VAG autojen monet ongelmat

[/QUOTE]
Nykyinen trendi jättää roiskeläpät pois tappaa kyllä tehokkaasti auton kuin auton helmat.

Nykyinen ? Eikös tälläinen ole ollut käytäntö jo pitkälti toistakymmentä vuotta ? Yhdessäkään autossa tuo ei ole aiheuttanut ongelmia.
 
Nimenomaan. 145tkm ajettuna ostettiin ja kolmessa vuodessa ajettiin 60tkm. Mielestäni hyvin luotettava kulkine ja jälleenmyyntiarvo oli vielä kohdallaan.
No jos näin vähistä kilsoista puhutaan niin ei vieläkään kuulosta 600 e remonttikulut ja ruostuminen omaan korvaan erittäin hyvältä onnistumiselta autolle. Mutta kyllä olisi voinut mennä pahemminkin.
 
SuperB -21:lla meni 23tkm ja n. 7kk ja nyt sitten takuuhuoltoon...

Ei nyt sinänsä yllättänyt, että vikaa ei löytynyt.
Vaikeahan tollasia on korjata, jos satunnaisesti tulee ja sitä ei siinä huollossa saa toistumaan.
 
Kyllä yli 200tkm SUOMEN olosuhteissa rupee olemaan sellainen ajomäärä että taitaa ihan normaalia olla että ruostetta rupeaa syntymään. Lisäksi 200tkm ajettu alkaa olemaan siinä kohdilla että järkevä vaihtaa uudempaan.
 
Volkkari rupesi säästämään ruosteenestossa ja lopputulos tämä :tdown:

Nykyinen trendi jättää roiskeläpät pois tappaa kyllä tehokkaasti auton kuin auton helmat.

Roiskeläpällisten pitäisi saada lasiturva vakuutuksista ilmaiseksi ja ilman omavastuuta. Vähentää kuitenkin merkittävästi kiveniskemiä muille.
 
Kyllä yli 200tkm SUOMEN olosuhteissa rupee olemaan sellainen ajomäärä että taitaa ihan normaalia olla että ruostetta rupeaa syntymään. Lisäksi 200tkm ajettu alkaa olemaan siinä kohdilla että järkevä vaihtaa uudempaan.
Eipä ole meillä 250tkm -08, 390tkm-99 eikä -95 400tkm volvoissa vielä näkyvää ruostetta, enkä nää kilsojen takia syytä vaihtaakkaan. Muuta saa kun nopeamman hinnan putoamisen. -90 400tkm ajetussa oli pintaruosteita mitkä korjasin, pohja ehjä ja hitsaamaton, välttää talviautoksi.

-95 vuoden 700tkm ajettu volvo alkoi jo helmoista olla mätä pari vuotta sitten, ja laitoin kiertoon. ulkopinnoilta ei vielä ruostunut.
 
Eipä ole meillä 250tkm -08, 390tkm-99 eikä -95 400tkm volvoissa vielä näkyvää ruostetta, enkä nää kilsojen takia syytä vaihtaakkaan. Muuta saa kun nopeamman hinnan putoamisen. -90 400tkm ajetussa oli pintaruosteita mitkä korjasin, pohja ehjä ja hitsaamaton, välttää talviautoksi.

-95 vuoden 700tkm ajettu volvo alkoi jo helmoista olla mätä pari vuotta sitten, ja laitoin kiertoon. ulkopinnoilta ei vielä ruostunut.
Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipide
 
Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipide
Itsellä nyt 12 vuotta vanha Peugeot 407, 1.6 dieselillä. Kyllä silläkin ihan ajelee, vaikka on 300tkm mittarissa. Hyvin siis tuo yksilö vielä toimii.

24 vuotta vanhassa Audissa jarrupoljin on raskaampi. Luulisi siis, että nopea jarrutus olisi hankalempaa. Nelivedon ansiosta taas talvella parempi pito ja lisää sitä kautta vähän turvallisuutta. Kesällä taas sitä pitoa on etu-/takavetoisessakin ihan riittämiin.
 
Jos tykkää ajella vanhoilla autoilla niin mikäs siinä. Voisi verrata asumiseen remontoimattomassa 60 luvun talossa/asunnossa. Tämä siis minun mielipide
Sekö oikeuttaa valmistamaan paskaa mikä ei kestä?

Itse mieluummin käytän ne arvonalenemasta säästetyt rahat muuhun esim harrasteisiin.

Ja juu, olet oikeassa siinä, että moni tykkää ajella vanhemmilla autoilla. Todella harvoin tulee itsekkään tolla -08 s80 lähdettyä liikenteeseen joka sekin sinusta ikäloppu, mutta en oikeen tiedä mitä saisin lisää uudemmassa, pirun mukava ja hiljainen tuokin on. Suurin osa ajoista tulee 940, paitsi nyt on tullut jonkin verran ajeltua v70, koska neliveto.

Itse en juuri tykkää noista uudemmista, joissa kaikenmaailman ajonhaittaukset. Tykkään ajaa ihan itse.

Ensi kesänä tulee varmaan ajeltua paljon 70-luvun vauxhall vivalla, kunhan saan loput pikkuviat laiteltua...
 
Sekö oikeuttaa valmistamaan paskaa mikä ei kestä?

Itse mieluummin käytän ne arvonalenemasta säästetyt rahat muuhun esim harrasteisiin.

Ja juu, olet oikeassa siinä, että moni tykkää ajella vanhemmilla autoilla. Todella harvoin tulee itsekkään tolla -08 s80 lähdettyä liikenteeseen joka sekin sinusta ikäloppu, mutta en oikeen tiedä mitä saisin lisää uudemmassa, pirun mukava ja hiljainen tuokin on. Suurin osa ajoista tulee 940, paitsi nyt on tullut jonkin verran ajeltua v70, koska neliveto.

Itse en juuri tykkää noista uudemmista, joissa kaikenmaailman ajonhaittaukset. Tykkään ajaa ihan itse.

Ensi kesänä tulee varmaan ajeltua paljon 70-luvun vauxhall vivalla, kunhan saan loput pikkuviat laiteltua...
Minä tarkotin niitä 90 luvun autoja vanhoiksi. 08 mallinen volvo on vielä varmasti erittäin kelpo kulkine. Kai ymmärrät sellaisen asian että autonvalmistajat eivät valmista mallia jokaiseen maahan erikseen/eri olosuhteisiin? Jos tehtaan tekemä ruostesuojaus ei omasta mielestä riitä niin sitten voi käydä teettämässä sellaisen.
 
Aletaan eksymään aika kauas näistä VAG ongelmista, yleiselle autokeskustelulle on oma lankansa.

Itse ihmettelen kun 3. osapuolen korjaamo korjaa mekatroniikan 1500 eurolla oe osilla kun marmorilla sama homma samanlaatusilla osilla onkin 3500e.
 
Aletaan eksymään aika kauas näistä VAG ongelmista, yleiselle autokeskustelulle on oma lankansa.

Itse ihmettelen kun 3. osapuolen korjaamo korjaa mekatroniikan 1500 eurolla oe osilla kun marmorilla sama homma samanlaatusilla osilla onkin 3500e.
Marmorilla marmorin hinnat, ei tuossa mitään ihmeellistä oo.
 
Aletaan eksymään aika kauas näistä VAG ongelmista, yleiselle autokeskustelulle on oma lankansa.

Itse ihmettelen kun 3. osapuolen korjaamo korjaa mekatroniikan 1500 eurolla oe osilla kun marmorilla sama homma samanlaatusilla osilla onkin 3500e.
1500 eurossa on siinäkin aika kova työn hinta. 700 euron korjaussarja (kuluttajahinnoilla!) ja työssä menee alle tunti kun mekatroniikan saa vaihdettua ilman, että laatikkoa tarvii irroittaa autosta.
 
1500 eurossa on siinäkin aika kova työn hinta. 700 euron korjaussarja (kuluttajahinnoilla!) ja työssä menee alle tunti kun mekatroniikan saa vaihdettua ilman, että laatikkoa tarvii irroittaa autosta.

Onko samanlainen homma gte:ssä kuin tavan dsg:ssä?
 
En kyllä osaa sanoa gte:stä. Niissä on öljynvaihto operaatiokin touhutonni vaikka ihan määräaikaishuoltoa.
Ööö, eihän nyt öljynvaihdossa mitään eroa ole, oli sitten GTE tai perus bensa. Valmistajan öljynvaihtovälit tiheämmät toki.
 
Ööö, eihän nyt öljynvaihdossa mitään eroa ole, oli sitten GTE tai perus bensa. Valmistajan öljynvaihtovälit tiheämmät toki.
No, en minä näitä ole keksinyt. Harrastajaforumeilta löytyy ihmettelyä miksi aiheesta, miksi tuo huolto maksaa paljon enemmän gte:ssä.

Edit. Painotan vielä ettei mitään kosketuspintaa noista gte malleista itsellä.
 
No, en minä näitä ole keksinyt. Harrastajaforumeilta löytyy ihmettelyä miksi aiheesta, miksi tuo huolto maksaa paljon enemmän gte:ssä.

Edit. Painotan vielä ettei mitään kosketuspintaa noista gte malleista itsellä.
No ollaan foorumillakin sitten suht hukassa. Öljynvaihtohuollossa työt on täysin samat kuin perus bensassa. Öljy muistaakseni oli jopa halvempaa GTEssä kuin bensassa, koska tiheämpi vaihtoväli niin ei käytetä lonkkariöljyjä. Nimimerkillä: joskus vw-merkkarilla töissä ollut.
 
Mun gte:hen viimeks öljynvaihto 110e ja laatikkoon 300e että en nyt iha puuhatonnia saanut menemään. Mutta lähinnä tuo mekatroniikan sielunelämä kiinnostaa
 
Mun gte:hen viimeks öljynvaihto 110e ja laatikkoon 300e että en nyt iha puuhatonnia saanut menemään. Mutta lähinnä tuo mekatroniikan sielunelämä kiinnostaa
Jonkun verran kalliimpaa se on verrattuna esim pelkkään bensaan. Osissa ei tietääkseni suuria eroja, mutta auto pitää tehdä jännitteettömäksi kun mekatroniikan vaihtaa GTEssä. Eli työkuluja tulee enemmän. Onko Passatti vai Golf? Jos Passatti, niin enemmän pelkäisin laatikon ja moottorin välistä tulevaa öljyvuotoa, joka tarkoittaa moottorin ja vaihteiston irrottamista, jotta laatikkoon päästään stefa vaihtamaan.
 
Passat gte onpi. Viime kesänä merkkarilla tuon tutkivat että vuotaako, ei ainakaan silloin löytynyt vuotoa. Saavat nyt taas kesällä tutkia uudestaan.

Niin paljon on kyllä täällä passat gte:tä liikkeellä että en jaksa uskoa tuota stefavuotoakaan että olisi kovib yleinen vika.
 
Terve. 2015 vuosimallin a6 2.0 tdi ultra, stronic laatikolla. Kilsoja 165tkm. Vaimea vihellys/ujellus alkaa 80km/h vauhdin jälkeen, vaihteilla 6 ja 7. Manuaali puolella ääntä en ole kuullut. Samaa ääntää kuuluu satunnaisesti moottorijarrutuksissa. Aivan kuin turbo viheltäisi, mutta turboon ei oikein viittaa kun kiihdytyksissä ei ääntä kuulu. Onko vastaavia muilla ja ideoita mikä äänen aiheuttaa? Korjaamon kaveri kävi ajelulla eikä (kuulemma) kuullut ääntä.
 
skoda octavia 2015 vuosmalli.. onko monella tullut vastaan pieni moottoristen tyyppivikaa eli ensin vikakoodina p003 ja sitten turbon läppää säätävä solenoidi/vivusto ruosteessa eli kiinni jämähtänyt = limp mode
tuli ensin 2v sitten ja ko solenoidi uusittiin ja nyt uudestaan sama vika.... solenoidi on töineen noin rapsakat 600e ja kuulemma paremman lopputuloksen saa turbon vaihtamalla (noin 2500e töineen)
vaihtotöiden jälkeen kuulemma eivät siltikään kestä eli vika voi taas uusiutua 2-6vuoden päästä ja taas samat solenoidit/turbot uusiks...
 
skoda octavia 2015 vuosmalli.. onko monella tullut vastaan pieni moottoristen tyyppivikaa eli ensin vikakoodina p003 ja sitten turbon läppää säätävä solenoidi/vivusto ruosteessa eli kiinni jämähtänyt = limp mode
tuli ensin 2v sitten ja ko solenoidi uusittiin ja nyt uudestaan sama vika.... solenoidi on töineen noin rapsakat 600e ja kuulemma paremman lopputuloksen saa turbon vaihtamalla (noin 2500e töineen)
vaihtotöiden jälkeen kuulemma eivät siltikään kestä eli vika voi taas uusiutua 2-6vuoden päästä ja taas samat solenoidit/turbot uusiks...
Mikä moottori?
 
T-ROC, 1.0 TSI 85 kW, mitäs tllaisen kanssa on odotettavissa? Lähinnä alle 50tkm ajettuja katsellut.
 
T-ROC, 1.0 TSI 85 kW, mitäs tllaisen kanssa on odotettavissa? Lähinnä alle 50tkm ajettuja katsellut.
Tuskin mitään kovin ihmeellistä. 1.0 Tsi on volkkarin parhaiten onnistunut moottori viimeseen 20 vuoteen ja jos manuaaliaskilla niin tilannehan on kääntynyt siten perin että manuaali on nykysin herkempi lahoamaan kuin dsg, vaikka ei kummassakaan sinänsä enää mitään hirmu yleisiä ongelmia ole.
 
pinkeliviinica sanoi:
skoda octavia 2015 vuosmalli.. onko monella tullut vastaan pieni moottoristen tyyppivikaa eli vikakoodina p003A ja sitten turbon läppää säätävä solenoidi/vivusto ruosteessa eli kiinni jämähtänyt = limp mode
tuli ensin 2v sitten ja ko solenoidi uusittiin ja nyt uudestaan sama vika.... solenoidi on töineen noin rapsakat 600e ja kuulemma paremman lopputuloksen saa turbon vaihtamalla (noin 2500e töineen)
vaihtotöiden jälkeen kuulemma eivät siltikään kestä eli vika voi taas uusiutua 2-6vuoden päästä ja taas samat solenoidit/turbot uusiks...
Mikä moottori?
tässä tapauksessa 1.4TSI 103kw/140hp bensakone.. moottorikoodi CHPA
mutta kuten jo kerroin niin korjaamolla sanottiin että vika koskisi liki kaikkia 1.0-1.4 tsi koneisia "pikkuturboja" ..
siksipä kyselenkin että onko täällä enemmän kokemusta/tietoa tuosta ?

ekalla kerrallakaan maahantuoja ei tullut vastaan ollenkaan ja miksipä olisikaan sillä skodassa on takuita vain 3v ajan :D

no guuggelillahan toki löytyy lisää tietoa niin laitetaan tänne myös:
vikakoodiksi voi tulla myös p334 - Charge Pressure Control Actuator

tässä myös linkkiä muuualle jossa samaa ongelmaa 1.2tsi cbza sekä cbzb koneissa

turbon vivustolle on olemassa ilmeisesti jokin "lisää vain prikka niin vika korjaantuu"
mutta jos turbo on mallinumeroltaan 03F145701 L, M or K niin prikkaa ei saa asentaa...

joskus myös asentoanturin "korjaus" voi auttaa
 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten VAGin sähkövatkaimissa isoja ongelmia vai ovatko ne riskittömämpiä kuin niiden polttikset? Kannattaako suosiolla vaan kiertää jos mietityttää?
 
Onko muuten VAGin sähkövatkaimissa isoja ongelmia vai ovatko ne riskittömämpiä kuin niiden polttikset? Kannattaako suosiolla vaan kiertää jos mietityttää?
Jos meinaa ettei autossa saa olla mitään ongelmia koskaan niin parempi ottaa polkupyörä alle. Itse viestiin, niin en ole ainakaan kuullut mistään ongelmista vaikka tutuilla noita on ollut. Toki jos käytettyä hankkii niin autossa kuin autossa kandee miettiä akun kuntoa ja sen uusimiseen liittyviä riskejä sekä ajankohtaa.
 
Onko muuten VAGin sähkövatkaimissa isoja ongelmia vai ovatko ne riskittömämpiä kuin niiden polttikset? Kannattaako suosiolla vaan kiertää jos mietityttää?
Kaikenlaisia pikkuvikoja omassa Octavia plugarissa. Mutta mikään niistä ei ole vaikuttanut itse ajamiseen.
 
. Toki jos käytettyä hankkii niin autossa kuin autossa kandee miettiä akun kuntoa ja sen uusimiseen liittyviä riskejä sekä ajankohtaa.
Miksi tuosta akusta ja sen uusimistarpeesta jatkuvasti varoitellaan?

Tietysti jos se koko akusto varastetaan autosta, niin onhan se kallis korvata, mutta eihän tuon koko akuston hankinta ole millään muotoa todennäköinen skenaario.
 
Miksi tuosta akusta ja sen uusimistarpeesta jatkuvasti varoitellaan?

Tietysti jos se koko akusto varastetaan autosta, niin onhan se kallis korvata, mutta eihän tuon koko akuston hankinta ole millään muotoa todennäköinen skenaario.
Jep, moduuleita sieltä akun sisältä uusitaan jos on tarvetta. Toki sitten jos esim. ajetaan akusto kiinni johonkin ja sisään pääse vettä tms, mutta luulisi silloin menevän vakuutukseen.
 
En löytänyt nyt parempaakaan paikkaa tälle kysymykselle. Onko kukaan asentanut webaston thermoconnectia golffiin vm 2015? Tuli osat tilattua ja liikkeessä sanoivat että noin 2 tuntia menee asentamisessa. Nyt olen tässä miettinyt asennanko itse vai annanko liikkeen laittaa. Kaikki kokemukset otetaan vastaan, jos joku on itse asentanut.
Edit: unohtui mainita että autossa on tehdas asennettu webasto.
 
Ei ole paha rasti. Isoin homma on kaivaa se alkuperäinen kaukosäätimen vastaanotin esille verhoilujen alta. Kun johtosarjan on valmistellut ennakkoon työpöydällä, niin itse asennus on puhdas plug'n'play.

Ohjeenkin joskus tein aiheesta, toimiikohan linkki vielä...

 
Ei ole paha rasti. Isoin homma on kaivaa se alkuperäinen kaukosäätimen vastaanotin esille verhoilujen alta. Kun johtosarjan on valmistellut ennakkoon työpöydällä, niin itse asennus on puhdas plug'n'play.

Ohjeenkin joskus tein aiheesta, toimiikohan linkki vielä...

Kiitos vastauksesta ja linkki toimii hyvin. Kuulinkin jo webaston jälleenmyyjältä että oli katsonut jo että vastaanotin sijaitsee kyseisessä autossa peräkontissa oikealla puolella verhouksen alla.
 
Joo, jos ei halua investoida erwiniin ja tehtaan purkuohjeisiin, niin esimerkiksi tuolta löytyy katsaus vastaanottimen etsintään kun klikkaa alempaa kohdasta Info: VW Golf 7 - APP-Steuerung Standheizung

Oikean puoleisen C-pilarin verhouksen takana näyttäisi olevan.

EDIT: Paitsi jos auto on farmari, siihen ei näytä olevan muuta selostusta kuin että oikean puolen verhoilun takana jossakin alempana.
 
Täytyy katsella kun osat saan. Liikkeessä arvioivat että menee ensi viikon maanantaille tai tiistaille. Luulen että on tilanneet tuon thermoconnectin ja y-adapterin. Sanoivat että osat maksaa 385€. Itse jos asennan täytyy sitten ehkä vielä tuohon adapteriin tuleva liitinpinni käydä ostamassa tai valmis johdin siihen. Tänään vasta ostin kyseisen auton ja nyt kun olen vähän tutustunut tähän asennus hommaan niin ei näytä kovin monimutkaiselle.
 
Tänään tuli thermoconnectin osat ja tuli myös laitettua ne paikalleen. Jaetaan vähän omia kokemuksia asennuksesta. Minulle olivat varaosaliikkeestä tilanneet valmiin kitin Vag sarjan autoon(W8342000B). Siinä oli mukana Y-adapteri sekä pari irtoliitintä jotka käy tuohon Y-adapterin 3. pinniin. Itse asennus oli sitten helppo ainakin kun oli vielä apuna @Meisseli :n tekemät ohjeet ja pari viestiä ylempänä on myös purkuohjeet. Itse en edes ottanut peräkontin tiivistettä pois. Muovit sopi lähtemään silti pois ja sai myös takaisin. Minulla taisi mennä semmoinen pari tuntia kaikkineen aloituksesta siihen että sai puhelimen kautta webaston päälle.
 
Näkee sisälämpötilan, akun jännitteen sekä auton sijainnin. Lämpötila-anturi on rakennettu käyttökytkimen yhteyteen. Sitä käyttökytkintä ei kyllä normaalisti tarvitse yhtään mihinkään, joten se on asentajan viitseliäisyydestä kiinni mihin sen jaksaa vetää. Mä jätin sen sinne takakontin verhoilun sisään, jossa itse laitekin on. Ei tietysti anna ihan yhtä todenmukaista kuvaa ohjaamon sisälämmöstä näin, mutta en jaksanut alkaa vetämään johtoa mihinkään parempaan paikkaan.
 
Näkee sisälämpötilan, akun jännitteen sekä auton sijainnin. Lämpötila-anturi on rakennettu käyttökytkimen yhteyteen. Sitä käyttökytkintä ei kyllä normaalisti tarvitse yhtään mihinkään, joten se on asentajan viitseliäisyydestä kiinni mihin sen jaksaa vetää. Mä jätin sen sinne takakontin verhoilun sisään, jossa itse laitekin on. Ei tietysti anna ihan yhtä todenmukaista kuvaa ohjaamon sisälämmöstä näin, mutta en jaksanut alkaa vetämään johtoa mihinkään parempaan paikkaan.
Itsellänikin jäi käyttönappi takakonttiin. Antaahan se sielläkin todenmukaisen lämpötilan ennen lämmityksen aloittamista, joka riittää minulle kun mietin tarviiko lämmittää vai ei. Ja kun sisälämpötila alkaa anturissa kunnolla nousta, niin tietää kuskin paikalla olevan miellyttävä lämpötila.
 
Ite vedin lämpötila anturin takapenkin takapuolelle ja tässä vielä kuvat thermoconnect sovelluksesta ja siitä mihin itse asensin anturin. Tuon anturin saa tuotua tuohon kohtaan ilman lisä purkamista. Tosiaan näyttää maksavan sen 35€ ekan vuoden jälkeen. Siitä alkaa vuosi kun sen asentaa ja ottaa yhteyden verkkoon.
Screenshot_20220408-155832[2474].jpgWw.jpg
 
Itsellä tosiaan farmari, joten nappula on samassa tilassa kabiinin kanssa, vaikka onkin sikaosaston puolella.
 
Mikähän 1.9tdi ocussa vuotaa/viheltää ajon alussa kaasun mukana. Lakkaa poikkeuksetta heti kun on ajellut minuutin eikä sen jälkeen kuulu, ehkä satunnaisesti jos on pitkään ollut tyhjäkäynnillä. Paikallaan kaasutellessa ei niin helposti lopu. Hankala paikallistaa mistä kuuluu, ehkä enemmän kuskin puolelta. Nyt on pikkuhiljaa alkanut vielä kitisevämmin ääntämään.

Ääniklippi:

edit: Pikaisella googlauksella ehkä EGR/pakosarja tiiviste kannattanee ensin tarkastaa..

edit: Pakosarja se siellä vuosi, pinnapultti katki.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän 1.9tdi ocussa vuotaa/viheltää ajon alussa kaasun mukana. Lakkaa poikkeuksetta heti kun on ajellut minuutin eikä sen jälkeen kuulu, ehkä satunnaisesti jos on pitkään ollut tyhjäkäynnillä. Paikallaan kaasutellessa ei niin helposti lopu. Hankala paikallistaa mistä kuuluu, ehkä enemmän kuskin puolelta. Nyt on pikkuhiljaa alkanut vielä kitisevämmin ääntämään.

Ääniklippi:

edit: Pikaisella googlauksella ehkä EGR/pakosarja tiiviste kannattanee ensin tarkastaa..

Tarkista laturinhihnan kiristin, jos se "nykii" auton käydessä on laturin vapaakytkin entinen. Aiheuttaa myös samanlaista vikinää.Ja tietty samalla myös katsoa kiristimen kunto!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 656
Viestejä
4 512 159
Jäsenet
74 447
Uusin jäsen
Atnu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom