Koska:
Nyt puhut tosta new yorkin oikeuden käynnistä. Itse puhuin laajemmin trumpin oikeudenkäynneistä ja erityisesti viitaten tohon D.C oikeuden käyntiin vaalien varastamisyrityksestä.
Trump on valituksilla tehnyt kaikkensa yrittäen viivästyttää oikeuden käyntiä. Hän väitti että hänellä on täydellinen immuniteetti. Itse kritisoin pitkälti korkeimman oikeuden toimintaa trumpin suhteen.
lisäksi se että asia menee lain kirjaimen mukaan ei tarkoita että se olisi oikeusvaltioperiaatteen mukaista, kun korkein oikeus teki trumpille selvän palveluksen sekä sillä immuniteetti päätöksellä, että sen päätöksen proseduureilla.
Kyllä, koska Tuomioistuin ei ole lopullinen, koska se on erehtymätön; se on erehtymätön vain, koska se on lopullinen.
Yhdysvaltalaiset asiantuntiat. Itse seuraan jenkkimediaa ja siellä ollaan hyvin kriittisiä tän päätöksen suhteen (joka muuten oli 6-3 ja kaikki repiblikaanien nimittämät tuomarit vs kaikki demokraattien nimittämät).
Ja tossa
"A lawless Supreme Court is as anathema to a democracy as a lawless president," writes @AWeissmann in an analysis of the #SCOTUS presidential immunity decision.
www.justsecurity.org
My purpose in this blog post isn’t to repeat any of those criticisms. It is to point out as a matter of pure judicial craft just how bad Justice Roberts’ decision is. I frankly expected better of him.
www.nycla.org
Unfounded in both history and legal precedent, the decision poses a risk to our system of governance.
www.brennancenter.org
He continued: "The defining maxim, if you will, of Americans, since its founding, has been that in America, no man is above the law.
Michael Luttig, joka on ollut merkittävässä asemassa konservatiivi piireissä kutsui tuota tulkintaa niin kutsutuksi perustuslain tulkinnaksi.
Conservative former judge J. Michael Luttig said the Supreme Court's move granting presidents immunity for officials acts is an "abominable decision."
www.newsweek.com
kettering.org
Joten ei ole mikään ylen keksintö, vaan suoraan paikan päätä oleva näkökulma.
Moni voi elää eristyksissä, mutta itse saan tietoni jenkkilän tapahtumista jenkkilän mediasta. Joten nää sun väitteet suominapaisuudesta ja suomen näkökulmasta on olkiukkoilua vasten parempaa tietoa.