VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 826
Ei ole paha rasti. Isoin homma on kaivaa se alkuperäinen kaukosäätimen vastaanotin esille verhoilujen alta. Kun johtosarjan on valmistellut ennakkoon työpöydällä, niin itse asennus on puhdas plug'n'play.

Ohjeenkin joskus tein aiheesta, toimiikohan linkki vielä...

 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
72
Ei ole paha rasti. Isoin homma on kaivaa se alkuperäinen kaukosäätimen vastaanotin esille verhoilujen alta. Kun johtosarjan on valmistellut ennakkoon työpöydällä, niin itse asennus on puhdas plug'n'play.

Ohjeenkin joskus tein aiheesta, toimiikohan linkki vielä...

Kiitos vastauksesta ja linkki toimii hyvin. Kuulinkin jo webaston jälleenmyyjältä että oli katsonut jo että vastaanotin sijaitsee kyseisessä autossa peräkontissa oikealla puolella verhouksen alla.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 826
Joo, jos ei halua investoida erwiniin ja tehtaan purkuohjeisiin, niin esimerkiksi tuolta löytyy katsaus vastaanottimen etsintään kun klikkaa alempaa kohdasta Info: VW Golf 7 - APP-Steuerung Standheizung

Oikean puoleisen C-pilarin verhouksen takana näyttäisi olevan.

EDIT: Paitsi jos auto on farmari, siihen ei näytä olevan muuta selostusta kuin että oikean puolen verhoilun takana jossakin alempana.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
72
Täytyy katsella kun osat saan. Liikkeessä arvioivat että menee ensi viikon maanantaille tai tiistaille. Luulen että on tilanneet tuon thermoconnectin ja y-adapterin. Sanoivat että osat maksaa 385€. Itse jos asennan täytyy sitten ehkä vielä tuohon adapteriin tuleva liitinpinni käydä ostamassa tai valmis johdin siihen. Tänään vasta ostin kyseisen auton ja nyt kun olen vähän tutustunut tähän asennus hommaan niin ei näytä kovin monimutkaiselle.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
72
Tänään tuli thermoconnectin osat ja tuli myös laitettua ne paikalleen. Jaetaan vähän omia kokemuksia asennuksesta. Minulle olivat varaosaliikkeestä tilanneet valmiin kitin Vag sarjan autoon(W8342000B). Siinä oli mukana Y-adapteri sekä pari irtoliitintä jotka käy tuohon Y-adapterin 3. pinniin. Itse asennus oli sitten helppo ainakin kun oli vielä apuna @Meisseli :n tekemät ohjeet ja pari viestiä ylempänä on myös purkuohjeet. Itse en edes ottanut peräkontin tiivistettä pois. Muovit sopi lähtemään silti pois ja sai myös takaisin. Minulla taisi mennä semmoinen pari tuntia kaikkineen aloituksesta siihen että sai puhelimen kautta webaston päälle.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 826
Näkee sisälämpötilan, akun jännitteen sekä auton sijainnin. Lämpötila-anturi on rakennettu käyttökytkimen yhteyteen. Sitä käyttökytkintä ei kyllä normaalisti tarvitse yhtään mihinkään, joten se on asentajan viitseliäisyydestä kiinni mihin sen jaksaa vetää. Mä jätin sen sinne takakontin verhoilun sisään, jossa itse laitekin on. Ei tietysti anna ihan yhtä todenmukaista kuvaa ohjaamon sisälämmöstä näin, mutta en jaksanut alkaa vetämään johtoa mihinkään parempaan paikkaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
312
Näkee sisälämpötilan, akun jännitteen sekä auton sijainnin. Lämpötila-anturi on rakennettu käyttökytkimen yhteyteen. Sitä käyttökytkintä ei kyllä normaalisti tarvitse yhtään mihinkään, joten se on asentajan viitseliäisyydestä kiinni mihin sen jaksaa vetää. Mä jätin sen sinne takakontin verhoilun sisään, jossa itse laitekin on. Ei tietysti anna ihan yhtä todenmukaista kuvaa ohjaamon sisälämmöstä näin, mutta en jaksanut alkaa vetämään johtoa mihinkään parempaan paikkaan.
Itsellänikin jäi käyttönappi takakonttiin. Antaahan se sielläkin todenmukaisen lämpötilan ennen lämmityksen aloittamista, joka riittää minulle kun mietin tarviiko lämmittää vai ei. Ja kun sisälämpötila alkaa anturissa kunnolla nousta, niin tietää kuskin paikalla olevan miellyttävä lämpötila.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
72
Ite vedin lämpötila anturin takapenkin takapuolelle ja tässä vielä kuvat thermoconnect sovelluksesta ja siitä mihin itse asensin anturin. Tuon anturin saa tuotua tuohon kohtaan ilman lisä purkamista. Tosiaan näyttää maksavan sen 35€ ekan vuoden jälkeen. Siitä alkaa vuosi kun sen asentaa ja ottaa yhteyden verkkoon.
Screenshot_20220408-155832[2474].jpgWw.jpg
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
312
Itsellä tosiaan farmari, joten nappula on samassa tilassa kabiinin kanssa, vaikka onkin sikaosaston puolella.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
269
Mikähän 1.9tdi ocussa vuotaa/viheltää ajon alussa kaasun mukana. Lakkaa poikkeuksetta heti kun on ajellut minuutin eikä sen jälkeen kuulu, ehkä satunnaisesti jos on pitkään ollut tyhjäkäynnillä. Paikallaan kaasutellessa ei niin helposti lopu. Hankala paikallistaa mistä kuuluu, ehkä enemmän kuskin puolelta. Nyt on pikkuhiljaa alkanut vielä kitisevämmin ääntämään.

Ääniklippi:

edit: Pikaisella googlauksella ehkä EGR/pakosarja tiiviste kannattanee ensin tarkastaa..

edit: Pakosarja se siellä vuosi, pinnapultti katki.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
318
Mikähän 1.9tdi ocussa vuotaa/viheltää ajon alussa kaasun mukana. Lakkaa poikkeuksetta heti kun on ajellut minuutin eikä sen jälkeen kuulu, ehkä satunnaisesti jos on pitkään ollut tyhjäkäynnillä. Paikallaan kaasutellessa ei niin helposti lopu. Hankala paikallistaa mistä kuuluu, ehkä enemmän kuskin puolelta. Nyt on pikkuhiljaa alkanut vielä kitisevämmin ääntämään.

Ääniklippi:

edit: Pikaisella googlauksella ehkä EGR/pakosarja tiiviste kannattanee ensin tarkastaa..
Tarkista laturinhihnan kiristin, jos se "nykii" auton käydessä on laturin vapaakytkin entinen. Aiheuttaa myös samanlaista vikinää.Ja tietty samalla myös katsoa kiristimen kunto!
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
Onko siellä oikeanlaiset tulpat paikoillaan, siitä voisin aloittaa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
Olisiko bensanpaineissa häikkää, jos suorasuihkutus niin on jo kalliimpi paukku.

En tunne moottorikoodia, mutta jos ketjulla niin onnea ja menestystä. :cigarbeye:

Eiköhän se syy edellisen omistajan myyntiin ole jo selvä, joku kallis vika siellä on...
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
Vika voi olla lämpöanturissa eikä moottorinohjaus osaa laittaa "rikastusta" päälle kylmällä moottorilla. Toinen mahdollinen voisi olla se että laskee jostain syystä polttoaineet/paineet pois linjasta.

Pitäisi tosiaan saada vcds tai muu yhteensopiva lukija mukaan seuraamaan arvoja kylmällä koneella startatessa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Olisiko bensanpaineissa häikkää, jos suorasuihkutus niin on jo kalliimpi paukku.

En tunne moottorikoodia, mutta jos ketjulla niin onnea ja menestystä. :cigarbeye:

Eiköhän se syy edellisen omistajan myyntiin ole jo selvä, joku kallis vika siellä on...
EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.

Sitä mitä myyjään tulee, niin voi tulla yllätyksenä, että autoja myydään useita muistakin syistä. Myyjä oli nuori kundi ja auto oli sen eläkkeelle jääneen faijan. Toki kaikki ei ollut niin kuin pitää, mutta auto on nyt meillä ja se laitetaan kuntoon.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Vika voi olla lämpöanturissa eikä moottorinohjaus osaa laittaa "rikastusta" päälle kylmällä moottorilla. Toinen mahdollinen voisi olla se että laskee jostain syystä polttoaineet/paineet pois linjasta.

Pitäisi tosiaan saada vcds tai muu yhteensopiva lukija mukaan seuraamaan arvoja kylmällä koneella startatessa.
Jep. Eikä ole taaskaan VCDS (aitoja) letkuja käytettynä myynnissä. HEX V2 kaapelit uutena maksaa ihan liikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.

Sitä mitä myyjään tulee, niin voi tulla yllätyksenä, että autoja myydään useita muistakin syistä. Myyjä oli nuori kundi ja auto oli sen eläkkeelle jääneen faijan. Toki kaikki ei ollut niin kuin pitää, mutta auto on nyt meillä ja se laitetaan kuntoon.
Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...
Hmm. Tuon saattaisi ehkä nähdä sillä VCDS avulla jos en väärin muista.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Hmm. Tuon saattaisi ehkä nähdä sillä VCDS avulla jos en väärin muista.
Googlettelin tuota moottoria ja jakopää on varma, sekin on laitettu, mutta 10v sitten jo...

Toinen mikä pomppasi niin suorasuihkutuksen korkeapaine pumppu vuotaa bensanpaineet pois, mikä juuri aiheuttaa tuota sahaamista kylmänä...
Katsoin varaosaluettelosta, että korkeapaine polttoainepumpun koodi on 03C 127 026E ja sillä hakiessa tulee jo revisio R, eli 03C 127 026R. Taitaa olla aika moneen kertaan paranneltu kyseistä kampetta...
 

tkh

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
30
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
vaikka onkin joku ryssän tekemä video ja helvetin ärsyttävä heppu puhumassa, mutta videolla paljon hyviä pointteja 1.2TSI koneesta:

Mukavaa katsella analyysia miten osat kestää sen 100, maks 150tkm ennen kuin ovat vaihtokunnossa, jopa se paranneltu jakoketju. Just sen verran että takuu loppuu ja poks.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
onko nuo km-suoritteet sitten sikäläisellä tiestöllä ja ajotyylillä vai millä, niistä ei mielestäni tarvitse ottaa mitään referenssiä. Omallani olen nyt ajanut 250tkm vaihtamatta mitään osia moottorista, toimii edelleen hyvin. Öljyjä vaihdan normaalia tiuhempaan, siinä kaikki. Autossa on edelleen alkuperäinen akku, etujarrut, apulaitteet joka pyyhkijän sulat.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.
Kävin tuossa juuri kokeilemassa tämän aamun startin ja tuo kikka ei vaikuttanut, mutta 2-3 kertaa piti sahata, että lähti hieman rykien käyntiin ja kevyellä kaasutuksella pätkii ja poksahtelee putkessa. Vaikuttaisi minun korvaan sytytyspuolen ongelmalta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kokeile ennen starttausta laittaa pari kertaa virrat pois/päälle ja välissä noin 5 sek. virrat päällä, polttoainepumppu nostaa paineet korkepainepumpulle asti tuolloin jos jotain ongelmaa polttoainepuolella. Myös tukkoinen polttoainesuodatin (ja korkeapainepumpun sihti voi olla myös tukkeutumassa) on aiheuttanut tuota huonoa kylmäkäynnistymistä parissa tsi koneellisessa joista joutunut tuota vikaa korjailemaan.


Kävin tuossa juuri kokeilemassa tämän aamun startin ja tuo kikka ei vaikuttanut, mutta 2-3 kertaa piti sahata, että lähti hieman rykien käyntiin ja kevyellä kaasutuksella pätkii ja poksahtelee putkessa. Vaikuttaisi minun korvaan sytytyspuolen ongelmalta.
Juu eihän se toimi kun vika ei ole siirtopumpussa, vaan siinä korkeapainepumpussa mikä ottaa mekaanisesti voiman yleensa nokka-akselilta.

Voi olla myös polttoaineen saanti ongelma ja liian laiha seos mikä poksahtelee...

Tarkista öljyt! Jossain luki että saattaa vuotaa bensat öljyn joukkoon...
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Netistä lainattu kuva korkeapainepumpusta. Isommissa tsi/tfsi koneissa noita on tosiaan tainnut mennä siten että pumppu kuluu/halkeaa sisältä puhki ja vuotaa polttoainetta öljyn sekaan, silloin siitä tosin kuuluu selvä naputtava ääni. Laiha seos aiheuttaa myös poksahtelua ja pätkimistä sytytyksen lisäksi.
8446D2B3-5FFA-4432-87F8-8813C0682273.jpeg.f3bd3b70af08002f6000ca1c8d87722b.jpeg.jpg
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Noh nyt pitäisi ensin selvittää, että onko kyse laihasta seoksesta vai sytytyspuolesta... Perus OBD lukija kautta ei ollut ainakaan misfire koodeja, joita tietääkseni senkin pitäisi tukea. Pitänee ostaa taas se VCDS kaapeli, jotta saa rauhassa tutkia.
 

tkh

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
30
Sytkäpuolelta alkaisin tutkimaan kun kerran toimii lämpimällä koneella, viallisen korkeapainepumpun ei pitäisi lämpimänäkään toimia. Vcds auttaisi asiaan aika paljon ja yksi mahdollinen vikapaikka nokka-akselin asentotunnistin tai kampiakselin asentotunnistin (lämpötila anturin lisäksi).
Ainakin yhdessä 1.4tsi koneellisessa viallinen nokan asentotunnistin hankaloitti kylmäkäynnistystä ja kuulosti kuin kävisi vajaalla, ei antanut vikokoodeja kun ei ollut täysin pimeänä mutta ajoitus oli päin peetä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Sytkäpuolelta alkaisin tutkimaan kun kerran toimii lämpimällä koneella, viallisen korkeapainepumpun ei pitäisi lämpimänäkään toimia. Vcds auttaisi asiaan aika paljon ja yksi mahdollinen vikapaikka nokka-akselin asentotunnistin tai kampiakselin asentotunnistin (lämpötila anturin lisäksi).
Ainakin yhdessä 1.4tsi koneellisessa viallinen nokan asentotunnistin hankaloitti kylmäkäynnistystä ja kuulosti kuin kävisi vajaalla, ei antanut vikokoodeja kun ei ollut täysin pimeänä mutta ajoitus oli päin peetä.
Samaa mietin. Puola, tulpat ja tulpan johdot maksaa 150-170e, mutta sitä ennen tosiaan selvittää, että mikä kusee tarkemmin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Samaa mietin. Puola, tulpat ja tulpan johdot maksaa 150-170e, mutta sitä ennen tosiaan selvittää, että mikä kusee tarkemmin.
Itse tutkisin kunnolla kunnon testerillä ennen kuin alkaisin lätkimään parilla sataa osia kiinni summamutikassa...

Autolla pystyy vissiin ajamaan ihan normaalisti kun lopettaa kiukuttelut?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Sen verran tilannetietoa, että VCDS kautta ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia ja polttoainepaineet olivat ok. Tosin tänään starttasikin normaalisti. Seuraavaksi pitänee tulpat tarkistaa, mutta pitää hankkia ensin se työkalu niihin johtoihin.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Sen verran tilannetietoa, että VCDS kautta ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia ja polttoainepaineet olivat ok. Tosin tänään starttasikin normaalisti. Seuraavaksi pitänee tulpat tarkistaa, mutta pitää hankkia ensin se työkalu niihin johtoihin.
Jos se starttasi ok niin silloinhan siellä ei ollut vika ns päällä
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
EA111 on tosiaan niitä moottoreita, joissa oli jakopään kanssa ongelmia, mutta auto on 2011 alun auto ja jakopää on vaihdettu kertaalleen 2012 lopussa volkkarin toimesta, joten olettaisi sen olevan kunnossa.
Paljonko sillä on ajettu tuon rempan jälkeen? Se uusittu parempi jakoketjuhan on yleensä sellaisen 100-120tkm kun se pitäisi vaihtaa.

Sinänsä se moottorin lämpöanturi on helppo tsekata. Kylmällä koneella vaan virrat päälle ja kattoo mitä se näyttää koneen lämmöksi obd lukijalla.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Paljonko sillä on ajettu tuon rempan jälkeen? Se uusittu parempi jakoketjuhan on yleensä sellaisen 100-120tkm kun se pitäisi vaihtaa.

Sinänsä se moottorin lämpöanturi on helppo tsekata. Kylmällä koneella vaan virrat päälle ja kattoo mitä se näyttää koneen lämmöksi obd lukijalla.
Kilsoista en osaa nyt sanoa, mutta 1/2011 käyttöönotettu ja 12/2012 jakopää vaihdettu. On se varmaan hieman yli satkun ajettu nykyisellä jo.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
504
Niin oli gte mukava ajaa, mutta ei se vain kestänyt. Vm -18/119tkm ja mekatroniikka porsi… 4000€ korjauskulut, mutta tehdas tulossa vastaan osissa 100% ja työstä 60%. Siltikin vähän jää kyllä fiilis että jotain muuta on kyllä tilalle löydettävä..
 
Liittynyt
02.08.2018
Viestejä
19
Niin oli gte mukava ajaa, mutta ei se vain kestänyt. Vm -18/119tkm ja mekatroniikka porsi… 4000€ korjauskulut, mutta tehdas tulossa vastaan osissa 100% ja työstä 60%. Siltikin vähän jää kyllä fiilis että jotain muuta on kyllä tilalle löydettävä..
Millaisilla oireilla ja koodeilla mekatroniikka ongelmat alkoi? terveisin GTE -16/110tkm
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
504
Millaisilla oireilla ja koodeilla mekatroniikka ongelmat alkoi? terveisin GTE -16/110tkm
Ei oikeastaan mitään, nyt jälkikäteen ajateltuna n. 5km ennen laukeamista pysäköitäessä peruttaessa tuntui pieni "nypytys". Tuon jälkeen kevyt kiihdytys jonossa moottoritielle ja auto heitti muutaman varoituksen tauluun, mutta samalla ilmoitti että ajoa voi jatkaa. 10km ajoa ja auto hyytyi täysin motarin varteen, eikä antanut ottaa virtoja pois kun oltiin pysähdytty. Otin avaimen mukaan ja kävelin vähän matkan päähän ja takaisin (keyless) jonka jälkeen antoi käynnistää uudelleen. Onneksi olin jo lähes rampilla, joten lyhyt matka pois motarilta ylös huoltsikan pihaan, lavetti pihalle, auto korjaamolle ja itse junalla loppumatka. Nyt sitten odotellaan puolitoista viikkoa tehtaalta mekatroniikkaa eli vasta ensi viikon lopulla saa hakea taas junalla auton takaisin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
59
Millaisilla oireilla ja koodeilla mekatroniikka ongelmat alkoi? terveisin GTE -16/110tkm
Ei oikeastaan mitään, nyt jälkikäteen ajateltuna n. 5km ennen laukeamista pysäköitäessä peruttaessa tuntui pieni "nypytys". Tuon jälkeen kevyt kiihdytys jonossa moottoritielle ja auto heitti muutaman varoituksen tauluun, mutta samalla ilmoitti että ajoa voi jatkaa. 10km ajoa ja auto hyytyi täysin motarin varteen, eikä antanut ottaa virtoja pois kun oltiin pysähdytty. Otin avaimen mukaan ja kävelin vähän matkan päähän ja takaisin (keyless) jonka jälkeen antoi käynnistää uudelleen. Onneksi olin jo lähes rampilla, joten lyhyt matka pois motarilta ylös huoltsikan pihaan, lavetti pihalle, auto korjaamolle ja itse junalla loppumatka. Nyt sitten odotellaan puolitoista viikkoa tehtaalta mekatroniikkaa eli vasta ensi viikon lopulla saa hakea taas junalla auton takaisin.
Itsellä meni reilu kuukusi sitten GTE -17/100tkm kohdalla mekatroniikka vikakoodilla P288400. Näyttää olevan todella yleinen vika ja VW varmaan koittaa nuo hoitaa hyvällä hyvityksellä ettei päätyisi hirveästi lööppeihin. Parempi vain olla täydellinen huoltohistoria autossa.
gtemeka.jpeg
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
833
Kuuluuko noihin GTE:n vaihteistoihin vaihteistoöljynvaihdot huolto-ohjelmaan? Mietin vaan, että meneekö siellä mekatroniikassa joku venttiili tukkoon ja öljynvaihdoilla voisi välttää ongelmia? Toki hyvä, jos VW tulee huolloissa hyvin vastaan, mutta jos sinne pannaan samanlaiset osat takaisin, niin varmaan kestää taas vain 100tkm ennen uusia ongelmia ja siinä kohtaa ei varmasti saa yli 200tkm ajettuun autoon enää mitään vastaantuloja.
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
611
Kuuluuko noihin GTE:n vaihteistoihin vaihteistoöljynvaihdot huolto-ohjelmaan? Mietin vaan, että meneekö siellä mekatroniikassa joku venttiili tukkoon ja öljynvaihdoilla voisi välttää ongelmia? Toki hyvä, jos VW tulee huolloissa hyvin vastaan, mutta jos sinne pannaan samanlaiset osat takaisin, niin varmaan kestää taas vain 100tkm ennen uusia ongelmia ja siinä kohtaa ei varmasti saa yli 200tkm ajettuun autoon enää mitään vastaantuloja.
Kuuluu, 60tkm välein. En suosittele myöskään skippaamaan tuota. En tiedä sitten miten noi osat on kehittyneet revisioiltaan ko. lootassa, mutta olettas jos laatikko tulee tehtaalta niin silloin olis uusimman revision osa. Toisaalta onko se hyvä vai ei on sitten toinen tarina.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom