- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 1 625
Uusimman korimallin -21 Variant Style GolfMikä auto noin huonosti toimii?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uusimman korimallin -21 Variant Style GolfMikä auto noin huonosti toimii?
Taattua saksalaista laatua.Uusimman korimallin -21 Variant Style Golf
7-paikkaisesta versiosta ei taida olla vielä mitään tietoa? Onko Frunkin sulkeminen vielä yhtä tahmaista kuin nykymallissa?Pääsemme huomenna tutustumaan ennakkoon uuteen Model Y:hyn. Jos mielessä on jotain autoon liittyvää, mihin ei ole netistä löytynyt vastausta, niin voi vastata tähän viestiin niin pyritään tsekkaamaan. Valitettavasti koeajolle ei vielä pääse, vasta tutustumaan autoon vs vanha malli (samanlainen setup kuin Carwow:lla Mat Watsonilla oli)
Tälläinen on kyllä käsittämätöntä !! Varsinkun jos tehdään muun takuukorjauksen yhteydessä. Meneppä paikan päälle katsomaan kuinka diagnosoivat asian tai kysy ainakin kuinka diagnosointi tehdään ? Ja jos maksat, pyydä raportti diagnoosista.Vien teslan takuukorjaukseen ja lisäsin samaan tikettiin että etu umpioissa on vettä. Kustannusarvio piti hyväksyä että sai ajan ja sen mukaan diagnosointi että meneekö takuuseen on 80€/lamppu.
Ihan mielenkiinnosta, minkä verran vettä on? Saisko kuvaa niin voisi verrata omaan. Ainakin omassa Y:ssä on pesun jälkeen usein sisäpuolella hieman ja nyt myös suolapaskakelien myötä ollut jotain rantua/kosteutta umpion sisällä.Vien teslan takuukorjaukseen ja lisäsin samaan tikettiin että etu umpioissa on vettä. Kustannusarvio piti hyväksyä että sai ajan ja sen mukaan diagnosointi että meneekö takuuseen on 80€/lamppu.
Onko kokemuksia että veloittavatko näitä oikeasti? Eli vähän ikävä tilanne jos vaan katsovat lamput ja sanovat ettei ole riittävästi vettä että menisi takuuseen ja joudun maksamaan 160€+alv. Varsinkin kun homma lienee ohi n 15 sekunnissa ja en voi etukäteen mitenkään tietää missä menee takuun raja, että paljonko saa olla vettä että menee takuuseen.
Mielestäni tämän pitäisi olla ilmaista kun liitin kuviakin tikettiin josta hyvin näkee tilanteen.
Ei niin että tuolla pohjalla vettä olisi, mutta alaosassa pisaroita ja sisäpinta on valumajälkiä täynnä. Riippuu toki kelistä, kesähelteellä ei ole ja sateella on. Myös auton pesemisen jälkeen on.Ihan mielenkiinnosta, minkä verran vettä on? Saisko kuvaa niin voisi verrata omaan. Ainakin omassa Y:ssä on pesun jälkeen usein sisäpuolella hieman ja nyt myös suolapaskakelien myötä ollut jotain rantua/kosteutta umpion sisällä.
Vissiinkin normaalia ledivaloissa, mutta eipä edeltäjä vitossarjan bemarissa kyllä ainakaan yhtä selkeästi ollut jos oli.
Tässä tapauksessa emme epäile
että tuotteessa on virhe, vaan ajoneuvolle
ominaisesta käyttäytymisestä.
Kuten omistajan käsikirjan kohdassa
"Ajaminen > Valot" todetaan "Huomaa myös, että auton ajo- tai takavaloihin voi ajoittain tiivistyä kosteutta säätilan
muutoksista, ilmankosteudesta tai
äskettäisestä vedelle altistumisesta
(esimerkiksi auton pesu) johtuen. Tämä on
normaalia - kun sää lämpenee ja ilmankosteus pienenee, valoihin
tiivistynyt kosteus haihtuu usein
itsestään."
Ok, täytyy siis poistaa valot tiketiltä. Ei uskalla ottaa riskiä 160€+alv turhasta maksusta.Diagnoosi maksetaan jos vika ei ole takuunalainen.
Teslan vastaus liittyen näihin valoihin. Kun kyselin että näissä on kunnon pisaroita ja vesivanoja.
Voithan tehdä sen, että poistat ja viet auton huoltoon. Automaattisesti se huolto toimii, että kun saavut paikalle tulee viesti mihin voit jättää avaimen mutta voithan mennä sinne huollon ovelle/sisälle katsomaan jos joku olisi kenelle kerrot tilanteen. Sitten se service advisor voi vilkaista ja sanoa heti että takuu vai ei valoille. Todennäköisesti ei koska ovat nihkeitä mutta aina voi toivoa parasta. Sitten kannataa käydä heittämässä lotto samalla.Ok, täytyy siis poistaa valot tiketiltä. Ei uskalla ottaa riskiä 160€+alv turhasta maksusta.
Vähän riskillä mennään tuossa ulkokaiuttimessakin kun se plussa keleillä toimii niin siitäkin helposti tulee maksettavaa itselle ja sitten seuraavaksi päiväksi on luvattu pakkasta jolloin se ei sitten enää toimi, mutta sitten ei voi enää takuuna tikettiä tehdä uudestaan koska takuu on ohi.
No täytyy katsoa jos siellä on joku paikalla ja näistä keskustella ja vaikka koittaa siirtää aikaa sellaiseen hetkeen kun on pakkasta. Tosin säätiedostusta kun katsoo niin kunnolla pakkasta saattaa olla vasta ensi talvena, sinne asti tuskin saa siirrettyä?
Minulla on valitettavasti vain huonoja kokemuksia. En saanut mitään sellaista takuuseen, mitä esimerkiksi olen volkkarilla saanut takuuseen. Aina löysivät syyn auton ylläpidollisista asioista, tai että oli normaalia. Koski alustan kolinaa, rämiseviä palkkeja tai valojen huurtumista.Voithan tehdä sen, että poistat ja viet auton huoltoon. Automaattisesti se huolto toimii, että kun saavut paikalle tulee viesti mihin voit jättää avaimen mutta voithan mennä sinne huollon ovelle/sisälle katsomaan jos joku olisi kenelle kerrot tilanteen. Sitten se service advisor voi vilkaista ja sanoa heti että takuu vai ei valoille. Todennäköisesti ei koska ovat nihkeitä mutta aina voi toivoa parasta. Sitten kannataa käydä heittämässä lotto samalla.
Joo ja nykyään on tarkemmat rajat esim. jos on maalivikaa tai jos esiintyy nitinää/natinaa niin ne korjataan ensimmäisen vuoden aikana mutta ei sen jälkeen jne. Ehdot muuttuu sen mukaan millä voidaan kiertää huono QA.Minulla on valitettavasti vain huonoja kokemuksia. En saanut mitään sellaista takuuseen, mitä esimerkiksi olen volkkarilla saanut takuuseen. Aina löysivät syyn auton ylläpidollisista asioista, tai että oli normaalia. Koski alustan kolinaa, rämiseviä palkkeja tai valojen huurtumista.
Ei ole omassa S 2016 90D fl samanlaista vikaa.Onko kokemuksia/ratkaisuja siihen että auto ei mene nukkumaan? Näin kävi ensimmäisen kerran joskus loppuvuodesta ja nyt viikon-parin välein huomaan että auto ei ole mennyt nukkumaan ja akkua on palanut yön yli 10% taivaan tuuliin. Model S 2018 75d.
Joskus on auttanut kun käy vain avaamassa ja lukitsemassa ovet, toisella kerralla rattibootti ja kolmannella tarjolla olevan päivityksen asennus. Nyt on taas päivitys tarjolla ja oletan että sen asennuksen (tai sen aiheuttaman bootin) ansiosta taas asettuu, mutta pari tuntia sitten tehty pelkkä rattibootti ei saanut autoa menemään nukkumaan.
Ei ole wifissä, eikä lähelläkään avaimia. Widgetin nappasin pois puhelimen kotinäytöltä, kun jossain kehuttiin sen herättelevän turhaan. Ei ole 3rd party virityksiä tai sovelluksia.
Mulla meni Model 3 Performance 2020 molemmat ajovalot takuuseen. Siitä on aikaa 2 vuotta. Mutta tosiaan on tainut tiukentua "säännöt" että nykyisin ei oikein takuuseen saisi.Joo ja nykyään on tarkemmat rajat esim. jos on maalivikaa tai jos esiintyy nitinää/natinaa niin ne korjataan ensimmäisen vuoden aikana mutta ei sen jälkeen jne. Ehdot muuttuu sen mukaan millä voidaan kiertää huono QA.
Mulla taas meni kaikki takuuseen mistä tein tiketit, mm. Ratti, 3kpl ulkokahvoja, latausportin luukku, joku lataukseen liittyvä piuha, kylmäaineen täyttö, takaosastolle puslat.Minulla on valitettavasti vain huonoja kokemuksia. En saanut mitään sellaista takuuseen, mitä esimerkiksi olen volkkarilla saanut takuuseen. Aina löysivät syyn auton ylläpidollisista asioista, tai että oli normaalia. Koski alustan kolinaa, rämiseviä palkkeja tai valojen huurtumista.
Hirmuisesti mennyt sulla takuuseen vaikka saatiin autot samaan aikaan. Mulla ei ole vaihdettu vielä yhtään mitään. Tosin kilometrejäkin tulee vuodessa selvästi vähemmän.Mulla taas meni kaikki takuuseen mistä tein tiketit, mm. Ratti, 3kpl ulkokahvoja, latausportin luukku, joku lataukseen liittyvä piuha, kylmäaineen täyttö, takaosastolle puslat.
Eroaako track modesta jotenkin?Nähtynä viestissä/kuvassa toisaalla, Opaliin tulee luistoneston säätöön valintoja.
Sampsa saa jakaa juttunsa itse.
Tuossa ainakin niitä kuvia.Nähtynä viestissä/kuvassa toisaalla, Opaliin tulee luistoneston säätöön valintoja.
Sampsa saa jakaa juttunsa itse.
Käytettävä niitä automaattivilkkuja.Miten vilkulla saa sitten tämän pienen 3 vilkutuksen? Tuosta ulkonäöstä tulee mieleen, että alunperin tuota ei ole ajateltu tähän malliin kunnes se päätettiin laittaa.
Koukkuluukku on vähän outo ratkaisu, että tarvitsee työkalut, toki helpompi se on kuin aikasempi versio avata, koska selkeät kohdat mistä avata.
"Suuntavilkku sammuu automaattisesti, kun Model Y havaitsee tielle liittymisen, kaistanvaihdon, kääntymisen tai vastaavan ajotilanteen päättyneen."Miten vilkulla saa sitten tämän pienen 3 vilkutuksen? Tuosta ulkonäöstä tulee mieleen, että alunperin tuota ei ole ajateltu tähän malliin kunnes se päätettiin laittaa.
Koukkuluukku on vähän outo ratkaisu, että tarvitsee työkalut, toki helpompi se on kuin aikasempi versio avata, koska selkeät kohdat mistä avata.
Mikseiköhän tätä ole sitten sähköistetty ? Aivan perseestä ottaa koukku käyttöön tuollaisen luukun takaa ( en halua edes tietää jos nykyisessä se on vielä hankalampaa ). Lienee pakko makailla maassa selällään tai kontata jotenkin. Ilmankos näissä on usein koukut perässä kun ne on kerran esille saatu viriteltyä .Koukkuluukku on vähän outo ratkaisu, että tarvitsee työkalut, toki helpompi se on kuin aikasempi versio avata, koska selkeät kohdat mistä avata.
Käytettävä niitä automaattivilkkuja.
Onko tätä kokeiltu miten toimii nykyään liikenneympyröiden kanssa?"Suuntavilkku sammuu automaattisesti, kun Model Y havaitsee tielle liittymisen, kaistanvaihdon, kääntymisen tai vastaavan ajotilanteen päättyneen."
Varmaan yhtä huonosti kuin rattivilkuilla.Onko tätä kokeiltu miten toimii nykyään liikenneympyröiden kanssa?
Mielenkiintoista, että tuollainen vaihtoehto tuotu tarjolle. Sinänsä positiivista, että Tesla antaa vaihtoehtoja. Saisi olla vastaavaa joustoa monessa muussakin asiassa.- Samoin uusi valinta hidastus ja vähennetty, oletettavasti alhaisempi regen
Tuollainen vastaavanlainen regenin säätö on Model 3sissa vuoteen 2020 asti. Saisi kyllä tulla kaikkiin, takapotku sen verran regeneröi liukkaalla jos akku lämmin..Mielenkiintoista, että tuollainen vaihtoehto tuotu tarjolle. Sinänsä positiivista, että Tesla antaa vaihtoehtoja. Saisi olla vastaavaa joustoa monessa muussakin asiassa.
Tuntuu, että Tesla tuo niitä ominaisuuksia minkä takia S3XY nappeja ostetaan. Tämähän ollut nappien yksi syy miksi hankittu, että saa kevyemmän regenin talven liukkauksiin.Mielenkiintoista, että tuollainen vaihtoehto tuotu tarjolle. Sinänsä positiivista, että Tesla antaa vaihtoehtoja. Saisi olla vastaavaa joustoa monessa muussakin asiassa.
Sehän on hyvä, että näitä ominaisuuksia tulee myös ilman nappeja Itse en ole nelikon kanssa regenin säätöä napeilla tehnyt/tarvinut, mutta aika paljon napeissa käytössä auton omia ominaisuuksia, mutta vain helpommin/nopeammin käytettävissä. Eli vaikka näitä tulee suoraan Teslaan, niin voin kyllä suositella nappeja silti.Tuntuu, että Tesla tuo niitä ominaisuuksia minkä takia S3XY nappeja ostetaan. Tämähän ollut nappien yksi syy miksi hankittu, että saa kevyemmän regenin talven liukkauksiin.
Tämähän poistettiin aikoinaan sen takia, että EPAssa olisi pitänyt antaa arvot eri ajotiloista, lisäksi haluttiin parantaa kulutusta/ajoa kun oli yksi automaattinen tila.
ID2kin tulossa vasta 2026.Uskoisin että tuo edullinen Tesla voisi olla kova sana Euroopassa, missä muutenkin paljon ostetaan pikkuautoja. Auto on vaan ikävästi pari vuotta myöhässä, sillä siellä on jo tarjontaa tähän kokoluokkaan ja lisää on tulossa. Pari vuotta sitten tuo olisi ollut hitti. Ja miksei nytkin jos Tesla pystyy tuomaan tuohon hintaluokkaan jotain selalista , mitä muut eivät.
Toivottavasti ovat ymmärätäneet että pikkuautot ovat "kaupunkiautoja" jolloin älyttömiä tehoja ei tarvita, vaan näppärää kulkupeliä jossa pääpaino muussa kuin 0-100 nopeudessa.
Olisiko tuo nyt sellainen 35 KEUR auto täällä suomessa ?