannu132

Hinta.fi

Ylös Bottom