Tästä voisi olla apua:Onko kokemuksia radion päivityksestä?
Tilasin B7 Passattiin perussoittimen tilalle purkuautosta RNS315:n. Ilmeisesti ihan plug & play asennus. Nykyisessä soittimessa on karvalakkimallin bluetooth, eli puhelut ja Spotify toimivat, mutta näytöllä lukee vain "Bluetooth audio", eikä biisiä voi vaihtaa. Käsitin, että tuossa RNS315:ssä on sisäänrakennettu Bluetooth, mutta itse soitin käyttäisi puheluihin auton omaa mikrofonia. GPS-antennille onkin soittimen takana paikka. Android-soittimet eivät kiinnosta.
Tuleekohan tuosta sotku, jos nyt tulee ikään kuin kaksi bluetoothia autoon? Vanhan bluetoothin voi varmaan repiä irti ja OBD Eleven löytyy myös koodailua varten. Myös jalkatilavalot tuli tilattua eteen ja pääsee koodaamaan ne käyttöön.
Taitaa riippua sen uuden soittimen firmwaresta, onnistuuko nuo toivotut asiat silläkään. AVRCP-tukea ei mun käsittääkseni alkupään tuotannossa ollut joten pelkkä RNS-315 ei ole tae siitä, että biisien nimet näkyisivät tai biisien vaihto auton nappuloista toimisi.Tilasin B7 Passattiin perussoittimen tilalle purkuautosta RNS315:n. Ilmeisesti ihan plug & play asennus. Nykyisessä soittimessa on karvalakkimallin bluetooth, eli puhelut ja Spotify toimivat, mutta näytöllä lukee vain "Bluetooth audio", eikä biisiä voi vaihtaa.
Saa nähdä. Netistä löytyi paljon juttua, kuinka uudemmilla puhelimilla ainakin toimi tuo ominaisuus. Löysin myös vuodelta 2010 esittelyvideon, jossa biisien nimet ja hallinta näkyivät näytöllä. Eipä tuohon maailma kaadu, jos biisien nimet eivät tule näkyviin. SD-lukija ja etenkin navigaattori ovat kiva lisä. Pitää vielä kaivella jostain karttojen päivitys tuohon. 169€ hintaan aika mukava piristys auton keskikonsolin ilmeeseen.Taitaa riippua sen uuden soittimen firmwaresta, onnistuuko nuo toivotut asiat silläkään. AVRCP-tukea ei mun käsittääkseni alkupään tuotannossa ollut joten pelkkä RNS-315 ei ole tae siitä, että biisien nimet näkyisivät tai biisien vaihto auton nappuloista toimisi.
Ja nihkeää on tuollaista ruveta myymään erikseenkään ellei melkein ilmasin anna pois.Jos ei lasketa tonnin teinipommeja, niin soittimen arvo on käytännössä nolla autoa vaihtaessa.
Muistaakseni viime vuonna tarkistettiin kylmäaineet ja puolet oli karannut taivaalle. Nyt ei taas meinaa antaa kunnolla kylmää hyttiin, täytyypä katsoa miltä lauhdutin näyttää. Kiitos vinkistäEi varsinaisesti mikään puhdas vag-ongelma, mutta ilmastointi ei ole pariin vuoteen kyennyt puskemaan niskan jäykistävää, täysin jääkylmää ilmaa. Pyynti harvemmin on ihan minimissä ja ohjaamon lämpö on pysynyt siedettävänä jopa kuumimpina päivinä joten en ole vikaa sen kummemmin alkanut selvittelemään.
Käytin auton toissa kesänä vianorilla ilmastoinnin "huollossa" ja siellä sanoivat että ei vuotoja, kaikki toimii kuten pitääkin. Ja nyt keväällä vesipumppua vaihtaessa toinen huoltamoa pyörittävä heppu kyseli että onko tarvetta ilmastoinkin huollolle muttei maininnut tästä näystä mitään joten skippasin senkin tarjouksen:
Harvemmin tulee itsellä puskurin aukoista kurkittua sisään mutta uskoisin että olisin lauhduttimen vaihdattanut aikaa sitten jos olisin tiennyt että se näyttää tuolta.
Ei taida muu auttaa näiden tehdasvehkeiden kanssa kuin hakea se radion "max" volume ja ei koskaan mene siitä yli. Sit DSP:llä siistiä se käytettävissä oleva alue kuntoon esim Alpine - PXA-H800 System Integration Audio ProcessorOn kyllä aivan perseestä. Koita tohon nyt sitten orkkis-soittimella jotain hifiä rakentaa.
En tiedä mikä soitin siinä polossa on, mutta muistelisin että ainakin joissain vageissa soittimen sai koodattua vcds:llä dynaudio-moodiin jolloin kaiutinlähdöt muuttuvat linjatasoisiksi koska dynaudio-paketissahan on erilliset vahvistimet.Mulla on siellä jo dsp. Se käytettävissä oleva alue on loppujen lopuksi aika pieni ja alkaa häiritä jo melko maltillisillakin volumeilla. Tuntuu että dsp/vahvari vielä tuo sitä omalta osaltaan lisää esiin kun vahvistaa signaalia.
Niin vähän ajattelinkin ja muistelin, mutta hyvä varmistaa. Pitää yrittää ohjailla jonkun toisen merkin pariin. Kiitos.Eikös tuo ole aikalailla jackpot, eli löytyy kaikki mahdolliset viat? Tuo 180-heppainen on kaiketi vielä kaksoisahdettu(mekaaninen ahdin ja turbo) versio koneesta, joten siinä lienee vielä lisäjännää luvassa roppakaupalla.
Tuo moottori kannattaa kiertää kaukaa jos mahdollista, samaan hintaa saa kestäviäkin koneita samalta valmistajalta/konsernista.Moottorikoodi CAVE,
SKODA FABIA 1.4 TSI 2011 180hv
Mitä ongelmia luvassa, DSG löytyy kanssa. Noin satkun ajettu. Kaveri tuollaista meinaa ostaa...
Löytyy tuolta merkiltä hyviäkin moottoreita, esim. pykälää uudempi 1.4tsi (jakopää hihnalla, yksi turbo) on todella hyvä moottori. Kulutus on todella pientä suorituskykyyn suhteutettuna, etenkin jos vertaa saman aikakauden vapaasti hengittäviin japanilaisiin (hybridillä tai ilman).Niin vähän ajattelinkin ja muistelin, mutta hyvä varmistaa. Pitää yrittää ohjailla jonkun toisen merkin pariin. Kiitos.
Pitää mainita asiasta, ja tai keksiä jotain suunnilleen noilla tehoilla tomaatilla toisesta leiristä, samaa kokoluokkaa ja hintaluokkaa. Yritän kyllä pysyä mahdollisimman etäällä tälläisistä tilanteista kun kysellään että mikä olis hyväLöytyy tuolta merkiltä hyviäkin moottoreita, esim. pykälää uudempi 1.4tsi (jakopää hihnalla, yksi turbo) on todella hyvä moottori. Kulutus on todella pientä suorituskykyyn suhteutettuna, etenkin jos vertaa saman aikakauden vapaasti hengittäviin japanilaisiin (hybridillä tai ilman).
Fabian kohdalla 1.4tsi konetta ei taida olla muulla kuin ketjulla? 1.0 ja 1.2 tsi koneet ovat hihnalla jos kyseessä on 2014 eteenpäin valmistettu (NJ) malli.Ei sen auton tarvitse olla kuin sen verran uudempi, että ketju on vaihtunut hihnaksi niin pahin riskikohde poistuu. Parhaimmillaan vm. 2013 voisi jo olla hihnalla (esim. saman konsernin Seatissa on näin). Toki noissa on muitakin pulmia, mutta niinhän sitä on kaikilla merkeillä omansa.
En ylipäätään oikein ymmärrä tuota longlife-ajattelua, se yleensä kostautuu sitten isompina kertakorjauskuluina. Omassa etanoli-Golfissa on onneksi vakkarina lyhyt huolto-ohjelma niin aiempi omistajakin on käynyt säännöllisemmin öljynvaihdossa.Ainakin uudemmissa 1.2 TSI hihnakoneissa tahtoo olla myös öljynsyöntiongelmaa. Myös pari 1.4 TSI 140hp tapausta tullut vastaan. Esimerkiksi Vagarenalla on jonkun verran juttua tuosta. Männänrenkaiden öljykanavat menevät vanhempien TSI-koneiden tapaan tukkoon ja korjauksena on vaihtaa männät ja männänrenkaat.
Toki ei yhtä laaja ja vakava ongelma kuin vanhemmissa koneissa, mutta autoa hankkiessa hyvä pitää mielessä. Enemmän ajetun yksilön kohdalla on hyvä varmistaa, että öljyjä on vaihdettu tiheästi tai sitten ostaa öljynkulutuksen varalta jonkun lisäturvan. Muuten pitäisi olla hyviä koneita. 30tkm long life -öljynvaihtoväli varmaan saa nuo tukkoon
Jep. Eipä se välttämättä parilla ensimmäisellä omistajalla vielä näy, mutta +200tkm vaiheilla voi alkaa olla jo eroa 15tkm ja 30tkm öljynvaihtovälillä olleilla autoilla. Kun miettii, miten helppoa öljynvaihto on ja miten montaa kohdetta öljy voitelee ja mahdollisesti karstottaa, niin ei paljon järkeä. Itse vaihdan suosiolla 10tkm välein ja isän pakotin myös siirtymään kiinteään vaihtoväliin.En ylipäätään oikein ymmärrä tuota longlife-ajattelua, se yleensä kostautuu sitten isompina kertakorjauskuluina. Omassa etanoli-Golfissa on onneksi vakkarina lyhyt huolto-ohjelma niin aiempi omistajakin on käynyt säännöllisemmin öljynvaihdossa.
Jotkut on tietääkseni saaneet RVS-käsittelyllä tilannetta parempaan suuntaan.
Voi olla vika johdossakin, mutta veikkaan hajoamassa olevaa kaiutinta. Omassa Passatissa vastaavat oireet ja magneetin kiinnytys oli korkannut. Vesi ja kosteus oli ilmeisesti päässyt magneetin ja muovisen rungon väliin halkaisten magneetin kiinnityksen. Korjauksena oli uuden erillissarjan asennus ja samalla sai etuovet vaimennettu.Sportsvanin toinen etukaiutin pätkii. Ääni tulee takaisin kun nostaa volaa. Onko noissa joku tyyppipaikka katkoksille esim. oviläpiviennit? Tai soittimen takana tai itse kaiutin tms?
Noissa autoissa on vieläpä se tyyppivika, että vettä saattaa päästä sateella sisään kaiuttimen kautta kun tiivisteet ei kestä. Itselläni on kerran vaihdettu tiivisteet takuuseen kun oli tullut lätäkkö pelkääjän puolen kumimatolle auton ollessa parkissa sateella.Voi olla vika johdossakin, mutta veikkaan hajoamassa olevaa kaiutinta. Omassa Passatissa vastaavat oireet ja magneetin kiinnytys oli korkannut. Vesi ja kosteus oli ilmeisesti päässyt magneetin ja muovisen rungon väliin halkaisten magneetin kiinnityksen. Korjauksena oli uuden erillissarjan asennus ja samalla sai etuovet vaimennettu.
Useammankin tehostimen pumpun olen nähnyt päädystä revenneenä. Kiinnostus ei ole koskaan riittänyt niin pitkälle että olisin tutkinut mikä tuon saa aikaan, mutta komeasti se öljy kyllä leviää ihan joka paikkaan kun se ampuu sen päädyn irti. En nyt muista onko noista joku juuri volkkarista, mutta rakenteellisesti aika samanlaisia ne mekaaniset pumput ovat kaikki.S4 4.2 pulpautti ohjaustehostimen öljyt väärälle puolelle säiliötä, eli konehuoneen puolelle. Ajoin ihan normaalisti pihaan ja ihmettelin epämääräistä käryä autosta noustuani. Yllättävän aromikas tuoksu pakosarjan, kannen jne. päällä savutessaan Roiskiiko sökö pumppu koko toisen puolen konehuoneesta, vai onko todennäköisempää joku letku / liitin? Pumppu se kuitenkin on, koska muuten kävisi liian edulliseksi tämä harrastus. Säiliön puoleisessa venttiilikopassa asti oli roisketta. Oon joutunut lisäämään tuonne vag-myrkkyä ehkä kerran viikossa jo jonkin aikaa, eli merkkejä antanut antautumisesta. Mitään näkyvää ei ole aiemmin kuitenkaan tiputellut alleen.
Jos en aivan väärässä ole, niin tuossa taitaa olla 7-vaihteinen DQ200 kuivakytkinlaatikko? Ei taida olla luotettavimman maineessa, mutta niitä toki on valmistettu sen verran hurjia määriä, että varmasti löytyy myös epäonnisia omistajia.Onko ollut yleisesti ongelmaa 1.6TDI EA288 moottoreiden automaattivaihdelaatikoissa
katsoin nettiautossa olevaa 2014 vuosimallin Audi A3 johon oli mekatroniikka vaihdettu 169tkm nyt ajettu 173tkm, paska laitettu kiertoon
eikös näihin 2012 pitänyt tulla parannuksia?
Muistaakseni loppuvuodesta 2013 tuli parannettu versio kuivasta seiskasta mutta sekin koskee kuoren/koteloinnin murtumisongelmaa. Mekatroniikkaviat ovat jatkuneet näihin päiviin asti melko tasaisesti jokaisessa tyypissä. Se kuinka yleisiä ne viat oikeasti ovat, riippuu siitä miltä foorumilta lukee.Onko ollut yleisesti ongelmaa 1.6TDI EA288 moottoreiden automaattivaihdelaatikoissa
katsoin nettiautossa olevaa 2014 vuosimallin Audi A3 johon oli mekatroniikka vaihdettu 169tkm nyt ajettu 173tkm, paska laitettu kiertoon
eikös näihin 2012 pitänyt tulla parannuksia?
Mutta jokainen hajoaa ennemmin tai myöhemminMuistaakseni loppuvuodesta 2013 tuli parannettu versio kuivasta seiskasta mutta sekin koskee kuoren/koteloinnin murtumisongelmaa. Mekatroniikkaviat ovat jatkuneet näihin päiviin asti melko tasaisesti jokaisessa tyypissä. Se kuinka yleisiä ne viat oikeasti ovat, riippuu siitä miltä foorumilta lukee.
Kyllä, näin käy kaikille autoilleMutta jokainen hajoaa ennemmin tai myöhemmin
Jep, VAGit ennemmin ja muut myöhemminKyllä, näin käy kaikille autoille
Puhuttiin automaateistaMitenkä Volkswagen AG:n manuaalilaatikot kestää? Ei ole juurikaan valituksia kuulunut.