Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ei ole itsellä tietoa. Mutta veikkaisin että 15k€ lähtisi (tai tulisi kaupat) AWD ja vuosimallin 2015 autosta.

Nyt halvin olisi myynnissä 18k€ ja 275tkm ajettu.

15k€ olisi vm2014 ja 296tkm ajettu takaveto, mutta sen akun kokoa ei mainita. Varmaan jo aika lähellä 10k€ voisi olla tuollaisen myyntihinta, jolla kaupat syntyy?

On noissa siis jo aika paljon hintaa lähtenyt pois. Autoliikkeet tuskin ostaisivat, kun 8 vuoden akkutakuu on jo loppunut?

Eilen vaan kaljaspäiten huutokaupat.comissa huutelin 2014 p90 mallia, oma tarjous jäi 13400 ja voittaja nokitti vielä satasella. Hyvää tuossa oli 2021 vaihdettu akku ja moottorit.

Eipä meinannut netistä löytyä tietoa P90 mallista, mutta ilmesesti tuollainen malli tulee kun takaivetoinen P85 saa isomman tehdasuuden akun.
 
Viimeksi muokattu:
Onnistuisiko vähän rakentavampi keskustelutyyli ja samalla voisit vähän referoida mistä linkittämässäsi jutussa on kyse.
Satuin lukemaan jutun. Ilppi oli vaihdettu/korjattu neljästi. Yritti saada kaupan purettua mutta kuluttajariitalautakunta ei suositellut kaupan purkamista koska vika oli korjattu eikä epäily tulevaisuudessa hajoamisesta ole riittävä peruste.
 
Eilen vaan kaljaspäiten huutokaupat.comissa huutelin 2014 p90 mallia, oma tarjous jäi 13500 ja voittaja nokitti vielä satasella. Hyvää tuossa oli 2021 vaihdettu akku ja moottorit.

Eipä meinannut netistä löytyä tietoa P90 mallista, mutta ilmesesti tuollainen malli tulee kun takaivetoinen P85 saa isomman tehdasuuden akun.
Tosiaan P90 mallia ei ole olemassa. Mutta noihin Model S pikkuakkuisiin sopii suoraan paikalleen 90 akku. Tuo 90 akku jo on oikein hyvä ja 90 akussa latauskin on nopeampi, kuin 85 akussa, jossa lataustehoa on ohjelmallisesti hidastettu.

Ei ole välttämättä tehdasuusi akku, eli voi olla myös korjattu akku (todennäköisempää se). Tai sitten voi olla myös käytetty akku, jos olisikin korjattu jossain muualla kuin Teslalla.

Myös ilmeisesti 85 akun viimeksin versio on aika hyvä (melko tiivis ilmeisesti, että vesi ei pääsisi akun sisälle). Ja siis 90 akku sisältää pikku parannuksen verrattuna viimeisimpään 85 akkuun.


Model S takaveto ja P malleissa on vesijäähdytetty iso takamoottori. Tuossa vaan on se tyyppivika, että vesi vuotaa moottorin sisälle ja sitten alkaakin moottori olla entinen. Itsellä S 90D, jossa pieni takamoottori, joka siis ei ole vesijäähdytteinen. Tuo on siis luotettava moottori. Mulla 229tkm ajettu ja akun SOH 87% (Tessie sovellus).

Eli varmaan tuo on ollut alunperin 85P tosiaan ja akku on vaihdettu isompaan 90 akkuun. P eli iso takamoottori.
 
Tosiaan P90 mallia ei ole olemassa. Mutta noihin Model S pikkuakkuisiin sopii suoraan paikalleen 90 akku. Tuo 90 akku jo on oikein hyvä ja 90 akussa latauskin on nopeampi, kuin 85 akussa, jossa lataustehoa on ohjelmallisesti hidastettu.

Ei ole välttämättä tehdasuusi akku, eli voi olla myös korjattu akku (todennäköisempää se). Tai sitten voi olla myös käytetty akku, jos olisikin korjattu jossain muualla kuin Teslalla.

Myös ilmeisesti 85 akun viimeksin versio on aika hyvä (melko tiivis ilmeisesti, että vesi ei pääsisi akun sisälle). Ja siis 90 akku sisältää pikku parannuksen verrattuna viimeisimpään 85 akkuun.


Model S takaveto ja P malleissa on vesijäähdytetty iso takamoottori. Tuossa vaan on se tyyppivika, että vesi vuotaa moottorin sisälle ja sitten alkaakin moottori olla entinen. Itsellä S 90D, jossa pieni takamoottori, joka siis ei ole vesijäähdytteinen. Tuo on siis luotettava moottori. Mulla 229tkm ajettu ja akun SOH 87% (Tessie sovellus).

Eli varmaan tuo on ollut alunperin 85P tosiaan ja akku on vaihdettu isompaan 90 akkuun. P eli iso takamoottori.

Jännä että auto on omasta mielestään P90 :-) .

Tuo moottorihomma oli tiedossa, mutta ilmeisesti siihen yhteen laakerilaippaan kannattaa porata juorureikä, niin näkee mahdollisen jäähdytysnestevuodon ennen kuin tunkeutuu moottorin sisälle..

Näyttökuva_29-3-2025_13413_huutokaupat.com.jpeg
 
Säälittäviä vehkeitä nämä Teslat.

Onhan tuossa hintaa autolla. Ei muuta kuin auto myyntiin kun kerran kunnossa.

Tosin vähän paistaa että ostettu liian kallis auto ja ei uskalla riskiä.
Satuin lukemaan jutun. Ilppi oli vaihdettu/korjattu neljästi. Yritti saada kaupan purettua mutta kuluttajariitalautakunta ei suositellut kaupan purkamista koska vika oli korjattu eikä epäily tulevaisuudessa hajoamisesta ole riittävä peruste.
Tosiaan myyntiin vaan ja joku vähän luotettavampi peli tilalle seuraavaksi.

Lämpöpumppu oli hajonnut ensimmäisen kerran, kun autolla oli ikää 2 päivää. Muistaakseni Teslassa on 14 päivän palautusoikeus, koska kauppa tehdään etämyynnillä. Eli siis heti olisi voinut palauttaa auton ilman kuluja, mutta ei enää tässä vaiheessa tietenkään.
 
Jännä että auto on omasta mielestään P90 :-) .

Tuo moottorihomma oli tiedossa, mutta ilmeisesti siihen yhteen laakerilaippaan kannattaa porata juorureikä, niin näkee mahdollisen jäähdytysnestevuodon ennen kuin tunkeutuu moottorin sisälle..

Näyttökuva_29-3-2025_13413_huutokaupat.com.jpeg
Juu.

Saattaa olla, että tehtaalta ei ole tullut P90 mallia. Mutta koska akku on vaihdettu 85 -> 90, niin auto täytyy ohjelmoida uudelleen. Ehkä siksi tuo P90 merkintä auton näytölläkin?
 
Tosiaan myyntiin vaan ja joku vähän luotettavampi peli tilalle seuraavaksi.

Lämpöpumppu oli hajonnut ensimmäisen kerran, kun autolla oli ikää 2 päivää. Muistaakseni Teslassa on 14 päivän palautusoikeus, koska kauppa tehdään etämyynnillä. Eli siis heti olisi voinut palauttaa auton ilman kuluja, mutta ei enää tässä vaiheessa tietenkään.
Näinhän se on. Enemmän vaan tekoja jos heti alussa vikaa.

Toki on Teslakin kaiketi parantanut tapoja korjata asiaa kun aluksi vaan vaihdettiin uutta mutta ei putsattu kiertoa.
 
Onnistuisiko vähän rakentavampi keskustelutyyli ja samalla voisit vähän referoida mistä linkittämässäsi jutussa on kyse.
Asiahan selvisi jo otsikosta ja jos on vähänkin seurannut Teslojen laatua, niin ei pitäisi olla iso yllätys että laatu on usein heikko, tuossa linkki katsastustilastoihin.
 
Asiahan selvisi jo otsikosta ja jos on vähänkin seurannut Teslojen laatua, niin ei pitäisi olla iso yllätys että laatu on usein heikko, tuossa linkki katsastustilastoihin.
Aina vähän väliä tänne näköjään eksyy näitä jotka tulevat mehustelemaan näillä samoilla jutuilla. Taka-akseliston puslat on joo heikkoja M3/MYssä. Muutaman satkun juttu vaihto. Toivotaan että tulisi joku Meyle HD tyyppinen paranneltu osa tarjolle.

Lämpöpumppu on hankalampi case. Ite olen tehnyt toimia joilla ainakin oman ymmärryksen mukaan ainakin pitäisi pidentää pumpun elinkaarta.
 
Vastaavia juttuja löytyy kyllä aika paljon, kun Tesla kyseessä, mutta ei ole minulta pois jos joku haluaa korjaamolla säilyttäää autoaan, itse ostin auton ajamista varten.
 
Asiahan selvisi jo otsikosta ja jos on vähänkin seurannut Teslojen laatua, niin ei pitäisi olla iso yllätys että laatu on usein heikko, tuossa linkki katsastustilastoihin.
Teslahan on nyt herännyt tuohon lämpöpumppuongelmaan ja varmaan 6kk sisällä uuteen Model Y:hyn tulee lämpöpumppu V2.

 
Juu.

Saattaa olla, että tehtaalta ei ole tullut P90 mallia. Mutta koska akku on vaihdettu 85 -> 90, niin auto täytyy ohjelmoida uudelleen. Ehkä siksi tuo P90 merkintä auton näytölläkin?

Oliko näissä tehtaan akunvaihdoissa joku koira haudattuna, eli menettää ilmaiset supercharger-lataukset vai muistanko väärin.
 
Ei sulla nyt ihan hirveästi ole ollut tähän keskusteluun annettavaa.
Onko jossain määritelty paljon pitää olla annettavaa?
Vai onko linkkien tiedot mielestäsi vääriä.
Samat jutut tulee varmaan useamman kerran, jos lähes 600 sivua ketjua ja nämä linkit vaan kertoo mikä on Teslan laatu.
 
Eikai noita muuten menetä kun jos myy autonsa Teslalle, silloin ottavat ne pois ja myyvät auton eteenpäin.
Jep. Ainakin kun esim Kokkolan autohuollossa on vaihdettu esim 85 akku 90 akkuun, niin ilmaiset lataukset kyllä pysyy.

Ilmaiset lataukset siis on siinä auton tietokoneella ja akun ja moottoreita kyllä pystyy vaihdella tarpeen mukaan. Eli kaikki osat pystyy huollossa (esim kokkolan autohuolto) vaihtamaan ja ohjelmoimaan uudelleen. Paitsi tuolle auton päätietokoneelle eivät pysty tekemään korjauksia, eli täytyy sitten viedä Teslalle korjattavaksi.

Ilmeisesti ainut poikkeus juuri tuo, että jos myy auton Teslalle, niin poistavat ilmaiset lataukset pysyvästi.
 
Teslahan on nyt herännyt tuohon lämpöpumppuongelmaan ja varmaan 6kk sisällä uuteen Model Y:hyn tulee lämpöpumppu V2.
Näinhän se on jos positiivisesti ajattelee. Kyynisempi sanoisi, että tesla valehteli meille vuosia päin naamaa väittäen sen olevan softavika. Vuotuisella plasebo-päivityksellä pidettiin karja tyytyväisenä.
 
Näinhän se on jos positiivisesti ajattelee. Kyynisempi sanoisi, että tesla valehteli meille vuosia päin naamaa väittäen sen olevan softavika. Vuotuisella plasebo-päivityksellä pidettiin karja tyytyväisenä.

Vielä kyynisempi sanoisi että V2 on nykyisestä joku halpuutettu malli missä on paljon enempi mahdollisia ongelmia.

T: -21 alkuperäisellä pumpulla tänään mittarissa 110tkm.
 
Teslahan on nyt herännyt tuohon lämpöpumppuongelmaan ja varmaan 6kk sisällä uuteen Model Y:hyn tulee lämpöpumppu V2.

Ymmärsin että uudistetussa Model Yssä on heti tämä Supermanifold V2, ja noin vuoden sisällä tämä tulisi kaikkiin.
 
Näinhän se on jos positiivisesti ajattelee. Kyynisempi sanoisi, että tesla valehteli meille vuosia päin naamaa väittäen sen olevan softavika. Vuotuisella plasebo-päivityksellä pidettiin karja tyytyväisenä.
Tulihan sieltä tätä ennen 1.1 versio mikä myös korjasi ehkä asian tai sitten ei.
Joka tapauksessa V2 jne. valmistavat, että alkuperäinen malli oli kuraa mutta eivät myönnä sitä.
 
Vaiko kuitenkin iteraatio olemassa olevasta järjestelmästä, ei revoluutio. Toivottavasti korjaa ongelmat.
 
Joka tapauksessa V2 jne. valmistavat, että alkuperäinen malli oli kuraa mutta eivät myönnä sitä.
Miten niin? Se on täysin normaalia, että osista tehdään uusia versioita. Syy tälle voi olla esimerkiksi kustannusten optimoiminen, halpuutus tai suorituskyvyn parannus.

Tässä tapauksessa ei ole epäselvää muihin lähteisiin perustuen etteikö pumpuissa olisi vikaa, mutta pelkkä revision ilmaantuminen ei sitä osoita. Voidaan vain toivoa, että tuo on tosiaankin tehty luotettavuuden parantamiseksi ja että ongelmat jäisivät nyt viimeinkin taakse.
 
Miten niin? Se on täysin normaalia, että osista tehdään uusia versioita. Syy tälle voi olla esimerkiksi kustannusten optimoiminen, halpuutus tai suorituskyvyn parannus.

Tässä tapauksessa ei ole epäselvää muihin lähteisiin perustuen etteikö pumpuissa olisi vikaa, mutta pelkkä revision ilmaantuminen ei sitä osoita. Voidaan vain toivoa, että tuo on tosiaankin tehty luotettavuuden parantamiseksi ja että ongelmat jäisivät nyt viimeinkin taakse.
Mikä sen sitten osoittaa?
Onhan näitä eri versioita tullut moneenkin eri komponenttiin ja toistaiseksi menneet parempaan suuntaan mutta kustannustehokkaasti.
Itse pumppuun on tullut montaa eri versiota.
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan P90 mallia ei ole olemassa. Mutta noihin Model S pikkuakkuisiin sopii suoraan paikalleen 90 akku. Tuo 90 akku jo on oikein hyvä ja 90 akussa latauskin on nopeampi, kuin 85 akussa, jossa lataustehoa on ohjelmallisesti hidastettu.

Ei ole välttämättä tehdasuusi akku, eli voi olla myös korjattu akku (todennäköisempää se). Tai sitten voi olla myös käytetty akku, jos olisikin korjattu jossain muualla kuin Teslalla.

Myös ilmeisesti 85 akun viimeksin versio on aika hyvä (melko tiivis ilmeisesti, että vesi ei pääsisi akun sisälle). Ja siis 90 akku sisältää pikku parannuksen verrattuna viimeisimpään 85 akkuun.


Model S takaveto ja P malleissa on vesijäähdytetty iso takamoottori. Tuossa vaan on se tyyppivika, että vesi vuotaa moottorin sisälle ja sitten alkaakin moottori olla entinen. Itsellä S 90D, jossa pieni takamoottori, joka siis ei ole vesijäähdytteinen. Tuo on siis luotettava moottori. Mulla 229tkm ajettu ja akun SOH 87% (Tessie sovellus).

Eli varmaan tuo on ollut alunperin 85P tosiaan ja akku on vaihdettu isompaan 90 akkuun. P eli iso takamoottori.
Ei sulla olisi charge-curvea tuosta S 90D:stä heittää? Vaikea löytää nykyisellä softalla ja realistisella kilsamäärällä olevaa mittausta?
 
Asiahan selvisi jo otsikosta ja jos on vähänkin seurannut Teslojen laatua, niin ei pitäisi olla iso yllätys että laatu on usein heikko, tuossa linkki katsastustilastoihin.
Se nyt ei varsinaisesti liity siihen mitä viestissäni pyysin, eli tällä foorumilla ei ole tarkoitus "keskustella" onelinerein tai pelkin linkein, vaan linkin on tarkoitus vain tukea asiaa.
 
Asiahan selvisi jo otsikosta ja jos on vähänkin seurannut Teslojen laatua, niin ei pitäisi olla iso yllätys että laatu on usein heikko, tuossa linkki katsastustilastoihin.
Tesloja ei kiikutella 300-1200€/v. huolloissa, eli siinä syy. Consumer Reportsin mukaan erittäin vähäkuluinen auto👍🏻

IMG_6667.jpeg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
273 227
Viestejä
4 713 506
Jäsenet
76 991
Uusin jäsen
penninvenyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom