Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Sen verran tarkennusta että näissä on myös BYDin eurooppaan dumppaamat plugarit mukana. BYDin myyntihän köhii jo Kiinassa, joten en olisi yllättynyt jos dumppausta tapahtuu lähiaikoina enemmänkin kannattavuuden kustannuksella.
EU tulli tilanteesta en satavarma, mutta BYD taisi saada "alennusta" eli ilmeisesti sitoutunut siihen ettei polkumyy (sähkiksiä?), eli Kiinasta tuontia vähän rajoittaa.

Kiinassa kaikki valmistajat hankaluuksissa, kun siellä käy kova hintasota ja syyttelevät toisiaan polkumyynnistä. BYD ymmärtääkseni ei ole heikoimmasta päästä.

Kiinalaiset ovat rankentamassa aurooppaan tuotantoa, BYD uutisointien (moottori.fi) perusteella tosin lyykkäämässä Unkarin tehdaan aloitusta (EU) ja kirittää Turkin aloitusta (Alunperin Unkarin tehtään piti tuottaa tänävuonna, ja Turkin seurata perässä)
 
Ensimmäinen takuun ulkopuolinen korjaamokäynti kolmoselle. Renkaanvaihdon yhteydessä yksi pinnapultti sanoi itsensä irti. Noh, ajattelin että niin pieni homma, että pääsis varmaan kokeilemaan ensi kertaa Rangerin palvelua. Vaan ei: tiketti sisään, aika Vetokujalle 1.5kk päähän ja hinta-arvio n. 400€..

Muutaman liikkeen soittelin läpi, niin myytiin eioota ("vie Teslalle"). Atoy otti kopin, auto sinne ja 15min päästä ulos, hintaa 50e. Olisi sen toki itsekin voinut kotipihassa vaihtaa, jos olisi yhtään vähemmän kädetön.

Tuntuipa ikävältä tuollainen lafkoihin soittelu ja edestakas viestittely.. ehtii tottua liian hyvään :psmoke:
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen takuun ulkopuolinen korjaamokäynti kolmoselle. Renkaanvaihdon yhteydessä yksi pinnapultti sanoi itsensä irti. Noh, ajattelin että niin pieni homma, että pääsis varmaan kokeilemaan ensi kertaa Rangerin palvelua. Vaan ei: tiketti sisään, aika Vetokujalle 1.5kk päähän ja hinta-arvio n. 400€..

Muutaman liikkeen soittelin läpi, niin myytiin eioota ("vie Teslalle"). Atoy otti kopin, auto sinne ja 15min päästä ulos, hintaa 50e. Olisi sen toki itsekin voinut kotipihassa vaihtaa, jos olisi yhtään vähemmän kädetön.

Tuntuipa ikävältä tuollainen lafkoihin soittelu ja edestakas viestittely.. ehtii tottua liian hyvään :psmoke:
Atoy toimi moitteetta myös itsellä Teslan korjauksessa - kolmasosalla Teslan hinta-arviosta.
 
Onko täällä kukaan laittanut m3p 2024-> 18 tuumaisia renkaita alle? Jenkkivideoissa näkyy, että olisi melko positiivinen vaikutus toimintamatkaan.
 
Onko täällä kukaan laittanut m3p 2024-> 18 tuumaisia renkaita alle? Jenkkivideoissa näkyy, että olisi melko positiivinen vaikutus toimintamatkaan.
Näkeehän sen jo Teslan sivuiltakin, että LR AWD 18" photon 716km -> 19" nova 660km.
Performancessa sitten sama akku ja moottorit tiettävästi, mutta softalla piristettynä ja 20" warp vanteilla 571km, eli kilometrejä saanee ihan hyvin pienemmällä rengastuksella, mutta toki sotii ehkä hieman koko performancen ideaa vastaan ja olisi ollut sama ottaa LR AWD.
 
Onko täällä kukaan laittanut m3p 2024-> 18 tuumaisia renkaita alle? Jenkkivideoissa näkyy, että olisi melko positiivinen vaikutus toimintamatkaan.
Ei 2024, mutta 2022. Käsittääkseeni pitäisi samat mennä 2026, johon mahdollisesti päivitän. Talvirenkaina olen käyttänyt 18" ja hyvin ovat pelittäneet. Pitää vain olla tarkkana, että mahtuvat isompien jarrusatuloiden kanssa. Megahjul konfiguraattorilla ja Vempeleellä noita itse pyörittelin ja päädyin Zax V5 18x8 settiin.
Näkeehän sen jo Teslan sivuiltakin, että LR AWD 18" photon 716km -> 19" nova 660km.
Performancessa sitten sama akku ja moottorit tiettävästi, mutta softalla piristettynä ja 20" warp vanteilla 571km, eli kilometrejä saanee ihan hyvin pienemmällä rengastuksella, mutta toki sotii ehkä hieman koko performancen ideaa vastaan ja olisi ollut sama ottaa LR AWD.
Suoran linjan lähtöjä tai ohituskiihtyvyyttä ei pienempi rengaskoko haittaa, voi auttaakin ainakin jos pitoa riittää. Ainakin uudessa performancessa on tehokkaampi takamoottori, mutta tuskin se hirveästi enempää syö.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 071
Viestejä
4 979 422
Jäsenet
79 940
Uusin jäsen
Joulun_Ihme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom