Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Eli että akku olisi aina käytännössä valmis ajoon ja ei kylmä -> kulutus pieni?
Vai miten lie sittten kondensaatio --> tuleeko sitä jopa enemmän kun kylmästä ajaa lämpimään yms.? Että riskinä kastua?
---
OKT-hanke tulossa vieläkin (olkoonkin vielä 3-6v päässä), niin sinänsä kiinnostaa että pitääkö ne käyttöautotkin talliin suunnitella ladattavaksi, vaiko autokatokseen..
Kylmässä autossa vaan se sisätilan lämmitys kuluttaa energiaa (mutta toki akun lämmityskin myös energiaa vähän vie).

Ihan hyvin pärjäsi ilman autokatostakin viime talven. Omakotitalo on, mutta talli on niin pieni, että ei sinne mitään autoa oikein mahdu.

Latauksen voi ajastaa vaikka niin, että akku on 80% aamulla ennen lähtöä. Eli siis auto saattaa lämmittää akkua vähän siinä latauksen alkuvaiheessa, jos on kova pakkanen ja akku on ehtinyt jo jäähtyä.
 
Nyt kun näistä talvilatauksista ja akun esilämmityksistä yms. latauksen hitaudesta talvella puhutaan, niin onko siis niin että "jos on mahdollista suunnitella", niin sähköautoa kannattaa säilyttää ja näin ollen ladata autotallilämpötiloissa vs. autokatos? Eli että akku olisi aina käytännössä valmis ajoon ja ei kylmä -> kulutus pieni?
Vai miten lie sittten kondensaatio --> tuleeko sitä jopa enemmän kun kylmästä ajaa lämpimään yms.? Että riskinä kastua?
---
OKT-hanke tulossa vieläkin (olkoonkin vielä 3-6v päässä), niin sinänsä kiinnostaa että pitääkö ne käyttöautotkin talliin suunnitella ladattavaksi, vaiko autokatokseen..
Rangen kannalta tietysti paras jos voi aina lähteä lämpimällä autolla/akulla. Mutta jos itse maksat sen autotallinkin lämmityksen niin tuleeko sitten kalliimmaksi kuitenkin lämmittää aina se auto kokonaan, en osaa sanoa mitään faktaa tähän.

Kosteus ei varmaan ole ongelma jos autotallissa on tehokas ilmanvaihto ja kuiva ilma. Mutta jos on huono ilmanvaihto ja aina kosteaa niin se altistaa ruostumiselle tietysti.
 
Naurettavintahan tuossa on politiikan mainitseminen ja kiinalaiseen autoon siirtyminen xD
Miksi tuo olisi yhtään huonompi syy vaihtaa kuin mikään muukaan ? Ja olihan siinä lista faktoja jotka ovat ajaneet vaihtajan tuohon pisteeseen. Kenties tuo poliittinen puoli oli se viimeinen niitti.

Ja mitä naurettavaa tuossa kiinalaisessa on ?
AAtte tuossa ilmeisesti meinasi (niin ymmärsin), että politiikan takia vaihdettiin Teslasta pois. Mutta uudeksi tuli Polestar 4 (Kiinalainen). Eli Polestaaria kai ostaja piti sitten parempana vaihtoehtona.


Joo. Hyvä syy kyllä minusta. Yksikin syy minkä itse keksii niin voi riittää vaihtoon, jos vaikka autokuume iskee.

Olihan siellä tosiaan Musk syyn lisäksi vielä monta muutakin ihan fiksua mielipidettä. Yhteensä 4 syytä:


"Teslan katteettomat lupaukset esimerkiksi FSD:n suhteen ja tapa maksattaa tyyppiviat, kuten ilmalämpöpumppu, omistajilla. Toki vaihtoon vaikutti myös se, että nyt on tulossa valtava määrä käytettyjä Model Y myyntiin ja uuden mallin toimitukset ovat alkaneet. Käytettyjen hinnat tulevat siis laskemaan reippaasti."


Milloin tulevat ne suuret hinta-alet "vanhan mallin" Y:lle? Ajamattomista, valkoisista neliveto-malleista pitää edelleenkin pulittaa 55 ke. Tarjolla on toki 0,99 % korkoa.
Eksyin taas tuonne Tesla sivuille. On siellä aavistuksen laskeneet vanhan Y:n hinnat. Ei kyllä riittävästi.

Y Performance 6000€ alennuksessa (eli aivan liian kallis vieläkin).
Ja:
"Ilmainen Supercharging-lataus kahden vuoden ajaksi"

 
Eksyin taas tuonne Tesla sivuille. On siellä aavistuksen laskeneet vanhan Y:n hinnat. Ei kyllä riittävästi.

Y Performance 6000€ alennuksessa (eli aivan liian kallis vieläkin).
Ja:
"Ilmainen Supercharging-lataus kahden vuoden ajaksi"

Tuota en huomannutkaan. Perffin kohdalla ale on kyllä ihan hyvä, eli hinta alkaa olla ihan kohdallaan, jos tarvetta on sen tarjoamille ominaisuuksille. Matalampi maavara karsii kyllä jonkin verran ostajia. Korko (3,75 %) on myös korkeahko, jos siis tarvetta on rahoitukselle.
 
Näistä tarjouksista sen verran, niin nyt saa myös toiset renkaat kaupan päälle noihin Y varastoautoihin, jotka ovat tarjouksessa. Ainakin näin oli puhe tällä viikolla Petikossa.
 
Näistä tarjouksista sen verran, niin nyt saa myös toiset renkaat kaupan päälle noihin Y varastoautoihin, jotka ovat tarjouksessa. Ainakin näin oli puhe tällä viikolla Petikossa.
Jos pitää paikkansa, niin ihan merkittävä tarjous. Esim tuon vanhan Y Performancen rengaspaketti kun maksaa 4000€.
 
Näistä tarjouksista sen verran, niin nyt saa myös toiset renkaat kaupan päälle noihin Y varastoautoihin, jotka ovat tarjouksessa. Ainakin näin oli puhe tällä viikolla Petikossa.
Miten tämä käytännössä onnistuu? Sanoivatko minne pitää ottaa yhteyttä saadakseen tämän alennuksen?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
272 273
Viestejä
4 705 008
Jäsenet
76 881
Uusin jäsen
JaKu82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom