VAG autojen monet ongelmat

Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
 
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.

Onko siellä oikeanlaiset tulpat paikoillaan, siitä voisin aloittaa.
 
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.

Olisiko bensanpaineissa häikkää, jos suorasuihkutus niin on jo kalliimpi paukku.

En tunne moottorikoodia, mutta jos ketjulla niin onnea ja menestystä. :cigarbeye:

Eiköhän se syy edellisen omistajan myyntiin ole jo selvä, joku kallis vika siellä on...
 
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
Vika voi olla lämpöanturissa eikä moottorinohjaus osaa laittaa "rikastusta" päälle kylmällä moottorilla. Toinen mahdollinen voisi olla se että laskee jostain syystä polttoaineet/paineet pois linjasta.

Pitäisi tosiaan saada vcds tai muu yhteensopiva lukija mukaan seuraamaan arvoja kylmällä koneella startatessa.
 
Olisiko bensanpaineissa häikkää, jos suorasuihkutus niin on jo kalliimpi paukku.

En tunne moottorikoodia, mutta jos ketjulla niin onnea ja menestystä. :cigarbeye:

Eiköhän se syy edellisen omistajan myyntiin ole jo selvä, joku kallis vika siellä on...

EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.

Sitä mitä myyjään tulee, niin voi tulla yllätyksenä, että autoja myydään useita muistakin syistä. Myyjä oli nuori kundi ja auto oli sen eläkkeelle jääneen faijan. Toki kaikki ei ollut niin kuin pitää, mutta auto on nyt meillä ja se laitetaan kuntoon.
 
Vika voi olla lämpöanturissa eikä moottorinohjaus osaa laittaa "rikastusta" päälle kylmällä moottorilla. Toinen mahdollinen voisi olla se että laskee jostain syystä polttoaineet/paineet pois linjasta.

Pitäisi tosiaan saada vcds tai muu yhteensopiva lukija mukaan seuraamaan arvoja kylmällä koneella startatessa.

Jep. Eikä ole taaskaan VCDS (aitoja) letkuja käytettynä myynnissä. HEX V2 kaapelit uutena maksaa ihan liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.

Sitä mitä myyjään tulee, niin voi tulla yllätyksenä, että autoja myydään useita muistakin syistä. Myyjä oli nuori kundi ja auto oli sen eläkkeelle jääneen faijan. Toki kaikki ei ollut niin kuin pitää, mutta auto on nyt meillä ja se laitetaan kuntoon.

Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...
 
Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...

Hmm. Tuon saattaisi ehkä nähdä sillä VCDS avulla jos en väärin muista.
 
Hmm. Tuon saattaisi ehkä nähdä sillä VCDS avulla jos en väärin muista.
Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...

Katsoin varaosaluettelosta, että korkeapaine polttoainepumpun koodi on 03C 127 026E ja sillä hakiessa tulee jo revisio R, eli 03C 127 026R. Taitaa olla aika moneen kertaan paranneltu kyseistä kampetta...
 
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.
 
vaikka onkin joku ryssän tekemä video ja helvetin ärsyttävä heppu puhumassa, mutta videolla paljon hyviä pointteja 1.2TSI koneesta:


Mukavaa katsella analyysia miten osat kestää sen 100, maks 150tkm ennen kuin ovat vaihtokunnossa, jopa se paranneltu jakoketju. Just sen verran että takuu loppuu ja poks.
 
onko nuo km-suoritteet sitten sikäläisellä tiestöllä ja ajotyylillä vai millä, niistä ei mielestäni tarvitse ottaa mitään referenssiä. Omallani olen nyt ajanut 250tkm vaihtamatta mitään osia moottorista, toimii edelleen hyvin. Öljyjä vaihdan normaalia tiuhempaan, siinä kaikki. Autossa on edelleen alkuperäinen akku, etujarrut, apulaitteet joka pyyhkijän sulat.
 
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.

Kävin tuossa juuri kokeilemassa tämän aamun startin ja tuo kikka ei vaikuttanut, mutta 2-3 kertaa piti sahata, että lähti hieman rykien käyntiin ja kevyellä kaasutuksella pätkii ja poksahtelee putkessa. Vaikuttaisi minun korvaan sytytyspuolen ongelmalta.
 
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.



Kävin tuossa juuri kokeilemassa tämän aamun startin ja tuo kikka ei vaikuttanut, mutta 2-3 kertaa piti sahata, että lähti hieman rykien käyntiin ja kevyellä kaasutuksella pätkii ja poksahtelee putkessa. Vaikuttaisi minun korvaan sytytyspuolen ongelmalta.

Juu eihän se toimi kun vika ei ole siirtopumpussa, vaan siinä korkeapainepumpussa mikä ottaa mekaanisesti voiman yleensa nokka-akselilta.

Voi olla myös polttoaineen saanti ongelma ja liian laiha seos mikä poksahtelee...

Tarkista öljyt! Jossain luki että saattaa vuotaa bensat öljyn joukkoon...
 
Netistä lainattu kuva korkeapainepumpusta. Isommissa tsi/tfsi koneissa noita on tosiaan tainnut mennä siten että pumppu kuluu/halkeaa sisältä puhki ja vuotaa polttoainetta öljyn sekaan, silloin siitä tosin kuuluu selvä naputtava ääni. Laiha seos aiheuttaa myös poksahtelua ja pätkimistä sytytyksen lisäksi.
8446D2B3-5FFA-4432-87F8-8813C0682273.jpeg.f3bd3b70af08002f6000ca1c8d87722b.jpeg.jpg
 
Noh nyt pitäisi ensin selvittää, että onko kyse laihasta seoksesta vai sytytyspuolesta... Perus OBD lukija kautta ei ollut ainakaan misfire koodeja, joita tietääkseni senkin pitäisi tukea. Pitänee ostaa taas se VCDS kaapeli, jotta saa rauhassa tutkia.
 
Sytkäpuolelta alkaisin tutkimaan kun kerran toimii lämpimällä koneella, viallisen korkeapainepumpun ei pitäisi lämpimänäkään toimia. Vcds auttaisi asiaan aika paljon ja yksi mahdollinen vikapaikka nokka-akselin asentotunnistin tai kampiakselin asentotunnistin (lämpötila anturin lisäksi).
Ainakin yhdessä 1.4tsi koneellisessa viallinen nokan asentotunnistin hankaloitti kylmäkäynnistystä ja kuulosti kuin kävisi vajaalla, ei antanut vikokoodeja kun ei ollut täysin pimeänä mutta ajoitus oli päin peetä.
 
Sytkäpuolelta alkaisin tutkimaan kun kerran toimii lämpimällä koneella, viallisen korkeapainepumpun ei pitäisi lämpimänäkään toimia. Vcds auttaisi asiaan aika paljon ja yksi mahdollinen vikapaikka nokka-akselin asentotunnistin tai kampiakselin asentotunnistin (lämpötila anturin lisäksi).
Ainakin yhdessä 1.4tsi koneellisessa viallinen nokan asentotunnistin hankaloitti kylmäkäynnistystä ja kuulosti kuin kävisi vajaalla, ei antanut vikokoodeja kun ei ollut täysin pimeänä mutta ajoitus oli päin peetä.

Samaa mietin. Puola, tulpat ja tulpan johdot maksaa 150-170e, mutta sitä ennen tosiaan selvittää, että mikä kusee tarkemmin.
 
Samaa mietin. Puola, tulpat ja tulpan johdot maksaa 150-170e, mutta sitä ennen tosiaan selvittää, että mikä kusee tarkemmin.

Itse tutkisin kunnolla kunnon testerillä ennen kuin alkaisin lätkimään parilla sataa osia kiinni summamutikassa...

Autolla pystyy vissiin ajamaan ihan normaalisti kun lopettaa kiukuttelut?
 
Sen verran tilannetietoa, että VCDS kautta ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia ja polttoainepaineet olivat ok. Tosin tänään starttasikin normaalisti. Seuraavaksi pitänee tulpat tarkistaa, mutta pitää hankkia ensin se työkalu niihin johtoihin.
 
Sen verran tilannetietoa, että VCDS kautta ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia ja polttoainepaineet olivat ok. Tosin tänään starttasikin normaalisti. Seuraavaksi pitänee tulpat tarkistaa, mutta pitää hankkia ensin se työkalu niihin johtoihin.
Jos se starttasi ok niin silloinhan siellä ei ollut vika ns päällä
 
EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.
Paljonko sillä on ajettu tuon rempan jälkeen? Se uusittu parempi jakoketjuhan on yleensä sellaisen 100-120tkm kun se pitäisi vaihtaa.

Sinänsä se moottorin lämpöanturi on helppo tsekata. Kylmällä koneella vaan virrat päälle ja kattoo mitä se näyttää koneen lämmöksi obd lukijalla.
 
Paljonko sillä on ajettu tuon rempan jälkeen? Se uusittu parempi jakoketjuhan on yleensä sellaisen 100-120tkm kun se pitäisi vaihtaa.

Sinänsä se moottorin lämpöanturi on helppo tsekata. Kylmällä koneella vaan virrat päälle ja kattoo mitä se näyttää koneen lämmöksi obd lukijalla.

Kilsoista en osaa nyt sanoa, mutta 1/2011 käyttöönotettu ja 12/2012 jakopää vaihdettu. On se varmaan hieman yli satkun ajettu nykyisellä jo.
 
Niin oli gte mukava ajaa, mutta ei se vain kestänyt. Vm -18/119tkm ja mekatroniikka porsi… 4000€ korjauskulut, mutta tehdas tulossa vastaan osissa 100% ja työstä 60%. Siltikin vähän jää kyllä fiilis että jotain muuta on kyllä tilalle löydettävä..
 
Niin oli gte mukava ajaa, mutta ei se vain kestänyt. Vm -18/119tkm ja mekatroniikka porsi… 4000€ korjauskulut, mutta tehdas tulossa vastaan osissa 100% ja työstä 60%. Siltikin vähän jää kyllä fiilis että jotain muuta on kyllä tilalle löydettävä..
Millaisilla oireilla ja koodeilla mekatroniikka ongelmat alkoi? terveisin GTE -16/110tkm
 
Millaisilla oireilla ja koodeilla mekatroniikka ongelmat alkoi? terveisin GTE -16/110tkm

Ei oikeastaan mitään, nyt jälkikäteen ajateltuna n. 5km ennen laukeamista pysäköitäessä peruttaessa tuntui pieni "nypytys". Tuon jälkeen kevyt kiihdytys jonossa moottoritielle ja auto heitti muutaman varoituksen tauluun, mutta samalla ilmoitti että ajoa voi jatkaa. 10km ajoa ja auto hyytyi täysin motarin varteen, eikä antanut ottaa virtoja pois kun oltiin pysähdytty. Otin avaimen mukaan ja kävelin vähän matkan päähän ja takaisin (keyless) jonka jälkeen antoi käynnistää uudelleen. Onneksi olin jo lähes rampilla, joten lyhyt matka pois motarilta ylös huoltsikan pihaan, lavetti pihalle, auto korjaamolle ja itse junalla loppumatka. Nyt sitten odotellaan puolitoista viikkoa tehtaalta mekatroniikkaa eli vasta ensi viikon lopulla saa hakea taas junalla auton takaisin.
 
Millaisilla oireilla ja koodeilla mekatroniikka ongelmat alkoi? terveisin GTE -16/110tkm
Ei oikeastaan mitään, nyt jälkikäteen ajateltuna n. 5km ennen laukeamista pysäköitäessä peruttaessa tuntui pieni "nypytys". Tuon jälkeen kevyt kiihdytys jonossa moottoritielle ja auto heitti muutaman varoituksen tauluun, mutta samalla ilmoitti että ajoa voi jatkaa. 10km ajoa ja auto hyytyi täysin motarin varteen, eikä antanut ottaa virtoja pois kun oltiin pysähdytty. Otin avaimen mukaan ja kävelin vähän matkan päähän ja takaisin (keyless) jonka jälkeen antoi käynnistää uudelleen. Onneksi olin jo lähes rampilla, joten lyhyt matka pois motarilta ylös huoltsikan pihaan, lavetti pihalle, auto korjaamolle ja itse junalla loppumatka. Nyt sitten odotellaan puolitoista viikkoa tehtaalta mekatroniikkaa eli vasta ensi viikon lopulla saa hakea taas junalla auton takaisin.

Itsellä meni reilu kuukusi sitten GTE -17/100tkm kohdalla mekatroniikka vikakoodilla P288400. Näyttää olevan todella yleinen vika ja VW varmaan koittaa nuo hoitaa hyvällä hyvityksellä ettei päätyisi hirveästi lööppeihin. Parempi vain olla täydellinen huoltohistoria autossa.
gtemeka.jpeg
 
Kuuluuko noihin GTE:n vaihteistoihin vaihteistoöljynvaihdot huolto-ohjelmaan? Mietin vaan, että meneekö siellä mekatroniikassa joku venttiili tukkoon ja öljynvaihdoilla voisi välttää ongelmia? Toki hyvä, jos VW tulee huolloissa hyvin vastaan, mutta jos sinne pannaan samanlaiset osat takaisin, niin varmaan kestää taas vain 100tkm ennen uusia ongelmia ja siinä kohtaa ei varmasti saa yli 200tkm ajettuun autoon enää mitään vastaantuloja.
 
Kuuluuko noihin GTE:n vaihteistoihin vaihteistoöljynvaihdot huolto-ohjelmaan? Mietin vaan, että meneekö siellä mekatroniikassa joku venttiili tukkoon ja öljynvaihdoilla voisi välttää ongelmia? Toki hyvä, jos VW tulee huolloissa hyvin vastaan, mutta jos sinne pannaan samanlaiset osat takaisin, niin varmaan kestää taas vain 100tkm ennen uusia ongelmia ja siinä kohtaa ei varmasti saa yli 200tkm ajettuun autoon enää mitään vastaantuloja.

Kuuluu, 60tkm välein. En suosittele myöskään skippaamaan tuota. En tiedä sitten miten noi osat on kehittyneet revisioiltaan ko. lootassa, mutta olettas jos laatikko tulee tehtaalta niin silloin olis uusimman revision osa. Toisaalta onko se hyvä vai ei on sitten toinen tarina.
 
Tosiaan 60tkm DSG:n öljynvaihtoväli, mutta suodatinta ei vaihdeta (ainakaan Golffissa), koska niin hankalassa paikassa, jotta pitäisi koko vaihteisto tiputtaa alas.
Vikakoodilla hakemalla tuli vastaan Audin bulletin, jossa tosiaan mainittu aiheuttajaksi "Pressure regulating valve for clutch 0 mechanically faulty" (https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10153065-9999.pdf)
vm. -15 GTE Golffilla mittarissa 170tkm ja ainakin tähän asti on selvitty ilman kyseistä koodia *koputtaa puuta* :interested:
 
Joskus jostain luin että sama surkea dsg on sielä siksi edelleen koska päästökusetuksen hintalappu on sen verran kova että jokapaikassa nyt säästetään ja täysin uutta rautaa ei tehdä. Golf kasi taisi olla laadultaan paljon huonompi kuin seiska, ainakin sisustan materiaalit oli kokenu hyvän downgreidin.
 
Mites ne öljynvaihdot DSG:ssä menee, onko niin että myös märässä lootassa on mekatroniikka öljyt erikseen ja niitä ei vaihdeta, mutta kytkin öljyt kyllä?
Ei ns. kuivaankaan DSG:hen taideta mekatroniikka öljyjä vaihdella ollenkaan ellei itse vaihda.
Moottorilehdessä oli DSG remppaa numerossa 7/21, niissä taisi pajan kommenteina olla jotain tollasta jos nyt oikein mutuilen.

Oisko jollain nyt tarkempaa kokemusta?
 
Viimeksi muokattu:
Mites ne öljynvaihdot DSG:ssä menee, onko niin että myös märässä lootassa on mekatroniikka öljyt erikseen ja niitä ei vaihdeta, mutta kytkin öljyt kyllä?
Ei tähän taida pystyä kovin lyhyesti vastaamaan. Noita lootia on aika monta eri tyyppiä ja toteutus ei ole kaikissa sama.

Jaottelu on paljon monimutkaisempi kuin pelkästään kuivakytkin vs öljykylpyinen kytkin.
 
vm. 2000 octavia 1,9 tdi AHF, vieläkin tää kestää, ajettu +450 tkm. Alkaa olla jo kunnioitettava määrä.
Vikoja alkaa kuitenkin olla, mittaristo tipahtelee pois pelistä kesken ajon ja kuskin ovea ei saa lukkoon. Mutta en asu onneksi ihan ghetossa niin ei haittaa. :poop:

Jakopiä pitäs kohta tehä mutta onko kannatavaa tähän paskaan enää laittaa.

(edit)
Niin ja hukkaa vähän jäähäriä, noin 3kk välein joutuu lisäilee. Öljyt pysyy kohdallaan.
 
vm. 2000 octavia 1,9 tdi AHF, vieläkin tää kestää, ajettu +450 tkm. Alkaa olla jo kunnioitettava määrä.
Vikoja alkaa kuitenkin olla, mittaristo tipahtelee pois pelistä kesken ajon ja kuskin ovea ei saa lukkoon. Mutta en asu onneksi ihan ghetossa niin ei haittaa. :poop:

Jakopiä pitäs kohta tehä mutta onko kannatavaa tähän paskaan enää laittaa.

(edit)
Niin ja hukkaa vähän jäähäriä, noin 3kk välein joutuu lisäilee. Öljyt pysyy kohdallaan.
vw 1.9tdi kuuluukin jumalmoottoreihin, taitaa olla parhain vw tekemä moottori koskaan.
 
vw 1.9tdi kuuluukin jumalmoottoreihin, taitaa olla parhain vw tekemä moottori koskaan.

Moottori on mekaanisesti erinomainen, mutta tuon ajan volkkareissakin oli jo muutamia vittumaisia ominaisuuksia, joiden kanssa sai/saa takuta. Yhtenä esimerkkinä ovien lukot, jotka porsivat yksi kerrallaan kaikki ja ovat tosi hauskoja vaihtaa. Toinen hauskuus on ikkunannostimet, jotka rikkoutuvat myös helposti. Kolmas hauskuus on sähköjohdot, joiden eristeet kovettuvat aikanaan ja aiheuttavat erinäisiä ongelmia. Kori näissä kestää yllättävän hyvin, vaikka ajan myötä alkaa kukkaa ilmestymään pintapelteihin.
 
vm. 2000 octavia 1,9 tdi AHF, vieläkin tää kestää, ajettu +450 tkm. Alkaa olla jo kunnioitettava määrä.
Vikoja alkaa kuitenkin olla, mittaristo tipahtelee pois pelistä kesken ajon ja kuskin ovea ei saa lukkoon. Mutta en asu onneksi ihan ghetossa niin ei haittaa. :poop:

Jakopiä pitäs kohta tehä mutta onko kannatavaa tähän paskaan enää laittaa.

(edit)
Niin ja hukkaa vähän jäähäriä, noin 3kk välein joutuu lisäilee. Öljyt pysyy kohdallaan.

Itse ajaisin jakopäällä niin pitkään kuin kestää. Jäähdytinnesteen häviäminen voi olla pumppu tai syylari
 
vm. 2000 octavia 1,9 tdi AHF, vieläkin tää kestää, ajettu +450 tkm. Alkaa olla jo kunnioitettava määrä.
Vikoja alkaa kuitenkin olla, mittaristo tipahtelee pois pelistä kesken ajon ja kuskin ovea ei saa lukkoon. Mutta en asu onneksi ihan ghetossa niin ei haittaa. :poop:

Jakopiä pitäs kohta tehä mutta onko kannatavaa tähän paskaan enää laittaa.

(edit)
Niin ja hukkaa vähän jäähäriä, noin 3kk välein joutuu lisäilee. Öljyt pysyy kohdallaan.


Itse ajaisin jakopäällä niin pitkään kuin kestää. Jäähdytinnesteen häviäminen voi olla pumppu tai syylari

Yksi yleinen vika on myös paisuntasäiliön korkki. Vikaa ei huomaa silmillä tai pyörittelemällä, myös muoviset letkulähdot ovat herkkiä vuotamaan.
 
Itse ajaisin jakopäällä niin pitkään kuin kestää. Jäähdytinnesteen häviäminen voi olla pumppu tai syylari

Myös ne muoviset letkulähdöt helposti tiputtelee, eikä välttämättä heti vuotokohtaa näe kun haihtuu kun vain paineen alaisena vuotaa kuumaan koneen kylkeen
 
Onko porukalla alkanut vilkkumaan hehkun merkkivalo perus ajossa? Ilmamassa-anturi juuri vaihdettu ja ei sillä korjaantunut, vaikka antoi vikakoodia. Moottori siis 2.0tdi RS 2013 malli.
 
Ei oikeastaan mitään, nyt jälkikäteen ajateltuna n. 5km ennen laukeamista pysäköitäessä peruttaessa tuntui pieni "nypytys". Tuon jälkeen kevyt kiihdytys jonossa moottoritielle ja auto heitti muutaman varoituksen tauluun, mutta samalla ilmoitti että ajoa voi jatkaa. 10km ajoa ja auto hyytyi täysin motarin varteen, eikä antanut ottaa virtoja pois kun oltiin pysähdytty. Otin avaimen mukaan ja kävelin vähän matkan päähän ja takaisin (keyless) jonka jälkeen antoi käynnistää uudelleen. Onneksi olin jo lähes rampilla, joten lyhyt matka pois motarilta ylös huoltsikan pihaan, lavetti pihalle, auto korjaamolle ja itse junalla loppumatka. Nyt sitten odotellaan puolitoista viikkoa tehtaalta mekatroniikkaa eli vasta ensi viikon lopulla saa hakea taas junalla auton takaisin.
Hyvä tietää, että mikään ei ole parantunut VW:n laadussa sitten 2009. Pidättäydyn jatkossakin näistä jos omalla rahalla pitää hankkia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 656
Viestejä
4 512 159
Jäsenet
74 447
Uusin jäsen
Atnu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom