VAG autojen monet ongelmat

Mekatroniikka, kytkinasetelmat ja vauhtipyörä on sellaiset 4000€ pajalla. Marmorilla 14k€. Stronic dl501.. eivät edes korjaa vaan haluavat uusia koko laatikon ja sekin 4h tutkinnan mukaan, jonka aikana oli ajettu ja kuulosteltu ulkoa ääniä. Jostain kumman syystä auto kävi laatikoihin erikoistuneella pajalla. Luultavasti en käy koskaan audi centerin huollossa korjaamassa mitään takuun ulkopuolista. Taso kuin tusina-it-työläisellä Intiassa.

Näin muuten, omaa ja läheisten kokemusta 40k-200k ajetusta dsg autoista, niin parin kymmenen auton otannalla kaikista lahonnut laatikko ja yhdessä parikin kertaa tosin meni takuuseen.
4k€ vaihtaa aika monta niveltä ranskalaiseen :psmoke:
 
4k€ vaihtaa aika monta niveltä ranskalaiseen :psmoke:
Samalla lailla se 4k€ katoaa kuin pieru tuuleen THP-moottorin tai joidenkin Puretechien kanssa. Tai jos ajaa vanhemmilla 1.6l 16v diisselillä suositelluilla (eli liian pitkillä) huoltoväleillä.

Ps. Ranskalaiset diisselit on kyllä yleisesti ottaen parempia. Bensakoneet sen sijaan ei herätä hurraa-huutoja. Edelliset oikeasti hyvät on tehty jo ennen 2010-lukua. Ihan viimeisistä ei kyllä ole kokemusta.
 
Samalla lailla se 4k€ katoaa kuin pieru tuuleen THP-moottorin tai joidenkin Puretechien kanssa. Tai jos ajaa vanhemmilla 1.6l 16v diisselillä suositelluilla (eli liian pitkillä) huoltoväleillä.

Noh, viisi vuotta vanha ja 150 tkm ajettu THP(200) mulla autossa keulilla, joka ollut minulla uudesta lähtien. Moottoriin vaihdettu takuuaikana yksi puola ja ahtimen alipainesäädin. Takuuajan jälkeen meni pakonokka-akselin ajoitussolenoidi, joka maksaa Motonetistä sen 70 euroa. Kauan on vielä matkaa neljään tonniin, vaikka laskisi puolan ja ahtimen alipainesäätimen uusinnan marmorinhinnoilla.
 
Tuo DSG:n ongelmat ovat hyvä esimerki siitä miten asioita yleistetäään. Siitä on lukuisia versiota olemassa. Kuivaa, märkää, poikittaiskoneesen tai pitkittäiskoneesen. Tähän päälle luonnolliset evoluutioversiot. Sitä en kiellä, että tietty versio on ollut ongelmallisempi kuin joku toinen.
Vaikka unohtaisi luotettavuusongelmat, onhan se käyttöominaisuuksiltaan susi. En itse huolisi omaan autooni. Pienet valmistuskustannukset suhteessa hyvään polttoainetalouteen taitavat olla syyt, miksi niitä tehdään. Yllättävän moni ne silti hyväksyy. Jo lähtökohtaisesti arvokkaammassa mehuaskissa tarvitsee olla pykäliä enemmän ja turbiinia aktiivisesti lukita, jotta päästään samaan polttoainetalouteen. Jos DSG:n ominaisuudet yrittäisi saada mehuaskin tasolle, tulisi siitä esikuvaansa kalliimpi. Kytkimen luistatus pitäisi ratkaista rakenteeseen lisättävällä turbiinilla ja lisäksi tarvittaisiin vähintään yksi kytkin lisää, joka mahdollistaisi kolmannelle akselille valmiiksi kytkettävän lisävaihteen, jotta valmiiksi voisi olla seuraava pykälä kytkettynä sekä ylös- että alasvaihtoa varten.
 
Eikö tuo "ranskalainen" THP moottori ole BMW oikeasti?

Jos sä golffilla ajelet ajotietokoneen mukaan 5l kulutuksia niin ajat 100% maantietä ja olet juuri se joka ajaa aina vähän alle rajoituksen ja kiihdyttäminen tapahtuu pintakaasulla ja kaasua ei ole ikinä painettu pohjaan :facepalm:

Saat lisätä noihin ajotietokoneen näyttämiin heti 0,5l niin aletaan olemaan lähempänä totuutta...

Tuollaisilla pintakaasulla varovasti kiihdyttelyllä on todella vaikea saada keskikulutus pieneksi.. No ehkä nykyaikaisella automaatilla sen voi saada aika pieneksi, mutta ongelma on aina noissa kevyissä kiihdytyksissä se että moottorin hyötysuhde ei ole kovin hyvä.

Samoin tuo reilu alle rajoituksen ajaminen ei yleensä säästä polttoainetta, tai jos säästää niin ei kovin merkittävästi. Mä olen parissakin uudehkossa autossa huomannut että 80km/h hetkellinen kulutu son pääsääntöisesti korkeampi kuin 90km/h.. tai ylipäätään nopeudessa jossa pääsee ajamaan suurimalla vaihteella.

Ja sen myönnän että suurin osa dsg ongelmista on käyttäjän itse aiheuttama. Eräskin sankari ryömitti autoa jatkuvasti, piti ylämäessä kaasulla paikoillaan ym. ja 100tkm jälkeen laatikko entinen.

Ei tuon pitäisi viahteistoa tappaa, kytkin kuluu tietysti nopeammin.

AIkanaan esim autokouluissa opetettiin manuaalivaiheista autoa pitämään esim liikennevaloissa mäessä paikallaan kytkintä luistattamalla. Kyllähän tuo kuluttaa kytkintä, mutta esim entinen työkaveri joka edusti tuota koulukuntaa ajoi transitilla yli 300tkm kytkimellä..
 
aikka unohtaisi luotettavuusongelmat, onhan se käyttöominaisuuksiltaan susi. En itse huolisi omaan autooni.

Tässä ontaas yksi yleistys lisää. Voitko avata hieman.? Mikä vaihteisto ja mikä mootori ? Vaihteistotyyppi + moottori ratkaisee miten toimii. Jotkut kombot huonompia kuin toiset. Jotkut vaihteistot huonompia kuin toiset. Jotkut moottorit huonompia kuin toiset.

Mikä kättö-ominaisuuksissa on vialla ?
 
Noh, viisi vuotta vanha ja 150 tkm ajettu THP(200) mulla autossa keulilla, joka ollut minulla uudesta lähtien. Moottoriin vaihdettu takuuaikana yksi puola ja ahtimen alipainesäädin. Takuuajan jälkeen meni pakonokka-akselin ajoitussolenoidi, joka maksaa Motonetistä sen 70 euroa. Kauan on vielä matkaa neljään tonniin, vaikka laskisi puolan ja ahtimen alipainesäätimen uusinnan marmorinhinnoilla.

Tuo taitaakin olla ainoa kestävä thp-kone. Pienitehoisemmat (thp140, 150, 156 jne) on kaikki susia. Ja ne on paljon yleisempiä kuin tuo muutaman tehomallin marginaalipata.
 
Bemarimiesten mielestä se on PSA -moottori ja siksi huono. Ja Pösömiesten mielestä se on Bemarin kone ja siksi huono. Todellisuudessa se pohjautuu PSAn moottoreihin.
Vanhasta muistista kaivelen, että PSA:n vanhan lohkon päälle olisi BMW lisännyt juurikin nämä rikkoutuvat osat. Korjatkaa ihmeessä, jos jollain on muutakin kuin mututietoa.
 
Bemarimiesten mielestä se on PSA -moottori ja siksi huono. Ja Pösömiesten mielestä se on Bemarin kone ja siksi huono. Todellisuudessa se pohjautuu PSAn moottoreihin.

PSAn lohko ja öljynsuodattimen jalkahan siinä on ja loput on hyvin pitkälti BMWn arkkitehtuuria. (mm. jakopää, apulaitteet ja moottorinohjaus jne.)

Tuo taitaakin olla ainoa kestävä thp-kone. Pienitehoisemmat (thp140, 150, 156 jne) on kaikki susia. Ja ne on paljon yleisempiä kuin tuo muutaman tehomallin marginaalipata.

Yleisempiähän nuo pienempitehoiset ovat Suomessa, ainut luotettava noista pienitehoisista on THP180 (Euro 6.2) joka pohjautuu THP200:seen.
 
Osaako joku sanoa mistä löytyy käyttöohje VAG/skodan tehdasasennetun webaston kaukosäätimelle? Tämännäköiselle:

skoda-fernbedienung-webasto-standheizung-sth-telestart-passend-fuer-skoda-karoq-nu7-kodiaq-ns7-octavia-5e-superb-3v.jpg


kiinnostaisi miten vaihdetaan lämmitys/jäähdytysmoodia ja kestoa, ja mitä ledin eri tilat tarkoittavat.
 
Ledistä en nyt ulkomuistista osaa sanoa, mutta nuo muut kysymykset ovat helppoja vastata. Lämmitys/jäähdytysmoodia ei pysty vaihtamaan kaukosäätimellä. Kestoa ei myöskään pysty muuttamaan kaukosäätimellä. Molemmat näistä pitää tehdä auton omista valikoista.

Tuossa ei siis ole mitään muita toimintoja kuin käynnistys ja sammutus, joille on molemmille oma nappula. Helpommaksi ei käyttöliittymä tule.
 
Jos päälle laittaessa vilkuttaa vihreää, niin todennäköisesti kantama ei riitä, mutta kaukosäätimen paristo kunnossa. Jos pitää lämmitintä sammuttaa, niin sama asia, mutta vilkuttaa punaisella valolla. Jos päälle laitettaessa vihreä jää hetkeksi palamaan niin webasto menee päälle. Jos pois kytkiessä valo jää hetkeksi palamaan punaisena niin webasto sammuu. Jos valo palaa oranssina niin kaken paristo lopussa.
 
Minkä merkin autot/apit teillä on käytössä? Itsellä meinaan toimii WeConnect melkeinpä poikkeuksetta 8 Golffin kanssa hyvin webaston käyttöön. Käytännössä kakella en tekisi mitään.
 
Minkä merkin autot/apit teillä on käytössä? Itsellä meinaan toimii WeConnect melkeinpä poikkeuksetta 8 Golffin kanssa hyvin webaston käyttöön. Käytännössä kakella en tekisi mitään.

Täällä Skoda ja MySkoda sovellus. Aina saa jännittää kun sen avaa että toimiiko vai eikö toimi, onneksi kiutenkin useimmiten kyllä.
 
MyŠKODA appi käytössä. Siinä pitää valita ensin haluttu lämmitysaika ja painaa käynnistysnappia. Käytännössä se kuitenkin arpoo ihan satunnaisen ajan siihen, ei ikinä sitä minkä itse valitsee.

Sitten on departure planning ajastusmahdollisuus. Joka pitää jostain perkeleen syystä joka päivä laittaa erikseen, ei voi esim joka arkipäivä laittaa kerralla. Ja nyt on kahtena peräkkäisenä aamuna ollut auto kylmänä...
 
Sitten on departure planning ajastusmahdollisuus. Joka pitää jostain perkeleen syystä joka päivä laittaa erikseen, ei voi esim joka arkipäivä laittaa kerralla.

Kyllä voi jos joka päivälle haluaa auton lämpimäksi samalle kellonajalle.
e: ja kyllä näköjään voi laitta eri ajallekkin.
e: onkohan tämä muuten mallikohtainen ominaisuus? Mulla Octavia 2021 IV phev joka lämpenee sähköllä, ei webastolla.
Edellisessä kolmoskoppasessa jossa ei ollut appia käytössä, pystyi tuon ajastuksen tekemään autosta monelle päivälle kerralla.
 
Viimeksi muokattu:
Ketju vaihtui hihnaan mk7 korissa noissa moottoreissa.

Käsittääkseni TSI koneiden ketju vaihtui hihnaan 2015 vuosimallista eteenpäin. Täällä yksi '15 Polo missä korjaamon toinen systeemi näytti ketjua ja toinen hihnaa (hihna siinä oli).
 
Kyllä voi jos joka päivälle haluaa auton lämpimäksi samalle kellonajalle.
e: ja kyllä näköjään voi laitta eri ajallekkin.
e: onkohan tämä muuten mallikohtainen ominaisuus? Mulla Octavia 2021 IV phev joka lämpenee sähköllä, ei webastolla.
Edellisessä kolmoskoppasessa jossa ei ollut appia käytössä, pystyi tuon ajastuksen tekemään autosta monelle päivälle kerralla.
Varmaan eri appi uusissa sähköautoissa. Tässä saa ajastaa 3 päivää kerralla, mutta vain yhden voi aktivoida. Joten joka ilta pitää muistaa käydä aktivoimassa seuraava, ja sitten kolmen päivän jälkeen säätää ne uusiksi... (voi herra sentään, miksi 3?!!)
 
Varmaan eri appi uusissa sähköautoissa. Tässä saa ajastaa 3 päivää kerralla, mutta vain yhden voi aktivoida. Joten joka ilta pitää muistaa käydä aktivoimassa seuraava, ja sitten kolmen päivän jälkeen säätää ne uusiksi... (voi herra sentään, miksi 3?!!)
Ainakin VW:ssä pystyy ajastamaan myös pelkästään kellon ajan mukaan, eli ei tarvitse sitä viikon päivää laittaa. Eli voi laittaa vaikka klo 8 ja klo 16 ja käyttää niitä kahta jos esim. töihin lähteminen ja töistä lähteminen tapahtuu yleensä samoihin aikoihin. Toki pitää aina aktivoida esim. kun auton pysäköi.
 
Ainakin VW:ssä pystyy ajastamaan myös pelkästään kellon ajan mukaan, eli ei tarvitse sitä viikon päivää laittaa. Eli voi laittaa vaikka klo 8 ja klo 16 ja käyttää niitä kahta jos esim. töihin lähteminen ja töistä lähteminen tapahtuu yleensä samoihin aikoihin. Toki pitää aina aktivoida esim. kun auton pysäköi.
Totta muuten, nyt kun tarkemmin katsoin niin siellä on viikonpäivien lisäksi vaihtoehto "At". Pitääkin sitä kokeilla.
 
Käsitys on väärä. Kaikissa Mk7 Golfien TSI-moottoreissa on hihna, ihan sieltä 2012 vuodesta alkaen.

Eri malleissa moottorisukupolvet päivittyivät eri aikaan, Polossa varmaankin myöhemmin.
Just näin, ei pysty sanomaan vuosimallin mukaan. Uudemmat mallit eli pohjarakenteet vaihtui hihnaan aikaisemmin, faceliftien yhteydessä yleensä ja välillä vaan moottoripäivityksenä. Jossain rapidissa tms. taisi olla ketju -17 asti tms. 63/77 kw vs 66/81 kw. Tähän päälle sotkemaan maahantuojien varastossa maatuneet ylivuotiset joita kaupataan käytettyinä vaihtelevilla tiedoilla. Moottorikoodi… myös teholukujen perusteella voi veikkailla, mutta ei aina. Päivityksissä muutaman hepan heittoja saman ”tason” koneeseen. Jos jaksaa nähdä vaivaa niin surffaamalla noi pystyy selvittämään suht helposti jos on jostain mallista kiinnostunut.
 
Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

1645636984437.png
 

Liitteet

  • 1645636984780.png
    1645636984780.png
    1 008,9 KB · Luettu: 53
Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

1645636984437.png
Taitaa olla ns. "normaalia" näissä, että vaihdekepin asennon tunnistava mikrokytkin prakaa. Mitään varsinaista käytännön haittaa en ole tuosta kokenut.
Koodilla 5Q0713128A voi etsiä korjaussarjaa tuohon, joka käsittääkseni "ryöstökytkennällä" lisää uuden mikrokytkimen tuohon yhtälöön, sillä alkuperäinen on juotettu piirilevylle, niin ilmeisesti helpompi ohittaa ja lisätä ulkoisella palikalla uusi.
 
Taitaa olla ns. "normaalia" näissä, että vaihdekepin asennon tunnistava mikrokytkin prakaa. Mitään varsinaista käytännön haittaa en ole tuosta kokenut.
Koodilla 5Q0713128A voi etsiä korjaussarjaa tuohon, joka käsittääkseni "ryöstökytkennällä" lisää uuden mikrokytkimen tuohon yhtälöön, sillä alkuperäinen on juotettu piirilevylle, niin ilmeisesti helpompi ohittaa ja lisätä ulkoisella palikalla uusi.

Näin itsekin päättelin VAG-areenan ketjujen perusteella että vaihdekepin mikrosirussa on ongelma, mutta kyllähän tuo vähän ottaa päähän ja pitänee käydä tarkistuttamassa ettei ole mistään muusta kyse.
 
Kova hinku ostaa paskaa? Ei riitä että autot on laaduttomia, mutta vielä asiakaspalvelu silkkaa paskaa ja joka asiasta saa tapella "ei kuulu takuuseen"


Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

1645636984437.png

Sain jopa huomautuksen tuosta aikasemmasta viestistä kun varoitin asiasta, mutta miltä se paska nyt tuntuu?


Kyllä se vielä naurattaa, mutta katsotaan vuoden päästä :tup:
 
Täällä näyttää tämä patoutunut viha VAG autoja vastaan kärjistyvän. Itse vaihdoin vuosi sitten Volvosta Volkkariin, vuosi menty ja aina on liikkeelle päästy. Siskolla -12 Golffi, ei mitään vikaa siinäkään vaikka on parjattu 1.4tsi+dsg. En nyt jumalkoneiksi väitä, mutta on vikoja muillakin merkeillä ihan yhtä lailla, se vaa riippuu siitä kuinka paljon ja missä niistä huudellaan.
 
Sanoisin että huutelu riippuu siitä miten valmistaja/maahantuoja korjaa viat ja ongelmat ja tulee vastaan kustannuksissa.

Valmistajan tai maahantuojan vastuu ei kaikkia vikoja ja ongelmia kata mutta sen varmaan nyt kaikki tietääki. Suomessa kohtuu paljon VAG autoja ja melke sanosin että 15% jaksaa foorumeilla ja lehdissä viosta huudella ja varmasti suurin osa autoista kulkee ilman suurempia vikoja.
 
Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

1645636984437.png
Omassa ex-golfissa oli sama vika, että vaihdekepin mikrokytkin prakasi ja välillä heitteli tuota ilmoitusta jopa kesken ajonkin. Jatkoin vaan ajamista kun se ei vaikuttanut mihinkään.
 
Valmistajan tai maahantuojan vastuu ei kaikkia vikoja ja ongelmia kata mutta sen varmaan nyt kaikki tietääki. Suomessa kohtuu paljon VAG autoja ja melke sanosin että 15% jaksaa foorumeilla ja lehdissä viosta huudella ja varmasti suurin osa autoista kulkee ilman suurempia vikoja.
Kyllähän sinne joukkoon mahtuu, kun volkkareitakin pusketaan se noin kymmenen miljoonaa kappaletta vuodessa ulos tehtailta. Kyllähän noita vikoja on kaikilla valmistajilla, saksalaisia täällä Suomessa on vaan niin paljon, että niistä aina keskustellaan.
 
Sain jopa huomautuksen tuosta aikasemmasta viestistä kun varoitin asiasta, mutta miltä se paska nyt tuntuu?


Kyllä se vielä naurattaa, mutta katsotaan vuoden päästä :tup:
Se että yhdessä autossa on jotain vikaa ei noita sun idiootti trollaus viestejä yhtään sen paremmaksi
 
No onhan tuossa vähän baittipostailun makua jos auris-kuski tms moittii gti-golfin sisustaa halvaksi. :think: Eihän se GTI mikään bentley ole mutta jotain rajaa.
Ehkä tässäkin ketjussa tulisi sähköautokeskustelun tyyliin olla postausoikeuden ehtona se että on esim joskus omistanut vaggineen niin trollailu vähenisi?
 
No onhan tuossa vähän baittipostailun makua jos auris-kuski tms moittii gti-golfin sisustaa halvaksi. :think: Eihän se GTI mikään bentley ole mutta jotain rajaa.
Ehkä tässäkin ketjussa tulisi sähköautokeskustelun tyyliin olla postausoikeuden ehtona se että on esim joskus omistanut vaggineen niin trollailu vähenisi?

Mitä trollaamista siinä on jos varoitan ihmistä että älä osta ja heti seuraavana päivänä ostosta se paska hajoaa? :facepalm:

Onhan toi nyt ihan käsittämätöntä miten vikaherkkiä nämä on ja kuinka paljon selviä suunnitteluvirheitä on tehty, kaikessa paistaa läpi että yritetään myydä premium brändiä, mutta kaikki tehdään mahdollisimman halvalla.
 
Volkkarihan on pitkään erikoistunut nimenomaan laatuvaikutelmaan, ja onnistuneetkin siinä.

Volkkari (sis. alabrändit) on laatuvaikutelmaltaan pääsääntöisesti kilpailijoitaan edellä, mutta eihän volkkari laadukkaita autoja tee.
 
Meidän perheellä oli käytössä 2012 Passat 2.0tdi kolmen vuoden ajan. Oli mielestäni erittäin hyvä ja luotettava auto. 60tkm matkalla ainoa vika oli ilmastoinnin kompressori joka maksoi vaihdettuna 600e. Muuten mentiin perus huolloilla. Todella mukava auto tienpäällä ja tilaa oli reilusti. Aino myynnin syy oli, että alkoi sekin jo hieman ruostumaan. Oli ovissa, takaluukussa ja rungossa sen verran hapettumaa, että näin järkeväksi myydä pois kun oli vielä kohtuu siistin näköinen.
 
SuperB -21:lla meni 23tkm ja n. 7kk ja nyt sitten takuuhuoltoon.
Apparin oven kajari(t) särisee satunnaisesti, saattaa alkaa esim 15min ajamisen jälkeen ja olla taas seuraavalla käynnistyksellä ihan OK.
Särinä seuraa suoraan äänenvoimakkuutta, elementtivika se tuskin on, Vahvistin / johtosarja vika ilmeisesi, mutta mitäänhän ne ei tule huollossa löytämään jos ei juuri silloin ongelma esiinny. Canton järjestelmällä.
Onneksi ei ole oma auto, mutta ottaa se päähän tuota satunnaista särinää kuunnella.

Edit: ovijohtosarjojen ongelmat taisi olla ainakin <2015 vuotisten superbien vakiovika.
 
SuperB -21:lla meni 23tkm ja n. 7kk ja nyt sitten takuuhuoltoon.
Apparin oven kajari(t) särisee satunnaisesti, saattaa alkaa esim 15min ajamisen jälkeen ja olla taas seuraavalla käynnistyksellä ihan OK.
Särinä seuraa suoraan äänenvoimakkuutta, elementtivika se tuskin on, Vahvistin / johtosarja vika ilmeisesi, mutta mitäänhän ne ei tule huollossa löytämään jos ei juuri silloin ongelma esiinny. Canton järjestelmällä.
Onneksi ei ole oma auto, mutta ottaa se päähän tuota satunnaista särinää kuunnella.

Edit: ovijohtosarjojen ongelmat taisi olla ainakin <2015 vuotisten superbien vakiovika.
Kaikissa työpaikan Octaviossa olen kuulut saman.
 
Meidän perheellä oli käytössä 2012 Passat 2.0tdi kolmen vuoden ajan. Oli mielestäni erittäin hyvä ja luotettava auto. 60tkm matkalla ainoa vika oli ilmastoinnin kompressori joka maksoi vaihdettuna 600e. Muuten mentiin perus huolloilla. Todella mukava auto tienpäällä ja tilaa oli reilusti. Aino myynnin syy oli, että alkoi sekin jo hieman ruostumaan. Oli ovissa, takaluukussa ja rungossa sen verran hapettumaa, että näin järkeväksi myydä pois kun oli vielä kohtuu siistin näköinen.
Minusta auto ei kuulosta erittäin hyvältä, jos siihen 60000 km aikana on pitänyt vaihtaa ilmastoinnin kompura ja lisäksi 2010-luvulla tehty auto on alkanut ruostumaan. Tietenkin kriteerit hyvälle autolle ovat yksilöllisiä.
 
Minusta auto ei kuulosta erittäin hyvältä, jos siihen 60000 km aikana on pitänyt vaihtaa ilmastoinnin kompura ja lisäksi 2010-luvulla tehty auto on alkanut ruostumaan. Tietenkin kriteerit hyvälle autolle ovat yksilöllisiä.
Mä ymmärsin että auto oli käytetty, ja sillä vaan ajettiin 60tkm, jollain aikavälillä, ei uutena. Eihän nyt uuteen autoon joudu ilmastoinnin kompuraa itse maksamaan jos hajoaa.
 
Mä ymmärsin että auto oli käytetty, ja sillä vaan ajettiin 60tkm, jollain aikavälillä, ei uutena. Eihän nyt uuteen autoon joudu ilmastoinnin kompuraa itse maksamaan jos hajoaa.
Nimenomaan. 145tkm ajettuna ostettiin ja kolmessa vuodessa ajettiin 60tkm. Mielestäni hyvin luotettava kulkine ja jälleenmyyntiarvo oli vielä kohdallaan.
 
Volkkari rupesi säästämään ruosteenestossa ja lopputulos tämä :tdown:

Nykyinen trendi jättää roiskeläpät pois tappaa kyllä tehokkaasti auton kuin auton helmat.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 645
Viestejä
4 511 621
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom