- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 15 023
Kesärengaskeskustelulle on oma paikkansa: Kesärenkaat - yleisketju
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1½ vuotta sitten vaihdettu raitisilma, ongelmaa oli jo viime talvena niin en usko olevan siitä, mutta voisihan tuonkin tehdä. Ilmeisesti lauhdutinkenno etupuskurin takana aiheuttaa myös tällaista tukkeutuessaan, pitää sekin tsekata.Suodattimet tarkistettu?
Eipä taida tulla mitään EU versiota edes? Eikös toi aika huonosti myynyt?Tesla Cybertruckilla ei ole asiaa Euroopan teille
Saksassa ei saa rekisteröidä Teslan Cybertruckia, eikä sen myynti Euroopan unionin alueella ole sallittua, koska malli ei täytä EU:ntekniikanmaailma.fi
Lisäksi FSD 14.2 mullistaa asioita ja massan tulisi odottaa sitä. Tuntuu toistuvan tämä sama mantra joka kerta.Teslan sijoittajapuhelusta poimittua. AI HW5 suunnittelu vielä työn alla. Ei kannatta odottaa ai5 rautaa 2026 aikana autoihin. FSD:hen työn alla "Järkeily" jolla auto esimerkiksi etsii älykkäämmin parkkipaikalta vapaan ruudun. Haasteena järkeilyssä suorituskyky, tovi vierähtää ennen kuin tulee tarjolle. Muut jutut linkin päässä esim. millon uskovat saavat austinissa turvakuskit pois autoista, optimus päivitys, cyber cab tilanteen päivitys, valmistusmäären skaalaus jne.
![]()
LIVE BLOG: Tesla (TSLA) Q3 2025 earnings call
The following are live updates from Tesla’s Q3 2025 earnings call.www.teslarati.com
Aina vastaus ollut että ei ole tulossa eurooppaan. Joskus vahingossa kun oikein kovaa udeltu ja kyselty niin vihjattu että jonkinlainen pienempi versio vois olla euroopassa mahdollisuus mutta sellaista ei ole työn alla. Sijoittajamateriaaleissa ei ole näkynyt tulossa olevista malleista kuin cybercab ja roadster. Sijoittajamatskuissa on yleensä näkynyt jonkinlainen nimeämätön tuote kehittelyn alla olevista malleista, esim. halvennetut kärryt.Eipä taida tulla mitään EU versiota edes? Eikös toi aika huonosti myynyt?
Even though revenues grew by 12 percent to $28 billion compared to the same period last year, Tesla’s operating expenses grew by 50 percent. As a result, its operating margin halved to just 5.8 percent. And so its profit for the quarter fell by 37 percent to $1.4 billion.
arstechnica.com
Sähköautopuoli tulee ottamaan hittiä ihan kaikilla. Amerikassa sähköautotuet lähti veks, päästöpuolen krediitteihin muutoksia, tariffi/kauppasotahommat. Syyt teslan tuloksen taustalla niin hyvässä kuin pahassa kuvassaTesla julkaisi Q3 tuloksensa
![]()
Tesla profits fall 37% in Q3 despite healthy sales
A loss of regulatory credits and increased expenses didn’t help.arstechnica.com
USA:n sähköautotukien loppuminen ei näy Q3:n tuloksessa (tai ainakaan myyntimäärissä...) negatiivisesti, vaan päinvastoin positiivisesti, koska Q3:n loppuun mennessä oli viimeiset mahikset ostaa verotuettu sähköauto. Q4 voi taas olla normaalia heikompi (vääristymä negatiiviseen suuntaan), kun ostoja tehtiin painottuen Q3:lle.Sähköautopuoli tulee ottamaan hittiä ihan kaikilla. Amerikassa sähköautotuet lähti veks, päästöpuolen krediitteihin muutoksia, tariffi/kauppasotahommat. Syyt teslan tuloksen taustalla niin hyvässä kuin pahassa kuvassa
![]()
Automalleista ja teoreettisesta valmistuskapasiteetista
![]()
Ei oo tainnut enää hetkeen tulla hehkutusta vertikaali-integraatiostaEihän Teslan kannattavuus voi olla lähellä perinteisiä, kun tekevät kaiken niin paljon tehokkaammin?
lues uusiksi, kirjoitinUSA:n sähköautotukien loppuminen ei näy Q3:n tuloksessa (tai ainakaan myyntimäärissä...) negatiivisesti, vaan päinvastoin positiivisesti, koska Q3:n loppuun mennessä oli viimeiset mahikset ostaa verotuettu sähköauto. Q4 voi taas olla normaalia heikompi (vääristymä negatiiviseen suuntaan), kun ostoja tehtiin painottuen Q3:lle.
Sähköautopuoli tulee ottamaan hittiä ihan kaikilla
Joo, vastasin ymmärtämättä lukemaani. Tosin tähän jälkimmäiseen pitää sanoa, että jos laki olisi niin yksiselitteinen, niin Musk olisi istunut linnassa jo pitkään, eli ihan täyttä paskaahan hän on usein jauhanut. Tai sanotaanko niin, että visioita ei tulisi voida esittää faktoina, mutta niin vaan Musk on höpötellyt ihan mitä vaan satuja virallisissa pörssiyhtiön ulostuloissa (asemansa vuoksi yhtiössä kaikki hänen sanomansa on tavallaan virallista).lues uusiksi, kirjoitin
Kirjoitin syyt miksi tulevaisuus on sähköautoilla ainakin amerikassa vaikea. Kuvassa on viralliset teslan sijoittajamateriaalin tulokseen vaikuttaneet syyt q3 julkistuksesta. Jos kuvan kohdista on valitettavaa niin laita SEC:in suuntaan valitusta kun sijoittajille ei saa valehdella tai tulee seuraamuksia.
Siinä on iso ero jos huutelee jotain twitterissä versus kvartaalijulkistuksen virallisissa sijoittajamateriaaleissa paalutettu asiat. Tosin huuteluistakin käyty oikeudessa ja sec:in ripityksessä.Joo, vastasin ymmärtämättä lukemaani. Tosin tähän jälkimmäiseen pitää sanoa, että jos laki olisi niin yksiselitteinen, niin Musk olisi istunut linnassa jo pitkään, eli ihan täyttä paskaahan hän on usein jauhanut. Tai sanotaanko niin, että visioita ei tulisi voida esittää faktoina, mutta niin vaan Musk on höpötellyt ihan mitä vaan satuja virallisissa pörssiyhtiön ulostuloissa (asemansa vuoksi yhtiössä kaikki hänen sanomansa on tavallaan virallista).
Siinä on iso ero jos huutelee jotain twitterissä versus kvartaalijulkistuksen virallisissa sijoittajamateriaaleissa paalutettu asiat. Tosin huuteluistakin käyty oikeudessa ja sec:in ripityksessä.
Vakioon jos vertaa, niin halkaisia muuttuu + 23mm, luulis mahtuvan.Kukaan kokeillut kolmoseen 235/50R18 renkaita? Miettinyt seuraavia talvinakkeja tuossa koossa kun aika paljon ajetaan sivu/metsäteillä.
Itelläkin ois model x tähtäimessä. 6 tai 7 paikkainen. muut vastaavat sähköautot on aika kalliita (eli lähinnä EV9 ja ioniq9). Sopivan Ravenin vois saada 40k€:lla ja oma fiilis ois että siinä vois olla ihan hyvin hinta-laatu kohdallaan. jotain korjauksia toki voi tulla mutta akku ja voimalinja takuu on pitkään voimassa. olikohan 240tkm tai 8v ellen ihan väärin muista. Kiinnostaa toki jos jollain on tarjota jotain ostajan opasta mitä välttää tai mihin kiinnittää erityistä huomiota.Model X, ässiä ei tunnu löytyvän sopivaa niin onko nää niin riski kun annetaan ymmärtää, rahaa palaa huoltoon ostohinnan verran?
Alkupään ravenit 8v ilman kilometrirajaa. Olikohan 2019 käyttöönotettu tai alkuvuosi 2020 missä menee rajaItelläkin ois model x tähtäimessä. 6 tai 7 paikkainen. muut vastaavat sähköautot on aika kalliita (eli lähinnä EV9 ja ioniq9). Sopivan Ravenin vois saada 40k€:lla ja oma fiilis ois että siinä vois olla ihan hyvin hinta-laatu kohdallaan. jotain korjauksia toki voi tulla mutta akku ja voimalinja takuu on pitkään voimassa. olikohan 240tkm tai 8v ellen ihan väärin muista. Kiinnostaa toki jos jollain on tarjota jotain ostajan opasta mitä välttää tai mihin kiinnittää erityistä huomiota.
Tuo 3000€ tulee hyvityksen päälle, eli vaikka vaihtoautolle annettaisiin arvoksi 1€, niin saat 3001€ hyvitystä.Osui silmään Teslalla mainosbannerin 3000€ vaihtoauto etu + 0% rahoituskorko tarjous. En itse saanut kaivettua, onko tuossa jotain rajoitusehtoa vaihtoauton suhteen (olettaisin että on), esimerkiksi että auton ikä, kilometrit tai kunto vaikuttaisivat. Eli voiko tarjota vaihdossa minkä tahansa tieliikennekäytössä olevan auton ja saa 3000€ vaihtoedun mukisematta vai onko ihan arpapeliä 0-3000€ väliltä mitä vaihdokista saisi?
Tässä hieman koittanut selvittää, mikäli vanhan veisi paaliin olisiko kannattavampaa hyödyntää romutuspalkkio vai mikäli teslaan päätyisi (kun sähköautoiluun siirtyminen kiinnostaisi) tarjota vanhaa bensavaihdokkia heille?
Ok. Kiitos selvennyksestä. No tässä valossa teslan diili olisi tosiaan parempi, mikäli 3000€ vähintään tulisi hyvitystä autosta kuin autosta versus 2500€ romutuspalkkio sähkäriin vaihdettaessa. Tiedostan että romutuspalkkio ei ole vielä laiksi nuijittu ja tulee vasta ensi vuoden alussa voimaan mikäli ei jää vain hallituksen esitykseksi (tuskinpa kun julkisuudessakin jo siitä puhuttu niin paljon). Itsellä ehdot omistajuuden jne suhteen täyttyisi.Tuo 3000€ tulee hyvityksen päälle, eli vaikka vaihtoautolle annettaisiin arvoksi 1€, niin saat 3001€ hyvitystä.
Satuin itse tuossa juurikin katselemaan Teslan etusivua, niin ovat jälkikäteen lyöneet sinne tuollaisen lisäehdon:
![]()
Itsellä tosin on jo hyväksytty päätös ja sähköpostissa ihan mustaa valkoisella, että voin viedä isän omistuksessa olevan vanhan auton heille.
Toivottavasti eivät ala vänkäämään mitään vastaan sitten kun olisi tarkoitus vaihdokki antaa.
Romutuspalkkiohan taas sitten taitaa olla edelleen lausuntokierroksella ja siinä on suunniteltuna ehtoja, kuten auton pitää olla ollut viimeisen 12kk aikana 10kk liikennekäytössä ja pitäisi olla sinun omistuksessa ollut 12kk ennen romutusta, joten Teslan diili on parempi, jos sen pystyy hyödyntämään.
Tällä on varmaan haluttu rajata kikkailua? Itselläkin ekana ajatuksena nousi, pystyisikö sekä romutuspalkkion, että tuon vaihdokki edun hyödyntämään jotenkin (jos ostaisi lisäksi jonkun halvan tieliikennekäytössä olevan romun ja sen veisi teslalle).Joo tuota rajoitusta ei kyllä ollut silloin heti alkuun.
Joo tuota rajoitusta ei kyllä ollut silloin heti alkuun.
Teslamaten
Kotona nuc-palvelimella.Missä pyörität softaa?
Mitä sulla näyttää rangeksi kun akku 100%?Tuli ajettua eilen Model 3 LFP 2022 akku nollaan prosenttiin reissun päätteeksi ja siitä sitten lataus täyteen 1-vaiheen 16A latauksella. Teslamaten mukaan auto latasi akkuun 57.5kWh, itse auto ilmoitti 58kWh (pyöristää kokonaislukuun) ja laturin takana oleva energiamittari 62.4kWh. Eli lataushäviö 8.5%.
Käsittääkseni uutenakin suunnnilleen tuo 57.5kWh käytössä oleva kapasiteetti. Autolla ajettu 133tkm.
420km näyttää täytenä.Mitä sulla näyttää rangeksi kun akku 100%?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.