Tyhmät ihmiset

On kyllä taas jumalattomasti tekstiä, eikä mitään selkeyttä itse kysymykseen. En tiedä oliko se niin epäselvästi esitetty, vai onko siellä mahdollisesti asiantuntija/avustaja
(
Asiantuntiaapua kannattaa käyttää, ettei tule sellaisia papereita joista seuraukset jotain muuta kuin toivottu.
Kun avioliittopäättyy jokatapauksessa , niin pieni avustajan palkkio on pieni hinta tästä.
)
kirjoittelemassa, mutta jääköön osaltani tähän. Tai sitten olen vain tyhmä, mutta siinä tapauksessa ainakin olen oikeassa ketjussa.
 
On kyllä taas jumalattomasti tekstiä, eikä mitään selkeyttä itse kysymykseen. En tiedä oliko se niin epäselvästi esitetty, vai onko siellä mahdollisesti asiantuntija/avustaja
(


)
kirjoittelemassa, mutta jääköön osaltani tähän. Tai sitten olen vain tyhmä, mutta siinä tapauksessa ainakin olen oikeassa ketjussa.
Samaa mieltä. Ei tuosta Pulatunnuksen tajunnanvirrasta ota mitään selkoa. Pahasti vaikuttaa siltä, ettei tiedetä mikä on avioliitto ja mitä oikeuksia ja velvollisuuksia se tuo mukanaan ja vielä pahemmin on sekaisin avioehdon tarkoitus ja missä tilanteessa siitä voi olla hyötyä ja missä ei. Kovasti pitää silti höpöttää.

Jos pariskunnalla on yhteinen omaisuus ja nämä menevät naimisiin, ei avioehdosta ole mitään hyötyä. Jos kattilat menevät jakoon, kaikki kaetaan velkoja myöten puoliksi kuten avioliittolaki määrää. Avioehtoa tarvitaan vain, jos ei halua näin tapahtuvan.

Ja jos tarkkoja ollaan, niin myös avioliittolaissa on määritelty joitakin poikkeuksia henkilökohtaisen omaisuuden osalta, joihin puolisolla ei ole automaattisesti avio-oikeutta.
 
Viimeksi muokattu:
Miten edes mahdollista?

Ihan tavallista että jotkut metsästäjät innoissaan roiskivat minne sattuu kun oksa vähän heilahtaa. Lähes joka vuosi ammutaan traktoreita, marjastajia, metsästyskoiria ja toisia metsästäjiä. Voi vain kuvitella kuinka paljon läheltä piti tilanteita tulee, kun niistä ei edes uutisoida.
 
Tänään ajelin nelikaistaisella (viheralue välissä) tiellä ja huomasin että vastaantulevalla kaistalla oli joku tuore onnettomuus tapahtunut ja porukkaa nousi autoistaan. Kohdalle päästyäni tiellä oli primera jonka peräkoukussa oli kuomullinen peräkärry. Yhdistelmä oli mutkitellut kaistan leveydeltä, sinngonnut osan lastista tielle kuomun auettua ja päätynyt poikittain tukkimaan molemmat kaistat. Kuomukärryyn oli lastattu etuosaan pari eristysvilla paalia, keskiosaan jotain tyhjiä kuljetuslaatikoita ja peräosaan kärrynleveydeltä + metrin pituudelta ja korkeudelta vanhoja kattotiiliä...
 
Eihän tuossa sinänsä mitään ihmeellistä...
Eiköhän tässä ole käynyt perinteiset, eli ampujalta jäänyt tausta tarkistamatta ja pyöräilijät ovat vahingossa ajaneet elukan passipaikalle ja olleet sitten tulilinjalla kohteen takana.

edit.
Onhan sekin toki mahdollista, että on kompastuttu johonkin ja ase lauennut tms.

Onhan sekin mahdollista, että meksikolainen tyyppi kompastui aseen liipaisimeen ja poistui paikalta...

"Metsästäjä on itse tullut paikalle, kun lähti katsomaan, mihin hänen ampumansa laukaus osui. Hän odotti onnettomuuspaikalla viranomaisia, eikä siis poistunut paikalta mitenkään, Ijäs kertoo. "


Tämän kertomuksen voi tulkita niin, että metsästäjä tähtäsi kohteeseen ilmeisen kaukaa ja yllättyi, että kohde ei lehahtanut siivilleen.

Ihmettelen kyllä näitä saamelaisia, joilla on lupa metsästää kaikkea mikä liikkuu alkaen jalohaukoista ja uhanalaisesta kiirunasta. Jälkimmäinen menee helpostu sekaisin riekon kanssa, mutta harvemmin pyöräilykypärän...

Kevennykseksi: hesessä näkyy aika paljon vesimelonikypäriä

20201018_160101.jpg


mutta en käyttäisi sellaista Kentuckyssä.

 
Onneksi kentakissa ei ole hesejä(?) Hienoja nascar-ratoja kyllä sielläkin.
 
Samaa mieltä. Ei tuosta Pulatunnuksen tajunnanvirrasta ota mitään selkoa. Pahasti vaikuttaa siltä, ettei tiedetä mikä on avioliitto ja mitä oikeuksia ja velvollisuuksia se tuo mukanaan ja vielä pahemmin on sekaisin avioehdon tarkoitus ja missä tilanteessa siitä voi olla hyötyä ja missä ei. Kovasti pitää silti höpöttää.

Jos pariskunnalla on yhteinen omaisuus ja nämä menevät naimisiin, ei avioehdosta ole mitään hyötyä. Jos kattilat menevät jakoon, kaikki kaetaan velkoja myöten puoliksi kuten avioliittolaki määrää. Avioehtoa tarvitaan vain, jos ei halua näin tapahtuvan.

Ja jos tarkkoja ollaan, niin myös avioliittolaissa on määritelty joitakin poikkeuksia henkilökohtaisen omaisuuden osalta, joihin puolisolla ei ole automaattisesti avio-oikeutta.
Alkaa sivuaamaan myös parisuhteen kiemuroita, joten jatkoin sinne
 
Tänään ajelin nelikaistaisella (viheralue välissä) tiellä ja huomasin että vastaantulevalla kaistalla oli joku tuore onnettomuus tapahtunut ja porukkaa nousi autoistaan. Kohdalle päästyäni tiellä oli primera jonka peräkoukussa oli kuomullinen peräkärry. Yhdistelmä oli mutkitellut kaistan leveydeltä, sinngonnut osan lastista tielle kuomun auettua ja päätynyt poikittain tukkimaan molemmat kaistat. Kuomukärryyn oli lastattu etuosaan pari eristysvilla paalia, keskiosaan jotain tyhjiä kuljetuslaatikoita ja peräosaan kärrynleveydeltä + metrin pituudelta ja korkeudelta vanhoja kattotiiliä...
Hyvin kuormattu
 
Juu, testin ehdottamisella (tai lastenvalvojan kautta vaatimisella) saa mukavan perheillan aikaiseksi vaimon kanssa. Ihmiset tykkää siitä että niitä epäillään pettämisestä. :)

Sen takia tuon testin pitäisikin olla automaatio lääkärien taholta ja lain määräämänä.

Jää teatteri ja draama vähemmälle. Kaikki voittaisivat.
 
Tuota peräkärryn painotusta ja vaaroja ei varmasti monikaan ymmärrä. Pitäisi peräkärryissä vähintään tarrat olla varoittamassa tuosta. Ei taideta asiaa edes autokoulussa käsitellä.
Tämä on muuten ihan totta. Kärrystä ei tainnut olla kun painorajat autokoulussa. Pikku-e sitten varmaan käydään kuormaamisestakin jotain.
 
Sen takia tuon testin pitäisikin olla automaatio lääkärien taholta ja lain määräämänä.

Jää teatteri ja draama vähemmälle. Kaikki voittaisivat.
Lain määräämä? Vai olisiko sittenkin niin, että aleta lain kautta holhoaman ihmisiä yhtään enempää, eikä varsinkaan tällaisissa asioissa. Tavallaan aika surullista, että tällaisia tarvitsee edes pohtia.

Parinvaihtobileet, joissa ei ole kyse eroottisesta tapahtumasta. OK, uskoo ken tahtoo. :D
 
Tämä on muuten ihan totta. Kärrystä ei tainnut olla kun painorajat autokoulussa. Pikku-e sitten varmaan käydään kuormaamisestakin jotain.

Itse muista että ois ollut ees painorajoista mitään, mutta olen varmaan nukkunut. Mutta jos jollekin on epäselvää miten kuormaus vaikuttaa, niin tämän parempaa demonstraatiota ei olekaan (tai no, kai tuon perusteella joku voi sitten lastata kaiken painon eteen, joka ei sekään ole tieteknään hyvä):

 
Tuota peräkärryn painotusta ja vaaroja ei varmasti monikaan ymmärrä. Pitäisi peräkärryissä vähintään tarrat olla varoittamassa tuosta. Ei taideta asiaa edes autokoulussa käsitellä.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin ainakin omassa autokoulussa (v.1999) kyllä käytiin lyhyesti läpi peräkärryn kuorman tasaaminen. Erikseen sitten käytiin pikku-e:ssä.

Useissa, ellei peräti kaikissa, uusissa peräkärryissä olen nähnyt tarran aisassa ~"max 75kg". Tämähän ei tietysti poista sitä faktaa jos kärry kuormataan päin vittua ja se onkin -75kg.

Isäukolle joskus hain sahalta puutavaraa ja siellä kysyttiin että olisi toinenkin nippu valmiina, otatko kyytiin? No tottakai käskin sen lastata, en vain huomannut kysyä että paljon ja kuinka pitkää tavaraa sieltä tulee. Kärryssä oli lopuksi ~3000m 620cm lautaa, reilu peräylitys ja aisapaino varmaan >300kg miinuksella. 5km matka onneksi vain, niin ajelin kiltisti semmosta 30-40km/h. Kotopihassa kun vedin kävelyvauhdista käsijarrun päälle, auto meni vielä ~2m eteenpäin kun perä niin kevyt.

Eli joo, tuokin kuljetus kuuluu tähän ketjuun :D
 
Kotopihassa kun vedin kävelyvauhdista käsijarrun päälle, auto meni vielä ~2m eteenpäin kun perä niin kevyt.
Myös ihmiset, jotka vetävät muuten kuin testimielessä vauhdissa pysäköintijarrun päälle, kuten myös ihmiset jotka pakonomaisesti sammuttavat moottorin auton vielä liikkuessa, kuuluvat ketjuun. Miksi, oi miksi? :lol:
 
Jos en nyt ihan väärin muista, niin ainakin omassa autokoulussa (v.1999) kyllä käytiin lyhyesti läpi peräkärryn kuorman tasaaminen. Erikseen sitten käytiin pikku-e:ssä.

Useissa, ellei peräti kaikissa, uusissa peräkärryissä olen nähnyt tarran aisassa ~"max 75kg". Tämähän ei tietysti poista sitä faktaa jos kärry kuormataan päin vittua ja se onkin -75kg.

Isäukolle joskus hain sahalta puutavaraa ja siellä kysyttiin että olisi toinenkin nippu valmiina, otatko kyytiin? No tottakai käskin sen lastata, en vain huomannut kysyä että paljon ja kuinka pitkää tavaraa sieltä tulee. Kärryssä oli lopuksi ~3000m 620cm lautaa, reilu peräylitys ja aisapaino varmaan >300kg miinuksella. 5km matka onneksi vain, niin ajelin kiltisti semmosta 30-40km/h. Kotopihassa kun vedin kävelyvauhdista käsijarrun päälle, auto meni vielä ~2m eteenpäin kun perä niin kevyt.

Eli joo, tuokin kuljetus kuuluu tähän ketjuun :D

Itsellä vähän samanlainen lasti, mutta raakaa tukkipuuta vanhan kunnon Honda Foreman mönkijän perässä. Hyvin meni viimeiseen ylämäkeen, missä lasti kippasi takarenkaat 30 cm irti maasta. Muistaakseni vaari tuli istumaan mönkijän takalaidalle loppumatkaksi.

Aina yhtä hölmistynyt olen autoa huollosta hakiessani, kun autopro-mekaanikko on laittanut käsijarrun tasaisella maalla :hmm:
 
Myös ihmiset, jotka vetävät muuten kuin testimielessä vauhdissa pysäköintijarrun päälle, kuten myös ihmiset jotka pakonomaisesti sammuttavat moottorin auton vielä liikkuessa, kuuluvat ketjuun. Miksi, oi miksi? :lol:

Niin, no miksen sammuttasi? Kun kuitenkin viimeiset ~50m on jo ajeltu lähes tyhjäkäynnillä, ja loput 10m rullaamalla. Omassa autossa ainakin vesipumppu+flekti jää kyllä pyörimään jos on tarvetta. Vittuako mä siinä jään odottelemaan. Jos vuodessa on ~200 työpäivää, ja kotona/töissä säästää sen 30sek virratpois/käsijarru päälle lennosta, niin aikaa säästää 200min/v :P
 
Niin, no miksen sammuttasi? Kun kuitenkin viimeiset ~50m on jo ajeltu lähes tyhjäkäynnillä, ja loput 10m rullaamalla. Omassa autossa ainakin vesipumppu+flekti jää kyllä pyörimään jos on tarvetta. Vittuako mä siinä jään odottelemaan. Jos vuodessa on ~200 työpäivää, ja kotona/töissä säästää sen 30sek virratpois/käsijarru päälle lennosta, niin aikaa säästää 200min/v :p

Siis hyppäätkö sä liikkuvasta autosta pois, vai miten tuo aikasäästö istuu kuvioon? Sen haluaisin nähdä, kun rattilukko menee päälle auton vielä rullatessa viimeiset 10 metriä. Olettaen toki, ettei parkkis ole jalkapallokenttä.
 
Sen takia tuon testin pitäisikin olla automaatio lääkärien taholta ja lain määräämänä.

Jää teatteri ja draama vähemmälle. Kaikki voittaisivat.
Ajatuksen ymmärrän, mutta on kyse muustakin.

Onko naisella oikeus päättää asiasta, olisi aika rajua jos se ei olisi hänen päätettävissä.

Onko isällä oikeus tietää lapsestaan, varmasti monen mielestä ehdottomasti, toki sitä ei välttämättä voida selvittää.

Jos pariskunta on tehnyt sopimuksen että syntyneet lapset on automaattisesti puolison, niin isyyttä ei tarvi siinä mielessä selvittää, tätä on nykyään onneksi mahdollisuus rikkoa, esim jos tilanne ei ole mennytkään ihan niin kuin sopiessa on ymmärretty.

Mutta jos nykyään voidaan olettaa että lapsi tulee jossain vaiheessa saamaan tietoon (osa) totuuden biologisesta isästä (ja äidistäkin). Niin olisko tapauksissa joissa isyys perustuu biologiseen olettamaan niin se myös tutkitaan pitävästi. muussa tapauksessa sitten isä markataan kuten "adaptiovanhempi" tai tuntematon (oiket termit jotain muuta, mutta ajatus selviää)

Eli siitä isyystestistä tulisi rutiinia mutta jos pariskunta haluaa siitä kieltäytyä ja kuitekin pitää puolison isänä niin se onnistuu ongelmitta, samoin jos testissä ei isä selviä, niin ko tilanteessa mies voisi olla silti isä.

Mutta onko biologisella isällä oikeutta tietää lapsestaan, jos se siementäjä aavistelee että hän on biologinen isä, niin olisiko hänelle oikeus se selvittää ?

Mutta onko tämä tämän ketjun juttuja?

Edit:
Jos viittasin mieheen ja naiseen, niin se oli vain selkeyden takia, kuviohan sinänsä pitäisi olla sukupuolineutraali.
 
Jos en nyt ihan väärin muista, niin ainakin omassa autokoulussa (v.1999) kyllä käytiin lyhyesti läpi peräkärryn kuorman tasaaminen. Erikseen sitten käytiin pikku-e:ssä.

Useissa, ellei peräti kaikissa, uusissa peräkärryissä olen nähnyt tarran aisassa ~"max 75kg". Tämähän ei tietysti poista sitä faktaa jos kärry kuormataan päin vittua ja se onkin -75kg.

Isäukolle joskus hain sahalta puutavaraa ja siellä kysyttiin että olisi toinenkin nippu valmiina, otatko kyytiin? No tottakai käskin sen lastata, en vain huomannut kysyä että paljon ja kuinka pitkää tavaraa sieltä tulee. Kärryssä oli lopuksi ~3000m 620cm lautaa, reilu peräylitys ja aisapaino varmaan >300kg miinuksella. 5km matka onneksi vain, niin ajelin kiltisti semmosta 30-40km/h. Kotopihassa kun vedin kävelyvauhdista käsijarrun päälle, auto meni vielä ~2m eteenpäin kun perä niin kevyt.

Eli joo, tuokin kuljetus kuuluu tähän ketjuun :D
Kerran oli peräkärryssä kunnon nippu pitkiä harjateräksiä ja harkkoja. Kuorma oli kyllä tasapainossa, mutta nuo harjateräkset lähti helposti vispaamaan ja heilutti auton perää ihan kunnolla.
 
Niin, no miksen sammuttasi? Kun kuitenkin viimeiset ~50m on jo ajeltu lähes tyhjäkäynnillä, ja loput 10m rullaamalla. Omassa autossa ainakin vesipumppu+flekti jää kyllä pyörimään jos on tarvetta. Vittuako mä siinä jään odottelemaan. Jos vuodessa on ~200 työpäivää, ja kotona/töissä säästää sen 30sek virratpois/käsijarru päälle lennosta, niin aikaa säästää 200min/v :p
Sellainen mielikuva itsellä, että virran pois kytkeminen auton ollessa vielä liikkeessä on pihien pappojen niksi. ;)
 
Sellainen mielikuva itsellä, että virran pois kytkeminen auton ollessa vielä liikkeessä on pihien pappojen niksi. ;)
Joo, siinä on kiva rullailla kun ohjaus-ja jarrutehostin ei enää toimi. Joten ymmärrän sen käsijarrun käytön jos se on mekaaninen tai en sittenkään.
 
Sellainen mielikuva itsellä, että virran pois kytkeminen auton ollessa vielä liikkeessä on pihien pappojen niksi. ;)
Jos on turbokone, niin moottorin sammutus lopettaa öljynkierron.
Joten turbo ei saa öljyä ja jos vaikka ajettu siten että turbo laulaa niin se vähäinen öljy palaa kiinni.
"Hetken" päästä turbo vaihtoon, riippuen turbosta 1000e bye bye
.
Itse istun autossa vähintään 30s ennen kuin sammutan auton
 
Jos on turbokone, niin moottorin sammutus lopettaa öljynkierron.
Joten turbo ei saa öljyä ja jos vaikka ajettu siten että turbo laulaa niin se vähäinen öljy palaa kiinni.
"Hetken" päästä turbo vaihtoon, riippuen turbosta 1000e bye bye
.
Itse istun autossa vähintään 30s ennen kuin sammutan auton

Jotain tällaista autoprot kertoo ajettaessa autobahnilta rampista ylös suoraan huoltoaseman pihaan, mutta ei kai ny sentään normaalioloissa pihatiellä kotikadulla?
 
Jotain tällaista autoprot kertoo ajettaessa autobahnilta rampista ylös suoraan huoltoaseman pihaan, mutta ei kai ny sentään normaalioloissa pihatiellä kotikadulla?
Itselläni ei ole niin kiire, ettenkö voisi istua ajon jälkeen 15-30s paikoillani.
Joskus kun juuri motaria ajaneena vedän marketin pihaan, saatan istua minuutin siellä.
Tsekkaan vaikka io-techin tai kuuntelen biisin loppuun
 
Viimeksi muokattu:
Jotain tällaista autoprot kertoo ajettaessa autobahnilta rampista ylös suoraan huoltoaseman pihaan, mutta ei kai ny sentään normaalioloissa pihatiellä kotikadulla?
Oma tapani on sama kuin @SINN llä. Kai se turbo kuumenee melkoisesti normaalissa, pidemmässäkin ajossa. Aina kun auto on lämmin, minulla on tapana myös istua paikallaan hetki, jotta öljy kerkeää kiertämään turbossa. Ei ainakaan mitään haittaa tästä tavasta.
 
Useissa, ellei peräti kaikissa, uusissa peräkärryissä olen nähnyt tarran aisassa ~"max 75kg". Tämähän ei tietysti poista sitä faktaa jos kärry kuormataan päin vittua ja se onkin -75kg.

Tuo 75Kg kyllä joo lukee ja on aika outo tarra. Tuo helposti pistää ihmiset pakkaamaan tavarat sinne taakse.
 
Sellainen mielikuva itsellä, että virran pois kytkeminen auton ollessa vielä liikkeessä on pihien pappojen niksi. ;)
Sitäkin. Faija tekee tätä, ja muistan että jo junnuna ärsytti. Mitään hyötyähän tästä ei ole, ja oppii pahoille tavoille. Sehän ei muka haittaa mitään jossain 70-luvun ohjaustehostamattomassa autossa, jos vielä lisäksi rattilukko toimii vasta kun avain irrotetaan, ja kun tietysti pitää vielä aina avaimet lukossa. Silti aina potentiaalinen vaaratilanne surkean protokollan opettelun takia.

Samat paatret myös rullailevat vapaalla, kun eivät ymmärrä miksi niin ei pidä tehdä ja luulevat vielä säästävänsä. Kun ikää tulee tai muutenkin keskittyminen haparoi, niin aika tyylikästä kierrättää konetta muutama muraus siellä risteyksessä, johon rullasi. Kyseessä on ajoneuvon hallinnan menetys. :sfacepalm:
 
Samat paatret myös rullailevat vapaalla, kun eivät ymmärrä miksi niin ei pidä tehdä ja luulevat vielä säästävänsä. Kun ikää tulee tai muutenkin keskittyminen haparoi, niin aika tyylikästä kierrättää konetta muutama muraus siellä risteyksessä, johon rullasi. Kyseessä on ajoneuvon hallinnan menetys.

Miten niin ei säästä vapaalla rullaamalla, ja miksi muka niin ei saisi tehdä?

Naapurin pihi ukko lyö aina isommissa alamäissä koneen sammuksiin ja laskettelee vapaalla. Eihän tuossa mitään, jos vähän huomioisi muitakin tielläliikkujia. Takana tulevien on pakko mennä ohi, kun ei kenenkään hermo kestä 60kmh nopeutta matelevaa autoa.
 
Eihän tarrassa ole mitään outoa? Max. aisapaino on 75 kg ja se on tarralla ilmoitettu (voi lukea myös peräkoukussakin)?

Kyllähän tuo hyvin hämäävä on, kun joku voi tuosta kuvitella, ettei se aisa enempää painoa kestäisi ja lastaa tuon takia painavat taakse.
 
Kyllähän tuo hyvin hämäävä on, kun joku voi tuosta kuvitella, ettei se aisa enempää painoa kestäisi ja lastaa tuon takia painavat taakse.

No eihän se kestäkään? Tai siis tottakai "kestää", mutta ei aisalle pidä yli 75kg kuormaa aiheuttaa, nimenomaan siksi siinä on se tarra.
 
No eihän se kestäkään? Tai siis tottakai "kestää", mutta ei aisalle pidä yli 75kg kuormaa aiheuttaa, nimenomaan siksi siinä on se tarra.

Tyhmät ihmiset tuosta päättelee, että paino taakse. Olisi edes siinä samassa tarrassa ohje oikeanlaiseen kuormaukseen.
 
Jossain tutuilla kaduilla kiihdytän (lähinnä tylsyyttäni) 50:iin ja rullaan siitä vapaalla ja onhan se aika uskomatonta, kuinka pitkälle sillä alkuvauhdilla rullaa tasaisella tiellä. Oon kuitenkin ihan samassa paikassa kokeillut fillarillakin (myöskin 50:stä), eikä mitään saumaa.

Eli se että moottorijarrutus lopettaa polttoaineensyötön kokonaan vs. vapaan lohkon pyörittäminen ei aina ole kuitenkaan taloudellisempaa.
 
Tyhmät ihmiset tuosta päättelee, että paino taakse. Olisi edes siinä samassa tarrassa ohje oikeanlaiseen kuormaukseen.

No joo varmaan parempi olisi tarra, jossa on joku hieno piirros yhdistelmästä ja aisalle 75kg nuoli alaspäin ja sitten kärryyn kaksi kuormaa eteen ja taakse sopivasti jaettuna massoinen ja kärryn akselille nuoli alapäin kärryn maksimikuorma-75kg, niin ehkä typerinkin tämän tajuaisi tjsp.
 
Aina yhtä hölmistynyt olen autoa huollosta hakiessani, kun autopro-mekaanikko on laittanut käsijarrun tasaisella maalla
Hyvä huomio, tavallaan tarpeetonta.

Usein teen samaa itsekin, vaikka en kategorisesti tasaisella maalla. Ärsyttää käyttämättömien mekanismien jumittelu. Eilen illalla vedin ihan tarkoituksella kiukulla kiinni, kun tiesin että tulee pitkästä aikaa yöksi sadetta ja pakkasta. Näin huomaan heti, jos toiminta poikkeaa moitteettomasta.

No, turhasta esipuheestani huolimatta mekaanikko saattaa toimia kuten toimii firman ohjeiden takia, ja ne puolestaan voivat olla vastuusyistä ihan perusteltuja. Parhaimmillaan joku bimbo vapaarullaa autonsa ihmisten päälle koska selfietime ja syyhän oli mekaanikon, kun vaarallisesti jätti käsijarrun laittamatta. Facebook tribunal tietää, että se on väärin, kun aloituksessa sanotaan että se on väärin.
 
Eksoottisten eläinten harrastajat kuuluu tähän. Oli aiemmin työkaveri, jolla oli kanssa jotain monimetrisiä käärmeitä sun muita liskoja. Usein kertoi, kuinka olivat yöllä joutuneet käärmettä metsästämään ympäri asuntoa, kun se oppi kannen avaamaan.

Miksi? Vähemmän nuo ovat ihmiselle vaarallisia kuin monet koirat. Lisäksi sopivat paljon paremmin kerrostalolemmikeiksi.
 
Aina yhtä hölmistynyt olen autoa huollosta hakiessani, kun autopro-mekaanikko on laittanut käsijarrun tasaisella maalla :hmm:

Mä en oo ikinä ymmärtänyt käsijarrun käyttämättä jättämistä ja vaihteen "varaan" parkkeeraamista. Samat heput tuntuu valittavan, kun sitä käsijarrua saa aina olla herkistelemässä jokaiseen katsastukseen. (wonder why) Ei tulisi mieleenkään olla käyttämättä esim. nykyistä sähköistä käsijarrua. Ne männät kun lukkiintuu, niin ihanan kallista.

Lisäksi korjaaja on vastuussa siitä kamppeesta ja totta kai se laittaa sen käsijarrun päälle. Toki jos asiakas sanoo tullessa, että älä käytä, niin sitten asia eri.
 
Mä en oo ikinä ymmärtänyt käsijarrun käyttämättä jättämistä ja vaihteen "varaan" parkkeeraamista. Samat heput tuntuu valittavan, kun sitä käsijarrua saa aina olla herkistelemässä jokaiseen katsastukseen. (wonder why) Ei tulisi mieleenkään olla käyttämättä esim. nykyistä sähköistä käsijarrua. Ne männät kun lukkiintuu, niin ihanan kallista.

Jep. Kohta 350tkm mittarissa ja kertaakaan ei ole käsijarrua tarvinnut herkistellä. Ehkä joku syy on joskus ennenvanhaan ollut säästää vaijereita, kun ne eivät ole kestäneet käyttöä, mutta ei taida vaivata enää nykyautoja. Lisäksi kysymys lienee turvallisuudesta, kun käsijarrun käyttö menee selkäytimeen, niin se tulee vedettyä pysähtymisen jälkeen aina päälle ja siinä on aivojen oikosulkutilanteessa yksi este lisää onnettomuudelle (eli jotta onnettomuuden saisi aikaan niin pitäisi jäädä huomaamaatta, että auto on mäessä ja että vaihde ei jäänyt päälle ja että käsijarruakaan ei tullut vedettyä).

En keksi kyllä yhtään hyvää syytä olla käyttämättä käsijarrua aina pysähtyessä.
 
Jep. Kohta 350tkm mittarissa ja kertaakaan ei ole käsijarrua tarvinnut herkistellä. Ehkä joku syy on joskus ennenvanhaan ollut säästää vaijereita, kun ne eivät ole kestäneet käyttöä, mutta ei taida vaivata enää nykyautoja. Lisäksi kysymys lienee turvallisuudesta, kun käsijarrun käyttö menee selkäytimeen, niin se tulee vedettyä pysähtymisen jälkeen aina päälle ja siinä on aivojen oikosulkutilanteessa yksi este lisää onnettomuudelle (eli jotta onnettomuuden saisi aikaan niin pitäisi jäädä huomaamaatta, että auto on mäessä ja että vaihde ei jäänyt päälle ja että käsijarruakaan ei tullut vedettyä).

En keksi kyllä yhtään hyvää syytä olla käyttämättä käsijarrua aina pysähtyessä.
Talvi.
On meinaa pari kertaa jäätyny käsijarru kiinni. Ja silloin ei paljon autolla liikuta. Vaihde silmässä pääsee aina eteenpäin.
Muuten kyllä käytän aina käsijarrua, mutta talvisin mahdollisimman vähän edellämainituista syistä.
 
Talvi.
On meinaa pari kertaa jäätyny käsijarru kiinni. Ja silloin ei paljon autolla liikuta. Vaihde silmässä pääsee aina eteenpäin.
Muuten kyllä käytän aina käsijarrua, mutta talvisin mahdollisimman vähän edellämainituista syistä.
Minulla taas ei ole koskaan jumittanut. Kaikenlaista kotteroa on kyllä tullut omistettua. Hyvä tuuriko?
 
Miksi? Vähemmän nuo ovat ihmiselle vaarallisia kuin monet koirat. Lisäksi sopivat paljon paremmin kerrostalolemmikeiksi.

Millä hemmetin logiikalla käärme sopii paremmin kerrostaloon kuin koira?

:srofl:

Koira on jalostettu ihmiselle sopivaksi lemmikiksi, onko käärmeitä ja hämähäkkejä jalostettu lemmikiksi?:facepalm:

Miksi koirien kanssa sattuu ja tapahtuu enenmmän, koska niitä on niin paljon. Pistäppä käärmeitä ja hämähäkkejä yhtä paljon ympäri suomea kaikenmaailman narkeille niin sitten sitä vasta alkaa tapahtumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aina yhtä hölmistynyt olen autoa huollosta hakiessani, kun autopro-mekaanikko on laittanut käsijarrun tasaisella maalla :hmm:

Kun sitä käsijarrua käytetään, se ei jumiudu, nimimerkillä koskaan ei ole ollut käsijarrun kanssa ongelmia katsastuksessa ja jos tarkkoja ollaan niin kerran on tässä 25v aikana auto pompannut leimasta, väyrysen narinanivel oli väljä.
 
Millä hemmetin logiikalla käärme sopii paremmin kerrostaloon kuin koira?

:srofl:

Koira on jalostettu ihmiselle sopivaksi lemmikiksi, onko käärmeitä ja hämähäkkejä jalostettu lemmikiksi?:facepalm:

Miksi koirien kanssa sattuu ja tapahtuu enenmmän, koska niitä on niin paljon. Pistäppä käärmeitä ja hämähäkkejä yhtä paljon ympäri suome kaikenmaailman narkeille niin sitten sitä vasta alkaa tapahtumaan.
En ota kantaa eläinten hyvinvointiin, koska sehän on täysin omistajasta kiinni.

Kyse oli vain siitä minkä verran elukka (potentiaalisesti) aiheuttaa häiriötä tai haittaa naapureille.
 
En ota kantaa eläinten hyvinvointiin, koska sehän on täysin omistajasta kiinni.

Kyse oli vain siitä minkä verran elukka (potentiaalisesti) aiheuttaa häiriötä tai haittaa naapureille.

Se häiriön aiheuttaminen riippuu paljon myös siitä elukan hyvinvoinnista, käärme ei voi haukkumalla ilmoittaa että joku hätänä, varmasti ilmottaisi jos pystyisi. :tup:

Koira joka ei osaa käyttäytyä kerrostalossa, ei osaa käyttäytyä missään talossa, vähiten siellä omakotitalossa pihassa vapaana. Häiriökäyttäyttyminen on seuraus jostain ongelmasta mikä ei johdu talosta, yleensä se johtuu siitä omistajasta.
 
En ole ihan varma, olenko tyhmä ihminen, kun olen tätä ketjua taas lueskellut. Varmuuden vuoksi totean liikenneaiheisesti, että punaisiin valoihin liruttajat ovat yhtä tyhmiä kuin vihreisiin vauhtiaan himmaavat. Se on varmaan se, kun se valo voi vaihtaa väriä ihan koska vaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 806
Viestejä
4 478 892
Jäsenet
74 015
Uusin jäsen
Az1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom