- Liittynyt
- 22.12.2016
- Viestejä
- 416
Saako Supereilta mitään latauskäyrää näkymään?
Esim. Tessiellä saa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saako Supereilta mitään latauskäyrää näkymään?
Ihan hyvältähän tuo näyttää, kyllähän tuolla ainakin kesällä ajelee maanteitä vaikka kuinka hyvin kun kulutus on ihan kohtuullinen ja 140-100kW latausteholla saa vartissa pitkäksi pätkäksi energiaa.Saako Supereilta mitään latauskäyrää näkymään?
Viimeinen lataus 200 abc:llä. 13% -> 29%.
Ei taida näin lämpimällä säällä tarvita mitään akun lämmitystä. Siltä se ainakin näytti. Tänään tuli 900km ajoa, eli aika hyvin
Auto Model S 90D FL, 244tkm.
Ihan hyvin tuokin periaatteessa lataa, eli ehtii edes hieman jaloitella välissä.
Autossa lukee, että akkua lämmitetään ennen latausta.Ihan hyvältähän tuo näyttää, kyllähän tuolla ainakin kesällä ajelee maanteitä vaikka kuinka hyvin kun kulutus on ihan kohtuullinen ja 140-100kW latausteholla saa vartissa pitkäksi pätkäksi energiaa.
eikö tuo muka esivalmistele akkua edes superille navigoidessa?
En tiedä selviääkö se kyllä mitenkään helposti ilman obd-donglea.
Sulla varmaan sama akkutyyppi, kuin tuossa 90D:ssä? Takavetoisten akut ilmeisesti vaatii vähän enemmän lämpöä? Siis Model 3 ja Model Y, jossa erilainen akku.Kyllä se kesälläkin aloittaa valmistelut hyvissä ajoin. Oisko ollut n.60min ennen laturille menoa alkoi MY ilmoittelemaan valmistelusta.
Vähän joo on ollut laimeata kehitys. Toisivat nyt ne CT:n tekniikat näihi kansan malleihin.On kyllä seisahtanutta Teslan kehitys ollut vuosia myös voimalinjapuolella. Väki innoissaan kun uudessa akussa sama latausnopeus kuin 6 vuotta sitten samassa automallissa olleessa akussa. Ei kuulosta omaan korvaan mikäänlaiselta kehitykseltä tai ilon aiheelta. Perf-autojen tehotkin samat kuin silloin 6 vuotta sitten.
Tuossa uudistetussa LG 5M akussa jonkin verran parempi latauskäyrä vrt. vanhempi LG 5L. Jopa parempi kuin ekoissa Model 3 LR Panoissa. Jos uutta Teslaa olisin ostamassa varmistaisin että se on tällä uudemmalla LG 5M akulla.
Linkki: https://x.com/eivissacopter/status/1965105144967930145?t=UFoOVggQdFXCwTfkbkPIaw&s=19
On kyllä seisahtanutta Teslan kehitys ollut vuosia myös voimalinjapuolella. Väki innoissaan kun uudessa akussa sama latausnopeus kuin 6 vuotta sitten samassa automallissa olleessa akussa. Ei kuulosta omaan korvaan mikäänlaiselta kehitykseltä tai ilon aiheelta. Perf-autojen tehotkin samat kuin silloin 6 vuotta sitten.
En edes ole ajatellut ettei voisi, miksi ihmeessä siis ei? Minulla on siinä usb hubi niin voi olla sentry tikku ja peliohjain kokoajan kiinni. Aikaisemmin piti aina tikku irroittaa kun laittoi ohjaimen niin ajattelin että menee aikaa myöden se usb liitin rikki kun liikaa venkslaa. Paljon helpompaa usb hubilla niin ei tarvitse koskaan irroittaa mitään.Onko kukaan kokeillut voikos tuohon sentry usb-tikkuun lisätä mitään usb-jatkoa ettei tuon tikun takasin laitto oo aina niin taistelua? Tai kärsiikö tikulle tallennus jos siihen lisää usb-jatkon? Jatkokaapelilla tarkoitan maksimissaan 0,5m pituista kaapelia jos sitäkään.
Ja sitten kun ajattelee hieman laajemmin ,niin mihin ihmeesen tarvitsee välttämättä 4s autoa ? Siis oikeasti ? Laajentamalla ajattelua 5s-6sek autoihin, niin valinnanvaraa on paljon ja jopa parempiakin vaihtoehtoja. Nyt vaan se pikkupoika 0-100 aikoineen pois sieltä pään sisältä niin pääset autokaupoille etkä vain Teslakaupoille. Ja rahakaan ei ole enään este.Jos haluaa alle 4s 0-100 suorituskykyä ja taycan j1.2 latausnopeuksia niin rahalla siitä selviää. Se raha vain tuppaa olemaan se pahin pullonkaula autoa ostettaessa.
Bemaristia kiinnostaa kiihdyttely ja rälläys. Ei mitään uutta sillä saralla.Ja sitten kun ajattelee hieman laajemmin ,niin mihin ihmeesen tarvitsee välttämättä 4s autoa ? Siis oikeasti ? Laajentamalla ajattelua 5s-6sek autoihin, niin valinnanvaraa on paljon ja jopa parempiakin vaihtoehtoja. Nyt vaan se pikkupoika 0-100 aikoineen pois sieltä pään sisältä niin pääset autokaupoille etkä vain Teslakaupoille. Ja rahakaan ei ole enään este.
Taitaa olla tämä ajatus vaan olla liian kova pala (monelle muullekin )?
"Jos haluaa" taisi olla se juju. Minäkin kyselin työkaverilta että mihin tarvit 3.0 litran turbo diisseli Audia. Kukapa niitä tarvii.Ja sitten kun ajattelee hieman laajemmin ,niin mihin ihmeesen tarvitsee välttämättä 4s autoa ? Siis oikeasti ? Laajentamalla ajattelua 5s-6sek autoihin, niin valinnanvaraa on paljon ja jopa parempiakin vaihtoehtoja. Nyt vaan se pikkupoika 0-100 aikoineen pois sieltä pään sisältä niin pääset autokaupoille etkä vain Teslakaupoille. Ja rahakaan ei ole enään este.
Taitaa olla tämä ajatus vaan olla liian kova pala (monelle muullekin )?
Eipä! Sehan on juuri meidän homma huudella takavasemmalta absoluuttisia "totuuksia"Ei me kateelliset sekaannuta.
Ja sitten kun ajattelee hieman laajemmin ,niin mihin ihmeesen tarvitsee välttämättä 4s autoa ? Siis oikeasti ? Laajentamalla ajattelua 5s-6sek autoihin, niin valinnanvaraa on paljon ja jopa parempiakin vaihtoehtoja. Nyt vaan se pikkupoika 0-100 aikoineen pois sieltä pään sisältä niin pääset autokaupoille etkä vain Teslakaupoille. Ja rahakaan ei ole enään este.
Taitaa olla tämä ajatus vaan olla liian kova pala (monelle muullekin )?
Eikos nyt ainakin Hyundai ioniq 5 N ole sport autona paljon parempi. Ainut ongelma, että hintaluokka on eri.0-100 on ihan kiva mutta kuitenkin se 100 -> on myös ihan kiva olla toimiva.
Niin 120 asti. Sen jälkeen se toimii hyvin kortin menetykseen Suomessa.0-100 on ihan kiva mutta kuitenkin se 100 -> on myös ihan kiva olla toimiva.
0-100 on ihan kiva mutta kuitenkin se 100 -> on myös ihan kiva olla toimiva.
Kyllä mutta joskus vain pitää ohittaa.Niin 120 asti. Sen jälkeen se toimii hyvin kortin menetykseen Suomessa.
Melkein menee mutta ei aina. Teslalla kyllä 0-100 on hyvä mutta sitten ylöspäin ei olekaan niin mallikasta.Onneksi nuo kulkee kuitenkin aika hyvin käsi kädessä. Ei hirveästi tarvitse valita , että kumpi.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni on täällä painanut pedaalin oikeasti pohjaan ? A) päivittäin B) usein C) säännöllisesti D) kerran E) ei koskaan ? Itse en ole tehnyt nykyisellä kulkineella mitään näistä. Menee ihan riittävästi puolikaasullakin vai miten tämä nyt sanotaan sähköautojen maailmassa ? Puolisähköllä ? (kuulostaa hiton omituiselta) .
Koeajoin Mersu CLA:n, joka nyt on hieman "laiska". 0-100 kiihtyvyys ilmeisesti 6.7s. Eli tuossa koeajolla ehkä tohti kaasun painamaan pohjaankin. 17" renkaat toki myös löysän tuntuiset painavaan autoon, eli sivuttaispito ehkä hieman heikohko. Oikein mukava peli silti Mersu oli. 17" rengaskokokin tuo pehmeyttä ajoon myös.Onneksi nuo kulkee kuitenkin aika hyvin käsi kädessä. Ei hirveästi tarvitse valita , että kumpi.
Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni on täällä painanut pedaalin oikeasti pohjaan ? A) päivittäin B) usein C) säännöllisesti D) kerran E) ei koskaan ? Itse en ole tehnyt nykyisellä kulkineella mitään näistä. Menee ihan riittävästi puolikaasullakin vai miten tämä nyt sanotaan sähköautojen maailmassa ? Puolisähköllä ? (kuulostaa hiton omituiselta) .
Onko tästä jotain faktaa ( varmaan sitten on ) ja mikä on verrokki ? Välityksistäkö tuo johtuu vai moottorista ?Melkein menee mutta ei aina. Teslalla kyllä 0-100 on hyvä mutta sitten ylöspäin ei olekaan niin mallikasta.
Jaa, en tiedä mistä se johtuu. Teslalla lähtö on voimakas ja menee hyvin sen 0-100 mutta sitten alkaa hyytymään. Samaten joissakin tapauksissa kun ajetaan 60-100 väliä ja siitä polkastaan.Onko tästä jotain faktaa ( varmaan sitten on ) ja mikä on verrokki ? Välityksistäkö tuo johtuu vai moottorista ?
Paitsi jenkkiversio uudesta 3 perffistä on reilusti nopeampi juurikin tuolla 100+ alueella. Omassa alkaa ainakin purkutehot putoamaan nopeasti kun tekee pidemmän täyskiihdytyksen, siellä 200 km/h kohdalla ei olekaan enää alun 400 kW vaan ehkä 250-300 kW näin muistista heitettynä. Selvästi akku on yksi tekijä, kun eri akulla tehot pysyy paljon paremmin. Vaihteen puuttuminen voi olla toinen?Jaa, en tiedä mistä se johtuu. Teslalla lähtö on voimakas ja menee hyvin sen 0-100 mutta sitten alkaa hyytymään. Samaten joissakin tapauksissa kun ajetaan 60-100 väliä ja siitä polkastaan.
Car wow on näitä kisoja tehnyt, kaikkia kiinnostaa se 0-100 kuten paljonko nostaa penkistä vaikka oikeasti sillä ei ole voiman kanssa tekemistä. Varmaan parempiakin testejä on jossain.
Muistaakseni jos auton näytöllä noita pyörittelee voi laittaa toiveen akun % kun on päämäärässä.Kohta tarkoitus ajella toistamiseen Seinäjoki -> Joensuu -> Seinäjoki matka.
Tuo suunnitelma vaikuttaa hyvin selkeältä. Paitsi että Joensuussa voisi ladata ainakin 15 minuuttia kauemmin. Ja että kotiin riittäisi pienempikin % määrä akkua. Eli lähes nollaan, mutta ei varmaan kannata ottaa mitään riskiä ja tuo 15% olisi ihan hyvä? Noita lukuja kun ei pysty mitenkään muuttamaan.
![]()
Ameriikassa M3P Highlandissä on parempi panan akku jonka takia hevosia on 510. MIC M3P Highlandissa on LG:n akku joka ei kykene niin suuriin purkuvirtoihin -> hevosia vain 460.Onhan carwow kanavalla testattu sekä vanhaan model 3sta (,performance boost ja joku vähän poikkeusmalli jota jossain vaiheessa myytiin) ja uusinta performance model 3:sta ja ihan samaan ne pystyivät.
Mitä Teslan päästöoikeuksiin tulee niin muistan jonkun jutun olleen että ovat myyneet oikeuksia sen verran paljon että jos myynti sakkaa niin ovat vähän haasteissa kun ovat myyneet enemmän päästö oikeuksia kuin ovat tienneet autoja myymällä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.