Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mikä muu samassa hintaluokassa oleva auto ajaa parkista parkkiin esim. työpaikan parkkihalli - kauppa - kotona autotalli reitin?
Kysymys ontuu siinä mielessä, että sinä oot siel kurakon takana ja me täällä, suomalaisella palstalla. Vertailu on perseestä siksi, että kaikki tuo hehkutus on meille merkityksetöntä kun täällä Euroopassa on eri systeemit Teslojen sisällä. Ja ne kusee enemmän tai vähemmän.
 
Kysymys ontuu siinä mielessä, että sinä oot siel kurakon takana ja me täällä, suomalaisella palstalla. Vertailu on perseestä siksi, että kaikki tuo hehkutus on meille merkityksetöntä kun täällä Euroopassa on eri systeemit Teslojen sisällä. Ja ne kusee enemmän tai vähemmän.
Se ettei ole euroopassa tarjolla ei liene teslan vika. Ei toimi niin hyvin, että euroopalle kelpaisi. En mä omasta mielestäni mitään hehkuta, ei se täysin toimiva ola eikä ehkä koskaan tulekkaan olemaan. Silti jos katsoo miten hyvin se ajaa aikaisemmin linkatuissa pätkissä niin hyvin käyttökelpoinen ja ihan eri leveleillä kuin vuosi sitten. Edelleen tekee toisinaan katastrofaalisia virheitä ja useasti pieniä ajovirheitä, kuskin tarvii olla hereillä.

Mulle ihan sama onko se tesla vai joku muu joka ratkaisee autonomian. Kiva silti reaaliajassa fsd:n kehitystä seurata versus joku nvidia+mersu kehittelee labrassa ja ei voi seurata kuukausittain miten uusi ajoavustimen versio toimii. Uuden CLA:n missä nvidia+mersu pino niin ei yhdessäkään arvostelussa minkä olen katsonut ole testattu ajoavustinta, liekö kielletty vai ei vain ole ollenkaan kiinnostava. Se tosin on ihan toisen ketjun aihe.
 
Kysymys ontuu siinä mielessä, että sinä oot siel kurakon takana ja me täällä, suomalaisella palstalla. Vertailu on perseestä siksi, että kaikki tuo hehkutus on meille merkityksetöntä kun täällä Euroopassa on eri systeemit Teslojen sisällä. Ja ne kusee enemmän tai vähemmän.
Kysymys romuttuu kyllä jo ihan siihen, että teslakaan ei tuohon suoritukseen kykene, kuten viestin seuraavassakin virkkeessä lukee.
 
Käsittääkseni ne, onko ne YK:n alaista lainsäädäntöä,(?) on yhteneväiset kaikkialla eli se lvl 3 autonomia on lvl 3 niin jenkkilässä kuin Euroopassa.

Ja sitä ei Teslassa ole sielläkään, nelosesta puhumattakaan. Ehkä 30-luvulla, eipä näistä olis uskonu viime vuoskymmenellä, enää ei parane sanoa "nevö."
 
Se ettei ole euroopassa tarjolla ei liene teslan vika.

No se on vain ja ainoastaan Teslan vika.

On jotenkin uskomatonta miten tälläkin palstalla aivan sinisilmäisesti toistetaan Muskin ja netin influensseri fanipoikien kaakatusta siitä miten kaikki vika on EU:n laisäändännössä ja EU suosii omia merkkejään jne jne kun todennäköisesti joka kuukausi EU:ssakin hyväksytään useampi uusi auto lvl2 järjestelmillä liikenteeseen. Miksi Tesla ei kykene täyttämään EU vaatimuksia?

Ja sitä ei Teslassa ole sielläkään, nelosesta puhumattakaan. Ehkä 30-luvulla, eipä näistä olis uskonu viime vuoskymmenellä, enää ei parane sanoa "nevö."

Teslassa on lv3 tason toiminta sillä sekunnilla kun Tesla suostuu ottamaan vastuun auton tekemisistä. Ei tässä ole mikään tekninen ongelma esteenä vaan ihan puhtaasti se ettei Tesla itse halua ottaa vastuuta järjestelmän toiminnasta. Halutaan tarjota lv3/4 toiminnallisuutta mutta ei haluta ottaa vastuuta omasta tuotteestaan. Siitähän tässä on kyse.
 
Käsittääkseni ne, onko ne YK:n alaista lainsäädäntöä,(?) on yhteneväiset kaikkialla eli se lvl 3 autonomia on lvl 3 niin jenkkilässä kuin Euroopassa.

Ja sitä ei Teslassa ole sielläkään, nelosesta puhumattakaan. Ehkä 30-luvulla, eipä näistä olis uskonu viime vuoskymmenellä, enää ei parane sanoa "nevö."
Mun mielestä oleellista on se, että paraneeko softa ja onko se reaalimaailmassa hyödyllinen ajoavustin. fsd14.2 alkaa olemaan lähellä hyvää. Teslan kuskittomien itseajavien kanssa en pidättele hengitystä.

Eiköhän tuo eurooppaankin tule ainakin jonkinlaisena versiona 2026 aikana. Voi olla, että tesla joutuu tekemään jonkinlaisia kompromisseja sen suhteen missä eurooppaversio toimii. Voi olla, että esim. toimii vain moottoriteillä alussa ja vaatii erillistä byrokratiaa pienemmille teille kun pitää todistaa liikennevalot, stop merkkien yms. tilanteiden toimivuus vastaamaan eu:n kriteereitä.
 
Viimeksi muokattu:
Miten 14.2 voi olla hyvä jos tämä sekoaa liikenneympyrässä ja melkein ajaa tolppaan ellei kuski pysäytä? Tai, että kun alkaa pakittamaan, niin ruutu huutaa punaista, että ota ohjat?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/DirtyTesLa/status/1993377595942224299


Minäkin olen nähnyt sen yhden videon, missä auto ei osannut päättää kumpaan suuntaan mennä, ja näytti että se olisi jatkanut kohti tolppaa jos ei olisi kuski pysäyttänyt. Jos yhden videon mukaan tuomitaan, niin mikään järjestelmä ei ole ikinä valmis. Tuossa postauksessasi on selvää, että auto ei voi liikkua, koskea takakamera on täysin likainen.
 
Minäkin olen nähnyt sen yhden videon, missä auto ei osannut päättää kumpaan suuntaan mennä, ja näytti että se olisi jatkanut kohti tolppaa jos ei olisi kuski pysäyttänyt. Jos yhden videon mukaan tuomitaan, niin mikään järjestelmä ei ole ikinä valmis. Tuossa postauksessasi on selvää, että auto ei voi liikkua, koskea takakamera on täysin likainen.
Kyllä näitä videoita ja keskusteluja tästä uudesta nyt tippuu. Erityismainintana, että ei osaa sovittaa nopeutta siihen mitä liikennemerkki näyttää. Eikö 14.1 pitänyt olla jo paras, sitten 14.2? Mutta tuntuu oudolta, että näihin perusasioihin aina vaan takertuu järjestelmä, että nekään ei ole saatu kuntoon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 268
Viestejä
5 015 207
Jäsenet
80 447
Uusin jäsen
qweasd

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom