Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Keksit aika lailla tarinoita siitä mitä bmw kuskin pään sisällä liikkui, loukkaantuaksesi siitä että saat saman käsittelyn ajettuasi tavalla joka aiheuttaa ongelmia.Voisitko lopettaa valehtelemisen siitä, mitä mitä tein?
En ajanut 95km/h päästäkseni bemarin ohi vaan ajoin 95km/h koska pidin sitä järkevänä nopeutena sille tieosuudelle. Sen bemarin olemassaolo ei missään vaiheessa vaikuttanut nopeuteeni sitä nostavasti.
Missä tässä muka oli ongelmia muuta kuin sillä bemarikuskilla? Sinällään ilmiö on tuttu eikä koske vain bemareita, helvetin rasittavaa kun toinen pumppaa nopeutta ja on samalla tien tukkona (vasurilla).Keksit aika lailla tarinoita siitä mitä bmw kuskin pään sisällä liikkui, loukkaantuaksesi siitä että saat saman käsittelyn ajettuasi tavalla joka aiheuttaa ongelmia.![]()
Keksit aika lailla tarinoita siitä mitä bmw kuskin pään sisällä liikkui, loukkaantuaksesi siitä että saat saman käsittelyn ajettuasi tavalla joka aiheuttaa ongelmia.![]()
Olisit ajellut rajoituksen mukaan niin ei olisi tuotakaan ongelmaa syntynyt.
Missä tässä muka oli ongelmia muuta kuin sillä bemarikuskilla? Sinällään ilmiö on tuttu eikä koske vain bemareita, helvetin rasittavaa kun toinen pumppaa nopeutta ja on samalla tien tukkona (vasurilla).
Bemarilla on ongelma, mutta niin on aloittajallaikin, 70 tiellä 95 on aika roima ylinopeus.
Tuntuu että tuossa Tampereen vedessä on jotain outoa.
Oikea ongelma täällä on liikennesuunnittelulla, joka laittaa käytännössä moottoritien tasoiselle tielle 70km/h nopeusrajoituksen. (Tampereen liikennesuunnittelu on tehnyt kyllä todella paljon muitakin typeriä ratkaisuita, mm. useassa risteyksessä noudattanut suunnitteluperiaatetta, että "tehdään epälooginen ja vaarallinen väistämisvelvollisuus jättämällä pikkutieltä kolmio pois jotta ihmiset ajaisivat isompaa tietä hiljempaa vauhtia". Nopeusrajoitusten tulisi olla KEINO tehdä liikenteestä TURVALLISEMPAA, täällä on mennyt keinot ja tavoitteet pahasti sekaisin. Ja viime aikoina muutenkin "kunnostautunut" huonontamalla samalla SEKÄ autoilua ETTÄ pyöräilyä samoissa paikoissa, sen vielä ymärtäisi jos toisen parantamisesta toinen kärsisi).
Ja tuo tapahtui siis illalla n. klo 22.15 tien ollessa hiljainen.
...
joku haluaa ajaa tasan rajoituksen mukaisesti mittarinopeutta, joku rajoituksen mukaan todellista nopeutta ja joku vähän rajoituksen yli mutta sanktiorajan alapuolella ja sitten vielä jotkut eivät piittaa rajoituksesta vaan ajavat miten sattuu. Käytännössä jo kolme ensimmäistä ryhmää keskenään voivat ajaa helposti 10km/h nopeuserolla eikä tollasta mittarin mukaan 10 yli rajoituksenkaan ajelevaa henkilöä välttämättä tunnista ylinopeutta ajavaksi, jos ei oman autonsa mittarivirhettä tunne. On siis varsin ymmärrettävää, että ohitustarvetta ja turhautumista esiintyy, kun jollain voi olla vielä satoja kilometrejä kuljettavana ja maantielle eteen sattuu joku ei niin kiireinen ajelemaan sen n. vajaa 10 alle rajoituksen.
Rajoitustenmukaan ajava ajaa alle korkeimmansallitun, ja vaikka tarkalle pyrkisi, niin enemmän tai vähemmän vaihtelua alle sen merkkirajan. Lisäksi vielä se mittarivirhemarginaali.On siis varsin ymmärrettävää, että ohitustarvetta ja turhautumista esiintyy, kun jollain voi olla vielä satoja kilometrejä kuljettavana ja maantielle eteen sattuu joku ei niin kiireinen ajelemaan sen n. vajaa 10 alle rajoituksen.
Tampereen rantatunneli ?Juu varsinkin ylöjärven pään rajoitukset pispalasta lielahteen ja eteenpäin on kyllä aika perseenpyyhintää, samaten kun se rantatunnelin 60kmh. Mutta eivätpä laittaneet rantatunneliin kameroita...
Liikenteenjakajaa ei saa asentaa noin, mikäli se ohjaa vastaantulevaa liikennettä kohti. Jos kavennus olisi vain toisella puolella, mitään merkkejä ei tarvittaisi, sillä se väistää, jonka puolella este on. Tässä ei pelkästään laiminlyödä ajojärjestyksen osoittamista, vaan suorastaan kannustetaan ajamaan nokat yhteen. Hyvin kyseenalainen viritelmä kaikkinensa.Tiesuunnittelun kukkasia 90-luvulta, liekö suunnittelija muuttanut sittemmin Tampereelle. Ei merkkejä kuka ajaa ensin ja molemmilta puolin kavennettuEnsimmäisestä autostani lähti peili tuossa, kun tulin toisen perässä ja vastaantulija ennakoi vähän liikaa.
![]()
Pari videota hienosta käytöksestä ruuhkaliikenteessä. Ei meikäläisen kuvaamia. Kaveri kertoi että toi rekka oli ajellut ensin ihan hänen kontissaan kiinni kunnes hän oli väistänyt sitä oikealle kaistalle. Audi-kuskilla taas paloi hiat. Tämmöistä tää on.
No aikalailla tämmönen keissi oli tuo minunkin tapaus Hämeenlinnan kohdilla mistä mainitsin tuossa ylemmässä postauksessa.Nämä harmittavat. Vauhti n. 120km/h.
Ei muutakun poliisille videot jos tämmösiä saa todistella. Kortin saisi pistää sekä audikuskilta että rekkakuskilta kuivumaan. Brakecheckistä saa aika helposti semmoset syytteet onnettomuuden sattuessa että saa miettiä tulevaisuutta pari kertaa. Jos pakko vittuilla niin nostaa sitten vaan kaasua tai välkyttelee jarruvaloja.Pari videota hienosta käytöksestä ruuhkaliikenteessä. Ei meikäläisen kuvaamia. Kaveri kertoi että toi rekka oli ajellut ensin ihan hänen kontissaan kiinni kunnes hän oli väistänyt sitä oikealle kaistalle. Audi-kuskilla taas paloi hiat. Tämmöistä tää on.
Juuri tuollaisille puskijoille en edes korvaani lotkauta enkä varsinkaan ala väistämään.Kehä 1 vissiin. Siellä kyllä näkee aina välillä näitä sekopäisiä rahtareita vasemmalla kaistalla puskemassa.
Jos jatketaan liikenneteemalla, niin tässä on lisää tyhmiä autoilijoita:
![]()
HS Espoo | Espoossa on kuja, jossa on kirjoitettu 840 parkkisakkoa tämän vuoden aikana, sillä kuskit eivät yksinkertaisesti ota opikseen
Leppävaaran Läkkisepänkujalla on kirjoitettu tänä vuonna jo 840 pysäköintivirhemaksua. Monet autoilijat jättävät autonsa jalkakäytävälle, vaikka vieressä olisi ilmaisia parkkipaikkoja.www.hs.fi
Olen monesti itsekin jättänyt tuohon auton kun pitänyt esim. hakea jotain pakettia läheisestä DHL:n pisteestä. En ole kuitenkaan havainnut mitään poikkeuksellista gravitaatioaaltoa, joka vetäisi auton jalkakäytävän puolelle, vaan olen kyllä saanut auton tuohon ajoradalle mahtumaan ja pysymään.
Mutta maailma muuttuu, nykyään auto sammuu valoihin joten hyötyä ei saada, varsinkaan jos on pakko pysäyttää.
Soti, ei nimimerkille, mutta lainasin nyt tuon.Oma tapani on sama kuin @SINN llä. Kai se turbo kuumenee melkoisesti normaalissa, pidemmässäkin ajossa. Aina kun auto on lämmin, minulla on tapana myös istua paikallaan hetki, jotta öljy kerkeää kiertämään turbossa. Ei ainakaan mitään haittaa tästä tavasta.
Google Mapsissa näkyvän vanhemman kuvan perusteella olit siltikin oikeassa. Siinä on aivan selvästi kaksi kaistaa n. 1,5 autonmitan verran, ja vasta siitä alkaa bussipysäkki. Risteys olisi aivan päätön, vaikka bussipysäkki alkaisi todella heti risteyksestä: kaistojen määrä kun vaihtelee ihan sen mukaan, näkyvätkö merkinnät kulumisen tai vaikka lumen takia vai ei. Mutta että se on nyt varmistetusti suunniteltu tuollaiseksi ja oikein Aasian tuntia on sitä mieltä, että kyllä tuossa kuulkaas käännytään suoraan vasemmalle kaistaviivojen yli ja yksi kaista on.. käsittämätöntä.Palaan sen verran vielä aloittamaani aiheeseen, että pistin palautetta bussipysäkin huonosti näkyvistä katkoviivoista Turun kaupungille joka heitti pallon ELY-kekukselle koska kyseessä on maantie. Ja viivat ovat sittenkin voimassa joten väärässä olin.
Tässä ELYn vastaus:
Hei
Kiitos yhteydenotosta!
Tässä asiantuntijan vastaus :
Tällä kohdalla on vain yksi kaista, jonne liikennesääntöjen mukaan on käännyttävä. Bussipysäkki tai siihen verrattava ei ole kiihdytys tai -hidastekaista. Eli kääntyminen on suoritettava suoraan kaistalle.
Ystävällisin terveisin, Kirsi
Liikenteen asiakaspalvelu
Nämä harmittavat. Vauhti n. 120km/h.
En puhu tuningia juu. Mitkä ovat "jenkkiparkit" ja mitä sellaiset tekevät 1980-luvun Volvossa?Jenkkiparkit sulle terminä jotain ihan uutta?
Siniset oli varmaan siniset parkkipolttimot loimottamassa jonkun tuningmiehen keulilla.
En tiedä mitä kiskoja on vastaantullut, mutta minkään vehkeen vakiovaloilla ei näe riittävästi tähän aikaan vuodesta, siksi minullakin lisävalotolppa keulalla. Aikasemminhan tuon joutuu ottamaan pois kun normipitkät, mutta vaikea tuollaisella on ketään häikäistä jos sitä osaa käyttää. Eri asia nämä hermannit jotka ajaa kiskon kanssa esim moottoritiellä niin, että se on jatkuvasti päällä...Iltojen pimentyessä on alkanut näkymään jos jonkinlaista valoviritystä. Tästä parikymmentä kilometriä maaseudulle päin siirtyessä on joka toisella sumuvalot ajovalojen kanssa häikäisemässä ja valitettavan paljon näkyy kilometrin päästä häikäiseviä tramp stampia vastaavia lisävalokiskoja.
Nyt tuli kuitenkin vastaan jotain aivan uutta ja ihmeellistä: siniset todella himmeät ajovalot, ja kummallakin reunalla keltainen valo, aivan kuin vilkut olisivat valaisseet kokoajan. Mitä helvettiä.
En puhu tuningia juu. Mitkä ovat "jenkkiparkit" ja mitä sellaiset tekevät 1980-luvun Volvossa?
Ärsyttämään päässeet on ilmeisesti asennettu nappaamalla virrat suoraan normipitkiltä, kun joillakin näkyy oleva vaihtoehtona joko kaikki valot päällä tai sitten lyhyet. Osa jopa laittaa häikäisyvalonsa takaisin päälle, jos en itse laita pitkiä pois. Siinä sitten ajellaan puoli kilometriä joko sokeana tai pimeydessä. Kamalin vastaantullut valokisko koostui parista sadasta yksittäin erottuneesta ledistä, joiden valo vain siroili joka suuntaan häikäisemään, eikä tielle päätynyt mitään.En tiedä mitä kiskoja on vastaantullut, mutta minkään vehkeen vakiovaloilla ei näe riittävästi tähän aikaan vuodesta, siksi minullakin lisävalotolppa keulalla. Aikasemminhan tuon joutuu ottamaan pois kun normipitkät, mutta vaikea tuollaisella on ketään häikäistä jos sitä osaa käyttää. Eri asia nämä hermannit jotka ajaa kiskon kanssa esim moottoritiellä niin, että se on jatkuvasti päällä...
Päätön viritys. Parkkivaloina, siis auton ollessa parkissa, voisivat jopa toimiakin. Näkisi auton ääriviivat paremmin. Täysin laiton tuuninkikin vielä, sillä mikään valaisin ei näyttänyt lain vaatimaa valkoista tai vaaleankeltaista. Valaisuvoima tosiaan 0.Jenkkiparkit ovat siis sellaiset, joissa vilkussa on koko ajan päällä valo, joka vilkun päälläollessa vilkahtelee sammuksiin. Toimii siis käänteisesti normivilkkuun verrattuna. Joskus 80- ja/tai 90-luvulla oli ilmeisesti tyylikästä tuunata sellaiset autoihin, jossa niitä ei ollut alunperin. Muistan nähneeni niitä paljon joskus noihin aikoihin.
Amerikasta maahantuoduissa autoissa ne jenkkivalot (eli DOT) olivat monin osin lailliset, ml. jenkkiparkit. Aivan kuten punaiset takavilkutkin. Nykytilannetta en tiedä, mutta sivistä itseäsi Trafin sivuilta.Päätön viritys. Parkkivaloina, siis auton ollessa parkissa, voisivat jopa toimiakin. Näkisi auton ääriviivat paremmin. Täysin laiton tuuninkikin vielä, sillä mikään valaisin ei näyttänyt lain vaatimaa valkoista tai vaaleankeltaista. Valaisuvoima tosiaan 0.
No tämä. En muuta selitystä keksi kuin erikoisuudentavoittelu. Tehdä joku asia eri tavalla kuin kaikki muut. Ennen muinoin huvitti kun mk2 Golfin omistajat tuunasivat autoihinsa neliönmuotoiset Jetan ajovalot, koska neliön malliset valot olivat kaiketi cool. Ja Jetan omistajat tuunasivat Golfin pyöreät umpiot keulalle, koska pyöreät valot olivat viileintä koskaan! Ehhh...OT, mutta miksi ne paskimmat jutut sieltä jenkeistä pitää apinoida? Jenkkivalot kun nyt vaan ovat sata kertaa paskemmat.![]()
No tämä. En muuta selitystä keksi kuin erikoisuudentavoittelu. Tehdä joku asia eri tavalla kuin kaikki muut. Ennen muinoin huvitti kun mk2 Golfin omistajat tuunasivat autoihinsa neliönmuotoiset Jetan ajovalot, koska neliön malliset valot olivat kaiketi cool. Ja Jetan omistajat tuunasivat Golfin pyöreät umpiot keulalle, koska pyöreät valot olivat viileintä koskaan! Ehhh...![]()
No tämä. En muuta selitystä keksi kuin erikoisuudentavoittelu. Tehdä joku asia eri tavalla kuin kaikki muut. Ennen muinoin huvitti kun mk2 Golfin omistajat tuunasivat autoihinsa neliönmuotoiset Jetan ajovalot, koska neliön malliset valot olivat kaiketi cool. Ja Jetan omistajat tuunasivat Golfin pyöreät umpiot keulalle, koska pyöreät valot olivat viileintä koskaan! Ehhh...![]()
Näistä parhaat on ne tee-se-itse tyyppien puolikuntoiset viritelmät. Eilen tuli hämärällä vastaan joku suht uus perheauto, mihin tällanen lisävalokisko oli keulalle lykätty. Muuten hyvä, mutta se valo muistutti enemmän jonkun teinidiskon strobovaloa, mennen päälle/pois n. pari kertaa sekunnissa. Ainoa hyvä puoli oli, että kolmannes ledeistä oli jo pimeänä. Täytyy olla hiton sokea kuski, jos ei moista huomaa kuskin penkiltä. Tossa tilanteessa pitäis jo vetää auto parkkiin ja repäistä sulake tai piuha irti.valitettavan paljon näkyy kilometrin päästä häikäiseviä tramp stampia vastaavia lisävalokiskoja.
Liekkö huono maadoitus ollut valossa.Näistä parhaat on ne tee-se-itse tyyppien puolikuntoiset viritelmät. Eilen tuli hämärällä vastaan joku suht uus perheauto, mihin tällanen lisävalokisko oli keulalle lykätty. Muuten hyvä, mutta se valo muistutti enemmän jonkun teinidiskon strobovaloa, mennen päälle/pois n. pari kertaa sekunnissa. Ainoa hyvä puoli oli, että kolmannes ledeistä oli jo pimeänä. Täytyy olla hiton sokea kuski, jos ei moista huomaa kuskin penkiltä. Tossa tilanteessa pitäis jo vetää auto parkkiin ja repäistä sulake tai piuha irti.
Hyvälaatuiset kiskot oikein asennettuna sekä suunnattuna ja ennen kaikkea oikein käytettynä ovat kyllä ihan päteviä laitteita noin muuten.
Pari videota hienosta käytöksestä ruuhkaliikenteessä. Ei meikäläisen kuvaamia. Kaveri kertoi että toi rekka oli ajellut ensin ihan hänen kontissaan kiinni kunnes hän oli väistänyt sitä oikealle kaistalle. Audi-kuskilla taas paloi hiat. Tämmöistä tää on.
.
Jos ei kasetti kestä ajaa turvallisesti niin voi sen ajamisen jättää ihan suosiolla sellaisille jotka pystyvät siihen ilman tuollaista pelleilyä. Koskee myös tuota jarruttelijaa mutta erityisesti tuota rekkakuskia koska sillä isolla autolla tekee aivan erilailla tuhoa kuin henkilöautolla, luulisi ammattikuskin ymmärtävän että tuo hiillostaminen ja pitkien välkyttely korkeintaan pahentaa tilannetta.kannattaisi varmaan vaan painua helvettiin edestä, voi olla kiire kontilla jonnekin niin ei paljon huvita kuskia tollaset jarruttelijat ja opettajat. Ihan sama mitä jeesustelijoita ovat, mutta pois vasemmalta kaistalta jos takana tuleva ajaa lujempaa. Konttikuskit on usein pinna kireellä, sinällään ei pitäisi olla, ehkä ovat kilsapalkalla.. En lähtisi kikkailemaan siinä edessä mitään.
Eikö tämä ole ihan vakio e60 5-sarjalaisissa? Muistan jo 15v sitten ihmetelleeni näitä juuri vitossarjalaissa.Ainakin uudempiin bemareihin ( E90/E60 eteenpäin ) nuo "jenkkiparkit" eli äärivalot saa päälle ihan ohjelmallisesti, jolloin etuvilkut tosiaan palavat jatkuvasti ja sammuvat silloin kun vilkun laittaa päälle.
Muutaman hermannin olen nähnyt moisen ratkaisun autoonsa koodanneen.
Kaikki ajoneuvot voisi merkitä kirkkailla värikkäillä kilvillä ja kuvuilla. Jaettaisiin vaikka neljään luokkaan: vihreä, keltainen, sininen, punainen. Vihreät on kevyimpiä ajoneuvoja ja sähköautoja, joiden pitää aina väistää kaikkia muita. Punaiset sitten kaikkein raskaimpia ja suuripäästöisimpiä, joilla aina etuajo-oikeus tilanteesta riippumatta.Vähän sama kuin pyöräilijät, ympäristöystävällisintä olisi, että pyörälijä on joka tilanteessa väistämisvelvollinen, auton pysätytys ja uudelleen kiihdytys aiheuttaa päästöjä ja lisäksi pyöräilijän etuajo-oikeus monesti asettaa pyöräilijän vaaraan.
Mulle isolohko heti!Kaikki ajoneuvot voisi merkitä kirkkailla värikkäillä kilvillä ja kuvuilla. Jaettaisiin vaikka neljään luokkaan: vihreä, keltainen, sininen, punainen. Vihreät on kevyimpiä ajoneuvoja ja sähköautoja, joiden pitää aina väistää kaikkia muita. Punaiset sitten kaikkein raskaimpia ja suuripäästöisimpiä, joilla aina etuajo-oikeus tilanteesta riippumatta.
![]()
Huono vertaus kaikenkaikkiaan.Kaikki ajoneuvot voisi merkitä kirkkailla värikkäillä kilvillä ja kuvuilla. Jaettaisiin vaikka neljään luokkaan: vihreä, keltainen, sininen, punainen. Vihreät on kevyimpiä ajoneuvoja ja sähköautoja, joiden pitää aina väistää kaikkia muita. Punaiset sitten kaikkein raskaimpia ja suuripäästöisimpiä, joilla aina etuajo-oikeus tilanteesta riippumatta.
![]()