VAG autojen monet ongelmat

Muistin varmaan väärin tuon kilsamäärän, 15000 lienee oikein. Multifuelissa on määrättynä lyhyt vaihtoväli, joten aiemmatkaan omistajat eivät ole voineet rankaista autoa longlife-elämällä.
Vag autossa tuokaan ei ole paha kulutus, itellä vie tuo 274tkm ajettu b7 audi suurinpiirtein saman verran, 7000km menee se litra, osa kyllä hikoilee öljynsuodatin jalasta ja venttiilinkopan tiivistekkin vähä hikoilee.
 
Vag autossa tuokaan ei ole paha kulutus, itellä vie tuo 274tkm ajettu b7 audi suurinpiirtein saman verran, 7000km menee se litra, osa kyllä hikoilee öljynsuodatin jalasta ja venttiilinkopan tiivistekkin vähä hikoilee.
Hikoilu ei näy tikussa, sitten kun se oikeasti alkaa merkkaamaan reviiriä niin sen voi nähdä tikussa.
 
Leon (2013 1.4tsi 122hp, 168tkm) alkanut syömään viimeisen vuoden aikana reippaan oloisesti öljyä (15tkm vaihtoväli). Heittäisin, että 7-8dl/1000km. Internet osasi kertoa, että ilmeisesti männänrenkaat ovat tukossa ja korjaaminen kuulostaa ihanan kalliilta. Mikähän mahdollisuus saada myyjäliikeettä tulemaan vastaan korjauksissa tämän ikäisellä ja näillä kilometreillä olevalla yksilöllä? Jossain näin mainittavan, että ongelma alkaa näkyä vasta n. 150tkm paikkeilla, eli about minkä verran kilometrejä on vuosi sitten ollut. Öljynä käytössä ollut Castrol Edge 5W-30 LL.

Vähän tässä alkaa toivomaan, että joku vetäisi apparin puolelta päin punaisia tän romun lunastuskuntoon. Vasta meni keväällä vajaa 2k€ turbon vian selvitykseen ja uusimiseen.
 
Suututin yhden automyyjän vuosia sitten kun peruinkin melkein lukitut kaupat. Kävin kokeilemassa Seat Leon 2.0TSI:tä, olikohan ~2011 vuosimallia, eihän siitä voinut olla pitämättä, kulkua piisas ja hienosti pysyi tiessä.

Sanoin myyjälle että nukun yön yli ja lukasin sitten muropaketista VAG-ketjua illan, masennuin ja laitoin myyjälle tekstarin etten uskallakaan ostaa. :lol:
 
Myyntimääriin suhteutettuna ei kyllä ole mitenkään erityisen paskoja.
Ei riitä että laatu on paskaa, mutta se että asiakaspalvelukin on vielä paskaa missä vähätellään ongelmia ja syyllistetään omistajaa.

Tyhmälle myydään premiumia, päältä kaunis ja kaikkea kätevää varustetta ja tingentangelia, mutta perus asiat hukassa.

Volkkarin onni ettei ne viat näy juuri katsastustilastoissa niin tyhmä suomalainen ostaa preeemiumia saksalaista :facepalm:
 
Suututin yhden automyyjän vuosia sitten kun peruinkin melkein lukitut kaupat. Kävin kokeilemassa Seat Leon 2.0TSI:tä, olikohan ~2011 vuosimallia, eihän siitä voinut olla pitämättä, kulkua piisas ja hienosti pysyi tiessä.

Sanoin myyjälle että nukun yön yli ja lukasin sitten muropaketista VAG-ketjua illan, masennuin ja laitoin myyjälle tekstarin etten uskallakaan ostaa. :lol:
Mä kävin joskus Skoda-kaupassa kattelemassa autoja, sit siinä ohimennen kysyin myyjältä et vieläkö nää diiselmoottorit vaihdetaan vuosittain öljynkulutuksen takia. Myyjä alotti kimeän vitunhuudon ja käynti oli sitten siinä :D
 
Ei riitä että laatu on paskaa, mutta se että asiakaspalvelukin on vielä paskaa missä vähätellään ongelmia ja syyllistetään omistajaa.

Tyhmälle myydään premiumia, päältä kaunis ja kaikkea kätevää varustetta ja tingentangelia, mutta perus asiat hukassa.

Volkkarin onni ettei ne viat näy juuri katsastustilastoissa niin tyhmä suomalainen ostaa preeemiumia saksalaista :facepalm:

Tarkoitukseni ei ole vähätellä näitä ongelmia, mutta ei tuota sinun kommenttisi voi kyllä yleisenä totuutena esittää noin vain. Konsernin yhdellä ja samlla merkilläon tullut kurvailtua liki parikymmnetä vuotta, niin tohtinen hieman kyseenlaistaa tuota yleistystä. Olen aina saanut hyvin asiallista palvelua, jopa loistavaa. Todella isojakin ongelmia on tullut vastaan matkan varralla , joskus asiat hoidettu esimerkillisesti ja välillä on joutunut vähän vääntämään ( ja oma pinnakin hieman kiristynyt ) , mutta aina lopulta on jäänyt positiivinen maku suuhun.

Mitä nyt ystäviä on kunnellut, niin ihan samaa paskaa tai priimaa ne muutkin merkit tarjoavat. Niin tuoteissa kuin palvelussa. Uskallan väittää, että aidan takana ei ole yhtään sen vihreämpää isossa kuvassa. Monestihan me tyrkytämme omia henkilökohtaisia kokemuksiamme yleisenä totuutena ja se johtaa väärille johtopätelmille.

Karu totuus on myös se, että niitä mustapekkakortteja on jaossa tietty määrä, ja joku ne aina saa. Tärkeintä on se, että ne ei satu omalle kohdalle :)
 
Koittakaapa VAG-ylistäjät googlata Lexuksen vikoja ;)

Mutta joo, mätiä omenia on aina, joillain merkeillä enemmän ja toisilla vähemmän. Pysyn merkeissä millä vähemmän. :thumbsup:
 
Meikäläisen VAG-antipatiat tulevat lähinnä omasta ystäväpiiristä, ja nekin ovat olleet volkkareita ja/tai Skodia (kaikenlaisia vikoja ja yleensä kalliita korjata). Audit ovat sitten kestäneet kokemusten mukaan paremmin. Tosin sielläkin jotakin AdBlue erroreita näkynyt. Itse en ainakaan käytettynä VAG-autoa itselle ostaisi. Tosin sama homma kai se on kaikissa saksalaisissa "premium" merkeissä. Uutena se on ihan sama jos sen heivaa vaihtoon tarpeeksi nopeasti ennenkuin takuut häviää.

Japsit ostetaan käytettyinä, saksalaiset liisataan uusina.
 
Itse olen vagien puolelta seuraavien autojen kanssa kerännyt jonninverran kilometrejä: A4 1.8t, A4 1.9tdi, ocu 2.0tdi, A6 3.0tdi. Tällä hetkellä S4 4.2 V8 manual käyttöautona. Suurimmat korjaukset huoltojen lisäksi muistan jokaisesta.

1.8t manual -96: Ajoin tällä kenties 30tkm, jonka aikana koneesta hyppäsi moniurahihna paikoiltaan, kun kiristinrulla murtui vanhuuttaan. Tämä ei itsessään ollut kallis muuten, mutta keula piti laittaa huoltoasentoon, joka on turhauttavaa. Öljyä kului ehkä 0,5l/1000km? En muista tarkasti, muttei kauheasti.
1.9tdi manual -03: Tällä tuli ainakin 110tkm omassa käytössäni mittariin. Sinä aikana hajosi etupyörän laakeri ja laturi. Autolla oli ajettu 531tkm kun pistin eteenpäin jollekin etelä-suomessa työskentelevälle virolaiselle, suoraan käyttöön edelleen. Öljy riitti hienosti vaihtovälin(10-12tkm), eikä tarvinnut lisäillä.
2.0tdi manual -05: 20tkm. Tässä ocussa ei oikein ehtinyt mitään mainittavaa käydä. Yhden hehkun taisin vaihtaa, muttei mitään ihmeellistä. Öljyä ei vaihtojen välillä liiemmin kadonnut.
3.0tdi tiptronic -04: 30tkm. Tämä oli fantastinen moottori ohjelmoituna. Huoltojen lisäksi korjattavaa oli: pari hehkua, polttoainesuodatin ja dieselpumpun hihnasta katosi hampaat. Öljy ei maistunut tällekään vaihtojen välissä.

Nykyisellä kulkineella ei kilometrejä kauheasti pääse kertymään, koska asutaan nykyään 5km päässä työpaikastani, ei 75km päässä kuten ennen. Sellaiseen entisajan työmatka-ajoon tuo muutenkin olisi naurettava laite. No, ehkä pääsisin just 10l/100km jos malttaisi. Voin sanoa, ettei malttaisi.

Niin, miten tämän nyt summaisi kohdaltani? Ei minulla ole mitään fobiaa näitä vageja kohtaan, koska ei ole vieläkään huonoa yksilöä sattunut kohdalle. Omasta kokemuksestani voisin puhua, että bensavehkeille maistuu tuo öljy herkemmin, kuin dieselille. En sitten uudemmista tiedä, että onko tosiaan myös nykydieselit sellaisia.. Väitän edelleen, että kun pitää huollot ajallaan ja tekee ne oikeilla osilla / litkuilla, sekä ei aja nilkka suorana 24/7 liikenteessä, niin yleensä autolla kuin autolla pitäisi pärjätä pitkään. Merkistä riippumatta. Näin kuluttajana en oikein enempään pysty. Jos kalusto hajoaa silti, niin sellaista se harrastaminen vaan joskus on :)
 
Viimeksi muokattu:
Leon (2013 1.4tsi 122hp, 168tkm) alkanut syömään viimeisen vuoden aikana reippaan oloisesti öljyä (15tkm vaihtoväli). Heittäisin, että 7-8dl/1000km. Internet osasi kertoa, että ilmeisesti männänrenkaat ovat tukossa ja korjaaminen kuulostaa ihanan kalliilta. Mikähän mahdollisuus saada myyjäliikeettä tulemaan vastaan korjauksissa tämän ikäisellä ja näillä kilometreillä olevalla yksilöllä? Jossain näin mainittavan, että ongelma alkaa näkyä vasta n. 150tkm paikkeilla, eli about minkä verran kilometrejä on vuosi sitten ollut. Öljynä käytössä ollut Castrol Edge 5W-30 LL.

Vähän tässä alkaa toivomaan, että joku vetäisi apparin puolelta päin punaisia tän romun lunastuskuntoon. Vasta meni keväällä vajaa 2k€ turbon vian selvitykseen ja uusimiseen.

Joo 3-4k menee varmaankin tuohon. Tuolla juttua noista remonteista Öljynkulutus - Audi, Vw ja Skoda - Autohuolto Tamcar

Oma veikkaukseni on että 9v vanhaan VAGiin kun menee pyytämään jotain myyjäliikkeen vastaantulemisia niin VAG jälleenmyyjä vaan nauraa päin naamaa. Tällainen maine niillä ainakin on.
 
Mulla on ollut Audi 100 -86, parhaimpia pirssejä ajomukavuudeltaan ja ohjaustunnoltaan koskaan. Vaan alkoihan sillekin öljy maistumaan mutta kilsojakin tais olla vajaa 500tkm.
Se oli kyllä laatupeli.
 
Tarkoitukseni ei ole vähätellä näitä ongelmia, mutta ei tuota sinun kommenttisi voi kyllä yleisenä totuutena esittää noin vain. Konsernin yhdellä ja samlla merkilläon tullut kurvailtua liki parikymmnetä vuotta, niin tohtinen hieman kyseenlaistaa tuota yleistystä. Olen aina saanut hyvin asiallista palvelua, jopa loistavaa. Todella isojakin ongelmia on tullut vastaan matkan varralla , joskus asiat hoidettu esimerkillisesti ja välillä on joutunut vähän vääntämään ( ja oma pinnakin hieman kiristynyt ) , mutta aina lopulta on jäänyt positiivinen maku suuhun.

Mitä nyt ystäviä on kunnellut, niin ihan samaa paskaa tai priimaa ne muutkin merkit tarjoavat. Niin tuoteissa kuin palvelussa. Uskallan väittää, että aidan takana ei ole yhtään sen vihreämpää isossa kuvassa. Monestihan me tyrkytämme omia henkilökohtaisia kokemuksiamme yleisenä totuutena ja se johtaa väärille johtopätelmille.

Karu totuus on myös se, että niitä mustapekkakortteja on jaossa tietty määrä, ja joku ne aina saa. Tärkeintä on se, että ne ei satu omalle kohdalle :)
Jo se että on isoja ongelmia ja niistä joutunut vääntämään pinna kireänä kertoo juuri kaiken koko konsernista.

Itse en ole koskaan vääntänyt mistään, saatikka ollut mitään isoja ongelmia ja autoja ollut kymmeniä eri merkeiltä tässä +25v aikana, toki yhtään VAG-konsernin laitetta ei ole ollut mikä osaltaan selittää että päässyt helpolla.

Edelleen en väitä etteikö kaikista autoista jotain hajoa, mutta jos se on ranskalaisessa 50€ nivel tai toyotan 15€ rele niin volkkarilla se on kone tai laatikko:beye: ja onhan sille jokin syy miksi tälläkin foorumilla tälläinen ketju on.
 
1.2TSI ketjukone, nyt menty 265tkm, ei helise alkuperäinen ketju, ei syö öljyä, ei ole toistaiseksi mitään ongelmia moottorissa. Alustan osat koiranluita myöden alkuperäiset, apulaitehihnan vaihdoin juuri koska vanha piti ääntä, muuten menty normaaleilla huolloilla. Toki vaihdan öljyt 10-15tkm välein ja mm. bensasuodatinta ym. mitä ei merkkihuollossa vaihdeta olen hoitanut.
 
Viimeksi muokattu:
Meikäläisen VAG-antipatiat tulevat lähinnä omasta ystäväpiiristä, ja nekin ovat olleet volkkareita ja/tai Skodia (kaikenlaisia vikoja ja yleensä kalliita korjata). Audit ovat sitten kestäneet kokemusten mukaan paremmin. Tosin sielläkin jotakin AdBlue erroreita näkynyt. Itse en ainakaan käytettynä VAG-autoa itselle ostaisi. Tosin sama homma kai se on kaikissa saksalaisissa "premium" merkeissä. Uutena se on ihan sama jos sen heivaa vaihtoon tarpeeksi nopeasti ennenkuin takuut häviää.

Japsit ostetaan käytettyinä, saksalaiset liisataan uusina.
Tämä, pari eemeli mersua omistaneena, kallis auto uutena on myös kallis auto vanhana.

Niissäkään ei mitään maata mullistavaa, niveltä tms. mutta monimutkaisesti rakennettu tarkoittaa paljon niveliä ja puslia ja niitä sai sitten koko ajan olla vaihtamassa, ajomukavuus sitten toki toista luokkaa.

Kun taas vertaan tuohon Toyota Land Cruiseriin, 14v ja 190tkm ajettu ja yhtään niveltä tms. vaihdettu, kaikki on konetta ja laatikkoa myöden alkuperäistä.

Jopa ilma-alusta on sama kuin tehtaalta lähtiessä.
 
Joo 3-4k menee varmaankin tuohon. Tuolla juttua noista remonteista Öljynkulutus - Audi, Vw ja Skoda - Autohuolto Tamcar

Oma veikkaukseni on että 9v vanhaan VAGiin kun menee pyytämään jotain myyjäliikkeen vastaantulemisia niin VAG jälleenmyyjä vaan nauraa päin naamaa. Tällainen maine niillä ainakin on.
Eipä taida olla järkeä alkaa upottamaan auton korjaamiseen tuollaisia määriä rahaa, kun vaihtoarvo täysin ehjänä on varmaan 7k€ luokkaa. Ajan tuolla sen aikaa kun pääsee ja lisäilen öljyä.
 
Leon (2013 1.4tsi 122hp, 168tkm) alkanut syömään viimeisen vuoden aikana reippaan oloisesti öljyä (15tkm vaihtoväli). Heittäisin, että 7-8dl/1000km. Internet osasi kertoa, että ilmeisesti männänrenkaat ovat tukossa ja korjaaminen kuulostaa ihanan kalliilta. Mikähän mahdollisuus saada myyjäliikeettä tulemaan vastaan korjauksissa tämän ikäisellä ja näillä kilometreillä olevalla yksilöllä? Jossain näin mainittavan, että ongelma alkaa näkyä vasta n. 150tkm paikkeilla, eli about minkä verran kilometrejä on vuosi sitten ollut. Öljynä käytössä ollut Castrol Edge 5W-30 LL.

Vähän tässä alkaa toivomaan, että joku vetäisi apparin puolelta päin punaisia tän romun lunastuskuntoon. Vasta meni keväällä vajaa 2k€ turbon vian selvitykseen ja uusimiseen.

Teettäisin itse moottorin huuhtelun ja katsoisin öljynkulutuksen sen jälkeen uudestaan. Jostain muistan myös lukeneeni, että näissä uudemmissa tsi-koneissa öljynkulutus saattaa johtua myös muustakin kuin öljyrenkaista. En nyt pikagooglauksella kuitenkaan löytänyt linkkiä. Mutulla sanoisin, että huohotukseen se liittyi.
 
Teettäisin itse moottorin huuhtelun ja katsoisin öljynkulutuksen sen jälkeen uudestaan. Jostain muistan myös lukeneeni, että näissä uudemmissa tsi-koneissa öljynkulutus saattaa johtua myös muustakin kuin öljyrenkaista. En nyt pikagooglauksella kuitenkaan löytänyt linkkiä. Mutulla sanoisin, että huohotukseen se liittyi.
Oikein mutuilit, Pvc venttiili, tuo on siis samalla öljynerotin, jos kumi lätkä sisältä revenny, niin voi alkaa polttaa öljyä tavallista enemmän.
 
Oikein mutuilit, Pvc venttiili, tuo on siis samalla öljynerotin, jos kumi lätkä sisältä revenny, niin voi alkaa polttaa öljyä tavallista enemmän.
Miten iso homma tämän tarkistaminen ja mahdollisesti korjaaminen on? Onnistuuko itse miten helposti tai paljonko maksaa arviolta liikkeessä?
 
Itse tilasin autodocilta huohotinputkisarjan, joka sisälsi putkien lisäksi pcv-venttiilin, että myös kampikammion puoleisen taka-iskuventtiilin. Olikohan hintaa 40e. Lisäksi vaihdoin venttiilikopan tiivisteen 20e. Nyt öljyä ei enää vuoda ja pysyy sytytystulpatkin kuivina. Nokka-akselin asentotunnistinkin tuli vaihdettua, maksoi jopa 5e :D kyseessä 1.8t passat 3BG B5
 
Miten iso homma tämän tarkistaminen ja mahdollisesti korjaaminen on? Onnistuuko itse miten helposti tai paljonko maksaa arviolta liikkeessä?
Tiedän vaan että ainakin että isoveljillään 1.8t ja 2.0t on tätä pcv vikaa, huonosti löytyi osumia pikaisella googletuksella 1.4 tsi moottorista, tiedä sitten koskeeko tätä moottoria ollenkaan. Yhden kuvan löysin, mutta on vanhempi 1.4tsi, eikä tässäkään kuvan mukaan edes mene letkua lohkoon, että ei taida edes kerätä öljyä.
372A092E-77BF-4312-B97B-71ED27910E9C.png
 
Useampi vuosi sitten 2004 T4 Caravelle 2.5tdi oli pari vuotta kunnes alkoi tulemaan mysteeristä sähkövikoja ja automaattilootan Stefan alko tihkumaan.
Oli vasta 150tkm ajettu.
Lähti vaihtoon vikoineen.
 
Et tullut vuosimalleja maininneeksi kun kehuit, etteivät kuluttaneet öljyä. Öljynkulutusongelmat on vaivanneet jostain 2008 eteenpäin? Myös yleinen laatu laski ja vakavat tyyppiviat tulivat noita main kuvioihin.

1990/2000-tienoilla VAG teki oikeasti aika hyviä tuotteita. Varsinkin 1.9 TDI 1998-2002 oli kova.

Totta, nehän unohtuivat mutta korjasin. Kuten lopussa sanoin, niin kenties uudemmissa noita ongelmia sitten keskimäärin enemmän on.
 
Jo se että on isoja ongelmia ja niistä joutunut vääntämään pinna kireänä kertoo juuri kaiken koko konsernista.
Olis varmaan joutunut vääntämään muidenkin tiskillä. Kuuluisa bensakoneen öljynkulutusongelma +viritetty auto. Mitä luulet että miten suhtaudutaan tiskillä tuohon ongelmaan? No lopputulos oli kuitenkin se, että en maksanut koneremontista penniäkään ja ajelin heidän sijausautolla sen ajan....loppu hyvin ,kaikki hyvin.
 
On muuten hyvä tiedostaa, että monet jälleenmyyjät vaativat nykyään allekirjoittamaan paperin jossa vakuuttaa ajoneuvon kuluttavan öljyä tavanomaisen (valmistajan normaaliksi) katsoman määrän. Tätä asiakirjaa vaaditaan allekirjoitettavaksi ilmeisesti juuri näiden VAG-konsernin tekeleiden takia. Asiakirjan allekirjoitettua voit joutua itse kustantamaan tämän remontin jälkikäteen.

VAG:eissahan nuo viitearvot voivat olla jopa litra per tuhat kilsaa, harva nyt enempää syö eli ei tuolla paperilla kovin montaa kuluttajaa saada maksamaan mäntäremppaa :D
 
Valmistajan ilmoittama öljyn maksimikulutus on 0,5 l / 1 000 km ainakin Audeissa. Pahimmat tapaukset vetelee öljyä samaa tahtia, kuin dieseliä.

Asia silti sama: harva Vaggilainenkaan tuota enempää syö (puoli litraa tonnilla on jo helvetillinen kulutus sekin), joten tuolla paperilla ei ole merkitystä.
 
Tuo oli vain esimerkki. Sen asiakirjan mikä minua on kerran pyydetty allekirjoittamaan (jonka luonnollisesti kieltäydyin allekirjoittamasta), sanamuoto oli ympäripyöreä "Myyjä vakuuttaa ettei ajoneuvo kuluta tavallista enempää öljyä". Kyseessä oli kohtuullisen iso jälleenmyyjä. Tuollaiseen asiakirjaan kun laittaa nimensä alle, niin myyjä voi halutessaan viedä asian tuomioistuimen ratkaistavaksi.

Kuten todettua niin runsaatkin öljynkulutukset ovat VAG:n mielestä "normaalin rajoissa" niin eihän tuossa mitään käy. Puoli litraa menee tonnilla niin ei ole "tavallista" enempää :D mutta jossain muussa merkissä olisi ;)
 
Kuten todettua niin runsaatkin öljynkulutukset ovat VAG:n mielestä "normaalin rajoissa" niin eihän tuossa mitään käy. Puoli litraa menee tonnilla niin ei ole "tavallista" enempää :D mutta jossain muussa merkissä olisi ;)

Ei tuo ole vain VAG:n juttu. Esim Volvotkin saa olla kans aikamoisia öljysyöppöjä, mutta se on silti "normaalia". Tais olla rajakin sama 0,5L/1000km. Merkkiliikkeessä otetaan auton öljynkulutus seurantaan ja jos tuo ylittyy niin vasta sitten tehdään toimenpiteitä takuuseen.
 
Ei tuo ole vain VAG:n juttu. Esim Volvotkin saa olla kans aikamoisia öljysyöppöjä, mutta se on silti "normaalia".

Japsit taitaa olla aika luotettavia tai en ole ainakaan kuullut Hondan tai Toyotan kohdilla samoista ongelmista.
 
Toyotan 1,8 ja 1,6 VVT-i koneissa oli öljynkulutusongelmaa viallisten männänrenkaiden takia. Mutta valmistaja taisi korjata ne vähin äänin, sen jälkeen en ole kuullut.
Ja unohtamatta turvatyynyä, ex corolla meni 8v iässä turvatyynyn vaihtoon, sai sijaisauton käyttöön ja oma auto oli pesty sisältä ja ulkoa +50€ tankkausseteli vaivasta.
 
Tuohon Takatan sirpalekranaattikampanjan vertaaminen johonkin moottorin korjauksiin on älytöntä. Harvemmin hajonnut moottori ketään tappaa, toisin kuin sirpalekranaattina toimiva airbag.
 
Tuohon Takatan sirpalekranaattikampanjan vertaaminen johonkin moottorin korjauksiin on älytöntä. Harvemmin hajonnut moottori ketään tappaa, toisin kuin sirpalekranaattina toimiva airbag.
Joo no sitä en ihmetellyt vaan että pestään sisältä ja päältä ja heitetään vielä ”rahaakin” kouraan niin. :D
 
Joo no sitä en ihmetellyt vaan että pestään sisältä ja päältä ja heitetään vielä ”rahaakin” kouraan niin. :D
Joo lähinnä vastailin siihen, että jälkimarkkinointi olisi jotenkin parempaa jos autosta korjataan mahdollisesti tappava vika kuin jonkun vanhan paskan öljyä vievä moottori. Mutta joo, itsekin uskon tuosta sadusta lähinnä harjakonepesun ja sijarin.
 
Joo no sitä en ihmetellyt vaan että pestään sisältä ja päältä ja heitetään vielä ”rahaakin” kouraan niin. :D

Ihan samaa tapahtuu myös otsikon mukaisilla konserni autoilla. Oliko pari vuotta sitten joku tulipaloriskin takia takaisinkutsu. Tuli kirje kotin että pitää korjata/vaihtaa laturi. Ilmainen sijaisuto ja vielä 100 EUR lahjakortti kun ajan saamisessa kesti lian kauan. Olisivat pesseetkin auton, mutta ei ollut tarvetta moiselle toimenpiteelle.
 
Ja sitten heräsit?

Kuulostaa melko absurdilta. :D
Meidän kakkosauto corolla vm 2002 kävi viime vuonna airbag takaisinkutsussa, sijaisauto bensoineen tuli mutta eivät sentään corollaa pesseet. Pelkäsivät varmaan ettei löydy peltiä kuran alta:)

Mutta 1,6 vvti ja syö öljyä, toki maltillisesti vagginormeihin verrattuna, mutta 15tkm aikana menee 4 litraa. Öljyä tuohon ei tule erikseen vaihdettua, suodatinta vain kerta vuoteen.
 
Meidän kakkosauto corolla vm 2002 kävi viime vuonna airbag takaisinkutsussa, sijaisauto bensoineen tuli mutta eivät sentään corollaa pesseet. Pelkäsivät varmaan ettei löydy peltiä kuran alta:)

Mutta 1,6 vvti ja syö öljyä, toki maltillisesti vagginormeihin verrattuna, mutta 15tkm aikana menee 4 litraa. Öljyä tuohon ei tule erikseen vaihdettua, suodatinta vain kerta vuoteen.

Menee jo OT, mulla oli Datsun-Nissan 140Y -81. Kunnon takatuuppari, lähti käyntiin aina, tyyli oli tarkista bensa ja lisää öljy. Kulutusta öljyn osalta en muista mutta sinistä pukkasi putkesta ihan hyvin. Tuskin ajoin autolla 10tkm enempää kun tuli ensin kaverilta lainaan, ja lopulta oli pakko ostaa omaksi. Ihana auto kaikessa yksinkertaisuudessaan. Venttiilivarren kumit jos olisi joku jaksanut vaihtaa niin olisi loppunut se öljyn syönti, mutta muutaman markan auto ei silloin saanut sitä huolenpitoa mitä olisi halvallakin saanut.
 
Meidän kakkosauto corolla vm 2002 kävi viime vuonna airbag takaisinkutsussa, sijaisauto bensoineen tuli mutta eivät sentään corollaa pesseet. Pelkäsivät varmaan ettei löydy peltiä kuran alta:)

Mutta 1,6 vvti ja syö öljyä, toki maltillisesti vagginormeihin verrattuna, mutta 15tkm aikana menee 4 litraa. Öljyä tuohon ei tule erikseen vaihdettua, suodatinta vain kerta vuoteen.

Luin Lexus-keskustelua toiselta foorumilta ja siellä tiesivät kertoa että jotkut toitsun koneet tykkäävät alkaa syömään öljyä +200tkm jälkeen, keräävät karstaa männänrenkaisiin. Jos intoa riittää niin mittaa puristukset ja jos on paljon heittoa niin koneen sisäpesu ja öljynsyönti saattaa loppua. Mutta jos kakkosauto ja remppabudjetti nolla niin ehkei sitten :hmm:
 
Meidän kakkosauto corolla vm 2002 kävi viime vuonna airbag takaisinkutsussa, sijaisauto bensoineen tuli mutta eivät sentään corollaa pesseet. Pelkäsivät varmaan ettei löydy peltiä kuran alta:)

Mutta 1,6 vvti ja syö öljyä, toki maltillisesti vagginormeihin verrattuna, mutta 15tkm aikana menee 4 litraa. Öljyä tuohon ei tule erikseen vaihdettua, suodatinta vain kerta vuoteen.
2008 1.6vvti ei taas öljyä syönnyt vaikka jo 190tkm oli veivattu
 
2008 1.6vvti ei taas öljyä syönnyt vaikka jo 190tkm oli veivattu
Eihän suunnitteluvirheetön moottori öljyä kulutakaan, varsinkaan noin uutena, jolloin aika ei ole tiivisteitä haurastuttanut, ja noin vähän ajettuna jolloin tiivisteet ei ole myöskään kuluneet.

Mulla on 400tkm ajettu 35v volvo tuolla, eikä sekään öljyä kuluta, maahan tiputtelee, mutta ei niin paljoa että sen mitenkään voisi mittatikulla todeta.

Tietysti kun moottori kuluu, se alkaa myös kuluttamaan öljyä, mutta käytännössä se tarkoittaa sellaista puolen miljoonan rupeamaa, ellei nyt ihan pikkuautoista puhuta, joissa tuo sattaa tulla jo 300tkm.
 
Eihän suunnitteluvirheetön moottori öljyä kulutakaan, varsinkaan noin uutena, jolloin aika ei ole tiivisteitä haurastuttanut, ja noin vähän ajettuna jolloin tiivisteet ei ole myöskään kuluneet.

Mulla on 400tkm ajettu 35v volvo tuolla, eikä sekään öljyä kuluta, maahan tiputtelee, mutta ei niin paljoa että sen mitenkään voisi mittatikulla todeta.

Tietysti kun moottori kuluu, se alkaa myös kuluttamaan öljyä, mutta käytännössä se tarkoittaa sellaista puolen miljoonan rupeamaa, ellei nyt ihan pikkuautoista puhuta, joissa tuo sattaa tulla jo 300tkm.
Männänrenkaat ovat Toyotan 1.6 ja 1.8 vvt-i moottoreiden öljynkulutuksen syynä. Yleensä aloittaa viimeistään 300tkm hujakoilla kuluttamaan reilummin. Naapuri on vaihdellut useita tuollaisia moottoreita(marjafirmalla töissä, parhaimmillaan kalustossa oli yli 140 bensa -toyotaa) yleensä kilometrit ovat olleet siinä 230tkm paikkeilla. Jokaisessa vaihdetussa koneessa männänrenkaat ovat olleet uriensa pohjalla ja urat täynnä karstaa.

Autot ovat olleet 2003-2006 väliltä.

Toki poikkeuksiakin on ja toisilla ei ala koskaan kuluttamaan öljyä.
 
Männänrenkaat ovat Toyotan 1.6 ja 1.8 vvt-i moottoreiden öljynkulutuksen syynä. Yleensä aloittaa viimeistään 300tkm hujakoilla kuluttamaan reilummin. Naapuri on vaihdellut useita tuollaisia moottoreita(marjafirmalla töissä, parhaimmillaan kalustossa oli yli 140 bensa -toyotaa) yleensä kilometrit ovat olleet siinä 230tkm paikkeilla. Jokaisessa vaihdetussa koneessa männänrenkaat ovat olleet uriensa pohjalla ja urat täynnä karstaa.

Autot ovat olleet 2003-2006 väliltä.

Toki poikkeuksiakin on ja toisilla ei ala koskaan kuluttamaan öljyä.

Mekaniikot vaan sanoo että jos koko auton elinkaaren ajan vaihtaa öljyt alle 20tkm välein niin ei pitäisi alkaa ylim. öljyä syömään missään vaiheessa. Tarkottaa siis koko elinkaaren ajan eikä laiminlyöntejä välissä. Tuben Toyota-expertti jenkkimekaanikko meinasi että mm. huolto-ohjelmien vaihtovälit ovat liian pitkiä jo uudesta lähtien (lisäksi merkkarit käyttävät paskoja öljyjä) ja pitäisi omatoimisesti vaihdella useammin (minimum between 10k miles)kuin perushuoltovälit. Koskee siis kaikkia autoja, ei pelkästään Toyoja tai Vageja.

E: referenssi video

E: OT kyllä laulaa jo pahasti
 
Noniin, sain huollon sijaisautoksi Skeida Octavian, vajaa 80tkm mittarissa. Vuosimallista en tiedä, tuskin kovin vanha. Kone on pikkuTSI ja DSG.

Täytyy heti sanoa etten ihmettele kun koneet ja laatikot porsii ennenaikojaan, tuo vehje vedättää sitä pikkumottia niin että koko auto tärisee. Kokoajan liian iso vaihde. Siihen yhdistetään se 30tkm huoltoväli niin morjes.
 
Noniin, sain huollon sijaisautoksi Skeida Octavian, vajaa 80tkm mittarissa. Vuosimallista en tiedä, tuskin kovin vanha. Kone on pikkuTSI ja DSG.

Täytyy heti sanoa etten ihmettele kun koneet ja laatikot porsii ennenaikojaan, tuo vehje vedättää sitä pikkumottia niin että koko auto tärisee. Kokoajan liian iso vaihde. Siihen yhdistetään se 30tkm huoltoväli niin morjes.

Mutuilen oman VAG-pommin perusteella:
Se on 30tkm tai 1-2v.
Lisäksi jos ajat "nurkka-ajoa", niin ajotieteiskone lyhentää vaihtovälin sinne 15tkm/1v saakka.
Aika harva laskee 30tkm/vuosi ja jos vaikka ajaakin, niin tarkoittaa se vain sitä, että on ajettu pitkää matkaa ja siinä on moottori sekä öljyt vähän kevyemmällä käytöllä.

Oma wanha Toyota VVTi 1.8 alkoi tuon öljynkulutuksen ihan yhtäkkiä. Aivan yhtä nopeasti se auto oli jo seuraavalla omistajalla. :D
 
Noniin, sain huollon sijaisautoksi Skeida Octavian, vajaa 80tkm mittarissa. Vuosimallista en tiedä, tuskin kovin vanha. Kone on pikkuTSI ja DSG.

Täytyy heti sanoa etten ihmettele kun koneet ja laatikot porsii ennenaikojaan, tuo vehje vedättää sitä pikkumottia niin että koko auto tärisee. Kokoajan liian iso vaihde. Siihen yhdistetään se 30tkm huoltoväli niin morjes.
Ei kai noissa kuitenkaan noista matalista kierroksista johtuvia ongelmia juurikaan ole?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 654
Viestejä
4 512 078
Jäsenet
74 446
Uusin jäsen
Stalker2Pelaaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom