Kysymys on täysin verrattavissa omaasi.
Ei ole, en ole esittäny väitettä, sinä olet, eli sinä jollain tavoin tiedät myös mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
Sinä esitit että multersumia ei luultavasti voida koskaan todistaa olemassa olevaksi ja minä kysyin että
millä perustein sinä näin väität (eli de facto näet tulevaisuuteen ja uskot ettei meillä tule olemaan kykyjä
todistaa multiversumin olemassaoloa).
Kuten jumaluus on yksi mahdollisuus ja selittäisi tiettyjä asioita.
Juuri näin. Jumalaa vain on vaikea tutkia kun ei ole mitään mitä tutkia.
Multiversumista voidaan edes esittää malleja ja mitä pitäisi löytyä jotta se olisi mahdollinen ja tutkia
löytyykö noita asioita jne.
Jumalasta ei. Jos vaikka sinä rukoilet 100 eri asiaa jotka kaikki toteutuvat, se ei silti kerro mitään siitä miksi ne rukoukset toteutuivat jne.
Meillä on vain tieto siitä että näyttä siltä että kun tämä henkilö rukoilee niin se mitä hän rukoilee toteutuu, se mikä sen toteutumisen aiheuttaa ei ole tiedossa.
Ei niin. Mutta jotkut heistä uskovat sen mahdollisuuteen.
Jep (ja kuitenkin väitit niin jonka nyt ihan oikein perut), kuten esim. minä. Uskon myös että jumala on mahdollinen. Ja tällä hetkellä en usko että kumpikaan pitää paikkaansa.
Uskon tosin myös että multiversumi on "mahdollisempi", koska se ei pidä sisällää mitään yliluonnollista kuten jumala ja meillä on varmasti tietoa jo yhden universumin olemassa olosta, se onko niitä useita on sitten se mitä tutkitaan.
Uskon myös esim. maapallon ulkopuolisen elämän mahdollisuuteen, mutta uskon itse ulkopuoliseen elämään vasta silloin kun siitä on todisteita jotka antavat hyvät perusteet uskoa siihen.
Kummassakin (multiversumi,maan ulkopuolinen elämä) meillä on kuitenkin jo olemassa olevat esimerkit, jumalasta ei ole. Meillä on elämää maapallolla, joten tiedämme että universumissa varmasti on elämää, onko sitä myös muualla on sitten tutkimisen arvoinen juttu. Samoin tiedämme että on olemassa ainakin yksi universumi, ei ole mitenkään täysin hatusta vedettyä esittää että koska meidän universumime syntyi, on saattanut syntyä myös muita universumeja.
Jumalasta/jumalista ei sen sijaan ole yhtään mitään näyttöä, zip ,zero ,zilch.