Tyhmät ihmiset

Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.
Niinpä niin, ja yllättäen näitä on sattunut vain sinun reitille ja useampiakin vielä ilmeisesti. :D

Veikkaan, että elämä olisi helpompaa, jos ei koko ajan aktiivisesti pyrkisi näkemään ongelmia, puutteita ja laiminlyöntejä joka paikassa.
 
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.

Montako kilometriä oot seurannut kerralla noiden siirtymämatkoja ?

Pari kertaa oon nähnyt leikkureita pyöröteillä mutta en ole sen tarkemmin jäänyt mittailemaan matkoja.

Paljon useammin olen nähnyt spandex-pyöräilijöitä ajoradalla vaikka vieressä menee pyörätie, sitä kun ei voi käyttää koska keskinopeus.

Tässä ketjussa ja liikenteessä tyhmiksi lasken ihmiset jotka ovat liikkeellä minä-minä asenteella. Mistään ei voida joustaa koska minä ja minun oikeudet (ilman velvollisuuksia) ovat ne tärkeimmät. Ja jokaiselle kiukunpurkaukselle ja jalan polkemiselle haetaan peruste lakikirjasta.
 
Kun et vielä ole jo uskonut, et varmaan usko vieläkään, mutta sanoin jo ensimmäisessä viestissä aiheesta, että huomioni kiinnittäneet leikkurit eivät olleet siirtymässä vieressä olevalta nurmialueelta toiselle. Ajelivat pitkiä siirtymiä kuin olisivat velvoitettuja ajamaan polkupyörän liikennesäännöillä. Eivät varmasti huvikseen noin ajele, vaan silkkaa tyhmyyttään.

Onneksi itse olet tosi fiksu jätkä, etkä ikinä tekisi mitään tyhmää. Niin kuin esimerkiksi ottaisi sitä jonain henkilökohtaisena loukkauksena kun joku ajaa ruohonleikkurilla kelvillä. Jos se kuski olisi tiennyt että vedät rantees auki siitä, niin olisi varmaan ajanut muualla.

Voi jumalauta. :hammer:
 
Niinpä niin, ja yllättäen näitä on sattunut vain sinun reitille ja useampiakin vielä ilmeisesti. :D

Veikkaan, että elämä olisi helpompaa, jos ei koko ajan aktiivisesti pyrkisi näkemään ongelmia, puutteita ja laiminlyöntejä joka paikassa.

Onneksi itse olet tosi fiksu jätkä, etkä ikinä tekisi mitään tyhmää. Niin kuin esimerkiksi ottaisi sitä jonain henkilökohtaisena loukkauksena kun joku ajaa ruohonleikkurilla kelvillä. Jos se kuski olisi tiennyt että vedät rantees auki siitä, niin olisi varmaan ajanut muualla.

Voi jumalauta. :hammer:
Kummankin - ja minun - elämä olisi paljon helpompaa, jos ette kuvittelisi minun näkevän ongelmia siellä, missä näen vain puhdasta tyhmyyttä. Etenkin, kun olen jo moneen kertaan sanonut, ettei tuo ollut mikään ongelma. Puutteellinen lukutaito ja ylivilkas mielikuvitus on huono, mutta yleinen, yhdistelmä.
 
Kummankin - ja minun - elämä olisi paljon helpompaa, jos ette kuvittelisi minun näkevän ongelmia siellä, missä näen vain puhdasta tyhmyyttä. Etenkin, kun olen jo moneen kertaan sanonut, ettei tuo ollut mikään ongelma. Puutteellinen lukutaito ja ylivilkas mielikuvitus on huono, mutta yleinen, yhdistelmä.

Ei ole välttämättä tyhmyyttä.

Pilkuntarkka sääntöjen noudattaminen taas yleensä on.

Otetaas esimerkki: maantiellä on rajoitus 100 km/h. Pilkuntarkasti kun seurataan sääntöjä, niin et saa ajaa 101 km/h missään vaiheessa. Olet varmaan itsekin ajanut ylinopeutta joskus. Tuntuu vaan olevan yleensä niin että muiden tulee noudattaa sääntöjä pilkuntarkasti, mutta itse saa niitä sääntöjä hieman venyttää jos siltä tuntuu.

No niin, tämä tästä ja jatketaan elämää eteenpäin (ei tosin pilkuntarkasti). :tup:
 
"Kesän kohokohta" Tampereella nousee taas vanhaan tuttuun tapaansa esiin triidin aiheen mukaisesti:

Kuvat: Nuorisojoukko kaatoi aitaa ja ryntäsi luvatta Blockfest-alueelle
Blockfest: Huumeita ja häiriökäyttäytymistä – festari oli poliisille ”erittäin vilkas”
Tampereen keskustassa hotelli Ilveksen lähellä ammuttiin – yksi ihminen sairaalaan

Aamulla kaupungin keskusta oli vuorattu lasinsiruilla ja pikaruokaloiden annospakkauksilla. Ravintoloiden pöytäkalustoja lojui siellä täällä ja esimerkiksi kukkaistutuksia oli laitettu paskaksi.

Ainahan festareiden ja muiden vastaavien yleisötapahtumien yhteydessä esiintyy häiriötekijöitä, mutta Blockfestin yhteydessä nämä lieveilmiöt ovat aivan omaa luokkaansa.
 
"Kesän kohokohta" Tampereella nousee taas vanhaan tuttuun tapaansa esiin triidin aiheen mukaisesti:

Kuvat: Nuorisojoukko kaatoi aitaa ja ryntäsi luvatta Blockfest-alueelle
Blockfest: Huumeita ja häiriökäyttäytymistä – festari oli poliisille ”erittäin vilkas”
Tampereen keskustassa hotelli Ilveksen lähellä ammuttiin – yksi ihminen sairaalaan

Aamulla kaupungin keskusta oli vuorattu lasinsiruilla ja pikaruokaloiden annospakkauksilla. Ravintoloiden pöytäkalustoja lojui siellä täällä ja esimerkiksi kukkaistutuksia oli laitettu paskaksi.

Ainahan festareiden ja muiden vastaavien yleisötapahtumien yhteydessä esiintyy häiriötekijöitä, mutta Blockfestin yhteydessä nämä lieveilmiöt ovat aivan omaa luokkaansa.

Tätä se on kun mistään ei joudu ikinä vastuuseen täällä sossulandiassa. Samat naamat aina kännissä riehuu, mutta sen sijaan että nämä laitetaan kuriin, niin kysellään sitten papereita kaikilta kassajonossa olijoilta.
 
Ei vitun apina. Jos et osaa keskustella asiasta rakentelematta olkiukkoja joka argumentista, niin voit mun puolestani painua helvettiin. On hieman eri asia että onko tällainen pysähtymispaikka 5 vai 100 metrin päässä, nyt valoja päälle.
Olkiukkoja? Sanoin, että se on IHAN SAMA onko se SINUN mielestä parempi paikka pysäköinnille 5 vai 100 metrin päässä, kun muille se on ihan sama vaikka hoitaa asiansa oven edessä. Lopeta se olkiukkoilu jo. Et ole ymmärtänyt tässä ketjussa kenenkään viestin pointtia ja sen huomaa sun ajatuksenjuoksusta ja vastauksista. Omalta osalta keskustelu oli tässä.
 
Olkiukkoja? Sanoin, että se on IHAN SAMA onko se SINUN mielestä parempi paikka pysäköinnille 5 vai 100 metrin päässä, kun muille se on ihan sama vaikka hoitaa asiansa oven edessä. Lopeta se olkiukkoilu jo. Et ole ymmärtänyt tässä ketjussa kenenkään viestin pointtia ja sen huomaa sun ajatuksenjuoksusta ja vastauksista. Omalta osalta keskustelu oli tässä.

Ei näitä asioita kaikki ymmärrä ennen kuin ovat itse roudanneet 50kg painavia pöytiä tusinan verran 100 metrin välimatkan parkkipaikalta kahvilaan. Parkkeeraa pakun oven viereen, niin homma on ohi viidessä minuutissa. Jos se jotain oman elämänsä sankaria vituttaa, niin antaa vituttaa. Ei ne kuitenkaan koskaan uskalla mitään päin naamaa sanoa. Netissä sitten kyllä raivotaan kuin viimeistä päivää.
 
Ei näitä asioita kaikki ymmärrä ennen kuin ovat itse roudanneet 50kg painavia pöytiä tusinan verran 100 metrin välimatkan parkkipaikalta kahvilaan. Parkkeeraa pakun oven viereen, niin homma on ohi viidessä minuutissa. Jos se jotain oman elämänsä sankaria vituttaa, niin antaa vituttaa. Ei ne kuitenkaan koskaan uskalla mitään päin naamaa sanoa. Netissä sitten kyllä raivotaan kuin viimeistä päivää.

Mikä osa ilmaisussa "kirjaimellisesti 5 metrin päässä" on nyt niin vaikea ymmärtää?
 
Tämä on hieno ketju seurata. Aina hetkeksi innostuu, että nyt tuli uudesta aiheesta keskustelua. Sitten into laantuu, kun huomaa, että seuraavassa viestissä taas huudetaan olkiukkoa ja pohditaan saako Posti-Pate pysäköidä pyörätielle vai ei. Sitten voikin siirtyä Kerro miksi tänään vituttaa -ketjuun jatkamaan elämää.
 
Onkohan muuten fiksua ajaa tavallisella autolla 300 kilometriä tunnissa edes kontrolloiduissa olosuhteissa?

Mies kuoli ajettuaan noin 300 kilometrin tuntivauhdissa ulos Lappeenrannassa ilmailutapahtumassa

Meinaan, että roll cage voisi olla aika hyvä varuste tuollaisessa hommassa...
300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.
 
300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.
Oma hatusta vedetty veikkaus on että tässä on taas kyseessä se perus viritys eli säädetään turboa jne että saadaa mahdollisimman paljon tehoja irti. Mutta sitten jätetään renkaat, jarrut yms tekemättä kun ne olisi vain rahan ja ajan hukkaa.
 
Oma hatusta vedetty veikkaus on että tässä on taas kyseessä se perus viritys eli säädetään turboa jne että saadaa mahdollisimman paljon tehoja irti. Mutta sitten jätetään renkaat, jarrut yms tekemättä kun ne olisi vain rahan ja ajan hukkaa.

Samaa veikkaan. Kovat tehot, mutta alusta, jarrut ja renkaat ollut jotain kiinan roskaa.
 
Ei sillä muuten mitään väliä olisikaan, mutta kun sehän juuri on tuota sakkia, joka nähtiin siinä keskustelun aloittaneessa videossa. En tiedä tyypin nimeä, mutta syön hatullisen virtuaalista paskaa, jos tämä koputtelijatyyppi ei ollut yksi ko. ryhmän käyttäjistä.


No jaa, pikemminkin porukka on ollut eri mieltä siitä, missä tilanteessa olisi järkevää joustaa niistä raameista mitä tieliikennelakiin on kirjattu.

Sääntöjä on toki syytä pääsääntoisesti noudattaa, mutta mm. minä rinnastan jonkun jakeluauton hetkellisen pysähtymisen pyörätielle vastaavaan rikkeeseen, kuin tyhjällä tiellä keskellä yötä punaisia päin kävelemisen. Se on sitten eri asia, jos se kärry on vedetty siihen pyörätielle niin, ettei sitä pääse pienellä ohjausliikkeellä kiertämään. Tavarat pitää siirtää ja jakeluautojen pitää saada hommansa hoidettua.

Tyhmä jakelukuski on tyhmä ja samalla tavalla tyhmä pyöräilijä on tyhmä. Molempia löytyy, mutta aina näitä ei välttämättä tapaa samoissa paikoissa.
Bulevardille 18-tonnisella useamman sata kertaa pysähtynyt jalkakäytävälle kuorman purkuun, kun siinä ikävästi ne sporakiskot menee korotuksineen yms, ja porttariin kovin ikävä 3m korkealla peruuttaa.

Kukaan ei ole ikinä maininnut mitään asiasta.
 
300 on nykyisille suorituskykyisille autoille aika perussuoritus. Nyt vaan kyseessä oli viritetty vuoden 89 Audi ja niissä ei mitään suojelevaa tietotekniikkaa ole eikä rakenteiden ole edes suunniteltu kestävän noita nopeuksia. Noissa nopeuksissa ei tarvitse paljon jarrun laahata tai mitä tahansa ja mennään kovaa ympäri, kun ihmisen aivot eivät ehdi enää reagoida ja korjata.
300 km/h suoraan eteenpäin on perussuoritus myös vuoden 1989 Audille, jos kaikki on kunnossa. Se puolestaan on aika paljon vaadittu.
 
Jälkeenpäin voi sanoa että ei ollut fiksua. Taidot ei vaan riitä, mutta kun pitää näyttää. Silloin käy näin.

Tämän miehen taidot riitti ihan mihin vain. Hän rakensi triken, jolla lentää. Ja hän ei ollut tyhmä. Onnettomuudet kuuluu lajiin ja nyt vain sattui ikävästi.

Ja vielä lisäksi, hän oli ystäväni. Netissä on tapana lynkata ihmisiä, vaikka ei ole nähnyt tai tuntenut.

Täältä yksikään tyyppi ei saisi murto-osaa tehtyä, mitä tämä kaveri sai aikaiseksi.
 
Tämän miehen taidot riitti ihan mihin vain. Hän rakensi triken, jolla lentää. Ja hän ei ollut tyhmä. Onnettomuudet kuuluu lajiin ja nyt vain sattui ikävästi.

Ja vielä lisäksi, hän oli ystäväni. Netissä on tapana lynkata ihmisiä, vaikka ei ole nähnyt tai tuntenut.

Täältä yksikään tyyppi ei saisi murto-osaa tehtyä, mitä tämä kaveri sai aikaiseksi.
Otan osaa ystäväsi poismenon johdosta. Siltikin, jos ja kun aikomus on paahtaa 30 vuotta vanhalla autolla kolmeasataa ja sen yli, niin turvavarusteet autoon ja kuskille sen mukaan, vaikka kuinka toisivat lisäpainoa.
 
Kaaria ei autossa ollut, lieneekö syynä kovatöinen homma vai mikä. Paska homma, ei tuossa kaaretkaan olisi auttanut mitään, saati turvavyöt. 325 vauhdeista kun alkaa pyörimään, niin siinä on momenttia niin paljon että ei mikään pidättele
 
Kaaria ei autossa ollut, lieneekö syynä kovatöinen homma vai mikä. Paska homma, ei tuossa kaaretkaan olisi auttanut mitään, saati turvavyöt. 325 vauhdeista kun alkaa pyörimään, niin siinä on momenttia niin paljon että ei mikään pidättele
Rohkenen kyllä olla eri mieltä. Kunnon kaaret, luokiteltu penkki, luokitellut monipistevyöt, kypärä, niskatuki jne., niin hyvinkin olisi voinut hengissä kestää. Mutta turhapa tuota enää on jossitella.
 
Ei muuten ollut audi Quattro, vaan Audi coupé quattro. Valitettava tapaus. Jos ajaa kilpaa/harrastuksena varttimailia, jossa painokin merkkaa jotain, niin ehkä on laskelmoinut eloonjäämisen mahdollisuudet kaarienkin kanssa aika heikoksi tai ainakin vammautumatta selviytymisen, että ei ole viitsinyt sen ja painon lisääntymisen takia kaaria laittaa.

Ei tosiaan ollut kyseessä perus amis-virittelijä, eikä tämä tapaus kuulu millään muotoa mielestäni tähän ketjuun. RIP puolestani ja Matolaatikolle ja omaisille osanottoni.
 
Ei muuten ollut audi Quattro, vaan Audi coupé quattro. Valitettava tapaus. Jos ajaa kilpaa/harrastuksena varttimailia, jossa painokin merkkaa jotain, niin ehkä on laskelmoinut eloonjäämisen mahdollisuudet kaarienkin kanssa aika heikoksi tai ainakin vammautumatta selviytymisen, että ei ole viitsinyt sen ja painon lisääntymisen takia kaaria laittaa.

Ei tosiaan ollut kyseessä perus amis-virittelijä, eikä tämä tapaus kuulu millään muotoa mielestäni tähän ketjuun. RIP puolestani ja Matolaatikolle ja omaisille osanottoni.

Mikäli se pitää paikkansa, että auton alle oli laitettu halvimmat kiinarenkaat, mitä netistä löytää ja joiden nopeusluokitus ei ollut lähelläkään niitä vauhteja mitä ajettiin, niin kyllä ketju on oikea. Todennäköisesti autossa oli sitten paljon muutakin sellaista osaa, joita ei pitäisi olla kisa-autossa, jolla yritetetään päästä yli 300 km/h.
 
"ei lähelläkään". Oli W luokan rengas, Y olisi 300 päättynyt.

Tämä oli kuitenkin päivittäisessä ajossa ja vetoihin ajettiin sillä. Tämä oli tavallinen auto, jota oli asiantuntijoiden kanssa kutiteltu.

Ei tuonne quattro coupeen mahdu toista erikoisrengaskierrosta. Kiihdytyskumit ovat jenkkikamaa, autoon pitäisi tehdä vitusti muutoksia, jolla saisi leveät vanteet kiinni-> ei enää tieliikennelpoinen.

Että kyllä sitä linglongeilla ajaa saman, mitä nokian paskoilla. Kyseessä kuiva lentokenttä, jolla ei ole renkaan märkäominaisuuksilla mitään merkitystä. Olisi sitten mitkä renkaat alla. Enemmän omasta kokemuksesta nokian ja heidän kumppaneiden rungot ovat porsineet. Linglongit tai nankangit ovat olleen laadultaan ihan kärkeä omassa ajossa.

Ja sitten vielä se että kuinka moni täällä on autoa rakentanu? Onko esittää muuta argumenttia kuin nämä mutuilut? Jos ei, niin parempi pysyä hiljaa ja myöntää se tosiseikka, että tämän miehen taidoista ei ollut puutetta. Onnettomuus on onnettomuus.
 
"ei lähelläkään". Oli W luokan rengas, Y olisi 300 päättynyt.

Tämä oli kuitenkin päivittäisessä ajossa ja vetoihin ajettiin sillä. Tämä oli tavallinen auto, jota oli asiantuntijoiden kanssa kutiteltu.

Ei tuonne quattro coupeen mahdu toista erikoisrengaskierrosta. Kiihdytyskumit ovat jenkkikamaa, autoon pitäisi tehdä vitusti muutoksia, jolla saisi leveät vanteet kiinni-> ei enää tieliikennelpoinen.

Että kyllä sitä linglongeilla ajaa saman, mitä nokian paskoilla. Kyseessä kuiva lentokenttä, jolla ei ole renkaan märkäominaisuuksilla mitään merkitystä. Olisi sitten mitkä renkaat alla. Enemmän omasta kokemuksesta nokian ja heidän kumppaneiden rungot ovat porsineet. Linglongit tai nankangit ovat olleen laadultaan ihan kärkeä omassa ajossa.

Ja sitten vielä se että kuinka moni täällä on autoa rakentanu? Onko esittää muuta argumenttia kuin nämä mutuilut? Jos ei, niin parempi pysyä hiljaa ja myöntää se tosiseikka, että tämän miehen taidoista ei ollut puutetta. Onnettomuus on onnettomuus.

No, kovin on moni sitä mieltä, että tuollaisella autolla yli 300 on yksinkertaisesti hengenvaarallista. Jokainen toki itse päättää ja tällä kertaa ainakin ajettiin oikealla alueella eikä missään yleisillä teillä.

Itse ainakin toivon, että ei tule se Suomessa tuttu paniikkireaktio ja kielletään tällaiset tapahtumat. Siksi näitä suljetuilla alueilla ajetaankin, koska se on vaarallista ja joskus se arpa osuu kohdalle.
 
Suomessahan nyt on aina kauhea haloo kun joku kuolee jossain vaarallisessa harrastuksessa.

Luolasukellus, laskuvarjohypyt, kiihdytyskisat jne. Riskit ovat suuret tällaisissa harrastuksissa ja välillä porukkaa kuolee. Elämä on ja kyllä ne harrastajat tiedostavat riskit.
 
Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!

Höhö, tästäpä muistuikin, että hieman tuli erästäkin järjenjuoksua ihmeteltyä kun tutulle oli ruettu möykkäämään, kun ajoi Ylläksen talvipyöräilyreittejä pitkin kelkalla. Joku fillaristi oli tullut vastaan jne.
No, tuttu sattui olemaan se henkilö joka vastasi reittien kunnossapidosta, kelkan perässä lana... Sitäkään yhdistelmää nyt ei kannata rueta umpisen kautta kierrättämään vastaantulijan takia, saattaa hetki mennä kun sen kaivaa irti.
 
Suomessahan nyt on aina kauhea haloo kun joku kuolee jossain vaarallisessa harrastuksessa.

Luolasukellus, laskuvarjohypyt, kiihdytyskisat jne. Riskit ovat suuret tällaisissa harrastuksissa ja välillä porukkaa kuolee. Elämä on ja kyllä ne harrastajat tiedostavat riskit.

Sukelluksessa ja laskuvarjohypyissä on aika rajalliset varmistukset katastrofin varalle olemassa, mutta autolle olisi ollut mahdollista rakentaa suojahäkki ja muut asianmukaiset varustukset, niin olisi lähes varmasti henkiin jäänyt. Tyhmyyttään, saituuttaan tai lisäjännitystä hakeakseen ei sitten sitä tehnyt ja maksoi hengellään.
 
Sukelluksessa ja laskuvarjohypyissä on aika rajalliset varmistukset katastrofin varalle olemassa, mutta autolle olisi ollut mahdollista rakentaa suojahäkki ja muut asianmukaiset varustukset, niin olisi lähes varmasti henkiin jäänyt. Tyhmyyttään, saituuttaan tai lisäjännitystä hakeakseen ei sitten sitä tehnyt ja maksoi hengellään.

Oletko rakentanut turvakaaria autoon?
 
Uutisten mukaan kaveri oli lentänyt autosta ulos, eli turvavyö on antanut periksi tai sitä ei ole käytetty..

Olisihan asianmukaiset turvavarusteet varmaan hengen saattaneet pelastaa tässä.

Auto oli ilmeisesti syttynyt tuleenkin, mutta kaikesta päätellen oli saatu nopeasti sammutettua.
 
Jos toi auto oli etupäässä tarkoitettu katukäyttöön, niin tavallaan ymmärtää miksi niitä kaaria/vöitä ei autossa ollut. Nuo kun on aika hankalat päivittäisessä käytössä. Nuo on vielä vähän sellaset, että jos laitat 5-piste vyöt niin siinä pitää sit samalla laittaa ne kaikki muutkin muuten autosta tulee itseasiassa vaarallisempi. Tollasilla vöillä oot kiinni siinä penkissä, niin et voi väistää sortuvaa kattoa, joten pakko olla ne kaaret. Samoin niska ottaa vastaan aika paljon kovempia voimia kun muu vartalo on kiinteästi penkissä, joten pakko käyttää HANS:ia ja jotta voisit käyttää HANSsia niin pakko olla kypärä.

Sillä ymmärtää, että miksi välttämättä siihen katuautoon ei laiteta noita kaikkia vehkeitä vaikka muuten olisikin viritelty. Harmittava vaan että sen yhden kerran kun päätti lähteä radalle ja kokeilla mitä se auto kulkee niin ne varusteet olis tarvinnut.
 
Sukelluksessa ja laskuvarjohypyissä on aika rajalliset varmistukset katastrofin varalle olemassa, mutta autolle olisi ollut mahdollista rakentaa suojahäkki ja muut asianmukaiset varustukset, niin olisi lähes varmasti henkiin jäänyt. Tyhmyyttään, saituuttaan tai lisäjännitystä hakeakseen ei sitten sitä tehnyt ja maksoi hengellään.
Itseasiassa laskuvarjohyppäämisessä on todella paljon turvallisuutta parantavia ratkaisuja olemassa ja niitä pääsääntöisesti käytetäänkin, ja laji on myös tarkoin säännelty ja valvottu. Jotkut kuitenkin suhtautuvat niihin ylimielisesti ja sellaisiakin kuolemia sattuu, jotka olisivat olleet estettävissä. Siitähän tässäkin kai keskustellaan, että oliko kuolema ns. turha vai ei.
 
Makuasia onko tyhmyyttä kuolla extreme-harrastuksen parissa, jos nyt täysin idioottiratkaisuja ei tee. Minusta on tyhmää, mutta sallin muiden olla toista mieltä. Ja kaikkihan täältä lähtee, jotkut 300km/h+, jotkut vaipoissa hoitolaitoksessa...
 
Makuasia onko tyhmyyttä kuolla extreme-harrastuksen parissa, jos nyt täysin idioottiratkaisuja ei tee. Minusta on tyhmää, mutta sallin muiden olla toista mieltä. Ja kaikkihan täältä lähtee, jotkut 300km/h+, jotkut vaipoissa hoitolaitoksessa...
Itse vedän rajan siihen, mitä tuossa aiemmin yritin sanoa. Jos turvaratkaisuja olisi ollut olemassa mutta niitä ei jostain typerästä syystä ole käytetty, on se silkkaa tyhmyyttä. Laskuvarjohypyssä tällainen olisi vaikka painelaukaisimen käyttämättömyys ja tulla sitten tonttiin kun esim. tajuttomuudesta johtuen ei ole saanut varjoa auki. Toinen juttu on ne suhteellisen harvat onnettomuudet joissa mitään ei ole ollut tehtävissä. Silloin ajattelen, että ihminen on saanut siinä mielessä hyvän lopun, että lähti täältä tehden sellaista mitä rakasti.
 
Makuasia onko tyhmyyttä kuolla extreme-harrastuksen parissa, jos nyt täysin idioottiratkaisuja ei tee. Minusta on tyhmää, mutta sallin muiden olla toista mieltä. Ja kaikkihan täältä lähtee, jotkut 300km/h+, jotkut vaipoissa hoitolaitoksessa...

Myös jos on perhettä ja pieniä lapsia, niin kannattaa miettiä että onko se extreme-harrastus tärkeempi kuin oma perhe. Ihan näin vain yleisesti, ei tähän kyseiseen keissiin liittyen.
 
Itseasiassa laskuvarjohyppäämisessä on todella paljon turvallisuutta parantavia ratkaisuja olemassa ja niitä pääsääntöisesti käytetäänkin, ja laji on myös tarkoin säännelty ja valvottu. Jotkut kuitenkin suhtautuvat niihin ylimielisesti ja sellaisiakin kuolemia sattuu, jotka olisivat olleet estettävissä. Siitähän tässäkin kai keskustellaan, että oliko kuolema ns. turha vai ei.
Laskuvarjohyppäämisessä taitaa se kaikkein vaarallisin osuus olla kyyti hyppykorkeuteen, siitä päätellen millaisia onnettomuuksia esim. Suomessa ja Ruotsissa on viime aikoina tapahtunut...
 
Itsekin pohdin tässä kuuluuko tämä onnettomuus tänne, mielestäni ei.
Extreemien lajien harrastajat kyllä tiedostavat että jokainen suorituskerta on vaarallinen,
ja siitä myös se adrenaaliryöppykin tulee.

Pari vuotta sitten näin dokkarin, missä kaveri teki hyppyjä pilvenpiirtäjien ynm katolta.
Se oli kuin huumetta sille ja oma äitikin oli hyväksynyt sen, että hän voi joku päivä kuolla tuossa.
Tälle kaverille kuolemaa pahempi asia olisi ollut se, ettei hän olisi voinut harrastaa tuota ja sen myös äiti oli lopulta ymmärtänyt.

Noh tuskin tämä autokuljettaja ihan näin äärimmäisiä ajatteli mutta monelle meistä vaaralliset lajit ovat elämistä varten, elämä vaarallisia lajeja varten ja asia kyllä tiedostetaan. Sinällään en itse lajittelisi heitä tyhmiin ihmisiin, vain eri tavalla eläjiin. Pieniä lapsia ja puoliso taisi jäädä mutta ehkäpä tuotakin pitää lähestyä niin, että puoliso lienee tiennyt millaisen miehen on valinnut.
 
Mä en todellakaan niputtaisi kaikkia extreme-harrastajia samaan kategoriaan. On vastuullisia harrastajia, jotka aktiivisesti puntaroi ja minimoi riskejä, ja sitten on niitä, jotka eivät tee niin. Ensiksi mainitut myös priorisoivat oman perheen ja mitoittavat riskit niin, etteivät nyt sentään ehdoin tahdoin tee lapsistaan isättömiä/äidittömiä. Vain tyhmät ja itsekkäät ylenkatsovat turvatoimia ja kuolevat siksi.
 
Pari vuotta sitten näin dokkarin, missä kaveri teki hyppyjä pilvenpiirtäjien ynm katolta.
Se oli kuin huumetta sille ja oma äitikin oli hyväksynyt sen, että hän voi joku päivä kuolla tuossa.
Tälle kaverille kuolemaa pahempi asia olisi ollut se, ettei hän olisi voinut harrastaa tuota ja sen myös äiti oli lopulta ymmärtänyt.
Tuosta tuli mieleen, että Tampereen hotelli Tornista aikoinaan hypännyt Antti Pendikainenhan kuoli tässä taannoin, tosin "tylsästi" ihan vaan moottoripyörällä... Se mies teki niin paljon kaikenlaista hurjaa, että hengenlähtö oli varmaan vain ajan kysymys, mutta jännästi tosiaan noinkin tavallisella tavalla sitten kuoli, vaikka olikin ilmeisesti kilpailu.

Olen samaa mieltä siitä, että ei hurjien asioiden tekeminen ole välttämättä tyhmyyttä, jos tiedostaa riskit. Kuitenkin hieman mietityttää, että onko se siltikään kovin fiksua ajaa 1980-luvun vakioautolla yli 300 km tunnissa ilman mitään turvavarusteita.
 
Täytyy myös muistaa että noita tapahtumia on joka toinen pitäjä täynnä ja silti onnettomuudet on hyvin harvinaisia. Melkolailla kaikki sinne lähtevät kyllä ymmärtävät homman riskit ja sen mitä tuon kuskin touhuja aiemmin seurailin niin en laittaisi sinne "tyhmä jonne" kategoriaan.

Sitten jos taas nuo tapahtumat kiellettäisiin / tulisi tiukat vaatimukset turvalaitteille niin osa noistakin vetelisi jossain omin luvin.

Katuautojen virittämisen kieltoon vähän sama. Lisäksi kannattaa muistaa että noi autot ja osat ei oo suomessa ihan halpoja, joten jokaisella harrastajalla ei ole lompakkoa tehdä pelkkää kiihdytys/ratapeliä.
 
Mää luulen, että kotona kuolee enemmän ihmisiä typerissä onnettomuuksissa kun noissa valvotuissa ja erittäin hyvin järjestetyillä ja valvotuilla ratapäivillä.

Aivan varmasti, myös autoharrastuksen parissa. Siis joko kadulla törttöillessä tai autoa ropatessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 688
Viestejä
4 870 335
Jäsenet
78 694
Uusin jäsen
puu9

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom