En osaa sanoa, luonto kun on varsin heikko ihmisellä ja tavoittelee omaa etuaan niin monessa tilanteessa mitä vastaan tulee. Jeesus on käskenyt olemaan vannomatta mitään ja niin vältän tekemästä, mutta voin vakuuttaa sen että omatuntoni on nykyään hyvällä mallilla, vaikka ihan kuten kuka tahansa muukin, olen syntiä elämässäni tehnyt. Aikoinaan piinaava ahdistus päättyi elämässäni kun rukoilin Jeesusta, sen sijaan että rukoilin Jumalaa, ja seuraavana aamuna ei enää ahdistanut, mikä oli minulle aivan joka päiväistä elämää jo vuosia ennen sitä. Olin hyvin hämmentynyt tästä ja mietin kovasti mistä on kysymys, kunnes hyvin nopeasti varmennuin siitä että kyse on oikeasti Jeesuksesta ja hän elää edelleen, muttei näkyvänä tässä maailmassa.
Se oli minulle suuri ihme ja suurin toive mistä olin ikinä haaveillut, että ahdistus vain päättyisi. Siinä missä muut ympärillä haaveilivat koulutuksesta, palkkatöistä, seurustelusta ja mistä tahansa elämän sarasta, ainakin päällisin puolin, mikä tuo paljon uutta ja mieleistä elämään, minun ainoa toiveeni oli tosiaan ahdistuksesta pääseminen. Tämä kun toteutui voin sanoa todella olevani kiitollinen ja valmis periaatteessa mihin tahansa Jeesuksen tähden, mutten minä valitettavasti itse tiedä mihin tulevaisuus minua vie. Olen nykyisellään varsin vähäpätöinen ulkoisesti, ei minulla ole rahaa työttömyysturvaa enempää, vaatteeni ovat ihan tavalliset, enkä kulje tuolla ihmisjoukkojen keskellä. Olen vain kiitollinen siitä miten minulle kävi ja olen myös valmis välittämään sen kiitollisuuden muille ihmisille jos mahdollista, siis mahdollisuuksien mukaan.
Jeesus päättäköön itse todellisen työn tekijänä ja uran uurtajana, mitä minun tulee hänen mielestään toteuttaa. Minulla on lahjani kuten sinullakin ja tulen varmastikin käyttämään niitä sanan leviämiseksi, jotta muutkin ihmiset kuten minä tulevat kaikki uskoon ja heidän olo kevenee. En tahdo mitään maallista loistoa tältä elämältä, vaan ainoastaan rauhaa ja mahdollisuuden levittää sanaa milloin se aina ilmeneekin. Minussa ei ole siis tahtoa mihinkään vallan kahvaan tai pahaan, joten on hankala uskoa että koskaan lähtisin mitään omia etujani mihinkään ajamaan. Se mitä olin ennen kuoli pois ja jäljellä on sama ruumis, mutta uusi usko, usko joka toimii ihan eri periaatteella ja on varma siitä ettei huomisesta tule murehtia. Mammonan kerääminen on turhaa ja Jeesus hoitaa kyllä päivittäiset asiat parhain päin. Ei ole siis mitään syytä tavoitella omaa etua ja siitä tarvittaessa luopuminenkin kilahtaa omaan pussiini tavalla tai toisella, jos ei minään maallisena, niin rauhana ja ilona.
Minut kuin kuka tahansa uskoon herännyt on siis vakuutettu. Meillä on pettämätön vakuutus siitä että jos luovumme, me saamme, jos saarnaamme, meitä kuullaan, jos työstämme, niin toteutuu, ja mitä tahdomme, niin myös tapahtuu. Olemme itse hallitsijan kanssa samalla linjalla ja jaamme saman unelman maailmasta mikä on täynnä iloa ja rakkautta, jossa kuin lapsen mielisinä me ihmiset jaamme yhteisen uskon, eikä ole taakkaa eikä puutetta. Emme pelkää pahaa, koska tiedämme sen häviävän joka tapauksessa, sillä alusta alkaen se asetettiin Jumalan alapuolelle. Emme ylläty pahan viettelystä ja sen juonista, eikä ihmisten miellyttäminen kiinnosta ketään herännyttä, koska ennen heräämistähän on itse kukin jo elänyt niin ja todennut ettei se tuota hedelmää.
Saa nähdä tuleeko vastaan tilannetta missä pitää luopua omastaan lähes kokonaan, kertoisin mielelläni sen jälkeen miten asiassa lopulta kävi, enkä hetkeäkään usko että Jeesus laittaisi minut häpeään, eikä ketään muutakaan omaansa. Huomaa siis että työn tekee Jeesus, en minä, joten minulta on hankala myös saada vastauksia, kun ei minulle ole varaa niitä antaa. Armo on juuri tällainen, että se otetaan vastaan, ei sen eteen tehdä töitä, mutta pääset kyllä tekemään töitä tulevan valtakunnan tähden armon saaneena, jolloin ei tuomion edessä voida sanoa ettetkö sinä olisi tehnyt osuuttasi. Kyse on vain siitä kumpi tuli ensin, tuliko armo, vaiko työ ja sen kautta armo? Kyllä, ensin tuli armo ja sitten työ mikä lunastaa lopullisessa tuomiossa vapauden!