- Liittynyt
- 25.11.2016
- Viestejä
- 2 213
Puhutko nyt tietyistä valtion/kunnan virastoista?Toki ne kaikkein tyhmimmät eivät mielellään sovella (vituikshan se menis) vaan lukevat niitä sääntöjä kuin piru raamattua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Puhutko nyt tietyistä valtion/kunnan virastoista?Toki ne kaikkein tyhmimmät eivät mielellään sovella (vituikshan se menis) vaan lukevat niitä sääntöjä kuin piru raamattua.
Sanoin, että portaiden vieressä olisi tilaa. Sanoin, että 5 metrin päässä on vapaa parkkipaikka. Koko kaupan piha ylipäätään on n. 10x20 metriä ja siinä harvemmin on yhtään autoa aamuisin. Jätät lukematta ja keksit omiasi. Oikeassa threadissa ollaan.Yleensä kuuluu asiaan ajaa auto aivan oveen eteen, kun on jättämässä tavaraa, että homma hoituu nopeasti. Se kauppa ei ole ainut, mihin se tavaraa vie. Menee turhaa aikaa, jos pitää alkaa parkkipaikkoja metsästämään.
SiitäkinPuhutko nyt tietyistä valtion/kunnan virastoista?
Jep, juuri nämä jakeluautot, jotka kuskaavat tavaroita ympäri kaupunkia ovatkin juuri näitä."Yllättäen" tämäkin ketju on täynnä kusipäitä jotka parkkeeraa miten sattuu, ja sitä pitää sitten perustella sillä että sääntöjä noudattavat ihmiset olisivat muka niitä vaarallisimpia liikenteessä. Kyllä ne vaarallisimmat edelleen on ne säännöistä piittaamattomat, ketkä tuolla paahtaa punaisia päin, eivät noudata väistämissääntöjä, ja kulkevat väylillä millä eivät sääntöjen mukaan saisi kulkea. Tämä täysin siitä riippumatta minkälainen ajoneuvo on alla, jos edes on.
Jep, juuri nämä jakeluautot, jotka kuskaavat tavaroita ympäri kaupunkia ovatkin juuri näitä.
Itseäni osaa ärsyttää, että jotkut mouhot häiritsevät toisten työntekoa.
Suuri( n?) osa ihmisistä tuntuu kuvittelevan joustamisen tarkoittavan sitä, että muut joustavat, jotta minäminäminä pääsisin helpommalla. Se ei ole joustamista.Todella huvittavaa lukea kuinka väitellään asiasta X. Sitten kumpikin osapuoli valitsee henk koht esimerkin ääripäästä joka tukee omaa näkemystään täysin kyvyttömänä olla objektiivinen ja katsoa asiaa toisesta perspektiivistä (okei, ei ehkä päde kaikkiin osallistujiin ja kärjistän hieman).
Säännöt on ohjenuora joiden avulla KAIKKI toivon mukaan kykenee toimimaan sovitulla tavalla joka olisi valtaosalle suotuisa. Säännöt on sitä varten että jos tapahtuu jokin onnettomuus tai riitatilanne se voidaan ratkaista sääntöihin nojaten. On kuitenkin ihan helvetin typerää, siis silkkaa tyhmyyttä, älykkyyden puutetta toimia täysin sääntöjen mukaan joka tilanteessa. Sääntöjä mukaillen, järkevästi soveltaen on ylivoimaisesti paras ja sujuvin tapa toimia. Toki ne kaikkein tyhmimmät eivät mielellään sovella (vituikshan se menis) vaan lukevat niitä sääntöjä kuin piru raamattua. HUOM! Nämä liikenteessä sääntöjä pilkun tarkkaan tulkitsevat ihmiset ovat niitä kaikkein vaarallisimpia.
Hienosti nostat omaa älykkyyden puutetta jalustalle. Luetun ymmärtäminen (tai ymmärtäminen) ylipäätään on luokkaa nolla. Säännöistä piittaamattomuus on tyhmyyttä siinä samassa kuin sääntöjä pilkulleen tulkitseminen. Nämä ovat ne tyhmyyden kaksi ääripäätä. Sääntöjä tulisi pyrkiä noudattamaan ja tarpeen tullen rikkoa niitä sujuvuuden ja TURVALLISUUDEN vuoksi. Ja kuten totesin, niiden tyhmimpien olis syytä noudattaa sääntöjä pilkulleen (niinkuin nämä videoiden sankarit) jotta eivät ajaudu sinne toiseen ääripäähän ja olisivat sitä kautta ehkä vielä vaarallisempia. Sääntöjen tulkitseminen ja niitä joustavalla sekä turvallisella tavalla rikkominen vaatii älykkyyttä, mutta on oikein tehtynä ylivoimaisesti se paras ratkaisu."Yllättäen" tämäkin ketju on täynnä kusipäitä jotka parkkeeraa miten sattuu, ja sitä pitää sitten perustella sillä että sääntöjä noudattavat ihmiset olisivat muka niitä vaarallisimpia liikenteessä. Kyllä ne vaarallisimmat edelleen on ne säännöistä piittaamattomat, ketkä tuolla paahtaa punaisia päin, eivät noudata väistämissääntöjä, ja kulkevat väylillä millä eivät sääntöjen mukaan saisi kulkea. Tämä täysin siitä riippumatta minkälainen ajoneuvo on alla, jos edes on.
Hienosti nostat omaa älykkyyden puutetta jalustalle. Luetun ymmärtäminen (tai ymmärtäminen) ylipäätään on luokkaa nolla. Säännöistä piittaamattomuus on tyhmyyttä siinä samassa kuin sääntöjä pilkulleen tulkitseminen. Nämä ovat ne tyhmyyden kaksi ääripäätä. Sääntöjä tulisi pyrkiä noudattamaan ja tarpeen tullen rikkoa niitä sujuvuuden ja TURVALLISUUDEN vuoksi. Ja kuten totesin, niiden tyhmimpien olis syytä noudattaa sääntöjä pilkulleen (niinkuin nämä videoiden sankarit) jotta eivät ajaudu sinne toiseen ääripäähän ja olisivat sitä kautta ehkä vielä vaarallisempia. Sääntöjen tulkitseminen ja niitä joustavalla sekä turvallisella tavalla rikkominen vaatii älykkyyttä, mutta on oikein tehtynä ylivoimaisesti se paras ratkaisu.
Sanoin, että portaiden vieressä olisi tilaa. Sanoin, että 5 metrin päässä on vapaa parkkipaikka. Koko kaupan piha ylipäätään on n. 10x20 metriä ja siinä harvemmin on yhtään autoa aamuisin. Jätät lukematta ja keksit omiasi. Oikeassa threadissa ollaan.
En omista autoa. Olen kuitenkin joskus ollut tavara-autonkuljettaja vuosia. Kuljen julkisilla, kävellen ja pyörällä. AINA kun rikon sääntöjä tien ylityksissä, tai punaisia päin kävellessä/pyöräillessä pidän huolen ettei kenenkään, etenkään autoilijoiden tarvitse reagoida tekemisiini. En myöskään autoilijoiden sujuvan liikenteen vuoksi paina jalankulkijoiden valoja vaihtuvaksi jos voin sen ylittää turvallisesti päin punaisia, jotta autojen ei tarvitse turhaan pysähtyä valoihin kun olen aikoja sitten mennyt siitä yli. Et edelleenkään tunnu ymmärtävän mitä älykäs sääntöjen rikkominen tarkoittaa. Olet todella kapeakatseinen sen suhten miten sääntöjä voi rikkoa, ja tämä juuri on punainen lippu siitä ettei se hissi välttämättä mene ihan sinne ylimpään kerrokseen, ja tällöin on ehkä syytäkin noudattaa niitä sääntöjä pilkun tarkasti. Siinä mielessä ihan fiksu veto.Taisi kalikka kolahtaa oikeaan osoitteeseen, pitkin helvettiä parkkeeraavaan henkilöön? Et missään vaiheessa puhunut että tyhmimpien olisi syytä tehdä jotain. Haukut täällä sääntöjä noudattavia tienkäyttäjiä tyhmiksi, ja lyön vetoa että samalla aiheutat itse "joustavalla sääntöjentulkinnallasi" tarpeettomia vaaratilanteita. Taidat kuulua niihin kaikista vaarallisimpiin tienkäyttäjiin.
En omista autoa. Olen kuitenkin joskus ollut tavara-autonkuljettaja vuosia. Kuljen julkisilla, kävellen ja pyörällä. AINA kun rikon sääntöjä tien ylityksissä, tai punaisia päin kävellessä/pyöräillessä pidän huolen ettei kenenkään, etenkään autoilijoiden tarvitse reagoida tekemisiini. En myöskään autoilijoiden sujuvan liikenteen vuoksi paina jalankulkijoiden valoja vaihtuvaksi jos voin sen ylittää turvallisesti päin punaisia, jotta autojen ei tarvitse turhaan pysähtyä valoihin kun olen aikoja sitten mennyt siitä yli. Et edelleenkään tunnu ymmärtävän mitä älykäs sääntöjen rikkominen tarkoittaa. Olet todella kapeakatseinen sen suhten miten sääntöjä voi rikkoa, ja tämä juuri on punainen lippu siitä ettei se hissi välttämättä mene ihan sinne ylimpään kerrokseen, ja tällöin on ehkä syytäkin noudattaa niitä sääntöjä pilkun tarkasti. Siinä mielessä ihan fiksu veto.
Töissä keskustassa oli ärsyttävää, kun jakeluautot, isot ja pienet, suhasivat kävelykadulla. Joku valitti sääntö-Suomesta, mutta kyllä sitä vaan on maita joissa kävelykadut on rauhoitettu niille kävelijöille ja vaikka kaupat täydennetään ennen seitsemää aamulla, jos sijaitsevat kävelykadulla.
Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.
Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.
Harvassa kaupassa ketään kuolee kun kuorma sattuu tulemaan 10s myöhemmin sen takia että kuljettaja parkkeeraa kadun reunaan eikä jalkakäytävälle. Tai sama vaikka olisi tuntejakin myöhemmin.
Ei olla nyt niissä maissa, vaan Suomessa ja Suomessa noudatetaan suomalaisia käytäntöjä.
Se kertoo aivan kaiken tuosta porukasta, jotka valittavat jakeluautojen pysäköinnistä, kun ne valittavat jopa ambulanssien ja poliisiautojen parkkeeraamisesta.
Aikataulut kusee. Ne on näillä jakelukuskeilla laskettu todella tarkasti, eikä ole aikaa käyttää parkkipaikan hakuun. Auto oven eteen ja tavarat pois ja seuraavaan paikkaan.
No se on kyynel. Aikataulut pitää mitoittaa niin että hommat pystytään tekemään laillisesti ja kunnolla. Ei kirurgitkaan jätä käsiään pesemättä sen takia että joku on aikatauluttanut leikkaukset pitkin helvettiä. Aikatauluihin vetoaminen on tekosyy, niitä pitää muuttaa jos hommia ei saa laillisesti tehtyä niissä raameissa.
Miksi lähteä toimivaa järjestelyä muuttamaan? Teidän kahden lisäksi ei varmaan kellään muulla ole tuossa ongelmaa.
Juu, me kaksi ollaan ainoat joille on haittaa pitkin vittua parkkeeratuista jakeluautoista.
Eli ei, kyseessä ei todellakaan ole "toimiva järjestely". Jos olisi niin eihän siitä kukaan valittaisi.
Valittajat keksii aina syynsä. Jos ne olisi siellä parkissa, niin kohta joku urputtaisi, että miksi ne siellä vie asiakkaiden parkkitilaa ja kolhii muita autoja...
Jakeluautot on toiminut noin aina, ja tulee toimimaan jatkossakin. Oppikaa elämään asian kanssa, kuten muutkin ihmiset.
Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?Eivät ole aina toimineet noin, eikä tälläkään hetkellä suuri osa jakeluautoista toimi noin. Suuri osa noudattaa tieliikennelakia ja pysäköi autonsa juuri kuten kuuluukin. Sitten on osa joilta löytyy näitä tekosyitä, "aikataulut pakottaa", "kuljetusmatka kasvaa", ym. Nämä kuljettajat on ne, joiden pitää oppia elämään sen asian kanssa että autoa ei saa parkkeerata miten huvittaa.
Meidän muutossa ei muuten pysäköity muuttoautoa jalkakäytävälle, eikä ajoradallekaan, vaan sen toiselle puolelle puiston nurmikentälle. Landella on eri asia kun huoltoajoa mahtuu tekemään oven edestä ja niin tontti on yleensä suunniteltukin.Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?
Muuttoautot on toinen valituksen aihe. Ei kai kukaan oikeasti luule, että ne pitäisi pysäköidä yhtään mihinkään muualle kuin siihen oven eteen?
ICT-muro yritti ansaita kirpparilta parikymppiä extraa. Mitä suotta jostain potilaiden tietosuojasta tai GDPR asetuksista välittämään. Seurauksena muro päätyy rikostutkintaan ja sen jälkeen mononkuva perseeseen.
Karmea moka: Ihmisten tuoreita terveystietoja päätyi tietokoneen mukana kirpputorille - ”Tällä olisi voinut tehdä miljoonavahingot”
Aika on rahaa jne. Eli jos halutaan, että edes jakeluajossa olis hommat suomalaisilla firmoilla ja suomalaisilla kuskeilla, jotka saavat TESsin mukaan palkkaa, on vaan ajettava se pulla-auto mahdollisimman lähelle purkupaikkaa.No se on kyynel. Aikataulut pitää mitoittaa niin että hommat pystytään tekemään laillisesti ja kunnolla. Ei kirurgitkaan jätä käsiään pesemättä sen takia että joku on aikatauluttanut leikkaukset pitkin helvettiä. Aikatauluihin vetoaminen on tekosyy, niitä pitää muuttaa jos hommia ei saa laillisesti tehtyä niissä raameissa.
Koneen mukana kovalevylle tallennettuja potilastietoja, sanasalat teipattu kylkeen ja kovalevy kryptaamatta. Siinä ei paljon varmennekortit silloin auta. Profit.Hienosti.
Tosin liekö vähän värikynää käytetty tarinassa. Eikös nykyisellään reseptien kirjoittamisessa ole pakko olla VRK-kortti? Vai onnistuuko tuo jossain ilmankin?
Koneen mukana kovalevylle tallennettuja potilastietoja, sanasalat teipattu kylkeen ja kovalevy kryptaamatta. Siinä ei paljon varmennekortit silloin auta. Profit.
Lähinnä viittasin vaan näille kommenteille, jokka sanoo että ei saa kävelytielle pysäköidä oli tilanne mikä tahansa, vaan TÄYTYY aina ajoradalle pysäköidä.Usein kadulle voi jättää ihan hyvin, jossain sitten ei, kuten tuossa sinun esimerkissä... osaispa kaikki kuskit ajatella vähän ennenkun tekee kumpaakaan parkkeerausta. Ja samoin osaispa siitä valittavat katsoa sitä tilannetta eri kantilta, että aina sitä autoa ei ehkä kannatakaan jättää ajoradalle. Laissahan tuo on laveahkosti määritelty että lastaus ja purku on sallittua.
Lähinnä viittasin vaan näille kommenteille, jokka sanoo että ei saa kävelytielle pysäköidä oli tilanne mikä tahansa, vaan TÄYTYY aina ajoradalle pysäköidä.
Ihanko vilpittömästi olet sitä mieltä, että täällä on keskustelua pelkästään niistä tilanteista, joissa se sopivampi pysähdyspaikka olisi jossakin 5m päässä? Nuo esteistä toistuvasti kilahtavat fillaristit eivät logiikasta tai järjestä ylipäätään välitä, tunteettomia ja putkikatseisia avohoitopotilaita järjestään. Laki ei tunnu sille väelle merkkaavan missään mitään, paitsi tietenkin jos joku on edessä.Ongelma on tilanteissa kun jalkakäytävät ja kelvit tukitaan vaikka kirjaimellisesti 5 metrin päässä olisi pysähtymispaikka missä ei olla kenenkään tiellä. Mutta kun kuski on laiska paska niin minkäs sille voi.
Ihanko vilpittömästi olet sitä mieltä, että täällä on keskustelua pelkästään niistä tilanteista, joissa se sopivampi pysähdyspaikka olisi jossakin 5m päässä? Nuo esteistä toistuvasti kilahtavat fillaristit eivät logiikasta tai järjestä ylipäätään välitä, tunteettomia ja putkikatseisia avohoitopotilaita järjestään. Laki ei tunnu sille väelle merkkaavan missään mitään, paitsi tietenkin jos joku on edessä.
En ihmettelisi vaikka siellä facebookin ketjussa olisi vihaisten mielensäpahoittajien postaamia kuvia hälytysajossa olevista paloautoista "tukkimassa" pyörätien. En uskalla mennä edes katsomaan, kun pelkään olevani oikeassa.
Ja tämän kaiken sanon itsekin pyöräilijänä, mutta en kuitenkaan sellaisena, joka etsimällä etsii vihattavaa muiden tekemisistä.
Ei sillä muuten mitään väliä olisikaan, mutta kun sehän juuri on tuota sakkia, joka nähtiin siinä keskustelun aloittaneessa videossa. En tiedä tyypin nimeä, mutta syön hatullisen virtuaalista paskaa, jos tämä koputtelijatyyppi ei ollut yksi ko. ryhmän käyttäjistä.Helvetinkö väliä sillä on mitä jotkut avohoitopotilaat on asioista mieltä jossain facebookin ryhmissä?
No jaa, pikemminkin porukka on ollut eri mieltä siitä, missä tilanteessa olisi järkevää joustaa niistä raameista mitä tieliikennelakiin on kirjattu.Täällä on kyllä viimeiset pari sivua väännetty siitä kuuluuko tieliikennelakia noudattaa vai ei,
Ainakin paikallisessa terveyskeskuksessa tuo homma toimii niin että se resepti kirjoitetaan valmiiksi ja sitten talennus/tulostus vaiheessa käytetään sitä korttia varmistukseen. Veikkaisin että tuo koneet löytänyt jantteri on avannut sen reseptien kirjoituksen räplännyt sitä vähän ja nähnyt listat lääkeistä jne ja sitten päätellyt siitä että voisi tehdä reseptejä.Juu ei tietenkään auta. Pointti oli se että kun värikynää käytetään siinä että kerrotaan että olisi päässyt reseptejä kirjoittelemaan, niin jatkokysymys on että mihin muuhun sitä värikynää on käytetty. Ja siis tietenkin jo yksittäisenkin potilaan tietojen vuotaminen on vakava asia eikä sellaista saa tapahtua.
No käytin tossa esimerkkinä Tampereen hämeenkatua, jossa useimmissa paikoissa ei ole muuta kun se jalkakäytävä ja ajotie. Mihis pysäköit kun viet tynnyreitä baariin? Varmaan sinne kulman taakse 50 metrin päähän sitten maksulliselle paikalle ja takaovet kiinni joka reissulla, kun ei niitä kaikkia tynnyreitä kerralla voi viedä.Kuka niin on sanonut että aina täytyy ajoradalle pysäköidä? Tieliikennelaissa on määritelty oikein hyvin ja riittävästi milloin voi mm. kuorman purkamisen takia jättää auton muuallekin. Ongelma on tilanteissa kun jalkakäytävät ja kelvit tukitaan vaikka kirjaimellisesti 5 metrin päässä olisi pysähtymispaikka missä ei olla kenenkään tiellä. Mutta kun kuski on laiska paska niin minkäs sille voi.
Jengi kiimassa täällä rakentelee olkiukkoja jotta saa sitten rakkaalla peltilehmällään jyrätä ne. Oikeassa ketjussa taas ollaan.
Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!
Luulisi olevan vähä-älyisemmällekin selvää, että huoltoajot on poikkeustapauksia, ja lyhytaikainen pysäköinti kevyenliikenteen väylälle ei ole maailmanloppu. Sitä paitsi se pyöräilijä voi heittää ensimmäisen kiven, joka ei itse koskaan tee mitään tieliikennelain kirjaimen vastaista.
No käytin tossa esimerkkinä Tampereen hämeenkatua, jossa useimmissa paikoissa ei ole muuta kun se jalkakäytävä ja ajotie. Mihis pysäköit kun viet tynnyreitä baariin? Varmaan sinne kulman taakse 50 metrin päähän sitten maksulliselle paikalle ja takaovet kiinni joka reissulla, kun ei niitä kaikkia tynnyreitä kerralla voi viedä.
Etkö osa kävellä auton vierestä, vai miksi tää aiheutta sulle peppukipua?
Ne joissa on kuvailemasi tilanne, ei todennäkösesti ole ison kaupungin keskusta-aluetta, eli tuskin kadut on niin ruuhkaset että ei pääsis ohi helposti.
Oikeessa ketjussa tosiaan olet.
Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!
Luulisi olevan vähä-älyisemmällekin selvää, että huoltoajot on poikkeustapauksia, ja lyhytaikainen pysäköinti kevyenliikenteen väylälle ei ole maailmanloppu. Sitä paitsi se pyöräilijä voi heittää ensimmäisen kiven, joka ei itse koskaan tee mitään tieliikennelain kirjaimen vastaista.
Tästäpä tulikin mieleeni, että olen kesän aikana nähnyt useita kaupungin päältäajettavia ruohonleikkureita kelveillä ajelemassa. Ja ei, eivät olleet menossa siihen viereiselle nurmikolle jatkamaan hommiaan, vaan ajelivat niin pitkälle kuin satuin näkemään. Useita risteyksen välejä joka tapauksessa. Yksikin oli suojatien edessä liikennevaloissa odottelemassa tien ylitystä. Syykin on aivan selvä: ettei ny vaan autot joutuis hidastamaan.Mites sitten kun lumiaura tai lakaisukone ajaa pyörätiellä, niin, mitäs sitten?? Kuinkas sitten suu pannaan? Hirveitä öykkäreitä tuollaiset kun kevyen liikenteen väylillä ajelevat vaan niin, herran lettas sentään!
Tästäpä tulikin mieleeni, että olen kesän aikana nähnyt useita kaupungin päältäajettavia ruohonleikkureita kelveillä ajelemassa. Ja ei, eivät olleet menossa siihen viereiselle nurmikolle jatkamaan hommiaan, vaan ajelivat niin pitkälle kuin satuin näkemään. Useita risteyksen välejä joka tapauksessa. Yksikin oli suojatien edessä liikennevaloissa odottelemassa tien ylitystä. Syykin on aivan selvä: ettei ny vaan autot joutuis hidastamaan.