Se oma Bilteman 2.5tn tunkki oli juuri tällainen, mutta varmaankin tuota mallia edeltävä generaatio. Kesti jonkun 5v satunnaista autotallikäyttöä (toki sisälsi useamman kytkimen vaihdon, jakopäitä, moottorirempan jne), kun sitten menetti voimansa kesken hammastangon vaihdon. Varmaan tiiviste petti nostosylinteristä tms. Mulla oli tarkoitus hommata AC:n tunkki tän Biltemalaisen korvaajaksi, mutta kun tarve oli heti, niin jouduin sit tyytymään lähi-motonetin valikoimaan ja hankin tällaisen:
3 tonnin hallitunkki
Alunperin ajattelin että korjaan sen bilteman tunkin sit kun kerkiän, mutta bahcolaista kotitallissa kokeiltuani totesin että en ala sitä biltemalaista korjaamaan. Ainakin itselläni, sekä yhdellä kaverillani samaisen biltsun tunkin laskuventtiili oli sellainen "kaikki tai ei mitään", joka on parhaimmillaankin ihan kauhea käytössä, kun joutuu ihan kieli keskellä suuta kiertämään kahvaa ettei tulla hirveällä vauhdilla pukin päälle. Bahcolaisessa on vulkanoitu kumipinta pyörissä ja ainakin vielä n. 3v ostosta se kulkee betonilattialla kuin sukkasillaan ja muutenkin se rullaa tosi sievästi auton alle vaikka nostaisi enemmänkin. Silti suosittelisin ohittamaan bahcon ja useamman satasen tunkkibudjetilla hankkimaan oikean laatumerkin, esim. AC. Nykyään kun tuo Bahcokin lienee lähinnä paremmalla laadunvarmistuksella olevaa kiinakuraa.
Olen nähnyt AC:n tunkkeja ammattikäytössä ja jostain syystä ne vaan tuntuu kestävän vaikka olosuhteet olisivat ihan kamalat (esim. TI-pesuhalli). Jotenkin sitä kuvittelisi että tuollainen tunkki kestäisi isältä-pojalle harrastekäytössä.