USB C kaapelit ja laturit

Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
472
löytyykö autolatureita jotka antaisi vähintään 65W. Nyt mulla on joku Baseuksen 45W malli ja se ei tunnu herättävän edes Dellin XPS:ää, vaikka pitäisi. Puhelin latautuu kyllä, että ei se rikkikään ole. Voisi tilata kyllä tehokkaamman jokatapauksessa jos markkinoille olisi tullut parempia? Pikainen ebay tarkastus ei oikein tuottanut tulosta.
edit. Baseuksella näyttäisi olevan pari mallia jotka antaa 100W Baseus 100W USB Type-C Car Charger Cigarette Lighter Socket Cable 2 Adapter Kit | eBay

Mulla on tälläinen Xiaomin autolaturi, joka on toiminut oikein hyvin. Lataa ainakin Lenovon Yoga X13 ja Samsungin Galaxybook S läppäreitä, ja taisi myös edeltävä HP x360 työläppäri ladata tuon kautta, lisäksi tietenkin USB-PDtä tukevat puhelimet latautuu nopeasti.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Mulla on tälläinen Xiaomin autolaturi, joka on toiminut oikein hyvin. Lataa ainakin Lenovon Yoga X13 ja Samsungin Galaxybook S läppäreitä, ja taisi myös edeltävä HP x360 työläppäri ladata tuon kautta, lisäksi tietenkin USB-PDtä tukevat puhelimet latautuu nopeasti.
Tuo vaikuttaa ihan potenttiaaliselta.

Tekniset tiedot vähän suppeita, mutta tuolla oli Q&A osiossa kirjoitettu että 12v autolla 20v ulostulo tuettu.
En tiedä oletko "mitannut" tai pystytkö tuon muuten vahvistaan.

Otsikossa mainostettu yleisimmät " Xiaomi 100W 5A Car USB-C PD Charger PD3.0 QC3.0 SCP FCP"

Halvempikin kuin Beseus (jälkimmäisessä tosin 2 USB-C + USB-A)
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
baseus lupaa myös 5A 20V ja siinä on tosiaan kaksi ulostuloa sekä myös jännitteen ja tehon näyttö. Baseuksella myös toinen malli jossa näyttö korvattu toisella usb-c liittimellä, mutta itse näkisin enemmän arvoa tuolle näytölle. Xiaomin laturista luin, että ihan paras teho tulee vain heidän oman puhelimen kanssa, onko sitten joku oma standardi?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
472
Nuo BGn myyntispeksit/tekstit on tosiaan aika levottomia, mutta kyllä tuo oma laturi ainakin on ihan kuranttia kamaa. Mulla ei oo mittaria millä todentaa minkälaisia tehoja sieltä ulos tulee, mutta kyllä se ainakin 3A/20V puskee, koska läppäri(t) ei lähde alle tuon edes lataamaan. Itselle sillä nyt ei suuremmin edes ole merkitystä tuleeko sieltä edes 60W vai 100W teholla juissia, kunhan autossa on mahdollista ladata läppäriä helposti. Speksien mukaan sieltä kyllä pitäisi tulla ulos myös 20V/5A, enkä nyt varsinaisest epäile etteikö tulisi...

Edit: ja tämä toki siis tavan 12v tupakansytytinlähdöstä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
193
Mietein vaan miten 12V (auton käydessä 14,4V) tupakansytyttimestä voi saada ulos 20V?

Vai onko tehon kaava muuttunut mun kouluvuosien jälkeen?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
472
Mietein vaan miten 12V (auton käydessä 14,4V) tupakansytyttimestä voi saada ulos 20V?

Vai onko tehon kaava muuttunut mun kouluvuosien jälkeen?
En tiedä koska olet koulusi käynyt, mutta oletko koskaan kuullut (step-up) hakkurimuuntajista..?

...saahan niitä tupakansytyttimestä toimivia inverttereitäkin mistä saa 230VAC ulos.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Voi luoja mitä myynti-argumentteja..
?
Oleellinen ja hyvin tärkeä tieto, kun sitä ei kerrottu varsinaisissa tiedoissa, niin myyjä menettää asiakkaita.

baseus lupaa myös 5A 20V ja siinä on tosiaan kaksi ulostuloa sekä myös jännitteen ja tehon näyttö. Baseuksella myös toinen malli jossa näyttö korvattu toisella usb-c liittimellä, mutta itse näkisin enemmän arvoa tuolle näytölle. Xiaomin laturista luin, että ihan paras teho tulee vain heidän oman puhelimen kanssa, onko sitten joku oma standardi?
Onko Besauksella näytöllistä sytkälaturia josta tulee 20v 12v autossa ? Monessa sen firman mallissa 20v on tuettu vain 24voltin järjestelmissä.

Yksi160w malli, jossa kaksi kertaa C ja yksi A, kertoo tukevan myös 12v sähköissä. (100w+30w+30w)

En siis ole varma, jos pystyt fakta, kokeilleena tai muuten luotettavasti varmistettuna sanomaan että on näytöllinenkin, niin uskon toki, ja perään toivon linkkiä :)
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
aiemmin laittamastani linkistä ebay:n myynti-ilmoitukseen joka Baseuksen virallinen kauppa, siellä luvataan 5A 20V, ei puhuta mitään siitä, että pitäisi olla kiinni 24V pistokkeessa, vaikka tuo tukeekin sekä 12V, että 24V pistokkeita, eli soveltuu myös kuorma-autoon.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
193
Kyllä mä edelleen väitän, ettei sitä 100 Wattia 12V järjestelmässä saa 5A:lla, vaan pitäisi olla 12V x 8,5A = 102W. Ja 24V x 5A = 120W on maksimi.

Ja kuten pulatunnus sanoi, vaaditaan se 24V, tästä löytyy kyllä varmasti googlellakin kokemuksia.

Edit.

 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
472
Kyllä mä edelleen väitän, ettei sitä 100 Wattia 12V järjestelmässä saa 5A:lla, vaan pitäisi olla 12V x 8,5A = 102W. Ja 24V x 5A = 120W on maksimi.
Niin eikait kukaan sitä ole väittänytkään että se laturi ottaisi siitä 12v sisääntulosta vain 5A...
Toki se laturi ottaa sieltä tupakansytyttimeltä 12 voltilla enemmän virtaa kuin se 5A mitä on ulostulossa, jos ulostulon jännite on korkeampi(15V tai 20V). Laturilla on myös joku hyötysuhde joka on alle ykkösen, eli todennäköisesti se on enemmän kuin tuo 8.5A mainitussa esimerkissä, mitä se tupakansytyttimeltä ottaa, jos outputista annetaan läppärille tms 20V/5A(=100W). Mutta enivei, sen laturin kyllä pitäis pystyä sen 20 volttia ja 5 ampeeria puskemaan ulostulostaan sille läppärille...

Edit: Laturin outputtia rajoittaa USB-PD speksi, jossa maksimi on 20V/5A (ainakin nykyisellään) ja inputtia rajoittaa tupakansytyttimen sulakekoko(taitaa olla 10-20A vähän autosta riippuen)...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
aiemmin laittamastani linkistä ebay:n myynti-ilmoitukseen joka Baseuksen virallinen kauppa, siellä luvataan 5A 20V, ei puhuta mitään siitä, että pitäisi olla kiinni 24V pistokkeessa, vaikka tuo tukeekin sekä 12V, että 24V pistokkeita, eli soveltuu myös kuorma-autoon.
Mullekko vastasit ?

Tähän viestiin viittasit ?
löytyykö autolatureita jotka antaisi vähintään 65W. Nyt mulla on joku Baseuksen 45W malli ja se ei tunnu herättävän edes Dellin XPS:ää, vaikka pitäisi. Puhelin latautuu kyllä, että ei se rikkikään ole. Voisi tilata kyllä tehokkaamman jokatapauksessa jos markkinoille olisi tullut parempia? Pikainen ebay tarkastus ei oikein tuottanut tulosta.
edit. Baseuksella näyttäisi olevan pari mallia jotka antaa 100W Baseus 100W USB Type-C Car Charger Cigarette Lighter Socket Cable 2 Adapter Kit | eBay
Jos mainoksessa ei sanota, niin oletus että ei toimi.

Tosin siellä mainoksessa vihjaillaan että 20 volttia laite tarvii, jotta sen voi antaa sen 20v, samaa sanamuotoa valmistaja käyttää muissakin vastaavissa, jotka ei 12v järjestelmissä anna 20v.

Jos epäilykseni on väärin käsitys ja oikeasti ja uskottavasti toimii, niin hienohomma.

Edit, vähän sekava valmistaja.
Valmistaja käyttää tuota samaa sanamuotoa latureissa joissa tiettävästi tulee 20v 12 järjestelmässä, eli sillä perusteella siinä voisi olla.

Valmistaja käyttää selkeää sanamuotoa jos vaatii 24v jotta 20v käytettettävissä. Myyjät voi sitten tarinoida mitä huvittaa, hyvässä lykyssä jossain pienellä mainittu.

Miksei noin oleellista tietoa voi pistää suoraan siihen missä kerotaan mitä USB tehoja, virtoja ja jännitteitä saa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
täytyy tollanen baseus laittaa tilaten heti kun löytyy sopiva alennuskoodi ebayn tai jonkun muun alustan palvelussa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
mulla on tämä vanha Baseus laturi: Baseus Quick Charge 4.0 USB Car Charger PD 3.0 Type-C Adapter for iPhone Samsung | eBay

Ei lataa Legion 5 konetta eikä Dell XPS konetta, mutta Thinkpad T590 lataa, Lenovon softa kertoo 30W laturin olevan kytketty. Erikoista, ettei tuo XPS hyväksy tätä laturia vaikka virrankulutus tuskin on suurempi raudalla mitä T590:ssä..
Osa läppäräiste nielee virtaa 12v USB-C latureista, osalle jopa pienempi tehoisista, osa taasen vaatii minimissään enemmän,osa vaatii isotehoisen latauspiuhan, osa lataa ilmankin mutta mutisevat pienestä tehosta.

Linkin mukaan tuosta saa sen 30w 12v jännitteellä , eli jos Lenovo tyytyy siihen, muta XPS ei tyydy. 12v voi mennä myös sellaisella rajalle että vaatii auton olevan käynnissä.

Jos siis ajoneuvosi on 12v ja tuo laturi ei sillä tarjoile 20v. Linkissä ei ainakaan nopeasti löytynyt mainintaa suuntaan tai toiseen ja kerroit että vanha malli, niin oletus että12v.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
ei kyllä tämä käsittääkseni tekee 12V autossa 20A mutta pienen latausvirran 1,5A. Ei mikään läppäri 12V lähde lataamaan, kyllä ne sen ~19V vaatii.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
472
tuolta kun katsoo tuota linkattua Baseusta niin kuvissa löytyy että antaisi USB-C portista 20V/1.5A, eli jännite riittää läppärille, mutta virta todennäköisesti ei.

1644347254287.png
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
tuolta kun katsoo tuota linkattua Baseusta niin kuvissa löytyy että antaisi USB-C portista 20V/1.5A, eli jännite riittää läppärille, mutta virta todennäköisesti ei.

kuten sanoin aiemmassa viestissä, olen kokeillut kolmea konetta, Legion 5, Dell XPS ja Thinkpad T590 joista vain Thinkpad latautuu, ja itseasiassa aika hyvin, vaikka käytin konetta, se latasin parissa tunnissa noin 40-50% varausta akkuun.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Omalla läppärillä (Yoga slim 7 14") pienin teho millä olen saanut latauksen toimimaan on ollut 45W, sen vakiolaturi on 65W.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
472
kuten sanoin aiemmassa viestissä, olen kokeillut kolmea konetta, Legion 5, Dell XPS ja Thinkpad T590 joista vain Thinkpad latautuu, ja itseasiassa aika hyvin, vaikka käytin konetta, se latasin parissa tunnissa noin 40-50% varausta akkuun.
Niin sitä tavallaan siis tarkoitinkin, että vaikka jännitteen puolesta riittäisikin, niin laturi ei anna riittävästi virtaa Dellille ja Legionille. Todennäköisesti sinne on valmistaja koodannut jonkin rajoituksen ettei yritetä alitehoisella laturilla latailla, vaikka teoriassa tuo 30W saattaisi riittää aivan hyvinkin...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
ei kyllä tämä käsittääkseni tekee 12V autossa 20A
20v ?
Onko tieto, aiemmin oli jossain ketjussa juttua ko valmistajan autolatureista, osa kerrotusti tekee kahdestatoista voltista 20 volttia, osa vaatii jälkimmäiseen 24 autosähköt.

Se on läppärikohtaista mitä minimissään vaatii.
 
Liittynyt
16.04.2018
Viestejä
6
Itse ostin Samsung galaxy s21 ja galaxy watch 4 ja siinä tuli mukana langaton alusta kellolle ja puhelimelle "kaupanpäälle". Se on ainakin ääneton ja valot on hyvin sijoitettu niin ei loista silmään mutta näkee kumminkin onko lataus päällä.

Itse käytän puhelimessa latauksen rajoitusta mikä katkaisee latauksen 85% kohdilla, hyvin kestää akku koko päivän aktiivisellakin käytöllä.
Onko sampassa tuo latauksen rajoitus ominaisuutena vai mitä kautta sen saa?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
577
Ei taida millään sovelluksella saada tuota kun oon oneplussaan haaveillut tuosta ominaisuudesta..
Ei saa rajoitusta, mutta AccuBattery-sovelluksella saa asetettua kaikkiin Android-puhelimiin hälytyksen äänellä ja/tai värinällä, kun puhelin saavuttaa halutun latausprosentin, esim. 90 %.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Samsungissa tuli ainakin S20 ja S21 malleille tuossa Android 12 päivityksen myötä ihan suoraan Asetuksiin ruksi, josta voi aktivoida tuon max 85% latauksen, loistava lisäominaisuus kyllä....
Toivottavasti muutkin valmistajat lisäisi, ei luulisi vaativan suurtakaan panostusta ja moni käyttäjä varmasti ottaisi käyttöön.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Ei taida millään sovelluksella saada tuota kun oon oneplussaan haaveillut tuosta ominaisuudesta..
Oneplussaan (8pro) sai akun asetuksista laitettua päälle ominaisuuden mikä hidasti lataamista kun akku alkaa täyttymään ja akku ladataan aivan täyteen vasta juuri ennen heräämistä aamulla opitun aikataulun mukaan...
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
erikoista samsungeissa, että s20 näyttää 85% kun täynnä mutta samsung tabletissa jossa sama asetus että lataa 85% mutta kun lataa täyteen näyttää 100%
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
615
Pitääkö Oneplussan Warpcharge 65 laturiin olla Oneplussan oma kaapeli että saa täyden lataustehon käyttöön?
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
584
Ei tarvitse, kunhan on vain tarpeeksi "nopea kaapeli". Esim. itse ladannut Baseus 66W LCD-näytöllisellä kaapelilla ja lataa täydellä teholla.
Onkohan noi näytölliset kaapelit poistunu valikoimasta kun ei löydy Amazonista eikä Baseuksen kotisivuiltakaan enää listattuna?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
577
Onkohan noi näytölliset kaapelit poistunu valikoimasta kun ei löydy Amazonista eikä Baseuksen kotisivuiltakaan enää listattuna?
Ei tietoa, Banggoodista tilasin omani tämän vuoden alussa ja vielä näyttää sieltä löytyvän. Hinta tosin oli silloin 12 € sisältäen kaiken, nyt selvästi enemmän.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
No nyt on neljäskin langaton laturi testattu, tällä kertaa Samsungin malli, ja sekin tikittää häiritsevästi ladatessaan. Laite on kyllä selvästi testaamistani hiljaisin odottaessaan, mutta latauksen aikana se kuulostaa ihan samalle kuin muutkin. Mokomalle ei edes kelvannut PC virtalähteeksi, niin jouduin sitä varten USB PD -laturin tilaamaan ja nyt senkin palauttamaan turhana.

Ei tässä taida muu auttaa kuin tyytyä edelleen kaapeliä tökkimään paikalleen latausta varten. Ei ole ääniherkän ihmisen elämä helppoa.

Ilmeisesti jotkin langattomaan lataukseen käytetyt komponentit tahtovat pitää ääntä, eikä niitä ole yritetty äänieristää. Ehkä itse pystyisi jollain massalla piirilevyn kuorruttamaan.
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Miksi se puhelin on aivan pakko yöllä ladata? Itse latailen aina illalla tai sitten aamulla.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
367
No nyt on neljäskin langaton laturi testattu, tällä kertaa Samsungin malli, ja sekin tikittää häiritsevästi ladatessaan. Laite on kyllä selvästi testaamistani hiljaisin odottaessaan, mutta latauksen aikana se kuulostaa ihan samalle kuin muutkin. Mokomalle ei edes kelvannut PC virtalähteeksi, niin jouduin sitä varten USB PD -laturin tilaamaan ja nyt senkin palauttamaan turhana.

Ei tässä taida muu auttaa kuin tyytyä edelleen kaapeliä tökkimään paikalleen latausta varten. Ei ole ääniherkän ihmisen elämä helppoa.

Ilmeisesti jotkin langattomaan lataukseen käytetyt komponentit tahtovat pitää ääntä, eikä niitä ole yritetty äänieristää. Ehkä itse pystyisi jollain massalla piirilevyn kuorruttamaan.

Ootko kokeillut tätä? Tukee siis myös aivan normaalia Qi-latausta. Ei oo itsellä kokemusta mutta olettaisin että äänetön olis.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
No nyt on neljäskin langaton laturi testattu, tällä kertaa Samsungin malli, ja sekin tikittää häiritsevästi ladatessaan. Laite on kyllä selvästi testaamistani hiljaisin odottaessaan, mutta latauksen aikana se kuulostaa ihan samalle kuin muutkin. Mokomalle ei edes kelvannut PC virtalähteeksi, niin jouduin sitä varten USB PD -laturin tilaamaan ja nyt senkin palauttamaan turhana.

Ei tässä taida muu auttaa kuin tyytyä edelleen kaapeliä tökkimään paikalleen latausta varten. Ei ole ääniherkän ihmisen elämä helppoa.

Ilmeisesti jotkin langattomaan lataukseen käytetyt komponentit tahtovat pitää ääntä, eikä niitä ole yritetty äänieristää. Ehkä itse pystyisi jollain massalla piirilevyn kuorruttamaan.
Jos olet neljä asiallista oletuksena "äänetöntä" langatonta laturi testannut ja kaikki pitää ääntä, niin tulee pari juttua mieleen, joko se ladattava laitteesi pitää ääntä, käyttöpaikka synnyttää ääntä, tai kuulosi on sellainen että tavikselle äänetön on sinulle häiritsevä.

Mokomalle ei edes kelvannut PC virtalähteeksi, niin jouduin sitä varten USB PD -laturin tilaamaan ja nyt senkin palauttamaan turhana.
Jos PC USBia käyttänyt powerina, niin tulee kolmasvaihtoehto, peru USBei ole riittänyt, jolloin laturi sekoilut, tai toiminut ei suunnitellussa tilassa. Tuosta tulee mielee vielä se että jos PCn vieressä langaton laturi pitää häiritsevää ääntä, niin PC täytyy olla todellä äänetön, tai sitten ne laturit sekoilee huolella.


Yllä oleva siis arvailua kuvauksen perusteelle, se ei pois sulje sitä että sinulla neljä erilaista poikkeuksellisen äänekästä laturia (kuvauksen perusteella ei kyse saman mallin kierrätyksestä, vaan eri malelista)
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Miksi se puhelin on aivan pakko yöllä ladata? Itse latailen aina illalla tai sitten aamulla.
Jos minun viestiini viittaat, niin minä lataan aina päiväsaikaan tietokonepöydällä.


Ootko kokeillut tätä? Tukee siis myös aivan normaalia Qi-latausta. Ei oo itsellä kokemusta mutta olettaisin että äänetön olis.
En ole kokeillut tuota kyseistä laturia, enkä tiennyt sen olevan Qi-yhteensopiva. Ennen olisin itsekin olettanut langattomien laturien olevan käytännössä äänettömiä, varsinkin Samsungin laitteen. Joka tapauksessa jo ulkonäkönsä vuoksi en ole siitä kiinnostunut.

Jos olet neljä asiallista oletuksena "äänetöntä" langatonta laturi testannut ja kaikki pitää ääntä, niin tulee pari juttua mieleen, joko se ladattava laitteesi pitää ääntä, käyttöpaikka synnyttää ääntä, tai kuulosi on sellainen että tavikselle äänetön on sinulle häiritsevä.


Jos PC USBia käyttänyt powerina, niin tulee kolmasvaihtoehto, peru USBei ole riittänyt, jolloin laturi sekoilut, tai toiminut ei suunnitellussa tilassa. Tuosta tulee mielee vielä se että jos PCn vieressä langaton laturi pitää häiritsevää ääntä, niin PC täytyy olla todellä äänetön, tai sitten ne laturit sekoilee huolella.


Yllä oleva siis arvailua kuvauksen perusteelle, se ei pois sulje sitä että sinulla neljä erilaista poikkeuksellisen äänekästä laturia (kuvauksen perusteella ei kyse saman mallin kierrätyksestä, vaan eri malelista)
Siis testaamani langattomat laturit ovat pitäneet ääntä silloinkin kun ne eivät lataa. Ääni alkaa ja loppuu sen mukaan saako se virtaa. Kolme laturia testasin sekä tietokoneen USB-porteista että tavallisella USB-laturilla. Neljäs Samsungin laite vaati Samsungin pikalaturin tai USB PD -laturin, jollaisen hommasin ihan sitä varten. Se laturi muuten myös piti samankaltaista ääntä langattoman laturin ladatessa puhelinta.

Olen ihan varma, etteivät useimmat ihmiset huomio tai edes pysty kuulemaan minua häiritsevää ääntä näistä latureista. Verrokiksi esim. Noctua NF-S12A häiritsee minua jo 800 RPM kierrosnopeudella ja tietokoneeni jäähtyykin itse kasatulla vesikierrolla, jonka jäähdyttää neljä hitaalla vakionopeudella pyörivää 200mm tuuletinta. Näytönohjaimen coil whine pelatessa on selkeästi kovin ja ärsyttävin tietokoneestani kuuluva ääni. En minä sitäkään jaksaisi kuunnella tietokoneella foorumia lukiessani.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Olen ihan varma, etteivät useimmat ihmiset huomio tai edes pysty kuulemaan minua häiritsevää ääntä näistä latureista.
Jos yksilön kuulu ylittää keskiverto ihmisen kuulon, niin se voi selittää tuon että useampi laite (ilmeisesti ainakin pari erilaista mallia) pitää sinulle kuuluvaa ääntä.

Eli voi kyse siitä että tekniikalla ei sinulle löydy laitetta, ja jos intoa etsiä, niin liikkeissä käydä kuuntelemassa.

Jos lisäksi on sellainen ominaisuus että leveämmän kuulon lisäksi, äänet häiritsee, niin se tuo lisähaastetta.

Voi veikata että monet poweritkin(laturit) pitävät häritsevää ääntä, ainakin ns normikuuloiset niistä kuulevat äänitä.

Tietenkin jos joku kohtolotoveri löytyy, niin sitten voitte jakaa kokemuksia. Yleisellä palstalla kannattaa tuoda esille erityisominaisuudet, niin me tavikset ei ale turhaan kinaamaan jostain äänistä mitä me ei kuulla, saati että häiritsisi.

Lisäksi jos löytyy joku malli joka on sinulle äänetön, niin se voi olla ihan sattuma yksittäinen laite .

(Vertaa autoketjuissa yksilöitä joille hyvin monen auton takavalot , päiväalot jne välkkyy häirtisevästi, tavis ei välttämättä erota välkyyntää edes sivusilmällä)
 
Liittynyt
17.01.2021
Viestejä
31
USB "jatkoroikka" pitäisi hommata webbikameralle, 7-15 metriä(riippuu hinnasta), mielellään USB - USB-c, onko teillä kokemuksia tälläisistä ja suositteletteko jotain tiettyä?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
31
Puhelin lompakkokotelossa. Mikä langaton laturi tekee hommansa ilman, että puhelinta tarvitsisi ottaa kotelosta pois?
 
Liittynyt
22.12.2019
Viestejä
584
Puhelin lompakkokotelossa. Mikä langaton laturi tekee hommansa ilman, että puhelinta tarvitsisi ottaa kotelosta pois?
Riippuu kotelosta, sen runkomateriaalista ja paksuudesta, mutta voi olla hankala löytää luotettavasti toimivaa, kun lompakkokuorien läpi ei monesti toimi edes autossa käytettävät kojelautapidikkeet jotka perustuu kotelon sisäpuolelle asetettavaan magneettiin.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
949
Viimeaikoina yrittänyt tutkia eri latureita ja puhelimia. On tää pikalataus viidakko kyllä sekavaa. Ilmeisesti niin paljon eri QC-standardeja jotka enempi tai vähempi valmistajakohtaisia.

Kun periaatteessa pitäisi olla helppoa: laturi antaa oletuksena USB-standardin mukaisen 5V ja puhelin ottaa niin paljon virtaa kuin ottaa. Jos vain laitteet tukevat, niin tarvittaessa laite ja laturi keskustelevat USB:n datapinnien kautta että voiko jännitettä nostaa, jotta samalla virralla tulisi enempi tehoa. Toimii niin mirco-USB kuin USB-C kaapelien kautta aivan samoin, jopa adapterien läpi (kokeilin).

Mutta se käytäntö. Samsungi latautuu pikana (siis korotetuilla jännitteillä) millä vaan laturilla, mutta Xiaomi ei lataudu pikana samsungin pika-laturilla. Sama kaava jatkuu power pankkien kanssa, eli Samsung lataa pikana myös Xiaomin power pankista, mutta Xiaomi ei Samsung-merkkisestä powerpankista. Vanhasta Huawein QC2 laturista Xiaomi suostuu ottamaan mehua korotetulla 9-10V jännitteellä, mutta ei niin paljoa virtaa kuin Xiaomin oma laturi suostuu antamaan (jotta päästää sinne +20W lataustehoihin).

1649315471993.png


Osaatteko suositella jotain hyvää ja edullista autolaturia, vaikka aliexpressistä, joka tukisi mahdollimman monipuolisesti pikalatauksia?
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
296
Tekisi mieli viritellä pöytäkoneen kattoon langaton lataus paikka. Virran ottaisin emolevyltä USB 3.2 Gen 1 Front USB headerista (19 pin). Joku adapteri siihen väliin. Oiskohan tämmönen hyvä: QiCheng&LYS USB 3.0 Motherboard Super High Speed 5Gbps 19 Pin Female Adapter to 2 USB 3.0 Female: Amazon.de: Computer & Accessories

Kotelon katossa on vajaan millin paksuinen rei'itetty metalli ja pölysuoja. Lataakohan langattomat laturit, jos on milli välissä tavaraa? Ei tarvii mitään nopeita latausnopeuksia. Nappikuulokkeiden paikaksi on vakiintunut tuo kotelon katto ja olisi kiva, jos ne latais siinä samalla. Otetaan myös suosituksia hyvistä latausalustoista samsung galaxy buds proille. Täysin uuttaa tekniikkaa itelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Olikos noissa usb-c -> usb-c piuhoissa isoja eroja, tyyliin usb-a -> usb-c? Tilasin ton 10e samsungin 25w laturin ja metrinen c-c usb-pd johto pitäisi löytää.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
472
Olikos noissa usb-c -> usb-c piuhoissa isoja eroja, tyyliin usb-a -> usb-c? Tilasin ton 10e samsungin 25w laturin ja metrinen c-c usb-pd johto pitäisi löytää.
Vähän riippuu mitä sillä kaapelilla meinaa tehdä.

Jos meinaa normaalisti vain latailla puhelinta, niin tuskin mitään mullistavia eroja on ja kaikki kaapelit pitäis toimia. Mutta jos haluaa esim läppäriä ladata yli 60W tehoilla(kaikki USB-C kaapelit pitäs periaatteessa olla reitattuja 3A virralle, eli 20V*3A = 60W), niin sitten tarvii "aktiivisen" kaapelin jossa on jokin tunnistin chippi, joka kertoo laturille ja/tai laitteelle että se tukee 100W (20V*5A=100W) latausta.

Datansiirrossa on kanssa eroja, jossakin on vain latauspiuhat eikä datapiuhoja ollenkaan, jossakin on sitten datapiuhatkin, ja jossain vielä enemmän datapiuhoja ja nopeampi siirto ja tuki 4k näytöille jne... Eli etenkin jos dataa meinaat nopeasti siirrellä, niin kannattaa olla tarkkana kaapelin valinnassa. Useimmiten se on kyllä mainittu kaapelin spekseissä jos se tukee jotakin nopeampaa datasiirtoa. Näissä on toki sitten se että jos kaapeli tukee nopeaa datasiirtoa ja 100W latausta, niin se kaapeli on väkisinkin paksumpi ja vähemmän ketterä. Eli jos tarvii vaan ladata puhelinta 25W teholla, niin tuollainen paksu kaapeli ei välttämättä ole paras valinta...

Sitten toki on se kaapelin mekaaninen laatu ja kestävyys. Itse olen suosinut tuollaisia kangaspäällysteisiä, ne tuppaa takertua vähemmän itseensä kuin sileät muoviset...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Ei niissä kait suuria.. Tosin iteltäkin ääni kangaspeitteiselle kaapelille, eivät takerru ja "liukuvat".
Hyviä merkkejä lienee ainakin Anker, Baseus, Ugreen ja toki sitten yleisesti ottaen kalliit on aina hyviä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom