Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Vien teslan takuukorjaukseen ja lisäsin samaan tikettiin että etu umpioissa on vettä. Kustannusarvio piti hyväksyä että sai ajan ja sen mukaan diagnosointi että meneekö takuuseen on 80€/lamppu.

Onko kokemuksia että veloittavatko näitä oikeasti? Eli vähän ikävä tilanne jos vaan katsovat lamput ja sanovat ettei ole riittävästi vettä että menisi takuuseen ja joudun maksamaan 160€+alv. Varsinkin kun homma lienee ohi n 15 sekunnissa ja en voi etukäteen mitenkään tietää missä menee takuun raja, että paljonko saa olla vettä että menee takuuseen.

Mielestäni tämän pitäisi olla ilmaista kun liitin kuviakin tikettiin josta hyvin näkee tilanteen.
 
Pääsemme huomenna tutustumaan ennakkoon uuteen Model Y:hyn. Jos mielessä on jotain autoon liittyvää, mihin ei ole netistä löytynyt vastausta, niin voi vastata tähän viestiin niin pyritään tsekkaamaan. Valitettavasti koeajolle ei vielä pääse, vasta tutustumaan autoon vs vanha malli (samanlainen setup kuin Carwow:lla Mat Watsonilla oli)
7-paikkaisesta versiosta ei taida olla vielä mitään tietoa? Onko Frunkin sulkeminen vielä yhtä tahmaista kuin nykymallissa?

Yhden poistetun ominaisuuden huomasin, keskimmäinen takapenkki ei ole enää lämmitettävä.
 
Vien teslan takuukorjaukseen ja lisäsin samaan tikettiin että etu umpioissa on vettä. Kustannusarvio piti hyväksyä että sai ajan ja sen mukaan diagnosointi että meneekö takuuseen on 80€/lamppu.
Tälläinen on kyllä käsittämätöntä !! Varsinkun jos tehdään muun takuukorjauksen yhteydessä. Meneppä paikan päälle katsomaan kuinka diagnosoivat asian tai kysy ainakin kuinka diagnosointi tehdään ? Ja jos maksat, pyydä raportti diagnoosista.

Näin se varmaan kuitenkin menee.
 
Viimeksi muokattu:
Vien teslan takuukorjaukseen ja lisäsin samaan tikettiin että etu umpioissa on vettä. Kustannusarvio piti hyväksyä että sai ajan ja sen mukaan diagnosointi että meneekö takuuseen on 80€/lamppu.

Onko kokemuksia että veloittavatko näitä oikeasti? Eli vähän ikävä tilanne jos vaan katsovat lamput ja sanovat ettei ole riittävästi vettä että menisi takuuseen ja joudun maksamaan 160€+alv. Varsinkin kun homma lienee ohi n 15 sekunnissa ja en voi etukäteen mitenkään tietää missä menee takuun raja, että paljonko saa olla vettä että menee takuuseen.

Mielestäni tämän pitäisi olla ilmaista kun liitin kuviakin tikettiin josta hyvin näkee tilanteen.
Ihan mielenkiinnosta, minkä verran vettä on? Saisko kuvaa niin voisi verrata omaan. Ainakin omassa Y:ssä on pesun jälkeen usein sisäpuolella hieman ja nyt myös suolapaskakelien myötä ollut jotain rantua/kosteutta umpion sisällä.

Vissiinkin normaalia ledivaloissa, mutta eipä edeltäjä vitossarjan bemarissa kyllä ainakaan yhtä selkeästi ollut jos oli.
 
Ihan mielenkiinnosta, minkä verran vettä on? Saisko kuvaa niin voisi verrata omaan. Ainakin omassa Y:ssä on pesun jälkeen usein sisäpuolella hieman ja nyt myös suolapaskakelien myötä ollut jotain rantua/kosteutta umpion sisällä.

Vissiinkin normaalia ledivaloissa, mutta eipä edeltäjä vitossarjan bemarissa kyllä ainakaan yhtä selkeästi ollut jos oli.
Ei niin että tuolla pohjalla vettä olisi, mutta alaosassa pisaroita ja sisäpinta on valumajälkiä täynnä. Riippuu toki kelistä, kesähelteellä ei ole ja sateella on. Myös auton pesemisen jälkeen on.

Pakkasella sitten sisältä jäässä.

Vähän veikkaan että ei mene takuuseen, mutta ajatus oli vain tuo varmistaa koska takuu loppuu huomenna kun kilometrit tulevat täyteen. Aika varattuna vasta myöhemmin. Mutta en kyllä tuosta tarkastuksesta haluaisi satoja euroja maksaa, vaan minusta kuuluisi kyllä olla ilmaista että katsovat onko takuu vai ei. No täytyy toivoa että paikalla on joku henkilö jonka kanssa voi asiasta puhua ennenkuin alkavat mitään tekemään ja poistaa sitten tuo tarkistus tiketiltä jos tosiaan maksaa noin paljon. Vähän ikävä kyllä sinäsä kun voisi mennäkkin takuuseen, mutta jos ei voi tietää ilman satojen eurojen maksua niin ei kuulosta kovin reilulta. Varsinkin kun tarkastukseksi riittää parin sekunnin silmäily.

Toinen ongelma on, että ulkokaiutin on oletettavasti täynnä vettä ja lopettaa aina pakkasella toiminnan kun jäätyy. Toki pakkasta ei huoltoaikana ole, mutta tuosta lisäilin videoita jotka otin pakkasella että ei toimi. Koska huollon aikana tulee toimimaan kun ei ole pakkasta.
 
Viimeksi muokattu:
Diagnoosi maksetaan jos vika ei ole takuunalainen.
Teslan vastaus liittyen näihin valoihin. Kun kyselin että näissä on kunnon pisaroita ja vesivanoja.

Tässä tapauksessa emme epäile
että tuotteessa on virhe, vaan ajoneuvolle
ominaisesta käyttäytymisestä.
Kuten omistajan käsikirjan kohdassa

"Ajaminen > Valot" todetaan "Huomaa myös, että auton ajo- tai takavaloihin voi ajoittain tiivistyä kosteutta säätilan
muutoksista, ilmankosteudesta tai
äskettäisestä vedelle altistumisesta
(esimerkiksi auton pesu) johtuen. Tämä on
normaalia - kun sää lämpenee ja ilmankosteus pienenee, valoihin
tiivistynyt kosteus haihtuu usein
itsestään."
 
Diagnoosi maksetaan jos vika ei ole takuunalainen.
Teslan vastaus liittyen näihin valoihin. Kun kyselin että näissä on kunnon pisaroita ja vesivanoja.
Ok, täytyy siis poistaa valot tiketiltä. Ei uskalla ottaa riskiä 160€+alv turhasta maksusta.

Vähän riskillä mennään tuossa ulkokaiuttimessakin kun se plussa keleillä toimii niin siitäkin helposti tulee maksettavaa itselle ja sitten seuraavaksi päiväksi on luvattu pakkasta jolloin se ei sitten enää toimi, mutta sitten ei voi enää takuuna tikettiä tehdä uudestaan koska takuu on ohi.

No täytyy katsoa jos siellä on joku paikalla ja näistä keskustella ja vaikka koittaa siirtää aikaa sellaiseen hetkeen kun on pakkasta. Tosin säätiedostusta kun katsoo niin kunnolla pakkasta saattaa olla vasta ensi talvena, sinne asti tuskin saa siirrettyä?
 
Viimeksi muokattu:
Ok, täytyy siis poistaa valot tiketiltä. Ei uskalla ottaa riskiä 160€+alv turhasta maksusta.

Vähän riskillä mennään tuossa ulkokaiuttimessakin kun se plussa keleillä toimii niin siitäkin helposti tulee maksettavaa itselle ja sitten seuraavaksi päiväksi on luvattu pakkasta jolloin se ei sitten enää toimi, mutta sitten ei voi enää takuuna tikettiä tehdä uudestaan koska takuu on ohi.

No täytyy katsoa jos siellä on joku paikalla ja näistä keskustella ja vaikka koittaa siirtää aikaa sellaiseen hetkeen kun on pakkasta. Tosin säätiedostusta kun katsoo niin kunnolla pakkasta saattaa olla vasta ensi talvena, sinne asti tuskin saa siirrettyä?
Voithan tehdä sen, että poistat ja viet auton huoltoon. Automaattisesti se huolto toimii, että kun saavut paikalle tulee viesti mihin voit jättää avaimen mutta voithan mennä sinne huollon ovelle/sisälle katsomaan jos joku olisi kenelle kerrot tilanteen. Sitten se service advisor voi vilkaista ja sanoa heti että takuu vai ei valoille. Todennäköisesti ei koska ovat nihkeitä mutta aina voi toivoa parasta. Sitten kannataa käydä heittämässä lotto samalla.
 
Onko kokemuksia/ratkaisuja siihen että auto ei mene nukkumaan? Näin kävi ensimmäisen kerran joskus loppuvuodesta ja nyt viikon-parin välein huomaan että auto ei ole mennyt nukkumaan ja akkua on palanut yön yli 10% taivaan tuuliin. Model S 2018 75d.

Joskus on auttanut kun käy vain avaamassa ja lukitsemassa ovet, toisella kerralla rattibootti ja kolmannella tarjolla olevan päivityksen asennus. Nyt on taas päivitys tarjolla ja oletan että sen asennuksen (tai sen aiheuttaman bootin) ansiosta taas asettuu, mutta pari tuntia sitten tehty pelkkä rattibootti ei saanut autoa menemään nukkumaan.

Ei ole wifissä, eikä lähelläkään avaimia. Widgetin nappasin pois puhelimen kotinäytöltä, kun jossain kehuttiin sen herättelevän turhaan. Ei ole 3rd party virityksiä tai sovelluksia.
 
Voithan tehdä sen, että poistat ja viet auton huoltoon. Automaattisesti se huolto toimii, että kun saavut paikalle tulee viesti mihin voit jättää avaimen mutta voithan mennä sinne huollon ovelle/sisälle katsomaan jos joku olisi kenelle kerrot tilanteen. Sitten se service advisor voi vilkaista ja sanoa heti että takuu vai ei valoille. Todennäköisesti ei koska ovat nihkeitä mutta aina voi toivoa parasta. Sitten kannataa käydä heittämässä lotto samalla.
Minulla on valitettavasti vain huonoja kokemuksia. En saanut mitään sellaista takuuseen, mitä esimerkiksi olen volkkarilla saanut takuuseen. Aina löysivät syyn auton ylläpidollisista asioista, tai että oli normaalia. Koski alustan kolinaa, rämiseviä palkkeja tai valojen huurtumista.
 
Minulla on valitettavasti vain huonoja kokemuksia. En saanut mitään sellaista takuuseen, mitä esimerkiksi olen volkkarilla saanut takuuseen. Aina löysivät syyn auton ylläpidollisista asioista, tai että oli normaalia. Koski alustan kolinaa, rämiseviä palkkeja tai valojen huurtumista.
Joo ja nykyään on tarkemmat rajat esim. jos on maalivikaa tai jos esiintyy nitinää/natinaa niin ne korjataan ensimmäisen vuoden aikana mutta ei sen jälkeen jne. Ehdot muuttuu sen mukaan millä voidaan kiertää huono QA.
 
Onko kokemuksia/ratkaisuja siihen että auto ei mene nukkumaan? Näin kävi ensimmäisen kerran joskus loppuvuodesta ja nyt viikon-parin välein huomaan että auto ei ole mennyt nukkumaan ja akkua on palanut yön yli 10% taivaan tuuliin. Model S 2018 75d.

Joskus on auttanut kun käy vain avaamassa ja lukitsemassa ovet, toisella kerralla rattibootti ja kolmannella tarjolla olevan päivityksen asennus. Nyt on taas päivitys tarjolla ja oletan että sen asennuksen (tai sen aiheuttaman bootin) ansiosta taas asettuu, mutta pari tuntia sitten tehty pelkkä rattibootti ei saanut autoa menemään nukkumaan.

Ei ole wifissä, eikä lähelläkään avaimia. Widgetin nappasin pois puhelimen kotinäytöltä, kun jossain kehuttiin sen herättelevän turhaan. Ei ole 3rd party virityksiä tai sovelluksia.
Ei ole omassa S 2016 90D fl samanlaista vikaa.

Kaikki päivitykset vaan latailet, vaikka tuskin se päivitys itsessään mitään korjaa.

Rattibootti on ilmeisesti aika kevyt. Myös vanteiden vaihto vaikka eri näköisiin saman kokoisiin tekee bootin. Muistaakseni lataa vähän kauemmin silloin.

Kaikkein "järein" on varmaan ohjelmiston uudelleenasennus huoltovalikon kautta. Kai ne jotain tuollaista kokeilee ensiksi huollossakin?

Huoltovalikon kautta näkyy kaikki hälyt. Onko siellä mitään?
 
Joo ja nykyään on tarkemmat rajat esim. jos on maalivikaa tai jos esiintyy nitinää/natinaa niin ne korjataan ensimmäisen vuoden aikana mutta ei sen jälkeen jne. Ehdot muuttuu sen mukaan millä voidaan kiertää huono QA.
Mulla meni Model 3 Performance 2020 molemmat ajovalot takuuseen. Siitä on aikaa 2 vuotta. Mutta tosiaan on tainut tiukentua "säännöt" että nykyisin ei oikein takuuseen saisi.
 
Minulla on valitettavasti vain huonoja kokemuksia. En saanut mitään sellaista takuuseen, mitä esimerkiksi olen volkkarilla saanut takuuseen. Aina löysivät syyn auton ylläpidollisista asioista, tai että oli normaalia. Koski alustan kolinaa, rämiseviä palkkeja tai valojen huurtumista.
Mulla taas meni kaikki takuuseen mistä tein tiketit, mm. Ratti, 3kpl ulkokahvoja, latausportin luukku, joku lataukseen liittyvä piuha, kylmäaineen täyttö, takaosastolle puslat.
 
Hienoa, että jollain on mennyt takuuseen asioita miten pitäisikin. Valehtelematta olen menettänyt lähemmäksi 700€ erilaisiin diagnostiikkakustannuksiin.
 
Mulla taas meni kaikki takuuseen mistä tein tiketit, mm. Ratti, 3kpl ulkokahvoja, latausportin luukku, joku lataukseen liittyvä piuha, kylmäaineen täyttö, takaosastolle puslat.
Hirmuisesti mennyt sulla takuuseen vaikka saatiin autot samaan aikaan. Mulla ei ole vaihdettu vielä yhtään mitään. Tosin kilometrejäkin tulee vuodessa selvästi vähemmän.
 
Nähtynä viestissä/kuvassa toisaalla, Opaliin tulee luistoneston säätöön valintoja.

Sampsa saa jakaa juttunsa itse. :comp:
 
Ilmeisesti liukkaalle kelille tarkoitettu nelikon säätöön. Samassa valikossa 'auto, liukas pinta, maastoavustus.' Myös moottorijarrulle valikko josta saa ilmeisesti yhden polkimen ajoon vähemmän moottorijarrua kuin perustilassa.
 
Noniin, uusi Tesla Model Y katsastettu. Neliveto, valkoisena ja mustalla sisustalla:

IMG_20250129_155138_copy_2048x1536.jpg
IMG_20250129_155114_copy_2048x1536.jpg
IMG_20250129_155143_copy_2048x1536.jpg
IMG_20250129_155248_copy_2048x1536.jpg
IMG_20250129_154958_copy_2048x1536.jpg
IMG_20250129_155003_copy_2048x1536.jpg


Omasta mielestä facelift on onnistunut ja näyttää paremmalta niin edestä kuin takaa. Sisusta vastaava kuin Model 3 Highlandissa, istuimien keinonahka laadukkaamman tuntuista kuin aiemmin.

- Ovet kun lyö kiinni niin tulee aiempaa jämäkämpi/pehmeämpi ääni. Samoin aurinkolipoista ei tule rämähdystä, vaan pehmeämpi tömähsys.

- Ajovalot aiempaa alempana, samaa kokoa Model 3 Highlandin kanssa. Eivät ole upotettu tai ympärillä kaukaloa joka keräisi lunta tai loskaa.

- Maavara muutaman millin matalampi.

- Rekisterikilpi siirretty alas, takapuskuri kolmiosainen.

- Teslan mukaan 22% hiljaisempi

- Alusta kaiketi Model 3 Highlandista, samoin hiljaisemmat renkaat (huippunopeus 201 km/)

- Valikoista löytyi luistonestotila liukas pinta jäälle ja lumelle. Toivottavasti siis jatkuva neliveto ilman maastoavustuksen rajoituksia

- Samoin uusi valinta hidastus ja vähennetty, oletettavasti alhaisempi regen

- Vilkussa vain yksi asento alas ja ylös (ei kolmen vilkautuksen kaistanvaihtoa puolivälissä)

- ilmalämpöpumppua uusittu jo matkan varrella useampaan otteeseen, ei mitään spesifistä mainittu uuden Model Y:n lämpöpumpusta tai parannuksista

- Frunkin pohjassa korkki

- Vetokoukun muovisuoja kahdella muoviruuvilla kiinni, irrotettava koukku

- Etuistuimien reisituki vajaa pari senttiä pidempi

Koeajoa myöhemmin.
 
Miten vilkulla saa sitten tämän pienen 3 vilkutuksen? Tuosta ulkonäöstä tulee mieleen, että alunperin tuota ei ole ajateltu tähän malliin kunnes se päätettiin laittaa.
Koukkuluukku on vähän outo ratkaisu, että tarvitsee työkalut, toki helpompi se on kuin aikasempi versio avata, koska selkeät kohdat mistä avata.
 
Miten vilkulla saa sitten tämän pienen 3 vilkutuksen? Tuosta ulkonäöstä tulee mieleen, että alunperin tuota ei ole ajateltu tähän malliin kunnes se päätettiin laittaa.
Koukkuluukku on vähän outo ratkaisu, että tarvitsee työkalut, toki helpompi se on kuin aikasempi versio avata, koska selkeät kohdat mistä avata.
Käytettävä niitä automaattivilkkuja.
 
Miten vilkulla saa sitten tämän pienen 3 vilkutuksen? Tuosta ulkonäöstä tulee mieleen, että alunperin tuota ei ole ajateltu tähän malliin kunnes se päätettiin laittaa.
Koukkuluukku on vähän outo ratkaisu, että tarvitsee työkalut, toki helpompi se on kuin aikasempi versio avata, koska selkeät kohdat mistä avata.
"Suuntavilkku sammuu automaattisesti, kun Model Y havaitsee tielle liittymisen, kaistanvaihdon, kääntymisen tai vastaavan ajotilanteen päättyneen."
 
Koukkuluukku on vähän outo ratkaisu, että tarvitsee työkalut, toki helpompi se on kuin aikasempi versio avata, koska selkeät kohdat mistä avata.
Mikseiköhän tätä ole sitten sähköistetty ? Aivan perseestä ottaa koukku käyttöön tuollaisen luukun takaa ( en halua edes tietää jos nykyisessä se on vielä hankalampaa ). Lienee pakko makailla maassa selällään tai kontata jotenkin. Ilmankos näissä on usein koukut perässä kun ne on kerran esille saatu viriteltyä .

Sitten jotain takapenkin selkänojia sähköistetään kun niissä ei ollut mitään käytettävyysongelmaa. Olisivat tehneet mielummin markkinoiden nopeimman peräkoukun :)
 
Mielenkiintoista, että tuollainen vaihtoehto tuotu tarjolle. Sinänsä positiivista, että Tesla antaa vaihtoehtoja. Saisi olla vastaavaa joustoa monessa muussakin asiassa.
Tuollainen vastaavanlainen regenin säätö on Model 3sissa vuoteen 2020 asti. Saisi kyllä tulla kaikkiin, takapotku sen verran regeneröi liukkaalla jos akku lämmin..
 
Mielenkiintoista, että tuollainen vaihtoehto tuotu tarjolle. Sinänsä positiivista, että Tesla antaa vaihtoehtoja. Saisi olla vastaavaa joustoa monessa muussakin asiassa.
Tuntuu, että Tesla tuo niitä ominaisuuksia minkä takia S3XY nappeja ostetaan. Tämähän ollut nappien yksi syy miksi hankittu, että saa kevyemmän regenin talven liukkauksiin.
Tämähän poistettiin aikoinaan sen takia, että EPAssa olisi pitänyt antaa arvot eri ajotiloista, lisäksi haluttiin parantaa kulutusta/ajoa kun oli yksi automaattinen tila.
 
Tuntuu, että Tesla tuo niitä ominaisuuksia minkä takia S3XY nappeja ostetaan. Tämähän ollut nappien yksi syy miksi hankittu, että saa kevyemmän regenin talven liukkauksiin.
Tämähän poistettiin aikoinaan sen takia, että EPAssa olisi pitänyt antaa arvot eri ajotiloista, lisäksi haluttiin parantaa kulutusta/ajoa kun oli yksi automaattinen tila.
Sehän on hyvä, että näitä ominaisuuksia tulee myös ilman nappeja :thumbsup: Itse en ole nelikon kanssa regenin säätöä napeilla tehnyt/tarvinut, mutta aika paljon napeissa käytössä auton omia ominaisuuksia, mutta vain helpommin/nopeammin käytettävissä. Eli vaikka näitä tulee suoraan Teslaan, niin voin kyllä suositella nappeja silti.
 
Sääli että suuntavilkun toiminta on pakotettu tuohon automaattiseen malliin. Itsekin pidin kyllä sen toiminnasta, mutta puolen vuoden käytön jälkeen poistin sen käytöstä koska se ei toimi varmasti vaan jättää välillä yllättävissäkin paikoissa vilkun päälle. Ajaessa en kiinnosta seurailla meneekö vilkku pois päältä vai ei, joten otin normaalin mallin käyttöön. Nyt toimii 100% varmuudella ilman ajatusta, joka on kyllä selkeä parannus vaikka menettääkin "älykkään" poiskytkennän esim kaistaa vaihtaessa.
 
Uskoisin että tuo edullinen Tesla voisi olla kova sana Euroopassa, missä muutenkin paljon ostetaan pikkuautoja. Auto on vaan ikävästi pari vuotta myöhässä, sillä siellä on jo tarjontaa tähän kokoluokkaan ja lisää on tulossa. Pari vuotta sitten tuo olisi ollut hitti. Ja miksei nytkin jos Tesla pystyy tuomaan tuohon hintaluokkaan jotain selalista , mitä muut eivät.

Toivottavasti ovat ymmärätäneet että pikkuautot ovat "kaupunkiautoja" jolloin älyttömiä tehoja ei tarvita, vaan näppärää kulkupeliä jossa pääpaino muussa kuin 0-100 nopeudessa.

Olisiko tuo nyt sellainen 35 KEUR auto täällä suomessa ?
 
Viimeksi muokattu:
Uskoisin että tuo edullinen Tesla voisi olla kova sana Euroopassa, missä muutenkin paljon ostetaan pikkuautoja. Auto on vaan ikävästi pari vuotta myöhässä, sillä siellä on jo tarjontaa tähän kokoluokkaan ja lisää on tulossa. Pari vuotta sitten tuo olisi ollut hitti. Ja miksei nytkin jos Tesla pystyy tuomaan tuohon hintaluokkaan jotain selalista , mitä muut eivät.

Toivottavasti ovat ymmärätäneet että pikkuautot ovat "kaupunkiautoja" jolloin älyttömiä tehoja ei tarvita, vaan näppärää kulkupeliä jossa pääpaino muussa kuin 0-100 nopeudessa.

Olisiko tuo nyt sellainen 35 KEUR auto täällä suomessa ?
ID2kin tulossa vasta 2026.
 
Eli nuo 800V ja muut parhaat todennäköisesti saapuu mS & mX täysuudistuksessa joskus 202x
 
Paniikki iski Teslalla ja luvataan kaikkea mahdollista jotta osake vaan pysyy kunnossa.

Edullinen malli viivästyi taas. Jos Q2 se aiotaan saada ulos niin pitäisi alkaa kohta näkymään vuotoja.

Edit. Kesällä FSD Austinissa palveluna. Vaikka ei mitään geolokaatioita pitänyt olla niin nyt on.

Ei toiminut automaattivilkut liikenneympyröissä vieläkään. Harmi että Tesla toi vilkkuviiksen mutta jätti sen puolitiehen. Jatkaa siis samaa Teslan softalehitystä kuten ennenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti ovat ymmärätäneet että pikkuautot ovat "kaupunkiautoja" jolloin älyttömiä tehoja ei tarvita, vaan näppärää kulkupeliä jossa pääpaino muussa kuin 0-100 nopeudessa.
Niin no tääkin vähän mielipidejuttu. Ite harmittelin pitkään kun tarvitsin pienikokoisen auton mutta oisin halunnut että siinä kuitenkin olisi sitä jotain ja myös kulkua. Tarjolla ei ollut oikeastaan mitään.

Harmittavasti yaris gr tuli muutaman vuoden liian myöhään.
En tiedä miksi pienen auton tarvitsisi olla ponneton rimpula sen enempää ku isonkaan.
 
Jenkit ei ymmärrä kaupunkiautoja edelleen, vaikka niitä nyt isoissa kylissä on ollut tarjolla (kiitos japsien) sitten 70-luvulta.

Kadunvarsilataus valotolpista tmv sen eurooppalaisen esimerkin mukaan, sillä se helpottuis.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 376
Viestejä
4 611 172
Jäsenet
75 818
Uusin jäsen
Pitkanenn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom