- Liittynyt
- 23.04.2019
- Viestejä
- 2 064
Moni vetää viinaa ja pilaa perheensä elämän sillä tavalla. Tai vetää huumeita.
Sekö tekee tästä teosta vähemmän tyhmän?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moni vetää viinaa ja pilaa perheensä elämän sillä tavalla. Tai vetää huumeita.
Sekö tekee tästä teosta vähemmän tyhmän?
Kolmen sadan vauhtiin viritetty 30 vuotta vanha auto ilman kaariakin, joka siis oletetaan viimeisen päälle kuntoon laitetuksi, on myös usein taktisesti valituin lisärakentein vähän jäykistelty. Vaikuttaa ajettavuuteen, kyllä.Moottoripyörään lienee vaikeampaa rakentaa turvakoria, ja hölmöä se olisi niilläkin ajella 300kmh, jos ei ole osia valittu se silmällä. Autoissa turvakaari tekee muutakin kuin suojaa kolareissa, se jäykistää aika reippaasti normihenkilöautossa ja parantaa ajettavuutta kovilla nopeuksilla.
Kyllähän tässä näkyy selvästi ns. Prius-sukupolvi. Ei ole olemassa "turvatukia", jotka suojaisivat luotettavasti henkilöauton kuljettajaa auton kaatuessa kieppumaan tuossa vauhdissa. Turvallisuus perustuu siinä tilanteessa siihen, että auto pysyy vakaana. Ei reittilentokonekaan ole vaarallinen pelkästään siksi, että sen törmätessä matkalentonopeudessa kovaan esteeseen kaikki varmasti kuolevat.Tyhmiä jos ajavat 300km/h ilman vahvoja turvatukia 20 vuotta vanhalla viritetyllä autolla.
lisätty pätkä k.o jutusta.
"Juttua muokattu 18.8.2019 kello 13.31: Täsmennetty, että kyseessä oli viritetty henkilöauto eikä kiihdytysauto."
Mies kuoli ajettuaan noin 300 kilometrin tuntivauhdissa ulos Lappeenrannassa ilmailutapahtumassa
Kyllähän tässä näkyy selvästi ns. Prius-sukupolvi. Vaikka 300 km/h on kova huippunopeus autolle, niin kolmeasataa ajaminen poutaisena kesäpäivänä suoraan eteenpäin ei ole mikään erityinen extreme-suoritus, johon tarvittaisiin tai jossa pahimman sattuessa lainkaan auttaisi mikään erityinen turvatekniikka.
Kiihdytysautot kulkevat ihan erilaisia nopeuksia kuin 300 km/h.
Suurin osa varotoimistahan on tehty jo siinä vaiheessa, kun auto on ehjä, siinä on hyvät renkaat ja iskarit, kaikki on tarkistettu ja kiristetty, kuski käy aamukahvilla ja -paskalla ja laittaa koneen tulille. Jos nyt vielä viitsii pukea kunnon kengät ja vähintään puuvillavaatteet muovin sijaan, niin kovasti on varauduttu. Kolmeasataa ajaminen ei ole mikään base-hyppy tai luolasukellus, johon lähtiessä pitäisi olettaa ehkä kuolevansa.
Joo, vaaroja on. Ei se renkaan äkillinen pettäminen mikään pikkujuttu ole 200 tai 100 km/h nopeudessakaan. Molemmissa voi henki mennä heti.Tuossa vauhdissa ei ihmeitä tarvitse tapahtua, niin se on soronnoo. Pelkästään jo renkaan puhkeaminen on melko varmasti katastrofi, mitä ei tällä kertaa käynyt, vaan ilmeisesti jarrutuksessa tapahtui jotain.
Mistä "teosta"? Siitä, että ajaa autolla vai siitä, että osallistuu moottoriurheilutapahtumaan? Onhan se moottorisahan käyttökin ihan saatanan tyhmää. Siihen voi kuolla.Sekö tekee tästä teosta vähemmän tyhmän?
Uutena foorumilaisena huomasin nopeasti että tämän softan ignore on ihan ykkösluokkaa, suosittelen kokeilemaan. Monella muulla foorumilla on ihan sama käyttääkö vai ei
Viimeisen päälle kuntoon laitettu ilman kaariaKolmen sadan vauhtiin viritetty 30 vuotta vanha auto ilman kaariakin, joka siis oletetaan viimeisen päälle kuntoon laitetuksi, on myös usein taktisesti valituin lisärakentein vähän jäykistelty. Vaikuttaa ajettavuuteen, kyllä.
Löysit hyvin sen oleellisen. Vähän tarkemmin lukien olisi voinut havaita huomautuksen siitä, että korin jäykkyyttä voi paitsi korjauksin palauttaa, myös parantaa alkuperäistä paremmaksi pienillä muutoksilla, jotka eivät ole turvakaaria.Viimeisen päälle kuntoon laitettu ilman kaaria
Mitä muuten "jarrutus" käytännössä edes tarkoittaa tuossa tilanteessa, sillä autohan hidastuu huomattavasti heti kun kaasusta päästää irti, ja tarkoittaako tämä toisaalta, että jo nopea kaasusta irti päästäminen saattaa olla liian rajua jarruttamista (joka voi saada auton epästabiiliksi)?Tuossa vauhdissa ei ihmeitä tarvitse tapahtua, niin se on soronnoo. Pelkästään jo renkaan puhkeaminen on melko varmasti katastrofi, mitä ei tällä kertaa käynyt, vaan ilmeisesti jarrutuksessa tapahtui jotain.
Turvakaarilla ja kunnon alustalla ei välttämättä lähde käsistä kovin helpolla.Löysit hyvin sen oleellisen. Vähän tarkemmin lukien olisi voinut havaita huomautuksen siitä, että korin jäykkyyttä voi paitsi korjauksin palauttaa, myös parantaa alkuperäistä paremmaksi pienillä muutoksilla, jotka eivät ole turvakaaria.
Se onkin ihan eri tason tyhmyyttä, jos ajattelee että autossa pitää aina olla turvakaaret eikä se muuten ole kunnossa. Aika harvassa uudessa henkilöautossa on erillisiä turvakaaria, vaikka toki nykyään niiden kantava rakenne on melko vahva kaatosuoja verrattuna vanhoihin peltitölkkeihin. Ja onhan niissä vanhoissa peltipurkeissakin aika rajuja eroja. Volvon katto sentään kesti jotain jo 1960-luvulta alkaen siinä missä ranskanherkuissa alkoi näkyä kehityksen merkkejä heti 1990-luvulla. Tietenkään mikään näistä - sen enempää kuin rallikaarilla varustettu 1989 Audi - ei kestä kasassa hallinnan menetyksestä johtuvaa toistuvaa ympäriajoa nopeudesta 300 km/h.
Onhan tuossa kuitenkin ilmanvastus eri luokkaa kuin jossain F1-autossa, jotka nekin hidastuvat nopeasti kun kaasusta päästää irti...
Ei ollut sinulle suoraan, vaan tällä palstalla on ihan alusta asti naurettu kuolemisille. Täällä on ihan kyseinen lankakin, jonka ihan on Sampsa itse aloittanut:
Darwin-palkintoehdokkaat (Darwin Awards)
Oli miten oli, niin kyllä se auto aika nopeasti hidastuu kun ottaa jalan pois kaasulta... Riittääkö se epävakauttamaan autoa niin vaikea sanoa kun ei ole kokemusta.F1 autoissa ilmanvastus taitaa olla huomattavasti paljon suurempi kuin nykyaikaisessa henkilöautossa. Sillähän alaspäin painavalla voimalla joka ilmanvastuksen avulla saadaan pitoa saadaan mutkiin kunnolla.
Mahdollisesti tuossa kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa rengas on mennyt rikki. Ainakin itse ensimmäisten joukossa syiden joukossa renkaat tutkisin.
F1 autoissa ilmanvastus taitaa olla huomattavasti paljon suurempi kuin nykyaikaisessa henkilöautossa. Sillähän alaspäin painavalla voimalla joka ilmanvastuksen avulla saadaan pitoa saadaan mutkiin kunnolla.
Mahdollisesti tuossa kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa rengas on mennyt rikki. Ainakin itse ensimmäisten joukossa syiden joukossa renkaat tutkisin.
Juuri näin, tämähän se on Suomen tapa. Kielletään kaikki, ettei vaan sattuisi mitään.Ei ole ensimmäinen kerta kun tuommoisessa tapahtumassa joku heittää henkensä. Tämän kylän lentokentällä tyyppi ajoi moottoripyörällä järveen pystytettyihin betonitolppiin. Ei ole täällä sen jälkeen järjestetty tietääkseni.
Tämän kylän lentokentällä tyyppi ajoi moottoripyörällä järveen pystytettyihin betonitolppiin. Ei ole täällä sen jälkeen järjestetty tietääkseni.
Lukenut tämän nyt noin 10 kertaa mutta ei aukea mitä tapahtu. Lentokentällä ajettu moottoripyörällä järvessä oleviin betonitolppiin?!
Olisiko mahdotonta olettaa että ajettu lentokentällä, ajauduttu ulos ja päädytty järveen missä on betonitolppia?Lukenut tämän nyt noin 10 kertaa mutta ei aukea mitä tapahtu. Lentokentällä ajettu moottoripyörällä järvessä oleviin betonitolppiin?!
Ei ole ensimmäinen kerta kun tuommoisessa tapahtumassa joku heittää henkensä. Tämän kylän lentokentällä tyyppi ajoi moottoripyörällä järveen pystytettyihin betonitolppiin. Ei ole täällä sen jälkeen järjestetty tietääkseni.
Tällä foorumilla ei myöskään ole suotavaa mainostaa ignoren-käyttämistä...Uutena foorumilaisena huomasin nopeasti että tämän softan ignore on ihan ykkösluokkaa, suosittelen kokeilemaan. Monella muulla foorumilla on ihan sama käyttääkö vai ei
Jos ja kun lähtö jossain vaiheessa tulee, niin ainakin itse haluan lähteä nopeasti ja mielellään sellaisen puuhan parissa, josta saan elämääni sisältöä ja nautintoa. Tämä kyseinen hurjapää lähti juuri näissä merkeissä.
Suomessa lapset ja vaimo eivät ole tänä päivänä enää miehestä riippuvaisia, kyllä ne pärjäilee ilmankin...Että vitut lapsesta ja vaimosta, kunhan itsellä on hauskaa?
Jos hyvin käy niin ehkä asuntovelkaa parisataa tuhatta, auton osarit yms. Eli ei kun kämppä myyntiin, tappiolla tietenkin ja auto siinä samalla. Siinä sitten leski kituuttelee vuokralähiön kaksiossa sosiaalituilla. Mutta ei se haittaa kun miehellä oli hauskaa ja kuoli varmaan hymy huulilla.Suomessa lapset ja vaimo eivät ole tänä päivänä enää miehestä riippuvaisia, kyllä ne pärjäilee ilmankin...
Ennen vanhaan tuossa retoriikassa oli enemmän perää kun ei ollut sosiaalitukia ja yh-leskiäidin menekki parisuhdemarkkinoillakin saattoi olla heikko.
Mitäs jos oli oikein pirun kova henkivakuutus, kai se korvaa tuollaisenkin vai onko niissä joku rajaus ettei kata vaarallisia harrastuksi tms.?Jos hyvin käy niin ehkä asuntovelkaa parisataa tuhatta, auton osarit yms. Eli ei kun kämppä myyntiin, tappiolla tietenkin ja auto siinä samalla. Siinä sitten leski kituuttelee vuokralähiön kaksiossa sosiaalituilla. Mutta ei se haittaa kun miehellä oli hauskaa ja kuoli varmaan hymy huulilla.
Että vitut lapsesta ja vaimosta, kunhan itsellä on hauskaa?
Mikään henkivakuutus ei korvaa kuolemaa extremeharrastuksessa. Tässä voisi tietysti yrittää tulkintaa että kyseessä oli tieliikenneonnettomuus katulaillisella ajoneuvolla koska ei ollut kiihdytyskisa. Vakuutusyhtiöstä riippuen voivat vähentää korvauksia kun vahinko on tapahtunut varomattomuuden vuoksi kuten tässä: Corvette kiihdytteli ja suistui ojaan - vakuutusyhtiö puolitti korvauksen: ”Kuljettaja leikitteli tarpeettomasti tehokkaalla autolla”Mitäs jos oli oikein pirun kova henkivakuutus, kai se korvaa tuollaisenkin vai onko niissä joku rajaus ettei kata vaarallisia harrastuksi tms.?
Mitäs jos oli oikein pirun kova henkivakuutus, kai se korvaa tuollaisenkin vai onko niissä joku rajaus ettei kata vaarallisia harrastuksi tms.?
Meni ajatukset sekaisin ihan totaalisesti, tarkoitin siis kemin lentokenttää, ja mielessä pyöri kuopion lentokentän betonitolpat jotka on järvessä kiitoradan päässä niin kirjoitin sitten puoliunessa tämän kylän ja täällä, en siis tosiaan asu kemissä. Mutta kuitenkin se kiihdyttelijä kolautti siihen tolppaan.Ei ole ensimmäinen kerta kun tuommoisessa tapahtumassa joku heittää henkensä. Tämän kylän lentokentällä tyyppi ajoi moottoripyörällä järveen pystytettyihin betonitolppiin. Ei ole täällä sen jälkeen järjestetty tietääkseni.
No tottakai se naista vituttaa jos tuohon asti elämä on ollut täysin riippuvainen miehen tuloista ja itse vaan loisii. Jos esimerkkisi nainen ei ollut omannut tuloja ja vielä leskeksi jäädyttyäänkin makaa kotona sosiaalituilla niin kyllä siinä on ongelma se nainen, eikä se, että mies kuoli.Jos hyvin käy niin ehkä asuntovelkaa parisataa tuhatta, auton osarit yms. Eli ei kun kämppä myyntiin, tappiolla tietenkin ja auto siinä samalla. Siinä sitten leski kituuttelee vuokralähiön kaksiossa sosiaalituilla. Mutta ei se haittaa kun miehellä oli hauskaa ja kuoli varmaan hymy huulilla.
Ihanko totta?No tottakai se naista vituttaa jos tuohon asti elämä on ollut täysin riippuvainen miehen tuloista. Jos esimerkkisi nainen ei ollut omannut tuloja ja vielä leskeksi jäädyttyäänkin makaa kotona sosiaalituilla niin kyllä siinä on ongelma se nainen, eikä se, että mies kuoli.
Jos kuitenkin eletään reaalimaailmassa niin hyvinhän ne YH vanhemmatkin tulevat toimeen, ei tietenkään samalla elintasolla mutta kuitenkin.
Frendis tuskin vetää alamäkeä lippis väärinpäin päässä ja ilman mitään suojia, eli kuitenkin yrittää niitä riskejä minimoida vai kuinka?Jos ja kun lähtö jossain vaiheessa tulee, niin ainakin itse haluan lähteä nopeasti ja mielellään sellaisen puuhan parissa, josta saan elämääni sisältöä ja nautintoa. Tämä kyseinen hurjapää lähti juuri näissä merkeissä.
Tässä tapauksessa ei taida tyhmiä ihmisiä juuri löytyä. Kuljettaja ei aiheuttanut missään vaiheessa sivullisille vaaraa ja järjestäjäpuolellakin oli asiat kunnossa. Mittapisteen jälkeen oli 900m jarrutusmatkaa, joten lienee kyseessä oli jonkun kriittisen osan pettäminen menopelistä.
Tuttu harrastaa alamäkipyöräilyä. Kummatkin ranteet murtuneet, kylkiluita mennyt, leukaan laitettu titaania ja hammaskalustoa uusittu. Jokainen noista kaatumisista olisi voinut olla huonolla tuurilla se viimeinen, mutta eipä ollut ja pyörän selkään on vain päästävä. Kuten täällä joku jo mainitsi, niin koko elämänsä sohvalla viettävän tyypin on varmasti hankala ymmärtää, miten joku voi saada kiksejä tuollaisista harrastuksista.
Frendis tuskin vetää alamäkeä lippis väärinpäin päässä ja ilman mitään suojia, eli kuitenkin yrittää niitä riskejä minimoida vai kuinka?
Varmaan ei oo minimoinut kaikella mahdollisella rahalla kuten täällä monen mielestä pitäisi tehdä, kiihdytykseen mielellään uudehko tahi 2019 vuoden automalli, kaaret, varjot, viritetyt paloautot ajamaan rinnalle varmaan vielä kans.
Mutta pointti on osalla täällä se, että kaveri kuitenkaan ollut tyhmä.Kyseinen kaverihan ei turvallisuuteen panostanut käytännössä ollenkaan. Renkaatkin ilmeisesti oli vähän niin ja näin.
Kyseinen kaverihan ei turvallisuuteen panostanut käytännössä ollenkaan. Renkaatkin ilmeisesti oli vähän niin ja näin.
Kukaan meistä ei tiedä mitä auton alustalle oli tehty. Todennäköistä on, että kaikki jarrut, tukivarret, jouset ja iskarit oli päivitetty pykälää parempiin. Sitä oli kuitenkin ihan ammattilaisetkin ruuvannut.
Vai onko sulla kenties sen parempaa tietoa, kun sanot ettei turvallisuuteen ollut panostettu ollenkaan. Vai meinaatko että ne kaaret ja turvavyöt ovat ainoa turvallisuutta lisäävä toimenpide?
Ja kysynpä vaan, moni ajaa pikkukisoissa/testipäivillä kiihdytystä 60-80luvun jenkeillä (ja eurooppalaisilla sekä japanilaisilla) ilman kaaria, tosin ei varmaan ole kolmeasataa loppuvauhti monellakaan, mutta silti, ovatko nämä ihmiset niitä tyhmiä ihmisiä?
Edit: Meinaan kun ei täällä oikein ota selkoa välillä, jonkun mielestä pitää olla uudehko auto ja kaaret, jotkut huutaa about parhaimpien jarrujen perään mitä löytyy rahalla, toiset kaaria, varjoja jne.
Jos kaveri lentää autosta pihalle sen kieriessä, niin eiköhän se jo jotain kerro, että pahasti oli turvallisuus puutteinen. Renkaatkin joidenkin väitteiden mukaan oli Linglongit, joiden nopeusluokka oli H, eli ajoi 100kmh yli sallitun.