Tyhmät ihmiset

En ole ihan varma, olenko tyhmä ihminen, kun olen tätä ketjua taas lueskellut. Varmuuden vuoksi totean liikenneaiheisesti, että punaisiin valoihin liruttajat ovat yhtä tyhmiä kuin vihreisiin vauhtiaan himmaavat. Se on varmaan se, kun se valo voi vaihtaa väriä ihan koska vaan.

Tämä, 500m aikasemmin nähdään että valo vaihtuu punaiseksi, alkaa valuttelu vaikka kuinka tiedetään ettei valo ehdi vaihtua uudestaan vihreäksi vaan on pakko pysähtyä, sitten siihen päälle joku kantakaupunki ja ruuhka-aika :facepalm:
 
Tämä opetettiin aikoinaan autokoulussa, taloudellista ajoa kun ei tarvitse pysähtyä, siis punaisiin valoihin :tup:

Mutta maailma muuttuu, nykyään auto sammuu valoihin joten hyötyä ei saada, varsinkaan jos on pakko pysäyttää.
 
Mutta maailma muuttuu, nykyään auto sammuu valoihin joten hyötyä ei saada, varsinkaan jos on pakko pysäyttää.

Saadaan jos vaihtoehtona on se että ei tarvi pysähtyä ollenkaan. Ainakin perinteisillä polttomoottoriautoilla. Sähkö- ja hybridiautoilla joissa on talteenottava jarrutus voi ehkä jo aiheuttaa sen että eroa ei ole tai se on mitätön.
 
Kun sitä käsijarrua käytetään, se ei jumiudu, nimimerkillä koskaan ei ole ollut käsijarrun kanssa ongelmia katsastuksessa ja jos tarkkoja ollaan niin kerran on tässä 25v aikana auto pompannut leimasta, väyrysen narinanivel oli väljä.
Minulla on ainakin yhdessä autossa ollut käsijarrumurhetta, mutta sekin oli tavallaan oma syy kun ostin käytetyn volkkarin. En ratkaissut ongelmaa kuin hetkellisesti jättämällä käsijarrua käyttämättä, vaan ensin kunnostamalla satuloita ja toisella kerralla lähettämällä auton paalattavaksi. Tyhmyydestä tämäkin johtui.

Ai niin, oli toisessakin natsivankkurissa käsijarruongelma kun kahva jäi käteen vaijerin ruostuttua poikki, ja yhdessä japsissa myös lakkasi satula kunnolla vapauttamasta. Myös pahoilla romuilla ajelu ja huollon laiminlyönti on tyhmää, oma vika.
 
Helppo nyrkkisääntö varmaan on, että jaksaako aisan nostaa (työntää) aisankannattimeen :hmm:
Tämä. Autosta irti olevaa kärryä on mahdotonta kuormata väärin. Jos menee takapainoiseksi, kärry ystävällisesti ilmoittaa nostamalla aisan pystyyn. Jos on liikaa painoa edessä, ei jaksa nostaa aisaa kiinni autoon. Jos olen tullut kärry autossa kiinni hakemaan jostain tavaraa, tapana on nostaa kärryä hieman kuormauksen jälkeen. Korjaustarpeen huomaa varsin nopeasti ja samalla tulee varmistettua kiinnitys.
 
Punaisiin valoihin liruttaminenkin on täysin tapauskohtaista. Samaa reittiä kun ajaa useamman kerran niin oppii tuntemaan valojen logiikan ja mahdollisten tiessä olevien sensoreiden paikat, tiettynä aikana on esim. usein niin että vihreä palaa aina defaulttina tiettyyn suuntaan ja vaihtuu tunnistimella toisesta suunnasta tuleville. Ainakin kahdessa lähiseudulla olevassa risteyksessä vihreästä punaisiin vaihtuessa liruttaminen kannattaa jos näkee, että risteävällä tiellä ei ole tulossa autoa sillä valot on kahdella lähestymisanturilla ja ehtii muuttua vähän himmaamalla takaisin vihreäksi.
 
Kuuluisi ehkä paremminkin liikenneketjuun mutta menee niin vahvasti tännekin: Ennakointikyvyttömät jalankulkijat ja pyöräilijät. Risteyksissä ja varsinkin kauppojen parkkipaikoilla, miksi ihmeessä taaksepäin parkkiruudusta peruuttava auto pitää kiertää auton takaa?? Auton keulan kauttahan reitti on täysin vapaa muutaman sekunnin päästä, ja liikenne joutuisaa. Mutta ei, otetaan se typerin polku.

Samoin risteystä lähestyvä pyöräilijä, joka pystyy kyllä huomioimaan että tuleeko sieltä minun suunnastani enää yhtään autoa minun jälkeeni kun olen itse "lirutellut" suojatien yli, ja matkaa kyllä on tässä vaiheessa vielä reippaasti jotta ennakointi olisi mahdollista. Vaan eihän tämä tietenkään onnistu, pyöräilijän pitää manata autoilijan käytöstä ihan mielenosoituksellisesti päätä pyörittelemällä ja kääntää ohjaustankoa aavistus vasempaan päin, jotta ohitus auton etuosan sijasta sen takaa onnistuu. :facepalm:

Näissä molemmissa tapauksissa ei siis tietenkään ole mitkään millinohuet suoja-ajat olleet käytössä, vaan esim. jalankulkijat ovat monen autonmitan päässä peruuttavasta autosta. Pyöräilijän suuri nopeus on toki saattanut edesauttaa tuota toista tapausta, mutta ei sekään ole mikään syy olla ennakoimatta liikenteessä. Siinä tilanteessa takaa ei ollut tulossa ketään, ja minun taakse oli hyvä näkyvyys pyörätieltä.
 
Kuuluisi ehkä paremminkin liikenneketjuun mutta menee niin vahvasti tännekin: Ennakointikyvyttömät jalankulkijat ja pyöräilijät. Risteyksissä ja varsinkin kauppojen parkkipaikoilla, miksi ihmeessä taaksepäin parkkiruudusta peruuttava auto pitää kiertää auton takaa?? Auton keulan kauttahan reitti on täysin vapaa muutaman sekunnin päästä, ja liikenne joutuisaa. Mutta ei, otetaan se typerin polku.

Samoin risteystä lähestyvä pyöräilijä, joka pystyy kyllä huomioimaan että tuleeko sieltä minun suunnastani enää yhtään autoa minun jälkeeni kun olen itse "lirutellut" suojatien yli, ja matkaa kyllä on tässä vaiheessa vielä reippaasti jotta ennakointi olisi mahdollista. Vaan eihän tämä tietenkään onnistu, pyöräilijän pitää manata autoilijan käytöstä ihan mielenosoituksellisesti päätä pyörittelemällä ja kääntää ohjaustankoa aavistus vasempaan päin, jotta ohitus auton etuosan sijasta sen takaa onnistuu. :facepalm:

Näissä molemmissa tapauksissa ei siis tietenkään ole mitkään millinohuet suoja-ajat olleet käytössä, vaan esim. jalankulkijat ovat monen autonmitan päässä peruuttavasta autosta. Pyöräilijän suuri nopeus on toki saattanut edesauttaa tuota toista tapausta, mutta ei sekään ole mikään syy olla ennakoimatta liikenteessä. Siinä tilanteessa takaa ei ollut tulossa ketään, ja minun taakse oli hyvä näkyvyys pyörätieltä.

Eräs mamma kimpaantui tästä kun olin peruuttamassa autoa pois ruudusta ja hän käveli taakse ja aloitti sen perus huutamisen ja ikkunan hakkaamisen. Hyppäsin ulos kun en ollut häntä nähnyt vaikka kaikki mahdolliset keinot käytin ja pelästyin että olinko ajanut jonkun päälle.

No ei ollut onneksi alle jäänyt mutta oli siis kävelemässä sieltä takaata ja oli vain siinä C-pilarin takana etten sisältä häntä nähnyt, kysyin sitten että etkö nähnyt että olen lähdössä pois? Oli kuulemma nähnyt, no sitten totesin eli tahalleen kävelit sinne eteen että aiheutat itsellesi hengenvaaran jäädä auton alle? Oli hieman hiljaista sen jälkeen kun tajusi että sieltä autosta ei välttämättä näe ja enkä tosiaan ollut tahalleen ajamassa päälle.
 
Samoin risteystä lähestyvä pyöräilijä, joka pystyy kyllä huomioimaan että tuleeko sieltä minun suunnastani enää yhtään autoa minun jälkeeni kun olen itse "lirutellut" suojatien yli, ja matkaa kyllä on tässä vaiheessa vielä reippaasti jotta ennakointi olisi mahdollista. Vaan eihän tämä tietenkään onnistu, pyöräilijän pitää manata autoilijan käytöstä ihan mielenosoituksellisesti päätä pyörittelemällä ja kääntää ohjaustankoa aavistus vasempaan päin, jotta ohitus auton etuosan sijasta sen takaa onnistuu. :facepalm:
En ymmärrä tästä oikein mitään? Jos sinä ole väistämisvelvollinen ja pyöräilijä joutuu kikkailemaan sinut kiertääksesi, niin kuka se tyhmä nyt onkaan. Vai mikä tämä skenaario oli?
 
En ymmärrä tästä oikein mitään? Jos sinä ole väistämisvelvollinen ja pyöräilijä joutuu kikkailemaan sinut kiertääksesi, niin kuka se tyhmä nyt onkaan. Vai mikä tämä skenaario oli?

Ei se ole mitään kikkailua ajaa auton takaata, se on ennakointia ja joustavuutta mitä uusi tieliikennelaki pyytää noudattamaan.

Kuvassa loistava esimerkki missä spendexi osoitti mieltään kun olin mukamas hänen edessään

Olen siis tuossa punaisen laatikon kohdalla odottamassa että pääsen kääntymään tielle ja perä on 20-30cm siinä kevyenliikenteen väylällä, olinko siis edessä?

vähän niinkuin toisessa kuvassa mutta koska autoni on lyhyempi niin vielä vähemmän kevyenliikenteen väylällä

Tuolta suojatien toiselta puolelta on mahdoton nähdä liikennettä
 

Liitteet

  • Sieppaa.JPG
    Sieppaa.JPG
    106,7 KB · Luettu: 173
  • Sieppaa2.JPG
    Sieppaa2.JPG
    96,6 KB · Luettu: 173
Ei se ole mitään kikkailua ajaa auton takaata, se on ennakointia ja joustavuutta mitä uusi tieliikennelaki pyytää noudattamaan.

Kuvassa loistava esimerkki missä spendexi osoitti mieltään kun olin mukamas hänen edessään

Olen siis tuossa punaisen laatikon kohdalla odottamassa että pääsen kääntymään tielle ja perä on 20-30cm siinä kevyenliikenteen väylällä, olinko siis edessä?

vähän niinkuin toisessa kuvassa mutta koska autoni on lyhyempi niin vielä vähemmän kevyenliikenteen väylällä

Tuolta suojatien toiselta puolelta on mahdoton nähdä liikennettä
No eihän siinä silloin mitään jos sitä suojatietä on reippaasti vapaana.
Tuo jälkimmäisen kuvan auto voisi kyllä olla vielä 1-2m edempänä -> sinä olisit saanut autosi niin ettei senttiäkään ole seeprojen päällä. :tup:
 
En ymmärrä tästä oikein mitään? Jos sinä ole väistämisvelvollinen ja pyöräilijä joutuu kikkailemaan sinut kiertääksesi, niin kuka se tyhmä nyt onkaan. Vai mikä tämä skenaario oli?

Pyöräilijä oli sen verran kaukana tulossa kun hänet havaitsin, että normaalinopeudella tullessaan olisin reippaasti ehtinyt suojatien yli ja jäädä odottamaan häntä siihen risteyksen kynnykselle siten että koko auto on suojatien yltä pois. Aivan kuten tuo tila-auto on tuossa @Dr. Who kakkoskuvassa. Siinä oli jo myös toisella kaistalla auto risteyksen kynnykselle ajaneena joten ei ollut kyse siitäkään ettei pyöräilijä olisi voinut aivoillaan ajatella minunkin väistävän siihen viereen alta pois.

Olen pyöräilijänä huomannut että moni autoilija ei toisaalta ollenkaan hiffaa tuota yhteispelin mahdollisuutta, ja laittaa suotta liinat kiinni suojatien eteen vaikka olisi samaa vauhtia jatkaessaan ehtinyt tuohon samanlaiselle kynnykselle jo ainakin neljään kertaan - samalla kun takaa ei tule ketään. Koko kuvio muuttuu toki täysin jos myös takaa tulee autoilijoita, tottakai silloin itse autoilijana annan tilaa pyöräilijälle tosi reilustikin koska joku sitä pyöräilijää joutuisi anyway väistämään.

Minulle ainakin riittää pyöräilijänä jos edes neljännes suojatiestä jää vapaaksi, mahdun siitä mainiosti. Spandexien ego vaatii tosiaan koko suojatien ja vähän extraa vielä vapaaksi.
 
No eihän siinä silloin mitään jos sitä suojatietä on reippaasti vapaana.
Tuo jälkimmäisen kuvan auto voisi kyllä olla vielä 1-2m edempänä -> sinä olisit saanut autosi niin ettei senttiäkään ole seeprojen päällä. :tup:

Tuo on 11v vanha kuva, risteys on muuttunut aika paljon tuon jälkeen ja itseasiassa tuossa ilmakuvassakin on vielä vanha versio siitä, uudessa kevyenliikenteen väylää levennettiin, risteystä kavennettiin ja autoille tuli hidastuskorote tuohon, siitä syystä mun auto ei enää mahdu tuohon "väliin" kunnolla
 
Tässä toinen loistava esimerkki miten liikennesuunnitelu epäonnistuu täysin, onko kyseessä tyhmä ihminen vai mikä, mutta ei tuossa ole mitään järjen häivää ja myös tässä olen nähnyt monta kolaria ja spendexin mielenilmaisua vaikka auto on pakotettu tulemaan suojatielle että näkee tuon muurin taakse.
 

Liitteet

  • Sieppaa3.JPG
    Sieppaa3.JPG
    116,4 KB · Luettu: 645
Tässä toinen loistava esimerkki miten liikennesuunnitelu epäonnistuu täysin, onko kyseessä tyhmä ihminen vai mikä, mutta ei tuossa ole mitään järjen häivää ja myös tässä olen nähnyt monta kolaria ja spendexin mielenilmaisua vaikka auto on pakotettu tulemaan suojatielle että näkee tuon muurin taakse.
Peilit risteykseen niin ongelma on pitkälti ratkaistu?
 
Se on kyllä jännä, että pyöräilijöille näkee annettavan usein suojateillä tietä vaikka mitään velvollisuutta siihen ei olisi ja jos autoilija itse erehtyy risteyksessä olemaan hetken sen verran tiellä että pitää hiukan omaa ajolinjaa muuttaa, niin näytetään nyrpeää naamaa, paukutetaan auton kattoa ja huudellaan perään.
Miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa? Ei mitenkään.

Välillä kyllä näkee tapauksia, joissa auto on niin keskellä suojatietä kuin suinkin mahdollista, eli ei ole edes yritetty mennä pienimmän haitan mukaan. Silloin protestointi on kyllä paikallaan. Mutta jos ohi pääsee ilman ihmeempiä manöövereitä niin toki silloin protestointi on typerää ja tarpeetonta.
 
Miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa? Ei mitenkään.

Välillä kyllä näkee tapauksia, joissa auto on niin keskellä suojatietä kuin suinkin mahdollista, eli ei ole edes yritetty mennä pienimmän haitan mukaan. Silloin protestointi on kyllä paikallaan. Mutta jos ohi pääsee ilman ihmeempiä manöövereitä niin toki silloin protestointi on typerää ja tarpeetonta.

Se on kyllä totta että autoilijatkin osaa olla urpoja välillä, juuri se että kaikki mitä tapahtuu takana ei ole mitään väliä. Tilaa olisi mennä eteenpäin risteyksessä se metri tai kaksi että takaata mahtuu menemään niin ei mennä vasta kuin torvea on soittanut niin tajutaan katsoa peiliin ja liikkua.

Sitten on nämä jotka jättää valoissa suojatien eteen 1-2auton välin :facepalm:
 
Se on kyllä totta että autoilijatkin osaa olla urpoja välillä, juuri se että kaikki mitä tapahtuu takana ei ole mitään väliä. Tilaa olisi mennä eteenpäin risteyksessä se metri tai kaksi että takaata mahtuu menemään niin ei mennä vasta kuin torvea on soittanut niin tajutaan katsoa peiliin ja liikkua.

Sitten on nämä jotka jättää valoissa suojatien eteen 1-2auton välin :facepalm:

Meitä on kyllä moneen junaan, mulle ainakin autokoulussa v. 2000 opetettiin väistämisen joustavuutta ja juurikin tuota takaa tulevien jonon katselemista samalla kun miettii antaako tietä vaiko ei. Eli juurikin tuo pienimmän haitan mukaan meneminen. Omat vanhemmatkin opettivat siihen kun olin ajokortti-iässä, mutta joillekin nuo väistämis- ja tienantamiskuviot ovat täysin ehdottomia.

Näitä 1-2 autonmittaa suojatien eteen jääviä on usein hauska seurata sivusta, jos itse ajankin siihen aivan suojatien eteen kiinni niin heidän on pakko liruttaa autoa myös eteenpäin koska nyt oma autoni blokkaa heidän näkyvyyden suojatielle. :rofl:
 
Jos jatketaan liikenneteemalla, niin tässä on lisää tyhmiä autoilijoita:

4741c5b9a8f1469283ab0567690aacf3.jpg.webp


Olen monesti itsekin jättänyt tuohon auton kun pitänyt esim. hakea jotain pakettia läheisestä DHL:n pisteestä. En ole kuitenkaan havainnut mitään poikkeuksellista gravitaatioaaltoa, joka vetäisi auton jalkakäytävän puolelle, vaan olen kyllä saanut auton tuohon ajoradalle mahtumaan ja pysymään.
 
Jos jatketaan liikenneteemalla, niin tässä on lisää tyhmiä autoilijoita:

4741c5b9a8f1469283ab0567690aacf3.jpg.webp


Olen monesti itsekin jättänyt tuohon auton kun pitänyt esim. hakea jotain pakettia läheisestä DHL:n pisteestä. En ole kuitenkaan havainnut mitään poikkeuksellista gravitaatioaaltoa, joka vetäisi auton jalkakäytävän puolelle, vaan olen kyllä saanut auton tuohon ajoradalle mahtumaan ja pysymään.

Tuollahan on ainakin Google Mapsin v. 2014 Streetview-kuvan Google Maps mukaan aluepysäköintikielto, eli pysäköit sitten ajoradalle tai jalkakäytävälle, niin pysäköinti on laitonta. Fillari+tarakka olisi oikea valinta jos ei jaksa muutamaa ylimääräistä askelta ottaa tuolta isolta parkkialueelta paketin hakemisen tai muun piipahdusreissun ajaksi.
 
Tuollahan on ainakin Google Mapsin v. 2014 Streetview-kuvan Google Maps mukaan aluepysäköintikielto, eli pysäköit sitten ajoradalle tai jalkakäytävälle, niin pysäköinti on laitonta. Fillari+tarakka olisi oikea valinta jos ei jaksa muutamaa ylimääräistä askelta ottaa tuolta isolta parkkialueelta paketin hakemisen tai muun piipahdusreissun ajaksi.
No tietenkin parkkipaikalle jos sinne mahtuu. Usein se on kuitenkin täynnä. Lasken parin minuutin "pysäköinnin" vielä pysäyttämiseksi (vaikka toki siinä ei silloin tieliikennelain edellyttämää lastausta / purkua jatkuvasti tapahdukaan).
 
Meillä päin ainakin saa naureskella tyhmille autoilijoille ja tyhmille pyöräilijöille. Autoilija x päästää suojatietä pitkin pyöräilijän y ajamaan ensin. (ei käänny, eikä välttämättä ole edes risteysalue) Seuraavan kerran kun pyöräilijä y ajaa samassa kohtaa, olettaa hän että autoilija z väistää häntä suojatiellä ja nostaa keskisormen pystyyn kun mulkku autoilija ei anna tietä. Yhteen tämmöiseen paikkaan on laitettu jopa kevyelle liikenteelle pieni kolmio. :D
 
Ei avioliiton tarvitse liittyä mihinkään muuhun kuin käytännöllisyyteen ja se samalla auttaa lainopillisesti mm. juuri lasten huoltajuuden, muun omaisuuden ja perinnönjaon kohdalla jne. Uskonnollisen avioliiton aika oli ja meni, mutta tuo lainopillinen puoli pitää pintaansa.

Avioliitto on käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan.

Avioehto taasen - jolla siis on varsin täsmälleen samat funktiot - ei sitten mielestäsi sitä olekaan. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Avioliitto on käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan.

Avioehto taasen - jolla siis on varsin täsmälleen samat funktiot - ei sitten mielestäsi sitä olekaan. :think:

Tässä se homman juoni tulikin.
Esim. mulle ja mun vaimolle avioliitto on jotain aivan muuta kuin "käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan."

Se käytännöllinen ja juridinen puoli seuraa avioliiton mukana, se ei suinkaan ole eikä ollut se syy miksi avioon alun perin mentiin.

Jos naimisiin menee sopimusteknisistä syistä niin voi tietty olla vaikea nähdä miksi joku ei ajattele siitä samoin kuin auton ostamisesta ja halua tehdä etukäteisvalmisteluita eron varalle...
 
Tässä se homman juoni tulikin.
Esim. mulle ja mun vaimolle avioliitto on jotain aivan muuta kuin "käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan."

Se käytännöllinen ja juridinen puoli seuraa avioliiton mukana, se ei suinkaan ole eikä ollut se syy miksi avioon alun perin mentiin.

Jos naimisiin menee sopimusteknisistä syistä niin voi tietty olla vaikea nähdä miksi joku ei ajattele siitä samoin kuin auton ostamisesta ja halua tehdä etukäteisvalmisteluita eron varalle...

Ymmärrän tuon, mutta tällä kertaa kyseessä oli yksi ja sama käyttäjä, jonka takia kaksijakoinen suhtautuminen yllättikin.
 
Tässä se homman juoni tulikin.
Esim. mulle ja mun vaimolle avioliitto on jotain aivan muuta kuin "käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan."

Se käytännöllinen ja juridinen puoli seuraa avioliiton mukana, se ei suinkaan ole eikä ollut se syy miksi avioon alun perin mentiin.

Jos naimisiin menee sopimusteknisistä syistä niin voi tietty olla vaikea nähdä miksi joku ei ajattele siitä samoin kuin auton ostamisesta ja halua tehdä etukäteisvalmisteluita eron varalle...

Pitäisiköhän tässäkin kirkko ja valtio erottaa toisistaan, jolloin implisiittisestä omaisuudentasauksesta riitatilanteissa siirryttäisiin explisiittiseen ennakkoperintöasiakirjaan niiden osalta, jotka sellaisen aiesopimuksen erityisesti haluavat.

Tilastokeskuksen mukaan eroavaisuus on tasainen 1.3% vuosittain. 20 vuoden aikana erotodennäköisyys on jo 25%. Mersu kestää samalla todennäköisyydellä ton.
 
Rahoitusvaikeuksia, mutta kuitenkin oli varaa yli puoli miljoonaa lähetellä maailmalle?

Tätähän se tyhmyys näissä huijauksissa on, epätoivoisessa tilanteessa ollaan valmiita ottamaan järjettömiä riskejä isojen voittojen toivossa. Tai sitten ollaan vaan ahneita ja pikavoittojen perässä. Mutta nyt kun sanoit niin onhan se vähän hassua että mistä tuollaiset rahat sitten löytyi
 
Tuo jälkimmäisen kuvan auto voisi kyllä olla vielä 1-2m edempänä -> sinä olisit saanut autosi niin ettei senttiäkään ole seeprojen päällä.
Totta. Kuitenkin kaikkien turvallisuuden kannalta lienee marginaalisesti parempi olla justiinsa kuvan mukaisella kohdalla kuin metriä edempänä. Vaikka spandexille tulisi paha mieli.
 
Mutta nyt kun sanoit niin onhan se vähän hassua että mistä tuollaiset rahat sitten löytyi

Firman kassassa x miljoonaa ja velkoja erääntyy maksuun x+y miljoonaa? FedExin perustaja hoiti homman tyylikkäämin ja meni kasinolle pelaamaan firman jäljellä olevan kassan - lopputulos on historiaa.
 
Onko tästä jotain faktaa, kiinnostaisi lukea.

Useista lähteistä olen tuohon FedExin tapaukseen törmännyt, tässä yksi:


"When FedEx's funds dwindled to just $5,000, Smith realized he didn't have enough to fuel the planes. The company had already gone to many extremes, from pilots using their personal credit cards to fuel planes to uncashed paychecks.

So what's a desperate founder to do? Smith impulsively flew to Las Vegas and played blackjack with the last of the company money.

Amazingly, when he came back the next week, he had turned the remaining $5,000 into $27,000 — just enough for the company to stay in operation for another week."
 
Rahoitusvaikeuksia, mutta kuitenkin oli varaa yli puoli miljoonaa lähetellä maailmalle?
Jospa tuo liikemies maksoi afrikkalaisille eri lähteestä hankituilla väärillä rahoilla...
 
Kansanedustaja taitaa olla triplatyhmä.
- asuu töölössä eduskuntatalon vieressä
- on menossa autolla eduskuntataloon (meneeköhän useinkin autolla kun matkaa vajaa kilometri)
- selkäkivussa lähtee kuitenkin liikkeelle

 
Kansanedustaja taitaa olla triplatyhmä.
- asuu töölössä eduskuntatalon vieressä
- on menossa autolla eduskuntataloon (meneeköhän useinkin autolla kun matkaa vajaa kilometri)
- selkäkivussa lähtee kuitenkin liikkeelle


Jos on jotain asiointitarvetta tai vaikkapa kimppakyyti päivähoitoon/puolison työpaikalle ennen tai jälkeen työpäivän niin mikä jottei. Mutta jos jatkuvasti suhataan jotain stadin ydinkeskustan matkaa autossa yksin istuen niin on kyllä aika idioottitouhua, vaikka miten olisi liisaripeli ja lämpimät parkkihallit molemmissa päissä. Tai itse asiassa varsinkin siinä tapauksessa.
 
Mutta jos jatkuvasti suhataan jotain stadin ydinkeskustan matkaa autossa yksin istuen niin on kyllä aika idioottitouhua, vaikka miten olisi liisaripeli ja lämpimät parkkihallit molemmissa päissä. Tai itse asiassa varsinkin siinä tapauksessa.

Muuan vävykokelas (vanhemmilleni, itte oon nuor sälli) katosi eräänä kylmänä jouluna aina muutaman tunnin välein pitämään vanhaa Audi 80 stä lämpimänä. Ajattelin, että nyt ei oo raketti-insinööriä sukuun tulossa...

Vai mitä tarkoitat, että muussa tapauksessa pl. parkkihallit, ei olisi niin idioottitouhua?
 
Muuan vävykokelas (vanhemmilleni, itte oon nuor sälli) katosi eräänä kylmänä jouluna aina muutaman tunnin välein pitämään vanhaa Audi 80 stä lämpimänä. Ajattelin, että nyt ei oo raketti-insinööriä sukuun tulossa...

Vai mitä tarkoitat, että muussa tapauksessa pl. parkkihallit, ei olisi niin idioottitouhua?

Sitä lähinnä meinasin että olisi varmaan Helsingin keskustassa järkevämpääkin käyttöä rajalliselle parkkitilalle kuin ydinkeskustan sisäisen lyhyen matkan liikennöinnin mahdollistaminen auto melkein tyhjänä. Riippuu toki monesta muustakin muuttujasta mutta yhtä kaikki, idioottimainen "ne piirtää kenellä on liitua" asenne, kun joukkoliikenne on niin hyvä tapa liikkua tuolla, tulotasoon katsomatta.
 
Sitä lähinnä meinasin että olisi varmaan Helsingin keskustassa järkevämpääkin käyttöä rajalliselle parkkitilalle kuin ydinkeskustan sisäisen lyhyen matkan liikennöinnin mahdollistaminen auto melkein tyhjänä. Riippuu toki monesta muustakin muuttujasta mutta yhtä kaikki, idioottimainen "ne piirtää kenellä on liitua" asenne, kun joukkoliikenne on niin hyvä tapa liikkua tuolla, tulotasoon katsomatta.

Aa, rajattu kapasiteetti -syy. Kantakaupungin ykkösvyöhykkeellä on korona+hintakorotukset ollut hyvin tilaa viime aikoina, joten voisipa jopa sanoa, että yhden työmatka-autoilijan siirtyminen joukkoliikenteeseen pahimmassa tapauksessa aiheuttaa hinnankorotuspaineen kollegoille.


Edit. On muuten joskus sormet niin sähköisiä, että menee ihan vituiksi oikein kirjoittaa tällä kosketusnäyttöpaskeella xD
 
Viimeksi muokattu:
Suomen ensimmäinen "iso kaupunki". Jos vain maailmalta saisi oppia ja kokemusta pahimmista sudenkuopista. Kasa nistejä on ainakin saatu ison maailman tyyliin. Tykkään ketjusta kun tuntuu että keskustelu tyhmistä ihmisistä vetää luoksensa niitä tyhmiä ihmisiä itseni mukaanlukien.
 
Avioliitto on käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan.

Avioehto taasen - jolla siis on varsin täsmälleen samat funktiot - ei sitten mielestäsi sitä olekaan. :think:
Missä olen viitannut mitään sen suuntaistakaan, että avioehto ei sitä olisi? Pointti oli, että avioehdolla ei ole mitään merkitystä, jos omaisuus on yhteistä ja jos sen myös halutaan jakautuvan tasan siinä vaiheessa jos aviopari joskus eroaa. Pulatunnus väitti, että siitä huolimatta avioehto kannattaisi tehdä, mutta ainuttakaan järkevää perustelua siihen ei ole saanut edes pyydettäessä että miksi kannattaisi. Lopulta taisi tosin todeta, että ulosanti on sekavaa ja tarkoittikin jotain muuta tms.

Tottakai avioehto kannattaa tehdä, jos olettaa jo lähtökohtaisesti että ero tulee jossakin vaiheessa ja haluaa että molemmat pitävät siinä vaiheessa oman omaisuutensa jne. Sellainen "kuka maksaa lounaan tänään" -tyyppinen elämä ei sovi minun käsitykseen tasavertaisesta parisuhteesta, mutta se taas on makuasia ja sivuseikka.

Ja jos toisella on entuudestaan vaikka jokin yritys, niin siinäkin vaiheessa avioehto voi olla järkevä tehdä, mutta koko keskustelun pointti oli typerä väite siitä, että aviopari tarvitsisi avioehtoa joka tapauksessa, vaikka kaiken haluttaisiin olevan yhteistä velkoja myöten.

Tässä se homman juoni tulikin.
Esim. mulle ja mun vaimolle avioliitto on jotain aivan muuta kuin "käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan."

Se käytännöllinen ja juridinen puoli seuraa avioliiton mukana, se ei suinkaan ole eikä ollut se syy miksi avioon alun perin mentiin.

Jos naimisiin menee sopimusteknisistä syistä niin voi tietty olla vaikea nähdä miksi joku ei ajattele siitä samoin kuin auton ostamisesta ja halua tehdä etukäteisvalmisteluita eron varalle...
Avioliitto saa olla sinulle ihan millainen instituutio tahansa ja toki sillä on merkitystä meillekin vaimon kanssa, mutta kirkon lässytysten tarkoittamaa uskonnollista merkitystä sillä ei meille ole. Kyse kuitenkin oli siitä, että avioliittoon liittyy myös juridinen puoli, halusit sinä tai joku muu sitä tai ei. Jos avioliittolain määräämistä rajoista halutaan kuitenkin poiketa, niin vasta sitten tarvitaan avioehtoa.

Miten tämä on niin vaikea ymmärtää?
 
Viimeksi muokattu:
Kansanedustaja taitaa olla triplatyhmä.
- asuu töölössä eduskuntatalon vieressä
- on menossa autolla eduskuntataloon (meneeköhän useinkin autolla kun matkaa vajaa kilometri)
- selkäkivussa lähtee kuitenkin liikkeelle

Mikä tässä nyt on? Oli menossa autolla varmaan juuri sen selkäkivun takia.
Toki selkäkipuisenakin kävely olisi ollut ehkä parempi vaihtoehto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
254 655
Viestejä
4 428 359
Jäsenet
73 392
Uusin jäsen
RautiainenAaro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom