- Liittynyt
- 22.12.2016
- Viestejä
- 416
Saako Supereilta mitään latauskäyrää näkymään?
Esim. Tessiellä saa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saako Supereilta mitään latauskäyrää näkymään?
Ihan hyvältähän tuo näyttää, kyllähän tuolla ainakin kesällä ajelee maanteitä vaikka kuinka hyvin kun kulutus on ihan kohtuullinen ja 140-100kW latausteholla saa vartissa pitkäksi pätkäksi energiaa.Saako Supereilta mitään latauskäyrää näkymään?
Viimeinen lataus 200 abc:llä. 13% -> 29%.
Ei taida näin lämpimällä säällä tarvita mitään akun lämmitystä. Siltä se ainakin näytti. Tänään tuli 900km ajoa, eli aika hyvin
Auto Model S 90D FL, 244tkm.
Ihan hyvin tuokin periaatteessa lataa, eli ehtii edes hieman jaloitella välissä.
Autossa lukee, että akkua lämmitetään ennen latausta.Ihan hyvältähän tuo näyttää, kyllähän tuolla ainakin kesällä ajelee maanteitä vaikka kuinka hyvin kun kulutus on ihan kohtuullinen ja 140-100kW latausteholla saa vartissa pitkäksi pätkäksi energiaa.
eikö tuo muka esivalmistele akkua edes superille navigoidessa?
En tiedä selviääkö se kyllä mitenkään helposti ilman obd-donglea.
Sulla varmaan sama akkutyyppi, kuin tuossa 90D:ssä? Takavetoisten akut ilmeisesti vaatii vähän enemmän lämpöä? Siis Model 3 ja Model Y, jossa erilainen akku.Kyllä se kesälläkin aloittaa valmistelut hyvissä ajoin. Oisko ollut n.60min ennen laturille menoa alkoi MY ilmoittelemaan valmistelusta.
Vähän joo on ollut laimeata kehitys. Toisivat nyt ne CT:n tekniikat näihi kansan malleihin.On kyllä seisahtanutta Teslan kehitys ollut vuosia myös voimalinjapuolella. Väki innoissaan kun uudessa akussa sama latausnopeus kuin 6 vuotta sitten samassa automallissa olleessa akussa. Ei kuulosta omaan korvaan mikäänlaiselta kehitykseltä tai ilon aiheelta. Perf-autojen tehotkin samat kuin silloin 6 vuotta sitten.
Tuossa uudistetussa LG 5M akussa jonkin verran parempi latauskäyrä vrt. vanhempi LG 5L. Jopa parempi kuin ekoissa Model 3 LR Panoissa. Jos uutta Teslaa olisin ostamassa varmistaisin että se on tällä uudemmalla LG 5M akulla.
Linkki: https://x.com/eivissacopter/status/1965105144967930145?t=UFoOVggQdFXCwTfkbkPIaw&s=19
On kyllä seisahtanutta Teslan kehitys ollut vuosia myös voimalinjapuolella. Väki innoissaan kun uudessa akussa sama latausnopeus kuin 6 vuotta sitten samassa automallissa olleessa akussa. Ei kuulosta omaan korvaan mikäänlaiselta kehitykseltä tai ilon aiheelta. Perf-autojen tehotkin samat kuin silloin 6 vuotta sitten.
En edes ole ajatellut ettei voisi, miksi ihmeessä siis ei? Minulla on siinä usb hubi niin voi olla sentry tikku ja peliohjain kokoajan kiinni. Aikaisemmin piti aina tikku irroittaa kun laittoi ohjaimen niin ajattelin että menee aikaa myöden se usb liitin rikki kun liikaa venkslaa. Paljon helpompaa usb hubilla niin ei tarvitse koskaan irroittaa mitään.Onko kukaan kokeillut voikos tuohon sentry usb-tikkuun lisätä mitään usb-jatkoa ettei tuon tikun takasin laitto oo aina niin taistelua? Tai kärsiikö tikulle tallennus jos siihen lisää usb-jatkon? Jatkokaapelilla tarkoitan maksimissaan 0,5m pituista kaapelia jos sitäkään.
Ja sitten kun ajattelee hieman laajemmin ,niin mihin ihmeesen tarvitsee välttämättä 4s autoa ? Siis oikeasti ? Laajentamalla ajattelua 5s-6sek autoihin, niin valinnanvaraa on paljon ja jopa parempiakin vaihtoehtoja. Nyt vaan se pikkupoika 0-100 aikoineen pois sieltä pään sisältä niin pääset autokaupoille etkä vain Teslakaupoille. Ja rahakaan ei ole enään este.Jos haluaa alle 4s 0-100 suorituskykyä ja taycan j1.2 latausnopeuksia niin rahalla siitä selviää. Se raha vain tuppaa olemaan se pahin pullonkaula autoa ostettaessa.
"Jos haluaa" taisi olla se juju. Minäkin kyselin työkaverilta että mihin tarvit 3.0 litran turbo diisseli Audia. Kukapa niitä tarvii.Ja sitten kun ajattelee hieman laajemmin ,niin mihin ihmeesen tarvitsee välttämättä 4s autoa ? Siis oikeasti ? Laajentamalla ajattelua 5s-6sek autoihin, niin valinnanvaraa on paljon ja jopa parempiakin vaihtoehtoja. Nyt vaan se pikkupoika 0-100 aikoineen pois sieltä pään sisältä niin pääset autokaupoille etkä vain Teslakaupoille. Ja rahakaan ei ole enään este.
Taitaa olla tämä ajatus vaan olla liian kova pala (monelle muullekin )?
Eipä! Sehan on juuri meidän homma huudella takavasemmalta absoluuttisia "totuuksia"Ei me kateelliset sekaannuta.
Ja sitten kun ajattelee hieman laajemmin ,niin mihin ihmeesen tarvitsee välttämättä 4s autoa ? Siis oikeasti ? Laajentamalla ajattelua 5s-6sek autoihin, niin valinnanvaraa on paljon ja jopa parempiakin vaihtoehtoja. Nyt vaan se pikkupoika 0-100 aikoineen pois sieltä pään sisältä niin pääset autokaupoille etkä vain Teslakaupoille. Ja rahakaan ei ole enään este.
Taitaa olla tämä ajatus vaan olla liian kova pala (monelle muullekin )?
Eikos nyt ainakin Hyundai ioniq 5 N ole sport autona paljon parempi. Ainut ongelma, että hintaluokka on eri.0-100 on ihan kiva mutta kuitenkin se 100 -> on myös ihan kiva olla toimiva.
Niin 120 asti. Sen jälkeen se toimii hyvin kortin menetykseen Suomessa.0-100 on ihan kiva mutta kuitenkin se 100 -> on myös ihan kiva olla toimiva.
0-100 on ihan kiva mutta kuitenkin se 100 -> on myös ihan kiva olla toimiva.
Kyllä mutta joskus vain pitää ohittaa.Niin 120 asti. Sen jälkeen se toimii hyvin kortin menetykseen Suomessa.
Melkein menee mutta ei aina. Teslalla kyllä 0-100 on hyvä mutta sitten ylöspäin ei olekaan niin mallikasta.Onneksi nuo kulkee kuitenkin aika hyvin käsi kädessä. Ei hirveästi tarvitse valita , että kumpi.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni on täällä painanut pedaalin oikeasti pohjaan ? A) päivittäin B) usein C) säännöllisesti D) kerran E) ei koskaan ? Itse en ole tehnyt nykyisellä kulkineella mitään näistä. Menee ihan riittävästi puolikaasullakin vai miten tämä nyt sanotaan sähköautojen maailmassa ? Puolisähköllä ? (kuulostaa hiton omituiselta) .
Koeajoin Mersu CLA:n, joka nyt on hieman "laiska". 0-100 kiihtyvyys ilmeisesti 6.7s. Eli tuossa koeajolla ehkä tohti kaasun painamaan pohjaankin. 17" renkaat toki myös löysän tuntuiset painavaan autoon, eli sivuttaispito ehkä hieman heikohko. Oikein mukava peli silti Mersu oli. 17" rengaskokokin tuo pehmeyttä ajoon myös.Onneksi nuo kulkee kuitenkin aika hyvin käsi kädessä. Ei hirveästi tarvitse valita , että kumpi.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni on täällä painanut pedaalin oikeasti pohjaan ? A) päivittäin B) usein C) säännöllisesti D) kerran E) ei koskaan ? Itse en ole tehnyt nykyisellä kulkineella mitään näistä. Menee ihan riittävästi puolikaasullakin vai miten tämä nyt sanotaan sähköautojen maailmassa ? Puolisähköllä ? (kuulostaa hiton omituiselta) .
Onko tästä jotain faktaa ( varmaan sitten on ) ja mikä on verrokki ? Välityksistäkö tuo johtuu vai moottorista ?Melkein menee mutta ei aina. Teslalla kyllä 0-100 on hyvä mutta sitten ylöspäin ei olekaan niin mallikasta.
Jaa, en tiedä mistä se johtuu. Teslalla lähtö on voimakas ja menee hyvin sen 0-100 mutta sitten alkaa hyytymään. Samaten joissakin tapauksissa kun ajetaan 60-100 väliä ja siitä polkastaan.Onko tästä jotain faktaa ( varmaan sitten on ) ja mikä on verrokki ? Välityksistäkö tuo johtuu vai moottorista ?
Paitsi jenkkiversio uudesta 3 perffistä on reilusti nopeampi juurikin tuolla 100+ alueella. Omassa alkaa ainakin purkutehot putoamaan nopeasti kun tekee pidemmän täyskiihdytyksen, siellä 200 km/h kohdalla ei olekaan enää alun 400 kW vaan ehkä 250-300 kW näin muistista heitettynä. Selvästi akku on yksi tekijä, kun eri akulla tehot pysyy paljon paremmin. Vaihteen puuttuminen voi olla toinen?Jaa, en tiedä mistä se johtuu. Teslalla lähtö on voimakas ja menee hyvin sen 0-100 mutta sitten alkaa hyytymään. Samaten joissakin tapauksissa kun ajetaan 60-100 väliä ja siitä polkastaan.
Car wow on näitä kisoja tehnyt, kaikkia kiinnostaa se 0-100 kuten paljonko nostaa penkistä vaikka oikeasti sillä ei ole voiman kanssa tekemistä. Varmaan parempiakin testejä on jossain.
Muistaakseni jos auton näytöllä noita pyörittelee voi laittaa toiveen akun % kun on päämäärässä.Kohta tarkoitus ajella toistamiseen Seinäjoki -> Joensuu -> Seinäjoki matka.
Tuo suunnitelma vaikuttaa hyvin selkeältä. Paitsi että Joensuussa voisi ladata ainakin 15 minuuttia kauemmin. Ja että kotiin riittäisi pienempikin % määrä akkua. Eli lähes nollaan, mutta ei varmaan kannata ottaa mitään riskiä ja tuo 15% olisi ihan hyvä? Noita lukuja kun ei pysty mitenkään muuttamaan.
![]()
Ameriikassa M3P Highlandissä on parempi panan akku jonka takia hevosia on 510. MIC M3P Highlandissa on LG:n akku joka ei kykene niin suuriin purkuvirtoihin -> hevosia vain 460.Onhan carwow kanavalla testattu sekä vanhaan model 3sta (,performance boost ja joku vähän poikkeusmalli jota jossain vaiheessa myytiin) ja uusinta performance model 3:sta ja ihan samaan ne pystyivät.
Mitä Teslan päästöoikeuksiin tulee niin muistan jonkun jutun olleen että ovat myyneet oikeuksia sen verran paljon että jos myynti sakkaa niin ovat vähän haasteissa kun ovat myyneet enemmän päästö oikeuksia kuin ovat tienneet autoja myymällä.
3 Perf talvirenkailla ja muulla värillä kuin Santanderin valkoisena nostaa hinnan tuohon 65k€ pintaan. Itseasiassa siihen liittyenkin, onko täällä forumilla aikaisemman M3P: n omistajia, jotka ovat hankkineet Highland -version? Omistin itse 2022 version ja kiinnostaisi kuulla minkälaisia eroja uudemmassa mallissa on (muut kuin penkit).Eikos nyt ainakin Hyundai ioniq 5 N ole sport autona paljon parempi. Ainut ongelma, että hintaluokka on eri.
5 N, 79 400€
3 Perf, 60 000€
Y Perf, 63 500€
Tuota on ainakin itse tullut kavereiden kanssa juteltuakin, että vaikka edellinen Model Y kiihtyi 4,4 sekunnissa sataseen ja nykyinenkin johonkin viiden pintaan, niin eipä juuri koskaan ole tuolle kiihtyvyydelle käytännön tarvetta - varmaan jollain seiskapuolella pärjäisi kaikissa tilanteissa aivan hyvin. Ehkä joskus hyvin harvoin, jos on tullut arvioitua ohitustilanne vähän väärin, saatan lyhyeksi hetkeksi polkaista pedaalin lattiaan. Eli jotain C:n ja D:n väliltä.Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni on täällä painanut pedaalin oikeasti pohjaan ? A) päivittäin B) usein C) säännöllisesti D) kerran E) ei koskaan ? Itse en ole tehnyt nykyisellä kulkineella mitään näistä. Menee ihan riittävästi puolikaasullakin vai miten tämä nyt sanotaan sähköautojen maailmassa ? Puolisähköllä ? (kuulostaa hiton omituiselta) .
Tulee Hyundaihin monta värivaihtoehtoja ja talvirenkaat kaupan päälle?3 Perf talvirenkailla ja muulla värillä kuin Santanderin valkoisena nostaa hinnan tuohon 65k€ pintaan. Itseasiassa siihen liittyenkin, onko täällä forumilla aikaisemman M3P: n omistajia, jotka ovat hankkineet Highland -version? Omistin itse 2022 version ja kiinnostaisi kuulla minkälaisia eroja uudemmassa mallissa on (muut kuin penkit).
Riippuu liikkeestä. Joissain liikkeissä voi saada ne neuvoteltua mukaan. Teslalla ei saa.Tulee Hyundaihin monta värivaihtoehtoja ja talvirenkaat kaupan päälle?
ioniq 5 N vs 3 Performance autojen hintaero ehkä hieman kaventuu, kun mennään käytettyjen puolelle.3 Perf talvirenkailla ja muulla värillä kuin Santanderin valkoisena nostaa hinnan tuohon 65k€ pintaan. Itseasiassa siihen liittyenkin, onko täällä forumilla aikaisemman M3P: n omistajia, jotka ovat hankkineet Highland -version? Omistin itse 2022 version ja kiinnostaisi kuulla minkälaisia eroja uudemmassa mallissa on (muut kuin penkit).
Me laitettiin toisinpäin, eli tuo oletuskorkeus on se matala että ei varmasti osu tallin kattoon. Tuttujen kauppojen pihassa ollaan säädetty se paikkatallennuksella korkeaksi. Näin päin ainakin toimii. Toki on sitten usein tilanteita, joissa kontti jää alemmas, mutta se ei ole meitä haitannut, kun ei olla kauhean pitkiä.Onko muut Juniperilla ajavat huomannut tavarasäiliön luukun korkeuden tallennustoiminnossa ongelmia?
Itse olen tallentanut korkeuden omaan autotalliin sopivaksi, mutta silti satunnaisesti korkeus jää vajaaksi muuallakin vaikka oletuskorkeus on aivan ylätopparissa. Paikkatallennuksien poisto ja uudelleen asettaminen ei auta asiaan.
Lisäksi Juniperissa vinkuu jarrut loppujarrutuksessa edelleen 7000km jälkeen. Onko tämä normaalia? Olen kokeillut ajaa ilman regeniä, jotta jaruja tulisi käytettyä enemmän, mutta silti vinkuu loppujarrutuksessa (vanhassa Y:ssä tätä vinkumista ei ole).
Tuo hyny on tuontiauto ja uusissa on ollut yllättävänkin kovaa neuvotteluvaraa. Käytetyistä hynyistä tunnutaan hyvittävän aika heikosti, mutta näitä kahta kun katsoo, niin aikamoinen epäsuhta hinnoittelussa. Eroa pitäisi olla enemmän.ioniq 5 N vs 3 Performance autojen hintaero ehkä hieman kaventuu, kun mennään käytettyjen puolelle.
Eli ehkä Tesla on pitänyt arvonsa hieman paremmin, tai sitten uudesta Hyundaista saa liikkeessä vähän alennusta.
53 800€
56 000€
Ei ole epäsuhtaa, jos Hyny ei mene kaupaksi tuollakaan hinnalla.Tuo hyny on tuontiauto ja uusissa on ollut yllättävänkin kovaa neuvotteluvaraa. Käytetyistä hynyistä tunnutaan hyvittävän aika heikosti, mutta näitä kahta kun katsoo, niin aikamoinen epäsuhta hinnoittelussa. Eroa pitäisi olla enemmän.
On kyllä seisahtanutta Teslan kehitys ollut vuosia myös voimalinjapuolella. Väki innoissaan kun uudessa akussa sama latausnopeus kuin 6 vuotta sitten samassa automallissa olleessa akussa. Ei kuulosta omaan korvaan mikäänlaiselta kehitykseltä tai ilon aiheelta. Perf-autojen tehotkin samat kuin silloin 6 vuotta sitten.
"Jos haluaa" taisi olla se juju. Minäkin kyselin työkaverilta että mihin tarvit 3.0 litran turbo diisseli Audia. Kukapa niitä tarvii.
Joo jossakin rekassa ne puoltaa paikkaansa mutta mihin henkilöautossa tarvii 3 litran turpo tiisseliä? Vähän sama kuin että mihin tarvii tehokasta sähkömoottoria? Vaivattomuutta ei nyt välttämättä tarvi eikä tarvi aggressiivista ohituskiihtyvyyttäkään.Pakko tarttua tähän - 3.0TDIQ:lle on ihan selkeä paikkansa ja varsinkin isokorisissa autoissa lähes pakollinen. Ohituskiihtyvyys, kuormituksen kesto sekä vaivattomuus on se juttu ja toki yksi ja sama siinäkin on mitä 0-100kmh sanoo paperilla.
Joo jossakin rekassa ne puoltaa paikkaansa mutta mihin henkilöautossa tarvii 3 litran turpo tiisseliä? Vähän sama kuin että mihin tarvii tehokasta sähkömoottoria? Vaivattomuutta ei nyt välttämättä tarvi eikä tarvi aggressiivista ohituskiihtyvyyttäkään.
Tämä viesti vei minut erikoiseen kaninkoloon. Aloin ensin googletella noita nollasta sataan aikoja ja ilokseni huomasin että s75 rwd aika on vain 4,5 sekuntia. Olin luullut sitä vähän alle 6 sekunnin autoksi.Koeajoin Mersu CLA:n, joka nyt on hieman "laiska". 0-100 kiihtyvyys ilmeisesti 6.7s. Eli tuossa koeajolla ehkä tohti kaasun painamaan pohjaankin. 17" renkaat toki myös löysän tuntuiset painavaan autoon, eli sivuttaispito ehkä hieman heikohko. Oikein mukava peli silti Mersu oli. 17" rengaskokokin tuo pehmeyttä ajoon myös.
9 vuotta vanha Model S 4.4s kiihtyvyydellä silti aika huomattavasti ripeämpi. Ainakin aluksi, kun käytti kaasua melkein yhtä paljon, kuin Mersussa.
Talvella ero olisi vielä selkeämpi, kun Mersun hinnat alkaen malli on takaveto ja S vanhus on 90D, niin vetopitoa löytyy ihan reilusti.
Mutta ei oikein ole tullut reviteltyä, eli "säälinyt" varmaan tuota melko vanhaa "romua"![]()
On tosiaan Kokkolan autohuollon suunnittelema ja teettämä osa. Eli S ja X jossa LDU takana. Jossain oli, että ainakin 2019 asti sama ongelma. Takavedot ja ne tehokkaat nelivedot.Tämä viesti vei minut erikoiseen kaninkoloon. Aloin ensin googletella noita nollasta sataan aikoja ja ilokseni huomasin että s75 rwd aika on vain 4,5 sekuntia. Olin luullut sitä vähän alle 6 sekunnin autoksi.
Sitten jonkin googlauksen kautta törmäsin sellaiseen ikävään faktaan että autossani onkin LDU! En olisi missään nimessä halunnut ostaa sellaista, luulin että se oli vain P-mallisissa takavetoisissa tai P-nelikoissa. En tiedä mistä tuo ajatusvirhe on peräisin. No, se selittää kovan 0-100 ajan.
Nyt googlailenkin sitten ldu korjaussettejä. Kokkolan kaveri asentaa näihin sellaista suljettua nestekiertoa jolla vuotoa moottorin sisälle ei pysty syntymään, olikohan se hänen omaa tuotantoaan?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.