- Liittynyt
- 02.11.2016
- Viestejä
- 1 844
onko se jotenkin kiellettyä kysyä manuaalilaatikosta?Puhuttiin automaateista
onko se jotenkin kiellettyä kysyä manuaalilaatikosta?Puhuttiin automaateista
Hyvin nuo taitaa kestää, en ole itsekkään kuullut/nähnyt noista mitään valituksia.Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin. Siskon miehellä A4 vastaavalla yhdistelmällä ja joutui uusimaan. Tuohan nyt ei varsinaisesti ole vaihdelaatikkovika, mutta automaattiaskin kanssa tuota ongelmaa kuitenkaan ei voi olla.Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
6-vaih. ajettu 360000, toimii kuten aina ennenkin..kait pitää aloittaa varautuminen.Mekatroniikkaviat ovat jatkuneet näihin päiviin asti melko tasaisesti jokaisessa tyypissä. Se kuinka yleisiä ne viat oikeasti ovat, riippuu
Eikös DSG:n kanssa ole kaksoismassapyörä myös? Kun sehän on vain kaksoiskytkin eikä "oikea" automaatti.Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin. Siskon miehellä A4 vastaavalla yhdistelmällä ja joutui uusimaan. Tuohan nyt ei varsinaisesti ole vaihdelaatikkovika, mutta automaattiaskin kanssa tuota ongelmaa kuitenkaan ei voi olla.
edit. Ja lähipiiristä tuli muuten mieleen appiukon VW Caddy 1.9 vapari diesel manuaalilaatikolla. Siitä hajosi aski, joku laakeri oli hajonnut ja rikkonut jotain muutakin mennessään.
Jep, omaan DSG-skodaani olen vauhtipyörän jo päässyt vaihtamaan. Ei ole käsivaihteiston yksinoikeus tuo.Eikös DSG:n kanssa ole kaksoismassapyörä myös?
Transporter T5 ei kestänyt. 2,5l TDI koneella meni manuaalilaatikko 3 kertaa vaihtoon puolen miljoonan matkalla. Syncrot menee ja vaihdot alkaa rusahteleen. Lopulta vaihde ei pysy päällä. Eka laatikko meni liikkeen takuuseen, myöhemmät tilattiin itse.Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Oliko laatikoihin koskaan vaihdettu öljyjä?Transporter T5 ei kestänyt. 2,5l TDI koneella meni manuaalilaatikko 3 kertaa vaihtoon puolen miljoonan matkalla. Syncrot menee ja vaihdot alkaa rusahteleen. Lopulta vaihde ei pysy päällä. Eka laatikko meni liikkeen takuuseen, myöhemmät tilattiin itse.
Varoittelin kaveria kun hankki pakua. Silläkin nyt sama ongelma.
Netistä löytyy asiasta paljon juttua.
Ei tarttenu, kun laatikot vaihtu alle 3. vuoden ja n. 150tk välein.Oliko laatikoihin koskaan vaihdettu öljyjä?
Omista rasseista A4 1.9TDI 2003, ei tiedossa että olisi mitään tehty välilä 0-350tkm, vähän rallatteleva ääni jo taisi lopussa kaksoismassasta kuulua. A6 3.0TDI quattro 2006, noin 200tkm kohdalla muistaakseni meni kytkin ja vauhtipyörä vaihtoon, synkroonit vähän rutisee jos pienillä kierroksilla liian ahnaasti pistää pykäliä pesään.Mitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.
Nyo kytkinlevyt ja kaksoismassat ovat kuitenkin kuluvia osia, huolellisella käytöllä ne saa kestämään pitkäänkin, mutta kyllä ne saa nopeastikin kulutettua loppuun.Itselläni ei ole ollut kuin yksi VAGgilainen 2,0TDi Audi A6 manuaaliaskilla, siinä ainakin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin alkoi olemaan remontin tarpeessa kun hävitin auton eteenpäin.
Isälle vaihdettiin kahdesti 5. Vaihteen laakerit 320tkm mennessä octaviaan. Sillä ajettiin rauhallisesti...tosin siinä se syykin oli miksi hajosi, pikkuvauhdeissa suurimmalla vaihteella vedätystä ja laakeri ei saanut voitelua.Ajoin aikanaan 2007 bensa manuaali octavialla 400tkm ilman mitään tarvetta remontille vaihteiston suhteen, eikä säälitty kyllä yhtään ajossa..
Ei se säälimätön ajo sitä tarkoita että vaihdelaatikko kovilla olisi.Ajoin aikanaan 2007 bensa manuaali octavialla 400tkm ilman mitään tarvetta remontille vaihteiston suhteen, eikä säälitty kyllä yhtään ajossa..
Auttaakos tämä mitään kun autossa on muuttuvatilavuuksinen kompressori joka pyörii joka tapauksessa aina?en uskaltanut AC:tä enää käyttää ettei kompura leivo kiinni
Katohan, tuo ei ollut edes tiedossa! Vasta hankittu ja menossa ilmastointihuoltoon huomenna. Mitään arvauksia tuohon vuodon paikantamiseen ettei tarvisi tiuhaan joka vuosi käyttää? Mistään ei löytynyt valumia.Auttaakos tämä mitään kun autossa on muuttuvatilavuuksinen kompressori joka pyörii joka tapauksessa aina?
Ei kyllä osaa sanoa. Mulla on käynyt niin hyvä tuuri, että kaikissa VAG-vehkeissä on ollut tiivis ilmastointi.Mitään arvauksia tuohon vuodon paikantamiseen ettei tarvisi tiuhaan joka vuosi käyttää?
Sinänsä jännä ulostulo merkkiliikkeeltä, kun vuotavaa ilmastointia ei tietääkseni edes sais täyttää.Mulla kävi 2021 Superb ekassa huollossa viime keväänä 8kk ikäisenä. Kovasti mainostivat että heti vaan ilmastointihuoltoon sit ku alkaa lämmintä puhaltaa. Mittarissa oli 24tkm nii vähän jäi tosiaan sellanen fiilis että ei taida montaa kesää mennä
Ainahan ne koittaa tyrkyttää ilmastoinninhuoltoa joka huollon yhteydessä. Itse ainakin huollatan sitten kun loppuu kylmän tulo, tähän asti ainakin tosi harvoin.Mulla kävi 2021 Superb ekassa huollossa viime keväänä 8kk ikäisenä. Kovasti mainostivat että heti vaan ilmastointihuoltoon sit ku alkaa lämmintä puhaltaa. Mittarissa oli 24tkm nii vähän jäi tosiaan sellanen fiilis että ei taida montaa kesää mennä
Autojen (nyky) ilmastoinnit vuotaa aina ja ihan poikkeuksetta ja kun systeemi koitetaan tehdä toimimaan hyvin pienellä määrällä kylmäainetta se täyttöväli ei ole mitenkään kovin valtavan pitkä. Suomessa tietysti pärjää aika vajaallakin ilmastoinnnilla, kun mitään valtavaa kuumuutta vastaan ei tarvii taistella.Sinänsä jännä ulostulo merkkiliikkeeltä, kun vuotavaa ilmastointia ei tietääkseni edes sais täyttää.
Mutta taattua VAG-osaamista ja laatua.
Missä kohdassa puhuttiin vuotavasta ilmastoinnista?Sinänsä jännä ulostulo merkkiliikkeeltä, kun vuotavaa ilmastointia ei tietääkseni edes sais täyttää.
Mutta taattua VAG-osaamista ja laatua.
Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.Missä kohdassa puhuttiin vuotavasta ilmastoinnista?
Kylmäainetta häviää jörjestelmästä n.10% vuodessa. Ei se mikään vuodon merkki ole jos kerran 10vuodessa vanhaan autoon joutuu lisäämään.Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.
Sellainen 100g häviö vuodessa on vielä normaalin rajoissa, ts mitään vuotoa ei pystyyä tuolloin käytännössä löytämään, ja jos systeemissä on 500g ainetta, niin ei tuo 10v ajalle veny millään.Minkä takia arvioisit ilmastoinnin yleisimmin lopettavan kylmän puhaltamisen? Kyllähän se vuotaa, jos aineet on karanneet. Jos alle 150tkm ja 10v vanhaan autoon joutuu ainetta lisäämään, on ilmastoinnissa vuoto.
Ai että, myötätunnot täältä.Superb -21 2.0TDI 39tkm mittarissa. Täällä odotellaan hinuria pohjoisnorjassa.
Öljyt täytin reissuun lähtiessä, 2tkm niin oli taas alarajalla, nyt sit taas alarajalla 1tkm jälkeen plus jäähdytin nesteet enää vaan purkin pohjalla yön jäliltä.
Hyvin maistuu polttoaineiden lisäksi öljy ja jäähdytin nesteet.
Taattua VAG laatua
Jep, tästä autosta onneksi vaan verotusarvon maksan ja vaan vahvistaa itselle sitä, että omilla rahoilla en koskaan VAGia tule ostamaan. Omistuksessa oli yksi 2008-2010 ja se sai siirtymään niistä pois.Ai että, myötätunnot täältä.
Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi? Kun kaikki tietää että ne on paskoja, ollut jo pitkään niin miksi ihmiset silti hankkii niitä? Se asia ei mene mun jakeluun sitten millään.
Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi?
Otikko jonkun picanton tai rion? Ite vaihdoin -10 superbin -11 optimaan ja ihan tyytyväinen ollut. En tietysti osaa arvioida miten 10 vuotta uudemmat yksilöt vertautuu, kun ei ole pörssi uuden auton ostokunnossa ollut vielä koskaan.Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.
VAG-konserni tekee autoja joita on miellyttävää käyttää, se ajaa ihmisiä ostamaan niitä vaikka teknisessä toimivuudessa joskus olisikin toivomisen varaa. Jos hermo kestää ajaa arjenharmaalla toyotalla tai kialla tai jollain muulla vastaavalla niin varmasti ne ovat teknisesti toimivampia. Ihmiset vaan arvottaa asioita eri tavalla. Mä kokeilin pystyisikö tuon KIAn kanssa elämään ja ei vaan pysty.
Itse omistin äskettäin 2kk ajan 2016 Kia Optima sedan PHEVin, pidin autosta todella paljon MUTTA siinä oli vikaa (nyki kun ajoi bensakoneella) eikä autoliike saanut sitä kuntoon korjausyrityksistä huolimatta, eivätkä suostuneet kaupan perumiseen joten möin sen toiseen liikkeeseen persnetolla ja ostin Lexuksen.Mä kokeilin jotain muuta ja ostin KIAn. Teknisesti se toimii moitteetta, ei ole tarvinnut korjaamolla käyttää. Mutta muuten siinä on niin monta juttua päin persettä, että vaihtoonhan se lähtee kun ei vaan pysty.
VAG-konserni tekee autoja joita on miellyttävää käyttää, se ajaa ihmisiä ostamaan niitä vaikka teknisessä toimivuudessa joskus olisikin toivomisen varaa. Jos hermo kestää ajaa arjenharmaalla toyotalla tai kialla tai jollain muulla vastaavalla niin varmasti ne ovat teknisesti toimivampia. Ihmiset vaan arvottaa asioita eri tavalla. Mä kokeilin pystyisikö tuon KIAn kanssa elämään ja ei vaan pysty.
Viime talven perusteella en puolla väitettä. Itsellä kyllä webasto, en tiedä miten ilman sitä pelaisi. Mutta äkkiähän nuo lämpeää ja hyvin käynnistyy kovallakin pakkasella, en oo kyl ihan varma että yritinkö kylmänä ikinä käynnistää ku 10 min lämmityksellä saa jo sen verran lämpöjä, että mittari nousee tolpan tai pari.Oli lähellä että ostin diesel-Optiman tilalle mutta korealaiset dieselit eivät kuulemma suomen pakkasissa kovin hyvin toimi.
Oli hermo niin pinnassa tuosta koko sotkusta etten ottanut sitten mitään riskiä että joutuisi taistelemaan yhtään seuraavan auton kanssa. 200km päivässä tulee työajoa ja pirssin vaan täytyy toimia aina ja kokoajan.Viime talven perusteella en puolla väitettä. Itsellä kyllä webasto, en tiedä miten ilman sitä pelaisi. Mutta äkkiähän nuo lämpeää ja hyvin käynnistyy kovallakin pakkasella, en oo kyl ihan varma että yritinkö kylmänä ikinä käynnistää ku 10 min lämmityksellä saa jo sen verran lämpöjä, että mittari nousee tolpan tai pari.
En kun Niron. Kaikki toimii, mutta kaikki toimii pikkasen huonommin kuin Skodassa.Otikko jonkun picanton tai rion?
Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuuSuperb -21 2.0TDI 39tkm mittarissa. Täällä odotellaan hinuria pohjoisnorjassa.
Öljyt täytin reissuun lähtiessä, 2tkm niin oli taas alarajalla, nyt sit taas alarajalla 1tkm jälkeen plus jäähdytin nesteet enää vaan purkin pohjalla yön jäliltä.
Hyvin maistuu polttoaineiden lisäksi öljy ja jäähdytin nesteet.
Taattua VAG laatua
Ei jumalautaHuollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
Jep. Ehkä "Helvetin hyvä" oli sarkasmia Kaverilla Toyota Avensis ja niin perkeleen hyvä ajaa kunnes kävi minun BMW:llä reissun...se on niin suhteellista se hyvä.Joopa joo ja lehmät lentää. Mitä omassa tuttava- ja perhepiirissä noita päästöhuijauskorjaukseen joutuneita autoja on ollut niin kaikki on mennyt ongelmitta ja annettu sijaisautotkin kustannuksitta käyttöön. Faija taisi saada jonkun alennuskortinkin seuraavaa määräaikaishuoltoa varten.
En tiedä millä ritsoilla olet tottunut ajamaan, mutta ei tuo kyllä ole "helvetin hyvä" ajaa. Ihan ok käyttöpeli, mutta ei tosiaankaan hauska tai tunnokas.
Myyntimääriin suhteutettuna ei kyllä ole mitenkään erityisen paskoja.Ai että, myötätunnot täältä.
Aina tehnyt mieli kysyä VAGgineita hankkineilta ihmisiltä että miksi? Kun kaikki tietää että ne on paskoja, ollut jo pitkään niin miksi ihmiset silti hankkii niitä? Se asia ei mene mun jakeluun sitten millään.
Tsekkaas huvikseen öljytikku sekä korkki että onko emulsiota (jäähäri+öljy sekaisin) ja näkyykö öljyn merkkejä paisarissa. Puskeekö myös normaalia enemmän vesihuurua jopa kuumalla koneella putkesta?Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
Tuo 2t km/1litra on jo ihan spesiaalia, kun manuaalissa lukee, tuhat km/1litra on ihan normaalia.Huollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu
Eilen aamulla tuon tutkin kun kävi mielessä, normaalilta näytti.T
Tsekkaas huvikseen öljytikku sekä korkki että onko emulsiota (jäähäri+öljy sekaisin) ja näkyykö öljyn merkkejä paisarissa. Puskeekö myös normaalia enemmän vesihuurua jopa kuumalla koneella putkesta?
Kummeli-sketsistä vai VAG huollosta? Kuulostaa oikeasti aika naurettavaltaHuollossa täyttivät nesteet "ihan normaalia että matka-ajossa vie jäähytin nesteitä ja öljyn kulutus normaalia" avaimet käteen ja matka jatkuu