Heh kukaan harvemmin musta uskoo mutta olen uskovainen omalla tyylillä. En mainosta sitä ja en usko suoraan raamattuun ja yhteen jumalaan vaan joihinkin muihin ylempiin voimiin kyllä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä nyt taas kertoo lähinnä siitä, ettet ymmärrä matematiikasta hölkäsen pöläystä. Voit toki vapaasti ajella Stack Overflowsta kopioituja muutaman rivin Python-pätkiä vaikka maailman tappiin
UFOista sen verran että SETI on etsinyt ja etsinyt. Universumin pitäisi kuhista elämää. Mutta ei. Jumala loi elämää vain Tellukselle.
Minulle on tehty.. minä olen... sinulla ei ole lällällää. Ei jeesus, olisiko hevari aika aikuistua jo pikkuhiljaa?Älä kuvittelekkaan että annan sinulle yhtään riviä koodia ilmaiseksi. Jos haluat infinite_monkeys.py koodit niin se maksaa sen 1k€.
Minun ohjelmointisaavutuksilla minulle on jopa tehty oma Wikipedia-sivu. Minä itse en ole sitä kirjoittanut. Olen julkaissut tieteellisiä papereita ja ohjelmia jotka on noteerattu Saksassa, Briteissä jne.
Sinulla taas ei ole wiki-sivuja, sinä loksutat vain leukojasi.
Älä kuvittelekkaan että annan sinulle yhtään riviä koodia ilmaiseksi. Jos haluat infinite_monkeys.py koodit niin se maksaa sen 1k€.
Minun ohjelmointisaavutuksilla minulle on jopa tehty oma Wikipedia-sivu. Minä itse en ole sitä kirjoittanut. Olen julkaissut tieteellisiä papereita ja ohjelmia jotka on noteerattu Saksassa, Briteissä jne.
Sinulla taas ei ole wiki-sivuja, sinä loksutat vain leukojasi.
Minun puolestani voit pitää koodisi ihan siellä omalla koneellasi. Enkä tiedä miten nuo mielikuvitussaavutuksesi liittyvät ketjun aiheeseen
Raha vaikuttaa ainakin olevan jumalasi. Heviä.
Lisäksi "todellisten saavutusten" käsite on ainakin itselleni vieras. Kerro toki lisää?
Jollekulle se todellinen saavutus on paistaa mahdollisimman hyvä munakas, toiselle juosta maraton aikaan XX.XX.XX. Tunnut asettavan itsesi lähes Ukko Iänkaikkisen rooliin osaamalla arvottaa näitä mainitsemiasi todellisia saavutuksia.
Näytä se vaikka graafilla, kuinka eri saavutukset vertautuvat toisiinsa arvojärjestyksessä. Voit aloittaa vaikka "Vaatteiden päälle pukeminen ilman ulkopuolista apua" -skenaariosta. Tai ihan mistä vaan haluat. Sinun saavutuksesi ovat kenties arvokkaita itsellesi, jos ne jollekin muulle ovat yhtä tyhjän kanssa niin voi-voi.
Hienoa että kannat suurta ammattiylpeyttä siitä, että tietokoneen prosessori tekee laskentatyön puolestasi ja olet osannut hiekkalaatikkoleikille itse parametrit asettaa. Siinä onkin paljon ylpeyden aihetta (pun intended).
Itse aiheeseen liittyen, niin Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa suuntaan tai toiseen (Yes/No). Samaten ei voi Lentävää Spagettihirviötäkään. Kyseessä on siis perustavanlaatuinen paradoksi.
Jos henkilö väittää tietävänsä Jumalan olevan olemassa, niin hän ei sitä kykene todistamaan siten että sille olisi edes jossain määrin tieteellisesti vakavasti otettavia perusteluja. Toisessa tapauksessa Jumalan tai jumaluuksien kieltäminen asettaa henkilön itsensä kaikkitietävän rooliin.
Jokainen uskokoon mihin haluaa tai on haluamatta. Sama se, kunhan ei raivopäisesti omaa agendaansa tuputa toisille.
Miten sen jumalan olemassaolon voi todistaa?En nyt ala avaamaan tätä sanasalaattia. Mutta kyllä, työkseen joutuu tekemään jotain. En rukoile Jumalalta taivaalta tipahtavan leipää.
Olen kirjoittanut tuhansia ohjelmia. Ainoastaan kovalla työllä tulee hyväksi joka asiassa.
Jos annat työsi hedelmät ilmaiseksi jossain Githubissa, niin työsi on arvotonta. Joko rahaa tai vaimosi seksuaalisia palveluja. Mestarin työ maksaa aina
Negaatiota ei tietenkään voi todistaa. Ainoastaan Jumalan olemassaolon voi todistaa.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Joten mikäs ihme tämä tämä on?
Miten sen jumalan olemassaolon voi todistaa?
Anna yksi suora todiste siitä että jumala on olemassa.
No justhan sä sanoit edellisessä viestissäs että jumalan olemassaolon voi todistaa.Riippuu siitä mitä tarkoitat _todistaa_?
Se miten ihminen _todistaa_ jotain tieteellisillä menetelmillä, ei tietenkään päde Jumalaan.
No justhan sä sanoit edellisessä viestissäs että jumalan olemassaolon voi todistaa.
Kerro mitä tarkotit tolla?
Ei, nyt on kysymys ainoastaan siitä kun sinä sanoit että on todistettavissa että jumalan olemassaolon voi todistaa jotenkin.Teisteille "todistus" on olemassa olemassa. Miksi muuten he uskoisivat Jumalaan jos mitään todisteita ei ole?
Ateisteille "todistusta" ei ole olemassa.
Tässä on kyse miten määritellään sana _todistaa_.
Ei, nyt on kysymys ainoastaan siitä kun sinä sanoit että on todistettavissa että jumalan olemassaolon voi todistaa jotenkin.
Ei kyllä mitenkään riitä pelkästään sun sana siitä.Jos minä sanon että: "Jumala on olemassa". Riittääkö se todistukseksi?
Koska vaihtoehto että kaikki on randomia on absurdia.
Joillekin työnteko perustuu jopa vapaahtoisuuteen. Linus Torvalds lienee joko todella vaatimaton koodari tai muuten höntti, kun ei ole tehnyt valtavaa omaisuutta osaamisellaan?
Jumalaa uskovan vahvoja arvoja.Mutta se on totta, että "jos annat työsi hedelmät ilmaiseksi, työsi on arvotonta" on vajaaälyinen heitto.
Jumalaa uskovan vahvoja arvoja.
Markus 10En nyt ala avaamaan tätä sanasalaattia. Mutta kyllä, työkseen joutuu tekemään jotain. En rukoile Jumalalta taivaalta tipahtavan leipää.
Olen kirjoittanut tuhansia ohjelmia. Ainoastaan kovalla työllä tulee hyväksi joka asiassa.
Jos annat työsi hedelmät ilmaiseksi jossain Githubissa, niin työsi on arvotonta. Joko rahaa tai vaimosi seksuaalisia palveluja. Mestarin työ maksaa aina
Negaatiota ei tietenkään voi todistaa. Ainoastaan Jumalan olemassaolon voi todistaa.
Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Joten mikäs ihme tämä tämä on?
Sinähän halusit koodit, nyt et haluakaan kun et saa ilmaiseksi. Se miksi Linuxille ei ole photoshoppia johtuu siitä että ammattilaisten työ maksaa. Jos haluat suuren mestarin kuten minun tuotoksia se maksaa ja paljon.
Todellisia saavutuksia ovat. Tuskin minulla muuten olisi Wiki-sivuja. Sinä et ole ikinä kirjoittanut yhtään tieteellistä paperia. Niin et tietenkään tiedä mistä puhun. Suollat vain nettiin paskaa aamusta iltaan.
Joillekin työnteko perustuu jopa vapaahtoisuuteen. Linus Torvalds lienee joko todella vaatimaton koodari tai muuten höntti, kun ei ole tehnyt valtavaa omaisuutta osaamisellaan?
Vapaaehtoistyötä tekevät ihmiset kehitysmaissa tai ihmiset, jotka vaikkapa Linuxin kehittäjäpuolella tekeävt työtään perustuen siihen, että maksakoon joku, jos haluaa (Buy me a coffee -ansaintamalli)?
Et vastannut vieläkään siihen, kuinka se tehdyn työn arvo mitataan. Olisiko minun pitänyt ymmärtää argumenteistasi, että rahalla? Se voi olla sinun mittarisi, mutta onneksi ei ihan kaikkien muiden.
Moni asia olisi heikommalla tolalla, jos kaikki ajattelisivat kuten sinä.
Kaikessa ei voi tulla hyväksi (mitä se siis ikinä tarkoittaakaan) kovalla työllä. Ihmisillä on yksilölliset lahjakkuutensa ja siihen pohjautuu se, että joku henkilö X on erityisen hyvä jossain asiassa ja toisesta henkilöstä Y ei voi tulla yhtä hyvää samassa asiassa. Vastaavasti henkilö Y on mahdollisesti lahjakas jossain asiassa Z, johon henkilöltä X puuttuu kyvykkyys. Voi nyt rautalanka.
Jumaltodistuksesi ja muut narsismit ja egoilut jätän omaan arvoonsa.
Mitä helvettiä En ole missään vaiheessa halunnut saati pyytänyt näitä mielikuvituskoodejasi. Ja olen itseasiassa ollut mukana useammankin tieteellisen julkaisun tekemisessä, kiitos vain kysymästä.
Offtopic ja "keskustelu" on minun osaltani tässä. Harhaisen nettitrollin ruokinta ei varmaankaan kuulu triidin aihepiiriin
Markus 10
[21] Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Sinulle työ on rahaa, itse niin sanoit.Linux onkin hyvä esimerkki. Kaikki koodaajat on töissä AMD:llä, Intelillä, Qualcomm, Huawei jne. Kaikki kovapalkkaisia ammattilaisia.
En haluaisi olla lentokoneen kyydissä jonka kerneliin on kontribuoinut töistä päästyään. Jokin raudoittaja Pekka 27v muutaman kaljan jälkeen.
Puhuttiin työn tekemisestä. Ei rikkauksista.
Mistähän Hikinen keksi että joku olisi kiinnostunut hänen triviaalista koodista? Menee noin kaksi minuttia kirjoittaa tuollainen koodi ja kaveri pyytää 1000€ siitä. Mediaani kristitty tuntuu olevan.Mitä helvettiä En ole missään vaiheessa halunnut saati pyytänyt näitä mielikuvituskoodejasi. Ja olen itseasiassa ollut mukana useammankin tieteellisen julkaisun tekemisessä, kiitos vain kysymästä.
Offtopic ja "keskustelu" on minun osaltani tässä. Harhaisen nettitrollin ruokinta ei varmaankaan kuulu triidin aihepiiriin
Tää se onkin se hankalin asia. Uskovaisuuden ja trollauksen raja on niin häilyvä että sitä ei ilman tieteellisiä kokeita välttämättä havaitse.Trollaukseltahan tämä haiskahtaa todella vahvasti. On niin suunnaton määrä disinformaatiota ja mutu -pohjan selostusta sekä uppiniskaista toisten näkemysten väheksyntää tältä Pitkä_ja_hikinen_hevari -nimimerkiltä, että oikaisuja saisi toimittaa jatkuvasti näihin höpinöihin.
Esim. Linuxin Android -puolella todella suuri osa kehitystyöstä nojaa vapaaehtoisvoimiin ja jos esim. puhelimeensa haluaa pääkäyttäjäoikeudet, tulevat nämä kehittäjäyhteisöt takuulla prosessissa tutuiksi.
Näissä useinkin kehittäjän palkka on ihan siitä kiinni, haluaako joku henkilö vapaaehtoisesesti tukea kehitystyötä. Ei noita dollarien kuvat silmissä kiiltäen tehdä noita töitä. Niitä useimmiten tehdään "rakkaudesta lajiin" ja työn tulos saatetaan muille vapaasti saataville.
Kaikki eivät suinkaan juokse rahan perässä tekemistensä suhteen, mikä siinä on niin hankala käsittää?
Off-topic jää osaltani tähän.
Mind-Boggling Image Shows How Far Into Space Humanity's Voice Has Actually Reached tuossa linkissä saa aika hyvän kuvan siitä mihinkä asti ihmiskunnan radiosingaalit ovat edenneet elikkä oikeastaan ei mihinkään. Ja bonus kysymys pitkälle ja hikiselle hevarille mitä mieltä olet wow singaalista?
Miten dyson sphere havaitaan?Ihmisen signaalit on 120v? matkanneet ja luultavasti heikentyneet. Mutta vieraiden sivilisaatioiden signaalit olisivat jo täällä. Jos ET:n abigioneesi olisi päässyt käyntiin 2e9 vuotta aikaisemmin liikkeelle. Olettaen että ET:t olisivat kehittyneet älykkääksi sivilisaatioksi.
Dyson spherejä olisi varmasti havaittavissa. ET:t olisivat levittäytyneet joka paikkaan universumissa. Heidän olemassaolonsa tulisi selväksi.
Wow-signaali ei sisältänyt mitään informaatiota. 70x kovempi amplitudi kuin normaalilla kohinalla. Jostain komeetasta peräisin luultavasti.
Ei kyllä mitenkään riitä pelkästään sun sana siitä.
Ja siitä vaihtoehtona tai vastakohtana ei todellakaan ole että kaikki on randomia. Siihen väliin mahtuu niin paljon muutakin näkökulmaa ettei voi vain laittaa noita kahteen laitaan.
En tiedä muista ihmisistä niinkään, mutta mulla ei ole tietoa mistään jumalista muuta kuin joidenkin muiden ihmisten kirjoittamat setit.
Yritän kyllä kasata infoa päähäni ja yhdistellä niitä jos vaikka saisin jonkin todisteen jonkin jumalan olosta tai se olemattomuudesta, mutta tähän mennessä mitään sellaista ei ole tullut eteen.
Ja jos omasta maailmankuvasta jotain tähän laitan, niin mun mielestä me ei vaan tiedetä mistään mitään niin paljoa että vois mitään varmaa sanoa mihinkään.
Ironista että SETI ja ET uskominen ei ole oikeaa tiedettä, mutta Jumalan etsiminen on oikeaa tiedettä.Sinällään ironista että SETI ja ET:n etsintä on oikeaa tiedettä. Mutta Jumalaan uskominen ei.
Raamattu taas sanoo että: "Ilman Jumalaa ihminen ei ole mitään." Jumala antaa elämäntarkoituksen. Kun sinulla on Jumala niin et seilaa kuin laiva ilman päämäärää avomerellä. Vaan sinulla on päämäärä johon pyrkiä.
Näin se on. Olkoonkin, että se päämäärä on vain taivaanrannassa hohkava kangastus.
Tuomas Akvinolaisen 5 todistusta Jumalasta on hyvä alku. Ensimmäisen liikkeen antaja jne.
Elämäntarkoitus on minusta aika suuri. Jos ateistilta kysyy elämäntarkoitusta. Niin jos kaikki on vaan suurta kosmista sattumaa niin olet vain yksi iso sattuma sattumien joukossa. Pelkkää tähtipölyä. Kemiallisia reaktoita. Joka puuhailee jotain 80v ja kuolee pois.
Raamattu taas sanoo että: "Ilman Jumalaa ihminen ei ole mitään." Jumala antaa elämäntarkoituksen. Kun sinulla on Jumala niin et seilaa kuin laiva ilman päämäärää avomerellä. Vaan sinulla on päämäärä johon pyrkiä.
En minä ainakaan seilaa ilman päämäärää täällä vaikka en mihinkään jumalaan uskokaan.
Avaruudesta 96% on pelkkää mustaaDyson sphere havaitaan siten että avaruudessa on musta kohta, koska kaikki tähtien energia on käytetty ET:n toimesta.
Pidän dyson sphereä kaikista vakuuttavimpana todisteena ET:stä.
En minä ainakaan seilaa ilman päämäärää täällä vaikka en mihinkään jumalaan uskokaan.
Ajattelin, että tässä analogiassa se päämäärä tarkoittaa jotain, mihin on jotain muutakin syytä seilata, kuin sinne seilaaminen.
Jessekin on tekemässä comebackiä piakkoin.
"Piakkoin". Aika liukuva käsite näin 2000 vuoden mittapuulla.Onko laittaa linkkiä? Paratiisi kiinnostaa.
Saatoin saada omalla kommentilla ainakin yhden uskovaisen ajattelemaan, koen mietoa ylpeyttä. Videoon oli kommentoitu "jumalalle kiitos", kun siinä nähtävässä onnettomuudessa ei ollut kyytiläisille käynyt sen pahemmin.
Pakkohan ateistin oli siihen sanoa sitten että jos se kaikkivoipa taivaanisä kerran esti loukkaantumisen, niin miksi ei estänyt samalla koko onnettomuutta, ei olisi vaatinut kovinpaljoa enemmän..
Mutta silloinhan uskovaisella ei olisi ollut syytä kiittää jumalaa kun onnettomuutta ei tapahtunut? Niitä alamaisia pitää kolhia sen verran että muistavat olla kiitollisia, muuten ne ottaa asian itsestäänselvyytenä.
On se hurja. Ottaen huomioon paljonko susien ja karjuhen hyökkäyksiä suomessa on. Kokeileppa joskus mennä ja olla pariyötä vaikka jossain Brasilian favelassa tai jenkkien Skid Rowlla. Katotaan kuinka jumala sitten suojelee.Itseä on Jumala jeesannut suurinpiirtein aina. Itseasiassa pelottavaa ajatella missä olisin jos Jumala ei olisi selkäni takana aina.
Jossain kaupungissa on minun kimppuun hyökännyt humalaisia ja ties mitä jengejä. Mutta minä olen aina kävellyt voittajana joka taistelusta, koska minun liittolaiseni on vahvimmista vahvin.
En itseasiassa pelkää enää yhtään mitään. Jumala käskee olla ottamatta taka-askelia. Mustelmat paranevat, mutta kunniaa ei saa menettää.
Syksyllä telttailin karhu- ja susialueella viikon, ilman kummempaa aseistusta. Oli minulla tanto. Joskus kannan katanaa mukanani. Mutta oli leppoisaa nukkua metsän sylissä. En pelännyt että susilauma tulee kurkkuihin yöllä.
Viimeiseen 20v en ole päivääkään ollut kipeä. Ei edes kuumetta. En ole luita katkonut ikinä, vaikka olen fillarilla kaatunut 50km/h+ vauhdeista monia kertoja. Joka kerta maassa maatessani olen ollut varma että nyt ovat luut poikki. Kypäriä on mennyt ainakin 4 paskaksi. Mutta ei. Pieni jomotus ja ylös.