Nastarenkaiden käyttäjät sopisi "tyhmät ihmiset" ketjuun
Enemmän tällaisten kommenttien täysin ilman perusteluita laukojat tänne sopii.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nastarenkaiden käyttäjät sopisi "tyhmät ihmiset" ketjuun
Joo, oma ketjunsa tälle aiheelle lienee paikallaan - tämä ketju on sille väärä paikka. Ketjun avausviestejä vanhempia viestejä ei voi siirtää kyseiseen ketjuun.Vastaamon tapaus paisuu todennäköisesti sen verran isoksi, että tein sille nyt oman ketjun. Olkoonkin että siellä on selvästi tehty tyhmiä juttuja mm. käyttämällä oletussalasanoja palvelimilla/tietokannoissa, niin jatketaan sitä keskustelua silti täällä -->
Vastaamo.fi tietovuoto - keskustelu ja seuranta
Ketju on tarkoitettu yleiseen keskusteluun sekä tapahtumien kehittymisen seurantaan koskien Vastaamo.fi psykoterapiakeskuksen tietovuotoa. Poliisin tiedote...bbs.io-tech.fi
Moderaattorit voivat varmaan siirtää täältä olennaiset keskustelut sinne. @Sampsa @Juha Kokkonen ja kumppanit, jos jossakin välissä ehditte.
Se on sitä yhteispeliä ja joutsavuutta, yksi tekee väärin, niin se vähän painostaa tekemään muitakin, no tuossa kai seuraava luulee että tässä kuulukin noin tehdä.Jos jatketaan liikenneteemalla, niin tässä on lisää tyhmiä autoilijoita:
![]()
HS Espoo | Espoossa on kuja, jossa on kirjoitettu 840 parkkisakkoa tämän vuoden aikana, sillä kuskit eivät yksinkertaisesti ota opikseen
Leppävaaran Läkkisepänkujalla on kirjoitettu tänä vuonna jo 840 pysäköintivirhemaksua. Monet autoilijat jättävät autonsa jalkakäytävälle, vaikka vieressä olisi ilmaisia parkkipaikkoja.www.hs.fi
Olen monesti itsekin jättänyt tuohon auton kun pitänyt esim. hakea jotain pakettia läheisestä DHL:n pisteestä. En ole kuitenkaan havainnut mitään poikkeuksellista gravitaatioaaltoa, joka vetäisi auton jalkakäytävän puolelle, vaan olen kyllä saanut auton tuohon ajoradalle mahtumaan ja pysymään.
Mutta maailma muuttuu, nykyään auto sammuu valoihin joten hyötyä ei saada, varsinkaan jos on pakko pysäyttää.
Oma tapani on sama kuin @SINN llä. Kai se turbo kuumenee melkoisesti normaalissa, pidemmässäkin ajossa. Aina kun auto on lämmin, minulla on tapana myös istua paikallaan hetki, jotta öljy kerkeää kiertämään turbossa. Ei ainakaan mitään haittaa tästä tavasta.
Sekoitetaanko tässä nyt uskonollisia tai muita vakaumuksellisia asiota avioliitto asiaan ?Tässä se homman juoni tulikin.
Esim. mulle ja mun vaimolle avioliitto on jotain aivan muuta kuin "käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan."
Se käytännöllinen ja juridinen puoli seuraa avioliiton mukana, se ei suinkaan ole eikä ollut se syy miksi avioon alun perin mentiin.
Jos naimisiin menee sopimusteknisistä syistä niin voi tietty olla vaikea nähdä miksi joku ei ajattele siitä samoin kuin auton ostamisesta ja halua tehdä etukäteisvalmisteluita eron varalle...
Sekoitetaanko tässä nyt uskonollisia tai muita vakaumuksellisia asiota avioliitto asiaan ?
Jos avioliitto solmitaan jostain muista kuin teknisistä syistä, niin haiskahtaa vähän pelottavalta muutenkin kuin vain vailinaisten pariasioiden takia.
En väitä etteikö sopisi ketjuun, mutta yritän tuupa uudestaan aihetta parisuhde ketjuunUskonnollisten ei, vakaumuksen, ehkä vois sanoa että henkilökohtaisten sellaisten kyllä. Syy naimisiin menoon on varmaan epämääräisesti kuvattuna se, että halutaan olla perhe, yksikkö, oletuksena loppuiän yhdessäolo. Toki meidän järjestelmä on rakennettu niin, että nämä tulee lakiteknisestikin voimaan naimisiin mennessä, joten vois siltä kantilta tulkita, että mentiin teknisten syiden takia naimisiin. Mutta se miksi niin haluttiin tehdä oli muu kuin mekaaninen omaisuuden turvaaminen/assettien sulautus.
Varmaan kuuluu tyhmätihmiset ketjuun, mutta tungen tätä kuitenkin toistamiseen tänne.
Perhe ? muodostaakseen perheen ei tarvitse mennä avioliittoon.
Elinikäinen avioliitto, menee vähän uskonta puolelle. Suomessa karkeasti puolet avioliitoista purkaantuu puolisoiden eläessä. en epäile etteikö noistakin moni olisi solmittu oletuksella että elinikäinen ja osa varmaa liiton purkautuessakin ollut siinä uskossa.
Mutta kuviltelma että avioliitolla saisi toisen sidottua eliniäksi ei pidä paikkansa (no yksittäis tapauksia missä noin tehty)
Jos nuo ovat syynä avioliittoon, niin menee pieleen, avioliitto ei tarjoa noista kuin sen perheen, jonka saisi muutenkin, mutta sitten saatu ne taloudelliset sitoutumiset joita ei edes haluttu, joista ei edes tehty kunnon sopparia.Toki meidän järjestelmä on rakennettu niin, että nämä tulee lakiteknisestikin voimaan naimisiin mennessä, joten vois siltä kantilta tulkita, että mentiin teknisten syiden takia naimisiin. Mutta se miksi niin haluttiin tehdä oli muu kuin mekaaninen omaisuuden turvaaminen/assettien sulautus.
Henkilöstöhallinto meni laittamaan noin 1000 henkilön organisaatiossa koronarokotuksista infoa ihmisille niin, että laittoivat koko henkilöstön vastaanottajaksi suoraan vastaanottajakenttään, ei BCC:ksi. Nyt kaikilla 1000 ihmisellä kilisee maili vähän väliä kun ihmiset varaa koronarokotusaikojaan vastaamalla koko henkilöstölle sen alkuperäisen allekirjoittajan sijaan. Huhhuijjakkaa taas.
Henkilöstöhallinto meni laittamaan noin 1000 henkilön organisaatiossa koronarokotuksista infoa ihmisille niin, että laittoivat koko henkilöstön vastaanottajaksi suoraan vastaanottajakenttään, ei BCC:ksi. Nyt kaikilla 1000 ihmisellä kilisee maili vähän väliä kun ihmiset varaa koronarokotusaikojaan vastaamalla koko henkilöstölle sen alkuperäisen allekirjoittajan sijaan. Huhhuijjakkaa taas.
Koronarokotusaikoja vai esimerkiksi influenssarokotusaikoja sen sijasta?
Jos 40 tuhannen ihmisen potilastiedot on varastettu ja kiristäjä vaatii niistä 400 tuhatta euroa, niin hinta yhden ihmisen potilastiedoille on 10 euroa.
Ilmeisesti eivät arvosta niiden pelastamista tuon arvoiseksi yhtä potilasta kohti.
Kiristäjille maksaminen ei yleensä ole mikään vaihtoehto. Tässä tapauksessa kuvittelisi että se on ainoa vaihtoehto jos firman halutaan estää ajautumasta konkurssiin ja pelastaa monen ihmisen elämä.
:-( Luulis noiden edes osaavan , olevan tarkkoja, no mokia sattuu.Henkilöstöhallinto meni laittamaan noin 1000 henkilön organisaatiossakoronainfluenssarokotuksista infoa ihmisille niin, että laittoivat koko henkilöstön vastaanottajaksi suoraan vastaanottajakenttään,
Sulla nyt mielessä joku esimerkki joka tuntuu tyhmältä.Miten voi olla mahdollista, että jotkut käyttävät vieläkin dinosaurusta nimeltä Windows XP?
On se erityisesti tietoturvamielessä tyhmää.Sulla nyt mielessä joku esimerkki joka tuntuu tyhmältä.
XP on monella käytössä, mutta se ei tarkoita että se olisi tyhmää (tähän ketjuun sopivaa)
En epäile etteikö olisi myös XP käyttäjiä jotka sopivat tähän ketjuun.
Ainakin teollisuudessa on ympäri maailmaa tehtaita, joissa törmää Windows XP:hen. Usein kyseessä on joku kone/laite, jonka ohjaus on XP:llä. Olen nähnyt myös Win 3.11 ihan viime vuosinaSulla nyt mielessä joku esimerkki joka tuntuu tyhmältä.
XP on monella käytössä, mutta se ei tarkoita että se olisi tyhmää (tähän ketjuun sopivaa)
En epäile etteikö olisi myös XP käyttäjiä jotka sopivat tähän ketjuun.
On se erityisesti tietoturvamielessä tyhmää.
Miten voi olla mahdollista, että jotkut käyttävät vieläkin dinosaurusta nimeltä Windows XP?
Periaatteessa sama tilanne kuin että käyttiksenä olisi ollut Windows 3.1x vuonna 2011. Tuskin oli monella.

Nopeasti kun mietin heitä (edit joilla tiedän) joilla XP käytössä, niin taitavat ne olle heidän pieniriskisimpiä koneita.On se erityisesti tietoturvamielessä tyhmää.
Jos mennään ammattikäyttöön, ja kuvailtuun, niin voivat tosiaan olla turvallisia, tosin on voitu mokaillakkin, se onko ongelma XP, vai se että tehty jokin muu moka.Ainakin teollisuudessa on ympäri maailmaa tehtaita, joissa törmää Windows XP:hen. Usein kyseessä on joku kone/laite, jonka ohjaus on XP:llä. Olen nähnyt myös Win 3.11 ihan viime vuosina
Ja koneita, joiden ohjaus tapahtuu 8" lerpuilla olevilla softilla![]()
Ei kannata miettiä, jos ei tiedä mitä miettii tai mistä puhuu. Verkkoon liitetty Windows XP on kutakuinkin pahin mahdollinen tietoturvariski mikä tulee mieleen. Sen kautta voi saada mm. sujuvasti pääsyn muualle samassa verkossa jne.Nopeasti kun mietin heitä joilla XP käytössä, niin taitavat ne olle heidän pieniriskisimpiä koneita.
Se että jollain on käytssä XP ei kerro onko se riski saati tyhmää.
Jos vastasit minulle, niin kukaan ei kai ole puhunut nettiin kytketyistä laitteista.Nuo vanhat tuotantomasiinat on harvoin kytkettynä julkiseen internettiin. Se on vähän eri juttu jos kone on pois verkosta ja on kytkettynä vain sarjaportin kautta johonkin jyrsimeen tms. Silloin se murtautuminen vaatii aina fyysisen pääsyn laitteelle.
Sori oli ehkä vähän huonosti ilmaistu.Ei kannata miettiä, jos ei tiedä mitä miettii tai mistä puhuu. Verkkoon liitetty Windows XP on kutakuinkin pahin mahdollinen tietoturvariski mikä tulee mieleen. Sen kautta voi saada mm. sujuvasti pääsyn muualle samassa verkossa jne.
OK, päivittämätön XP-reikäjuusto on hieno asia. Ei tuota sun tajunnanvirtaa jaksa joka ketjussa, laitan ignoreen.Jos vastasit minulle, niin kukaan ei kai ole puhunut nettiin kytketyistä laitteista.
Mutta jos nyt poistutaan yksityis ihmisistä johonkin tuontalaitokseen, niin silloin niitä laitteita voi olla verkossa ja usein onkin, vaikka eivät ole internetissä niin vaatii huolellisuutta verkon ylläpidolta ja heiltä joilla mahdollisuus verkkoon liittyä, ja pidettävä jo huoli siitä että sitä verkkokaapeli ei vahingossa toki vääriin reikiin (siis sen XP pohjaisen laitteen, eikä minkään muunkaan)
Sori oli ehkä vähän huonosti ilmaistu.
Heitä tietämiäni joita mietin, joilla XP käytössä, niin eivät ole verkossa, tai ovat suljetussa verkossa, heillä noiden osalta varavaisuutta aika kova. riski varsin pieni vs muu riski.
Yksityillä joilla XP koneita käytössä niin näkemäni järjestäin jotain paikallista juttua varten missä sitä tarvitaan. Toinen missä paljon nähnyt niin virtuaalikoneet, jonkin sovellus / asian takia. Siinäkin en niinkään pidä tyhmänä XPkäyttö, tosin käyttäjä voi tyhmäillä muuten.
Edit:
Lisätään vielä että tiedossa on XP koneita joiden palveluita on verkosta tavoitettavissa tiukan radaun takaa, riski, mutta varmaan pienempi riksi kuin niissäkin kohteissa tavis PC koneissa..
Onhan siihen montakin syytä. Jo aiemmin mainitut ammattivehkeet, joiden ohjelmisto toimii vain ja ainoastaan XP:llä. Ja onhan myös noita 3.1x:iäkin samasta syystä käytössä vuonna 2020, ja MS-DOSseja, yms.Miten voi olla mahdollista, että jotkut käyttävät vieläkin dinosaurusta nimeltä Windows XP?
Periaatteessa sama tilanne kuin että käyttiksenä olisi ollut Windows 3.1x vuonna 2011. Tuskin oli monella.
Porukoilla on xp. Ja ei mitään palomuuria ja virustutkaa. Pankkiasiatkin sillä hoitavat. Pitääkin soittaa ja käskeä ostaa uus mylly..
Ei sillä tiedossa kyllä on että puu on paras vitsille. Tuossa vain keskitytään siihen että mikä materiaali olisi puhtain.
Tyhmyys on yksi asia. Todennäköisesti kertomasi perusteella ilmeni myös sellaista, mikä suoraan viittaa ostajan tyhmyyteen, mutta ensisijaisesti noin toimiva kaveri on mulkku, juntti, jollain tavalla kiero saita ja ahne plus muuten vaan ihan vitun raskas. Niitä voi kaikkia valitettavasti olla olematta varsinaisesti tyhmä, ja sehän oikeastaan pahentaa asiaa.
Tuossa tilanteessa olisi tasan kaksi vaihtoehtoa: joko ostaja tuo tuotteen takaisin rahoja vastaan tai pitää töllön itsellään tuohon 200€ hintaan. Käsittämätöntä on tämä käytetyn tavaran kauppa.Nyt tuli kyllä taas vastaan sellainen kaupankäyntikokemus, että ei mitään rajaa. Tällaisten urpojen vuoksi en halua yleensä ostaa enkä myydä mitään käytettynä.
Minulla oli muutaman vuoden vanha vajaan parin tonnin OLED-TV, jossa oli paneelissa kiinnipalamisjälkiä. Sain siitä osittaisen korvauksen vakuutusyhtiöltä, mutta koska laitetta ei tarvinnut luovuttaa vakuutusyhtiölle, niin laitoin sen myyntiin puoli-ilmaiseksi ja mukaan saatesanat, että siinä on vikaa, mutta että se on peruskatselussa silti edelleen ok, kuten olikin. Alkoi armoton viestinvaihto yhden hepun kanssa, joka kinusi siitä vaikka mitä speksejä ja kuvaruutukaappauksia Whatsappin kautta. Yhdessä vaiheessa jo sanoin sille, että parempi hakea kaupasta uusi kun ei tämä sellainen ole, mutta tyyppi oli silti kovin innokas ostamaan sen perinteisen junttimaisen "mikäs on viimeinen hinta" -tinkaamisen jälkeen. Tulin vastaan ja kauppahinnaksi sovittiin 200€ ja lisäksi sovittiin, että saa tulla katsomaan ja testaamaan paikan päälle ennen maksua, jotta ei tarvitse ostaa sikaa säkissä.
No, heppu tuli ja testasi televisiota ja totesi että asia kunnossa ja että vikojen kanssa voi elää. Kannettiin TV autoon ja raha vaihtoi omistajaa. Muutaman tunnin päästä tyyppi oli kotonaan todennut, että TV onkin yhtäkkiä viallinen ja täysin arvoton ja että minun pitää palauttaa rahat. Ei ollut kuulemma tajunnut testata kaikkea niin tarkkaan ja syytti että minä olin mukamas valinnut näytettäväksi vain sellaista testimateriaalia missä ongelmia ei näy. Todellisuudessa siinä pyöri TV:n omia testikuvia ja ensimmäinen satunnainen video, jonka Youtube tarjosi käynnistettäessä ja lisäksi sanoin että saa itse testailla ihan vapaasti ennen kuin maksaa.
Spammasi Whatsappin kautta kuvia ongelmasta, joka oli tässä välissä mystisesti pahentunut siihen verrattuna mikä on ollut tilanne omassa käytössä ja mikä oli tilanne myös siinä vaiheessa kun heppu sitä kuvaa meillä itse omin silmin katseli. Tyyppi oli kotoisin toiselta paikkakunnalta eikä ollut innokas palauttamaan televisiota edes rahoja vastaan, eikä myöskään ymmärtänyt kun sanoin että onhan tämä nyt ihan perseestä, että hän testaa tuotteen ennen ostoa ja sitten jälkikäteen alkaa vaatimaan rahoja takaisin ja syyttämään kusetuksesta. Miljoonan ulinaviestin jälkeen annoin yhdeksi vaihtoehdoksi, että tämä kuvaa videolle kun lyö paneelin vasaralla paskaksi, jonka jälkeen palautan koko kauppasumman, mutta ei kelvannut sekään.
Tyyppi ei siis halunnut rikkoa televisiota rahojen palautusta vastaan, eli halusi kuitenkin pitää sen ilmaiseksi. Wau! Suostui lopulta maksamaan 50€, eli minun olisi pitänyt palauttaa 150€, mutta palautin kuitenkin koko kauppasumman, jotta ei tarvitse kuunnella yhtään enempää lässytystä. Oletan tosin, että kohta heppu alkaa kinuamaan vielä myös bensarahoja. Mitään velvollisuutta minulla ei olisi ollut tulla vastaan piirunkaan vertaa, joten siinä mielessä minä olin tässä se tyhmä ihminen.
TLDR:
Myin paneelivikaisen TV:n (paneelissa burn-in -jälkiä). Ilmoituksessa ja keskusteluissa mainittu viasta. Tyyppi tulee testaamaan töllöä ja katselee kuvaa, toteaa että asia ok ja ostaa sen. Ajelee kotiin ja päättää sitten että TV on käyttökelvoton ja vaatii rahat takaisin. Lupasin ulinan jälkeen palauttaa rahat jos tyyppi lyö paneelin paskaksi vasaralla. Ei kelvannut.
Joku lahkolainen vissiin oli. Se toivotti tuossa juuri vielä siunausta koko meidän perheelle ja sanoi ettei kenellekään saa toivoa pahaa, kun edellisessä viestissä sanoin sille rahojen palautuksen lisäksi että tukehdu pullaan.Tyhmyys on yksi asia. Todennäköisesti kertomasi perusteella ilmeni myös sellaista, mikä suoraan viittaa ostajan tyhmyyteen, mutta ensisijaisesti noin toimiva kaveri on mulkku, juntti, jollain tavalla kiero saita ja ahne plus muuten vaan ihan vitun raskas. Niitä voi kaikkia valitettavasti olla olematta varsinaisesti tyhmä, ja sehän oikeastaan pahentaa asiaa.
Ostajia olisi ollut jonossa muitakin, joten annoin sille ensin vaihtoehdon että saa palauttaa rahoja vastaan, mutta se ei kelvannut, kun tämä oli ajanut toiselle paikkakunnalle (Kuopioon) sen kanssa. Seuraavaksi lupasin että palautan puolet, mutta ei kelvannut. Sitten alkoi tulemaan sitä spammia oikein urakalla ja lopputulos oli tämä mikä oli, kun en enää jaksanut.Tuossa tilanteessa olisi tasan kaksi vaihtoehtoa: joko ostaja tuo tuotteen takaisin rahoja vastaan tai pitää töllön itsellään tuohon 200€ hintaan. Käsittämätöntä on tämä käytetyn tavaran kauppa.
Riippuen vakuutuksesta ja siitä mikä sen paneelin tila on. Lähtee siitä silti omavastuu ja ikävähennykset jne, eli ei sieltä uutta tule suoraan tilalle, vaikka vakuutukseen lopulta menisikin. Tästä on keskustelua enemmän sekä OLED-ketjussa, että kaupankäynnin kiistatilanteet -ketjussa.Eli palamis jäljet muutaman vuoden ikäisessä tvssä voi saada kotivakuudesta?
Tällaisten urpojen vuoksi en halua yleensä ostaa enkä myydä mitään käytettynä.
Juuri näiden tapausten(joita ei niinkään ole sattunut kohdalle mutta joista olen tarpeeksi saanut kuulla) takia pyrin myös välttämään. Periaatteessa hyvä tapa on antaa ilmaiseksi tai nimellisellä korvauksella tutulle, mutta toisaalta tämäkin on riski. Ensinnäkin joku voi käsittää lahjoittajan pitävän häntä köyhänä tai pyrkivän dumppaamaan jätteensä ilman kuluja tai vaivaa.itse olen pyrkinyt siihen että halvempi tavara jota en tarvitse menee lahjoituksena tai nimellistä parin euron maksua vastaan. Ihan vaan sen takia ettei tarvitse vääntää ostajan kanssa tavaran kunnosta tai toimivuudesta.
Juuri näiden tapausten(joita ei niinkään ole sattunut kohdalle mutta joista olen tarpeeksi saanut kuulla) takia pyrin myös välttämään. Periaatteessa hyvä tapa on antaa ilmaiseksi tai nimellisellä korvauksella tutulle, mutta toisaalta tämäkin on riski. Ensinnäkin joku voi käsittää lahjoittajan pitävän häntä köyhänä tai pyrkivän dumppaamaan jätteensä ilman kuluja tai vaivaa.
Miten voi olla mahdollista, että jotkut käyttävät vieläkin dinosaurusta nimeltä Windows XP?
Ei kai nyt kuitenkaan se ole tyhmä joka onnistuu kusettamaan töllön (vaikkakin viallisen), vaan se joka antaa näin tapahtua? Rasittava ja moraalisesti arveluttava mulkku on varmaan kyseessä, mutta mielestäni sitä tyhmyyttä voi lähteä etsiskelemään jostakusta muusta tahosta.
Ei kai nyt kuitenkaan se ole tyhmä joka onnistuu kusettamaan töllön (vaikkakin viallisen), vaan se joka antaa näin tapahtua? Rasittava ja moraalisesti arveluttava mulkku on varmaan kyseessä, mutta mielestäni sitä tyhmyyttä voi lähteä etsiskelemään jostakusta muusta tahosta.
Eihän tuossa mitään järkeä ollut. Tyyppi estoon jos ei ymmärrä itse lopettaa ulinaa.Suostui lopulta maksamaan 50€, eli minun olisi pitänyt palauttaa 150€, mutta palautin kuitenkin koko kauppasumman, jotta ei tarvitse kuunnella yhtään enempää lässytystä.
Moinen kohta jäi meikäläiseltä huomaamatta, joten täytyy kai sitten myöntää olevani itsekin tyhmä.No niinhän siinä lukikin että taisin olla tyhmä itse
Joo, kannattaa tosiaan lukaista kokonaan se tarina.Moinen kohta jäi meikäläiseltä huomaamatta, joten täytyy kai sitten myöntää olevani itsekin tyhmä.
Siis mitä? Pitäisköhän sun maksaa sen bensarahatkin vielä?Ei saatana, nyt se rahat ja tv:n saanut tyyppi aktivoitui uudestaan ja haluaa positiivisen palautteen kaupasta huuto.nettiin.
Olen kuulemma kusettanut sitä, kun TV ei vastannut tarkalleen sitä mitä oli mainittu ilmoituksessa, vaikka tämä kävi itse paikan päällä sitä tutkimassa. Kiristää nyt negatiivisella huuto.net -palautteella about 1000 viestin voimin. Hihi.
Saaga jatkuu...![]()
Täytyy laittaa jossakin välissä kuvakaappaukset tästä. Tää on ihan 5/5 menoa. Koko ajan se tossa mussuttaa jotain. Rikosilmoituksestakin se jo mainitsi.Siis mitä? Pitäisköhän sun maksaa sen bensarahatkin vielä?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.