Onko se kuitenkin siis edelleen beta, jonka nyt vaan saa kaikki maksaneet? En ole viimeisimpiä versioita FSD:stä seurannut, onko se kuinka toimiva jo?Jenkeissä FSD tänään lähtenyt vapaaseen jakeluun niille, ketkä FSD:n ovat ostaneet.
Onko se kuitenkin siis edelleen beta, jonka nyt vaan saa kaikki maksaneet? En ole viimeisimpiä versioita FSD:stä seurannut, onko se kuinka toimiva jo?Jenkeissä FSD tänään lähtenyt vapaaseen jakeluun niille, ketkä FSD:n ovat ostaneet.
Näin juuri. Beta kaikille kun todettu olevan sen verran hyvällä tolalla että uskaltaa antaa isommalle porukalle jakoon. Nyt uusin on se v11 missä on heitetty viimeinen legacy pala roskiin. Mielenkiinnolla odotan uusimpia videoita.Onko se kuitenkin siis edelleen beta, jonka nyt vaan saa kaikki maksaneet? En ole viimeisimpiä versioita FSD:stä seurannut, onko se kuinka toimiva jo?
Onhan muillakin tosiaan noita ongelmia, esim e-tron: Issues · electrichasgoneaudi/etron-issuesPolestarin ryhmässä kehuttiin takaluukun saranoiden pettäneen heti talven pakkasten alettua. Myös takaovien ympäristössä olevat muoviosat tuntuu tippuvan matkan varrelle jäätymisen seurauksena. EQS:n takaluukku oli myös koeajoautossa jo rikki. Ei taida laatu loistaa muillakaan enää ihan entiseen malliin ja Tesla on mielestäni saanut ihan liikaa palstatilaa omien laatuongelmiensa kanssa lähinnä huonon jälkimarkkinoinnin ja toistaiseksi kelvottoman huolto-organisaationsa takia.
Se puhelinavain nimenomaan ei ole pelkkää softaa. Apple ja Samsung on ainoat, kellä on UWB radio ja salaus hoidettu rautatasolla kuntoon. Samsung kutsuu sitä KNOX nimellä, en tiedä onko Applella sinänsä mitään vastaavaa brändiä, mutta rautasalaus siellä on.Ja mikä siinä on että puhelin-avain ja automaattinen lukitus kun poistuu auton luota on niin harvinainen ominaisuus? Tämäkin olisi vain softaa, kuten camp mode (joka tuli testattua kesällä festareilla, se pelittää oikein hyvin)
Tietääkseni Polestar ja varmaan Volvo tarjoavat tätä puhelin-avainta. BMW:llä joku yhteistyö Applen kanssa että saa puhelimella ainakin oven auki, mutta onko muita? Sekin on vähän kuin adaptiivinen vakkari, kun siihen tottuu, ei ole syytä mennä takaisin.
Tuo nyt on ihan täysin paskapuhetta ja vailla todellisuuspohjaa. Eteenpäin on menty tänä vuonna ihan valtavasti, mutta työtä toki on vielä edessä. Jos tarkoitat FSD Suomessa/EU:ssa niin sitten kyllä.Tuossa FSD:ssä ei ole suurempaa kehitystä tapahtunut viime vuosina. Homma on jämähtänyt tasolle jossa muutaman km välein kuski joutuu puuttumaan peliin. Järkyttävää että tuo laitetaan kaikkien käsiin julkisille teille.
Tätä samaa tekee Teslatkin tosin ja onhan siitä ihan tarpeeksi videoita. Itsellänikin se on yrittänyt vetää ties minne. Se mitä ID4 tuskin tekee on estää pyyhkimien säätö kun laittaa vakkarin päälle, se lienee vain Teslan ongelma.Tällä saralla Tesla on silti edellä muita, mitä ajelin ID4 kanssa, pari kertaa se koitti sysätä itsensä rekan kylkeen kun luuli että lumipenkka olikin kaistaviiva ja rekan valot ilmeisesti sokeuttivat auton vasemman puolen. Hyvin huolestuttava ominaisuus, jota ei siis saa pysyvästi pois. Joka ajokerralla se pitäisi sammuttaa sieltä asetusten uumenista.
Minä ainakin kaipaan Teslassa nimenomaan fyysisiä nappeja, kaikkia niitä jotka toimivat mainiosti edellisissä autoissani. Nyt joudun tuijottamaan ruutua tehdäkseni sen saman. Teslan jälkeen ymmärtää kyllä miksi fyysiset napit ovat parempia.Toinen asia mikä jäi ID:stä mieleen, en ymmärtänyt miksi ihmisillä on niin kova hinku fyysisiin nappeihin. Teslalla kun olen muutaman vuoden ajanut ongelmitta. No ID4 jälkeen ymmärrän hyvin, kosketusnäyttö on hidas, asetukset monen valikon takana, ja hipaisunapit surkeat. Jopa vaaralliset kun vakkari aktivoituu kesken käännöksen ja alkaa kiihdyttämään.
Teslan toteutus on toki tässä mukava (vähän buginen, ei se aina toimi vaan joskus ei pääse autoon sisään ollenkaan tuon avulla - mutta saahan sen aina lopulta kännykästä avattua jonka jälkeen se yleensä herää), mutta myös turvaton. Teslan ratkaisun avulla auton voi kyllä ryöstää, se ei pysty mitenkään tunnistamaan relay-hyökkäystä koska raja on jossain 30ms tasolla signaalille. Eli jos puhelin on liian lähellä autoa kun nukut (~25m päähän on demonstroitu ainakin) niin BLE:n heikkouden takia tuo onnistuu.Ja mikä siinä on että puhelin-avain ja automaattinen lukitus kun poistuu auton luota on niin harvinainen ominaisuus? Tämäkin olisi vain softaa, kuten camp mode (joka tuli testattua kesällä festareilla, se pelittää oikein hyvin)
Mitä nappeja kaipaat? Itse en kaipaa oikeastaan mitään sillä äänenvoimakkuuden säätö, kappaleen vaihto/kelaus, vaihteenvalitsin, vakionopeudensäädin, äänimerkki, etäisyys edellä ajavaan, käsijarru ja pyyhkijät/lasinpesu painikkeet löytyvät. Ainoa mitä tulee harvoin aktivoitua valikosta sumuvalot.Minä ainakin kaipaan Teslassa nimenomaan fyysisiä nappeja, kaikkia niitä jotka toimivat mainiosti edellisissä autoissani. Nyt joudun tuijottamaan ruutua tehdäkseni sen saman. Teslan jälkeen ymmärtää kyllä miksi fyysiset napit ovat parempia.
Ei ole buginen. Jos ei toimi kunnolla niin on joko puhelimessa tai autossa vikaa. Meillä toimii perheessä kahdella eri puhelimella 99,9% varmuudella aina moitteettomasti. Kyseessä on Applen tuotteet jos sillä jotain vaikutusta asiaan.Teslan toteutus on toki tässä mukava (vähän buginen, ei se aina toimi vaan joskus ei pääse autoon sisään ollenkaan tuon avulla - mutta saahan sen aina lopulta kännykästä avattua jonka jälkeen se yleensä herää), mutta myös turvaton. Teslan ratkaisun avulla auton voi kyllä ryöstää, se ei pysty mitenkään tunnistamaan relay-hyökkäystä koska raja on jossain 30ms tasolla signaalille. Eli jos puhelin on liian lähellä autoa kun nukut (~25m päähän on demonstroitu ainakin) niin BLE:n heikkouden takia tuo onnistuu.
Taitaa ainoastaan muutamalla valmistajalla olla tuo puhelin-authentikaatio kunnolla tehty, oisko BMW ollut yksi niistä.
Pyyhkimien säätö, penkin lämmittimien säätö, lämmönsäätö. Vaikka näin alkuun, noita kaipaa eniten joka päiväisessä käytössä.Mitä nappeja kaipaat? Itse en kaipaa oikeastaan mitään sillä äänenvoimakkuuden säätö, kappaleen vaihto/kelaus, vaihteenvalitsin, vakionopeudensäädin, äänimerkki, etäisyys edellä ajavaan, käsijarru ja pyyhkijät/lasinpesu painikkeet löytyvät. Ainoa mitä tulee harvoin aktivoitua valikosta sumuvalot.
Niin, autossa on vikaa, olet oikeassa, niinhän minä sanoin. Sitä onkin sitten hankalampi korjata. Ehkä Tesla joskus korjaa softansa, tai rautansa. Samaan syssyyn voisivat korjata tuon Wifi-antenninsa, joka on aivan käsittämättömän surkea vekotin ottamaan ulkoisiin verkkoihin yhteyttä.Ei ole buginen. Jos ei toimi kunnolla niin on joko puhelimessa tai autossa vikaa. Meillä toimii perheessä kahdella eri puhelimella 99,9% varmuudella aina moitteettomasti. Kyseessä on Applen tuotteet jos sillä jotain vaikutusta asiaan.
Saa toki, estämään pois ajelu. Ei se toki estä autoon sisään pääsemistä. Siihen ainoa tapa on estää puhelinlukituksen käyttö.Siihen saa lisättyä PIN-koodin, jos liikaa ahdistaa.
Autossa ei todennäköisesti ole mitään vikaa. Teslan Facebook ryhmässä huomasin tätä aihetta käsiteltävän ja siellä arviolta 9/10 vastaajasta avaus/sulku toimi moitteettomasti. Tähän peilaten vika on todella harvinainen ja useimmiten ilmeisesti päätelaitteessa sillä ainakin yksi käyttäjä raportoi ongelmien loppuneen puhelinta vaihtamalla.Niin, autossa on vikaa, olet oikeassa, niinhän minä sanoin. Sitä onkin sitten hankalampi korjata. Ehkä Tesla joskus korjaa softansa, tai rautansa.
Autoon pääsee sisään ilman mitään high tec laitteitakin yksinkertaisesti rikkomalla ikkunan. Eiköhän tämä ole kuitenkin lähinnä teoreettinen riski.Saa toki, estämään pois ajelu. Ei se toki estä autoon sisään pääsemistä. Siihen ainoa tapa on estää puhelinlukituksen käyttö.
Ja osa ei koskaan tule takaisin kertomaan "ei toiminutkaan". Varsinkin kun se "vaihdoin tähän" on seuraavalla se, jolla se ei toimi. Kyllähän se 9/10 kerrasta toimii, mutta on monesti kun se ei toimi. Auto menee ainakin itselläni johonkin umpi-uneen, josta se ei yksinkertaisesti tahdo herätä ennen kuin autoon istuu sisään. Samalla tavalla ei pysty kännykän kautta käyttämään esim. lämmityksen käynnistämistä etänä, koska auto vaan ei halua (ja tämä ei liity siihen ettei se saa LTE-yhteyttä joka nyt on perinteinen Tesla ongelma).Autossa ei todennäköisesti ole mitään vikaa. Teslan Facebook ryhmässä huomasin tätä aihetta käsiteltävän ja siellä arviolta 9/10 vastaajasta avaus/sulku toimi moitteettomasti. Tähän peilaten vika on todella harvinainen ja useimmiten ilmeisesti päätelaitteessa sillä ainakin yksi käyttäjä raportoi ongelmien loppuneen puhelinta vaihtamalla.
Teoreettinen? No ei varsinaisesti. Itselläni jos jätän puhelimen oikeaan paikkaan makkarissa niin autoon pääsee sisään ulkona, siihen ei varsinaisesti tarvitse edes mitään muutaman kympin donglea.Autoon pääsee sisään ilman mitään high tec laitteitakin yksinkertaisesti rikkomalla ikkunan. Eiköhän tämä ole kuitenkin lähinnä teoreettinen riski.
Kyllä meidän auto lukitsee ovet kun siirryn parin metrin päähän kuljettajan ovesta. Jos tämäkin toimii sinulla väärin niin suosittelen avaamaan huoltokutsun.Teoreettinen? No ei varsinaisesti. Itselläni jos jätän puhelimen oikeaan paikkaan makkarissa niin autoon pääsee sisään ulkona, siihen ei varsinaisesti tarvitse edes mitään muutaman kympin donglea.
Sama täällä, lukitsee noin 3m päässä autosta avoimessa tilassa. Makuuhuone 4m päässä auton keulasta ja autoon ei pääse jos puhelin yöpöydällä.Kyllä meidän auto lukitsee ovet kun siirryn parin metrin päähän kuljettajan ovesta. Jos tämäkin toimii sinulla väärin niin suosittelen avaamaan huoltokutsun.
Virallinen tiedon mukaan 0 vahinkoa FSD Betalla.Tuo nyt on ihan täysin paskapuhetta ja vailla todellisuuspohjaa. Eteenpäin on menty tänä vuonna ihan valtavasti, mutta työtä toki on vielä edessä. Jos tarkoitat FSD Suomessa/EU:ssa niin sitten kyllä.
Sitä olen kyllä ihmetellyt miten vähän vaihinkoja on sattunut jenkeissä tuon fsd:betan kehityksen yhteydessä. Pisteet siitä kyllä Teslalle, riskejä on mitigoitu varmasti niin paljon kuin mahdollista. Tähän liittyen, nyt kun se kaikkien käsiin annetaan, täytyy kehitysporukan olla suht luottavainen nykyisen softan tasoon kun uskaltavat antaa laajempaan jakeluun - varsinkin kun samalla laajenettaan fsd stack myös moottoriteille ja heitetään vanha legacy ap softa roskiin. Odotan kyllä mielenkiinnolla v11 videoita motarilta. Miten eroaa legacy stackin ajosta.
Valosäädöt saa nykyään näkyviin näytön vasemman reunan valojen logoa tökkäämällä. Huomasin tuon vasta kun uutta logoa regenin rajoittamisesta ihmettelin ja tökkäsin niin tuli infoteksti mitä se tarkoittaa.Ainoa mitä tulee harvoin aktivoitua valikosta sumuvalot.
Pyyhkijätkin avaa menun mutta eipä sieltä enää hirveästi voi säätää niitä.Valosäädöt saa nykyään näkyviin näytön vasemman reunan valojen logoa tökkäämällä. Huomasin tuon vasta kun uutta logoa regenin rajoittamisesta ihmettelin ja tökkäsin niin tuli infoteksti mitä se tarkoittaa.
Todettu "working as intended", kuten kaikki muutkin yleisimmät huoltoasiat mitä noista ilmoittelee (koska Teslalla ei muutakaan keinoa ole). Kolme metriä on tosin vähemmän kuin auton etäisyys makkarista, sillä auto on makkarin takana, joten kyllä se tekisi sinun "ei tässä mitään vikaa ole" autolla myös saman.Kyllä meidän auto lukitsee ovet kun siirryn parin metrin päähän kuljettajan ovesta. Jos tämäkin toimii sinulla väärin niin suosittelen avaamaan huoltokutsun.
Onko versioita jotenkin eritelty jossain?Virallinen tiedon mukaan 0 vahinkoa FSD Betalla.
Ei tuollaista voi levittää. Elon sanoo että nolla niin tämä uutinen on väärä.Onko versioita jotenkin eritelty jossain?
Tesla edustaa ajoavustiimiin liittyvissä kuolonkolareissa:
Tesla reports two new fatal crashes involving driver assistance systems
Tesla Inc told U.S. auto safety regulators it has reports of two new crash fatalities in Model 3 cars tied to advanced driver assistance systems in the month ending October 15, data released Tuesday by the government shows.www.reuters.com
Tarkoitatko jotain tiettyä maata? Euroopassa kaikissa uusissa autoissa taitaa olla pakollinen tuo (tulee automaattisen hätäjarrutuksen kautta). Sieltähän se MobileEyen data tulee. 60 miljoonassa autossa on MobileEyellä tuo järjestelmä. Nuo autot myös lähettävät sitä dataa jatkuvasti takaisin MobileEyelle, sillä tavalla he rakentavat noita erittäin tarkkoja karttoja tuleviin L4 järjestelmiinsä.Tuolla tilastolla ei ole oikeastaan mitään virkaa sen suhteen, että mikä automerkki ajaa kolareita. Esimerkkinä mm. se, että kolaridatassa Tesla on ainoa merkki, jolla raportoinnin lähde on ollut telemetriikka ja lähes kaikki Teslan kolarit on raportoitu telemetriikan kautta.
Kyse siis tuosta edellä linkitetystä pohjois-amerikan NHTSA kolaridatasta, joka perustuu autovalmistajien omaan raportointiin.Tarkoitatko jotain tiettyä maata?
Kyllä ne on aikaisemminkin raportoineen ja jos et raportoi tulee sakkoa. Nyt raportointi laajennettu kolareihin joissa avustin ollut käytössä.Kyse siis tuosta edellä linkitetystä pohjois-amerikan NHTSA kolaridatasta, joka perustuu autovalmistajien omaan raportointiin.
Ei Teslan telemetria mitenkään erikoinen ole. Samanlailla jokainen valmistaja kerää dataa ja luovuttaa sitä. Toisinkuin Tesla joka ei halua antaa kuin oikeuden päätöksellä tiedot.The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) in June began releasing data provided by automakers on reports of crashes tied to driver assistance systems like Tesla's Autopilot.
Liikuttavaa hyväuskoisuutta.Tuo nyt on ihan täysin paskapuhetta ja vailla todellisuuspohjaa. Eteenpäin on menty tänä vuonna ihan valtavasti, mutta työtä toki on vielä edessä. Jos tarkoitat FSD Suomessa/EU:ssa niin sitten kyllä.
Sitä olen kyllä ihmetellyt miten vähän vaihinkoja on sattunut jenkeissä tuon fsd:betan kehityksen yhteydessä. Pisteet siitä kyllä Teslalle, riskejä on mitigoitu varmasti niin paljon kuin mahdollista. Tähän liittyen, nyt kun se kaikkien käsiin annetaan, täytyy kehitysporukan olla suht luottavainen nykyisen softan tasoon kun uskaltavat antaa laajempaan jakeluun - varsinkin kun samalla laajenettaan fsd stack myös moottoriteille ja heitetään vanha legacy ap softa roskiin. Odotan kyllä mielenkiinnolla v11 videoita motarilta. Miten eroaa legacy stackin ajosta.
Ei välttämättä kovin pitkään tarvitse uuttakaan odotella. Itse ostin uuden yyn 2022 mallia olevan suoraan tuolta inventorystä tai mikä lie nopean toimituksen osasto. Tilaus sisään tämän viikon tiistaina ja nouto on ensi viikon torstaina.Tuo tutkien poistuminen uusista hieman mietityttää, taloyhtiön autotalli on sen verran nafti että noista on ihan hyötyäkin. Model 3 menee talliin kohtuudella, tutkan avulla saa helposti auton tarpeeksi sisään jotta ovi menee kiinni. Aiemmilla tutkattomilla autoilla ollut satunnaisesti haasteita arvioinnin kanssa onko jo perillä. Ja jokusen kerran melkein liiankin perillä...
Oli eilen koeajolla Model Y juurikin tuon tallin sovittamisen vuoksi ja tuollaisella -21 vuosimallin Myyllä homma vielä toimii tutkien kanssa vaikka auto hieman isompi onkin. Jonkin verran tarkempi saa kyllä olla muutenkin, oviaukko alkaa käydä turhan tiukaksi. Auto muuten tuntui kyllä hyvältä mitä tunteroisen sitä testasin, alusta M3 verrattuna mukavampi ja muutenkin tykkään enemmän tuollaisesta hieman isommasta. Vaikutti myös että poppi soi paremmin (tai oli säädetty eri tavalla, tai se kun radiossa soi Basso-kanava ) ja takakameran kuva oli tarkempi. Eihän yhtä tymäkästi kiihdy kun boostilla varustettu M3 LR, mutta ihan riittävästi. Saakohan MY muuten sitä boostia?
Ehkäpä tuollaiseen vähän ajettuun käytettyyn MY vaihtaminen voisi olla fixumpaa kuin uuden odottelu, vaikkakin lieneekö mahdollista että nuo tutkat kytketään kokonaan pois vanhoistakin jossain vaiheessa... miinuksena ei sitten saa muita uudistuksia.
Tätä samaa itsekin mietin. Vaihtoautoja katsellessa olen arvostanut enemmänkin 360 kameraa kuin etu- ja taka-tutkiaMulla oli joskus tutkaton mutta peruutuskamerallinen auto. Ei sitä tutkan piipitystä kyllä erityisesti kaipaa, kunhan kamerasta vaan näkee jotain.
Joo noita välillä kyttäillyt. On vaan jo tilaus sisässä elokuun lopulta ja 1.9% rahotuksella, nyt jos tuolta ottaa niin tuo menee uusiksi ja ei taida tuolla korolla saada enää. Ei tässä nyt kiire ole uutta saada, mutta kuitenki...Ei välttämättä kovin pitkään tarvitse uuttakaan odotella. Itse ostin uuden yyn 2022 mallia olevan suoraan tuolta inventorystä tai mikä lie nopean toimituksen osasto. Tilaus sisään tämän viikon tiistaina ja nouto on ensi viikon torstaina.
Täältä vaan kyttäämään. Yksittäisiä autoja tulee ja menee pitkin viikkoa.
Uudet ja käytetyt sähköautot | Tesla
Hae uusia ja käytettyjä Tesla-autoja. Kaikkiin uusiin Tesla-autoihin on valittavana useita kokoonpanovarusteita ja kaikki käytetyt autot ovat läpäisseet tiukimmat tarkastusstandardit.www.tesla.com
No peruutuskameralla tieten tuo varmaan onnistuis, tottunut vaan ajamaan auton talliin etuperin. Ei kait sille kyllä estettä että peruuttas...Tätä samaa itsekin mietin. Vaihtoautoja katsellessa olen arvostanut enemmänkin 360 kameraa kuin etu- ja taka-tutkia
Tällaisia pitäisi muidenkin tehdä ettei tarvitse jännittää onko molemmat pistokkeet varattu.Komeita noi Teslan Supercharger-kentät on edelleen muihin verrattuna. Hartolan Jari-Pekalle tulossa tällainen setuppi.
Kuulemma tulossa jossain vaiheessa softa mikä kertoo etäisyydet. Ei vaan tiedä koska ja mitä saa. Teslan tuntien se on raakile ja tulee jäämään raakileeksi. Pelkkä peruutuskamera ja huonot sivukamerat tällä hetkellä on vain läppä vrt kilpailijat.Tuo tutkien poistuminen uusista hieman mietityttää, taloyhtiön autotalli on sen verran nafti että noista on ihan hyötyäkin. Model 3 menee talliin kohtuudella, tutkan avulla saa helposti auton tarpeeksi sisään jotta ovi menee kiinni. Aiemmilla tutkattomilla autoilla ollut satunnaisesti haasteita arvioinnin kanssa onko jo perillä. Ja jokusen kerran melkein liiankin perillä...
Oli eilen koeajolla Model Y juurikin tuon tallin sovittamisen vuoksi ja tuollaisella -21 vuosimallin Myyllä homma vielä toimii tutkien kanssa vaikka auto hieman isompi onkin. Jonkin verran tarkempi saa kyllä olla muutenkin, oviaukko alkaa käydä turhan tiukaksi. Auto muuten tuntui kyllä hyvältä mitä tunteroisen sitä testasin, alusta M3 verrattuna mukavampi ja muutenkin tykkään enemmän tuollaisesta hieman isommasta. Vaikutti myös että poppi soi paremmin (tai oli säädetty eri tavalla, tai se kun radiossa soi Basso-kanava ) ja takakameran kuva oli tarkempi. Eihän yhtä tymäkästi kiihdy kun boostilla varustettu M3 LR, mutta ihan riittävästi. Saakohan MY muuten sitä boostia?
Ehkäpä tuollaiseen vähän ajettuun käytettyyn MY vaihtaminen voisi olla fixumpaa kuin uuden odottelu, vaikkakin lieneekö mahdollista että nuo tutkat kytketään kokonaan pois vanhoistakin jossain vaiheessa... miinuksena ei sitten saa muita uudistuksia.
Tjoo, kieltämättä hieman outoon suuntaan menossa nuo ratkasut. Noh ilmeisen kova luotto tuohon konenäköön, saas nähdä miten hyvin toimii loppujen lopuksi. Autopilotti ei ainakaan ole mennyt huonompaa suuntaan, varsinkin kun valot toimii jopa hyvin ja pyyhkimien kanssa ei ole ollut suuremmin ongelmia muutenkaan.Kuulemma tulossa jossain vaiheessa softa mikä kertoo etäisyydet. Ei vaan tiedä koska ja mitä saa. Teslan tuntien se on raakile ja tulee jäämään raakileeksi. Pelkkä peruutuskamera ja huonot sivukamerat tällä hetkellä on vain läppä vrt kilpailijat.
Teslalla ei juuri enää ole kilpailuetua kun ovat karsineet toiminnallisuuksia ja muilla asiat alkaa paremmin olemaan hanskassa.
Aivan ihastuttava ”mä _oikeasti_ luulen olevani cool, kun dissaan kaikkea”-postaus.Liikuttavaa hyväuskoisuutta.
Ilmeisesti 16kpl tulossa noita 250W latureita, ainakin supercharge.info mukaan. Eikö nämä V3 superchargerit vieläpä toimineet niin että kaikista saa maksimitehon eikä sitä jaeta, eli yhteensä 4MW olisi syöttöä? Auttaa juhannusviikonloppuna mukavastiKomeita noi Teslan Supercharger-kentät on edelleen muihin verrattuna. Hartolan Jari-Pekalle tulossa tällainen setuppi.
Juu, ei jaetaIlmeisesti 16kpl tulossa noita 250W latureita, ainakin supercharge.info mukaan. Eikö nämä V3 superchargerit vieläpä toimineet niin että kaikista saa maksimitehon eikä sitä jaeta, eli yhteensä 4MW olisi syöttöä? Auttaa juhannusviikonloppuna mukavasti
Pyyhkijät on ihan susipaskat ainakin itsellä. Kyllä pysyy puhdas lasi puhtaana vaikka ei sada tai muutakaan.Tjoo, kieltämättä hieman outoon suuntaan menossa nuo ratkasut. Noh ilmeisen kova luotto tuohon konenäköön, saas nähdä miten hyvin toimii loppujen lopuksi. Autopilotti ei ainakaan ole mennyt huonompaa suuntaan, varsinkin kun valot toimii jopa hyvin ja pyyhkimien kanssa ei ole ollut suuremmin ongelmia muutenkaan.
Jostain juutuubi-videosta bongasin että uusin autoihin olisi tulossa tarkemmat kamerat. Mikä hyöty lienee loppupeleissään ja vanhoissa autoissa on edelleen vanhat kamerat...
Hmmm... olikos tästä tilastosta jo nähtävissä tarkempaa dataa jossain? Kun tämä ylätason tilasto on kategoria-asteikolla vale, emävale, tilasto. Siinä tilastoidaan onnettomuuksina kuljettuun matkaan nähden ja autopilottia käytetään todella vähän kaikkein vaativimmissa ajo-olosuhteissa (koska se ei niissä välttämättä edes toimi ollenkaan) ja lyhyillä kaupunkimatkoilla joilla onnettomuuden todennäköisyys on moninkertainen (per ajettu matka).Aivan ihastuttava ”mä _oikeasti_ luulen olevani cool, kun dissaan kaikkea”-postaus.
Fakta kuitenkin on, että tälläl hetkkellä AP ja FSD kolaroi tilastojen valossa vähemmän, kuin ihmiskuskit ja tilasto paranee kokoajan. Dissaajille faktat on tietysti fanitusta. Ihastuttavan teiniä.
Feisbookissa joku oli tuon ikkunan kamerakotelon purkanut ja puhdistanut lasin sen takaa, kuulemma joissain autoissa siellä on rasvaa yms joka sitten ilmeisesti aiheuttaa tuota pyykijöiden innokkuutta. Taitaa olla Teslan laatuun sopivaa että tuollastakin on.Pyyhkijät on ihan susipaskat ainakin itsellä. Kyllä pysyy puhdas lasi puhtaana vaikka ei sada tai muutakaan.
Vielä ei ole yhtään uutta kameraa eli vain huhu asteella ja voi olla että tulevat vasta HW4 kanssa koska nykyinen rauta ei jaksa.
Näin itsekin tuon kamerakotelon. Toiset sanoo että toimii mutta toiset sanoo että ei. Jotenka en usko tuon tekevän käytännössä mitään vaan se tunne vain.Feisbookissa joku oli tuon ikkunan kamerakotelon purkanut ja puhdistanut lasin sen takaa, kuulemma joissain autoissa siellä on rasvaa yms joka sitten ilmeisesti aiheuttaa tuota pyykijöiden innokkuutta. Taitaa olla Teslan laatuun sopivaa että tuollastakin on.
Itse en ehkä alkais tuota purkamaan, näytti olevan sen verran monimutkasta että mielellään saisi Tesla hoitaa tuollaiset. Onneksi oma yksilö ilmeisesti on puhdas tuolta niin pyyhkimet toimii pääosin kunnolla.
Tuossa videossa on juttua noista kameroistakin:
Tiedä sitten onko tuo tuubisti miten perillä asioista.
Ei tarvita dataa, kun Muskin sana on laki nykyään.Hmmm... olikos tästä tilastosta jo nähtävissä tarkempaa dataa jossain? Kun tämä ylätason tilasto on kategoria-asteikolla vale, emävale, tilasto. Siinä tilastoidaan onnettomuuksina kuljettuun matkaan nähden ja autopilottia käytetään todella vähän kaikkein vaativimmissa ajo-olosuhteissa (koska se ei niissä välttämättä edes toimi ollenkaan) ja lyhyillä kaupunkimatkoilla joilla onnettomuuden todennäköisyys on moninkertainen (per ajettu matka).
Minkä tilaston? Vertailukelpoista tilastoa ei edelleenkään ole olemassa, ei Tesla sellaista ole ikinä tarjonnut.Fakta kuitenkin on, että tälläl hetkkellä AP ja FSD kolaroi tilastojen valossa vähemmän, kuin ihmiskuskit ja tilasto paranee kokoajan. Dissaajille faktat on tietysti fanitusta. Ihastuttavan teiniä.
Lähin on https://www.tesla.com/ns_videos/2021-tesla-impact-report.pdf sivu 85. Vaikka tuo olisikin siloiteltu (koska itsenäisiä säännöllisiä tutkimuksia asiasta ei vain ole), niin mittaluokka erossa AP:n hyväksi on selkeä. AP:ta itseäänhän ei ole juuri kehitetty juurikaan viime vuosina, vaan paukut on olleet FSD:ssä.Minkä tilaston? Vertailukelpoista tilastoa ei edelleenkään ole olemassa, ei Tesla sellaista ole ikinä tarjonnut.
Otetaanpa malliesimerkki tilanteessa missä nämä tilastot vääristyy välittömästi:Lähin on https://www.tesla.com/ns_videos/2021-tesla-impact-report.pdf sivu 85. Vaikka tuo olisikin siloiteltu (koska itsenäisiä säännöllisiä tutkimuksia asiasta ei vain ole), niin mittaluokka erossa AP:n hyväksi on selkeä. AP:ta itseäänhän ei ole juuri kehitetty juurikaan viime vuosina, vaan paukut on olleet FSD:ssä.