Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
40
jo aikoinaan alan rickman osasi kertoa että ne jotka kuulee jumalan äänen päässään niin juttelee ihan muille asioille kuin jumala taisi olla oikeassa siinä asiassa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 601
Huhhuh, joku täällä kehotti katsomaan TV7:aa. Ei jessuksen perse, joskus ihan uteliaisuuttani sitä katsoinkin ja pahempaa & katsojan älyllistä kapasiteettia halveksivampaa matskua saa kyllä toden teolla etsiä. :D Eihän kukaan nyt tosissaan katsoisi sitä? Niinkuin ihan oikeasti. :D

Jos itse pääni sisältä kuulisi käskyjä tappaa joku ihminen niin saattaisinpa jopa kilauttaa varuiksi 112 itselleni. :D
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 297
Peräkärryn kokoiset homovastaiset Jeesus-plakaatit tyrmistyttävät Tampereella.

Joku mies ajaa tuollaisella autolla ja peräkärryllä ja hänellä on jotain kaunaa homoja vastaan. Uskovainen lienee.
Ja tuo ei täytä mitään kunnianloukkausmerkistökään, mielletään sananvapaudeksi.



Missähän olisi ne homot ajamassa autoja mainoskärryllä että heterous on synti?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 601
@kntkvtknt, kyllä tuolla saa ainakin kätevästi osoitettua oman typeryytensä kaikelle kansalle jos ei muuta. Itse tälleen lihaa syövänä heteromiehenä mieluusti jututtaisin tuollaista karvakorvaa ja kyselisin että mistäs tuulee. :D
 

sushukka

Premium-jäsen
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
1 361
Noista kuinka jumala puhuu juuri minulle ja osuu niin kohdalleen tulee hyvin vahvasti mieleen nämä horoskooppisirkat. Sieltä kuullut turhankin usein sen "osuupa kyllä nyt niin kohdalle", "sä oot just ku <horoskooppimerkki tähän>". Maailmaa katsotaan niiden omien linssien läpi, poimitaan omaa uskoa vahvistavat seikat ja ohitetaan sen kanssa ristiriidassa olevat. Pätee toki myös ateisteihin. Erona on se että ateistin takana on tukemassa tiede ja logiikka ja ateisti voi helpommin muuttaa näkemystään jos se hänelle todistetaan toisin kun uskovainen, joka on sidottu tiettyyn taustatarinaan, jota ei voi muuttaa. Tämän takia uskovaisten selittelyt lähtevät usein laukalle koska joku kiertoreitti on keksittävä, jotta voidaan satukirjan tarinassa pysyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
726
Peräkärryn kokoiset homovastaiset Jeesus-plakaatit tyrmistyttävät Tampereella.

Joku mies ajaa tuollaisella autolla ja peräkärryllä ja hänellä on jotain kaunaa homoja vastaan. Uskovainen lienee.
Ja tuo ei täytä mitään kunnianloukkausmerkistökään, mielletään sananvapaudeksi.



Missähän olisi ne homot ajamassa autoja mainoskärryllä että heterous on synti?

Kävivät pyörähtämässä myös Pirkkalan puolella, hengellisten laulujen siivittämänä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 601
Oon myös aina ihmetellyt miten ihmisten koko elämää ja olemista voikin hallita _uskomukset_ joita on raapusteltu ja muokkailtu se pari tuhatta vuotta mikä kenenkin makuun sopivaksi. Luulisi että jokainen omilla aivoillaan jotakuinkin järkevästi ajatteleva ihmisyksilö mieluummin valitsisi parhaan saatavilla olevan tiedon ns. pohjaksi mille rakentaa se oma elämänsä.

No, olihan siinä yli 80 tutkimuksen metatukimuksessa todettu että uskovaiset ovat äo:ltaan keskimäärin matalammalla tasolla kuin ei-uskovat. Eiköhän tuo selitä ainakin osan.
 

sushukka

Premium-jäsen
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
1 361
Peräkärryn kokoiset homovastaiset Jeesus-plakaatit tyrmistyttävät Tampereella.

Joku mies ajaa tuollaisella autolla ja peräkärryllä ja hänellä on jotain kaunaa homoja vastaan. Uskovainen lienee.
Ja tuo ei täytä mitään kunnianloukkausmerkistökään, mielletään sananvapaudeksi.



Missähän olisi ne homot ajamassa autoja mainoskärryllä että heterous on synti?

Ristiriitainen tuo sanoma kyllä:
Stop EI seta jesus
Homoutta saves
kouluihin! From hell...
:hmm:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 186
Jos jumala käskee sun huomenna tappamaan naapurin Jorman koska muuten se tappaa kaikki työkaverinsa ensi viikolla niin tapatko?
Jorma ei ole sellainen......
Eli usko ei sitten riitä jumalaan vaan vaatisit jotain todisteita ennen kuin Jorma saisi kyytiä?

Hieno juttu! Toki kun mietit mitä tämä tarkoittaa, niin ajatusketjun lopussa on paljastus ettet ole uskovainen.

muoks: lisätääs vielä jatkoksi; kumpi on tärkeämpi, oma uskovaisen identiteetti vai jorman henki?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
1 599
Mistähän
Jeesus voi pelastaa murhamiehenkin..
Jumalten perustaitoja. Onko mitään erityisiä taitoja? Harmittavasti kaikki Jumalat on päättäneet pysyä piilossa, olisi paljon helpompi valita uskonto jota ei olisi helppo ihmisen itse keksiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
650
Mikä Jeesuksen rooli tässä hommassa on? Tai sen tarkoitus? En ymmärrä.
Jumala, joka tietää kaiken, menneen, nykyisyyden ja tulevasuuden luo ihmisen. Kaikkitietävänä tietää että lopulta kaikki menee perseelleen mutta kuitenkin luo itselleen "jumalan pojan", lähettää maan päälle ihmisille uhrattavaks koska oma luomistyö joka kuitenkin oli mennyt jostain käsittämättömästä syystä kaikkitietävyydestä huolimatta vituiks joten homma täytyy korjata luomalla poika ja lähettämällä se maan päälle tapettavaks vaan että se pääsee takaisin taivaaseen. Mikä hiton logiikka tässä on? Eihän toi mikään uhraus ole jumalalta vaan tavallista inhottavampi viikonloppureissu Jeesukselle. Jumala lähettää luomansa poikansa uhriutumaan ja korjaamaan omat virheensä?
Erittäin hyvin kiteytetty se suurin paradoksi mitä koko himmelissä on. Jos jumala olisi täydellinen (kuten satukirjassa sanotaan), niin hän olisi luonut täydellisen ihmisen. Ei näköjään homma mennyt ihan tuubiin ja joutui demaroimaan omia virheitään jälkikäteen. Ja joutui vielä tekemään uuden planin tuleville ihmisille jolla saa pääsylipun tämän vanhuksen kainaloon.

Uskikset eivät millään pysty kertomaan "pääseekö" ihminen taivaaseen jos vaikka mielenterveys järkkyy ja/tai on vain luonteeltaan ja ominaisuuksiltaan niin yksinkertainen ettei edes tajua miten taivaaseen päästään vaikka hänelle se kerrotaan.

Ja edelleen odottelen vastausta uskiksilta esittämiini kysymyksiin taivaan ja helvetin määritelmästä. Tulee aina hiljaista kuin haudassa ja ne täällä pyörivät hihhulit hiljenevät kun asiaa kysyy. Luulisi nyt että noinkin perustavaa laatua oleva asia selvennettäisiin aivan ensimmäiseksi kun lahkoon liittyy. Miksi liittyisin clubiin joka lupaa taivaspaikkaa muttei kerro mikä se on ja mitä se konkreettisesti tarkoittaa? Saattaapi olla hyvin subjektiivinen käsite onko paikka hyvä vai huono. Jos taivaaseen menee vain pahimmat hihhulit vanhuksen kainaloon, niin miksi haluaisin sinne "päästä"? jne jne.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 433
Mä en voi ymmärtää uskovaisia jotka oikeasti jotenkin yrittää saada ihmisiä näillä aivan helvetin sekavilla selityksillä uskomaan. Siis kuka ihan oikeasti lukee tätäkin ketjua ja ajattelee "Joo tää uskontojuttu on kyllä tosi looginen ja selkeä kokonaisuus, varmaan pitää alkaa uskomaan jesseen ja jumalaan."?
 
Liittynyt
26.02.2023
Viestejä
88
Jos ihmistä aivopestään uskontoon lapsesta asti, niin sehän uskoo mihin vaan.
Eikä kyseenalaista uskoaan vaikka järki toista sanoisi.
Ja jos kyseenalaistaa, niin sehän kääntyy helposti pirun kuiskutteluksi.
On tuo ihmisen mieli todella kummallinen kapistus.
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
890
Jeesushan on ilmeisesti ollut olemassa jonkinlaisena oliona hyvin kauan tai sitten se kehittyi vasta siinä vaiheessa kun jumala siitti Marian. Joka tapauksessa Jeesus jää nyt olemaan ikuisesti. Jumala ei varmaan sitä tapa?

Koska Jeesus elää ikuisesti, kaikki mitä hänelle tapahtui maan päällä olemattoman lyhyen olemassaolon aikana on täysin merkityksetöntä. Ristillä kituu ehkä 2-3 päivää, joka ei ole yhtään mitään ikuisuuden rinnalla. Lisäksi tietysti tuhannet ja tuhannet tavalliset ihmiset kokivat saman kohtalon.

Koska uhraus oli merkityksetön Jeesuksen elämän kannalta, on kummallista miksi se piti tehdä?

Olisi myös mielenkiintoista tietää Jeesuksen tosinimi? Jeesushan oli vaan Marian ja Josefin antama ihmisnimi, mutta varmaan tuolla oliolla on jokin muukin nimi, jonka itse jumala on määritellyt?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 678
Lisäksi tietysti tuhannet ja tuhannet tavalliset ihmiset kokivat saman kohtalon.
Tällä viittaat ristillä kuoleisiin jotka saivat myös taivaissa ikuisenelämän ?

No joissain kai saa kaikki uskon vaatimukset täyttävä, eli mijardit, joissa ilmeiseseti pienempi porukka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
650
@Bertta Jos tyyppi muuttaa taikasauvalla vettä viiniksi, kävelee vedenpinnalla ja taikoo leipää sekä kalaa tyhjästä niin vähän epäilen että joku pari naulaa kämmenessä tuntuisi yhtään missään. Tähänkin on varmaan joku aivan ultimaattisen uniikki selitys uskovaisilla valmiina. Tai no, niinhän se menee että vastaus riippuu vastaajasta, mutta kaikki vastaukset ovat oikein jos sillä väistää tilanteen.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
107
@Bertta Jos tyyppi muuttaa taikasauvalla vettä viiniksi, kävelee vedenpinnalla ja taikoo leipää sekä kalaa tyhjästä niin vähän epäilen että joku pari naulaa kämmenessä tuntuisi yhtään missään. Tähänkin on varmaan joku aivan ultimaattisen uniikki selitys uskovaisilla valmiina. Tai no, niinhän se menee että vastaus riippuu vastaajasta, mutta kaikki vastaukset ovat oikein jos sillä väistää tilanteen.
Selitys taitaa usemmiten olla se, että hänen oli tarkoituskin kuolla syntien sovitukseksi, eli kuoli vapaaehtoisesti.
Oli uskonto kuin uskonto niin selitys löytyy kyllä kaikkeen. Tässä ketjussa on paljon "kysyppä uskovalta tätä niin menee sanattomaksi ja jää miettimään", mutta olen sitä mieltä, että hyvin hyvin harvassa on ne tilanteet, joissa uskovainen oikeasti edes harkitsee uskontonsa opetuksien olevan ristiriitaisia, epäloogisia tai ainakaan vääriä. Henkilökohtaista uskoa ei ole rakennettu logiikan kautta vaan tunteen, uskon, henkilökohtaisen kokemuksen tai kasvatuksen aikana selkärankaan iskostettuna; usein kaikki nämä. Siksi sitä ei logiikalla rikotakaan.

Olen itse kasvatettu lahkossa ja lähtenyt siitä aikuisiällä lukiessani lahkon perustamisesta ja alkuajoista ja huomatessani sen silloin olleen perustettu valheille. Tieto oli vuosikausia aivan nenän edessä, mutta vasta lopulta olin tarpeeksi avoin, että sallin edes yhden kerran ajatuksen mielessäni, että voiko uskoni sittenkin olla väärin. Vasta sen jälkeen pystyin katsomaan sitä objektiivisesti. Mutta olen poikkeus sääntöön. Lähes kaikki ystäväni ovat vielä lahkossa, vaikka ihan samoja asioita ovat myös lukeneet ja ollaan niistä puhuttukin. He kokevat olevansa täysin objektiivisia keksiessään mitä eksoottisempia selityksiä ongelmallisiin faktoihin, mitä lahkosta on nostettu esille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 070
Selitys taitaa usemmiten olla se, että hänen oli tarkoituskin kuolla syntien sovitukseksi, eli kuoli vapaaehtoisesti.
Oli uskonto kuin uskonto niin selitys löytyy kyllä kaikkeen. Tässä ketjussa on paljon "kysyppä uskovalta tätä niin menee sanattomaksi ja jää miettimään", mutta olen sitä mieltä, että hyvin hyvin harvassa on ne tilanteet, joissa uskovainen oikeasti edes harkitsee uskontonsa opetuksien olevan ristiriitaisia, epäloogisia tai ainakaan vääriä. Henkilökohtaista uskoa ei ole rakennettu logiikan kautta vaan tunteen, uskon, henkilökohtaisen kokemuksen tai kasvatuksen aikana selkärankaan iskostettuna; usein kaikki nämä. Siksi sitä ei logiikalla rikotakaan.

Olen itse kasvatettu lahkossa ja lähtenyt siitä aikuisiällä lukiessani lahkon perustamisesta ja alkuajoista ja huomatessani sen silloin olleen perustettu valheille. Tieto oli vuosikausia aivan nenän edessä, mutta vasta lopulta olin tarpeeksi avoin, että sallin edes yhden kerran ajatuksen mielessäni, että voiko uskoni sittenkin olla väärin. Vasta sen jälkeen pystyin katsomaan sitä objektiivisesti. Mutta olen poikkeus sääntöön. Lähes kaikki ystäväni ovat vielä lahkossa, vaikka ihan samoja asioita ovat myös lukeneet ja ollaan niistä puhuttukin. He kokevat olevansa täysin objektiivisia keksiessään mitä eksoottisempia selityksiä ongelmallisiin faktoihin, mitä lahkosta on nostettu esille.
Selitys kyllä löytyy aina mutta selitykset harvoin kestää päivänvaloa ja niitä kun ajattelee niin ne yleensä vaan lisää onglemia ja epäjohdonmukaisuuksia. Mutta kaippa uskovaisen mieli on sellainen että kunhan jonkun selityksen saa niin on tyytyväinen. Ajattelematta loogisesti selitystä sen enempää.
Ja raamatun orjuus on yksi sellainen. Selityksiä on huru mykke mutta yksikään ei kestä päivänvaloa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 070
Tässähän onkin sitten taas tuore tapaus.

Olisi kiva kuulla uskovaisten suusta minkä takia jumala juttelee ihmisille tällaisia asioita?
Oikeudenkäynnissä kerrottiin, että pariskunta uskoo voivansa erottaa ”valon ja pimeyden” henget toisistaan. Pariskunnan mukaan pahojen henkien riivaamia ihmisiä zombeiksi, joista he pyrkivät pääsemään eroon.
Vallow ei halunnut tulla kuulluksi oikeudenkäynnin aikana, mutta maanantaina järjestetyssä tuomionluvussa hän luki oman kannanottonsa.


– Jeesus Kristus tietää totuuden siitä, mitä täällä on tapahtunut. Jeesus Kristus tietää, että ketään ei murhattu, hän totesi.

– Olen käynyt monia keskusteluita Jeesus Kristuksen, tämän maailman vapahtajan, ja taivaallisten vanhempiemme kanssa. Olen vastaanottanut useita enkelivieraita, jotka tulivat ja kommunikoivat kanssani ja välittivät minulle viestejä.

Vallow'n mukaan näiden yhteydenottojen vuoksi hän tietää ilman pienintäkään epäilystä, että hänen lapsensa ovat ”onnellisia ja kiireisiä henkimaailmassa”.
Nyt olisi mukava kuulla käyttäjän @Janitor mielipide siitä mitä hän tekisi jos jumala käskisi hänen tappaa kuten näiden henkilöiden osalta. On siis turha väittää että jumala ei käskisi koskaa tappamaan kun tässä meillä on elävä esimerkki edessä että käskee jos siltä tuntuu.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 763
Veikkaan No True Scotsman -puollustusta. Tosikristitty® tietää kyllä koska se oikea jumala puhuttelee.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 763
Jep, jumala olis voinu estää ihan helposti näidenkin lapsien murha, mutta ei, hänellä on vissiin kiire pelastella niitä murhamiehiä helvetiltä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 283
Viestejä
4 231 718
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
Gojitta

Hinta.fi

Ylös Bottom