Ne mukana tulleet kangasmatot on ainakin omaan mieleen ihan peruskauraa ja jees, ei ole ollut tarvetta ostaa erillisiä. Kyllä ne talvellakin toimiiOnkos täällä kumimatoista tai ylipäätään matoista noihin tesloihin kokemuksia?
Ne mukana tulleet kangasmatot on ainakin omaan mieleen ihan peruskauraa ja jees, ei ole ollut tarvetta ostaa erillisiä. Kyllä ne talvellakin toimiiOnkos täällä kumimatoista tai ylipäätään matoista noihin tesloihin kokemuksia?
Oletko tehnyt rahoituksen 1.7. jälkeen? Jos olet tuo on mutta ennen sitä ei ole.Kyllä luen ja minulla ei ole tuollaista sopimusta, joten siksi kysyn.
Ainakin keväällä ihan teslan sivuilla näkyi että jos otti mitään lisähintaista varustetta ni toimitusarvio nopeampi, värin tai vanteet kun vaihto ni yhdellä neljänneksellä tippui arvio. Täysin keinotekoista varmaan eikä perustu mihinkään aerojen tai valkoisen maalin saatavuuteen, tarjosivat vain että maksamalla pääsee vähän jonon ohi. Nyt tosin näyttäisi tarjoavan taas toimitusajan suhteen kaikille versioille samaa. Mutta luulisi että se auto kohta sieltä tulisi, kiinasta on nyt tällä neljänneksellä lähtenyt ennätystahtia laivoja kohti eurooppaa.Onko täällä sattumoisin kellään tilausta vetämässä Model 3:sesta ja mieluusti takaveto+valkoinen+18” vanteilla eli siis ei mitään ylimääräistä, täysin hinnat alkaen mallia?
Tässä alkaa hiukan kiukuttamaan kun tammikuussa tilattu hinnat alkaen model 3, eikä vieläkään näy että olisi tulossa. Tilausta tehdessä silloin tammikuussa arvioitu toimitus oli että toukokuussa mutta arvashan sen että ei tule shanghain koronasulkujen takia.
Noh, sitten toukokuun lopussa uusi arvioitu toimitus tuli marras-joulukuulle. Nyt sitten jo tovin ollut appi näyttämättä mitään arvioitua toimitusta. Saksan teslafoorumia lukeneena hämmästyttää miksi maaliskuussa tilanneet mutta 19” vanteita tai vetokoukkuja ruksineet saavat jo teslojansa.
Kyllä itsekkin sen silloin huomasin että valkkaamalla minkä tahansa lisävarusteen takaveto malliin (väri, 19” valssit, vetokoukku tai valkoinen sisusta) oli arvioitu toimitus maaliskuu, ja siis täysin karvalakille toukokuu. Ja tosiaan nyt jos tilaa minkä tahansa Model 3 on arvioitu toimitus tammi-maaliskuu että voisi sen perusteella olettaa tammikuussa 2022 tilatun tulevan nyt.Ainakin keväällä ihan teslan sivuilla näkyi että jos otti mitään lisähintaista varustetta ni toimitusarvio nopeampi, värin tai vanteet kun vaihto ni yhdellä neljänneksellä tippui arvio. Täysin keinotekoista varmaan eikä perustu mihinkään aerojen tai valkoisen maalin saatavuuteen, tarjosivat vain että maksamalla pääsee vähän jonon ohi. Nyt tosin näyttäisi tarjoavan taas toimitusajan suhteen kaikille versioille samaa. Mutta luulisi että se auto kohta sieltä tulisi, kiinasta on nyt tällä neljänneksellä lähtenyt ennätystahtia laivoja kohti eurooppaa.
Onko täällä sattumoisin kellään tilausta vetämässä Model 3:sesta ja mieluusti takaveto+valkoinen+18” vanteilla eli siis ei mitään ylimääräistä, täysin hinnat alkaen mallia?
Tässä alkaa hiukan kiukuttamaan kun tammikuussa tilattu hinnat alkaen model 3, eikä vieläkään näy että olisi tulossa. Tilausta tehdessä silloin tammikuussa arvioitu toimitus oli että toukokuussa mutta arvashan sen että ei tule shanghain koronasulkujen takia.
Noh, sitten toukokuun lopussa uusi arvioitu toimitus tuli marras-joulukuulle. Nyt sitten jo tovin ollut appi näyttämättä mitään arvioitua toimitusta. Saksan teslafoorumia lukeneena hämmästyttää miksi maaliskuussa tilanneet mutta 19” vanteita tai vetokoukkuja ruksineet saavat jo teslojansa.
Itse tilasin moisen uutena vuotena ja perjantaina luovutus. Tänään olisi ollut ensimmäinen mahdollinen luovutuspäivä, joten tullut samalla kyydillä.Mä tilasin juuri tuollaisen 20.12.2021 ja tänään on luovutus
Joo teslahan Q3 osavuosikatsauksen yhteydessä ilmoitti miten alkavat nyt tasoittamaan tuota toimituskäyrää kun käy nykyisillä toimitusmäärillä vähän hankalaksi jos toimitukset pakkautuu.Ai nyt on alkanut autoja tulemaan muulloinkin kun kvartaalin lopussa.
Olen samaa mieltä, että HUD olisi hyvä ja tarpeen. Reilun puolen vuoden kokemuksella pidän kuitenkin Teslan näytön yläosassa olevaa informaatiota helpommin ja turvallisemmin saatavilla oleavana kuin ratin kehän välistä alhaalla näkyvää perinnemittaristoa. Tämä ehkä voi riippua siitäkin, miten ihminen osuu ohjaajan penkkiin mittasuhteiltaan ja säädöiltään.Onko sitä muuten jotenkin perusteltu, miksi teslan 3/y puuttuu HUDit? Eihän kukaan sitä perinteistä mittaristoa oikeasti tarvitse mihinkään, mutta ihan halpisautoissakin alkaa olla nopeus, nopeusrajoitus ja reittiohjeet saatavissa lähes näkökenttään. Tuo että ne on keskikonsolissa on jo vähän turvallisuusjuttu, tai siltä se on koeajoissa tuntunut...
Koska halvat tekotavat ja eikä mitään extraa jotta vähän osia.Onko sitä muuten jotenkin perusteltu, miksi teslan 3/y puuttuu HUDit? Eihän kukaan sitä perinteistä mittaristoa oikeasti tarvitse mihinkään, mutta ihan halpisautoissakin alkaa olla nopeus, nopeusrajoitus ja reittiohjeet saatavissa lähes näkökenttään. Tuo että ne on keskikonsolissa on jo vähän turvallisuusjuttu, tai siltä se on koeajoissa tuntunut...
Menee kaupaksi ilmankin niin miksi laittaa mitään ylimääräistä?Onko sitä muuten jotenkin perusteltu, miksi teslan 3/y puuttuu HUDit? Eihän kukaan sitä perinteistä mittaristoa oikeasti tarvitse mihinkään, mutta ihan halpisautoissakin alkaa olla nopeus, nopeusrajoitus ja reittiohjeet saatavissa lähes näkökenttään. Tuo että ne on keskikonsolissa on jo vähän turvallisuusjuttu, tai siltä se on koeajoissa tuntunut...
Markkinatalous tapahtui.mitä hittoa on tapahtunut hinnoille?
Huomasin kyllä jo aikoja sitten että hinnat alkaa tippua, mutta en odottanut ihan näin jyrkkää pudotusta. Tässähän voi palata aiempaan suunnitelmaan ja skipata kokonaan turha hybridi välisuunnitelmanaMarkkinatalous tapahtui.
Kysyntää oli hirveä määrä, trokarit heräsivät ja uittivat tuhansia autoja Suomeen ja kysyntä ei riitä tuon tarjonnan syömiseen joten hinnat laskee.
Tarjontaa ihan älyttömästi kun autokauppiaat tuonu ehkä vähän liikaakin käytettyjä saksasta. Lisäksi korot nousseet ja lähes kaikkihan ostaa tämän hintaluokan autot rahoituksella, joten rahoituskustannukset nostaneet auton todellista hintaa joka laskee kysyntää. IS teki muuten pari päivää sitten aiheesta juttuaTesla oli vähän aikaa sitten ostoslistalla, mutta hinnat pomppasi ja suunitelmat muuttui...
Mutta tänään kävin vilkaisemassa hybridikoeajojen pettymysten jälkeen huvikseen vähästä aikaa nettiauton tarjontaa ja mitä hittoa on tapahtunut hinnoille?
2022 M3 LR Eap 52000€ vetokoukulla? Nuo oli kymppitonnin kalliimpia kun viimeksi katsoin?
Ioniq 5:n HUD on ainakin mainio kun selkeyttää eri avustinten toimintaa ja poistaa tarpeen pitää navigoinnin ääniä päällä.Ei noi HUD:t aina mitään kovin kummoisia ole. Mm. ID.4:ssa ja Ioniq 5:ssa päädyin itse pidempien testien yhteydessä ottamaan ne pois kun lähinnä häiritsivät näkökentässä.
En ole kokenut Model 3:n HUD:n tai rattinäytön puuttumista minkäänlaisena ongelmana. Mutta varmaan joku erinomaisesti toteutettu hud voisi toki olla ihan hyvä lisä.
Hyvin tulee hinnat alas. Tässäkin pudotettu karvalakkimallissa 6000e kerralla: https://m.nettiauto.com/tesla/model-3/13181357?vifAdCount=16&vifNav=YTarjontaa ihan älyttömästi kun autokauppiaat tuonu ehkä vähän liikaakin käytettyjä saksasta. Lisäksi korot nousseet ja lähes kaikkihan ostaa tämän hintaluokan autot rahoituksella, joten rahoituskustannukset nostaneet auton todellista hintaa joka laskee kysyntää. IS teki muuten pari päivää sitten aiheesta juttua
IS testasi: Käytetyissä Tesloissa alkaa olla tinkivaraa – samoista ketjuista soitti myyjä toisensa perään
Suomeen on tuotu viimeisen puolen vuoden aikana huomattava määrä käytettyjä Tesla-sähköautoja. Markkinoilla tilanne näkyy hyvin aktiivisina myyntiyrityksinä.www.is.fi
Vuosimallia 2020 ja ajettu 53tkm. Kun vähän pistää lisää, niin saakin uuden karhean alle.Hyvin tulee hinnat alas. Tässäkin pudotettu karvalakkimallissa 6000e kerralla: https://m.nettiauto.com/tesla/model-3/13181357?vifAdCount=16&vifNav=Y
Juu, nyt alkaa olemaan lähelle käypää arvos n. 35 ke?Vuosimallia 2020 ja ajettu 53tkm. Kun vähän pistää lisää, niin saakin uuden karhean alle.
Aikalailla joo. Normaalisti 4v päästä se on puolet mitä maksoi.Juu, nyt alkaa olemaan lähelle käypää arvos n. 35 ke?
Vuosi sitten alle 10tkm ajettuja sai samalla rahalla.Hyvin tulee hinnat alas. Tässäkin pudotettu karvalakkimallissa 6000e kerralla: https://m.nettiauto.com/tesla/model-3/13181357?vifAdCount=16&vifNav=Y
Kyllä voi, mutta sitä ei todellakaan tee mikään pirkka-jaguar jonka laatu on keskinkertainen ja jonka on tarkoitus ohittaa Corolla maailman yleisimpänä autona...Joo Teslakin on vain auto muiden joukossa, ei auto voi nostaa hintaa.
Ei nyt ihan kuitenkaan. Esim. Id4 77kwh akulla näytti olevan nettiautossa 57ke, joten tehtaalta varmaan saa vielä halvemmalla. Model 3 sr taitaa olla noin 54ke tällä hetkellä. Vois kuvitella että range aika samoissa.Toki ymmärtääkseni noiden saksalaisten "laatumerkkien" sähkikset joissa on samat ominaisuudet(range yms) maksavat poikkeuksetta ~50% enemmän kuin Model 3
Hetkellinen nousu näiden tapauksien johdosta. Ja koskee kolmannen osapuolen myyntejä.Kyllä voi, mutta sitä ei todellakaan tee mikään pirkka-jaguar jonka laatu on keskinkertainen ja jonka on tarkoitus ohittaa Corolla maailman yleisimpänä autona...
Ei tarvitse katsoa kuin esim. alkuperäistä Tesla Roadsteria ja on ihan mahdollista, että hinnat ovat lähinnä menossa ylöspäin.Hetkellinen nousu näiden tapauksien johdosta. Ja koskee kolmannen osapuolen myyntejä.
Okei itse meinasin laatumerkeillä lähinnä Audia, Bemaria ja Meseä.Ei nyt ihan kuitenkaan. Esim. Id4 77kwh akulla näytti olevan nettiautossa 57ke, joten tehtaalta varmaan saa vielä halvemmalla. Model 3 sr taitaa olla noin 54ke tällä hetkellä. Vois kuvitella että range aika samoissa.
Mitä samoja ominaisuuksia sitten vertailet? Jos laittaa i4:n ja M3 vertailuun, niin taitanee M3 hävitä jotakuinkin kaiken paitsi rangen tai käyttöliittymän jouhevuuden (josta voi siitäkin olla montaa mieltä). Muuten on kyllä melkoisesti takamatkalla laadukkuudessa, viimeistelyssä ja mukavuudessa.Okei itse meinasin laatumerkeillä lähinnä Audia, Bemaria ja Meseä.
Siis lähinnä meinasin sitä että jos haluaa vaikka samalla rangella Mersun, Bemarin tai Audin niin siitä joutuu maksamaan huomattavaa preemiota verrattuna esim Model 3:een. Lähinnä viittasin siihen kun puhuttiin autojen laadukkuudesta(ja kyllä tiedostan Teslojen ongelmat)Mitä samoja ominaisuuksia sitten vertailet? Jos laittaa i4:n ja M3 vertailuun, niin taitanee M3 hävitä jotakuinkin kaiken paitsi rangen tai käyttöliittymän jouhevuuden (josta voi siitäkin olla montaa mieltä). Muuten on kyllä melkoisesti takamatkalla laadukkuudessa, viimeistelyssä ja mukavuudessa.
Pakko niitä on varmaan Suomessakin tiputella jos halutaan autoja myydä. Ottaen huomioon korkojen nousut ja sähkön nousut niin kallis sähköauto ei ole varmaan ensimmäisenä monen ostoslistalla.Tesla alkanut ilmeisesti tiputtelemaan hintoja nyt jo saksassakin. Tippuukohan käytettyjen hinnat taas lisää samassa suhteessa?
Toivotaan.Tesla alkanut ilmeisesti tiputtelemaan hintoja nyt jo saksassakin. Tippuukohan käytettyjen hinnat taas lisää samassa suhteessa?
Mitä tiputettiin ja kuinka paljon?Tesla alkanut ilmeisesti tiputtelemaan hintoja nyt jo saksassakin. Tippuukohan käytettyjen hinnat taas lisää samassa suhteessa?