Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Oletko siis tapauskovainen jos deittailu tai vaimon ostaminen menee sen edelle? Suosittelen o(s/t)tamaan saatananpalvojan vaimoksi, ovat ne kuulemma paljon järkevämpiä ja siedettävämpiä kuin tylsät ateistipirkot. :D

Itse en ymmärrä miten ylipäätään kukaan voi 2000-luvulla vielä ammentaa harhaoppinsa raamatusta - itse suosisin esim Tolkienin seikkailuja sillä ovolathan ne useampaa kertaluokkaa mielenkiintoisempia!
Raamattu perusidea on totta Jesus ja jumala.

Tolkien TV sarja on tulossa se sijoittuu ajalle ennen Tarina sormuksista ja katson myös jänittäviä kauhuelokuvia. En nyt tiedä "vaimon ostamisesta" kunhan se ei ole feministi:mad: ja halukas seksiin ja kaunis niin se on hyvä alku:).
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Itse en ymmärrä miten ylipäätään kukaan voi 2000-luvulla vielä ammentaa harhaoppinsa raamatusta - itse suosisin esim Tolkienin seikkailuja sillä ovathan ne useampaa kertaluokkaa mielenkiintoisempia!
Ymmärryksen puute on aina korjattavissa asioiden perinpohjaisella ja rehellisellä tutkimisella. Se on hauska ilmiö, kuinka jotkut ihmiset tuovat julki omaa ymmärtämättömyyttään ikään kuin se olisi merkki erinomaisuudesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Ymmärryksen puute on aina korjattavissa asioiden perinpohjaisella ja rehellisellä tutkimisella. Se on hauska ilmiö, kuinka jotkut ihmiset tuovat julki omaa ymmärtämättömyyttään ikään kuin se olisi merkki erinomaisuudesta.
En kuvittele olevani erinomainen. En siltikään ymmärrä miten osa jopa ihan näennäisen fiksuista ja rationaalisista ihmisistä voi uskoa tuohon paskaan.

Mielestäni juuri mikään muu tuollaista ei selitä kuin pelko oman elemän rajallisuudesta, tyhmyys tai kykenemättömyys kantamaan vastuuta omista teoistaan.

Mutta eikös se jokin laajahko metatutkimus osoittanutkin että uskovat ovat keskimäärin matalammalla ÄO:lla varustettuja kuin "uskomattomat" lajitoverinsa. Ehkä vain hyväksyn noinkin raadollisen juurisyyn.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Eikös raamattu kiellä esiaviollisen seksin? Vai onko tässä joku "kaunis nainen" -clause joka sallii sen heh
Jos sen kieltää niin saan sitten siitä syntien anteeksi annon. En menisi naimisiin ennen seksiä. Jotkut kultit tekee niin aikaisin nuoressa iässä heti naimisiin 18-22 vuotiaana. Veikkaan että mormoonit ehkä tekee niin.

Ei tämä homma nyt toimisi ilman seksiä heh. Minä olen jopa pro prostituutiota kannatan että se on laillista niin kauan kun prostituutio on aikuinen ja vapaaehtoinen.
 
Liittynyt
17.12.2017
Viestejä
165
Mielestäni juuri mikään muu tuollaista ei selitä kuin pelko oman elemän rajallisuudesta, tyhmyys tai kykenemättömyys kantamaan vastuuta omista teoistaan.
On siihen varmaan osasyynä ihan sekin että ei vain kykene ajattelemaan toisin. Jos on lapsesta saakka toitotettu uskontoa ja ei ole silloin sitä lainkaan kyseenalaistanut, se vaan juurtuu niin syvään että aikuisena sitä ei kykene kyseenalaistamaan tai käsittelemään mitenkään kriittisesti. Tunnen itsekin ihmisiä jotka selvästi kykenevät kriittiseen ajatteluun, mutta uskonto on jotenkin vain sokea piste johon sitä ei voi soveltaa ja jota ei vain edes ymmärretä että sitä voi kyseenalaistaa.

Omassa lapsuudessa kävi niin että kun Joulupukki paljastui valheeksi, yhdistin välittömästi uskonnon samaan kategoriaan :lol:
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Jos sen kieltää niin saan sitten siitä syntien anteeksi annon. En menisi naimisiin ennen seksiä.
Hmm, toisaalta teet syntiä aivan huolettomasti, kun tiedät saavasi syntien anteeksiannon, ja toisaalta taas tiedät, että kulkisit tappamassa ja raiskaamassa holtittomasti, ellei Raamattu sitä kieltäisi, niin miksi et ota kaikkea irti elämästä ja ota vain syntien anteeksiannon tuosta tappamisesta ja raiskaamisestakin?
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Jos sen kieltää niin saan sitten siitä syntien anteeksi annon. En menisi naimisiin ennen seksiä. Jotkut kultit tekee niin aikaisin nuoressa iässä heti naimisiin 18-22 vuotiaana. Veikkaan että mormoonit ehkä tekee niin.

Ei tämä homma nyt toimisi ilman seksiä heh. Minä olen jopa pro prostituutiota kannatan että se on laillista niin kauan kun prostituutio on aikuinen ja vapaaehtoinen.
Jos papin tytär häpäisee itsensä harjoittamalla haureutta, hän samalla häpäisee isänsä; siksi hänet on poltettava.»
(3. Moos. 21:9)

Olisitko valmis tähän, jos treffikumppanisi isä paljastuisikin papiksi? Kun kerran TOTUUTTA kertova kirja Raamattu sanoo niin?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jos papin tytär häpäisee itsensä harjoittamalla haureutta, hän samalla häpäisee isänsä; siksi hänet on poltettava.»
(3. Moos. 21:9)

Olisitko valmis tähän, jos treffikumppanisi isä paljastuisikin papiksi? Kun kerran TOTUUTTA kertova kirja Raamattu sanoo niin?
En ole edes ajatellut asiaa. Ensinnäkin minä en ole pappi tai hakenut papiksi.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hmm, toisaalta teet syntiä aivan huolettomasti, kun tiedät saavasi syntien anteeksiannon, ja toisaalta taas tiedät, että kulkisit tappamassa ja raiskaamassa holtittomasti, ellei Raamattu sitä kieltäisi, niin miksi et ota kaikkea irti elämästä ja ota vain syntien anteeksiannon tuosta tappamisesta ja raiskaamisestakin?
Noh murha on mainittu erikseen jopa 10 käskyssä.... niin siihen on aika paljon kieltoa. Raiskaaminen? Noh kyllä sitä saa naista raiskaamatta. Tämän takia on esim prostituutio olemassa ja sitten noita yhden illan juttuja Tinder jne. Ei mitään vikaa avioliitossa tai pitkäaikanen tyttöystävä sitä en ole sanonut. Esitit juuri hyvän syyn miksi olen prostituutio laillistamisen puolesta se estää raiskaamisen yleistymisen.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
En ole edes ajatellut asiaa. Ensinnäkin minä en ole pappi tai hakenut papiksi.
Tais nyt mennä vähän pointti ohi. Otetaan toinen.

»Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.»
(5. Mooseksen kirja 21:18-21)

Pitäisikö kaikki tottelemattomat pojat pistää koulussa jälki-istunnon sijaan kivitettäväksi ja nimet lehteen?
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
128
En kuvittele olevani erinomainen. En siltikään ymmärrä miten osa jopa ihan näennäisen fiksuista ja rationaalisista ihmisistä voi uskoa tuohon paskaan.

Mielestäni juuri mikään muu tuollaista ei selitä kuin pelko oman elemän rajallisuudesta, tyhmyys tai kykenemättömyys kantamaan vastuuta omista teoistaan.

Mutta eikös se jokin laajahko metatutkimus osoittanutkin että uskovat ovat keskimäärin matalammalla ÄO:lla varustettuja kuin "uskomattomat" lajitoverinsa. Ehkä vain hyväksyn noinkin raadollisen juurisyyn.
BatteringRam tähän jo hyvin vastasi, kun sain hitaasti oman viestini valmiiksi. Laitan kuitenkin omatkin ajatukseni tähän. Pelko, tyhmyys ja osaamattomuus kantaa vastuuta teoistaan ovat varmasti näitä parhaiten ulospäin näkyviä syitä. Eniten vaikuttavampia asioita lienevät kasvatus ja elinympäristö. Suomessakin voi (vielä) kasvaa ympäristöissä mitkä ovat hyvin uskonnollisia. Uskonnollinen kasvatus tekee pahaa älykkyydelle ja tunne-elämälle. Turhia rajoituksia, pelkoja ja älyllisesti ristiriitaista.

Hankalin sosiaalisesti (itselle ja muille) on varmaan tunne-elämän rajoittuneisuus (kehittymättömyys). Sitä lienee myös itsestään vaikea tunnistaa. Toiset ihmiset eivät siitä mielellään kommentoi. Älykkyyden erot tulevat varmaan selkeämmin ilmi eikä niitä koeta niin henkilökohtaisina.

Ketjun uskovaisille voi antaa tunnustusta siitä, että ovat rehdisti (ehkä tietämättään) esittäneet kristittyjen moraalin heikkouden sekä vaarallisuuden ja todisteiden puuttumisen (niitä ei ole). Sekä kaksinaismoraalinsa ja epärehellisyytensä Raamatun opetuksiin liittyen.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tais nyt mennä vähän pointti ohi. Otetaan toinen.

»Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä, heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.' Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.»
(5. Mooseksen kirja 21:18-21)

Pitäisikö kaikki tottelemattomat pojat pistää koulussa jälki-istunnon sijaan kivitettäväksi ja nimet lehteen?
Ja no Moses otti sen ajan moraalisäännöistä. Lähinnä noita 10 käskyä mietin vain niitä yleisesti ja en muuten vanhaa testamenttia ja oli se syntien anteeksi anto joka tuli muuten Moseksen jälkeen.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Noh murha on mainittu erikseen jopa 10 käskyssä.... niin siihen on aika paljon kieltoa.
Tarkoitatko että 10 käskyn rikkomisesta ei saa syntejä anteeksi?

Raiskaaminen? Noh kyllä sitä saa naista raiskaamatta.
Olet aiemmin kuitenkin sanonut, että jos olisit ateisti, tappaisit ja raiskaisit holtittomasti. Vai muistanko väärin? Voinen etsiä nuo postaukset.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tarkoitatko että 10 käskyn rikkomisesta ei saa syntejä anteeksi?



Olet aiemmin kuitenkin sanonut, että jos olisit ateisti, tappaisit ja raiskaisit holtittomasti. Vai muistanko väärin? Voinen etsiä nuo postaukset.
Kyllä voi saada 10 käskyt anteeksi. Se ei kuitenkaan tarkoita että pitä pyrkiä rikkomaan niitä vaan päinvastoin.

Taas teit kärpäsestä härkäsen. Ateismi on pahasta vaikka taas liottelet jonkin verran tai hieman ihan pikkuisen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Ja no Moses otti sen ajan moraalisäännöistä. Lähinnä noita 10 käskyä mietin vain niitä yleisesti ja en muuten vanhaa testamenttia ja oli se syntien anteeksi anto joka tuli muuten Moseksen jälkeen.
Niin että cherrypickaat raamatusta ne osiot mitkä sattuu sinua miellyttämään? Siihen päälle haukut ja vähättelet toisin uskovat/uskomattomat ja tappaisit jos olisit ateisti? Mitä helvettiä, Tähtiportti?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Niin että cherrypickaat raamatusta ne osiot mitkä sattuu sinua miellyttämään? Siihen päälle haukut ja vähättelet toisin uskovat/uskomattomat ja tappaisit jos olisit ateisti? Mitä helvettiä, Tähtiportti?
Voi voi et ymmärrä mutta ei huolta sillä olen uskovainen niin ei huolta. 10 käskyä opetetaan jopa rippileirillä. Niitä osia jotka on tärkeitä opetetaan kyllä nykyaikana. Tietysti en ole mikään ateisti pakana joka on tuomittu.
 
Viimeksi muokattu:

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
No joo, jätän sen siihen. Tämä kuitenkin kiinnostaa:

Taas teit kärpäsestä härkäsen.
Ensinnäkin: taas? Toisekseen kärpäsestä härkänen? Et sentään tarkoita, että on ihan pikkujuttu että tappaisit ja raiskaisit menemään jos ateisti olisit?

Ateismi on pahasta vaikka taas liottelet jonkin verran tai hieman ihan pikkuisen...
Siis minä liioittelen vai sinä liioittelit kuvaillessasi itseäsi ateistina? Eli toimisit kuitenkin ihan saman oman moraalikompassisi mukaan kuin nytkin, jos olisit ateisti, mutta ateismi on silti pahasta? Tämä kuulostaa jo kohtalaisen normaalilta, jos tätä tarkoitit niin hienoa että alat löytämään rehellisyyttä.
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
128
Voi voi et ymmärrä mutta ei huolta sillä olen uskovainen niin ei huolta.
Tuo keksimäsi "olen uskovainen" niin sinulla on "get away from jail free card" ei hämää ketään. Se kuvastaa sitä miten moraaliton ihminen olet JUURI NYT (uskovainen tai et). Sun moraalisi on, että Jumala antaa anteeksi ja sinun ei tarvitse välittää mistään. Teet juuri niin kuin sinua huvittaa. Jos sinulle on hyödyksi leikkiä moraalista, niin vedät saastaisen kortin taskustasi ja leikit, että kaikki on hyvin ja olet moraalinen ihminen..

Onneksi et ole kovin fiksu, niin se saattaa olla, että et vaan osaa kommunikoida ajatustasi oikein. Sen myötä tilanne ei olisi niin paha, kun itse annat suoraan ymmärtää.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
411
Jos energian säilymislaki on tosi (mitä se nykyisen ymmärryksen mukaan on) niin maailmankaikkeus on aina ollut olemassa, muodossa tai toisessa, eikä sitä mistään tyhjästä ilmestynyt valtias ole luonut. Aina olemassa ollut maailmankaikkeus on toki hämmentävää, mutta vähemmän hämmentäväksi sitä ei kuitenkaan tee Jumala joka on sen aina olemassa olleen maailmankaikkeuden luonut
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
876
Jos energian säilymislaki on tosi (mitä se nykyisen ymmärryksen mukaan on) niin maailmankaikkeus on aina ollut olemassa, muodossa tai toisessa, eikä sitä mistään tyhjästä ilmestynyt valtias ole luonut. Aina olemassa ollut maailmankaikkeus on toki hämmentävää, mutta vähemmän hämmentäväksi sitä ei kuitenkaan tee Jumala joka on sen aina olemassa olleen maailmankaikkeuden luonut
Hämmennys ainaisesta universumista saattaa johtua vain siitä, ettemme tiedä tarkalleen mitä aika on. Jos tietäisimme, saattaisi olla aivan selvää miten jokin voi olla olemassa aina.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
525
Jos energian säilymislaki on tosi (mitä se nykyisen ymmärryksen mukaan on) niin maailmankaikkeus on aina ollut olemassa, muodossa tai toisessa, eikä sitä mistään tyhjästä ilmestynyt valtias ole luonut. Aina olemassa ollut maailmankaikkeus on toki hämmentävää, mutta vähemmän hämmentäväksi sitä ei kuitenkaan tee Jumala joka on sen aina olemassa olleen maailmankaikkeuden luonut
Energian säilymislaki pätee vain lokaalisti (gravitaation sitomissa paikoissa), ja rikkoutuu laajenevassa maailmankaikkeudessa. Fotonien energiaa katoaa avaruuden laajenemisesta johtuvaan punasiirtymään ja tyhjiöenergiaa syntyy tyhjästä. Tyhjiöenergia kuitenkin dominoi tuossa ja energian määrä kasvaa jatkuvasti, kiihtyvällä vauhdilla.
 
  • Tykkää
Reactions: pcp
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Voi voi et ymmärrä mutta ei huolta sillä olen uskovainen niin ei huolta. 10 käskyä opetetaan jopa rippileirillä. Niitä osia jotka on tärkeitä opetetaan kyllä nykyaikana. Tietysti en ole mikään ateisti pakana joka on tuomittu.
Tulipas varsin vähättelevään sävyyn tuo vastaus. Tosin olethan sentään uskovainen ja Vuokranantajaliiton jäsen joten onhan se vähintäänkin oikeutettua. :D Kerrotko mitä huolta minun pitäisi ylipäätään kokea vuoksesi? Se että voimafantasioit mitä tekisit ateistina?

Vastauksistasi päätellen olen parempi ihminen kuin sinä. Viittaan siihen että ateistina en juokse tuolla surmaamassa väkeä ja aiheuttamassa kaaosta - sillä itseltänihän löytyy sisäinen moraali. Ei mikään satukirjasta apinoitu lista vaan sisäsyntyinen käsitys oikeasta ja väärästä. And now I will surprise you: vaikka olisin satanisti niin toimisin samoin.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tuo keksimäsi "olen uskovainen" niin sinulla on "get away from jail free card" ei hämää ketään. Se kuvastaa sitä miten moraaliton ihminen olet JUURI NYT (uskovainen tai et). Sun moraalisi on, että Jumala antaa anteeksi ja sinun ei tarvitse välittää mistään. Teet juuri niin kuin sinua huvittaa. Jos sinulle on hyödyksi leikkiä moraalista, niin vedät saastaisen kortin taskustasi ja leikit, että kaikki on hyvin ja olet moraalinen ihminen..

Onneksi et ole kovin fiksu, niin se saattaa olla, että et vaan osaa kommunikoida ajatustasi oikein. Sen myötä tilanne ei olisi niin paha, kun itse annat suoraan ymmärtää.
Juuri tuollaisia fake hyviä ihmisiä on olemassa kuten sinä. Teet jumalan pilkkaa niin sorry nyt vain voin itse katsoa peiliin ja sanoa en ole niin hyvä.

Asia nyt selvittääkseen pidän kauhuelokuvista. Joskus hieman mukavaa fantasioda mitä tekisi.

Ei minulla ole mitään halua mennä ulos kadulle tappaa ihmisiä.... useimmat murhat muuten on aika iso motiivi ja ei tyylin "minä haluan tappaa" tai "olen sadisti". Monet murhat esim rakkaus draama, taloudellinen hyöty, hetken viha raivo, kuolemantuottamus ei aikomus tappaa mutta niin kävi.

Joku sarjamurhaaja joka kerää trofeita ja ainoa motiivi on tappaa ihmisiä (tosin joskus voi olla tietty kohderyhmä) niin jo kai sellaisia on olemassa tosin enemmän elokuvissa kuin oikeassa elämässä. Mikä heidän motiivi on niin varmaan rikostutkija psykiatri voi selvittää, mutta usein voi olla kyse enemmän tai vähemmän mielisairas.

Satanisti ja jopa minun ateisti ystäväni ovat sanoneet että eivät usko että enemmistö satanisteista ole mitään FAKE siis ateisteja vaan palvovat satanaa. Satanisti taas voi tehdä pahan teon kunniottakseen satanaa.

Se sitten nauran vain tuollaisille minulla on niin hyvä moraali ja olen ateisti. Luulette vain olevanne todella hyviä. Bullshit teette jumalan pilkkaa minun silmissä. Toki totta että jotkut ateistit ovat enemmän hyviä kun toiset, mutta niin hyvää ateistia ei ole olemassa minun mittapuun mukaan kuin hyvimmät kristityt.
 
Viimeksi muokattu:

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Kyllä on tähtiportilla sellaiset kierrokset roottorissa, että saattaa bannivasara kohta taas heilua. Mutta ei mitään, jatkan ateisteilua ja siivoamista kuin kunnon satanistipakanan kuuluu :kahvi:
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 126
Juuri tuollaisia fake hyviä ihmisiä on olemassa kuten sinä. Teet jumalan pilkkaa niin sorry nyt vain voin itse katsoa peiliin ja sanoa en ole niin hyvä.

Asia nyt selvittääkseen pidän kauhuelokuvista. Joskus hieman mukavaa fantasioda mitä tekisi.

Ei minulla ole mitään halua mennä ulos kadulle tappaa ihmisiä.... useimmat murhat muuten on aika iso motiivi ja ei tyylin "minä haluan tappaa" tai "olen sadisti". Monet murhat esim rakkaus draama, taloudellinen hyöty, hetken viha raivo, kuolemantuottamus ei aikomus tappaa mutta niin kävi.

Joku sarjamurhaaja joka kerää trofeita ja ainoa motiivi on tappaa ihmisiä (tosin joskus voi olla tietty kohderyhmä) niin jo kai sellaisia on olemassa tosin enemmän elokuvissa kuin oikeassa elämässä. Mikä heidän motiivi on niin varmaan rikostutkija psykiatri voi selvittää, mutta usein voi olla kyse enemmän tai vähemmän mielisairas.

Satanisti ja jopa minun ateisti ystäväni ovat sanoneet että eivät usko että enemmistö satanisteista ole mitään FAKE siis ateisteja vaan palvovat satanaa. Satanisti taas voi tehdä pahan teon kunniottakseen satanaa.

Se sitten nauran vain tuollaisille minulla on niin hyvä moraali ja olen ateisti. Luulette vain olevanne todella hyviä. Bullshit teette jumalan pilkkaa minun silmissä. Toki totta että jotkut ateistit ovat enemmän hyviä kun toiset, mutta niin hyvää ateistia ei ole olemassa minun mittapuun mukaan kuin hyvimmät kristityt.
Satanisti ei ole saatananpalvoja. Satanisti ei ole myöskään mikään "fake" ateisti. Nämäkin miljoona kertaa jo kerrottu, mutta ei mene millään perille ja sama mantraa toistetaan ja toistetaan.

Voin näin ateistina sanoa, että oma moraalini kepittää sinun moraalisi 100-0.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Juuri tuollaisia fake hyviä ihmisiä on olemassa kuten sinä. Teet jumalan pilkkaa niin sorry nyt vain voin itse katsoa peiliin ja sanoa en ole niin hyvä.
Jos jumalanpilkka on ainut syy, että näet ko. henkilön "pahana" ja itse voimafantasioit thaikkuvaimon pitämisestä nyrkin ja hellan välissä niin kumpis tässä nyt on se parempi ihminen heh

Asia nyt selvittääkseen pidän kauhuelokuvista. Joskus hieman mukavaa fantasioda mitä tekisi.
Fantasioinnista se varmaan usein lähtee...

Joku sarjamurhaaja joka kerää trofeita ja ainoa motiivi on tappaa ihmisiä (tosin joskus voi olla tietty kohderyhmä) niin jo kai sellaisia on olemassa tosin enemmän elokuvissa kuin oikeassa elämässä. Mikä heidän motiivi on niin varmaan rikostutkija psykiatri voi selvittää, mutta usein voi olla kyse enemmän tai vähemmän mielisairas.
Sanoo henkilö joka pitää kauhuelokuvista ja fantasioi niiden tapahtumista.

Satanisti ja jopa minun ateisti ystäväni ovat sanoneet että eivät usko että enemmistö satanisteista ole mitään FAKE siis ateisteja vaan palvovat satanaa. Satanisti taas voi tehdä pahan teon kunniottakseen satanaa.
Miten voit olla ateistin ystävä, kun kerran TOTUUDEN kertova kirja Raamattu sanoo näin:

»Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.»
(3. Moos. 24:16)
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hämmentäviä juttuja, @Stargate2017 , hämmentäviä juttuja..

Tuossa on muutama linkki joihin kannattaa tutustua, sanoisin että noin minuutin kun kulutat kuhunkin linkkiin niin olet huomattavasti viisaampi ja kommunikointikin voinee siltä osin helpottua kun väärinymmärrykset (tietyiltä osin) hälvenee.

Ateismi – Wikipedia
Satanismi – Wikipedia
Saatananpalvonta – Wikipedia
Tuo suomenkielinen Wikipedia satanismista on varmaan tehnyt joku ateisti. Englanninkielinen wikipedia on enemmän oikein:
Satanism - Wikipedia
Siinä mainitaan selvästi että osa satanisteista uskoo Satanaan ja tiedän että käytännössä enemmistö näin.

Onko myös juolahtanut mieleen että ateistille olisi paljon vaivaa ja aikaa jos pitäisi osallistua satanisti jumalanpalveluksiin ja tilaisuksiin? Ei oikein olisi taloudellisesti kannattavaa ja jos nyt on niin tylsistynyt että ei keksi parempaa tekemistä että on mukana ja ei usko niin on outoa.

Voin näin ateistina sanoa, että oma moraalini kepittää sinun moraalisi 100-0.
Hehe tuo oli kyllä päivän emävalhe. Sinulla ei voi olla täydellinen moraali koska teet jumalan pilkkaa ja olet ateisti. Toiseksi ironiista on että olet nimeltä Sceptic. Väitteellisi ei ole mitään mitattivassa empiriistä todistetta ja on vain sinun oma teoriasi.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tupla postaus tämän viestin voi poistaa koska laitoin sen sijaan edelliseen postaukseen kaksi eri vastausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 573
Blaa blaa blaa..
Siinä mainitaan selvästi että osa satanisteista uskoo Satanaan ja tiedän että käytännössä enemmistö näin.
Hei kerrotko ihmeessä tästä lisää. Kiinnostaa todellakin tietää mistä tiedät valtaosan satanisteista olevan sittenkin Saatananpalvojia? Ihan kuin olisi tapahtunut aikahyppy johkin ysärille.... :D

Ja vielä toinen asia, hämmentää todella että mitä helvettiä jokin ateisti tekisi jossain "satanistien jumalanpalveluksessa"? Please let me know the logic!

En voi olla kuvittelematta etteikö tää Stargazer voisi hyvinkin olla trolli ja olen astunut miinaan mutta vastailenpa näihin näköjään silti.. :D
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hei kerrotko ihmeessä tästä lisää. Kiinnostaa todellakin tietää mistä tiedät valtaosan satanisteista olevan sittenkin Saatananpalvojia? Ihan kuin olisi tapahtunut aikahyppy johkin ysärille.... :D

Ja vielä toinen asia, hämmentää todella että mitä helvettiä jokin ateisti tekisi jossain "satanistien jumalanpalveluksessa"? Please let me know the logic!

En voi olla kuvittelematta etteikö tää Stargazer voisi hyvinkin olla trolli ja olen astunut miinaan mutta vastailenpa näihin näköjään silti.. :D
Ateisti trolleja tämä threadi vilisee:D.
"
Ja vielä toinen asia, hämmentää todella että mitä helvettiä jokin ateisti tekisi jossain "satanistien jumalanpalveluksessa"? Please let me know the logic!
"
Aha et ymmärtänyt:D. Tarkoitin että ei olisi idea olla mukana satanismissa jos on ateisti. Ei mitään logikkaa siis ole siihen. Taisit ymmärtää päinvastoin.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Sanoo henkilö joka pitää kauhuelokuvista ja fantasioi niiden tapahtumista.


Miten voit olla ateistin ystävä, kun kerran TOTUUDEN kertova kirja Raamattu sanoo näin:

»Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.»
(3. Moos. 24:16)
Noh tuo oli jälleen kerran Moses sääntö josta en välitä ja ei ne 10 käskyä jotka välitän.

Fantasioi kauhuelokuvien tapahtumista? Tuo oli tosi vaikeata kauhu on niin laaja genre. Ei sitä varmaan kukaan fantasioi että olisi uhri itse. Voi sitä fantasioida että on se sankari joka pelastaa jne. Kauhu oikeassa elämässä ei ole mukava. Jännitys finnkino leffateatterissa tai kotona TV luona voi olla mukavaa.

Jos sitten vain hieman fantasioin niin hehee:
jackals.JPG

No niin en nyt tosissan usko että noin radikaalin ryhmään liittyisin.
 

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 126
Valitsen ne käskyt, jotka itselleni sopii ja siksi olen oikeassa hehee

Raamatustakin valitsen ne kohdat, jotka sopii minulle parhaiten. Ne on ne oikeat kohdat heh heh

Ne jotka ajattelevat eri tavalla, ovat väärässä ja pilkkaavat jumalaa ja kuuluvat helvettiin ikuiseen kidutukseen heh
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
65
Miten voit olla ateistin ystävä, kun kerran TOTUUDEN kertova kirja Raamattu sanoo näin:

»Se, joka pilkkaa Herran nimeä, surmattakoon. Kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi, olipa hän maahan muuttanut siirtolainen tai syntyperäinen israelilainen. Hänet surmattakoon, koska hän on pilkannut Herran nimeä.»
(3. Moos. 24:16)
Noh tuo oli jälleen kerran Moses sääntö josta en välitä ja ei ne 10 käskyä jotka välitän.
Eikös se toinen käsky tarkoita aikalailla samaa? Vai tulkitsetko sen niin kuin itse tahdot?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
65
Luepas se toinen käsky. En minä tässä tee syntiä sen suhteen.
Juu et sinä varmaan Jumalasi nimeä turhaan lausu etkä väärin käytä, mutta minun nähdäkseni kyseessä on silti sama asia kuin tuossa "Se, joka pilkkaa Herran nimeä". Vai pitääkö nuo ottaa ihan kirjaimellisesti? Eli toisessa puhutaan vain Jumalan nimen turhaan lausumisesta tai väärin käyttämisestä ja toisessa nimeä saa lausua ja väärinkäyttää niin paljon kuin huvittaa kunhan ei pilkkaa.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Miksi muuten @Stargate2017 tuomitset koko ajan kaikkia tässä threadissa pahoiksi ihmisiksi? Taidat itse olla aika paha ja syntinen. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, tuo syntien anteeksianto vaatii oikeaa katumista, ei "en noudata sääntöjä, mutta kuollessa sanon lol sori hehe" -tason anteeksipyyntöä.


"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan." -Jeesus™, Vuorisaarna, Matteus 7:1 - 7:2
 
Liittynyt
23.07.2019
Viestejä
128
Juuri tuollaisia fake hyviä ihmisiä on olemassa kuten sinä. Teet jumalan pilkkaa niin sorry nyt vain voin itse katsoa peiliin ja sanoa en ole niin hyvä.

Asia nyt selvittääkseen pidän kauhuelokuvista. Joskus hieman mukavaa fantasioda mitä tekisi.

Ei minulla ole mitään halua mennä ulos kadulle tappaa ihmisiä.... useimmat murhat muuten on aika iso motiivi ja ei tyylin "minä haluan tappaa" tai "olen sadisti". Monet murhat esim rakkaus draama, taloudellinen hyöty, hetken viha raivo, kuolemantuottamus ei aikomus tappaa mutta niin kävi.

Joku sarjamurhaaja joka kerää trofeita ja ainoa motiivi on tappaa ihmisiä (tosin joskus voi olla tietty kohderyhmä) niin jo kai sellaisia on olemassa tosin enemmän elokuvissa kuin oikeassa elämässä. Mikä heidän motiivi on niin varmaan rikostutkija psykiatri voi selvittää, mutta usein voi olla kyse enemmän tai vähemmän mielisairas.

Satanisti ja jopa minun ateisti ystäväni ovat sanoneet että eivät usko että enemmistö satanisteista ole mitään FAKE siis ateisteja vaan palvovat satanaa. Satanisti taas voi tehdä pahan teon kunniottakseen satanaa.

Se sitten nauran vain tuollaisille minulla on niin hyvä moraali ja olen ateisti. Luulette vain olevanne todella hyviä. Bullshit teette jumalan pilkkaa minun silmissä. Toki totta että jotkut ateistit ovat enemmän hyviä kun toiset, mutta niin hyvää ateistia ei ole olemassa minun mittapuun mukaan kuin hyvimmät kristityt.
Jumalasta puhuminen siten kun hän esiintyy Raamatussa on pilkkaa. Mistähän tämäkin kertoo.. Tulee väistämättä hyväksyneeksi paljoa pahuutta pitäessään Jumalan moraalikäsitystä hyvänä tähän ei ole (rehellistä) kiertotietä.

Miten sinä määrittelet hyvyyden ja pahuuden? Käytä omia sanojasi ei Raamattua please. Onko hyvä ihminen jos tekee (toistuvasti) syntiä, mutta pyytää anteeksi Jumalalta? Eli onko uskovainen oletuksena hyvä riippumatta mitä hän tekee. Entä onko paha jos ei ole uskovainen, eikä tekisi synniksi määriteltyjä asioita. Entä jos tekeekin, mutta vähemmän kuin uskovainen. Vai miten tää toimii, anteeksipyytäminen (JUMALALTA) on se pihvi? Ymmärtäisin tämän vielä jotenkin jos anteeksipyydettäisiin siltä kohteelta..

Vähän sivupointtina, kaikki ovat vastuussa omasta moraalistaan (teoistaan) lain edessä. Jos uskonnon X pyhä kirja on moraaliton, niin moraalittomuuden omaksuva uskovainen on moraaliton. Selitykset tyyliin, kun nää kaikki muutkin, niin sitten mäkin, ovat osoitus selkärangattomuudesta/moraalittomuudesta. Sekä osoitus ala-asteikäisten tavasta pakoilla vastuutaan. Suuri osa aikuisista on tosin ala-asteikäisiä pelkureita.

Väkivaltafantasiat kertovat varmaan lähinnä sisälläsi olevasta vihasta. Toivottavasti sille löytyy joku hyvä purkautumiskeino. Muut ihmiset tällä planeetalla ovat yhtä tärkeitä kuin sinäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Miksi muuten @Stargate2017 tuomitset koko ajan kaikkia tässä threadissa pahoiksi ihmisiksi? Taidat itse olla aika paha ja syntinen. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, tuo syntien anteeksianto vaatii oikeaa katumista, ei "en noudata sääntöjä, mutta kuollessa sanon lol sori hehe" -tason anteeksipyyntöä.


"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan." -Jeesus™, Vuorisaarna, Matteus 7:1 - 7:2
Koetatko naurattaa minua? Mitä tuomioita olen antanut? Olenko antanut esim. 5 vuotta vankeutta jollekin forum jäsenelle? Olenko antanut 500 euron sakot forum jäsenelle?

Koetin vain selittää saatte sitten tuomion kun tule kysymys pääsekö taivaseen.

Itsehän aloititte. Osa teistä oli olevinaan niin hyviä, mutta sitten ei usko jolloin hyvyys ei ole täydellinen. Miten niin kaikki? Tässä threadissa on onneksi paljon uskovaisia:).

Kohta tulee käännä toinen poski jos saat iskun? Kuules nyt olen sanonut että en ole niin hyvä että käännän toisen posken. Olen suorittanut asepalveluksen myös ja ei tullut yhtään mieleen että hakisin sivilipalvelukseen. En myöskään ole pacifisti. Toki en ole toivonut että haa Suomi nyt hyökkää jonnekin toiseen maahan, mutta valmis puolustamaan pitää olla.

Varmaan suomalaiset on hieman ärsyntyneitä Ruotsiin juuri siinä hetkellä kun on jääkiekko ottelu Suomi vastaan Ruotsi. Se ei kuitenkaan tarkoita että jippii nyt me halutaan aloittaa sota ja hyökätään Tukholmaan. Minua ärsytti myös kun Italia voitti Suomen äskettäin jalkapallossa EM karsinta ottelu miehet, mutta ei en halua että Suomi hyökkää Italiaan. Varmaan jos joku ehdottaisi nyt hyökätään Ruotsiin ihmiset katsoisi kalenterista että onko se 1 aprilli päivä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Koetatko naurattaa minua? Mitä tuomioita olen antanut? Olenko antanut esim. 5 vuotta vankeutta jollekin forum jäsenelle? Olenko antanut 500 euron sakot forum jäsenelle?

Koetin vain selittää saatte sitten tuomion kun tule kysymys pääsekö taivaseen.

Itsehän aloititte. Osa teistä oli olevinaan niin hyviä, mutta sitten ei usko jolloin hyvyys ei ole täydellinen. Miten niin kaikki? Tässä threadissa on onneksi paljon uskovaisia:).

Kohta tulee käännä toinen poski jos saat iskun? Kuules nyt olen sanonut että en ole niin hyvä että käännän toisen posken. Olen suorittanut asepalveluksen myös ja ei tullut yhtään mieleen että hakisin civilipalvelukseen. En myöskään ole pacifisti. Toki en ole toivonut että haa Suomi nyt hyökkää jonnekin toiseen maahan, mutta valmis puolustamaan pitää olla.

Varmaan suomalaiset on hieman ärsyntyneitä Ruotsiin juuri siinä hetkellä kun on jääkiekko ottelu Suomi vastaan Ruotsi. Se ei kuitenkaan tarkoita että jippii nyt me halutaan aloittaa sota ja hyökätään Tukholmaan. Minua ärsytti myös kun Italia voitti Suomen äskettäin jalkapallossa EM karsinta ottelu miehet, mutta ei en halua että Suomi hyökkää Italiaan. Varmaan jos joku ehdottaisi nyt hyökätään Ruotsiin ihmiset katsoisi kalenterista että onko se 1 aprilli päivä?
Mä en tajunnu tosta mitään..
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 841
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom