Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ei tartte mennä ammoisiin aikoihin ja karkaistuihin laseihin saakka, laminoidut tuulilasit on ollu jo ~70 luvulta arkipäivää.

Ja 1980-2010 (karkeasti) oli lasit kestävämpiä sen lyijyn ja kohtalaisen paksuuden takia. Painonsäästö on ohentanut noita.
 
Ei ole uusi keksintö laminoitu lasi.
Ero onkin siinä että halvat lasi on laminoituja laseja, mutta ei karkaistuja vaan hehkutettuja ja pelkästään laminoitu lasi halkeaa helpommin.
 
Voin kyllä vahvasti sanoa että tuo ei pidä paikkaansa :D

Laina Kialla kun ajoin LKA päällä se koitti aina joka ohituskaistan alussa rykäistä sinne nopealle kaistalle, mihin sillä laitteella ei tosiaan ollut mitään asiaa. Eihän sitä voinut vaki työmatkalla siis käyttää lainkaan.

Jos tälläinen on moitteetonta toimintaa, niin AP on siihen verrattuna suorastaan taivaallinen :lol:

Samalla reitillä nimittäin AP ei tee mitään erikoista.
Se Kian kaistallapitohärdelli ei tee mitään muuta kuin haluaa pitää auton kahden valkoisen viivan keskivälissä. Kun viivat lähtee erkanemaan äkkiä, tulee sille kiire löytää keskikohta uudelleen. Sen takiahan siitä ratista pidetään kiinni ettei tule yllätyksiä :P

Näin maanantaina. Ei ollut takana ketään lähellä niin nappasin kameran käteen... Sillan jälkeen AP päällä hidastaa, hetkeä myöhemmin pelkän cruisen kanssa sama juttu ja puoli minuuttia myöhemmin vaihtaa cruisen vauhdiksi pyytämättä 91->127 satasen alueella (toi +7 mun oma asetus) ja näin on toiminut koko talven tuossa kohtaa.


Google Maps

110-tietä kun cruisailee kumpaan tahansa suuntaan niin randomisti tiputtaa vakkarin 87 -> 80. Sen huomaa siitä kun edellä ajava auto alkaa kadota horisonttiin tai takana oleva auto lähtee ohi.

Sitten vielä se "aurinko paistaa, joten hidstampa vauhtia tässä moottoritiellä" tai on sumua, joten liinat kiinni... tai sadepisaroita, tai sitten ne saakelin automaattipyyhkimet vetäs kameran eteen harmaan suolakalvon ja paniikissa pyyhkimet menee maksimivauhdille että sen kuivan paskan saa levitettyä koko lasiin. Ja samalla vähän jarrutellaan tai tiputetaan koko vakkari pois pelistä.

Mulla olis kyl vähän kehitysehdotuksia mielessä...

Mut hei, silloin kun tää toimii... eli jos ei paista aurinko, tai sada vettä, tai ole sumua... tai kartalla loivaa mutkaa tiessä (nopeutta rajoitetaan....) niin onhan ihan kiva ajella.
 
Auto valitti eräs aamu että huono näkyvyys kun aurinko paistoi. Mutta kun ajon jälkeen katsoi sitä uutta valikkoa missä pitäisi näkyä ne tilanteet, niin oli aivan tyhjä. Jotenkin ei nyt vakuuta tämä valikko/listaus.
 
Auto valitti eräs aamu että huono näkyvyys kun aurinko paistoi. Mutta kun ajon jälkeen katsoi sitä uutta valikkoa missä pitäisi näkyä ne tilanteet, niin oli aivan tyhjä. Jotenkin ei nyt vakuuta tämä valikko/listaus.

"At the end of your drive, you will receive a notification if poor camera visibility is detected. To view these images go to Service > Camera Visibility."

Omaan korvaan kuulostaa enemmän että jos kamerat on likaiset tai joku pysyvämpi sokeutuminen niin ilmoittaa että ei näe. Ei niinkään jos joku vain hyvin hetkellisesti huonontaa näkyvyyttä. Jos ajon lopussa ei ole näkemisessä vikaa niin ei sitten ilmoita asiasta mitä ei ole enää.
 
"At the end of your drive, you will receive a notification if poor camera visibility is detected. To view these images go to Service > Camera Visibility."

Omaan korvaan kuulostaa enemmän että jos kamerat on likaiset tai joku pysyvämpi sokeutuminen niin ilmoittaa että ei näe. Ei niinkään jos joku vain hyvin hetkellisesti huonontaa näkyvyyttä. Jos ajon lopussa ei ole näkemisessä vikaa niin ei sitten ilmoita asiasta mitä ei ole enää.
Ja aika turha olisi katsella jotain kuvia siitä kuinka aurinko sokaisi kameran joskus. Eiköhän tuo ole tosiaan sitä varten, että näkee ne pysäköinnin hetkellä likaisena olevat kamerat, että voi putsata ne siinä kun nousee autosta ettei unohdu ja lähde seuraavalla kerralla ajelemaan taas likaisilla kameroilla.
 
Jaa a. Miksei se voisi olla myös ne hetkittäiset? Ei tuo teksti nyt suoraan kumoa niitäkään.

Edit.

Vaikka nyt höpöttää paljon niin sai viestin kun auto vissiin oli parkissa ja ei näe. Eli tuon osalta pitäisi myös jäädä ne aurinkohäikäsyt talteen.


Tässä sanoo että kuvat näkyisi jopa kaksi päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Tesla päättänyt vaihtaa FSDn ja Autopilotin nimet toisiin Kiinassa. Ilmeisesti ei ole sallittua mainostaa toimintoja näillä nimillä koska tuote ei toteuta näitä toimintoja mitä nimi antaa kertoa.
 
Tesla päättänyt vaihtaa FSDn ja Autopilotin nimet toisiin Kiinassa. Ilmeisesti ei ole sallittua mainostaa toimintoja näillä nimillä koska tuote ei toteuta näitä toimintoja mitä nimi antaa kertoa.

Joku varmaan näidenkin nimimuutosten (Kiina & Jenkit) jälkeen on vakaasti sitä mieltä että esim SAE J3016 standardi on ihan tyhmä, koska siinä Tesla on edelleen kakkostasolla muiden häärätessä jo sekä 3. että 4. tasoilla. Odotettavissa myös linkki ajovideoon missä Tesla onnistuu navigoimaan liikenteessä ilman vaaratilanteiden aiheuttamista.

Edit: Kiinaa tuskin oikeasti kiinnostaa miten paljon kuluttajille valehdellaan, mutta siellä ehkä on jo tai vähintään tulossa omia sähkäreitä joissa on ihan oikea autopilotti joka voi toimia kilpailuetuna myös muissa markkinoissa. Olipa syy mikä tahansa, oikea päätös suitsia Teslan höpöhöpöpuheita.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa toisessa ketjussa mainitsinkin jo siitä, että harkinnassa olisi vaihto Y:stä johonkin toiseen malliin, mutta en ole vielä löytänyt sellaista, joka kokonaisuutena yltäisi samalle tasolle. Facelift ei miellyttänyt silmää, joten sekään ei käy, joten harkinnassa olisi Highland, jonka ulkonäkö on miellyttävämpi ja kulutus ilmeisesti markkinoiden paras tai parhaimpia. Onko kenelläkään kokemusta Y:stä Highlandiin siirtymisestä. Viikset jäisivät pois, mikä on tietysti haittatekijä, mutta onko vaihto tuonut matalamman kulutuksen lisäksi jotain erityistä hyötyä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
272 564
Viestejä
4 702 441
Jäsenet
76 926
Uusin jäsen
NightShadow88

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom