Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Et siis ole kristitty. Hieno homma, että asia selvisi.
Kyllä olen krisititty koska uskon jumalaan ja kristukseen ja syntien anteksiantoon.

Olen myös kirkkojäsen, mutta kristitty toki voi olla riippumatta jos on kirkon jäsen.


Usko mihin haluat, mutta minä tiedän että olen kristitty.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Kyllä olen krisititty koska uskon jumalaan ja kristukseen ja syntien anteksiantoon.

Olen myös kirkkojäsen, mutta kristitty toki voi olla riippumatta jos on kirkon jäsen.


Usko mihin haluat, mutta minä tiedän että olen krisititty.
Et ole, jos hylkäät Jeesuksen opit. Olet tekopyhä teeskentelijä jonka paikka on?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Minä en ole edes kristittynä hyvä moraalinen mitä tulee naisen himoitsimiseen ja seksiin. En toki tarkoita mitään raiskausta mutta seksi on ok myös avioliiton ulkopuolella ja prostituutio on paras olla laillista minun mielestä. Saksan lakia jossa prostituutio on ammatti maksat veroa ja saat eläkettä prostitutiion noh siihen olen neutraali mutta Suomen laki miten se on nyt on minusta ok. Laiton prostituutio minusta vain johtaa siihen että voi olla rikollisliigoja.

Hirmutekoihin?
Noh ei murhaaminen minua kiinnosta, mutta melkein kaikki oma hyöty piittamatta toisista jos en olisi kristitty.

Lain noudattaminen? Noh en nyt tiedä jos kannatta käyttäytyä niin että joutuu vankilaan mutta toisten auttaminen, hyväntekeväisyys kaikki tuo kuolutta.

Polittisesti enemmän extreeme.
Ok,eli uskonto ei tee sinusta hyvää ihmistä. Mihin sitten tarvitset uskontoa? Puhut nyt naisen kaipuusta? Seksi on sinulle kiellettyä? Miksi puhut prostituutiosta?

Eli olisit itsekäs jos et olisi uskova?

Tuo lain noudattaminen kommenttisi, sori mutta en ymmärrä mitä siinä yrität sanoa...
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Et ole, jos hylkäät Jeesuksen opit. Olet tekopyhä teeskentelijä jonka paikka on?
Asia on näin sen näen minun kristityn näkökulmasta. Ei pidä mennä kaduille murhamaan.

Se sanottuna jos tulee sota ja vain puolustat tai olet poliisi (minä en ole poliisi) extreeme tilantessa se voi johtaa tappamiseen.

Uskon syntien anteeksiantoon.
Se ei tarkoita että mennään kaudulle uloos tekemään pahempia tekoja turhaan varsinkin murhaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Asia on näin sen näen minun kristityn näkökulmasta. Ei pidä mennä kaduille murhamaan.

Se sanottuna jos tulee sota ja vain puolustat tai olet poliisi (minä en ole poliisi) extreeme tilantessa se voi johtaa tappamiseen.

Uskon syntien anteeksiantoon.
Se ei tarkoita että mennään kaudulle uloos tekemään pahempia tekoja turhaan varsinkin murhaa.
Ateistikaan ei mene kadulle murhaamaan
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ok,eli uskonto ei tee sinusta hyvää ihmistä. Mihin sitten tarvitset uskontoa? Puhut nyt naisen kaipuusta? Seksi on sinulle kiellettyä? Miksi puhut prostituutiosta?

Eli olisit itsekäs jos et olisi uskova?

Tuo lain noudattaminen kommenttisi, sori mutta en ymmärrä mitä siinä yrität sanoa...
Uskontoa tarvitaan muun muassa että tekee hyvä motivaatio siihen ja että päsee taivaseen. Toki voi tehdä hyvää muutenkin mutta se lisää motivaation hyvän tekemiseen.

Tämä saa olla minun viimeinen vastaus tähän threadiin pitkään aikaan alkaa kyllästyttää kaikki kysymykset.

Seksi mainitsin nyt kun sinä puhuit moraalista muuten en olisi edes mainninut. Unohda se jos et ymmärrä. Enempää en selitä.

"Eli olisit itsekäs jos et olisi uskova?" Kyllä.

Muuhun en vastaa nyt samoihin asioihin vastatattu vaikka kuinka monta kertaa ja nyt tämä threadi saa olla minun puolesta vaikka tulisi 100 uutta kysymystä palaan vain sitten joskus kun mahdollisesti kiinnostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Tämä saa olla minun viimeinen vastaus tähän threadiin pitkään aikaan alkaa kyllästyttä kaikki kysymykset.

Seksi mainitsin nyt kun sinä puhuit moraalista muuten en olisi edes mainninut. Unohda se jos et ymmärrä. Enempää en selitä.

"Eli olisit itsekäs jos et olisi uskova?" Kyllä.

Muuhun en vastaa nyt samoihin asioihin vastatattu vaikka kuinka monta ketaa nyt tämä threadi saa olla minun puolesta vaikka tulisi 100 uutta kysymystä palaan vain sitten joskus kun mahdollisesti kiinnostaa.
Ensin julistetaan omaa kantaa, sitten kun tulee kiperiä kysymyksiä, niin nämä ohitetaan jollakin kätevällä syyllä, kuten kysymykset kyllästyttää. Tämä kaikki siis keskustelupalstalla.

Olenko yllättynyt? No en.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Tämä saa olla minun viimeinen vastaus tähän threadiin pitkään aikaan alkaa kyllästyttä kaikki kysymykset.

Seksi mainitsin nyt kun sinä puhuit moraalista muuten en olisi edes mainninut. Unohda se jos et ymmärrä. Enempää en selitä.

"Eli olisit itsekäs jos et olisi uskova?" Kyllä.

Muuhun en vastaa nyt samoihin asioihin vastatattu vaikka kuinka monta ketaa nyt tämä threadi saa olla minun puolesta vaikka tulisi 100 uutta kysymystä palaan vain sitten joskus kun mahdollisesti kiinnostaa.
Moraali ja seksi on eri asioita.

Yllättäen en saa vastausta siihen miksi uskon asiat on salaisia, jos et kuulu "siihen porukkaan" et pääse taivaaseen vaikka miten hyvä ihminen olisit... Ateistit helvettiin, uskovat taivaaseen. Right?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ensin julistetaan omaa kantaa, sitten kun tulee kiperiä kysymyksiä, niin nämä ohitetaan jollakin kätevällä syyllä, kuten kysymykset kyllästyttää. Tämä kaikki siis keskustelupalstalla.

Olenko yllättynyt? No en.
Hahaa lisätään vielä tämä komentti vaikka 100 kertaa vastattu samoihin kysymyksiin tulee vain samat kysymykset mahdollisesti hieman eri muotoiltuina. Ei kun kyllästytti myös samat kysymykset hahahaa jokaisella joku kärsivällisyys minun loppui nyt.

Saatte toki jatkaa keskustelua ihan miten vain en jaksa vastata nyt juuri tähän threadin ja en ole pappi ei ole minun velvollisuus opettaa heh.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Hahaa lisätään vielä tämä komennti vaikka 100 kertaa vastattu samoihin kysymyksiin tulee vain samat kysymykset mahdollisesti hieman eri muotoiltuina. Ei kun kyllästytti myös samat kysymykset hahahaa jokaisella joku kärsivällisyys minun loppui nyt.
Jos et enää jaksa kysymyksiin vastata, niin osoitatko edes viestin, missä noihin satanismikyselyihini olet vastannut?
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
1 589
Edes joku todiste Jumalan olemassaolosta kiitos, miksi kaikki on niin salamyhkäistä jos kerran Jumalan tahto on ihmisen pelastuminen?
Varmaankin sattumaa, mutta jos pitäisi keksiä uskonoto tulisi siitää juuri tällainen salamyhkäinen ilman konkreettisia todisteita. Mutta kaikki maailman uskonnothan noudattavat tätä salamyhkäisyyden kaavaa. Sattumaako?
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jos et enää jaksa kysymyksiin vastata, niin osoitatko edes viestin, missä noihin satanismikyselyihini olet vastannut?
Vastataan nyt mutta menee melkein politikkaan.

Vice on VASEMMISTO lainen uutislevittäjä.

Monet Satanistit puhuvat että ovat ateisteja ja moni sanoo myös ainakin virallisesti että ei usko satanaan. Se mitä en osta että miksi sitten sellainen vaiva? En usko tipaakaan että kaikki on ateisteja siinä kirkossa esim inner circle kirkon sisällä. Toiset satanisti kirkot mailmalla jotkut niin kaikki jäsenet uskoo Satanaan.

Toki kirkossa voi olla paljonkin ateisteja jotka muuten vain haluavat olla "cool" tai osoittaa mieltään kirkkoa vastaan ja muita arvoja ehkä.


Tässä on yksi perustajista haastattelu:

Perustaja EI ole ateisti. Hän uskoo jumalaan ja paholaiseen.

Ulkoisesti satanisti kirkot varsinkin USA koettavat antaa kuvan että ei ole niin pahoja mutta myöntävät että olla paha on ok.

Se on vain sitten se asia että satanisti kirkkoja on monia mailmalla. Satanisti kirkko esim Meksikossa voi olla paljon raempi ja en sulje pois ajatusta ihmisuhreista jopa. Meksikossa varsinkin mutta myös joissakin muissa maissa katoa ihmisiä tosin suurin osa näistä liittyy normaaliin rikollisutten jolla ei ole mitään satanismin kanssa tekemistä.

Pidän kauhuelokuvista. Jos satanisti menee katsomaan FINNKINO elokuvateatterissa kauhuelokuvan niin en minä siitä välitä tai haasta sen kanssa riitaa.

Se sanottu satanismi opettaa että on ok olla paha ja itsekäs sitten koettavat kätkeä sen että se on vapautta no kai tavallaan on kun ei tarvitse välittää.

Satanismi on minulle paha asia. Se ei tarkoita että joka ikinen satanisti käyttäytyy pahasti mutta tuskin tulisivat minun ystäväpiirin myöskään.

Katso vain sinun VICE propaganda videoita tai sitten satanismi kirkko koettaa itse antaa paremman kuvan itsestään.

Kirkoissa miten palvovat jotkut uskoo satanaan ja jotkut taas on ateisteja niin vaihtelee varmaan henkilöstä ja mistä satanismi kirkosta mailmassa puhutaan. Satanismi edustaa minulle pahuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Vastataan nyt mutta menee melkein politikkaan.

Vice on VASEMMISTO lainen uutislevittäjä.

Monet Satanistit puhuvat että ovat ateisteja ja moni sanoo myös ainakin virallisesti että ei usko satanaan. Se mitä en osta että miksi sitten sellainen vaiva? En usko tipaakaan että kaikki on ateisteja siinä kirkossa esim inner circle kirkon sisällä. Toiset satanisti kirkot mailmalla jotkut niin kaikki jäsenet uskoo Satanaan.

Toki kirkossa voi olla paljonkin ateisteja jotka muuten vain haluavat olla "cool" tai osoittaa mieltään kirkkoa vastaan ja muita arvoja ehkä.


Tässä on yksi perustajista haastattelu:

Perustaja EI ole ateisti. Hän uskoo jumalaan ja paholaiseen.

Ulkoisesti satanisti kirkot varsinkin USA koettavat antaa kuvan että ei ole niin pahoja mutta myöntävät että olla paha on ok.

Se on vain sitten se asia että satanisti kirkkoja on monia mailmalla. Satanisti kirkko esim Meksikossa voi olla paljon raempi ja en sulje pois ajatusta ihmisuhreista jopa. Meksikossa varsinkin mutta myös joissakin muissa maissa katoa ihmisiä tosin suurin osa näistä liittyy normaaliin rikollisutten jolla ei ole mitään satanismin kanssa tekemistä.

Pidän kauhuelokuvista. Jos satanisti menee katsomaan FINNKINO elokuvateatterissa kauhuelokuvan niin en minä siitä välitä tai haasta sen kanssa riitaa.

Se sanottu satanismi opettaa että on ok olla paha ja itsekäs sitten koettavat kätkeä sen että se on vapautta no kai tavallaan on kun ei tarvitse välittää.

Satanismi on minulle paha asia. Se ei tarkoita että joka ikinen satanismi käyttäytyy pahasti mutta tuskin tulisvat minun ystäväpiirin myöskään.

Katso vain sinun VICE propaganda videoita tai sitten satanismi kirkko koettaa itse antaa paremman kuvan itsestään.

Kirkoissa miten palvovat jotkut uskoo satanaan ja jotkut taas on ateisteja niin vaihtelee varmaan henkilöstä ja mistä satanismi kirkosta mailmassa puhutaan. Satanismi edustaa minulle pahuutta.
Jooh okei. En ymmärrä alkuunkaan mistä jotkut vicet ja vasemmistot tähän vedit mukaan, puhumattakaan siitä, että ne olisi jotain minun vice propagandavideoita.

Sen verran nyt vielä sanon, että satanismissa Saatana on vertauskuvallinen hahmo, ei suinkaan mikään yliluonnollinen palvonnan kohde. Satanismilla ei ole mitään kirkkoa tai muutakaan palvontapaikkaa. Voit olla satanisti käymättä kertaakaan missään asiaan liittyvässä paikassa. Kristityksi et oikein voi itseäsi sanoa, mikäli et kirkossa käy.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jooh okei. En ymmärrä alkuunkaan mistä jotkut vicet ja vasemmistot tähän vedit mukaan, puhumattakaan siitä, että ne olisi jotain minun vice propagandavideoita.

Sen verran nyt vielä sanon, että satanismissa Saatana on vertauskuvallinen hahmo, ei suinkaan mikään yliluonnollinen palvonnan kohde. Satanismilla ei ole mitään kirkkoa tai muutakaan palvontapaikkaa. Voit olla satanisti käymättä kertaakaan missään asiaan liittyvässä paikassa. Kristityksi et oikein voi itseäsi sanoa, mikäli et kirkossa käy.
Ok ostit sen VICE propaganda video haastatelut asia selvä. Niissä ne aina sanoo että on ateisteja USA:ssa.Minä en osta sitä selitystä. Varmaan moni on mutta että kaikki no ei koska esim. perustaja ei ole.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tässä nyt taas menee satanismi ja saatananpalvonta iloisesti sekaisin :facepalm:
Jotkut uskoo satanaan oikeasti mm. kirkon perustaja. Monet VICE videot taas niin virallinen selitys että ovat ateisteja. Jotkut on ateisteja taas toiset eivät ole.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
Jotkut uskoo satanaan oikeasti mm. kirkon perustaja.
Ei termien määritelmät muutu sen mukaan, miten ihmiset niitä käyttävät. On toki valitettavaa, että ihmiset eivät ymmärrä käyttämiänsä termejä, mutta ei se tee uskovaisen määritelmästä "henkilöä, joka ei usko mihinkään", että jotkut esittävät uskovaista vaikkeivät mihinkään usko.

Edit: toki siis termien määritelmät loppujen lopuksi muuttuvat sen mukaan, että suurin osa alkaa käyttää uutta määritelmää, mutta tämä on pidempi prosessi.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
288
Tähän väliin voisin lainata itseäni tästä ketjusta viime vuoden lopulta, sitähän uskonnot ja bodaritkin suosivat eli "toistolla tehoa"...
Tässä omat 10 käskyäni jotka olen havainnut surkean elämäni varrella, kirjoitin nämä viimeisen tunnin aikana ulkomuistista:


1. Yhtäkään uskontoa ei ole todistettu oikeaksi ja tuskin tullaan ikinä todistamaankaan. Joku viisas kuulemma sanoi joskus "koska jokainen uskonto väittää olevansa ainoa oikea niin miksi mikään niistä olisi oikeassa?" Itse tosin päädyin tuohon päätelmään ajattelemalla omalla järjelläni.

2. Uskonnot ovat kiihdyttäneet merkittävästi maapallon sairaalloista ylikansoittumista joka on ollut jo vuosikymmeniä tai -satoja maailman pahin ympäristöongelma, esim. kieltämällä ehkäisyn ja kehottamalla "lisääntymään ja täyttämään maan".

3. Uskonnot ovat aiheuttaneet lähes kaikki sodat mutta saisivat aiheuttaa vielä lisää uskontojen välisiä sotia jotta kiihkouskovaisimmat tappaisivat toisiaan mahdollisimman paljon, kunhan vain jättäisivät järkevät uskonnottomat rauhaan (toivoton ja mahdoton ajatus jo valmiiksi).

4. Uskonnon tuputtaminen lapselle on vähintään ihmisoikeusrikos ja pitäisi olla laitonta "hyvinvointivaltioissa" mutta näin ei ole jostain käsittämättömästä syystä.

5. Jokainen ihminen on uskonnoton syntyessään mutta useimmiten heitä aletaan pahoinpitelemään heti syntymän jälkeen henkisesti uskonnon tuputtamisen muodossa tai jopa fyysisesti uskontojen määräämän ympärileikkauksen muodossa.

6. Uskovaiset vetoavat usein uskontojen harjoittamaan hyvään työhön mutta ajatelkaapa asia näin päin: uskontojen tekemä hyvä työ voitaisiin tehdä kustannustehokkaammin ilman uskonnollisten satujen tuputtamista siinä sivussa.

7. Uskonnot ovat korruptoituneimpia järjestöjä maailmassa, tätä tuskin tarvinnee selittää tarkemmin ja selittäminen veisi ikuisuuden koska uskontojen harjoittamia rahannyhtökeinoja on rajaton määrä.

8. Uskontoihin liittyvät ikävät uutiset ovat jokapäiväisiä mediassa. Haluatko päästä eroon uskontojen aiheuttamista ikävistä uutisista? Aivan, se on mahdotonta niin kauan kuin uskonnot ovat sallittuja. Ja vaikka uskonnot kiellettäisiin, niiden harjoittaminen jatkuisi luultavasti vielä useiden sukupolvien ajan.

9. Uskonnot saavat Suomessakin avustusta valtiolta ja jotkut uskonnot saavat verotuloja jopa virallisesti kirkosta eronneilta osana yhteisöveroa joka on täysin käsittämätöntä. Maksakoon he suoraan kirkoille/uskonnoille jotka haluavat ylistää mielikuvitusolentoja ja hokea satukirjojen tekstejä mutta jättäkää meidän muiden tilipussit rauhaan, olisiko se liikaa pyydetty? Kirkon ja valtion selvä ero luulisi olevan jo itsestäänselvyys nykyaikana mutta näin ei ole vielä ainakaan Suomessa. (En kuulu vapaa-ajattelijoihin tai mihinkään muuhunkaan järjestöön, en tarvitse niitä tietääkseni mikä tässä maailmassa on vialla.)

10. Uskontojen tunnusmerkit pitäisi ehdottomasti kieltää yleisillä paikoilla jos/koska itse uskontoja ei voida kieltää. Säästäisi monelta harmilta jos säännöt olisivat siltä osin selvät. Jos voisin perustaa uuden valtion niin siellä olisi täydellinen kielto uskontojen harjoittamiselle.


Vielä on tätä vuotta vähän jäljellä, saatatte tietää mitä tehdä jos olette samaa mieltä kanssani.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hieman offtopic jonkun mielestä... mutta joo siis minun moraalini kristittynä tiedätte. Jos olisin ateisti niin...

mutta olisin todella paha jos olisin satanisti.


Ehkä offtopic mutta muistin kun lapsena katsoin Swords of Wayland vanha 80 luvun sarja Robin Hood Sarjassa tässä traileri siihen. Siinä oli satanisteja oikeita ja ei mitään fake haha ateisteja.


Keskustelua tv Sarjassa:
Evil Priestess: Behind my back you gave the Order.
Second in Command (Verdelie): I beg you forgivness (and kneels)
Evil Priestess: How touching...
and say Continue to a foot soldier in House of Lucifer warriors who continues
to explain...
Evil Priestess: In one night you have undone much of the Cauldrons work.
Second in Command: My lady I...
Evil Priestess: You are nothing. Nothing! Servant, messenger, accolyate ... and sacrifice if I so demand it.
Evil Priestess: Do you fear him Verdelie?
Evil Priestess: Do you fear our master?
Evil Priestess: I have no fear of him. He comes to me in dreams shining like a sun. Proud and glorious.
in his Evil,... but you fear him don't you? Just as you fear death...
Evil Priestess: How can you doubt his power? Greed, Lust, Pride, Cruelty, Plague, Famine and War. He is everywhere.

Hieman varoituksena nyt tiedätte minkälaisen ryhmän minä liittyisin jos minusta tulee satanisti.

Täytyy myöntää että satanistit voivat joskus olla kiinostavia TV sarjoissa ja elokuvissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 437
No kommentoidaan tätä vähän.

Tässä omat 10 käskyäni jotka olen havainnut surkean elämäni varrella, kirjoitin nämä viimeisen tunnin aikana ulkomuistista:


1. Yhtäkään uskontoa ei ole todistettu oikeaksi ja tuskin tullaan ikinä todistamaankaan. Joku viisas kuulemma sanoi joskus "koska jokainen uskonto väittää olevansa ainoa oikea niin miksi mikään niistä olisi oikeassa?" Itse tosin päädyin tuohon päätelmään ajattelemalla omalla järjelläni.

2. Uskonnot ovat kiihdyttäneet merkittävästi maapallon sairaalloista ylikansoittumista joka on ollut jo vuosikymmeniä tai -satoja maailman pahin ympäristöongelma, esim. kieltämällä ehkäisyn ja kehottamalla "lisääntymään ja täyttämään maan".

3. Uskonnot ovat aiheuttaneet lähes kaikki sodat mutta saisivat aiheuttaa vielä lisää uskontojen välisiä sotia jotta kiihkouskovaisimmat tappaisivat toisiaan mahdollisimman paljon, kunhan vain jättäisivät järkevät uskonnottomat rauhaan (toivoton ja mahdoton ajatus jo valmiiksi).

4. Uskonnon tuputtaminen lapselle on vähintään ihmisoikeusrikos ja pitäisi olla laitonta "hyvinvointivaltioissa" mutta näin ei ole jostain käsittämättömästä syystä.

5. Jokainen ihminen on uskonnoton syntyessään mutta useimmiten heitä aletaan pahoinpitelemään heti syntymän jälkeen henkisesti uskonnon tuputtamisen muodossa tai jopa fyysisesti uskontojen määräämän ympärileikkauksen muodossa.

6. Uskovaiset vetoavat usein uskontojen harjoittamaan hyvään työhön mutta ajatelkaapa asia näin päin: uskontojen tekemä hyvä työ voitaisiin tehdä kustannustehokkaammin ilman uskonnollisten satujen tuputtamista siinä sivussa.

7. Uskonnot ovat korruptoituneimpia järjestöjä maailmassa, tätä tuskin tarvinnee selittää tarkemmin ja selittäminen veisi ikuisuuden koska uskontojen harjoittamia rahannyhtökeinoja on rajaton määrä.

8. Uskontoihin liittyvät ikävät uutiset ovat jokapäiväisiä mediassa. Haluatko päästä eroon uskontojen aiheuttamista ikävistä uutisista? Aivan, se on mahdotonta niin kauan kuin uskonnot ovat sallittuja. Ja vaikka uskonnot kiellettäisiin, niiden harjoittaminen jatkuisi luultavasti vielä useiden sukupolvien ajan.

9. Uskonnot saavat Suomessakin avustusta valtiolta ja jotkut uskonnot saavat verotuloja jopa virallisesti kirkosta eronneilta osana yhteisöveroa joka on täysin käsittämätöntä. Maksakoon he suoraan kirkoille/uskonnoille jotka haluavat ylistää mielikuvitusolentoja ja hokea satukirjojen tekstejä mutta jättäkää meidän muiden tilipussit rauhaan, olisiko se liikaa pyydetty? Kirkon ja valtion selvä ero luulisi olevan jo itsestäänselvyys nykyaikana mutta näin ei ole vielä ainakaan Suomessa. (En kuulu vapaa-ajattelijoihin tai mihinkään muuhunkaan järjestöön, en tarvitse niitä tietääkseni mikä tässä maailmassa on vialla.)

10. Uskontojen tunnusmerkit pitäisi ehdottomasti kieltää yleisillä paikoilla jos/koska itse uskontoja ei voida kieltää. Säästäisi monelta harmilta jos säännöt olisivat siltä osin selvät. Jos voisin perustaa uuden valtion niin siellä olisi täydellinen kielto uskontojen harjoittamiselle.


Vielä on tätä vuotta vähän jäljellä, saatatte tietää mitä tehdä jos olette samaa mieltä kanssani.
1. Totta

2. Kiihdyttäneet varmaan joo mutta en nyt ihan varmaksi sanoisi että uskonnot olisi merkittävä syy tuohon. Suurempi vaikutus on lapsikuolleisuuden laskulla, ihmiset tehtailevat vauvoja samaan tahtiin kuin ovat aina ennen tehtailleet, etenkin vähemmän kehittyneissä maissa. Mutta lapsikuolleisuuden lasku tarkoittaa että pienempi määrä niistä kuolee. Ja noissa kulttuureissa myös lapset ovat usein vanhempien "eläketurva" jolloin niitä mielellään hommataan muuta extraa.

3. Tämä on aikalailla liioiteltu väite. Todellisten uskonsotien määrä on kuitenkin suht vähäinen. Toki uskonnot aiheuttavat lisää jännitteitä mutta kyllä niitä sotia saadaan aikaiseksi ihan saman uskonnonkin sisällä tai uskonnosta riippumatta. Ja monesti uskonsodatkin ovat vain normaaleja, ihmisten vallanhimon ajamia sotia jotka naamioidaan uskonsodiksi.

4. Sanoisin että se on paskaa kasvatusta mutta en tiedä tekisinkö siitä nyt ihan laitontakaan.

5. Totta

6. Totta

7. Taas vähän liioiteltu väite. Korruptiota esiintyy kaikissa järjestöissä, poliittisissa järjestelmissä, yrityksissä, jne. jne. Uskonnot eivät ole tässä mikään poikkeus mutta en sanoisi että ne olisi mitenkään massiivisesti enemmän korruptoituneita kuin mitkään muutkaan entiteetit jotka käsittelee rahaa ja/tai valtaa.

8. Se että asia on epämiellyttävä tai aiheuttaa harmia ei ole tarpeeksi hyvä syy kieltää sitä. Tässä mennään taas totalitaarisuuden puolelle joka ei ole hyvä asia.

9. Totta

10. Sama kommentti kuin kohdassa 9
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 284
5. Jokainen ihminen on uskonnoton syntyessään mutta useimmiten heitä aletaan pahoinpitelemään heti syntymän jälkeen henkisesti uskonnon tuputtamisen muodossa
Tämäkään ei rajoitu millään tavalla uskontoihin, ylipäätään käytännössä jokainen aikuinen nyky-yhteiskunnan persoona on valtava kokoelma erilaisia yhteiskunnasta ja perheestä imettyjä sekä itse pääteltyjä ja keksittyjä uskomuksia.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Ihminen on suurinpiirtein tajuton huutokone syntyessään. En nyt tiijä voiko häntä nyt varsinaisesti sen enempää ateistiksi kuin uskovaiseksi luokitella. Nykyään taitaavat kahtoo että lähinnä ihminenhän sieltä taas tuli eikä mikään belsebuupi.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Aivan sama miksi itse kukin niitä nimittää, kunhan sanoma tulee kunnolla ymmärretyksi (mitä epäilen vahvasti).
Tuli vain ymmäretyksi että me ollaan täysin vastakohdat päivä ja yö. Turha edes väitellä.

Uskossa pysyn. Jos nyt teoreettisesti muutosta tulisi niin toinen uskonto. Kauhuelokuva fanit voi leikkiä ajatuksella jos minusta tulisi satanisti katsokaa ylläoleva esimerkki minkälainen.

No niin tarkemmin ajatellen kauhu on minusta mukavaa elokuvissa ja TV sarjoissa ja en ole niin innostunut ajatuksesta niin loogisesti pysyn kristittynä.

Se sanottu kumpi on suurempi riski että vaihtaa uskontoa hardcore ateisti tai uskossa oleva? Vastaisin että uskossa oleva.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mitens sellainen vaihtoehto, että ei vaihtaisikaan uskontoa, vaan irrottautuisi uskomuksista kokonaan?
Tietysti tämä on mahdollista, mutta ei ikinä tule toteutumaan minun kohdalla. Uskon että on olemassa Jumala, Jesus, Paholainen, Enkeleitä ja Demoneja.

En ota kirjaimellisesti että maapallo luotiin 7 päivässä muuta noihin asioihin uskon.

Kristittynä nyt pysyn mutta sitten jos vaihtaisi eri kirkkosuuntautumisen välillä niin uskon että protestantit, katoliset jne yleisesti kristityt voi pästää taivaseen.

Vaikka tässä keskustelussa monet ateistit ei ole samaa mieltä minun kanssa se ei tarkoita että
vihaan kaikkia ateisteja tai muita uskontoja. Pelaan Magic The Gatheringia tänä iltana ja tiedän että
noin 50% pelaajista siinä pelipöydässä ovat minun ystäviä mutta ovat ateisteja.
Yhdestä pelaajasta
en tiedä koska hän ei ole kertonut tai keskustellut siitä asiasta minun kanssa. En nyt tiedä jos ateisteja on niin suuri prosentti ja uskontoja on monia mutta kun meidän peliporukassa minä ja kaksi muuta pelataan useimmiten (sitten on n muuta jotka esim kerran kuukaudessa pelaavat meidän kanssa) ja juuri ne 2 muuta vakiopelajaa meidän porukassa ovat ateisteja.

Mitä tulee kilpailuihin niin harvoin olen osallistunut ehkä noin 7 kertaa koko elämäni aikana ja paras tulos oli vuonna 2003 kun olin 9 noin 90 osaanottajasta (vastaa suurinpiirtein jos menis Magic turnaukseen tänä päivänä jossa on 30 osaanottajaa ja sijottuu 3anneksi). Kilpailuissa ei ikinä kysytä mihin uskontoon kuulut tai mihin poliittiseen puolueeseen kuulut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Hieman offtopic jonkun mielestä... mutta joo siis minun moraalini kristittynä tiedätte. Jos olisin ateisti niin...

mutta olisin todella paha jos olisin satanisti.
Tässä näkee kuinka ateistit ovat parempia ja hyvempiä ihmisiä kuin uskovaiset. Uskovaiset, kuten sinä, ovat pahoja, julmia, välinpitämättömiä ja epäempaattisia. Kanssaihmisistä ei välitetä tippaakaan vaan on vaan minäminäminä ja vain helvetin pelosta ollaan olevinaan empaattisia ja ystävällisiä. Ihan vaan koska näkymätön jumala niin käskee. Ei siksi että itse sisimmässään olisi sellainen. Murhia ja raiskauksia sun muita raakuuksia voisi muuten tehdä mutta ei uskalla koska joku sen kieltää ja ei pääse taivaaseen.

Ateistit taas välittävät toisista ihmisistä ja itsestään ihan ihmisten itsensä takia. Ateisti kunnioittaa toisia ihmisiä sydämestään eikä näkymättömän ukon pelosta. Ateistit on AIDOSTI ja pyyteettömästi hyviä eikä teeskentele olevansa hyvä vain koska itse pelkää joutuvansa helvettiin. Ateisti ei tapa, murhaa ja raiskaa koska ymmärtää sen olevan väärin. Ihan itse ilman että kenenkään tarvitsee sitä erikseen kieltää tai pelotella helvetillä tai kadotuksella. Ateisti ei ole koira joka tottelee ja tekee kuten käsketään palkkion toivossa.

Jos joskus paljastuukin että taivas on olemassa, niin kumpi sinne pääsee todennäköisemmin? Edellä mainitun kaltainen uskovainen, vai edellä kuvatunlainen ateisti?
Jos tuollainen uskovainen pääsee taivaaseen ja ateisti helvettiin, niin tuollaista tekevää jumalaa en edes haluaisi tuntea, saati palvoa. Mielummin sitten alakertaan.

Jos taas tuollainen ateisti pääsee taivaaseen, niin uskovaisella sinne ei pitäisi olla mitään asiaa koska sisimmässään paha, herranpelkoinen uskovainen on teennäinen. Tuollaisen ihmisen pitäisi oikeidenmukaisen ja hyvän jumalan potkia suoraan helvettiin kulkematta lähtöruudun kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Tässä näkee kuinka ateistit ovat parempia ja hyvempiä ihmisiä kuin uskovaiset. Uskovaiset, kuten sinä, ovat pahoja, julmia, välinpitämättömiä ja epäempaattisia. Kanssaihmisistä ei välitetä tippaakaan vaan on vaan minäminäminä ja vain helvetin pelosta ollaan olevinaan empaattisia ja ystävällisiä. Ihan vaan koska näkymätön jumala niin käskee. Ei siksi että itse sisimmässään olisi sellainen. Murhia ja raiskauksia sun muita raakuuksia voisi muuten tehdä mutta ei uskalla koska joku sen kieltää ja ei pääse taivaaseen.

Ateistit taas välittävät toisista ihmisistä ja itsestään ihan ihmisten itsensä takia. Ateisti kunnioittaa toisia ihmisiä sydämestään eikä näkymättömän ukon pelosta. Ateistit on AIDOSTI ja pyyteettömästi hyviä eikä teeskentele olevansa hyvä vain koska itse pelkää joutuvansa helvettiin. Ateisti ei tapa, murhaa ja raiskaa koska ymmärtää sen olevan väärin. Ihan itse ilman että kenenkään tarvitsee sitä erikseen kieltää tai pelotella helvetillä tai kadotuksella. Ateisti ei ole koira joka tottelee ja tekee kuten käsketään palkkion toivossa.

Jos joskus paljastuukin että taivas on olemassa, niin kumpi sinne pääsee todennäköisemmin? Edellä mainitun kaltainen uskovainen, vai edellä kuvatunlainen ateisti?
Jos tuollainen uskovainen pääsee taivaaseen ja ateisti helvettiin, niin tuollaista tekevää jumalaa en edes haluaisi tuntea, saati palvoa. Mielummin sitten alakertaan.

Jos taas tuollainen ateisti pääsee taivaaseen, niin uskovaisella sinne ei pitäisi olla mitään asiaa koska sisimmässään paha, herranpelkoinen uskovainen on teennäinen. Tuollaisen ihmisen pitäisi oikeidenmukaisen ja hyvän jumalan potkia suoraan helvettiin kulkematta lähtöruudun kautta.
Ei toimi ihan niin koska Jesus tuli syntien anteeksi antamiseksi. Pitää rukoilla anteeksi antoa.

Ateisti ei pääse taivaseen asia nyt vain näin on sen tietää uskovaiset.

Kyllä juuri tuota moraalia ole niin julmetun hyvä vaikka et ole uskovainen niin se on heidän asiansa jotka tekee niin mutta ei sovi minulle.

Vedät nyt ihan outoja yleisjohtopäätöksiä. Minä voin olla ilkeämpi kuin keskiverto kristitty.

Sehän olisi kuin sanoisi että kun jotkut italiaiset ovat mafia perheessä niin enemmistö italialaisista on rikollisia mikä on hyvin kaukana totuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Ei toimi ihan niin koska Jesus tuli syntien anteeksi antamiseksi. Pitää rukoilla anteeksi antoa.

Ateisti ei pääse taivaseen asia nyt vain näin on sen tietää uskovaiset.

Kyllä juuri tuota moraalia ole niin julmetun hyvä vaikka et ole uskovainen niin se on heidän asiansa jotka tekee niin mutta ei sovi minulle.

Vedät nyt ihan outoja yleisjohtopäätöksiä. Minä voin olla ilkeämpi kuin keskiverto kristitty.

Sehän olisi kuin sanoisi että kun jotkut italiaiset ovat mafia perheessä niin enemmistö italialaisista on rikollisia mikä on hyvin kaukana totuudesta.
Ateisti ei pääse taivaseen asia nyt vain näin on sen tietää uskovaiset.
Todista että:
a) taivas on olemassa
b) että ateistit eivät pääse sinne
c) että juuri kristityt pääsevät sinne
Kyllä juuri tuota moraalia ole niin julmetun hyvä vaikka et ole uskovainen niin se on heidän asiansa jotka tekee niin mutta ei sovi minulle.
En tajuu.


Vedät nyt ihan outoja yleisjohtopäätöksiä.
En sen enempää kuin sinäkään

Minä voin olla ilkeämpi kuin keskiverto kristitty.
Kunnon "taivaaseen pääsevät" kristityt eivät ole ilkeitä. Et siis pääse taivaaseen. Se nyt vaan on niin. Kysy vaikka keneltä tahansa kunnon kristityltä.

Sehän olisi kuin sanoisi että kun jotkut italiaiset ovat mafia perheessä niin enemmistö italialaisista on rikollisia mikä on hyvin kaukana totuudesta.
Hassua että otit mafian puheeksi koska jumalahan se on suurin mafiapomo. Uhraa itse itsensä itsellensä että voi luoda mitä älyttömimpiä sääntöjä ja jos et niitä tottele ni helvettiin joudut. Oma vika jos et tottele. Sama kuin mafiapomo tulee sanomaan että ampuu sut jos et maksa suojelusta. Jos et maksa ja se ampuu sut ni oma vikas, mitäs et totellut.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Todista että:
a) taivas on olemassa
b) että ateistit eivät pääse sinne
c) että juuri kristityt pääsevät sinne

En tajuu.



En sen enempää kuin sinäkään


Kunnon "taivaaseen pääsevät" kristityt eivät ole ilkeitä. Et siis pääse taivaaseen. Se nyt vaan on niin. Kysy vaikka keneltä tahansa kunnon kristityltä.


Hassua että otit mafian puheeksi koska jumalahan se on suurin mafiapomo. Uhraa itse itsensä itsellensä että voi luoda mitä älyttömimpiä sääntöjä ja jos et niitä tottele ni helvettiin joudut. Oma vika jos et tottele. Sama kuin mafiapomo tulee sanomaan että ampuu sut jos et maksa suojelusta. Jos et maksa ja se ampuu sut ni oma vikas, mitäs et totellut.
Turhaa edes väitellä sinun logiikan kanssa keskustelu loppui tähän:). Aina samat kysymykset ja et usko mihinkään paitsi omaan logiikkaasi jonka luulet että on oikein. Jos sitten koettaa selittää niin joko tulee vastaväite tai sitten "En tajuu".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Turhaa eder väitellä sinun logiikan kanssa keskustelu loppui tähän:). Aina samat kysymykset ja et usko mihinkään paitsi omaan logiikkaasi jonka luulet että on oikein.
Ihan ymmärrettävää kun oma logiikka alkaa tulla vastaan niin parempi laittaa sormet korvii ja huutaa laalaata kuin tutkia mitkä asiat ovat oikeasti totta ja loogisia.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Ihan ymmärrettävää kun oma logiikka alkaa tulla vastaan niin parempi laittaa sormet korvii ja huutaa laalaata kuin tutkia mitkä asiat ovat oikeasti totta ja loogisia.
Tee vain niin jos se saa antaa sinulle paremman olon. Nämä sinun väitteet saa minullle päivän naurut ainakin:joy:.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Miten voi todistaa sellaista, mikä perustuu uskoon? :) Tämähän se ydinongelma näissä asioissa tuppaa olemaan. Ne jotka rupeavat ajattelemaan loogisesti, jättävät hyvin pian uskon taakseen.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Miten voi todistaa sellaista, mikä perustuu uskoon? :) Tämähän se ydinongelma näissä asioissa tuppaa olemaan. Ne jotka rupeavat ajattelemaan loogisesti, jättävät hyvin pian uskon taakseen.
Miten voi todistaa että jumala ei ole olemassa kun hän ei edes ole pakko olla samassa ulottuvuudessa (dimension englantia käyttäen)?


Loogiset ajattelija uskovat että uutiset on aina totta mikä on hyvin kaukana totuudesta.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
Tietääkseni todistusvastuu on heillä, jotka väittävät omia uskomuksiaan todeksi. Ja valitettavasti näiltä osin se keskustelu jää aina melko lyhyeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Tee vain niin jos se saa antaa sinulle paremman olon. Nämä sinun väitteet saa minullle päivän naurut ainakin:joy:.
Naura vaan. Mäkin nauran koska jos taivas on olemassa ja jumala on oikeudenmukainen niin ateistit pääsee sinne varmemmin kun uskovaiset :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Miten voi todistaa että jumala ei ole olemassa kun hän ei edes ole pakko olla samassa ulottuvuudessa (dimension englantia käyttäen)?


Loogiset ajattelija uskovat että uutiset on aina totta mikä on hyvin kaukana totuudesta.
Jotain mitä ei ole olemassa ei voi todistaa olemattomaksi. Lähtökohta on että mitään ei ole. Ja jos joku keksii että jotain on, on se ensin todistettaba ennenkuin voidaan tehdä tai todistella mitään muuta.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Jotain mitä ei ole olemassa ei voi todistaa olemattomaksi. Lähtökohta on että mitään ei ole. Ja jos joku keksii että jotain on, on se ensin todistettaba ennenkuin voidaan tehdä tai todistella mitään muuta.
Lähtökohta on että olemassa vaikka kuinka monta tarinoita ihmisistä jotka on elvytetty kuolemasta ja nähnyt asioita. Myös muita asioita jotka ei liity suoraan jumalaan.


Olet niin hardcore ateisti että ehkä kannttaisi katsoa peilieen sorry nyt vain et ole itsekään hyvä ihminen postauksen perusteella.

Mitä sitten minusta en toki väitä että olen hyvä ihminen mutta perus sellainen ja ei ole rikosrekisteriä. Ei sinun postauksestai huoku hyvyyttä.

Monet muut esim. ttm esittää ehkä vastaväitteitä tai kysymyksiä mutta tekevät sen diplomaattisesti ja loogisesti ajatelen hyvin älykkäästi. Kunniotan ttm postauksia vaikka toki ei aina olla samaa mieltä.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 209
No siinähän se tulikin. Tarinoita on paljon, mutta todisteita ei. Itsekin vuosia mielenterveysalalla työskennelleenä olen kuullut jos jonkinmoisia tarinoita, kätellyt useampaa Jeesusta ja muita raamatun hahmoja niin hyvässä kuin pahassa. Tästä huolimatta todisteet ovat jääneet yksilöiden omien tarinoiden tasolle. Ihmisen psyyke on herkkä ja erilaiset, joskus traumaattisetkin kokemukset ovat omiaan vaikuttamaan siihen mitä henkilö kuvittelee kuulleensa, nähneensä tai tunteneensa. Yleensä näissäkin päästään melko hyviin hoitotuloksiin tiiviillä terapiakäynneillä ja säännöllisellä lääkityksellä.

En väitä että kaikki uskovaiset olisi hulluja, vaan että tarinoita voi kuka tahansa keksiä päästään ja tähän maailmaan sattuu mahtumaan monenlaisia epätodennäköisyyksiä, mitä ei tarvitse alkaa yliluonnollisuuksilla selittämään. Kuten aiemmin todettu, todistusvastuu on heillä jotka väittävät asioita olevan olemassa. Ja todisteeksi ei riitä sadut ja tarinat.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 890
niinhän sitä sanotaa että jumala ohjaa läpi elämän ja antaa vaihtoehtoisia suuntia, jos saat koulutuspaikan tai useamman vaihtoehdon niin niin oli tarkoitettu tai et saa niin ei ollu tarkoitettu sinulle. niin edespäin. itse en pahemmin todisteita tarvitse, kun kaikki mitä elämältä saan on jumalan tahto.

Jos on kipuja ja sairauksia. niin niistäkin lukee siellä kirjasessa että se meinaa vain sitä mitä enemmän tekee kipeetä sitä enemmän se rakastaa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
774
Turhaa edes väitellä sinun logiikan kanssa keskustelu loppui tähän:). Aina samat kysymykset ja et usko mihinkään paitsi omaan logiikkaasi jonka luulet että on oikein. Jos sitten koettaa selittää niin joko tulee vastaväite tai sitten "En tajuu".
No jospa edes vastailisit niihin kysymyksiin niin ei tarvitsisi moneen kertaan tivata. Minäkin kysyin sinulta pari viikkoa sitten kysymyksiä joihin et oikein osannut vastata mitään. Jos vatapuolen logiikka tuntuu hankalalta ja sinulle esittään vaikeita kysymyksiä niin eikö se ole keskustelun tarkoituskin? Minä ainakin olen tuonut omat mielipiteeni selkeästi julki, en usko minkään korkeamman voiman olemassaoloon. Jos sinä väität että sellainen on olemassa on todistustaakka sinulla. Tämäkin asia on käsitelty jo moneen kertaan viime viikkoina...

Eli vielä kerran:

-jos Jumalan toive on se että mahdollisimman moni seuraa häntä ja uskoo häneen miksi hänen olemassaolostaan ei ole mitään todisteita? Eikö olisi kaikkien etu että pelastus olisi tehty ihmisille helpoksi?
- kerroit että sinulla on ateistisia ystäviä. Kerrot myös että he ovat hyviä ihmisiä. Miksi he joutuvat kadotukseen vaikka elävät nuhteettomasti? Eikö se että hyvä ihminen ei pääse taivaaseen kerro jotain todella häiritsevää uskostasi?
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
288
Tuli vain ymmäretyksi että me ollaan täysin vastakohdat päivä ja yö. Turha edes väitellä.
Olipa yllättävää ettet halua "väitellä" koska uskontojen haitallisille toimille joista kerroin ei yksinkertaisesti ole järkevää selitystä, muuta kuin "koska niin vain on" kuten olet maininnut moneen kertaan tässä ketjussa. Aivan tyypillinen vastaus kuten keneltä tahansa ketä on aivopesty uskonnollisilla saduilla lapsesta saakka. Juuri tuosta syystä uskonnon tuputtaminen alaikäiselle pitäisi olla kiellettyä, tehköön päätöksensä uskontoon kuulumisesta vasta sitten kun osaa ajatella omilla aivoillaan tarpeeksi.

Tuohon liittyen, arvatkaapa huvikseen miksi pahimmat uskonnot nimenomaan haluavat estää jäseniltään tv:n katsomisen, netin käytön ja muutkin mediat, no tottakai koska niistä voi löytää jäsenmäärän nousun kannalta haitallisia totuuksia. Uskonnoissa kun sattuu olemaan pohjimmiltaan kyse vain vallan ja rahan himosta ja sehän ei tietenkään ole soveliasta että tuleville uusille jäsenille eli viattomille lapsille annettaisi mahdollisuus harkita kuuluuko uskontoon. Olipa sitten kyseessä niinkin vähäpätöinen asia kuin vaikka tämän maailman tulevaisuus joka on muuten näyttänyt erittäin synkältä jo vuosikymmenten ajan. Mutta ei siinä mitään, lisääntykää vaan te uskovaiset niin paljon kuin pystytte ja kieltäkää edelleen ehkäisy ja abortit että lisääntyisitte vieläkin enemmän (Indonesian järkyttävästä teiniäitien tilanteesta oli muuten juttua uutisissa muutama päivä sitten). Sadan vuoden päästä tai aiemmin kymmenet miljardit lapsenlapsenne saavat sitten käyttää hengitys- ja aurinkosuojaimia jatkuvasti ja etsimällä etsiä ravintolähteitä täälläkin pohjoisessa koska ihmisten liiallinen määrä ja heidän resurssitarpeensa ovat kuluttaneet loputkin luonnonvarat loppuun.

Mukavaa viikonloppua kaikille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 615
Viestejä
4 206 565
Jäsenet
70 926
Uusin jäsen
MrKokemus

Hinta.fi

Ylös Bottom