Noniin, uusi Tesla Model Y katsastettu. Neliveto, valkoisena ja mustalla sisustalla:
Omasta mielestä facelift on onnistunut ja näyttää paremmalta niin edestä kuin takaa. Sisusta vastaava kuin Model 3 Highlandissa, istuimien keinonahka laadukkaamman tuntuista kuin aiemmin.
- Ovet kun lyö kiinni niin tulee aiempaa jämäkämpi/pehmeämpi ääni. Samoin aurinkolipoista ei tule rämähdystä, vaan pehmeämpi tömähsys.
- Ajovalot aiempaa alempana, samaa kokoa Model 3 Highlandin kanssa. Eivät ole upotettu tai ympärillä kaukaloa joka keräisi lunta tai loskaa.
- Maavara muutaman millin matalampi.
- Rekisterikilpi siirretty alas, takapuskuri kolmiosainen.
- Teslan mukaan 22% hiljaisempi
- Alusta kaiketi Model 3 Highlandista, samoin hiljaisemmat renkaat (huippunopeus 201 km/)
- Valikoista löytyi luistonestotila liukas pinta jäälle ja lumelle. Toivottavasti siis jatkuva neliveto ilman maastoavustuksen rajoituksia
- Samoin uusi valinta hidastus ja vähennetty, oletettavasti alhaisempi regen
- Vilkussa vain yksi asento alas ja ylös (ei kolmen vilkautuksen kaistanvaihtoa puolivälissä)
- ilmalämpöpumppua uusittu jo matkan varrella useampaan otteeseen, ei mitään spesifistä mainittu uuden Model Y:n lämpöpumpusta tai parannuksista
- Frunkin pohjassa korkki
- Vetokoukun muovisuoja kahdella muoviruuvilla kiinni, irrotettava koukku
- Etuistuimien reisituki vajaa pari senttiä pidempi
Koeajoa myöhemmin.