VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
485
Onko muuten VAGin sähkövatkaimissa isoja ongelmia vai ovatko ne riskittömämpiä kuin niiden polttikset? Kannattaako suosiolla vaan kiertää jos mietityttää?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 456
Onko muuten VAGin sähkövatkaimissa isoja ongelmia vai ovatko ne riskittömämpiä kuin niiden polttikset? Kannattaako suosiolla vaan kiertää jos mietityttää?
Jos meinaa ettei autossa saa olla mitään ongelmia koskaan niin parempi ottaa polkupyörä alle. Itse viestiin, niin en ole ainakaan kuullut mistään ongelmista vaikka tutuilla noita on ollut. Toki jos käytettyä hankkii niin autossa kuin autossa kandee miettiä akun kuntoa ja sen uusimiseen liittyviä riskejä sekä ajankohtaa.
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
594
Onko muuten VAGin sähkövatkaimissa isoja ongelmia vai ovatko ne riskittömämpiä kuin niiden polttikset? Kannattaako suosiolla vaan kiertää jos mietityttää?
Kaikenlaisia pikkuvikoja omassa Octavia plugarissa. Mutta mikään niistä ei ole vaikuttanut itse ajamiseen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
4 396
. Toki jos käytettyä hankkii niin autossa kuin autossa kandee miettiä akun kuntoa ja sen uusimiseen liittyviä riskejä sekä ajankohtaa.
Miksi tuosta akusta ja sen uusimistarpeesta jatkuvasti varoitellaan?

Tietysti jos se koko akusto varastetaan autosta, niin onhan se kallis korvata, mutta eihän tuon koko akuston hankinta ole millään muotoa todennäköinen skenaario.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
341
Miksi tuosta akusta ja sen uusimistarpeesta jatkuvasti varoitellaan?

Tietysti jos se koko akusto varastetaan autosta, niin onhan se kallis korvata, mutta eihän tuon koko akuston hankinta ole millään muotoa todennäköinen skenaario.
Jep, moduuleita sieltä akun sisältä uusitaan jos on tarvetta. Toki sitten jos esim. ajetaan akusto kiinni johonkin ja sisään pääse vettä tms, mutta luulisi silloin menevän vakuutukseen.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
64
En löytänyt nyt parempaakaan paikkaa tälle kysymykselle. Onko kukaan asentanut webaston thermoconnectia golffiin vm 2015? Tuli osat tilattua ja liikkeessä sanoivat että noin 2 tuntia menee asentamisessa. Nyt olen tässä miettinyt asennanko itse vai annanko liikkeen laittaa. Kaikki kokemukset otetaan vastaan, jos joku on itse asentanut.
Edit: unohtui mainita että autossa on tehdas asennettu webasto.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 558
Ei ole paha rasti. Isoin homma on kaivaa se alkuperäinen kaukosäätimen vastaanotin esille verhoilujen alta. Kun johtosarjan on valmistellut ennakkoon työpöydällä, niin itse asennus on puhdas plug'n'play.

Ohjeenkin joskus tein aiheesta, toimiikohan linkki vielä...

 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
64
Ei ole paha rasti. Isoin homma on kaivaa se alkuperäinen kaukosäätimen vastaanotin esille verhoilujen alta. Kun johtosarjan on valmistellut ennakkoon työpöydällä, niin itse asennus on puhdas plug'n'play.

Ohjeenkin joskus tein aiheesta, toimiikohan linkki vielä...

Kiitos vastauksesta ja linkki toimii hyvin. Kuulinkin jo webaston jälleenmyyjältä että oli katsonut jo että vastaanotin sijaitsee kyseisessä autossa peräkontissa oikealla puolella verhouksen alla.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 558
Joo, jos ei halua investoida erwiniin ja tehtaan purkuohjeisiin, niin esimerkiksi tuolta löytyy katsaus vastaanottimen etsintään kun klikkaa alempaa kohdasta Info: VW Golf 7 - APP-Steuerung Standheizung

Oikean puoleisen C-pilarin verhouksen takana näyttäisi olevan.

EDIT: Paitsi jos auto on farmari, siihen ei näytä olevan muuta selostusta kuin että oikean puolen verhoilun takana jossakin alempana.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
64
Täytyy katsella kun osat saan. Liikkeessä arvioivat että menee ensi viikon maanantaille tai tiistaille. Luulen että on tilanneet tuon thermoconnectin ja y-adapterin. Sanoivat että osat maksaa 385€. Itse jos asennan täytyy sitten ehkä vielä tuohon adapteriin tuleva liitinpinni käydä ostamassa tai valmis johdin siihen. Tänään vasta ostin kyseisen auton ja nyt kun olen vähän tutustunut tähän asennus hommaan niin ei näytä kovin monimutkaiselle.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
64
Tänään tuli thermoconnectin osat ja tuli myös laitettua ne paikalleen. Jaetaan vähän omia kokemuksia asennuksesta. Minulle olivat varaosaliikkeestä tilanneet valmiin kitin Vag sarjan autoon(W8342000B). Siinä oli mukana Y-adapteri sekä pari irtoliitintä jotka käy tuohon Y-adapterin 3. pinniin. Itse asennus oli sitten helppo ainakin kun oli vielä apuna @Meisseli :n tekemät ohjeet ja pari viestiä ylempänä on myös purkuohjeet. Itse en edes ottanut peräkontin tiivistettä pois. Muovit sopi lähtemään silti pois ja sai myös takaisin. Minulla taisi mennä semmoinen pari tuntia kaikkineen aloituksesta siihen että sai puhelimen kautta webaston päälle.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 558
Näkee sisälämpötilan, akun jännitteen sekä auton sijainnin. Lämpötila-anturi on rakennettu käyttökytkimen yhteyteen. Sitä käyttökytkintä ei kyllä normaalisti tarvitse yhtään mihinkään, joten se on asentajan viitseliäisyydestä kiinni mihin sen jaksaa vetää. Mä jätin sen sinne takakontin verhoilun sisään, jossa itse laitekin on. Ei tietysti anna ihan yhtä todenmukaista kuvaa ohjaamon sisälämmöstä näin, mutta en jaksanut alkaa vetämään johtoa mihinkään parempaan paikkaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
250
Näkee sisälämpötilan, akun jännitteen sekä auton sijainnin. Lämpötila-anturi on rakennettu käyttökytkimen yhteyteen. Sitä käyttökytkintä ei kyllä normaalisti tarvitse yhtään mihinkään, joten se on asentajan viitseliäisyydestä kiinni mihin sen jaksaa vetää. Mä jätin sen sinne takakontin verhoilun sisään, jossa itse laitekin on. Ei tietysti anna ihan yhtä todenmukaista kuvaa ohjaamon sisälämmöstä näin, mutta en jaksanut alkaa vetämään johtoa mihinkään parempaan paikkaan.
Itsellänikin jäi käyttönappi takakonttiin. Antaahan se sielläkin todenmukaisen lämpötilan ennen lämmityksen aloittamista, joka riittää minulle kun mietin tarviiko lämmittää vai ei. Ja kun sisälämpötila alkaa anturissa kunnolla nousta, niin tietää kuskin paikalla olevan miellyttävä lämpötila.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
64
Ite vedin lämpötila anturin takapenkin takapuolelle ja tässä vielä kuvat thermoconnect sovelluksesta ja siitä mihin itse asensin anturin. Tuon anturin saa tuotua tuohon kohtaan ilman lisä purkamista. Tosiaan näyttää maksavan sen 35€ ekan vuoden jälkeen. Siitä alkaa vuosi kun sen asentaa ja ottaa yhteyden verkkoon.
Screenshot_20220408-155832[2474].jpgWw.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
250
Itsellä tosiaan farmari, joten nappula on samassa tilassa kabiinin kanssa, vaikka onkin sikaosaston puolella.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
217
Mikähän 1.9tdi ocussa vuotaa/viheltää ajon alussa kaasun mukana. Lakkaa poikkeuksetta heti kun on ajellut minuutin eikä sen jälkeen kuulu, ehkä satunnaisesti jos on pitkään ollut tyhjäkäynnillä. Paikallaan kaasutellessa ei niin helposti lopu. Hankala paikallistaa mistä kuuluu, ehkä enemmän kuskin puolelta. Nyt on pikkuhiljaa alkanut vielä kitisevämmin ääntämään.

Ääniklippi:

edit: Pikaisella googlauksella ehkä EGR/pakosarja tiiviste kannattanee ensin tarkastaa..

edit: Pakosarja se siellä vuosi, pinnapultti katki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
225
Mikähän 1.9tdi ocussa vuotaa/viheltää ajon alussa kaasun mukana. Lakkaa poikkeuksetta heti kun on ajellut minuutin eikä sen jälkeen kuulu, ehkä satunnaisesti jos on pitkään ollut tyhjäkäynnillä. Paikallaan kaasutellessa ei niin helposti lopu. Hankala paikallistaa mistä kuuluu, ehkä enemmän kuskin puolelta. Nyt on pikkuhiljaa alkanut vielä kitisevämmin ääntämään.

Ääniklippi:

edit: Pikaisella googlauksella ehkä EGR/pakosarja tiiviste kannattanee ensin tarkastaa..
Tarkista laturinhihnan kiristin, jos se "nykii" auton käydessä on laturin vapaakytkin entinen. Aiheuttaa myös samanlaista vikinää.Ja tietty samalla myös katsoa kiristimen kunto!
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
476
Kahden vagin perheessä menee jo sänkypuheeksi nämä, vaihdoin pakokaasuanturin ja nollasin koodit,
emäntä pusi pusi, samalla kysy palaako mikään vikavalo:D
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 764
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
Onko siellä oikeanlaiset tulpat paikoillaan, siitä voisin aloittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 665
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
Olisiko bensanpaineissa häikkää, jos suorasuihkutus niin on jo kalliimpi paukku.

En tunne moottorikoodia, mutta jos ketjulla niin onnea ja menestystä. :cigarbeye:

Eiköhän se syy edellisen omistajan myyntiin ole jo selvä, joku kallis vika siellä on...
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 126
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
Vika voi olla lämpöanturissa eikä moottorinohjaus osaa laittaa "rikastusta" päälle kylmällä moottorilla. Toinen mahdollinen voisi olla se että laskee jostain syystä polttoaineet/paineet pois linjasta.

Pitäisi tosiaan saada vcds tai muu yhteensopiva lukija mukaan seuraamaan arvoja kylmällä koneella startatessa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Olisiko bensanpaineissa häikkää, jos suorasuihkutus niin on jo kalliimpi paukku.

En tunne moottorikoodia, mutta jos ketjulla niin onnea ja menestystä. :cigarbeye:

Eiköhän se syy edellisen omistajan myyntiin ole jo selvä, joku kallis vika siellä on...
EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.

Sitä mitä myyjään tulee, niin voi tulla yllätyksenä, että autoja myydään useita muistakin syistä. Myyjä oli nuori kundi ja auto oli sen eläkkeelle jääneen faijan. Toki kaikki ei ollut niin kuin pitää, mutta auto on nyt meillä ja se laitetaan kuntoon.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Vika voi olla lämpöanturissa eikä moottorinohjaus osaa laittaa "rikastusta" päälle kylmällä moottorilla. Toinen mahdollinen voisi olla se että laskee jostain syystä polttoaineet/paineet pois linjasta.

Pitäisi tosiaan saada vcds tai muu yhteensopiva lukija mukaan seuraamaan arvoja kylmällä koneella startatessa.
Jep. Eikä ole taaskaan VCDS (aitoja) letkuja käytettynä myynnissä. HEX V2 kaapelit uutena maksaa ihan liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 665
EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.

Sitä mitä myyjään tulee, niin voi tulla yllätyksenä, että autoja myydään useita muistakin syistä. Myyjä oli nuori kundi ja auto oli sen eläkkeelle jääneen faijan. Toki kaikki ei ollut niin kuin pitää, mutta auto on nyt meillä ja se laitetaan kuntoon.
Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...
Hmm. Tuon saattaisi ehkä nähdä sillä VCDS avulla jos en väärin muista.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Hmm. Tuon saattaisi ehkä nähdä sillä VCDS avulla jos en väärin muista.
Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...
Katsoin varaosaluettelosta, että korkeapaine polttoainepumpun koodi on 03C 127 026E ja sillä hakiessa tulee jo revisio R, eli 03C 127 026R. Taitaa olla aika moneen kertaan paranneltu kyseistä kampetta...
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 210
vaikka onkin joku ryssän tekemä video ja helvetin ärsyttävä heppu puhumassa, mutta videolla paljon hyviä pointteja 1.2TSI koneesta:

 

tkh

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
27
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
vaikka onkin joku ryssän tekemä video ja helvetin ärsyttävä heppu puhumassa, mutta videolla paljon hyviä pointteja 1.2TSI koneesta:

Mukavaa katsella analyysia miten osat kestää sen 100, maks 150tkm ennen kuin ovat vaihtokunnossa, jopa se paranneltu jakoketju. Just sen verran että takuu loppuu ja poks.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 210
onko nuo km-suoritteet sitten sikäläisellä tiestöllä ja ajotyylillä vai millä, niistä ei mielestäni tarvitse ottaa mitään referenssiä. Omallani olen nyt ajanut 250tkm vaihtamatta mitään osia moottorista, toimii edelleen hyvin. Öljyjä vaihdan normaalia tiuhempaan, siinä kaikki. Autossa on edelleen alkuperäinen akku, etujarrut, apulaitteet joka pyyhkijän sulat.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.
Kävin tuossa juuri kokeilemassa tämän aamun startin ja tuo kikka ei vaikuttanut, mutta 2-3 kertaa piti sahata, että lähti hieman rykien käyntiin ja kevyellä kaasutuksella pätkii ja poksahtelee putkessa. Vaikuttaisi minun korvaan sytytyspuolen ongelmalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 665
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.


Kävin tuossa juuri kokeilemassa tämän aamun startin ja tuo kikka ei vaikuttanut, mutta 2-3 kertaa piti sahata, että lähti hieman rykien käyntiin ja kevyellä kaasutuksella pätkii ja poksahtelee putkessa. Vaikuttaisi minun korvaan sytytyspuolen ongelmalta.
Juu eihän se toimi kun vika ei ole siirtopumpussa, vaan siinä korkeapainepumpussa mikä ottaa mekaanisesti voiman yleensa nokka-akselilta.

Voi olla myös polttoaineen saanti ongelma ja liian laiha seos mikä poksahtelee...

Tarkista öljyt! Jossain luki että saattaa vuotaa bensat öljyn joukkoon...
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 126
Netistä lainattu kuva korkeapainepumpusta. Isommissa tsi/tfsi koneissa noita on tosiaan tainnut mennä siten että pumppu kuluu/halkeaa sisältä puhki ja vuotaa polttoainetta öljyn sekaan, silloin siitä tosin kuuluu selvä naputtava ääni. Laiha seos aiheuttaa myös poksahtelua ja pätkimistä sytytyksen lisäksi.
8446D2B3-5FFA-4432-87F8-8813C0682273.jpeg.f3bd3b70af08002f6000ca1c8d87722b.jpeg.jpg
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Noh nyt pitäisi ensin selvittää, että onko kyse laihasta seoksesta vai sytytyspuolesta... Perus OBD lukija kautta ei ollut ainakaan misfire koodeja, joita tietääkseni senkin pitäisi tukea. Pitänee ostaa taas se VCDS kaapeli, jotta saa rauhassa tutkia.
 

tkh

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
27
Sytkäpuolelta alkaisin tutkimaan kun kerran toimii lämpimällä koneella, viallisen korkeapainepumpun ei pitäisi lämpimänäkään toimia. Vcds auttaisi asiaan aika paljon ja yksi mahdollinen vikapaikka nokka-akselin asentotunnistin tai kampiakselin asentotunnistin (lämpötila anturin lisäksi).
Ainakin yhdessä 1.4tsi koneellisessa viallinen nokan asentotunnistin hankaloitti kylmäkäynnistystä ja kuulosti kuin kävisi vajaalla, ei antanut vikokoodeja kun ei ollut täysin pimeänä mutta ajoitus oli päin peetä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Sytkäpuolelta alkaisin tutkimaan kun kerran toimii lämpimällä koneella, viallisen korkeapainepumpun ei pitäisi lämpimänäkään toimia. Vcds auttaisi asiaan aika paljon ja yksi mahdollinen vikapaikka nokka-akselin asentotunnistin tai kampiakselin asentotunnistin (lämpötila anturin lisäksi).
Ainakin yhdessä 1.4tsi koneellisessa viallinen nokan asentotunnistin hankaloitti kylmäkäynnistystä ja kuulosti kuin kävisi vajaalla, ei antanut vikokoodeja kun ei ollut täysin pimeänä mutta ajoitus oli päin peetä.
Samaa mietin. Puola, tulpat ja tulpan johdot maksaa 150-170e, mutta sitä ennen tosiaan selvittää, että mikä kusee tarkemmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 665
Samaa mietin. Puola, tulpat ja tulpan johdot maksaa 150-170e, mutta sitä ennen tosiaan selvittää, että mikä kusee tarkemmin.
Itse tutkisin kunnolla kunnon testerillä ennen kuin alkaisin lätkimään parilla sataa osia kiinni summamutikassa...

Autolla pystyy vissiin ajamaan ihan normaalisti kun lopettaa kiukuttelut?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Sen verran tilannetietoa, että VCDS kautta ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia ja polttoainepaineet olivat ok. Tosin tänään starttasikin normaalisti. Seuraavaksi pitänee tulpat tarkistaa, mutta pitää hankkia ensin se työkalu niihin johtoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 665
Sen verran tilannetietoa, että VCDS kautta ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia ja polttoainepaineet olivat ok. Tosin tänään starttasikin normaalisti. Seuraavaksi pitänee tulpat tarkistaa, mutta pitää hankkia ensin se työkalu niihin johtoihin.
Jos se starttasi ok niin silloinhan siellä ei ollut vika ns päällä
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
4 396
EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.
Paljonko sillä on ajettu tuon rempan jälkeen? Se uusittu parempi jakoketjuhan on yleensä sellaisen 100-120tkm kun se pitäisi vaihtaa.

Sinänsä se moottorin lämpöanturi on helppo tsekata. Kylmällä koneella vaan virrat päälle ja kattoo mitä se näyttää koneen lämmöksi obd lukijalla.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
552
Paljonko sillä on ajettu tuon rempan jälkeen? Se uusittu parempi jakoketjuhan on yleensä sellaisen 100-120tkm kun se pitäisi vaihtaa.

Sinänsä se moottorin lämpöanturi on helppo tsekata. Kylmällä koneella vaan virrat päälle ja kattoo mitä se näyttää koneen lämmöksi obd lukijalla.
Kilsoista en osaa nyt sanoa, mutta 1/2011 käyttöönotettu ja 12/2012 jakopää vaihdettu. On se varmaan hieman yli satkun ajettu nykyisellä jo.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
408
Niin oli gte mukava ajaa, mutta ei se vain kestänyt. Vm -18/119tkm ja mekatroniikka porsi… 4000€ korjauskulut, mutta tehdas tulossa vastaan osissa 100% ja työstä 60%. Siltikin vähän jää kyllä fiilis että jotain muuta on kyllä tilalle löydettävä..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
178 823
Viestejä
3 292 857
Jäsenet
59 186
Uusin jäsen
stoerre

Hinta.fi

Ylös Bottom