- Liittynyt
- 05.11.2016
- Viestejä
- 3 828
En väitä, että ohittaminen olisi vaikeaa. Väitän, että tuollainen toiminta on tyhmää.Sama tullut vastaan pariin otteeseen tänä kesänä. Fillaroin niistä ohi helposti, ei ollut vaikeeta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En väitä, että ohittaminen olisi vaikeaa. Väitän, että tuollainen toiminta on tyhmää.Sama tullut vastaan pariin otteeseen tänä kesänä. Fillaroin niistä ohi helposti, ei ollut vaikeeta.
En väitä, että ohittaminen olisi vaikeaa. Väitän, että tuollainen toiminta on tyhmää.
Miksi pitäisi ajella kelviä pitkin takaisin, jos vieressä on autotie? Ruohonleikkuri on moottorityökone ja sen paikka on ajoradalla.Ajavat yleensä aika pitkän pätkän sitä ruohoa kevyelliikenteen ja autotien välistä. Takasin mennessä se on jo leikattu. Jolloin ajellaan keviä pitkin takasin autolle ja kärryyn. Tietysti jos kaupungit miehet tekee tuntipalkalla hommia ja ajavat leikkurilla varikolta kohteeseen. Toki parempi olisi jos auto ja kuski löytyisi jokaiselle leikkurille omansa.
Onko? Minusta on helvetin vaarallista ajella jotain 20 km/h kulkevalla pienen traktorin kokoisella moottoriajoneuvolla kävelijöiden seassa. Jos ei sitä jostain syystä huomaa niin se on good bye kävelijälle.Onko? Minusta on ihan helvetin vaarallista ajella jotain kävelyvauhtia kulkevalla pikku ruohonleikkurilla autojen seassa. Joku ei jostain syystä huomaa, niin se on goodby. Pyörätiellä siitä on paljon vähemmän vaaraa.
Sitä lukemista ja sen ymmärtämistä suosittelisin sulle.Onko kuvailemassa tilanteessa nyt kyse tilanteesta jossa kirjaimellisesti 5 metrin päässä oli pysähtymispaikka mihin pysähtymättä voi välttää muille esteenä olemisen? Jos ei, niin kyseisenkaltaisesta tilanteesta en ole puhunut tässä ketjussa sanaakaan. Kannattaa varmaan opetella lukemaan ennen kuin tulee esittelemään omaa tyhmyyttään tänne.
Miksi pitäisi ajella kelviä pitkin takaisin, jos vieressä on autotie? Ruohonleikkuri on moottorityökone ja sen paikka on ajoradalla.
Huomaa tai ei, se aiheuttaa silti vähemmän haittaa siellä kävely/pyörätiellä ja siksi sillä kannattaa mieluummin ajella lyhyet siirtymät sitä kautta. Sitten vielä nuo mahdolliset rekisteröintiin liittyvät haasteet päälle, jotka saattavat suoraan estää siellä ajoradalla ajamisen.Onko? Minusta on helvetin vaarallista ajella jotain 20 km/h kulkevalla pienen traktorin kokoisella moottoriajoneuvolla kävelijöiden seassa. Jos ei sitä jostain syystä huomaa niin se on good bye kävelijälle.
Meinaatko ihan tosissasi, ettei oranssia, kilometrin päähän kuuluvaa ja pienimpiä autoja korkeampaa työkonetta muka huomaisi?
Ensimmäine osuma Googlesta hakusanoilla "päältäajettava ruohonleikkuri ajorata": Ajettavan ruohonleikkurin siirtäminenPitipä oikein googlata. Kummallista, että noinkin selvän asian löytäminen on vaikeata ja kovin vanhan tiedon perusteella voi olla metsässä, kun asetukset ovat voineet muuttua.
Mutta ilmeisesti tilanne on se, että jos vehje on rekisteröimätön, niin sillä ei saa ajella missään muualla kuin siellä työkohteessa. Kaikki siirtyminen pitää tehdä vaikka laittamalla se peräkärryyn.
Ja jos on rekisteröity, niin ainoastaan maantiellä. Seison korjattuna.
Kuvitteletko tosissasi, että sillä vehkeellä saisi ajella ihan vapaasti pitkin pyöräteitä, jos sitä ei saa rekisteröityä moottorityökoneeksi? Ihmeellistä vänkäystä tosiaan.Huomaa tai ei, se aiheuttaa silti vähemmän haittaa siellä kävely/pyörätiellä ja siksi sillä kannattaa mieluummin ajella lyhyet siirtymät sitä kautta. Sitten vielä nuo mahdolliset rekisteröintiin liittyvät haasteet päälle, jotka saattavat suoraan estää siellä ajoradalla ajamisen.
Ihan ihmeellistä vänkäystä taas menossa täällä.
Ensimmäine osuma Googlesta hakusanoilla "päältäajettava ruohonleikkuri ajorata": Ajettavan ruohonleikkurin siirtäminen
Mutta juu, juuri niin kuin sanoit.
En minä ole niin missään sanonut. Joskus on vaan järkevämpää joustaa joistakin tiukkapipoisista säännöistä ja valita tilalle vähiten muille kulkijoille haittaa aiheuttava vaihtoehto, jotta saa työt tehtyä.Kuvitteletko tosissasi, että sillä vehkeellä saisi ajella ihan vapaasti pitkin pyöräteitä, jos sitä ei saa rekisteröityä moottorityökoneeksi? Ihmeellistä vänkäystä tosiaan.
Sitä lukemista ja sen ymmärtämistä suosittelisin sulle.
Minkähän kokonen rekka siellä on oikeen ollu kävelykadulla, kun ei ohikaan ole päässyt. Ihan sama onko 5 metrin vai 100 metrin päässä alue jossa sun kaltasia idiootteja se auto ei häiritsis, kun se voi tehdä työnsä nopeempaa siinä oven edessä ketään muita kun sun kaltasia ihmisiä häirittemättä.
Enpä ole koskaan ite törmännyt tuohon ongelmaan, saatika ennen kuullukaan, vaikka kuinka olen kävelly ohi kun muut lastaa kävelykadulla.
Olkiukko-korttia on nyt heiluteltu jo useamman sivun verran.
En väitä, että ohittaminen olisi vaikeaa. Väitän, että tuollainen toiminta on tyhmää.
Mitä sitten? Pitääkö tuostakin asiasta tehdä itselleen ongelma?Tästäpä tulikin mieleeni, että olen kesän aikana nähnyt useita kaupungin päältäajettavia ruohonleikkureita kelveillä ajelemassa. Ja ei, eivät olleet menossa siihen viereiselle nurmikolle jatkamaan hommiaan, vaan ajelivat niin pitkälle kuin satuin näkemään. Useita risteyksen välejä joka tapauksessa. Yksikin oli suojatien edessä liikennevaloissa odottelemassa tien ylitystä. Syykin on aivan selvä: ettei ny vaan autot joutuis hidastamaan.
En edelleenkään sanonut sen olevan minkäänlainen ongelma. Sanoin sen olevan tyhmää. Vieressä on oikea väylä ja sen käyttäminen olisi työkoneen kuljettajalle helpompaa kuin palloilla kelvillä. Tyhmää valita väärin.Mitä sitten? Pitääkö tuostakin asiasta tehdä itselleen ongelma?
Ei se ole noin mustavalkoista. Helppous, kätevyys ja turvallisuus riippuu siitä millainen leikkuri on, missä leikattavat alueet sijaitsevat, millä etäisyyksillä toisistaan ne ovat ja millaiset liikennejärjestelyt alueella ylipäätään on kanttareineen kaikkineen. Tuskin kukaan ruohonleikkaaja huvikseen niillä kelveillä ajelee.En edelleenkään sanonut sen olevan minkäänlainen ongelma. Sanoin sen olevan tyhmää. Vieressä on oikea väylä ja sen käyttäminen olisi työkoneen kuljettajalle helpompaa kuin palloilla kelvillä. Tyhmää valita väärin.
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.Ei se ole noin mustavalkoista. Helppous, kätevyys ja turvallisuus riippuu siitä millainen leikkuri on, missä leikattavat alueet sijaitsevat, millä etäisyyksillä toisistaan ne ovat ja millaiset liikennejärjestelyt alueella ylipäätään on kanttareineen kaikkineen. Tuskin kukaan ruohonleikkaaja huvikseen niillä kelveillä ajelee.
Jännä juttu, kun autoilijana, pyöräilijänä tai jalankulkijana ei ole koskaan ollut minkäänlaisia ongelmia koskaan jakeluautojen, huoltoautojen, ruohonleikkurien tai ylipäätään minkään muun työajossa olevan liikenteen kanssa? Joskus on ollut jopa oma kaista KOKONAAN blokattu, mutta siltikään ei ole ollut ongelmaa. Ihme juttu?
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.
Niinpä niin, ja yllättäen näitä on sattunut vain sinun reitille ja useampiakin vielä ilmeisesti.Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.
Niinpä niin, ja yllättäen näitä on sattunut vain sinun reitille ja useampiakin vielä ilmeisesti.
Veikkaan, että elämä olisi helpompaa, jos ei koko ajan aktiivisesti pyrkisi näkemään ongelmia, puutteita ja laiminlyöntejä joka paikassa.
Kummankin - ja minun - elämä olisi paljon helpompaa, jos ette kuvittelisi minun näkevän ongelmia siellä, missä näen vain puhdasta tyhmyyttä. Etenkin, kun olen jo moneen kertaan sanonut, ettei tuo ollut mikään ongelma. Puutteellinen lukutaito ja ylivilkas mielikuvitus on huono, mutta yleinen, yhdistelmä.Onneksi itse olet tosi fiksu jätkä, etkä ikinä tekisi mitään tyhmää. Niin kuin esimerkiksi ottaisi sitä jonain henkilökohtaisena loukkauksena kun joku ajaa ruohonleikkurilla kelvillä. Jos se kuski olisi tiennyt että vedät rantees auki siitä, niin olisi varmaan ajanut muualla.
Voi jumalauta.
Kummankin - ja minun - elämä olisi paljon helpompaa, jos ette kuvittelisi minun näkevän ongelmia siellä, missä näen vain puhdasta tyhmyyttä. Etenkin, kun olen jo moneen kertaan sanonut, ettei tuo ollut mikään ongelma. Puutteellinen lukutaito ja ylivilkas mielikuvitus on huono, mutta yleinen, yhdistelmä.
"Kesän kohokohta" Tampereella nousee taas vanhaan tuttuun tapaansa esiin triidin aiheen mukaisesti:
Kuvat: Nuorisojoukko kaatoi aitaa ja ryntäsi luvatta Blockfest-alueelle
Blockfest: Huumeita ja häiriökäyttäytymistä – festari oli poliisille ”erittäin vilkas”
Tampereen keskustassa hotelli Ilveksen lähellä ammuttiin – yksi ihminen sairaalaan
Aamulla kaupungin keskusta oli vuorattu lasinsiruilla ja pikaruokaloiden annospakkauksilla. Ravintoloiden pöytäkalustoja lojui siellä täällä ja esimerkiksi kukkaistutuksia oli laitettu paskaksi.
Ainahan festareiden ja muiden vastaavien yleisötapahtumien yhteydessä esiintyy häiriötekijöitä, mutta Blockfestin yhteydessä nämä lieveilmiöt ovat aivan omaa luokkaansa.
Olkiukkoja? Sanoin, että se on IHAN SAMA onko se SINUN mielestä parempi paikka pysäköinnille 5 vai 100 metrin päässä, kun muille se on ihan sama vaikka hoitaa asiansa oven edessä. Lopeta se olkiukkoilu jo. Et ole ymmärtänyt tässä ketjussa kenenkään viestin pointtia ja sen huomaa sun ajatuksenjuoksusta ja vastauksista. Omalta osalta keskustelu oli tässä.Ei vitun apina. Jos et osaa keskustella asiasta rakentelematta olkiukkoja joka argumentista, niin voit mun puolestani painua helvettiin. On hieman eri asia että onko tällainen pysähtymispaikka 5 vai 100 metrin päässä, nyt valoja päälle.
Olkiukkoja? Sanoin, että se on IHAN SAMA onko se SINUN mielestä parempi paikka pysäköinnille 5 vai 100 metrin päässä, kun muille se on ihan sama vaikka hoitaa asiansa oven edessä. Lopeta se olkiukkoilu jo. Et ole ymmärtänyt tässä ketjussa kenenkään viestin pointtia ja sen huomaa sun ajatuksenjuoksusta ja vastauksista. Omalta osalta keskustelu oli tässä.
Ei näitä asioita kaikki ymmärrä ennen kuin ovat itse roudanneet 50kg painavia pöytiä tusinan verran 100 metrin välimatkan parkkipaikalta kahvilaan. Parkkeeraa pakun oven viereen, niin homma on ohi viidessä minuutissa. Jos se jotain oman elämänsä sankaria vituttaa, niin antaa vituttaa. Ei ne kuitenkaan koskaan uskalla mitään päin naamaa sanoa. Netissä sitten kyllä raivotaan kuin viimeistä päivää.
Mikä osa ilmaisussa "kirjaimellisesti 5 metrin päässä" on nyt niin vaikea ymmärtää?
300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.Onkohan muuten fiksua ajaa tavallisella autolla 300 kilometriä tunnissa edes kontrolloiduissa olosuhteissa?
Mies kuoli ajettuaan noin 300 kilometrin tuntivauhdissa ulos Lappeenrannassa ilmailutapahtumassa
Meinaan, että roll cage voisi olla aika hyvä varuste tuollaisessa hommassa...
Eipä nuo niitä autoihinsa asentelisi, joten samat kaverit kokeilisi sitten yleisillä teillä sitä kulkupuolta.Onkohan muuten fiksua ajaa tavallisella autolla 300 kilometriä tunnissa edes kontrolloiduissa olosuhteissa?
Mies kuoli ajettuaan noin 300 kilometrin tuntivauhdissa ulos Lappeenrannassa ilmailutapahtumassa
Meinaan, että roll cage ja nelipistevyöt voisi olla aika hyvä varuste tuollaisessa hommassa...
Onkohan muuten fiksua ajaa tavallisella autolla 300 kilometriä tunnissa edes kontrolloiduissa olosuhteissa?
Mies kuoli ajettuaan noin 300 kilometrin tuntivauhdissa ulos Lappeenrannassa ilmailutapahtumassa
Meinaan, että roll cage ja nelipistevyöt voisi olla aika hyvä varuste tuollaisessa hommassa...
Oma hatusta vedetty veikkaus on että tässä on taas kyseessä se perus viritys eli säädetään turboa jne että saadaa mahdollisimman paljon tehoja irti. Mutta sitten jätetään renkaat, jarrut yms tekemättä kun ne olisi vain rahan ja ajan hukkaa.300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.
Oma hatusta vedetty veikkaus on että tässä on taas kyseessä se perus viritys eli säädetään turboa jne että saadaa mahdollisimman paljon tehoja irti. Mutta sitten jätetään renkaat, jarrut yms tekemättä kun ne olisi vain rahan ja ajan hukkaa.
Bulevardille 18-tonnisella useamman sata kertaa pysähtynyt jalkakäytävälle kuorman purkuun, kun siinä ikävästi ne sporakiskot menee korotuksineen yms, ja porttariin kovin ikävä 3m korkealla peruuttaa.Ei sillä muuten mitään väliä olisikaan, mutta kun sehän juuri on tuota sakkia, joka nähtiin siinä keskustelun aloittaneessa videossa. En tiedä tyypin nimeä, mutta syön hatullisen virtuaalista paskaa, jos tämä koputtelijatyyppi ei ollut yksi ko. ryhmän käyttäjistä.
No jaa, pikemminkin porukka on ollut eri mieltä siitä, missä tilanteessa olisi järkevää joustaa niistä raameista mitä tieliikennelakiin on kirjattu.
Sääntöjä on toki syytä pääsääntoisesti noudattaa, mutta mm. minä rinnastan jonkun jakeluauton hetkellisen pysähtymisen pyörätielle vastaavaan rikkeeseen, kuin tyhjällä tiellä keskellä yötä punaisia päin kävelemisen. Se on sitten eri asia, jos se kärry on vedetty siihen pyörätielle niin, ettei sitä pääse pienellä ohjausliikkeellä kiertämään. Tavarat pitää siirtää ja jakeluautojen pitää saada hommansa hoidettua.
Tyhmä jakelukuski on tyhmä ja samalla tavalla tyhmä pyöräilijä on tyhmä. Molempia löytyy, mutta aina näitä ei välttämättä tapaa samoissa paikoissa.
300 km/h suoraan eteenpäin on perussuoritus myös vuoden 1989 Audille, jos kaikki on kunnossa. Se puolestaan on aika paljon vaadittu.300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.
230 km/h sanonut Audi aikoinaan 1989 malliselle Quattrolle huippunopeudeksi eli aika kauaksi jää tuosta 300 km/h300 km/h suoraan eteenpäin on perussuoritus myös vuoden 1989 Audille, jos kaikki on kunnossa. Se puolestaan on aika paljon vaadittu.
Jälkeenpäin voi sanoa että ei ollut fiksua. Taidot ei vaan riitä, mutta kun pitää näyttää. Silloin käy näin.
Otan osaa ystäväsi poismenon johdosta. Siltikin, jos ja kun aikomus on paahtaa 30 vuotta vanhalla autolla kolmeasataa ja sen yli, niin turvavarusteet autoon ja kuskille sen mukaan, vaikka kuinka toisivat lisäpainoa.Tämän miehen taidot riitti ihan mihin vain. Hän rakensi triken, jolla lentää. Ja hän ei ollut tyhmä. Onnettomuudet kuuluu lajiin ja nyt vain sattui ikävästi.
Ja vielä lisäksi, hän oli ystäväni. Netissä on tapana lynkata ihmisiä, vaikka ei ole nähnyt tai tuntenut.
Täältä yksikään tyyppi ei saisi murto-osaa tehtyä, mitä tämä kaveri sai aikaiseksi.
Rohkenen kyllä olla eri mieltä. Kunnon kaaret, luokiteltu penkki, luokitellut monipistevyöt, kypärä, niskatuki jne., niin hyvinkin olisi voinut hengissä kestää. Mutta turhapa tuota enää on jossitella.Kaaria ei autossa ollut, lieneekö syynä kovatöinen homma vai mikä. Paska homma, ei tuossa kaaretkaan olisi auttanut mitään, saati turvavyöt. 325 vauhdeista kun alkaa pyörimään, niin siinä on momenttia niin paljon että ei mikään pidättele