Otin kantaa siihen ajan hetkeen milloin porukka oli kerääntynyt Capitolille. Jos haluat jotain muuta niin kannattaa ehkä tarkentaa mitä haluaa.
Ehkä helpompi kertoa oma kantani ja voinet osoittaa mistä olet eri mieltä.
Yhdysvaltalaiset vaalit ovat tiistaina marraskuussa, jokainen osavaltio on jaettu piireihin ja valitsee koko osavaltion yhteisen ehdokkaan tai parissa poikkeuksessa muutamalle alueelle erikseen. Tämän jälkeen osavaltioiden valitsijamiehet antavat oman äänensä - yleensä noin 95% samoin kuin kansa, mutta teoriassa vapaasti. Lain hengen mukaan olisi hyvä noudattaa kansaa. Tähän asti lienee kiistatonta, jos olen väärässä saa korjata
sitten tulkinnanvarainen osuus:
Kun pikkuhiljaa noin marraskuun puoliväliin mennessä oli selvää että Trump hävisi vaalit oli se hetki jolloin minun mielestäni olisi pitänyt tunnustaa ja viestittää. Sen sijaan kokeiltiin lakiteitse, mikä on toki laillista ja ehdottoman suositeltavaa epäselvyyksien varalta. Lisäksi yritettiin - taas mielestäni - epäeettisesti esim vaatia osavaltioita ”löytämään ääniä” tai valitsemaan valitsijamiehiä jotka joustaisivat kansan sanasta. Tämä lienee laillista mutta hengen vastaista. Väärin laskettu tulos taas vaatisi joko kymmeniä tuhansia vääriä ääniä vähintään yhdessä piirissä viidessä osavaltiossa, mikä näyttäisi tilastollisesti hassulta, sekä invalidisoisi muut äänet esim senaattiin samalla. Toinen vaihtoehto on huijata pikkuisen monessa vaalipiirissä, joka vaatisi tuhansia huijareita yhtä aikaa. Lienee mahdollista että vaaleissa oli myös aitoja tilastopoikkeamia, oliko termi bell weather?
Viimeisessä vaiheessa äänet lasketaan yhteen senaatissa varapressan lukiessa ne ääneen. Itse sanoin jo tammikuussa 21 että vaikka koko senaatti olisi murhattu ei tuo muuttaisi tulosta tai kansan kahta kuukautta vanhaa mielipidettä, eli siinä mielessä mahdoton yrityskin, mutta tahallinen
koska mielestäni DJT aktiivisesti osallistui näihin kahteen viimeiseen vähintään viestinnällään on hän oman maalaisjärkeni mukaan yrittänyt vastustaa kansan mielipidettä, kuten Lukashenka onnistui. Jos näin on, on mielestäni mahdollista tulkita että kyseinen henkilö ei usko demokratiaan eikä demokratian siis tarvitse uskoa häntä. Tämä riippumatta siitä onko kaikki oikeusasteet jo käyty läpi. Olisi hienoa jos oikeus olisi päättänyt hyvissä ajoin ennen seuraavaa vaalia mutta jos näin ei ole ehtinyt toimia on mielestäni mahdollista tulkita tilannetta sen sijaan että päästää uudelleen ehdolle - huom siis vaaleihin joita ei viimeksi kunnioittanut - vaikka prosessi olisi kesken. Jos todetaan oikeudessa syyttömäksi minä pyydän anteeksi ja toivotan onnea 28. Ja tämä kaikki tietenkin kenen tahansa ehdokkaan tai viran suhteen
toki jokainen joka tähän päätökseen pystyy tulemaan teki sen jo kolme vuotta sitten eli en edes yritä käännyttää tai vakuuttaa ketään
Ne seitsemän ammattituomaria tekivät yhden tulkinnan ja lopullisen tulkinnan todennäköisesti antaa korkein oikeus ja sen yhdeksän ammattituomaria.
täsmälleen samaa mieltä nyt kun pudotit väitteet siitä että puolueellisuudesta olisi ollut kyse