Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
Ei jumalauta, kuinka yleistä tämä autokämppinki oikein on, jos unohdetaan matkailuautot ja vastaavat. Itse en ole koskaan alentunut nukkumaan autossa, en edes matkailuautossa.
Jokainen tyylillään toki. Teslasta penkit nurin ja patja sinne. Sitten ajaa vaikka johonkin lappiin mukavalle paikalle ja katselee revontulia lasikaton läpi. Kyllä tuo minulle kelpaisi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Jokainen tyylillään toki. Teslasta penkit nurin ja patja sinne. Sitten ajaa vaikka johonkin lappiin mukavalle paikalle ja katselee revontulia lasikaton läpi. Kyllä tuo minulle kelpaisi.
Ja sitten kun pitäisi syödä tai käydä vessassa? Eiks tota varten kannattaisi vuokrata niitä lasi-igluja jossa on kaikki mukavuudet valmiina?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Ja sitten kun pitäisi syödä tai käydä vessassa? Eiks tota varten kannattaisi vuokrata niitä lasi-igluja jossa on kaikki mukavuudet valmiina?
500e kuset: 1.1. – 28.2.2023 499 € / yö kahden hengen lasi-iglussa

Itse en todennäköisesti autossa nukkuisi, mutta ymmärrän jos joku näin haluaa mielenkiinnosta tai ihan rahaakin säästääkseen tehdä. Ruokaa ja vessoja löytyy ravintoloista ja huoltoasemilta.

En tiedä keneltä se on pois, että autoon on rakennettu tuollainen kätevä ominaisuus. Ei sitä pakko ole käyttää, mutta joillekin se voi olla aivan loistava lisäominaisuus.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
500e kuset: 1.1. – 28.2.2023 499 € / yö kahden hengen lasi-iglussa

Itse en todennäköisesti autossa nukkuisi, mutta ymmärrän jos joku näin haluaa mielenkiinnosta tai ihan rahaakin säästääkseen tehdä. Ruokaa ja vessoja löytyy ravintoloista ja huoltoasemilta.

En tiedä keneltä se on pois, että autoon on rakennettu tuollainen kätevä ominaisuus. Ei sitä pakko ole käyttää, mutta joillekin se voi olla aivan loistava lisäominaisuus.
En sano etteikö tuosta olisi hyötyä joillekin mutta tuo esimerkki oli nyt jotenkin taas sellainen ns. kaukaa haettu.

Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään nukkua autossa Lapissa talvella, ei nuo penkit nyt kovin mukavia nukkua ole muutenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
En sano etteikö tuosta olisi hyötyä joillekin mutta tuo esimerkki oli nyt jotenkin taas sellainen ns. kaukaa haettu.

Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään nukkua autossa Lapissa talvella, ei nuo penkit nyt kovin mukavia nukkua ole muutenkaan.
Eikai kukaan auton penkillä nukukkaan. Takapenkit nurin niin sinne mahtuu hyvin normaali patja taakse.

Kusella voi käydä kuusenjuurella. Ja syöminen hoituu ravintolassa/ostaa jotain mukaan. Eihän tuo nyt ole muuta kun ilmastoinnilla/lämmityksellä varustettu helppo ja äärimmäisen hyvä teltta jota ei tarvitse pystyttää ja joka pysyy kuivana ja jossa voi halutessaan katsella vaikka netflixiä illalla.

Olen nukkunut paljon huonommissakin oloissa. Tuohan olisi ihan luksusta.

Mutta ymmärrän kyllä että monet ei halua retkeillä/nukkua teltassa ollenkaan, eikä siinä mitään, jokainen tekee mitä tykkää. Mutta minusta tuo olisi kivaa ja kun Teslan hommaan niin varmasti alan retkeilemään noin.

Ennen oli ihan perussettiä ajaa ladalla lappiin ja nukkua vuotavassa teltassa hyttysten syötävänä. Mutta nykyajan ihmiset nukkuu vain 5 tähden hotelleissa näköjään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
455
Eikai kukaan auton penkillä nukukkaan. Takapenkit nurin niin sinne mahtuu hyvin normaali patja taakse.

Kusella voi käydä kuusenjuurella. Ja syöminen hoituu ravintolassa/ostaa jotain mukaan. Eihän tuo nyt ole muuta kun ilmastoinnilla/lämmityksellä varustettu helppo ja äärimmäisen hyvä teltta jota ei tarvitse pystyttää ja joka pysyy kuivana ja jossa voi halutessaan katsella vaikka netflixiä illalla.

Olen nukkunut paljon huonommissakin oloissa. Tuohan olisi ihan luksusta.

Mutta ymmärrän kyllä että monet ei halua retkeillä/nukkua teltassa ollenkaan, eikä siinä mitään, jokainen tekee mitä tykkää. Mutta minusta tuo olisi kivaa ja kun Teslan hommaan niin varmasti alan retkeilemään noin.

Ennen oli ihan perussettiä ajaa ladalla lappiin ja nukkua vuotavassa teltassa hyttysten syötävänä. Mutta nykyajan ihmiset nukkuu vain 5 tähden hotelleissa näköjään.
jep, toimii tosi kivasti puhallettava ilmapatja ja täyttö/tyhjennys sähköpumpulla kontin 12V pistokkeesta niin ei vie patja tilaakaan matkan aikana. Y:ä nukkunut muijan kanssa pari yötä, hyvät oli unet ja muutakin sängyllä tapahtuvaa toimintaa testattu onnistuneesti ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Tulipa mieleen Mankeli - Unelmista totta
Oikeinko tosissaan meinataan ostaa tesla että siihen päästään nukkumaan?

 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
275
Aika paljon näkee polttomoottoriautoja tyhjäkäynnillä (talvella lämmittääkseen, kesällä viilentääkseen kabiinia) joten varmasti niihinkin olisi kuljettajilla toiveissa jonkinlainen "camp mode". Se nyt on mielestäni vähän lillukanvarsiin tarttumista että halutaan tahallaan ymmärtää tuo toiminto vain ja ainoastaan sanan varsinaisessa merkityksessä. No, niinhän se oli ensimmäisen kosketusnäytöllisen matkapuhelimenkin kanssa että "Eihän se tue edes leikkaa ja liimaa- ominaisuutta. Ja puheluitakin katkoo, pitää olla kaksi puhelinta, netin selaamiseen ja sitten Nokialainen soittamiseen! Sehän menee rikki kun sen pudottaa maahan! Yksi ainoa malli, ja kaikille sama?!?!? Eikä ole edes näppäimistöä!". Offtopic päättyy tähän.

Nykyiset Teslan omistajat, kysymys. Nyt kun valmistaja aikalailla pyytämättä ja yllättäen karsii ominaisuuksia ja tutkia ja valoja niistä milläänlailla mainitsematta, niin mikä olisi sellainen vuosimalli joka olisi kokonaisuuttta ajatellen järkevä valinta käytetyiltä markkinoilta? Sellainen siis jossa avustimet eivät luota pelkästään kameraan vaan pysäköinnissä saa vähän jeesiä tutkiltakin yms.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
738
Täällähän on mielensäpahoittajia liikkeellä.
Myönnetään, olen nukkunut Teslassa camp modella pojan kanssa.
Erämaahan kalaisan kosken viereen, taimenet ja harjukset ylös ilta- ja aamu hämärässä, välissä muutama tunti unta sääskiltä suojassa miellyttävässä +20 lämmössä. Kenellekään ei käynyt huonosti vaikkei ollut höyhenpatjaa ja vesi-wc:tä. Kalat pysyi viileässä matkajääkaapissa johon Teslasta virta. 5/5 reissu, kustannukset xx€ :kahvi:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
386
Tesla vois tehä tuollaisen Chevy caprice classic wagon kokoluokan farmarin. Ois kiva yöpyä reissussa ja sen kun vaan heittelis kamat takapaksiin pyörineen päivineen. Myis kuin häkä suomessa.
 
Liittynyt
24.02.2021
Viestejä
470
Nykyiset Teslan omistajat, kysymys. Nyt kun valmistaja aikalailla pyytämättä ja yllättäen karsii ominaisuuksia ja tutkia ja valoja niistä milläänlailla mainitsematta, niin mikä olisi sellainen vuosimalli joka olisi kokonaisuuttta ajatellen järkevä valinta käytetyiltä markkinoilta? Sellainen siis jossa avustimet eivät luota pelkästään kameraan vaan pysäköinnissä saa vähän jeesiä tutkiltakin yms.
22 olen ollut tyytyväinen: kokoonpanon laadussa ei huomauttamista, lämpöpumppu toimii, parkkitutkat on. Kävi ilmeisesti tuuri hankinta-ajankohdan suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
638
Lieneekö vielä Suomeen tullut autoja joissa ei tutkia ole ollenkaan? Eri asia sitten että miten noitten käyttö lopetaan softassa, nythän autopilotti menee täysin kameroiden mukaan vaikka tutkat vielä autossa olisikin...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Lieneekö vielä Suomeen tullut autoja joissa ei tutkia ole ollenkaan? Eri asia sitten että miten noitten käyttö lopetaan softassa, nythän autopilotti menee täysin kameroiden mukaan vaikka tutkat vielä autossa olisikin...
Uusimmat ovat ilman tutkia. Softa tulee sitten joskus…
Tulevat poistamaan parkkitutkat käytöstä kunhan saavat softan toimimaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
952
Aika paljon näkee polttomoottoriautoja tyhjäkäynnillä (talvella lämmittääkseen, kesällä viilentääkseen kabiinia) joten varmasti niihinkin olisi kuljettajilla toiveissa jonkinlainen "camp mode".
Ei kai siinä tarvitse erikseen mitään camp modea, sen kun vaan jättää koneen käyntiin ja nauttii lämmöstä.
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?
Tuntematta Teslan camp-modea, niin omassa sähköautossa jää ainakin valot yms. + muutama muu virtaa täysin turhaan kuluttava laite päälle. Luulisin, että camp-modessa on karsittu kaikki turha virrankulutus pois.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
22 olen ollut tyytyväinen: kokoonpanon laadussa ei huomauttamista, lämpöpumppu toimii, parkkitutkat on. Kävi ilmeisesti tuuri hankinta-ajankohdan suhteen.
Sama juttu, 12/20 putkahtanut LR ulos Fremontista. Ei nitinöitä natinoita, tai muitakaan vikoja. Viime kesänä vedettiin myös asuntovaunua suht paljon ja sekin sujui mukavasti.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Niin miksi tämä nyt jonkun "camp-moden" vaatii. Eikö sama onnistu kaikilla sähkö-autoilla ihan vaan jättämällä auton käyntiin?
Ei onnistu käytännössä. Automatiikka kytkee laitteet ml. ilmastoinnin ja lämmityksen pois päältä. Tuo Teslan camp-mode on yllättäen nimenomaan suunniteltu siten, että se toimii yöpymiskäytössä. Kona jopa ilmoittaa, että tyhjäkäynti voi tyhjentää auton (pikku)akun.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Mihin tämä väite perustuu? Teslan sivuilla ainaki luki, ettei näitä ole tarkoitus poistaa käytöstä.
Ei aluksi pitänyt myöskään Autopilotin tutka poistua miten kävikään?

Sivuilla lukee
Tällä hetkellä meillä ei ole suunnitelmissa poistaa nykyisten ajoneuvojen ultraääniantureita käytöstä.
Kunhan softa tulee toimivaksi kun edes saavat ensimmäisen version ulos niin poistavat vanhoistakin.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Ei aluksi pitänyt myöskään Autopilotin tutka poistua miten kävikään?

Sivuilla lukee


Kunhan softa tulee toimivaksi kun edes saavat ensimmäisen version ulos niin poistavat vanhoistakin.
Missä luki, ettei Autopilotin tutka poistu käytöstä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Missä luki, ettei Autopilotin tutka poistu käytöstä?
Heidän sivuilla.




Mainitaan vain uudet ja sen jälkeen myöhemmin ilmoitettiin että vanhatkin menee uuteen softaan. Ei Tesla tule pitämään monia eri softia hengissä. Kunhan saavat full stackin kasaan kaikki siirtyy siihen. Toki se vaatii myös EUssa viranomaisten hyväksynnän koska full stack on FSD Beta.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 813
Camp mode hieno asia. Kai se on softaa niin ei ole keneltäkään varsinaisesti pois camp mode? Camp-ohjelmisto sellaista jonka tekeminen ei ole pois FSD:sta/autopilotista tms. Vaatii niin kovin erilaista osaamista/mielenkiintoa tehdä koneoppimista versus ui+olemassa olevien fiitsöreiden konfigurointi(camp mode, asioita päälle, pois, sopivat asetukset).

Ei camp moodi varmaan kaikille ole hyödyllinen, mutta mulle kelpais. Ajaa yöksi kalaan joenrannalle, monni/karppisyötit+hälyttimet pyyntiin. Autossa chillailee/nukuskelee. Kyllä kiitos. Levänneenä takas kotiin seuraavana päivänä.

Rivian on vienyt seikkailuhommat/leireilyn äärimmäisyyteen. Tavallaan olen pettynyt siihen, että CT meni mad max suuntaan, kun itsekkäästi olin toivonut rivianin tappajaa. Samoin vähän model y harmittaa, kun rivianin laatikko ja neliveto SUV olis käytännöllisempi kalastus/leireilyhommissa.

Rivianin lava-autossa kiinnostavana ominaisuutena extra kolo mikä menee auton läpi. Sinne saa heitettyä varmaan ok:sti kamaa tai vaikka ton rivianin tarjoaman keittiövarustelun leireilyä helpottamaan

 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
103
Ei onnistu käytännössä. Automatiikka kytkee laitteet ml. ilmastoinnin ja lämmityksen pois päältä. Tuo Teslan camp-mode on yllättäen nimenomaan suunniteltu siten, että se toimii yöpymiskäytössä. Kona jopa ilmoittaa, että tyhjäkäynti voi tyhjentää auton (pikku)akun.
Miksi tyhjäkäynti tyhjentäisi pikkuakun, ei kai sähköautoissa tyhjäkäynti akkua kuluta ajamista enempää? Mitä tuosta on ilmoitettu?

”Yöpymiskäyttöä” varten Konassa on convenience mode. Sitä TB:kin käytti Konassa yöpyessään.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tuo Teslan Camp ja Dog-mode ovat oikeasti hyviä ominaisuuksia ja niitä harvoja mistä plussat Teslalle ja noiden ominaisuuksien pitäisi olla kaikissa sähköautoissa peruskauraa koska miksi ei, sehän on vain pätkä koodia.

Omassa hybridissä olen monta kertaa jättänyt auton "käyntiin" ja koirat sisään ovet lukossa kun mennyt kahville, kuselle tms reissun aikana ja tuollaisella +30c heltellä noin 20-30min menee ilmastointi päällä +20c ennen kuin bensakone hörähtää käyntiin ladatakseen taas akkua.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Miksi tyhjäkäynti tyhjentäisi pikkuakun, ei kai sähköautoissa tyhjäkäynti akkua kuluta ajamista enempää? Mitä tuosta on ilmoitettu?
Olen omistanut Konan ja sattumalta tiedän auton toiminnasta jotain. Kun auto on tyhjäkäynnillä se ilmoittaa tovin kuluttua, että akku voi tyhjentyä jos auto on pidempiä aikoja tässä tilassa. Yllättäen kaikki 12V laitteet kuluttaa virtaa 12V akusta ja jostain syystä Hyundain logiikka lataa sitä akkua pääsääntöisesti silloin kun autoa ei käytetä. Useilla käyttäjillä on ollut ongelmia tuon akun tyhjentymisen tai vikaantumisen kanssa. Voidaan puhua tyyppiviasta.


”Yöpymiskäyttöä” varten Konassa on convenience mode. Sitä TB:kin käytti Konassa yöpyessään.
Tarkoitat varmaan Utility Modea. Oletettavasti tuossa tilassa 12V akkua ladataan jatkuvasti.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
103
Olen omistanut Konan ja sattumalta tiedän auton toiminnasta jotain. Kun auto on tyhjäkäynnillä se ilmoittaa tovin kuluttua, että akku voi tyhjentyä jos auto on pidempiä aikoja tässä tilassa. Yllättäen kaikki 12V laitteet kuluttaa virtaa 12V akusta ja jostain syystä Hyundain logiikka lataa sitä akkua pääsääntöisesti silloin kun autoa ei käytetä. Useilla käyttäjillä on ollut ongelmia tuon akun tyhjentymisen tai vikaantumisen kanssa. Voidaan puhua tyyppiviasta.
Standby-tilassa käy juuri tuo mitä mainitset. Teslan kohdalla on taidettu tajuta, ettei standbylle ole sähköautoissa tarvetta. Muut tulevat perässä.

Ajomoodissa (drive) sähköauton 12V akku lataantuu, oli auto tien päällä tai parkissa.

Tarkoitat varmaan Utility Modea. Oletettavasti tuossa tilassa 12V akkua ladataan jatkuvasti.
Olet oikeassa, ajatuspieru minulta.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 150
Teslalla kutsutaan yli 300000 autoa huoltoon takavalojen takia.

En tiedä kuinka paljon Tesloja on ajossa, mutta tuo 3,7 miljoonaa takaisin kutsuttua autoa vuonna 2022 jenkeissä kuulostaa aika suurelta määrältä. En sitten tiedä onko näihin kiinnitetty vain enemmän huomiota viime -aikoina, vai ovatko nuo lisääntyneet merkittävästi. Voi olla tietty, että tuossa tarkoitetaan yleisesti autojen määrää jokaista vikaa kohden eli oikeasti kappalemääränä ei tarkoita noin montaa autoa (kun ruvetaan vikoja niputtamaan ja jos niitä on monia/auto).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Teslalla kutsutaan yli 300000 autoa huoltoon takavalojen takia.
Texas-based Tesla said it will deploy an over-the-air update to correct the rear light issue.

Melkein kaikki Teslaan liittyvät julkisuudessa olevat "takaisinkutsut" ovat softapäivityksiä, joiden eteen asiakkaiden ei tarvi tehdä mitään. Tulevat normaaleiden softapäivitysten mukana.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 150
Texas-based Tesla said it will deploy an over-the-air update to correct the rear light issue.

Melkein kaikki Teslaan liittyvät julkisuudessa olevat "takaisinkutsut" ovat softapäivityksiä, joiden eteen asiakkaiden ei tarvi tehdä mitään. Tulevat normaaleiden softapäivitysten mukana.
Juu softa ja firmwarevikaa noi suurimmalta osalta ovat. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono, että niitä on noin paljon. Tietty hyvä että korjataan nopeasti mutta huono, että menevät rikki vähän väliä. Varsinaisia fyysisiä vikoja on kait ollut lähinnä noi turvatyynyongelmat ja turvavyön huonot kiinnitykset (jotain 100000 yhteensä) ja muut ovat olleet softavikoja, jotka ovat rikkoneet jotain (esim. valoissa, ohjauksessa tai ikkunoiden moottoreissa).
 
Liittynyt
11.04.2018
Viestejä
911
En tiedä kuinka paljon Tesloja on ajossa, mutta tuo 3,7 miljoonaa takaisin kutsuttua autoa vuonna 2022 jenkeissä kuulostaa aika suurelta määrältä. En sitten tiedä onko näihin kiinnitetty vain enemmän huomiota viime -aikoina, vai ovatko nuo lisääntyneet merkittävästi. Voi olla tietty, että tuossa tarkoitetaan yleisesti autojen määrää jokaista vikaa kohden eli oikeasti kappalemääränä ei tarkoita noin montaa autoa (kun ruvetaan vikoja niputtamaan ja jos niitä on monia/auto).
Jenkeissä (ja varmaan muuallakin) on pakko tehdä virallinen "takaisinkutsu" tietyistä ongelmista, vaikka oikeasti mitään ei takaisin kutsutakkaan ja homma korjautuu normaalilla ohjelmistopäivityksellä. OIisi kiinnostavaa nähdä jos on jotain tilastoa että miten tuokin 3.7m jakautuu oikeisiin pajalla käyneisiin takaisinkutsuihin ja vain softapäivityksiin, kyllähän niillä niitä "oikeita" on myös toki ollut.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
Polestarin ryhmässä kehuttiin takaluukun saranoiden pettäneen heti talven pakkasten alettua. Myös takaovien ympäristössä olevat muoviosat tuntuu tippuvan matkan varrelle jäätymisen seurauksena. EQS:n takaluukku oli myös koeajoautossa jo rikki. Ei taida laatu loistaa muillakaan enää ihan entiseen malliin ja Tesla on mielestäni saanut ihan liikaa palstatilaa omien laatuongelmiensa kanssa lähinnä huonon jälkimarkkinoinnin ja toistaiseksi kelvottoman huolto-organisaationsa takia.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Tesla on mielestäni saanut ihan liikaa palstatilaa omien laatuongelmiensa kanssa lähinnä huonon jälkimarkkinoinnin ja toistaiseksi kelvottoman huolto-organisaationsa takia.
No ei se nyt ihan liikaa sitä palstatilaa ole saanut ottaen huomioon pelkät maalipinnan surkeudet joita et muista uusista autoista löydä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 461
maalipinnan surkeudet joita et muista uusista autoista löydä.
Aika vahva väite sillä Skoda esimerkiksi kärsi vielä 2012 aika merkittävistä haasteita maalauksen laadun kanssa ja tuon ikäisissä on lähes kaikissa Octavioissa maalin hilseilyä ja irtoamista varsinkin ovissa. Näistä ei vaan yllättäen pidetä samalla lailla meteliä paremman jälkimarkkinoinnin vuoksi. Muut ovat korjanneet nuo ongelmat vähin äänin kuntoon siinä missä Tesla on vaan todennut, että normaalia kulumista. Nyt en uusista tiedä onko muilla maalauksen kanssa haasteita, todennäköisesti on mutta hoidettu kuntoon.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Aika vahva väite sillä Skoda esimerkiksi kärsi vielä 2012 aika merkittävistä haasteita maalauksen laadun kanssa ja tuon ikäisissä on lähes kaikissa Octavioissa maalin hilseilyä ja irtoamista varsinkin ovissa
Laitatko jotain linkkiä tähän, en ole törmännyt keskusteluun aiheesta.

Ja tosiaan muut valmistajat hoitavat nämä asiat takuun puitteissa toisin kuin Tesla.
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
275
Laitatko jotain linkkiä tähän, en ole törmännyt keskusteluun aiheesta.

Ja tosiaan muut valmistajat hoitavat nämä asiat takuun puitteissa toisin kuin Tesla.
Octavia 2012 maali lähtee Tällainen tuli vastaan kun googleen olin kirjoittmassa hakusanaa ”skoda maaliviat”, tarjosi kuitenkin jo ”maali” sanan kohdalla muotoa ”skoda octavia maalipinta”.

Menee hieman offtopicin puolelle mutta itseäni laittaa hymyilyttämään nämä tilanteet jossa keskustelun toisen osapuolen sanomisia epäillään välittömästi. Jos ollaan siis erimielisiä asiasta. Kerron anekdootin oman kotikaupunkini valtuuston keskustelusta;

Eräs valtuutettu kovin sanoin moitti kaupungin tapaa säästää energiaa laskemalla paikallisen uimahallin veden lämpötilaa altaassa jossa järjestetään vauvauintia. Oli kovin näreissään kun itse tietysti kävi tässä vauvauintiryhmässä. No, hänelle pormestarin toimesta vastattiin ettei kyseisen uimahallin altaan lämpötiloja ole säädetty. Vastaus tähän? ”Jaa, no kai se täytyy sitten ottaa seuraavalla kerralla OMA lämpömittari mukaan ja katsoa että onko todella näin.”

Ehkä siinä Skodankin maalipinnassa on jotain joskus ollut…? Mene ja tiedä.

edit. typo
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
275
Ymmärrän. Olihan siellä joku toinenkin joka valitteli samaa asiaa. Kuin sitten myös sellaisia jotka totesivat että lähteähän se maali kun kivet ropisee. Tulkitsen samanlaiseksi "fanboyismiksi" jollaista teslan omistavat henkilöt saavat osakseen kun suhtautuvat irtoavaan maaliin tyypillisenä kulumisena kivien ropistessa helmoihin.

Googlen hakua kun tonki pidemmälle nousi tällainen keskustelu skodasta esille. Siinä oli sitten jo essonbaarilausuntoa neljältä tutulta ja erinäisiltä korikorjaajilta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
794
Mainitaan vain uudet ja sen jälkeen myöhemmin ilmoitettiin että vanhatkin menee uuteen softaan. Ei Tesla tule pitämään monia eri softia hengissä. Kunhan saavat full stackin kasaan kaikki siirtyy siihen. Toki se vaatii myös EUssa viranomaisten hyväksynnän koska full stack on FSD Beta.
Just näin, yksi softa. Oma arvaus on että fsd full stack softa tulee karsittuna jo ennen eu hyväksyntää "betalle". Eli vastaavat ominaisuudet kuin nyt mutta uudella softalla toteutettuna. Tämä tapahtunee x kuukautta beta wide release jälkeen, ehkä joskus loppukeväästä imo.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Just näin, yksi softa. Oma arvaus on että fsd full stack softa tulee karsittuna jo ennen eu hyväksyntää "betalle". Eli vastaavat ominaisuudet kuin nyt mutta uudella softalla toteutettuna. Tämä tapahtunee x kuukautta beta wide release jälkeen, ehkä joskus loppukeväästä imo.
EU on hyvin tarkka näissä eli voivat korvata tuon NoA kyllä tuolla uudella stackilla. Muuta eivät.
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Just näin, yksi softa. Oma arvaus on että fsd full stack softa tulee karsittuna jo ennen eu hyväksyntää "betalle". Eli vastaavat ominaisuudet kuin nyt mutta uudella softalla toteutettuna. Tämä tapahtunee x kuukautta beta wide release jälkeen, ehkä joskus loppukeväästä imo.
Kyllä taas kuulostaa siltä että oltaisiin uutta näytönohjainta ostamassa eikä autoa :oops:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Jenkeissä FSD tänään lähtenyt vapaaseen jakeluun niille, ketkä FSD:n ovat ostaneet.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 493
Viestejä
4 164 164
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom