Lainaus annetusta linkistä:
"
7 U.S. troops hurt in Iraq raid targeting Islamic State group militants that killed 15" Vaikuttaisi taistelu-alueelta.
Iraq ei ole enää aktiivinen sota-alue. Kuten Harris sanoo. Tässä on vähän sama, kuin se "fine people from both sides". Jätettiin osa lauseesta pois. Eli false.
Eli Trump ei kannata 2025?
Tätä me emme voi tietää, ellei häntä valita. Mä voin itse spekuloida tuota. Mä veikkaan, että sieltä tulee poliittisia linjoja. Mutta valehteleeko Harris, ettei hän kannata särötyksen kieltoa? Tuskin hän sitä kieltää. Emmekä voi tietää, ellei häntä valita. Vaalipuhetta. Eli false.
Mutta, jos Harris sanoi, että Trump kannattaa project 2025:sta, niin hän sanoo tuossa väärin. Me emme voi tuota ennen valintaa varmistaa ja vasta oikeastaan kauden jälkeen tiedämme, valehteliko.
Ja tämän lopun osalta voisit ottaa tarkasti kantaa väitteisiin, muutoin tämä on omien mielipiteiden esittämistä.
#factchecktrue
Nää on vain vaalipuhetta, eli voidaan tietää vasta, kun toinen on valittu. Ja hävinnyt taas ei pääse edes todistamaan kantaansa.
Kamala falsely
claimed she does not support a government takeover of health care (
she does).
Kamala
denied she supports a fracking ban (
she does) and mandatory gun confiscation (
she does).
Kamala
falsely claimed President Trump supports “Project 2025” — despite the fact that he has
never been involved.
Kamala claimed President Trump supports a national abortion ban (
he doesn’t) and wants to ban IVF (
he doesn’t).
Tässä Harris oli väärässä,
Kamala
resurrected the Charlottesville hoax, which fact-checkers have
repeatedly debunked.
Nää taas on puhtaasti vääriä väitteitä:
Kamala
falsely claimed Tim Walz didn’t legalize abortion-on-demand until birth in Minnesota — which is
exactly what he did.
"Execution after birth". Ei onnistu, eli false.
Kamala said “that’s not true” when President Trump highlighted her support for defunding the police — which she has
repeatedly called to do.
Harrisilla on toisenlainen lähestyminen. Hän ymmärtää, että kaikkeen ei tarvita poliisia. Vaan koulutukseen satsaamalla voidaan saada turvallisuutta myös ylös. Tai paikalle sosiaalityöntekijä, ennemmin kuin swat tiimi kolkuttaa oveen.
Mites se Trumpin tämä?
REPUBLICANS IN CONGRESS SHOULD DEFUND THE DOJ AND FBI UNTIL THEY COME TO THEIR SENSES,” Trump
wrote on his Truth Social platform
Trump’s remarks came a day after he
traveled to Manhattan court for his arraignment in relation to a probe conducted by Manhattan District Attorney Alvin Bragg (D) into Trump’s possible involvement in a hush money payment made during his 2016 campaign to adult film actress Stormy Daniels.
Eli defund, koska mä voin joutua syytteeseen? Joutukin, ja saa tuomion siitä. Ilmeisesti pitää lakkauttaa oikeuslaitos kanssa?
Ja sitten tämä active war zone juttu: false:
Kamala
falsely claimed “not one member of the United States military…is in active duty in a combat zone.”
Tämä taas kyseenalainen:
Kamala
denied she raised money to bail violent rioters out of jail during the 2020 Summer of Love — but her tweet is literally
still up.
Se keräs rahaa järjestölle, se ei pysty vaikuttamaan, millaisia henkilöitä järjestö auttaa. Se voi auttaa oikeasti ns hyviä tapauksia, tai se voi auttaa huonoja tapauksia. Hän tuskin on kovin mustavalkoinen tässä, kuten esim itse olen.
Eli 7/9 on sulla vääriä. 1 valhe Harrisilta, ja 1 kyseenalainen, mutta voidaan sekin laskea valheeksi. 2 points. Tosin Trump pääsi kertomaan tuosta Charlotteville asiasta.
Ja se alkuperäinen väite taisi olla, että oli epäreilua, kun Trumpia fact checkattiin lennossa, mutta Harrisia ei. Ainoa, jonka olisi voinut, oli tuo "fine people on both sides". Tuohon rahan keräykseen Harris ei edes vastannut.
edit:
Mutta hauskoja juttuja Trumpilta, Haitilaiset, jne tiedetään jo. Mutta myös väittää, että laittomat tulee maahan, eikä ne osaa englantia ja demarit haluaa, että ne äänestää. Tuossa tulee pari lakia eteen.