- Liittynyt
- 22.12.2016
- Viestejä
- 21 622
Mutta mitä olette mieltä, oliko kaverilla edes turvavyö kiinni, kun oli ilmeisesti lentänyt autosta ulos...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kaverilla oli vissiin lapsi ja vaimo, että kyllä siihen nähden todellista tyhmyyttä tuommoista lajia harrastaa puutteellisilla välineillä.
Toisaalta sama kaveri olisi voinut ajaa 2019 Audilla 80kmh hirvikolarin pimeällä ja kuolla siihen. Eipäs nyt puhuta pahaa kuolleista.
Mutta mitä olette mieltä, oliko kaverilla edes turvavyö kiinni, kun oli ilmeisesti lentänyt autosta ulos...?
Nyt kyllä ihmettelen joidenkin postaajien tunteettomuutta kun ketjussa on mukana kuolleen kaveri/ystävä.
Onnettomuudet on onnettomuuksia, mutta tässä tapauksessa haettiin ongelmia.
Mutta mitä olette mieltä, oliko kaverilla edes turvavyö kiinni, kun oli ilmeisesti lentänyt autosta ulos...?
Nämä internetin moniosaajat kyllä sopivat triidin aiheeseen kuin nenä päähän. Vainajan tuomitseminen ilman minkäänlaista substanssia, upea laji.
Ikävä onnettomuus kyseessä. Autistien besserwisseröinnin internetissä sossuluukusta käsin voi jättää omaan arvoonsa.
Hyvä homma että sulla on tarkat tiedot autosta, kuskista ja tapahtuneesta. Seuraavaksi voitkin kertoa kaikille mitä/miten saa harrastaa ja millä välineillä liikkua kuplan ulkopuolelle ettei voisi käydä onnettomuuksia.
Sovittasko nyt vaan näin, että kun meillä ei luultavasti ole tarkkaa tietoa tapahtuneesta varmaan kellään niin jätettäs nämä fiksuudet välistä.
Jos jostain halutaan täällä keskustella niin voitais jutella vaikka siitä, miten tuo touhu saatais turvallisemmaksi rampauttamatta koko hommaa
No jaa. Kaksinaamaisuutta ilmassa. On täällä jo vuosikaudet naurettu kun porukka saa ittensä hengiltä erilaisilla keinoilla.
Nyt vaan sattui olemaan kunnon "miesten mies" ja "miehinen kiihdyttely", niin nyt ei saa tuomita.
Bensalenkkareita saa kuulemma tuomita, mutta ei miesten miehiä.![]()
No jaa. Tapanani ei ole ollut naureskella onnettomuuksissa kuolleille, joten hieno yritys![]()
Mielestäni aika erikoista, että tätä ei saisi sanoa ääneen ja herättää keskustelua pitäisikö lajille asettaa jotain turvallisuusvaateita. Ei ilmailuakaan ole harrastuksena mitenkään pilattu, vaikka aivan helvetin säänneltyä onkin. Jos ei olisi, ruumiita tulisi paljon enemmän.Tiedossa on, että vanha romu oli viritetty kulkemaan yli kolmesataa, ja sillä ajettiin ilman asianmukaisia turvavarusteita. Auto teki voltin ja kaveri kuoli. Lapsi jäi isättömäksi ja leski suremaan. Täysin vältettävissä oleva asia oli tämä ja tyhmyyttä, kun moista harrasti ilman, että puitteet oli kunnossa.
Jep. Ja pitäisikö ne kaaret asentaa sitten siihen ferrariinkin, joka on jo tehtaalla suunniteltu noihin nopeuksiin? Aika vähän noissa taitaa raatoja tulla, joten mielestäni mitään ongelmaakaan ei ole.Eikös tapahtuman idea ole, että voi testata tieliikennekäytössä olevan auton huippunopeutta. Harvalla on mitään turvakaaria normikäytössä olevassa autossa.
Jep. Ja pitäisikö ne kaaret asentaa sitten siihen ferrariinkin, joka on jo tehtaalla suunniteltu noihin nopeuksiin? Aika vähän noissa taitaa raatoja tulla, joten mielestäni mitään ongelmaakaan ei ole.
Ei tuo mun mielestä ole tyhmyyttä vaan harrastuksen puitteissa otettu tietoinen riski joka ikävä kyllä realisoitui. Saman riskin ottaa monissa eri harrastuksissa lukuisat ihmiset joka päivä, eikä niistä olla täällä huutelemassa.
Se olisi tyhmyyttä, jos tonne olisi lähdetty asenteella "ei tässä mitään voi sattua".
Tyhmyyttä se on siinä vaiheessa, kun on perheellinen ja harrastaa extreme lajeja. Tuolla toisaalla oli kommenttia, että oli jo aiemmin tänä kesänä ollut lähellä lähteä auto lapasesta.
Välineurheiluahan toi on ja ehkä voidaan olla yhtä mieltä siitä, että tässä tapauksessa väline on ollut aika huonosti varusteltu ja vanhanaikainen. Että siinä mielessä on ehkä otettu tarpeetontakin riskiä.
Eihän laskuvarjohyppyäkään harrasteta 1980-luvun vehkeillä..
No joo, mutta ne on kuitenkin suunniteltu sitä käyttöä varten ja ehkä niissä saattaa olla jotain moderneja turvallisuusratkaisuja. Ja esimerkiksi jarrutuksessa auttaa kai yleensä jarruvarjo.Kiihdytysajoa harrastetaan aika paljonkin vanhoilla vehkeillä.
Perusoppimäärää.230 km/h sanonut Audi aikoinaan 1989 malliselle Quattrolle huippunopeudeksi eli aika kauaksi jää tuosta 300 km/h
1989 Audi Quattro (Typ 85) full range specs
No joo, mutta ne on kuitenkin suunniteltu sitä käyttöä varten ja ehkä niissä saattaa olla jotain moderneja turvallisuusratkaisuja. Ja esimerkiksi jarrutuksessa auttaa kai yleensä jarruvarjo.
Muuten totta, paitsi urheilulaji meni väärin. Tuon melko pahvisen kopan sisään asennettuna normaalit tai vähän lujemmatkin kaaret, jotka kyllä haittaavat arkikäyttöä mutta toki harrastepeliin voisin teoriassa ottaa, eivät oletuksena pelasta, jos tuo sämpylä lähtee tumpusta kolmensadan vauhdissa ja lähtee pyörimään katon kautta.Mistä tää bensalenkkariksi väittäminen nyt tuli? Ite nyt ainakin pidän tyhmyytenä vain turvavarusteiden puuttumista autossa, jota ei todellakaan ole suunniteltu edes lähelle 300 km/h nopeuksille saati yli tuon. Kyllä esim. kaaret pystyy niin tekemään, että eivät juurikaan estä arkikäyttöä, mutta suojaavat silti tehokkaasti ympäri rullatessa. Normaalia turvavyötä pystyy yleensä käyttämään myös kunnon jakkaran kanssa, joten niitä pistevöitä ei ole arkikäytössä pakko aina päälle repiä jne.
No eiköhän sentään.Mutta mitä olette mieltä, oliko kaverilla edes turvavyö kiinni, kun oli ilmeisesti lentänyt autosta ulos...?
Toisaalta sama kaveri olisi voinut ajaa 2019 Audilla 80kmh hirvikolarin pimeällä ja kuolla siihen. Eipäs nyt puhuta pahaa kuolleista.
Moottoripyörään lienee vaikeampaa rakentaa turvakoria, ja hölmöä se olisi niilläkin ajella 300kmh, jos ei ole osia valittu se silmällä. Autoissa turvakaari tekee muutakin kuin suojaa kolareissa, se jäykistää aika reippaasti normihenkilöautossa ja parantaa ajettavuutta kovilla nopeuksilla.Vanhan auton turvavarusteita moititaan.. On siinä sentään jonkunmoinen kori ympärillä.. Samassa tapahtumassa olisi voinut kokeilla huippuja moottoripyörällä. Miten moottoripyörän kuskia suojaavat turvavarusteet ovat kehittyneet 80-luvulta? Ovatko kaikki moottoripyöräiljät siis tyhmiä?
Vanhan auton turvavarusteita moititaan.. On siinä sentään jonkunmoinen kori ympärillä.. Samassa tapahtumassa olisi voinut kokeilla huippuja moottoripyörällä. Miten moottoripyörän kuskia suojaavat turvavarusteet ovat kehittyneet 80-luvulta? Ovatko kaikki moottoripyöräiljät siis tyhmiä?
Aika moni on kaatunut moottoripyörällä 300 km/h nopeuksista ja kävellyt itse pois paikalta. Moottoripyöräilyn turvavarusteet ovat todellakin erittäin kehittyneitä verrattuna 80-luvun vehkeisiin.Vanhan auton turvavarusteita moititaan.. On siinä sentään jonkunmoinen kori ympärillä.. Samassa tapahtumassa olisi voinut kokeilla huippuja moottoripyörällä. Miten moottoripyörän kuskia suojaavat turvavarusteet ovat kehittyneet 80-luvulta? Ovatko kaikki moottoripyöräiljät siis tyhmiä?
Vanhan auton turvavarusteita moititaan.. On siinä sentään jonkunmoinen kori ympärillä.. Samassa tapahtumassa olisi voinut kokeilla huippuja moottoripyörällä. Miten moottoripyörän kuskia suojaavat turvavarusteet ovat kehittyneet 80-luvulta? Ovatko kaikki moottoripyöräiljät siis tyhmiä?
Noniin, eli pidät kaikkia perheellisiä extreme-lajien harrastajia tyhminä. Tämä selvä, kiitos selvennyksestä.
Liitopuvussa itsessään ei ole mitään typerää, jos hyppääjä on kokenut ja ei saa reikäpäisiä ideoita kuten juuri nämä pitkin vuorenrinteitä liihottamiset. Sitä ja yleensäkin baseja harrastaa kovemman luokan adrenaliininarkit, jotka usein lopulta tulevat tonttiin. Riskit tavalliseen laskuvarjohyppyyn verrattuna ovat varmastikin monikymmenkertaiset, mutta toisille kun ei mikään riitä.Ton koko Isle of Man -kilpailun osallistujat kyllä kuuluisivat johonkin darwinismi -ketjuun... Sehän on ihan itsemurhaa koko homma.
En mä tuomitse, jokainen tekee elämällään mitä haluaa, mutta jossei yhtään turvallisempia tapoja saada nautintoa elämäänsä keksi niin on aika tylsä mielikuvitus kyllä...
Wingsuit -harrastus menee vähän samaan sarjaan. Ainakin jos lennellään jossain parin metrin korkeudessa vuorenrinteestä.
Riippuu mitä ja miten harrastaa. Eihän tuossakaan olisi mitään ollut, jos olisi turvavarusteet ollut kunnossa.
Jännää kun nykyformulalla vedetään lähes 300km/h päin aitaa, toista autoa, heitetään voltteja niin henki säilyy.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.