Voihan sitä noinkin ajatella. Eikä tässä nyt rosikseen oltu ensimmäisenä menossa.
Mutta vissiin ei sitten osaa liikuta yhtään, ettei lakia noudateta. Eihän siinä.
Ja selvennettåköön, etttä nyt on on kyse sen verran kädettömästä porukasta, ettei noilla edes mitään lakiosastoa ole - tai ainakaan minä en sellaisesta kuullut mitään neljässä vuodessa.
Lisäksi tuolla on harrastettu jo aiemminkin hiukan epämääräisiä irtisanomisia, niin lähinnä on oikeus ja kohtuus, että hommalle pistetään loppu. Minulle on yksi ja hailea, tuleeko tästä mitään korvausta vai ei, vielä vähemmän olen tässä kostamassa kellekäään mitään. Mutta julkisomisteiselle yhtiölle ei näytä kovin kaksiselle, jos se ei edes lakeja noudata.
Siellä saatetaan käyttää sinunkin veroeuroja noin hienosti.
Ja lisätään nyt vielä, että kyse on periaatteesta. Olen aina ennenkin kysynyt jos on mietityttänyt, että meniköhän ihan oikein.
Kerran liitto olisi halunnut lähteä ajamaan asiaa työnantajan selittelyistä huolimatta, mutta en itse viitsinyt juuri pitkällisen prosessin takia lähteä siihen.
Silloinkin haettiin vähän oman irtisanomisen jälkeen projaria. Kuulemma ei kohtuullisella koulutuksella olisi minusta saanut sellaista, opiskelin silloin parhaillaan projektinhallinnan tutkintoa.