Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Volkkari rupesi säästämään ruosteenestossa ja lopputulos tämä
Nykyinen trendi jättää roiskeläpät pois tappaa kyllä tehokkaasti auton kuin auton helmat.
Eipä ole meillä 250tkm -08, 390tkm-99 eikä -95 400tkm volvoissa vielä näkyvää ruostetta, enkä nää kilsojen takia syytä vaihtaakkaan. Muuta saa kun nopeamman hinnan putoamisen. -90 400tkm ajetussa oli pintaruosteita mitkä korjasin, pohja ehjä ja hitsaamaton, välttää talviautoksi.Kyllä yli 200tkm SUOMEN olosuhteissa rupee olemaan sellainen ajomäärä että taitaa ihan normaalia olla että ruostetta rupeaa syntymään. Lisäksi 200tkm ajettu alkaa olemaan siinä kohdilla että järkevä vaihtaa uudempaan.
Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipideEipä ole meillä 250tkm -08, 390tkm-99 eikä -95 400tkm volvoissa vielä näkyvää ruostetta, enkä nää kilsojen takia syytä vaihtaakkaan. Muuta saa kun nopeamman hinnan putoamisen. -90 400tkm ajetussa oli pintaruosteita mitkä korjasin, pohja ehjä ja hitsaamaton, välttää talviautoksi.
-95 vuoden 700tkm ajettu volvo alkoi jo helmoista olla mätä pari vuotta sitten, ja laitoin kiertoon. ulkopinnoilta ei vielä ruostunut.
Itsellä nyt 12 vuotta vanha Peugeot 407, 1.6 dieselillä. Kyllä silläkin ihan ajelee, vaikka on 300tkm mittarissa. Hyvin siis tuo yksilö vielä toimii.Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipide
Sekö oikeuttaa valmistamaan paskaa mikä ei kestä?Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipide
Minä tarkotin niitä 90 luvun autoja vanhoiksi. 08 mallinen volvo on vielä varmasti erittäin kelpo kulkine. Kai ymmärrät sellaisen asian että autonvalmistajat eivät valmista mallia jokaiseen maahan erikseen/eri olosuhteisiin? Jos tehtaan tekemä ruostesuojaus ei omasta mielestä riitä niin sitten voi käydä teettämässä sellaisen.Sekö oikeuttaa valmistamaan paskaa mikä ei kestä?
Itse mieluummin käytän ne arvonalenemasta säästetyt rahat muuhun esim harrasteisiin.
Ja juu, olet oikeassa siinä, että moni tykkää ajella vanhemmilla autoilla. Todella harvoin tulee itsekkään tolla -08 s80 lähdettyä liikenteeseen joka sekin sinusta ikäloppu, mutta en oikeen tiedä mitä saisin lisää uudemmassa, pirun mukava ja hiljainen tuokin on. Suurin osa ajoista tulee 940, paitsi nyt on tullut jonkin verran ajeltua v70, koska neliveto.
Itse en juuri tykkää noista uudemmista, joissa kaikenmaailman ajonhaittaukset. Tykkään ajaa ihan itse.
Ensi kesänä tulee varmaan ajeltua paljon 70-luvun vauxhall vivalla, kunhan saan loput pikkuviat laiteltua...
Marmorilla marmorin hinnat, ei tuossa mitään ihmeellistä oo.Aletaan eksymään aika kauas näistä VAG ongelmista, yleiselle autokeskustelulle on oma lankansa.
Itse ihmettelen kun 3. osapuolen korjaamo korjaa mekatroniikan 1500 eurolla oe osilla kun marmorilla sama homma samanlaatusilla osilla onkin 3500e.
1500 eurossa on siinäkin aika kova työn hinta. 700 euron korjaussarja (kuluttajahinnoilla!) ja työssä menee alle tunti kun mekatroniikan saa vaihdettua ilman, että laatikkoa tarvii irroittaa autosta.Aletaan eksymään aika kauas näistä VAG ongelmista, yleiselle autokeskustelulle on oma lankansa.
Itse ihmettelen kun 3. osapuolen korjaamo korjaa mekatroniikan 1500 eurolla oe osilla kun marmorilla sama homma samanlaatusilla osilla onkin 3500e.
1500 eurossa on siinäkin aika kova työn hinta. 700 euron korjaussarja (kuluttajahinnoilla!) ja työssä menee alle tunti kun mekatroniikan saa vaihdettua ilman, että laatikkoa tarvii irroittaa autosta.
En kyllä osaa sanoa gte:stä. Niissä on öljynvaihto operaatiokin touhutonni vaikka ihan määräaikaishuoltoa.Onko samanlainen homma gte:ssä kuin tavan dsg:ssä?
Ööö, eihän nyt öljynvaihdossa mitään eroa ole, oli sitten GTE tai perus bensa. Valmistajan öljynvaihtovälit tiheämmät toki.En kyllä osaa sanoa gte:stä. Niissä on öljynvaihto operaatiokin touhutonni vaikka ihan määräaikaishuoltoa.
No, en minä näitä ole keksinyt. Harrastajaforumeilta löytyy ihmettelyä miksi aiheesta, miksi tuo huolto maksaa paljon enemmän gte:ssä.Ööö, eihän nyt öljynvaihdossa mitään eroa ole, oli sitten GTE tai perus bensa. Valmistajan öljynvaihtovälit tiheämmät toki.
No ollaan foorumillakin sitten suht hukassa. Öljynvaihtohuollossa työt on täysin samat kuin perus bensassa. Öljy muistaakseni oli jopa halvempaa GTEssä kuin bensassa, koska tiheämpi vaihtoväli niin ei käytetä lonkkariöljyjä. Nimimerkillä: joskus vw-merkkarilla töissä ollut.No, en minä näitä ole keksinyt. Harrastajaforumeilta löytyy ihmettelyä miksi aiheesta, miksi tuo huolto maksaa paljon enemmän gte:ssä.
Edit. Painotan vielä ettei mitään kosketuspintaa noista gte malleista itsellä.
Jonkun verran kalliimpaa se on verrattuna esim pelkkään bensaan. Osissa ei tietääkseni suuria eroja, mutta auto pitää tehdä jännitteettömäksi kun mekatroniikan vaihtaa GTEssä. Eli työkuluja tulee enemmän. Onko Passatti vai Golf? Jos Passatti, niin enemmän pelkäisin laatikon ja moottorin välistä tulevaa öljyvuotoa, joka tarkoittaa moottorin ja vaihteiston irrottamista, jotta laatikkoon päästään stefa vaihtamaan.Mun gte:hen viimeks öljynvaihto 110e ja laatikkoon 300e että en nyt iha puuhatonnia saanut menemään. Mutta lähinnä tuo mekatroniikan sielunelämä kiinnostaa
Mikä moottori?skoda octavia 2015 vuosmalli.. onko monella tullut vastaan pieni moottoristen tyyppivikaa eli ensin vikakoodina p003 ja sitten turbon läppää säätävä solenoidi/vivusto ruosteessa eli kiinni jämähtänyt = limp mode
tuli ensin 2v sitten ja ko solenoidi uusittiin ja nyt uudestaan sama vika.... solenoidi on töineen noin rapsakat 600e ja kuulemma paremman lopputuloksen saa turbon vaihtamalla (noin 2500e töineen)
vaihtotöiden jälkeen kuulemma eivät siltikään kestä eli vika voi taas uusiutua 2-6vuoden päästä ja taas samat solenoidit/turbot uusiks...
Tuskin mitään kovin ihmeellistä. 1.0 Tsi on volkkarin parhaiten onnistunut moottori viimeseen 20 vuoteen ja jos manuaaliaskilla niin tilannehan on kääntynyt siten perin että manuaali on nykysin herkempi lahoamaan kuin dsg, vaikka ei kummassakaan sinänsä enää mitään hirmu yleisiä ongelmia ole.T-ROC, 1.0 TSI 85 kW, mitäs tllaisen kanssa on odotettavissa? Lähinnä alle 50tkm ajettuja katsellut.
pinkeliviinica sanoi:
skoda octavia 2015 vuosmalli.. onko monella tullut vastaan pieni moottoristen tyyppivikaa eli vikakoodina p003A ja sitten turbon läppää säätävä solenoidi/vivusto ruosteessa eli kiinni jämähtänyt = limp mode
tuli ensin 2v sitten ja ko solenoidi uusittiin ja nyt uudestaan sama vika.... solenoidi on töineen noin rapsakat 600e ja kuulemma paremman lopputuloksen saa turbon vaihtamalla (noin 2500e töineen)
vaihtotöiden jälkeen kuulemma eivät siltikään kestä eli vika voi taas uusiutua 2-6vuoden päästä ja taas samat solenoidit/turbot uusiks...
tässä tapauksessa 1.4TSI 103kw/140hp bensakone.. moottorikoodi CHPAMikä moottori?
Jos meinaa ettei autossa saa olla mitään ongelmia koskaan niin parempi ottaa polkupyörä alle. Itse viestiin, niin en ole ainakaan kuullut mistään ongelmista vaikka tutuilla noita on ollut. Toki jos käytettyä hankkii niin autossa kuin autossa kandee miettiä akun kuntoa ja sen uusimiseen liittyviä riskejä sekä ajankohtaa.Onko muuten VAGin sähkövatkaimissa isoja ongelmia vai ovatko ne riskittömämpiä kuin niiden polttikset? Kannattaako suosiolla vaan kiertää jos mietityttää?
Kaikenlaisia pikkuvikoja omassa Octavia plugarissa. Mutta mikään niistä ei ole vaikuttanut itse ajamiseen.Onko muuten VAGin sähkövatkaimissa isoja ongelmia vai ovatko ne riskittömämpiä kuin niiden polttikset? Kannattaako suosiolla vaan kiertää jos mietityttää?
Miksi tuosta akusta ja sen uusimistarpeesta jatkuvasti varoitellaan?. Toki jos käytettyä hankkii niin autossa kuin autossa kandee miettiä akun kuntoa ja sen uusimiseen liittyviä riskejä sekä ajankohtaa.
Jep, moduuleita sieltä akun sisältä uusitaan jos on tarvetta. Toki sitten jos esim. ajetaan akusto kiinni johonkin ja sisään pääse vettä tms, mutta luulisi silloin menevän vakuutukseen.Miksi tuosta akusta ja sen uusimistarpeesta jatkuvasti varoitellaan?
Tietysti jos se koko akusto varastetaan autosta, niin onhan se kallis korvata, mutta eihän tuon koko akuston hankinta ole millään muotoa todennäköinen skenaario.
Kiitos vastauksesta ja linkki toimii hyvin. Kuulinkin jo webaston jälleenmyyjältä että oli katsonut jo että vastaanotin sijaitsee kyseisessä autossa peräkontissa oikealla puolella verhouksen alla.Ei ole paha rasti. Isoin homma on kaivaa se alkuperäinen kaukosäätimen vastaanotin esille verhoilujen alta. Kun johtosarjan on valmistellut ennakkoon työpöydällä, niin itse asennus on puhdas plug'n'play.
Ohjeenkin joskus tein aiheesta, toimiikohan linkki vielä...
Tcon2.pdf
drive.google.com
Ok! Totahan vois miettiä myös omaan Volkkariin. Miten kattava ohjelma tuo thermoconnect on? Näkeekö siitä sisälämpötilat, akun jännitteet yms?Vuosimaksu taitaa olla 35€ ellei ole nostettu edellisen laskun jälkeen.
Itsellänikin jäi käyttönappi takakonttiin. Antaahan se sielläkin todenmukaisen lämpötilan ennen lämmityksen aloittamista, joka riittää minulle kun mietin tarviiko lämmittää vai ei. Ja kun sisälämpötila alkaa anturissa kunnolla nousta, niin tietää kuskin paikalla olevan miellyttävä lämpötila.Näkee sisälämpötilan, akun jännitteen sekä auton sijainnin. Lämpötila-anturi on rakennettu käyttökytkimen yhteyteen. Sitä käyttökytkintä ei kyllä normaalisti tarvitse yhtään mihinkään, joten se on asentajan viitseliäisyydestä kiinni mihin sen jaksaa vetää. Mä jätin sen sinne takakontin verhoilun sisään, jossa itse laitekin on. Ei tietysti anna ihan yhtä todenmukaista kuvaa ohjaamon sisälämmöstä näin, mutta en jaksanut alkaa vetämään johtoa mihinkään parempaan paikkaan.
Mikähän 1.9tdi ocussa vuotaa/viheltää ajon alussa kaasun mukana. Lakkaa poikkeuksetta heti kun on ajellut minuutin eikä sen jälkeen kuulu, ehkä satunnaisesti jos on pitkään ollut tyhjäkäynnillä. Paikallaan kaasutellessa ei niin helposti lopu. Hankala paikallistaa mistä kuuluu, ehkä enemmän kuskin puolelta. Nyt on pikkuhiljaa alkanut vielä kitisevämmin ääntämään.
Ääniklippi:
SndUp | vihellys
Record, upload, share! SndUp is a social network, for audio! We enable you to upload audio clips and share them with the world. Sharing your talent is simple!sndup.net
edit: Pikaisella googlauksella ehkä EGR/pakosarja tiiviste kannattanee ensin tarkastaa..
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.
Emäntä hankki 1.2tsi EA111 polon ja heti haasteita sen kanssa. Kylmänä ei meinaa startata, vaan joutuu pari kertaa sahaamaan. Lämpöisenä wi mitään oireita ja käy nätisti. Perus OBD lukija ei antanut mitään vikakoodeja ja oman VCDS letkun olin jo myynyt. Onko ideoita mitä lähteä selvittämään? Aiempi omistaja ei ovelana kertonut oireesta mitään, mutta kertoi silti että tulpat vaihdettu tovi sitten.