VAG autojen monet ongelmat

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
391
Taitaa olla ns. "normaalia" näissä, että vaihdekepin asennon tunnistava mikrokytkin prakaa. Mitään varsinaista käytännön haittaa en ole tuosta kokenut.
Koodilla 5Q0713128A voi etsiä korjaussarjaa tuohon, joka käsittääkseni "ryöstökytkennällä" lisää uuden mikrokytkimen tuohon yhtälöön, sillä alkuperäinen on juotettu piirilevylle, niin ilmeisesti helpompi ohittaa ja lisätä ulkoisella palikalla uusi.
Näin itsekin päättelin VAG-areenan ketjujen perusteella että vaihdekepin mikrosirussa on ongelma, mutta kyllähän tuo vähän ottaa päähän ja pitänee käydä tarkistuttamassa ettei ole mistään muusta kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 669
Kova hinku ostaa paskaa? Ei riitä että autot on laaduttomia, mutta vielä asiakaspalvelu silkkaa paskaa ja joka asiasta saa tapella "ei kuulu takuuseen"

Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

Sain jopa huomautuksen tuosta aikasemmasta viestistä kun varoitin asiasta, mutta miltä se paska nyt tuntuu?


Kyllä se vielä naurattaa, mutta katsotaan vuoden päästä :tup:
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
959
Täällä näyttää tämä patoutunut viha VAG autoja vastaan kärjistyvän. Itse vaihdoin vuosi sitten Volvosta Volkkariin, vuosi menty ja aina on liikkeelle päästy. Siskolla -12 Golffi, ei mitään vikaa siinäkään vaikka on parjattu 1.4tsi+dsg. En nyt jumalkoneiksi väitä, mutta on vikoja muillakin merkeillä ihan yhtä lailla, se vaa riippuu siitä kuinka paljon ja missä niistä huudellaan.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
959
Sanoisin että huutelu riippuu siitä miten valmistaja/maahantuoja korjaa viat ja ongelmat ja tulee vastaan kustannuksissa.
Valmistajan tai maahantuojan vastuu ei kaikkia vikoja ja ongelmia kata mutta sen varmaan nyt kaikki tietääki. Suomessa kohtuu paljon VAG autoja ja melke sanosin että 15% jaksaa foorumeilla ja lehdissä viosta huudella ja varmasti suurin osa autoista kulkee ilman suurempia vikoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Tein sitten silleen tyhmästi että menin tosiaan ostamaan eilen '16 golfin, ja tänään kun starttasin niin tällaista... Liike kyllä ilmoitti maksavansa mahdollisen korjauksen mutta kaunis on alku :rofl:

Omassa ex-golfissa oli sama vika, että vaihdekepin mikrokytkin prakasi ja välillä heitteli tuota ilmoitusta jopa kesken ajonkin. Jatkoin vaan ajamista kun se ei vaikuttanut mihinkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 456
Valmistajan tai maahantuojan vastuu ei kaikkia vikoja ja ongelmia kata mutta sen varmaan nyt kaikki tietääki. Suomessa kohtuu paljon VAG autoja ja melke sanosin että 15% jaksaa foorumeilla ja lehdissä viosta huudella ja varmasti suurin osa autoista kulkee ilman suurempia vikoja.
Kyllähän sinne joukkoon mahtuu, kun volkkareitakin pusketaan se noin kymmenen miljoonaa kappaletta vuodessa ulos tehtailta. Kyllähän noita vikoja on kaikilla valmistajilla, saksalaisia täällä Suomessa on vaan niin paljon, että niistä aina keskustellaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 215
Sain jopa huomautuksen tuosta aikasemmasta viestistä kun varoitin asiasta, mutta miltä se paska nyt tuntuu?


Kyllä se vielä naurattaa, mutta katsotaan vuoden päästä :tup:
Se että yhdessä autossa on jotain vikaa ei noita sun idiootti trollaus viestejä yhtään sen paremmaksi
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 193
No onhan tuossa vähän baittipostailun makua jos auris-kuski tms moittii gti-golfin sisustaa halvaksi. :think: Eihän se GTI mikään bentley ole mutta jotain rajaa.
Ehkä tässäkin ketjussa tulisi sähköautokeskustelun tyyliin olla postausoikeuden ehtona se että on esim joskus omistanut vaggineen niin trollailu vähenisi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 669
No onhan tuossa vähän baittipostailun makua jos auris-kuski tms moittii gti-golfin sisustaa halvaksi. :think: Eihän se GTI mikään bentley ole mutta jotain rajaa.
Ehkä tässäkin ketjussa tulisi sähköautokeskustelun tyyliin olla postausoikeuden ehtona se että on esim joskus omistanut vaggineen niin trollailu vähenisi?
Mitä trollaamista siinä on jos varoitan ihmistä että älä osta ja heti seuraavana päivänä ostosta se paska hajoaa? :facepalm:

Onhan toi nyt ihan käsittämätöntä miten vikaherkkiä nämä on ja kuinka paljon selviä suunnitteluvirheitä on tehty, kaikessa paistaa läpi että yritetään myydä premium brändiä, mutta kaikki tehdään mahdollisimman halvalla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
4 401
Volkkarihan on pitkään erikoistunut nimenomaan laatuvaikutelmaan, ja onnistuneetkin siinä.

Volkkari (sis. alabrändit) on laatuvaikutelmaltaan pääsääntöisesti kilpailijoitaan edellä, mutta eihän volkkari laadukkaita autoja tee.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
26
Meidän perheellä oli käytössä 2012 Passat 2.0tdi kolmen vuoden ajan. Oli mielestäni erittäin hyvä ja luotettava auto. 60tkm matkalla ainoa vika oli ilmastoinnin kompressori joka maksoi vaihdettuna 600e. Muuten mentiin perus huolloilla. Todella mukava auto tienpäällä ja tilaa oli reilusti. Aino myynnin syy oli, että alkoi sekin jo hieman ruostumaan. Oli ovissa, takaluukussa ja rungossa sen verran hapettumaa, että näin järkeväksi myydä pois kun oli vielä kohtuu siistin näköinen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
706
SuperB -21:lla meni 23tkm ja n. 7kk ja nyt sitten takuuhuoltoon.
Apparin oven kajari(t) särisee satunnaisesti, saattaa alkaa esim 15min ajamisen jälkeen ja olla taas seuraavalla käynnistyksellä ihan OK.
Särinä seuraa suoraan äänenvoimakkuutta, elementtivika se tuskin on, Vahvistin / johtosarja vika ilmeisesi, mutta mitäänhän ne ei tule huollossa löytämään jos ei juuri silloin ongelma esiinny. Canton järjestelmällä.
Onneksi ei ole oma auto, mutta ottaa se päähän tuota satunnaista särinää kuunnella.

Edit: ovijohtosarjojen ongelmat taisi olla ainakin <2015 vuotisten superbien vakiovika.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 166
SuperB -21:lla meni 23tkm ja n. 7kk ja nyt sitten takuuhuoltoon.
Apparin oven kajari(t) särisee satunnaisesti, saattaa alkaa esim 15min ajamisen jälkeen ja olla taas seuraavalla käynnistyksellä ihan OK.
Särinä seuraa suoraan äänenvoimakkuutta, elementtivika se tuskin on, Vahvistin / johtosarja vika ilmeisesi, mutta mitäänhän ne ei tule huollossa löytämään jos ei juuri silloin ongelma esiinny. Canton järjestelmällä.
Onneksi ei ole oma auto, mutta ottaa se päähän tuota satunnaista särinää kuunnella.

Edit: ovijohtosarjojen ongelmat taisi olla ainakin <2015 vuotisten superbien vakiovika.
Kaikissa työpaikan Octaviossa olen kuulut saman.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 436
Meidän perheellä oli käytössä 2012 Passat 2.0tdi kolmen vuoden ajan. Oli mielestäni erittäin hyvä ja luotettava auto. 60tkm matkalla ainoa vika oli ilmastoinnin kompressori joka maksoi vaihdettuna 600e. Muuten mentiin perus huolloilla. Todella mukava auto tienpäällä ja tilaa oli reilusti. Aino myynnin syy oli, että alkoi sekin jo hieman ruostumaan. Oli ovissa, takaluukussa ja rungossa sen verran hapettumaa, että näin järkeväksi myydä pois kun oli vielä kohtuu siistin näköinen.
Minusta auto ei kuulosta erittäin hyvältä, jos siihen 60000 km aikana on pitänyt vaihtaa ilmastoinnin kompura ja lisäksi 2010-luvulla tehty auto on alkanut ruostumaan. Tietenkin kriteerit hyvälle autolle ovat yksilöllisiä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
4 401
Minusta auto ei kuulosta erittäin hyvältä, jos siihen 60000 km aikana on pitänyt vaihtaa ilmastoinnin kompura ja lisäksi 2010-luvulla tehty auto on alkanut ruostumaan. Tietenkin kriteerit hyvälle autolle ovat yksilöllisiä.
Mä ymmärsin että auto oli käytetty, ja sillä vaan ajettiin 60tkm, jollain aikavälillä, ei uutena. Eihän nyt uuteen autoon joudu ilmastoinnin kompuraa itse maksamaan jos hajoaa.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
26
Mä ymmärsin että auto oli käytetty, ja sillä vaan ajettiin 60tkm, jollain aikavälillä, ei uutena. Eihän nyt uuteen autoon joudu ilmastoinnin kompuraa itse maksamaan jos hajoaa.
Nimenomaan. 145tkm ajettuna ostettiin ja kolmessa vuodessa ajettiin 60tkm. Mielestäni hyvin luotettava kulkine ja jälleenmyyntiarvo oli vielä kohdallaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 669
Volkkari rupesi säästämään ruosteenestossa ja lopputulos tämä :tdown:

Nykyinen trendi jättää roiskeläpät pois tappaa kyllä tehokkaasti auton kuin auton helmat.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 461
[/QUOTE]
Nykyinen trendi jättää roiskeläpät pois tappaa kyllä tehokkaasti auton kuin auton helmat.
Nykyinen ? Eikös tälläinen ole ollut käytäntö jo pitkälti toistakymmentä vuotta ? Yhdessäkään autossa tuo ei ole aiheuttanut ongelmia.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 436
Nimenomaan. 145tkm ajettuna ostettiin ja kolmessa vuodessa ajettiin 60tkm. Mielestäni hyvin luotettava kulkine ja jälleenmyyntiarvo oli vielä kohdallaan.
No jos näin vähistä kilsoista puhutaan niin ei vieläkään kuulosta 600 e remonttikulut ja ruostuminen omaan korvaan erittäin hyvältä onnistumiselta autolle. Mutta kyllä olisi voinut mennä pahemminkin.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
438
Kyllä yli 200tkm SUOMEN olosuhteissa rupee olemaan sellainen ajomäärä että taitaa ihan normaalia olla että ruostetta rupeaa syntymään. Lisäksi 200tkm ajettu alkaa olemaan siinä kohdilla että järkevä vaihtaa uudempaan.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
120
Volkkari rupesi säästämään ruosteenestossa ja lopputulos tämä :tdown:

Nykyinen trendi jättää roiskeläpät pois tappaa kyllä tehokkaasti auton kuin auton helmat.
Roiskeläpällisten pitäisi saada lasiturva vakuutuksista ilmaiseksi ja ilman omavastuuta. Vähentää kuitenkin merkittävästi kiveniskemiä muille.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
474
Kyllä yli 200tkm SUOMEN olosuhteissa rupee olemaan sellainen ajomäärä että taitaa ihan normaalia olla että ruostetta rupeaa syntymään. Lisäksi 200tkm ajettu alkaa olemaan siinä kohdilla että järkevä vaihtaa uudempaan.
Eipä ole meillä 250tkm -08, 390tkm-99 eikä -95 400tkm volvoissa vielä näkyvää ruostetta, enkä nää kilsojen takia syytä vaihtaakkaan. Muuta saa kun nopeamman hinnan putoamisen. -90 400tkm ajetussa oli pintaruosteita mitkä korjasin, pohja ehjä ja hitsaamaton, välttää talviautoksi.

-95 vuoden 700tkm ajettu volvo alkoi jo helmoista olla mätä pari vuotta sitten, ja laitoin kiertoon. ulkopinnoilta ei vielä ruostunut.
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
438
Eipä ole meillä 250tkm -08, 390tkm-99 eikä -95 400tkm volvoissa vielä näkyvää ruostetta, enkä nää kilsojen takia syytä vaihtaakkaan. Muuta saa kun nopeamman hinnan putoamisen. -90 400tkm ajetussa oli pintaruosteita mitkä korjasin, pohja ehjä ja hitsaamaton, välttää talviautoksi.

-95 vuoden 700tkm ajettu volvo alkoi jo helmoista olla mätä pari vuotta sitten, ja laitoin kiertoon. ulkopinnoilta ei vielä ruostunut.
Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipide
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 255
Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipide
Itsellä nyt 12 vuotta vanha Peugeot 407, 1.6 dieselillä. Kyllä silläkin ihan ajelee, vaikka on 300tkm mittarissa. Hyvin siis tuo yksilö vielä toimii.

24 vuotta vanhassa Audissa jarrupoljin on raskaampi. Luulisi siis, että nopea jarrutus olisi hankalempaa. Nelivedon ansiosta taas talvella parempi pito ja lisää sitä kautta vähän turvallisuutta. Kesällä taas sitä pitoa on etu-/takavetoisessakin ihan riittämiin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
474
Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipide
Sekö oikeuttaa valmistamaan paskaa mikä ei kestä?

Itse mieluummin käytän ne arvonalenemasta säästetyt rahat muuhun esim harrasteisiin.

Ja juu, olet oikeassa siinä, että moni tykkää ajella vanhemmilla autoilla. Todella harvoin tulee itsekkään tolla -08 s80 lähdettyä liikenteeseen joka sekin sinusta ikäloppu, mutta en oikeen tiedä mitä saisin lisää uudemmassa, pirun mukava ja hiljainen tuokin on. Suurin osa ajoista tulee 940, paitsi nyt on tullut jonkin verran ajeltua v70, koska neliveto.

Itse en juuri tykkää noista uudemmista, joissa kaikenmaailman ajonhaittaukset. Tykkään ajaa ihan itse.

Ensi kesänä tulee varmaan ajeltua paljon 70-luvun vauxhall vivalla, kunhan saan loput pikkuviat laiteltua...
 
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
438
Sekö oikeuttaa valmistamaan paskaa mikä ei kestä?

Itse mieluummin käytän ne arvonalenemasta säästetyt rahat muuhun esim harrasteisiin.

Ja juu, olet oikeassa siinä, että moni tykkää ajella vanhemmilla autoilla. Todella harvoin tulee itsekkään tolla -08 s80 lähdettyä liikenteeseen joka sekin sinusta ikäloppu, mutta en oikeen tiedä mitä saisin lisää uudemmassa, pirun mukava ja hiljainen tuokin on. Suurin osa ajoista tulee 940, paitsi nyt on tullut jonkin verran ajeltua v70, koska neliveto.

Itse en juuri tykkää noista uudemmista, joissa kaikenmaailman ajonhaittaukset. Tykkään ajaa ihan itse.

Ensi kesänä tulee varmaan ajeltua paljon 70-luvun vauxhall vivalla, kunhan saan loput pikkuviat laiteltua...
Minä tarkotin niitä 90 luvun autoja vanhoiksi. 08 mallinen volvo on vielä varmasti erittäin kelpo kulkine. Kai ymmärrät sellaisen asian että autonvalmistajat eivät valmista mallia jokaiseen maahan erikseen/eri olosuhteisiin? Jos tehtaan tekemä ruostesuojaus ei omasta mielestä riitä niin sitten voi käydä teettämässä sellaisen.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
959
Aletaan eksymään aika kauas näistä VAG ongelmista, yleiselle autokeskustelulle on oma lankansa.

Itse ihmettelen kun 3. osapuolen korjaamo korjaa mekatroniikan 1500 eurolla oe osilla kun marmorilla sama homma samanlaatusilla osilla onkin 3500e.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Aletaan eksymään aika kauas näistä VAG ongelmista, yleiselle autokeskustelulle on oma lankansa.

Itse ihmettelen kun 3. osapuolen korjaamo korjaa mekatroniikan 1500 eurolla oe osilla kun marmorilla sama homma samanlaatusilla osilla onkin 3500e.
Marmorilla marmorin hinnat, ei tuossa mitään ihmeellistä oo.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Aletaan eksymään aika kauas näistä VAG ongelmista, yleiselle autokeskustelulle on oma lankansa.

Itse ihmettelen kun 3. osapuolen korjaamo korjaa mekatroniikan 1500 eurolla oe osilla kun marmorilla sama homma samanlaatusilla osilla onkin 3500e.
1500 eurossa on siinäkin aika kova työn hinta. 700 euron korjaussarja (kuluttajahinnoilla!) ja työssä menee alle tunti kun mekatroniikan saa vaihdettua ilman, että laatikkoa tarvii irroittaa autosta.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
959
1500 eurossa on siinäkin aika kova työn hinta. 700 euron korjaussarja (kuluttajahinnoilla!) ja työssä menee alle tunti kun mekatroniikan saa vaihdettua ilman, että laatikkoa tarvii irroittaa autosta.
Onko samanlainen homma gte:ssä kuin tavan dsg:ssä?
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
341
En kyllä osaa sanoa gte:stä. Niissä on öljynvaihto operaatiokin touhutonni vaikka ihan määräaikaishuoltoa.
Ööö, eihän nyt öljynvaihdossa mitään eroa ole, oli sitten GTE tai perus bensa. Valmistajan öljynvaihtovälit tiheämmät toki.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Ööö, eihän nyt öljynvaihdossa mitään eroa ole, oli sitten GTE tai perus bensa. Valmistajan öljynvaihtovälit tiheämmät toki.
No, en minä näitä ole keksinyt. Harrastajaforumeilta löytyy ihmettelyä miksi aiheesta, miksi tuo huolto maksaa paljon enemmän gte:ssä.

Edit. Painotan vielä ettei mitään kosketuspintaa noista gte malleista itsellä.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
341
No, en minä näitä ole keksinyt. Harrastajaforumeilta löytyy ihmettelyä miksi aiheesta, miksi tuo huolto maksaa paljon enemmän gte:ssä.

Edit. Painotan vielä ettei mitään kosketuspintaa noista gte malleista itsellä.
No ollaan foorumillakin sitten suht hukassa. Öljynvaihtohuollossa työt on täysin samat kuin perus bensassa. Öljy muistaakseni oli jopa halvempaa GTEssä kuin bensassa, koska tiheämpi vaihtoväli niin ei käytetä lonkkariöljyjä. Nimimerkillä: joskus vw-merkkarilla töissä ollut.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
959
Mun gte:hen viimeks öljynvaihto 110e ja laatikkoon 300e että en nyt iha puuhatonnia saanut menemään. Mutta lähinnä tuo mekatroniikan sielunelämä kiinnostaa
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
341
Mun gte:hen viimeks öljynvaihto 110e ja laatikkoon 300e että en nyt iha puuhatonnia saanut menemään. Mutta lähinnä tuo mekatroniikan sielunelämä kiinnostaa
Jonkun verran kalliimpaa se on verrattuna esim pelkkään bensaan. Osissa ei tietääkseni suuria eroja, mutta auto pitää tehdä jännitteettömäksi kun mekatroniikan vaihtaa GTEssä. Eli työkuluja tulee enemmän. Onko Passatti vai Golf? Jos Passatti, niin enemmän pelkäisin laatikon ja moottorin välistä tulevaa öljyvuotoa, joka tarkoittaa moottorin ja vaihteiston irrottamista, jotta laatikkoon päästään stefa vaihtamaan.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
959
Passat gte onpi. Viime kesänä merkkarilla tuon tutkivat että vuotaako, ei ainakaan silloin löytynyt vuotoa. Saavat nyt taas kesällä tutkia uudestaan.

Niin paljon on kyllä täällä passat gte:tä liikkeellä että en jaksa uskoa tuota stefavuotoakaan että olisi kovib yleinen vika.
 
Liittynyt
24.11.2021
Viestejä
7
Terve. 2015 vuosimallin a6 2.0 tdi ultra, stronic laatikolla. Kilsoja 165tkm. Vaimea vihellys/ujellus alkaa 80km/h vauhdin jälkeen, vaihteilla 6 ja 7. Manuaali puolella ääntä en ole kuullut. Samaa ääntää kuuluu satunnaisesti moottorijarrutuksissa. Aivan kuin turbo viheltäisi, mutta turboon ei oikein viittaa kun kiihdytyksissä ei ääntä kuulu. Onko vastaavia muilla ja ideoita mikä äänen aiheuttaa? Korjaamon kaveri kävi ajelulla eikä (kuulemma) kuullut ääntä.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
262
skoda octavia 2015 vuosmalli.. onko monella tullut vastaan pieni moottoristen tyyppivikaa eli ensin vikakoodina p003 ja sitten turbon läppää säätävä solenoidi/vivusto ruosteessa eli kiinni jämähtänyt = limp mode
tuli ensin 2v sitten ja ko solenoidi uusittiin ja nyt uudestaan sama vika.... solenoidi on töineen noin rapsakat 600e ja kuulemma paremman lopputuloksen saa turbon vaihtamalla (noin 2500e töineen)
vaihtotöiden jälkeen kuulemma eivät siltikään kestä eli vika voi taas uusiutua 2-6vuoden päästä ja taas samat solenoidit/turbot uusiks...
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
508
skoda octavia 2015 vuosmalli.. onko monella tullut vastaan pieni moottoristen tyyppivikaa eli ensin vikakoodina p003 ja sitten turbon läppää säätävä solenoidi/vivusto ruosteessa eli kiinni jämähtänyt = limp mode
tuli ensin 2v sitten ja ko solenoidi uusittiin ja nyt uudestaan sama vika.... solenoidi on töineen noin rapsakat 600e ja kuulemma paremman lopputuloksen saa turbon vaihtamalla (noin 2500e töineen)
vaihtotöiden jälkeen kuulemma eivät siltikään kestä eli vika voi taas uusiutua 2-6vuoden päästä ja taas samat solenoidit/turbot uusiks...
Mikä moottori?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
287
T-ROC, 1.0 TSI 85 kW, mitäs tllaisen kanssa on odotettavissa? Lähinnä alle 50tkm ajettuja katsellut.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
18
T-ROC, 1.0 TSI 85 kW, mitäs tllaisen kanssa on odotettavissa? Lähinnä alle 50tkm ajettuja katsellut.
Tuskin mitään kovin ihmeellistä. 1.0 Tsi on volkkarin parhaiten onnistunut moottori viimeseen 20 vuoteen ja jos manuaaliaskilla niin tilannehan on kääntynyt siten perin että manuaali on nykysin herkempi lahoamaan kuin dsg, vaikka ei kummassakaan sinänsä enää mitään hirmu yleisiä ongelmia ole.
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
262
pinkeliviinica sanoi:
skoda octavia 2015 vuosmalli.. onko monella tullut vastaan pieni moottoristen tyyppivikaa eli vikakoodina p003A ja sitten turbon läppää säätävä solenoidi/vivusto ruosteessa eli kiinni jämähtänyt = limp mode
tuli ensin 2v sitten ja ko solenoidi uusittiin ja nyt uudestaan sama vika.... solenoidi on töineen noin rapsakat 600e ja kuulemma paremman lopputuloksen saa turbon vaihtamalla (noin 2500e töineen)
vaihtotöiden jälkeen kuulemma eivät siltikään kestä eli vika voi taas uusiutua 2-6vuoden päästä ja taas samat solenoidit/turbot uusiks...
Mikä moottori?
tässä tapauksessa 1.4TSI 103kw/140hp bensakone.. moottorikoodi CHPA
mutta kuten jo kerroin niin korjaamolla sanottiin että vika koskisi liki kaikkia 1.0-1.4 tsi koneisia "pikkuturboja" ..
siksipä kyselenkin että onko täällä enemmän kokemusta/tietoa tuosta ?

ekalla kerrallakaan maahantuoja ei tullut vastaan ollenkaan ja miksipä olisikaan sillä skodassa on takuita vain 3v ajan :D

no guuggelillahan toki löytyy lisää tietoa niin laitetaan tänne myös:
vikakoodiksi voi tulla myös p334 - Charge Pressure Control Actuator

tässä myös linkkiä muuualle jossa samaa ongelmaa 1.2tsi cbza sekä cbzb koneissa

turbon vivustolle on olemassa ilmeisesti jokin "lisää vain prikka niin vika korjaantuu"
mutta jos turbo on mallinumeroltaan 03F145701 L, M or K niin prikkaa ei saa asentaa...

joskus myös asentoanturin "korjaus" voi auttaa
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
179 106
Viestejä
3 295 800
Jäsenet
59 258
Uusin jäsen
jarot

Hinta.fi

Ylös Bottom