- Liittynyt
- 26.06.2017
- Viestejä
- 1 700
Camp mode
Miksi ei nukkuisi autossa? Kai se aina teltan voittaa kun on ilmastointi/lämmitys.Camp-mode, ei kait tämä tosiaankin ole se mitä kuvittelen? Joku vitun tuuletus/lämmitys autossanukkujille?
Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.Miksi ei nukkuisi autossa? Kai se aina teltan voittaa kun on ilmastointi/lämmitys.
Jos minulla olisi tesla nukkuisin aina kesät siinä, sisällä on aivan liian kuuma kun ei ole ilmastointia.
Rivian pääasiassa markkinoi omaa sähköistä maasturiansa camping/adventure kulmalla. Autoon saa integroidusta keittiöstä lähtien lisävarustetta.Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.
Eli onko tämä se kuuluisa taukotuuletus/-lämmitys mikä noissa peremmissa saksalaisissa on onllut jo ysäriltä lähtien napin nakana?Ei camp moden käyttäminen tarkoita, että siellä pitäisi nukkua. Monta kertaa reissussa tullut käytettyä camp modea tai dog modea, jos autoon jää eläin tai lapset ja itse on käymässä jossain muualla.
Mese, Seat ja hyvin ovat toimineet.Muiden ratkaisut toimii päin helvettiä. Montako olet kokeillut? Mesen, Hyundain ja Stellantiksen oli ainakin luokattomia räpellyksiä.
Ainakin Pösössä saa laittamalla tiiliskiven penkille ja silloinkin vain määräajaksi. Kätevää myös jättää auto varastettavaksi ikkuna auki .
Carplayllä ja Android Autolla ei ohjata auton toimintoja. Muuten ihan hyvä.
Paitsi ne, missä lämpöä tehdään tarvittaessa tauolla myös esim. eberspächerillä, mikä sitten puhkuu niin pitkään lämpöä lisää kunnes akku tai polttoaine loppuu.Tosin ne toimii vain noin varttin kunnes lohkosta on lämpö imetty eikä niistä helteillä mitään hyötyä ole verrattuna sähköauton ilmanvaihtoon, joka voi humista tuntikaupalla lämpöä talvella tai viileyttä kesähelteellä.
Audin voi lisätä tähän listaan. On omakohtaisia kokemuksia nyt useamman vuoden ajalta. Yhteys ei vaan toimi. Arvelin ensin, että johtuu siitä, kun vaimon etron on niitä ihan ensimmäisiä ja ehkä vain lastentauteja, mutta systeri osti vuosi sitten uuden vastaavan ja sanoi, että ei ole toiminut missään kohtaa hänelläkään eivätkä saa sitä myyjän avustuksella toimimaan. Näihin verrattuna Teslan ratkaisu on aivan ylivoimainen niin ominaisuuksiltaan kuin toimivuudeltaankin.Muiden ratkaisut toimii päin helvettiä. Montako olet kokeillut? Mesen, Hyundain ja Stellantiksen oli ainakin luokattomia räpellyksiä.
Jokainen tyylillään toki. Teslasta penkit nurin ja patja sinne. Sitten ajaa vaikka johonkin lappiin mukavalle paikalle ja katselee revontulia lasikaton läpi. Kyllä tuo minulle kelpaisi.Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.
Ja sitten kun pitäisi syödä tai käydä vessassa? Eiks tota varten kannattaisi vuokrata niitä lasi-igluja jossa on kaikki mukavuudet valmiina?Jokainen tyylillään toki. Teslasta penkit nurin ja patja sinne. Sitten ajaa vaikka johonkin lappiin mukavalle paikalle ja katselee revontulia lasikaton läpi. Kyllä tuo minulle kelpaisi.
500e kuset: 1.1. – 28.2.2023 499 € / yö kahden hengen lasi-iglussaJa sitten kun pitäisi syödä tai käydä vessassa? Eiks tota varten kannattaisi vuokrata niitä lasi-igluja jossa on kaikki mukavuudet valmiina?
En sano etteikö tuosta olisi hyötyä joillekin mutta tuo esimerkki oli nyt jotenkin taas sellainen ns. kaukaa haettu.500e kuset: 1.1. – 28.2.2023 499 € / yö kahden hengen lasi-iglussa
Itse en todennäköisesti autossa nukkuisi, mutta ymmärrän jos joku näin haluaa mielenkiinnosta tai ihan rahaakin säästääkseen tehdä. Ruokaa ja vessoja löytyy ravintoloista ja huoltoasemilta.
En tiedä keneltä se on pois, että autoon on rakennettu tuollainen kätevä ominaisuus. Ei sitä pakko ole käyttää, mutta joillekin se voi olla aivan loistava lisäominaisuus.
Eikai kukaan auton penkillä nukukkaan. Takapenkit nurin niin sinne mahtuu hyvin normaali patja taakse.En sano etteikö tuosta olisi hyötyä joillekin mutta tuo esimerkki oli nyt jotenkin taas sellainen ns. kaukaa haettu.
Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään nukkua autossa Lapissa talvella, ei nuo penkit nyt kovin mukavia nukkua ole muutenkaan.
jep, toimii tosi kivasti puhallettava ilmapatja ja täyttö/tyhjennys sähköpumpulla kontin 12V pistokkeesta niin ei vie patja tilaakaan matkan aikana. Y:ä nukkunut muijan kanssa pari yötä, hyvät oli unet ja muutakin sängyllä tapahtuvaa toimintaa testattu onnistuneestiEikai kukaan auton penkillä nukukkaan. Takapenkit nurin niin sinne mahtuu hyvin normaali patja taakse.
Kusella voi käydä kuusenjuurella. Ja syöminen hoituu ravintolassa/ostaa jotain mukaan. Eihän tuo nyt ole muuta kun ilmastoinnilla/lämmityksellä varustettu helppo ja äärimmäisen hyvä teltta jota ei tarvitse pystyttää ja joka pysyy kuivana ja jossa voi halutessaan katsella vaikka netflixiä illalla.
Olen nukkunut paljon huonommissakin oloissa. Tuohan olisi ihan luksusta.
Mutta ymmärrän kyllä että monet ei halua retkeillä/nukkua teltassa ollenkaan, eikä siinä mitään, jokainen tekee mitä tykkää. Mutta minusta tuo olisi kivaa ja kun Teslan hommaan niin varmasti alan retkeilemään noin.
Ennen oli ihan perussettiä ajaa ladalla lappiin ja nukkua vuotavassa teltassa hyttysten syötävänä. Mutta nykyajan ihmiset nukkuu vain 5 tähden hotelleissa näköjään.
No eiköhän se auto osteta 99% muista syistä, mutta miksi ei siellä myös nukkuisi jos se on mahdollista?Tulipa mieleen Mankeli - Unelmista totta
Oikeinko tosissaan meinataan ostaa tesla että siihen päästään nukkumaan?
22 olen ollut tyytyväinen: kokoonpanon laadussa ei huomauttamista, lämpöpumppu toimii, parkkitutkat on. Kävi ilmeisesti tuuri hankinta-ajankohdan suhteen.Nykyiset Teslan omistajat, kysymys. Nyt kun valmistaja aikalailla pyytämättä ja yllättäen karsii ominaisuuksia ja tutkia ja valoja niistä milläänlailla mainitsematta, niin mikä olisi sellainen vuosimalli joka olisi kokonaisuuttta ajatellen järkevä valinta käytetyiltä markkinoilta? Sellainen siis jossa avustimet eivät luota pelkästään kameraan vaan pysäköinnissä saa vähän jeesiä tutkiltakin yms.
Uusimmat ovat ilman tutkia. Softa tulee sitten joskus…Lieneekö vielä Suomeen tullut autoja joissa ei tutkia ole ollenkaan? Eri asia sitten että miten noitten käyttö lopetaan softassa, nythän autopilotti menee täysin kameroiden mukaan vaikka tutkat vielä autossa olisikin...
Ei kai siinä tarvitse erikseen mitään camp modea, sen kun vaan jättää koneen käyntiin ja nauttii lämmöstä.Aika paljon näkee polttomoottoriautoja tyhjäkäynnillä (talvella lämmittääkseen, kesällä viilentääkseen kabiinia) joten varmasti niihinkin olisi kuljettajilla toiveissa jonkinlainen "camp mode".
Onnistuu. Osassa helpommin ja osassa ei.Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?
Tuntematta Teslan camp-modea, niin omassa sähköautossa jää ainakin valot yms. + muutama muu virtaa täysin turhaan kuluttava laite päälle. Luulisin, että camp-modessa on karsittu kaikki turha virrankulutus pois.Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?
Laki kieltää yli 2min tyhjäkäynnin. -15 asteen ylittävässä pakkasessa 4min.Ei kai siinä tarvitse erikseen mitään camp modea, sen kun vaan jättää koneen käyntiin ja nauttii lämmöstä.
Ei aluksi pitänyt myöskään Autopilotin tutka poistua miten kävikään?Mihin tämä väite perustuu? Teslan sivuilla ainaki luki, ettei näitä ole tarkoitus poistaa käytöstä.
Kunhan softa tulee toimivaksi kun edes saavat ensimmäisen version ulos niin poistavat vanhoistakin.Tällä hetkellä meillä ei ole suunnitelmissa poistaa nykyisten ajoneuvojen ultraääniantureita käytöstä.
Heidän sivuilla.Missä luki, ettei Autopilotin tutka poistu käytöstä?
Miksi tyhjäkäynti tyhjentäisi pikkuakun, ei kai sähköautoissa tyhjäkäynti akkua kuluta ajamista enempää? Mitä tuosta on ilmoitettu?Ei onnistu käytännössä. Automatiikka kytkee laitteet ml. ilmastoinnin ja lämmityksen pois päältä. Tuo Teslan camp-mode on yllättäen nimenomaan suunniteltu siten, että se toimii yöpymiskäytössä. Kona jopa ilmoittaa, että tyhjäkäynti voi tyhjentää auton (pikku)akun.
Standby-tilassa käy juuri tuo mitä mainitset. Teslan kohdalla on taidettu tajuta, ettei standbylle ole sähköautoissa tarvetta. Muut tulevat perässä.Olen omistanut Konan ja sattumalta tiedän auton toiminnasta jotain. Kun auto on tyhjäkäynnillä se ilmoittaa tovin kuluttua, että akku voi tyhjentyä jos auto on pidempiä aikoja tässä tilassa. Yllättäen kaikki 12V laitteet kuluttaa virtaa 12V akusta ja jostain syystä Hyundain logiikka lataa sitä akkua pääsääntöisesti silloin kun autoa ei käytetä. Useilla käyttäjillä on ollut ongelmia tuon akun tyhjentymisen tai vikaantumisen kanssa. Voidaan puhua tyyppiviasta.
Olet oikeassa, ajatuspieru minulta.Tarkoitat varmaan Utility Modea. Oletettavasti tuossa tilassa 12V akkua ladataan jatkuvasti.
Texas-based Tesla said it will deploy an over-the-air update to correct the rear light issue.Teslalla kutsutaan yli 300000 autoa huoltoon takavalojen takia.
Juu softa ja firmwarevikaa noi suurimmalta osalta ovat. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono, että niitä on noin paljon. Tietty hyvä että korjataan nopeasti mutta huono, että menevät rikki vähän väliä. Varsinaisia fyysisiä vikoja on kait ollut lähinnä noi turvatyynyongelmat ja turvavyön huonot kiinnitykset (jotain 100000 yhteensä) ja muut ovat olleet softavikoja, jotka ovat rikkoneet jotain (esim. valoissa, ohjauksessa tai ikkunoiden moottoreissa).Texas-based Tesla said it will deploy an over-the-air update to correct the rear light issue.
Melkein kaikki Teslaan liittyvät julkisuudessa olevat "takaisinkutsut" ovat softapäivityksiä, joiden eteen asiakkaiden ei tarvi tehdä mitään. Tulevat normaaleiden softapäivitysten mukana.
Jenkeissä (ja varmaan muuallakin) on pakko tehdä virallinen "takaisinkutsu" tietyistä ongelmista, vaikka oikeasti mitään ei takaisin kutsutakkaan ja homma korjautuu normaalilla ohjelmistopäivityksellä. OIisi kiinnostavaa nähdä jos on jotain tilastoa että miten tuokin 3.7m jakautuu oikeisiin pajalla käyneisiin takaisinkutsuihin ja vain softapäivityksiin, kyllähän niillä niitä "oikeita" on myös toki ollut.En tiedä kuinka paljon Tesloja on ajossa, mutta tuo 3,7 miljoonaa takaisin kutsuttua autoa vuonna 2022 jenkeissä kuulostaa aika suurelta määrältä. En sitten tiedä onko näihin kiinnitetty vain enemmän huomiota viime -aikoina, vai ovatko nuo lisääntyneet merkittävästi. Voi olla tietty, että tuossa tarkoitetaan yleisesti autojen määrää jokaista vikaa kohden eli oikeasti kappalemääränä ei tarkoita noin montaa autoa (kun ruvetaan vikoja niputtamaan ja jos niitä on monia/auto).
No ei se nyt ihan liikaa sitä palstatilaa ole saanut ottaen huomioon pelkät maalipinnan surkeudet joita et muista uusista autoista löydä.Tesla on mielestäni saanut ihan liikaa palstatilaa omien laatuongelmiensa kanssa lähinnä huonon jälkimarkkinoinnin ja toistaiseksi kelvottoman huolto-organisaationsa takia.
Laitatko jotain linkkiä tähän, en ole törmännyt keskusteluun aiheesta.Aika vahva väite sillä Skoda esimerkiksi kärsi vielä 2012 aika merkittävistä haasteita maalauksen laadun kanssa ja tuon ikäisissä on lähes kaikissa Octavioissa maalin hilseilyä ja irtoamista varsinkin ovissa
Octavia 2012 maali lähtee Tällainen tuli vastaan kun googleen olin kirjoittmassa hakusanaa ”skoda maaliviat”, tarjosi kuitenkin jo ”maali” sanan kohdalla muotoa ”skoda octavia maalipinta”.Laitatko jotain linkkiä tähän, en ole törmännyt keskusteluun aiheesta.
Ja tosiaan muut valmistajat hoitavat nämä asiat takuun puitteissa toisin kuin Tesla.
Aihe kiinnostaa noin yleisesti, tuossa linkissä oli yksi käyttäjä jolla ongelmia kaarissa, muilla ei näyttänyt olevan mitään.Octavia 2012 maali lähtee Tällainen tuli vastaan kun googleen olin kirjoittmassa hakusanaa ”skoda maaliviat”, tarjosi kuitenkin jo ”maali” sanan kohdalla muotoa ”skoda octavia maalipinta”.
Just näin, yksi softa. Oma arvaus on että fsd full stack softa tulee karsittuna jo ennen eu hyväksyntää "betalle". Eli vastaavat ominaisuudet kuin nyt mutta uudella softalla toteutettuna. Tämä tapahtunee x kuukautta beta wide release jälkeen, ehkä joskus loppukeväästä imo.Mainitaan vain uudet ja sen jälkeen myöhemmin ilmoitettiin että vanhatkin menee uuteen softaan. Ei Tesla tule pitämään monia eri softia hengissä. Kunhan saavat full stackin kasaan kaikki siirtyy siihen. Toki se vaatii myös EUssa viranomaisten hyväksynnän koska full stack on FSD Beta.
EU on hyvin tarkka näissä eli voivat korvata tuon NoA kyllä tuolla uudella stackilla. Muuta eivät.Just näin, yksi softa. Oma arvaus on että fsd full stack softa tulee karsittuna jo ennen eu hyväksyntää "betalle". Eli vastaavat ominaisuudet kuin nyt mutta uudella softalla toteutettuna. Tämä tapahtunee x kuukautta beta wide release jälkeen, ehkä joskus loppukeväästä imo.