Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Trade-inissä kannattaa huomioida vielä se, että tarjous on voimassa 30(?) päivää. Sen joutuu siis hakemaan uudestaan, jos auton toimitusaika on >30 päivää. Hyvitys voi tippua, tai olla tippumatta, jos kilometrejä kertyy lisää.
 
Onko kenelläkään kokemusta Highland Perffin elektronisesta alustasta vs. perinteinen? Onko selkeästi parempi?
Normaali alusta 18” vanteilla on mielestäni mukavampi ja sopii paremmin Suomen teille.

Performance 20” vanteilla ja alusta sport asennolla on turhan kova, mutta normisäädöillä kehtaa ajaa töyssyihinkin.

En ostaisi performancea kauppakassiksi, eikä siitä ole normaaliin a-b ajoonkaan hyötyä muun liikenteen seassa. Mutta jos keksii sille muuta käyttöä, niin kyllä sillä normaalit ajotkin voi tehdä.
 
Uus perffi on mukavampi alustaltaan kuin perus vanha kolmonen, pehmeämpi, kuitenkin taas highland normi kolmonen on jo kallisteleva, joillekin liiaksi, mutta autotyypille sopii rennompi meno, vanha ei kallistele, mutta pinnastaan turhan kova, muutosta tapahtunut toki 2019...2023 vuoden välillä paljon.
 
Normaali alusta 18” vanteilla on mielestäni mukavampi ja sopii paremmin Suomen teille.

Performance 20” vanteilla ja alusta sport asennolla on turhan kova, mutta normisäädöillä kehtaa ajaa töyssyihinkin.

En ostaisi performancea kauppakassiksi, eikä siitä ole normaaliin a-b ajoonkaan hyötyä muun liikenteen seassa. Mutta jos keksii sille muuta käyttöä, niin kyllä sillä normaalit ajotkin voi tehdä.
Minulla oli aikaisemmin 2022 performance ja vedin hienosti sillä läpi vuoden. ”Ikävin” sattumus oli kun ajoin Kehä 1: llä kuoppaan niin, että vanne halkesi. Pohjola kuitenkin korvasi taka-akselille uudet vanteet. Ihan kivaa sillä oli ajella.
 
Itse menetin kyllä tässä vähän kunnioitusta kaveria kohtaan kun Teslan pumppuvikojen osalta viitataan hyvinkin vahvasti vain foorumispekulaatioihin, eikä siihen mitä ollaan itse havaittu ja pystytty todentamaan kuten muissa "luukuissa". Myös se mitä ei sanottu ääneen kertoo paljon; muilla merkeillä pumput ei selkeästi samaan tapaan pauku, vaan mainitaan ainoastaan PTC-vastuksien ongelmista. Lopussa olevista kehuista voikin sitten jo olla pääosin samaa mieltä.
Kokkolan Autohuolto ei tee pumppuremontteja eikä kenelläkään muulla kuin Teslalla ole tietoa ongelman laajuudesta. Parhaat ovat Facebook gallupit vuoden kahden takaa, joissa 5-10 % kertoi rikkoutuneisuudesta. Nyt on ollut melko hiljaista ja nekin mitkä hajoavan, niin taustalla on saattanut olla aiempi rikkoutuminen -> syy voi olla osien jääminen järjestelmään loukkuun.

Kaikki olemme foorumispekuloinnin vaikutuksessa. Mielestäni oikein objektiivinen näkemys asiasta, eikä siinä muistini mukaan otettu kantaa ongelman laajuuteen suuntaan tai toiseen. Teslan järjestelmän toimintaperiaate on uniikki, joka on syy miksi vastaavaa ongelmaa ei ole muilla.
 
En, vaan todellista luottohintaa. Käytettyjen autojen liikkeiden koroilla todellinen luottohinta on samaa luokkaa uuden kanssa, vaikka käytetty maksaisi reilu 50k.
Aika oleellista on myös se, että paljonko arvo putoaa sen omistuksen aikana.

5k lisää arvonpudotusta kattaa aika isot korkoerot. Mutta näitä on tietty vaikea tietää ennalta.
 
IMG_9816.jpeg

Satunnainen hlö suosittelukoodiketjusta saa pian 250€ krediittejä Tesla-kauppaan.
 
Kokkolan Autohuolto ei tee pumppuremontteja eikä kenelläkään muulla kuin Teslalla ole tietoa ongelman laajuudesta. Parhaat ovat Facebook gallupit vuoden kahden takaa, joissa 5-10 % kertoi rikkoutuneisuudesta. Nyt on ollut melko hiljaista ja nekin mitkä hajoavan, niin taustalla on saattanut olla aiempi rikkoutuminen -> syy voi olla osien jääminen järjestelmään loukkuun.

Kaikki olemme foorumispekuloinnin vaikutuksessa. Mielestäni oikein objektiivinen näkemys asiasta, eikä siinä muistini mukaan otettu kantaa ongelman laajuuteen suuntaan tai toiseen. Teslan järjestelmän toimintaperiaate on uniikki, joka on syy miksi vastaavaa ongelmaa ei ole muilla.

Niin, he eivät tee pumppuremontteja; miksi hän siis tietäisi niistä yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan spekuloija? Jolloin mikä tämän videon tarkoitus on? Itse kuitenkin käytit tätä toisessa ketjussa vähän sillä kulmalla, että ehkä ne ongelmat on ohi kun Jesse spekuloi näin tällä videollaan. Ja voivat ollakin ohi tai sitten eivät; viime talvi oli kuitenkin merkittävästi edellistä lauhempi, ja todella lauha on ollut tämäkin talvi toistaiseksi, joten jos spekulaatio pitäisi paikkaansa niin pumppuja pitäisi pelkästään tämän takia laueta merkittävästi vähemmän. Enemmänkin video oli sellaista "lohturuokaa" Teslaomistajalta toisille Teslaomistajille.
 
Niin, he eivät tee pumppuremontteja; miksi hän siis tietäisi niistä yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan spekuloija? Jolloin mikä tämän videon tarkoitus on? Itse kuitenkin käytit tätä toisessa ketjussa vähän sillä kulmalla, että ehkä ne ongelmat on ohi kun Jesse spekuloi näin tällä videollaan. Ja voivat ollakin ohi tai sitten eivät; viime talvi oli kuitenkin merkittävästi edellistä lauhempi, ja todella lauha on ollut tämäkin talvi toistaiseksi, joten jos spekulaatio pitäisi paikkaansa niin pumppuja pitäisi pelkästään tämän takia laueta merkittävästi vähemmän. Enemmänkin video oli sellaista "lohturuokaa" Teslaomistajalta toisille Teslaomistajille.
Videolla sanottiin lähde ja esitettiin teoria henkilön toimesta, joka ymmärtää paljon käytännöstä ja saanut diplomi-insinöörin koulutuksen. Tässä on paljon eroa satunnaiseen nimimerkkipuhujaan. Teoria vaikuttaa olevan linjassa vähenevään ongelmamäärää, samaan aikaan Tesla on uskaltanut tehdä saksantuontiautoihinkin GW-korjauksia, joten tukisi ongelman poistumista.

Tuleva näyttää, eihän tässä kukaan väitä asian olevan kyllä tai ei, vaan jonkin suuntaisesti. Se, että teitä ärsyttää Teslan ylivoima merkkinä korjata ja sen isoin ongelma näyttää olevan poistumassa, ei ole argumentti pitää mitättömänä videossa sanottuja asioita.
 
Sehän riippuu ihan mitä korjataan. Kullakin autolla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Jos videoista pitää kaivaa niin esim. Stellantiksen akku on tosi hyvä korjattava kun ko. rakenteen autoja on Eurooppa täynnä ja akku koostuu identtisistä moduuleista.
 
Videolla sanottiin lähde ja esitettiin teoria henkilön toimesta, joka ymmärtää paljon käytännöstä ja saanut diplomi-insinöörin koulutuksen. Tässä on paljon eroa satunnaiseen nimimerkkipuhujaan. Teoria vaikuttaa olevan linjassa vähenevään ongelmamäärää, samaan aikaan Tesla on uskaltanut tehdä saksantuontiautoihinkin GW-korjauksia, joten tukisi ongelman poistumista.

Tuleva näyttää, eihän tässä kukaan väitä asian olevan kyllä tai ei, vaan jonkin suuntaisesti. Se, että teitä ärsyttää Teslan ylivoima merkkinä korjata ja sen isoin ongelma näyttää olevan poistumassa, ei ole argumentti pitää mitättömänä videossa sanottuja asioita.

No niin, siitä ollaan samaa mieltä, että tulevaisuus sen sitten todellisuudessa näyttää. Kuuntelin Jessen videon kyllä sillä korvalla että olisi kertonut lähteen, mutta en itse sitä bongannut ja mitään linkkejä videon kuvauksessa ei ole; eli mikä se siis oli? Samaten tämä good-will -väite oli myös tuon videon kommenteissa, mutta on sittemmin poistettu. Oliko sille joku lähde?
 
Jos videoista pitää kaivaa niin esim. Stellantiksen akku on tosi hyvä korjattava kun ko. rakenteen autoja on Eurooppa täynnä ja akku koostuu identtisistä moduuleista.

Oliko muuten näistä videoita kanavalla? Tesloja, Mebejä, Mersuja yms on mutten muista nähneeni Stellantiksen autoja Jessen videoilla. Siis näitä uudempia eli 2020->, onko liian uusia vielä?
 
Oliko muuten näistä videoita kanavalla? Tesloja, Mebejä, Mersuja yms on mutten muista nähneeni Stellantiksen autoja Jessen videoilla. Siis näitä uudempia eli 2020->, onko liian uusia vielä?

Toi oli harri salon videolta 750, tältä.näyttää grillatun akku tms. Tuossa siis taisi olla Peugeotti joka oli ollut siellä parkkihallipalossa parin auton päässä syttymispisteestä (taisi olla yksi auto välissä).
 
Toi oli harri salon videolta 750, tältä.näyttää grillatun akku tms. Tuossa siis taisi olla Peugeotti joka oli ollut siellä parkkihallipalossa parin auton päässä syttymispisteestä (taisi olla yksi auto välissä).

Ok, ajattelin lähinnä videota jossa vaihdetaan Stellantiksen akku. Toki tainnut olla varsin ongelmattomia nuo, ei ole sen AC-laturin lisäksi tainnut olla mitään isompia juttuja Stellantiksen sähköpuolessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 669
Viestejä
5 047 776
Jäsenet
80 970
Uusin jäsen
Hippo_Plazamus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom