• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 14:30 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Onko sillä nyt niin väliä, jos kotona latailet autoa. Itse olen aina vaan laittanut ilmastoinnin päälle, jolloin se lämmittää myös akkua.
No ei varmaan suurta väliä. Koitan vaan löytää energiatehokkaan tavan käyttää ja ladata autoa 😬 Päivittäiset ajot on nurkka-ajoa 20-25 km pari kolme kertaa päivässä. Näiden välillä auto/akku ehtii jäähtyä pakkasella.

Lataan seuraavan kerran seuraavana tai sitä seuraavana yönä kotona, jos ei muutoksia arkiajoihin.

Monesti lataan yöllä pörssisähön huokeina tunteina ja eka liikkeellelähtö 7.30 maissa. Jos lataus loppuu yön jäljiltä 6.00 korvilla, niin akkuhan kaiketi lämmin latauksen jäljiltä, joten en ole nyt muutamaan päivään käyttäny appin kautta "esilämmitystä", että olis tiettynä kellonaikana valmis.
 
En nyt käsitä miksi käyttää campmodea lainkaan tuohon? Aina lämmitän vaan tuuletin-napista
Olen ymmärtäny, että akkua ei kannata "tyhjään" lämmittää, jos autolla ei aja pitempää pätkää varsinkaan kovilla pakkasilla. Menee energiaa hukkaan sen akun esilämmittämiseen.

Ilmastoinnilla lämpiää sisätila + penkit ja akku

Campmodella lämpiää sisätila + penkit.

Korjatkaa ihmeessä jos mie oon väärässä 😊

Edit. esilämmitys toki ennen pikalatureille menoa tarpeellista.

Ideaali kai olis, että kotonakin vois alkaa suoraan ajosta lämmintä akkua lataamaan. Jos haluaa latauksen tehdä huokeimpaan hintaan, niin usein joutuu odottamaan latausta yön pikkutunneille.
 
Siis hetkinen, kytketkö sä AP:n pois päältä nykimällä rattia? Mikset vaan paina vilkkua kunnolla pohjaan niin AP vapautuu ja normivakkari jää päälle, voit vaihtaa kaistan tai siirtyä liittymään ilman mitään ongelmia.
Siten tämä auto turn off signal on toteutettu myös uudessa Yssa. Sinun pitää kerran täpätä vilkkuviikseä ja samalla nykäistä/kertoa kaistanvaihdon suunta. Tässä on pieni porras silti että AP vapautuu. Kun taas jos painaa pohjaan eli tulee se kaksi naksahdusta niin AP kytkeytyy pois ns. heti ja ei vastusta. Kuten myös ilman auto turn off features.

Aktivoin myös ohituksessa sitten taas APn päälle jolloin sama kerta täppäsy tehdään ja ratilla suunnan anto kun tehdään kaistanvaihto takaisin.

Jos tämä epäonnistuu niin AP pysyy päällä tai vastustaa rattia. Toisinaan tiputtaa pois AP mutta vilkku toimii vain 3 kertaa. Joka kertoo että et tehnyt kokonaisuutta oikein vaikka AP tipahti pois.

Meillä vanhoilla vielä jää sentään vakkari päälle mutta uudessa Yssa tätä ei enää ole. Se on joko vakkari tai AP mikä aktivoidaan. Highlandissa vielä oli samanlainen toiminta kuin vanhoissa että vakkari jää päälle.
 
Olen ymmärtäny, että akkua ei kannata "tyhjään" lämmittää, jos autolla ei aja pitempää pätkää varsinkaan kovilla pakkasilla. Menee energiaa hukkaan sen akun esilämmittämiseen.

Ilmastoinnilla lämpiää sisätila + penkit ja akku

Campmodella lämpiää sisätila + penkit.

Korjatkaa ihmeessä jos mie oon väärässä 😊

Edit. esilämmitys toki ennen pikalatureille menoa tarpeellista.

Ideaali kai olis, että kotonakin vois alkaa suoraan ajosta lämmintä akkua lataamaan. Jos haluaa latauksen tehdä huokeimpaan hintaan, niin usein joutuu odottamaan latausta yön pikkutunneille.

Riippuu tosiaan kelistä. Nyt lähiaikoina ei ole akkua lämmitellyt enää.

Itse otan esilämmityssähkön kotona aina verkosta, en akusta. Jos joutuu akusta ottamaan niin sitten ymmärrän miksi tuollainen säätö.
 
Riippuu tosiaan kelistä. Nyt lähiaikoina ei ole akkua lämmitellyt enää.

Itse otan esilämmityssähkön kotona aina verkosta, en akusta. Jos joutuu akusta ottamaan niin sitten ymmärrän miksi tuollainen säätö.
Ok. Käytätkö "esilämmitys" toimintoa appista, vai pelkästään esilämmität normaalisti sen aikaa (5-15 min), mitä lämmität autoa ennen ajamista?
 
Siten tämä auto turn off signal on toteutettu myös uudessa Yssa. Sinun pitää kerran täpätä vilkkuviikseä ja samalla nykäistä/kertoa kaistanvaihdon suunta. Tässä on pieni porras silti että AP vapautuu. Kun taas jos painaa pohjaan eli tulee se kaksi naksahdusta niin AP kytkeytyy pois ns. heti ja ei vastusta. Kuten myös ilman auto turn off features.

Aktivoin myös ohituksessa sitten taas APn päälle jolloin sama kerta täppäsy tehdään ja ratilla suunnan anto kun tehdään kaistanvaihto takaisin.

Jos tämä epäonnistuu niin AP pysyy päällä tai vastustaa rattia. Toisinaan tiputtaa pois AP mutta vilkku toimii vain 3 kertaa. Joka kertoo että et tehnyt kokonaisuutta oikein vaikka AP tipahti pois.

Meillä vanhoilla vielä jää sentään vakkari päälle mutta uudessa Yssa tätä ei enää ole. Se on joko vakkari tai AP mikä aktivoidaan. Highlandissa vielä oli samanlainen toiminta kuin vanhoissa että vakkari jää päälle.
Tuossa uudessa Y:ssä mahtaa olla tällä hetkellä softapuute tuon AP/vakkari aktivoimisessa. Käyttöohjeessa on kerrottu että se valinta pitäisi olla uudessä Y:ssä, mutta nykysoftassa sitä ei ole.
 
Nyt napsahti Norjassa Model Y Q1 myydyimmäksi sähköautoksi. Tuli nopeammin mitä ajattelin. Tässä kuussa on myyty 50% koko Q1 myynneistä Model Y:n osalta, ja on vielä 6 arkipäivää jäljellä myyntiaikaa.

 
Nyt napsahti Norjassa Model Y Q1 myydyimmäksi sähköautoksi. Tuli nopeammin mitä ajattelin. Tässä kuussa on myyty 50% koko Q1 myynneistä Model Y:n osalta, ja on vielä 6 arkipäivää jäljellä myyntiaikaa.

Toyota voitettu Q1 lukemassa.

Varmasti Teslan lukemaan auttaa Model Y LF hyvä saatavuus. Ja lisäksi myös vanhan Y mallin maaliskuun alennusmyynnit. Toyotasta taitaa tulla uudempi versio myyntiin vasta hieman myöhemmin ilmeisesti.

TOP 10 listalla 4kpl eri Volkkari mallia. Eli niitäkin on myyty ihan reippaasti. Aika paljon enemmän kuin Teslaa.
 
Nyt napsahti Norjassa Model Y Q1 myydyimmäksi sähköautoksi. Tuli nopeammin mitä ajattelin. Tässä kuussa on myyty 50% koko Q1 myynneistä Model Y:n osalta, ja on vielä 6 arkipäivää jäljellä myyntiaikaa.


Juu...

Model Y markkinaosuus Q1/25 tähän mennessä 7.7%, kun se oli Q1/24 21,4%
 
”Erno Kalalahti näkee tämän hetken Tesla-otsikoinnissa samantyyppisiä piirteitä kuin vuonna 2015 alkaneessa Volkswagenin dieselhuijauksessa.

VW oli käyttänyt huijausohjelmaa, minkä vuoksi sen dieselautojen pienhiukkaspäästöt voitiin ilmoittaa todellista alemmiksi.

Julkisessa keskustelussa VW ja etenkin sen dieselautot muuttuivat sylkykupiksi. Autokaupoilla pohdittiin, ostaako kukaan enää dieselautoja, etenkään VW:n valmistamia.
Myyjien keskuudessa oli paniikkia. Sitten kävimme läpi dataa. Selvisi, että dieselautojen ja Volkswageneiden myynti veti ympäri Suomen. Samantyyppinen tilanne on nyt Teslan kanssa: datan perusteella ei näytä siltä, että kun Musk riehuu, niin kaikki olisivat myymässä Teslojaan pois”, Kalalahti sanoo."

Enpä usko, että tapahtuu sen suurempia muutoksia.
 
Juu...

Model Y markkinaosuus Q1/25 tähän mennessä 7.7%, kun se oli Q1/24 21,4%
Marraskuun markkinosuus onkin jo lähempänä mitä pitää, eli 18,7%. Tulee vielä nousemaan tuosta. Model Y on myynyt nyt lähiaikoina +50 autoa päivittäin, paljon enemmän kuin kilpailijat. Kuvaa juuri oikein tilannetta, että tammikuussa ja helmikuussa ei myyty suosituinta mallia, mutta kun se tuli maaliskuulle myyntiin, luvut palasivat normaalille tasolle.
 
Teslan lisäksi on tullut paljon muitakin käytettyjä sähköautoja markkinoille.

Lisäksi Model Y myynnit on pysähtyneet (liian korkeat hinnat) koska tässä kuussa tuli myyntiin Y Facelift.

Jutussa ei ole noita oikein vanhoja Tesloja, mutta varmasti vaikea päästä järkevään hintaan eroon, koska akkutakuu (8 vuotta) on jo loppunut.

Hinnat siis yleisesti laskeneet 12% vuoden takaiseen verrattuna, mutta ehkä Teslan kohdalla hieman suurempikin pudotus, koska Y uudistui nyt.

Ja ilmeisesti joku yksittäinen autoliike ei huoli Teslaa ollenkaan vaihdossa? Tämäkin saattaa vaikuttaa hintoihin, ainakin vähän. Ja se, että Tesla on nyt vähän hyljeksitty merkki ja jopa joku Kiinalainen merkki voisi olla prändinä hieman parempi juuri nyt. Vaikka en nyt itse oikein haluaisi Kiinalaistakaan ostaa.

Alkuvuosi verrattuna viime vuoden alkuun. Sähköautoja on nyt myynnissä jopa 38% enemmän. Eli kilpailua on jo ja sehän on ihan kiva juttu. Ei ole enää mikään merkki kovin kallis.

Esim Model 3 tuli myyntiin jo 2019. Ja muiden merkkien vastaavat autot tuli vasta joskus 2021. Eli alkuun Tesla oli aika yksinään ja nyt vasta löytyy käytettynä lähes mitä vaan merkkiä ja mallia.


Lainaukset:

"Nettiauton mukaan käytettyjen sähköautojen tarjonta on kasvanut 38 prosenttia vuodentakaisesta ja hinnat laskeneet 12 prosenttia."

"Mitä kalliimpi Tesla, sitä enemmän myynti on hidastunut, Koivu sanoo.

”Esimerkiksi Model Y:n kysyntä on ihan selkeästi vähentynyt. Toki siihen voi vaikuttaa, että mallinvaihdos on tulossa. Mutta ennen, jos Tesla oli ykkönen tai kakkonen käytettyjen sähköautojen kysynnässä, niin ei ole enää.” "

"Nettiautossa myyntiin on tullut tänä vuonna tammi–maaliskuussa 38 prosenttia enemmän sähköautoja kuin viime vuonna samaan aikaan.

Muita sähköautoja kuin Tesloja on tullut myyntiin 51 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten tammi-maaliskuussa.

Kaikkien myytyjen sähköautojen määrä on kasvanut vuodentakaiseen verrattuna 58 prosenttia.

Kilpailu käytettyjen sähköautojen markkinoilla on siis koventunut, ja se on todennäköisesti vaikuttanut Teslojen menekkiin."
 
”Erno Kalalahti näkee tämän hetken Tesla-otsikoinnissa samantyyppisiä piirteitä kuin vuonna 2015 alkaneessa Volkswagenin dieselhuijauksessa.

VW oli käyttänyt huijausohjelmaa, minkä vuoksi sen dieselautojen pienhiukkaspäästöt voitiin ilmoittaa todellista alemmiksi.

Julkisessa keskustelussa VW ja etenkin sen dieselautot muuttuivat sylkykupiksi. Autokaupoilla pohdittiin, ostaako kukaan enää dieselautoja, etenkään VW:n valmistamia.
Myyjien keskuudessa oli paniikkia. Sitten kävimme läpi dataa. Selvisi, että dieselautojen ja Volkswageneiden myynti veti ympäri Suomen. Samantyyppinen tilanne on nyt Teslan kanssa: datan perusteella ei näytä siltä, että kun Musk riehuu, niin kaikki olisivat myymässä Teslojaan pois”, Kalalahti sanoo."

Enpä usko, että tapahtuu sen suurempia muutoksia.
Huomaa tuo asia että VW kohdalla ei tapahtunut tämmöistä tilannetta vaikka olivat ”sylkykuppeja”.
 
Huomaa tuo asia että VW kohdalla ei tapahtunut tämmöistä tilannetta vaikka olivat ”sylkykuppeja”.
Niinhän tuossa lukee myös, että ei Teslallakaan ole mitään tilannetta Nettiauton haastateltavan mukaan, joka näkee kaikkien käytettyjen tilastot. Myöskään Sakalla ei ollut nähtävillä mitään muutoksia. Kamuxin ainoa data oli, että ei ole tällä hetkellä myydyin sähköauto käytetyissä.
 
Viimeksi muokattu:
Niinhän tuossa lukee myös, että ei Teslallakaan ole mitään tilannetta Nettiauton haastateltavan mukaan, joka näkee kaikkien käytettyjen tilastot. Myöskään Sakalla ei ollut nähtävillä mitään muutoksia. Kamuxin ainoa data oli, että ei ole tällä hetkellä myydyin sähköauto käytetyissä.
Hänkin on huomannut, että jotkut ihmiset haluavat Tesloista eroon. Teslojen myyntiaika on myös pidentynyt tammi-maaliskuussa vuodentakaiseen verrattuna 33 prosenttia.

Teslan Model 3 oli vielä tovi sitten myydyin ja halutuin sähköautomalli Nettiautossa. Nyt tämän paikan on ottanut Polestar 2 -auto. Kakkosena on Volkswagenin id4, ja kolmantena Tesla Model 3.

Kalalahti ei kuitenkaan usko, että kysynnän laskussa on kyse vain Elon Muskista, vaan myös siitä, että Teslan asema markkinoilla on muuttunut.

VIELÄ vuosi pari sitten Tesla oli monelle synonyymi sähköautosta, halutuin ja tunnetuin.

Näin ei enää ole.
 
Mitä johtopäätöksiä luulet pystyväsi vetämään tuosta yhden autoliikkeen yksittäisestä tiedosta, että kahden kuukauden verrokkiaikana (vielä kun uuden mallin julkaisu vaikuttaa vähän ajettujen uusien käytettyjen autojen myyntiin, jonka hän itsekin tuossa nostaa esille) yhdellä merkillä on myyntiaika pidentynyt 33% ilman heidän oman kannan vertailulukua muihin merkkeihin tai sähköautoihin ylipäätänsä. Tuo 33% pidempi myyntiaika voi olla muutamien päivien pidempi aika. Mitään verrokkidataa ei ole tai mistä tuo on laskettu. Aiemmin täällä olleessa myyntiaikakeskustelussa Model Y:n myynti oli tainnut muuttua 15 päivästä jonnekin 20 päivään, ollen nyt keskiverto sähköauto myyntiajaltaan.

Tuon jälkeen taas Nettiauton henkilö sanoo, että ei ole näkyvissä Teslojen massamyyntejä ja Saka sanoo, että ei ole nähtävissä erityisempiä muutoksia hinnoissa tai myynneissä.
 
Viimeksi muokattu:
En ole itsekään Nettiauto selannut, että onko hinnat yhtään laskeneet. Mutta nyt on pieniä merkkejä minusta, että käytetyt olisi hieman liian kalliita (Teslat).


Nyt tuodaan paljon halpoja Kiinalaisia käytettyjä sähköautoja. Ainakin tuo Polestar menee oikein hyvin kaupaksi ja nopeasti. Toki hinta on se ykkös juttu, kun vuoden takaiseen verrattuna saa ilmeisesti 23% halvemmalla.

Eli nuo Saka, Kamux ja muut käytettyjä tuovat ovat aika tarkkoja ainakin siitä, että Tesloja ei tuoda liikaa markkinoille, että hinnat ei romahtaisi niissä?

Eikä liikkeet ole unohtaneet sitä, että Tesla/Musk voi laskea taas uusien hintoja joku päivä? Jos siis esim uusi Y kävisikin huonosti kaupaksi?


Lainaukset:

"Esimerkiksi Polestar 2 -auto on tällä hetkellä kaikista halutuin sähköauto, jolla on lyhin myyntiaika, kaksi viikkoa. Silti myös tämän mallin mediaanihinnat ovat tulleet alas 23 prosenttia."

”Olemme olleet tarkkoja varastomäärien suhteen jo pari vuotta Teslan äkillisten hintamuutosten vuoksi, ja nyt myös nykytilanne näyttää jossain määrin heijastuvan kuluttajien valintoihin.”
 
Mitä johtopäätöksiä luulet pystyväsi vetämään tuosta yhden autoliikkeen yksittäisestä tiedosta, että kahden kuukauden verrokkiaikana (vielä kun uuden mallin julkaisu vaikuttaa vähän ajettujen uusien käytettyjen autojen myyntiin, jonka hän itsekin tuossa nostaa esille) yhdellä merkillä on myyntiaika pidentynyt 33% ilman heidän oman kannan vertailulukua muihin merkkeihin tai sähköautoihin ylipäätänsä. Tuo 33% pidempi myyntiaika voi olla muutamien päivien pidempi aika. Mitään verrokkidataa ei ole tai mistä tuo on laskettu. Aiemmin täällä olleessa myyntiaikakeskustelussa Model Y:n myynti oli tainnut muuttua 15 päivästä jonnekin 20 päivään, ollen nyt keskiverto sähköauto myyntiajaltaan.

Tuon jälkeen taas Nettiauton henkilö sanoo, että ei ole näkyvissä Teslojen massamyyntejä ja Saka sanoo, että ei ole nähtävissä erityisempiä muutoksia hinnoissa tai myynneissä.
Tuo lainaus on Kalalahdelta eli Nettiautolta.
 
Marraskuun markkinosuus onkin jo lähempänä mitä pitää, eli 18,7%. Tulee vielä nousemaan tuosta. Model Y on myynyt nyt lähiaikoina +50 autoa päivittäin, paljon enemmän kuin kilpailijat. Kuvaa juuri oikein tilannetta, että tammikuussa ja helmikuussa ei myyty suosituinta mallia, mutta kun se tuli maaliskuulle myyntiin, luvut palasivat normaalille tasolle.
Eikö nuo ole rekisteröintejä eikä myyntejä? Luulisi, että rekisteröinnit tulee isona ryppäänä kun tilatut autot saapuu maahan ja luovutetaan.
 
Tuokin vähän hutaistu testi sinne päin. Pitäisi ajaa testit peräkkäin asian vahvistamiseksi.

Edit. Teslan julkinen all hands meeting tulevaisuudesta. Model Y kuulemma vuoden myydyin auto ja Optimus tänä vuonna tuotantoon, massatuotanto 2026. Paras tuote.
  • Musk again claims that “autonomous Teslas will be everywhere”. We will have regulatory approval globally in 5 years.
  • The CEO again claims that “almost the entire existing fleet is autonomous”
  • Musk: my predictions have been pretty good.
Että näin
 
Marraskuun markkinosuus onkin jo lähempänä mitä pitää, eli 18,7%. Tulee vielä nousemaan tuosta. Model Y on myynyt nyt lähiaikoina +50 autoa päivittäin, paljon enemmän kuin kilpailijat. Kuvaa juuri oikein tilannetta, että tammikuussa ja helmikuussa ei myyty suosituinta mallia, mutta kun se tuli maaliskuulle myyntiin, luvut palasivat normaalille tasolle.

Oletan et puhut maaliskuusta... No viime vuoden maaliskuussa pelkästään Model Yn osuus oli 21,3. Tämän kuun n. 14. Koko Teslan tuo kertomasi lukema.
 
Viimeksi muokattu:
Milloin tulevat ne suuret hinta-alet "vanhan mallin" Y:lle? Ajamattomista, valkoisista neliveto-malleista pitää edelleenkin pulittaa 55 ke. Tarjolla on toki 0,99 % korkoa.
 
Onko kukaan seurannut miten usein nuo Self Serve koeajot vaihtavat paikkakuntaa? Model Y aiheuttaa pahaa ostokuumetta ja jokunen viikko sitten olisi päässyt Kuopiossa koeajamaan, mutta nyt näyttääkin lähimpänä Joensuuta, johon tulee vähän liikaa matkaa tunnin pyörittelyä varten.
Itselleni vastaten, vajaa kuukausi siinä meni niin pyöräyttivät taas koeajopaikkakuntaa lähemmäksi. Ja positiivisena yllätyksenä vanha Y vaihtui uuteen malliin myös niin pitihän tuo käydä kokeilemassa. Autosta jäi hyvin positiiviset fiilikset ja ominaisuudet iskee tällaiseen teknologianörttiin kyllä täysillä. Koeajanut viime aikoina ID 4, Elroq ja Polestar 2, ja ainoastaan vähän tunnoton ohjaus oli Y:ssä selkeä heikkous. On se tuo CEO vaan aika veijari kun ilman kyseisen henkilön sekoilua maailmanpolitiikassa olisi auto varmaan jo tilauksessa, mutta ei vaan oma moraali tahdo millään taipua tukemaan tuota toimintaa. Jäädään odottelemaan jos tässä ilmaantuisi jotain korkotarjouksia tai hinnanalennuksia, jolloin saattaa jo moraali alkaa rakoilemaan :)
 
Omassa nettiauton hakuvahdissa käytetylle teslalle ei näy vielä haluamaani romahdusta hinnoissa.

Vaikka some täynnä swasticar yms natsipaskaa sun muuta tulipaloa ja koiranpaskan heittohupailua.

Tunteella vetävät yhdistävät pirssin vahvasti muskiin, vaikka eri ihmiset siellä puikoissa lieneekin käytännössä.

Josko tiedostavimmat laittaisi lisää pöhinää laariin, voisi saada hyvän auton sopuhintaan
:kahvi:
 
Niin olikin, eli se sitten lienee olevan sitä uutisointia vastaava, että myyntiaika on liikkunut superhyvästä samalsi kuin muilla. Mikä sun pointti on kun vaan kopioit noita uutistekstejä?
Ainakin se, että korjasin tuon väittämän mitä aikaisemmin esitit niin vääräksi.
 
Omassa nettiauton hakuvahdissa käytetylle teslalle ei näy vielä haluamaani romahdusta hinnoissa.

Vaikka some täynnä swasticar yms natsipaskaa sun muuta tulipaloa ja koiranpaskan heittohupailua.

Tunteella vetävät yhdistävät pirssin vahvasti muskiin, vaikka eri ihmiset siellä puikoissa lieneekin käytännössä.

Josko tiedostavimmat laittaisi lisää pöhinää laariin, voisi saada hyvän auton sopuhintaan
:kahvi:

Ei varmaan tule yllätyksenä mut pyyntihinta on harvakseltaan myyntihinta. Näin tuli meillekin MY kun kokeilin tarjota et missähän mahtaisi olla viimeinen hinta niin myyjähän nieli tarjouksen miltei semmosenaan.
 
En kyllä alkuunkaan ymmärrä tätä julkista omatunnon kiillotusta. Jokainen voi omat valinnat tehdä ajoneuvon merkkinsä suhteen, mutta että näin. Tämä siis sähköautot.nyt! FB-ryhmästä poimittua.
IMG_0064.jpeg
 
Naurettavintahan tuossa on politiikan mainitseminen ja kiinalaiseen autoon siirtyminen xD
Miksi tuo olisi yhtään huonompi syy vaihtaa kuin mikään muukaan ? Ja olihan siinä lista faktoja jotka ovat ajaneet vaihtajan tuohon pisteeseen. Kenties tuo poliittinen puoli oli se viimeinen niitti.

Ja mitä naurettavaa tuossa kiinalaisessa on ?
 
En kyllä alkuunkaan ymmärrä tätä julkista omatunnon kiillotusta. Jokainen voi omat valinnat tehdä ajoneuvon merkkinsä suhteen, mutta että näin. Tämä siis sähköautot.nyt! FB-ryhmästä poimittua.
IMG_0064.jpeg
Totta, ei se että vaihdetaan vaan että ilmoitetaan että vaihdetaan + syyt päälle. Tonnit vilisee tililtä, ja sillä puhdas omatunto.

Ei haittaa ollenkaan tämmöstä köyhää käytetyn etsijää.
En tosiaan itse ainakaan kehuskelisi, kun Kiinalaiseen vaihdettu. Toki mielipiteitä on monia.

Lisäksi Model Y -> Polestar 4, joka maksaa nelivetona alkaen 70k€. Eli siinä jo taitaa kymppitonnit vilistä tililtä :) Pitää ollakin vähän parempi auto.

Itseä ei toki haittaa, jos tuodaan oman vaihdon syyt muiden tietoon, mutta harvemmin tulee kumminkaan lueskeltua noita "avautumisia".
 
Aikamoinen mainehaitta tuo Muski näköjään on Teslalle. Sai lähteä autonäyttelystä pakotettuna kun ei vapaaehtoisesti lähtenyt. Turvallisuusriski.

Eiköhän tuo tee demokraateille enemmän vahinkoa kuin Teslalle
 
Eiköhän tuo tee demokraateille enemmän vahinkoa kuin Teslalle
Hä,
Siis linkissä kerrottiin että Tesla ei päässyt Vancouverin autonäyttelyyn, turvallisuus huolia, siis kaupunkin on ainakin Kanadan puolella ja en nyt tiedä miten muutenkaan tuohon voi nyt demokraatit liittää. Ei ainakaan tuon linkin mukaan.
Jos jossain some virrassa tuosta syytelty demokraatteja, niin ilman tukevampaa kuvausta en niin kannattaa miettiä mistä se eteen tupsahtanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
272 068
Viestejä
4 698 370
Jäsenet
76 857
Uusin jäsen
tekijä96

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom