Kylmässä autossa vaan se sisätilan lämmitys kuluttaa energiaa (mutta toki akun lämmityskin myös energiaa vähän vie).Eli että akku olisi aina käytännössä valmis ajoon ja ei kylmä -> kulutus pieni?
Vai miten lie sittten kondensaatio --> tuleeko sitä jopa enemmän kun kylmästä ajaa lämpimään yms.? Että riskinä kastua?
---
OKT-hanke tulossa vieläkin (olkoonkin vielä 3-6v päässä), niin sinänsä kiinnostaa että pitääkö ne käyttöautotkin talliin suunnitella ladattavaksi, vaiko autokatokseen..
Ihan hyvin pärjäsi ilman autokatostakin viime talven. Omakotitalo on, mutta talli on niin pieni, että ei sinne mitään autoa oikein mahdu.
Latauksen voi ajastaa vaikka niin, että akku on 80% aamulla ennen lähtöä. Eli siis auto saattaa lämmittää akkua vähän siinä latauksen alkuvaiheessa, jos on kova pakkanen ja akku on ehtinyt jo jäähtyä.