Öö.. mitä?Totta. Vanhaa historiaa ei kuitenkaan voi oikein verrata. Oli siihen aikaan yleisesti eri käsitykset.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Öö.. mitä?Totta. Vanhaa historiaa ei kuitenkaan voi oikein verrata. Oli siihen aikaan yleisesti eri käsitykset.
Jälleen kerran hieman offtopic. Moni on jotakin siltä väliltä ei 100% psykopaatti jos ottaa testin. Sitten on aina niitä "yli empaattisia ihmisiä" jotka ei ymmärrä.Saatat olla psykopaatti jos toimit eettisesti ainoastaan uskonnon vuoksi.
Öö..ei. Sulla ei ole hajuakaan mikä on psykopaatti..Jälleen kerran hieman offtopic. Moni on jotakin siltä väliltä ei 100% psykopaatti jos ottaa testin. Sitten on aina niitä "yli empaattisia ihmisiä" jotka ei ymmärrä.
Oikea psykopaatti tappaisi vain sadismin nautinnon vuoksi tarvittessa mutta usein muu syy sen lisäksi.
Taidan nyt lopettaa tämän keskustelun ainakin tältä päivältä.
Saako kysyä mikä sai sinut uskomaan tai kutsumaan itseäsi kristityksi?Olen kristitty.
Psykopaatti testejä löytyy googlen kautta netistä kyselyjä. Olen katsonut myös dokumentteja psykopaateista. Ei vaan sinä et ilmeisesti tiedä ja turha väitellä sinun kanssa kun et usko järkevään.Öö..ei. Sulla ei ole hajuakaan mikä on psykopaatti..
Usko Jeesuksen ja Jumalaan.Saako kysyä mikä sai sinut uskomaan tai kutsumaan itseäsi kristityksi?
Psykopaatilla ei ole mitään tekemistä sadismin ja kidutuksen kanssa. Sitä voi toki esiintyä toisilla psykopaateilla, mutta varsinaisesti sillä ei ole mitään tekemistä psykopaatin kanssa.Psykopaatti testejä löytyy googlen kautta netistä kyselyjä. Olen katsonut myös dokumentteja psykopaateista. Ei vaan sinä et ilmeisesti tiedä ja turha väitellä sinun kanssa kun et usko järkevään.
Mielenkiintoista vääntämistä taas täällä. Tungen lusikkani soppaan ja esitän omia näkemyksiäni.
Olen kristitty. Se ei tänäpäivänä siltikään tarkoita, että raamattu tarvitsisi sanasta sanaan tarkasti ymmärtää juuri niin, kuin asiat siinä lukevat. Usein sen kirjoituksissa on jokin taka-ajatus, jonka tarkoitus on edistää oikeanlaista ajattelutapaa ja moraalia, ja usein raamattu siinä onnistuukin. Onhan siinä toki epäkohtiakin.
Lisäksi siinä lienee ollut se ajatus, että saadaan tyydytettyä ihmisen suurin perustarve, eli luodaan selitys sille miksi ja miten me täällä pallolla olemme. Jos vielä huomioidaan se, että kirjoitusten ajan yhteiskunnassa keskivertoihmisen oli mahdotonta ymmärtää, että maapallo on pyöreä, ei se siinä lukeva selitys maailman synnystä kuulostakkaan yhtään kummemmalta. Ajan ihmisille evoluutioteoria, hiukkasten käsite, aika-avaruus, suhteellisuusteoria, ja muut nykypäivän käsitteet olisivat saattaneet olla hiukan liikaa.
Ja jos olisit syntynyt lähi-idässä olisit muslimi. Vai?Olen kristitty
Raamattua ei pidä tulkita yhtään missän mielessä. Koko kirja on täyttä roskaa ja ihmiskunta voisi paremmin kun koko opusta ei olisi.Se ei tänäpäivänä siltikään tarkoita, että raamattu tarvitsisi sanasta sanaan tarkasti ymmärtää juuri niin, kuin asiat siinä lukevat.
Muttakun tuo ei ole mikään selitys. Jokainen voi keksiä mitä tahansa selittääkseen olemassaolon. Mutta onko se totuus? Kiinnostaako sua edes mikä on totuus, vai laitatko vaan sormet korviina ja huutelet jumalaa?Lisäksi siinä lienee ollut se ajatus, että saadaan tyydytettyä ihmisen suurin perustarve, eli luodaan selitys sille miksi ja miten me täällä pallolla olemme.
Jos joku osa raamatusta on "vanhentunutta" niin miksi meidän pitäisi lukea 2000 vuotta opusta ensinkään? Kaikkihan siinä on vanhentunutta tietoa.Jos vielä huomioidaan se, että kirjoitusten ajan yhteiskunnassa keskivertoihmisen oli mahdotonta ymmärtää, että maapallo on pyöreä, ei se siinä lukeva selitys maailman synnystä kuulostakkaan yhtään kummemmalta
Tätä mä en oo koskaan tajunnu. Jos jumala on kaikkivoipa ja toimii inspiraationa raamatulle niin mitä hiton väliä sillä on mitä ihmiset tuohon aikaan ajattelivat? Maapallo oli pyöreä silloin ja se on pyöreä edelleen eikä se muutu siitä mihinkään vaikka kuinka ihmiset ei asiaa tajuisi.Ajan ihmisille evoluutioteoria, hiukkasten käsite, aika-avaruus, suhteellisuusteoria, ja muut nykypäivän käsitteet olisivat saattaneet olla hiukan liikaa.
Jos pystyt sanomaan yhdenkin Jumalalta tulleen moraaliopetuksen tms. mikä olisi ylivertainen nykypäivään nähden, niin nostan hattua. Raamatussa oleva moraali on 2000 vuotta vanhaa sen ajan käsityksiä moraalista eli todella surkeaa ja yksinkertaista. Moraali on todella monimutkainen asia eikä esim. "älä tapa" todellakaan vastaa tosi elämän tilanteita ja/tai monimutkaisuutta.Olen kristitty. Se ei tänäpäivänä siltikään tarkoita, että raamattu tarvitsisi sanasta sanaan tarkasti ymmärtää juuri niin, kuin asiat siinä lukevat. Usein sen kirjoituksissa on jokin taka-ajatus, jonka tarkoitus on edistää oikeanlaista ajattelutapaa ja moraalia, ja usein raamattu siinä onnistuukin. Onhan siinä toki epäkohtiakin.
Ihminen on pohjimmiltaan paha, joka kykenee tekemään hyvää. 1. Ja 2. Maailmansota olivat seurausta siitä kun pitkään oli opetettu että ihminestä voidaan kasvattaa ja kouluttaa täydellinen, kristillistä kieltä käyttäen synnitön. Katson että maailman sodat ja natsien tuhoamisleirit suorastaan alleviivaa ihmisen pahuutta.Olet siis sitä mieltä että kaikki ihmiset syntyvät pahoina ja moraalittomina ja ainoastaan uskoon tuleminen estää totaalisen tuhon ja mayhemin? Aika kiero ajatusmalli..
Meidän tehtävämme on viljellä ja varjella maata.(aika suora lainaus Raamatusta 1. Mooseksen kirjasta.) Tämä tarkoittaa sitä että luontoa tulee hyödyntää ja käyttää hyväksi, mutta luontoa ei saa riistää, tuhota ja pilata. Aina tämän opetus ei välttämättä ole ollut selkeää, mutta nousee suoraan Raamatusta.Ei pahalla, mutta uskonnot on luotu orjuuttamiseen ja kontrolloimiseen. Samoin uskonnon varjolla on tehty ihan helvetin pahoja asioita ja tehdään edelleen.
Ihminen syntyy ilman uskontoa ja elää ensimmäiset vuotensa tietämättä ja tajuamatta hölkäysen pöläystä mielikuvitusukkeleista pilven reunalla. En ole kuitenkaan nähnyt kovinkaan montaa alle 7-vuotiasta, jotka olisi läpeensä pahoja ja vasta kun koulussa aletaan opettaa uskontoa, niin alkaisivat olla ihmisiksi.
Monesti tulee mietiskeltyä että olisiko esim. nykysuomalaisilla parempi ja kunnioittavampi suhtautuminen luontoon, jos täällä olisi jatkettu metsänjumalien, vanhojen puiden ja isojen kivimuodostelmien "palvomista", eikä kristinuskoa olisi koskaan tuotu tänne.
Mikä se suora lainaus olisi?Meidän tehtävämme on viljellä ja varjella maata.(aika suora lainaus Raamatusta 1. Mooseksen kirjasta.) Tämä tarkoittaa sitä että luontoa tulee hyödyntää ja käyttää hyväksi, mutta luontoa ei saa riistää, tuhota ja pilata. Aina tämän opetus ei välttämättä ole ollut selkeää, mutta nousee suoraan Raamatusta.
1. Moos. 2:15Mikä se suora lainaus olisi?
Ihminen on pohjimmiltaan paha, joka kykenee tekemään hyvää
Olen kristitty. Se ei tänäpäivänä siltikään tarkoita, että raamattu tarvitsisi sanasta sanaan tarkasti ymmärtää juuri niin, kuin asiat siinä lukevat. Usein sen kirjoituksissa on jokin taka-ajatus, jonka tarkoitus on edistää oikeanlaista ajattelutapaa ja moraalia, ja usein raamattu siinä onnistuukin. Onhan siinä toki epäkohtiakin.
1. Moos. 2:15
Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
Miten olisi jakamaton ihmisarvo. Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja kaltaseksi, mutta tämä kuva särkyi syntiinlankeamuksessa, emme enään heijasta täysin ehjää kuvaa Jumalasta, mutta silti olemme Jumalan kuvia, vaikkakin rikkinäisiä kuvia ja täten äärettömän arvokkaita, sillä olemme Jumalalle mittaamattoman arvokkaita.Jos pystyt sanomaan yhdenkin Jumalalta tulleen moraaliopetuksen tms. mikä olisi ylivertainen nykypäivään nähden, niin nostan hattua. Raamatussa oleva moraali on 2000 vuotta vanhaa sen ajan käsityksiä moraalista eli todella surkeaa ja yksinkertaista. Moraali on todella monimutkainen asia eikä esim. "älä tapa" todellakaan vastaa tosi elämän tilanteita ja/tai monimutkaisuutta.
Tämäkin nyt jo siltä pohjalta, että jätän huomioimatta kaikki järkyttävät moraaliopit mitä Raamattu sisältää. Sillä sehän sisältää niitä aivan järjettömästi. Tosin ei siltikään ilmeisesti tarpeeksi, että uskovaiset niistä alkaisivat huolta kantamaan, kun he toistuvasti nostavat Raamatun esille esimerkkinä "hyvästä moraalista"..
Mutta silloinhan sopiva uskonto on oikein hyvä juttu, jos se tekee psykopaatistakin käyttökelpoisen ihmisen.Saatat olla psykopaatti jos toimit eettisesti ainoastaan uskonnon vuoksi.
Miten olisi jakamaton ihmisarvo. Ihminen on luotu Jumalan kuvaksi ja kaltaseksi, mutta tämä kuva särkyi syntiinlankeamuksessa, emme enään heijasta täysin ehjää kuvaa Jumalasta, mutta silti olemme Jumalan kuvia, vaikkakin rikkinäisiä kuvia ja täten äärettömän arvokkaita, sillä olemme Jumalalle mittaamattoman arvokkaita.
Oletko kuullut käsitteestä vapaa tahto?Sekä ihmisarvo perustuu myös siihen, että uskooko vaiko eikö usko. Jos ei usko, niin jakamaton ihmisarvo ei toteutunu ikuisessa itkussa ja hampaiden kiristelyssä. Aika monenlaisia ehtoja pitää täyttyä ennen kuin on mahdollista saada tuo jakamaton ihmisarvo.
Alussa ei ollut orjuutta. Orjuus on syntiinlankeamuksen seuraus, niinkuin ihmisen muu pahuus.Ei Raamattu mitään jakamatonta ihmisarvoa oikeasti opeta. Orjuus on ihan fine.
Ei tästä ole mitään näyttöä olemassa. Menee todellisuus aika rankasti sekaisin kirjan juttujen kanssa.Oletko kuullut käsitteestä vapaa tahto?
Jumala rakasti ihmistä niin paljon että antoi hänelle aidon vapaan tahdon. Eedenissä ihmisellä oli aito vapaa tahto. Ihminen valitsi kapinoinnin. Aito vapaa tahto ei ole sitä jos aikoo tehdä jotain väärää ollan heti estämässä. Jumala kunnioittaa ihmisen tekemää valintaa.
Oletko koskaan miettinyt että rikolliset pääsevät rikoksistaan, kuin koira veräjästä ja vaatinut rangaistusta? Tämä rangaistus tulee toteutumaan viimeisellä tuomiolla. Jokainen tuomitaan omien tekojen mukaan. Mutta se että pelastuu, pelastuu yksin Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Jumala on varannut pelastustien. Jos se ei kelpaa sinulle ei se ole Jumalan vika.
Moni asia mistä Jumalaa syytätte perustuu nähdäkseni vapaan tahdon ymmärtämättömyyteen väärin ymmärrykseen tai unohdukseen.
Ensin kysytään hyviä opetuksia Raamatusta ja mitä hyvää Raamattu on tuonut. Sitten kun vastaan kysymykseen niin sanotaan että ei ole näyttöä että nämä Raamatun opetukset olisivat tosia.Ei tästä ole mitään näyttöä olemassa. Menee todellisuus aika rankasti sekaisin kirjan juttujen kanssa.
Jos olen väärässä en menetä mitään.
Oletko kuullut käsitteestä vapaa tahto?
Jumala rakasti ihmistä niin paljon että antoi hänelle aidon vapaan tahdon. Eedenissä ihmisellä oli aito vapaa tahto. Ihminen valitsi kapinoinnin. Aito vapaa tahto ei ole sitä jos aikoo tehdä jotain väärää ollan heti estämässä. Jumala kunnioittaa ihmisen tekemää valintaa.
Moni asia mistä Jumalaa syytätte perustuu nähdäkseni vapaan tahdon ymmärtämättömyyteen väärin ymmärrykseen tai unohdukseen.
tehdä mitä? Vetää kännit? Olla rahan ahne? Näen että se mitä Jumala kieltää on ihmiselle/ihmiskunnalle vähintään pitkässä juoksussa vahingollista. Vaikka en juo alkoholia ei sen käyttö ole kiellettyä, pitää osata vain nauttia sitä kohtuudella, ts älä juo itseäsi humalaan.The good old pascals wager. Mitä jos tämä onkin jumalan testi siitä kuka on valmis uskomaan ja tottelemaan ilman todisteita ja ne jotka eivät ole uskoneet palkitaankin ja ne jotka ovat uskoneet hylätään koska heillä ei ole käyttöä jumalalle ?
Tai jumala ei olekkaan raamatun jumala vaan joku muu, joka rankaisee niitä jotka ovat uskoneet toisiin jumaliin.
Jne. jne.
Lisäksi tietysti se kaikki mitä menetät nyt kun elät, kaikki mitä et voi tehdä ja kokeilla koska uskosi estää sen.
Ei. Jumala on hyvä. Ihminen oli hyvä. Ihminen lankesi syntiin ja ihminen turmeltui. Ihmisessä on sitä jumalan hyvyyttä jäljellä.Annoit esimerkin Raamatun hyvästä moraalista jakamattoman ihmisarvon. Nyt kun kyseenalaistin sen, niin puhuit vapaasta tahdosta. Miten se jakamaton ihmisarvo näkyy hyvänä osoituksena Raamatun moraalista? Se vielä, että jos ihminen on Jumalan kuva, niin Jumalahan on silloin myös paha.. (ei tarvitse vastata).
Tämä vapaa tahto ja Jumalan kaikkitietämys on aihe jota teologit ovat pohtineet lähemmäs 2000 vuotta.Kysymys onko Jumala kaikkitietävä? Eli onko ihmisellä vapaata tahtoa Jumalaa nähden? Jos ei ole, niin vapaalla tahdolla ei ole merkitystä akselilla Jumala - ihminen. Jumala tietää ihmisten valinnat ja on siten tavallaan vastuussa heidän valinnoistaan tekemällä juuri sellaisen todellisuuden kuin teki. Jos taas ihmisellä on aidosti vapaatahto, niin Jumala ei ole kaikkitietävä.
Hyvyys ei ole suoraan mitattavissa oleva asia, niinkuin vaikka auton nopeus.Et kertonut Raamatusta riippumatonta esimerkkiä Jumalan hyvyydestä? Eli Jumalan hyvyyttä ei voida mitata mitenkään. Onko sitä silloin edes olemassa? Vapaasta tahdosta vielä se, että se voi toimia erilaisilla alustoilla. Jumalan luoma alusta on ihmisvastainen erilaisine vitsauksineen. Ääriesimerkkinä universumi ei ole ihmisen ystävä ja maapallokin tulee tuhoutumaan. Onko tämä osoitus rakkaudesta?
Taas et tiedä mitään. Tosi tarina tyttö lapsi tappoi oman kissansa. Tehtiin sitten tutkimukset ja se tyttölapsi oli psykopaatti.Psykopaatilla ei ole mitään tekemistä sadismin ja kidutuksen kanssa. Sitä voi toki esiintyä toisilla psykopaateilla, mutta varsinaisesti sillä ei ole mitään tekemistä psykopaatin kanssa.
Uskovaiset on mielestäni hieman huono käsite, sillä sillä yleensä viitataan kristittyihin, mutta @sono-thermism edustaa selkeästi jotain ihan muuta kuin klassista kristinuskoa.Ihan mielenkiinnosta, mitä uskovaiset ajattelevat maapallon ulkopuolisesta elämästä? Jos/kun maapallon ulkopuolista elämää joskus löytyy, niin onko sekin Jumalan luomaa? Vai onko siellä avaruudessa ihan oma jumala/t?
Kuoleman jälkeen nähdään mikä oli totta ja mikä ei tai sitten ei nähdä yhtään mitään.
Onko käärmeilläkin vapaa tahto, vai miksi Jumala loi puhuvan käärmeen, joka väitti kaikkitietävän Jumalan valehdelleen?Oletko kuullut käsitteestä vapaa tahto?
Jumala rakasti ihmistä niin paljon että antoi hänelle aidon vapaan tahdon. Eedenissä ihmisellä oli aito vapaa tahto. Ihminen valitsi kapinoinnin.
Öö.. raamattu käskee ottamaan orjia ja myös kertoo kuinka niitä tulee käsitellä ja paljonko niistä pitää maksaa. Eli jumalan sanalla orjuutta on harrastettu.Alussa ei ollut orjuutta. Orjuus on syntiinlankeamuksen seuraus, niinkuin ihmisen muu pahuus.
Öö.. raamattu käskee ottamaan orjia ja myös kertoo kuinka niitä tulee käsitellä ja paljonko niistä pitää maksaa. Eli jumalan sanalla orjuutta on harrastettu.
Taas et tiedä mitään. Tosi tarina tyttö lapsi tappoi oman kissansa. Tehtiin sitten tutkimukset ja se tyttölapsi oli psykopaatti.
Psykopaateilla on usein sadismi ja narcismi piirteitä. En nyt tiedä jos jokaisella psykopattilla on sadismia, mutta useimmat kyllä.
Ja en todellakaan ymmärrä hyvää jauhaamista jos ei ole uskovainen. Ateisti minä olen niin hyvä... ja BLA BLA. Minun vastaus et ole niin hyvä koska teet syntiä kun et usko.
Se on kyllä totta että jokaisella jolla on sadismia ei ole psykopaatti.
Sanoin että KAIKKI psykopaatit eivät ole sadisteja ja kiduttajia.Taas et tiedä mitään. Tosi tarina tyttö lapsi tappoi oman kissansa. Tehtiin sitten tutkimukset ja se tyttölapsi oli psykopaatti
Ai. Minä ymmärrän. Ja ymmärrän kyllä tuollaiset puolustusreaktiot kun alkaa omat mielipiteet kuumottamaan.Ja en todellakaan ymmärrä hyvää jauhaamista jos ei ole uskovainen.
Minä OLEN hyvä. Sisimmältä omasta tahdosta omalla moraalilla. Sinä et ole hyvä ja olet sen itsekkin maininnut. Sinä olet paha ja kulkisit raiskaamassa ja tappamassa jos et pitäisi kulissia yllä jumalan rangaistuksen pelossa. Mutta älä huoli. Jos kuoleman jälkeen on jotain niin kyllä iso J näkee tuon kulissin läpi.Ateisti minä olen niin hyvä... ja BLA BLA. Minun vastaus et ole niin hyvä koska teet syntiä kun et usko.
Raamatussahan myös isä antaa tyttärensä kaupunkilaisille raiskattaviksi ja se oli jumalan mielestä hyvä.
Onko tuo esimerkki ihmisarvosta?
Hetkeä myöhemmin samat tyttäret taisivat juottaa isänsä känniin ja raiskaavat hänet sen jälkeen. Kyse oli ihmisistä, jotka olivat erityisen mieluisia jumalalle.
Oletko kuullut käsitteestä vapaa tahto?
Oletko koskaan miettinyt että rikolliset pääsevät rikoksistaan, kuin koira veräjästä ja vaatinut rangaistusta? Tämä rangaistus tulee toteutumaan viimeisellä tuomiolla. Jokainen tuomitaan omien tekojen mukaan. Mutta se että pelastuu, pelastuu yksin Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Jumala on varannut pelastustien. Jos se ei kelpaa sinulle ei se ole Jumalan vika.
Voi voi hyvä ja paha ei ole niin mustavalkoista. Olin sanonut että kunniotan poliisia. Sen lisäksi olin sanonut että että en ymmärrä jos tekee rikosta vain sadismin takia ilman mitään rahallista hyötyä. Se ei ainakaan minua innostaisi olisin sitten uskovainen tai ei.Sanoin että KAIKKI psykopaatit eivät ole sadisteja ja kiduttajia.
Mites muuten, paljonko jumalalle tapettu eläimiä vuosien satossa
Ai. Minä ymmärrän. Ja ymmärrän kyllä tuollaiset puolustusreaktiot kun alkaa omat mielipiteet kuumottamaan.
Minä OLEN hyvä. Sisimmältä omasta tahdosta omalla moraalilla. Sinä et ole hyvä ja olet sen itsekkin maininnut. Sinä olet paha ja kulkisit raiskaamassa ja tappamassa jos et pitäisi kulissia yllä jumalan rangaistuksen pelossa. Mutta älä huoli. Jos kuoleman jälkeen on jotain niin kyllä iso J näkee tuon kulissin läpi.
Asia muuttuu täysin jos tiedät 100% varmuudella, että kyseinen lottorivi tulee ensi viikolla tappamaan kokonaisen perheen ja pysyisit varmuudella myös estämään tämän.Lyhykäisyydessään ajattelen että jos tiedät ensiviikon lottorivin et ole vastuussa siitä että lottorivi oli se mikä se oli. Ihminen ihan itse teki valinnat, kun lottorivi arvotaan se arvotaan oikeasti, etkä sinä käynyt määräämässä sitä riviä.
Mutta nyt on kyse KAIKKITIETÄVÄSTÄ jumalasta. Eli onko se jumala kaikkitietävä vai ei? Tietääkö jumala niitä lottonumeroita vai ei? Eli tietääkö jumala tulevaisuutta vai ei?Lyhykäisyydessään ajattelen että jos tiedät ensiviikon lottorivin et ole vastuussa siitä että lottorivi oli se mikä se oli.
Et ole vieläkään tarjonnut edes yhtä esimerkkiä siitä, mikä Jumalan toimittamassa Raamatussa on moraalisesti ylivertaista nykypäivän moraaliin? Se, että ihmisessä olisi jotain epämääräistä "Jumalan hyvyyttä" ei vastaa tähän moraalikysymykseen.Ei. Jumala on hyvä. Ihminen oli hyvä. Ihminen lankesi syntiin ja ihminen turmeltui. Ihmisessä on sitä jumalan hyvyyttä jäljellä. Tämä vapaa tahto ja Jumalan kaikkitietämys on aihe jota teologit ovat pohtineet lähemmäs 2000 vuotta.
Kaikkitietämys ei tarkoita ainoastaan sitä, että tietää lottorivin etukäteen. Vaan olet itse määrittänyt lottorivin etukäteen ja tiedät kaikki siihen iittyvät seuraamukset. Eli tietäisit (ts. Jumala tietää) kaikkien ihmisten valinnat ja niistä syntyvät seuraamukset. Tietäisit, että osa ihmisistä tulee sinun tekemiesi asetusten mukaan kärsimään ikuisesti helvetissä ja se on sinusta ihan ok. Lisäksi vielä syljet luomiesi ihmisten päälle tekemällä sääntöjä joita tiedät etukäteen ihmisten rikkovan. Can you feel the love tonight..Lyhykäisyydessään ajattelen että jos tiedät ensiviikon lottorivin et ole vastuussa siitä että lottorivi oli se mikä se oli. Ihminen ihan itse teki valinnat, kun lottorivi arvotaan se arvotaan oikeasti, etkä sinä käynyt määräämässä sitä riviä.
Mites ne veriset sota-ajat? Älä vaan sano vapaa tahto, koska se kattaa myös rauhan jakson. Vapaa tahto ei jätä tilaa Jumallalle. Miten Suomen korkea elintaso muuhun maailmaan verrattuna kertoo yhtään mitään Jumalasta? Rakastaako Jumala enemmän niitä joilla on korkea elintaso, olivatko nämä myös Jeesuksen opetuksia!? Mites Suomessa aikaisemmin tai mites muualla maailmassa (kristityt afrikassa jne.) nyt!? Ikävää, että arjessa menee huonosti Jumalan rakastamalla ihmisellä. Mites ne sadat miljardit ihmiset jotka ovat kohdanneet suurta kärsimystä ensimmäisistä ihmisistä alkaen!?Hyvyys ei ole suoraan mitattavissa oleva asia, niinkuin vaikka auton nopeus.
Eri ihmisille tulee Jumalan hyvyydestä eri esimerkkejä, mutta voidaan ajatella meillä olleen pitkän rauhan jakson olleen hyvyyden osoitus meitä kohtaan, tai elintaso tai että kokee saavansa Jumalalta voimaa jaksaa arjessa. Jumalan hyvyys ja rakkaus tulee parhaiten esille Hänen pelastustyössään joka on kerrottu Raamatussa, Hänen erityisessä ilmoituksessaan.
Taas et tiedä mitään. Tosi tarina tyttö lapsi tappoi oman kissansa. Tehtiin sitten tutkimukset ja se tyttölapsi oli psykopaatti.
Psykopaateilla on usein sadismi ja narcismi piirteitä. En nyt tiedä jos jokaisella psykopattilla on sadismia, mutta useimmat kyllä.
Minäpäs olen hyvä ihminen ihan ilman jumalaakin, en täydellinen mutta helvetin hyvä.
Miten Suomen korkea elintaso muuhun maailmaan verrattuna kertoo yhtään mitään Jumalasta? Rakastaako Jumala enemmän niitä joilla on korkea elintaso, olivatko nämä myös Jeesuksen opetuksia!? Mites Suomessa aikaisemmin tai mites muualla maailmassa (kristityt afrikassa jne.) nyt!?
Käärme oli langennut enkeli, joka oli ottanut käärmeen muodon. Kuten sanoin aiemmin Lucifer ylpistyi ja tuli vallan haluiseksi. Tämä johti sotaan taivaassa ja Lucifer ja puolelleen saamansa enkelit heitettiin ulos taivaasta.Onko käärmeilläkin vapaa tahto, vai miksi Jumala loi puhuvan käärmeen, joka väitti kaikkitietävän Jumalan valehdelleen?
Miksi kaikkitietävä Jumala ei muuten tiennyt ihmisen syöneen Tiedon puusta, ennen kuin ihminen paljasti tietävänsä asioita, joita ei pitänyt tietää (mm. olevansa alasti!)
Tiedon puu on muuten loistava metafora mille tahansa jumaluskolle. Ovatkohan Raamatun kirjoittajat itse tajunneet ironiaa. Suurin, suorastaan perisynti, on se, ettei halunnut elää Jumalan asettamassa valheessa, vaan tietää totuuden.
Ööö... Miten ihmeessä selvität ihmiselle joka ei tiedä pahuudesta mitään, mitä pahuus on, jotta hän voi tehdä päätöksen tietääkö hän siitä mitää? Ei jeesus taas.Maailmassa oli pahuutta. Ihmisen ei tarvinnut tietää siitä mitään. Vähän vastaavasti, kun ei 4 vuotiaan tarvitse tietää kaikesta maailman pahuudesta tai varsinkaan nähdä niistä kuvia, niin ei ihmisenkään tarvinnut tietää kaikesta. Ihminen tiesi että, Jumala on hyvä ja hänellä oli kaikki mitä tarvitsi.
Raamattu antaa ohjeita että orjia on kohdeltava hyvin.Öö.. raamattu käskee ottamaan orjia ja myös kertoo kuinka niitä tulee käsitellä ja paljonko niistä pitää maksaa. Eli jumalan sanalla orjuutta on harrastettu.